MSI K8N Neo Series

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 5.258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:44
Ik heb een MSI K8N Neo2 mobo

Met als processor koeler de CNPS7000B-Cu en ik wou graag op mn geforce 6800 GT de VF700-Cu koeler.

Die processor koeler zit wel heel dicht op de videokaart past de VF700-Cu dan nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hastur
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2024

Hastur

I stink, therefore I am

Dat moet wel kunnen. Het enige dat bij de VF700 boven de videokaart uitsteekt is een ondersteunende platte beugel (waar je de koeler aan de onderkant op vast schroeft). Je kan eventueel nog de bijgeleverde heatsinks op de ram plaatsen, maar dat hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-05 16:27
Ik heb een vraag over het flashen van de BIOS van de K8N Neo2 (nforce 3). Ik wil deze bestellen icm een 3000+ venice core. Zal deze wel opstarten met een oudere BIOS versie en kan ik hem dan flashen of zou ik hem moeten flashen met een oudere processor?

(sorry als het al ergens anders staat, maar ik moet snel reactie geven aan de winkel of deze hem moeten flashen. Ze moeten dan alleen de koeler op de mobo laten zitten, maar ik vind het risico vol om een koeler van 1/2 kilo aan het mobo te laten hangen tijdens vervoer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:26

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

De processor werkt nog steeds op dezelfde manier dus hij zal waarschijnlijk gewoon opstarten.
Op de Neo4 zat ook geen Venice support in den beginne en toch werkte alles 100% met de oudere bios.

Sterker, nu ik een Venice supporting bios erop heb.. merk ik 0,0 daarvan, geen verbetering of verslechtering... had het net zo goed niet kunnen doen.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Laatst online: 08-05 16:27
Tijgert schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 11:21:
De processor werkt nog steeds op dezelfde manier dus hij zal waarschijnlijk gewoon opstarten.
Op de Neo4 zat ook geen Venice support in den beginne en toch werkte alles 100% met de oudere bios.

Sterker, nu ik een Venice supporting bios erop heb.. merk ik 0,0 daarvan, geen verbetering of verslechtering... had het net zo goed niet kunnen doen.
ok dus ik zou hem gewoon thuis kunnen flashen (zelfs na windows te installeren). Is het dan alleen voor de naamgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:44
Hastur schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 06:09:
Dat moet wel kunnen. Het enige dat bij de VF700 boven de videokaart uitsteekt is een ondersteunende platte beugel (waar je de koeler aan de onderkant op vast schroeft). Je kan eventueel nog de bijgeleverde heatsinks op de ram plaatsen, maar dat hoeft niet.
hoeveel cm steekt die beugel boven de kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Hij zegt ook niks over de naam van de core, je merkt er echt 0,0 van.
Flashen gaat meestal via DOS, dus het maakt niks uit of je Windows erop hebt staan of niet.
Vanuit Windows kan je geloof ik ook flashen, maar dat weet ik alleen zeker voor de Neo4, niet de Neo2.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72138

Tijgert schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:50:
Hij zegt ook niks over de naam van de core, je merkt er echt 0,0 van.
Flashen gaat meestal via DOS, dus het maakt niks uit of je Windows erop hebt staan of niet.
Vanuit Windows kan je geloof ik ook flashen, maar dat weet ik alleen zeker voor de Neo4, niet de Neo2.
Ik weet het ook zeker voor de NEO2 2 weken geleden nog gedaan.
No problem's bij mij loopt alles zeer stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hastur

Hastur

I stink, therefore I am

jaaoie17 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:22:
[...]
hoeveel cm steekt die beugel boven de kaart
Ongeveer een halve centimeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
[schaammodus]Ik heb dus echt geen idee hoe ik met de Neo2 (nforce 3) mijn AMD64 3000+ moet overklokken. Ik zie wel kreten van je HTT-multiplier op 4 zetten, ja en dan? Kan iemand een korte uitleg geven over hoe je met dit bord OC'd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81352

Als je de basis principes niet begrijpt, dan moet je het niet doen. Want als je het verkeerd doet kan het ongezond zijn voor je hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Laatst online: 10-05 22:16

freshy98

Atari

Ik wilde even reageren op de posts in het begin van deze thread over het gebruik van parallel en serieële poorten:

Parallel gebruik ik zelf niet meer, maar serieël absoluut wel.
Ik hobby nog al wat met SUN/SGI machines en linux en meestal gebruik je dan een seriële aansluiting omdat er niet eens een video/keyboard/muis uitgang op zo'n machine zit. Enige wat je dus kunt is via bv Tera Term Pro op de machine komen tijdens installeren/onderhoud.

Nou zal ik het geen ramp vinden als parallel en seriële verdwijnen van het moederbord hoor, ik koop dan gewoon een PCI versie met twee seriële poorten erop, maar wat een geblaas zeg. Heb je niks anders te doen dan zeuren over wat er af moet omdat "jij" het niet gebruikt? Als je het niet gebruikt, zoek dan een ander moederbord of schakel het gewoon uit in het BIOS (je bent een tweaker, of je bent het niet).
En dat parallel/sereël de rest verlangzaamd is ook totale onzin volgens mij.
Doe voor de gein eens testen met die twee enabled en disabled in het BIOS en kijken wie er gelijk heeft. Zijn we er allemaal meteen klaar mee.

Om het allemaal kort samen te vatten, de een stoort zich er aan en de ander niet. Weer een ander stoort zich er zo intens aan dat ze gewoon een soldeerbout moeten pakken het alles er af halen wat "zij" vinden ze er nooit gebruikt wordt. Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
Anoniem: 81352 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 13:02:
Als je de basis principes niet begrijpt, dan moet je het niet doen. Want als je het verkeerd doet kan het ongezond zijn voor je hardware.
Nou ik ken de basisprincipes wel maar dan uit het P3/P4 tijdperk waar ik FSB*multiplier deed en dat was dan de CPU snelheid. Met AMD64 is er e.e.a. verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:26
Wat is nu eigenlijk de reden dat zoveel mensen kiezen voor een aparte geluidskaart, ipv gebruik te maken van de onboard sound op de K8N Neo4 Platinum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 12:33

Flame17

Captur EDC 130

Kaap schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 15:35:
[...]
Nou ik ken de basisprincipes wel maar dan uit het P3/P4 tijdperk waar ik FSB*multiplier deed en dat was dan de CPU snelheid. Met AMD64 is er e.e.a. verandert.
Stukje uit DOC forum:
Veel mensen hebben het over de FSB instellen op een bepaalde snelheid. Het mag duidelijk zijn dat dit een vergissing is, en dat men het in de meeste gevallen heeft over de frequence die je instelt in de bios.
De k8 series maken geen gebruik meer van een FSB maar zijn aan het geheugen gebonden via een HyperTransport link.
Daarbij is de FSB komen ter vervallen. Om toch de processor snelheid in te kunnen stellen is er in de bios een frequence bijgekomen die wel erg lijkt op de FSB maar dit dus niet is!
De frequence X multiplier levert de processor clock snelheid op.

Om het geheel zo simpel mogelijk voor iedereen uit te leggen, heb ik hier een schematische tekening gemaakt van hoe het op dit moment in elkaar steekt. Als ik precies weet hoe het geheel met FSB in elkaar zit zal ik proberen daar ook een schematische tekening van te maken zodat het verschil nog duidelijker zichtbaar is
Misschien hier iets te vinden om de OCén

[rml][ OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 12[/rml]

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
Ik heb hem sinds vanochtend ook al overklokt. Eerst met geheugen op 200MHz maar dan ging die vreemd doen.

Nu draait het geheugen op 166MHz, HTT 4x en CPU FSB op 240MHz wat resulteerd in een CPU snelheid van 2160MHz en geheugen FSB op 200MHz.

Truukje was dus simpel, je geheugen als PC2700 simuleren.

Temperatuurverschil dat ik meer is 3 graden in idle toestand. En ik heb een stockkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
benchMarc schreef op maandag 04 juli 2005 @ 23:42:
Wat is nu eigenlijk de reden dat zoveel mensen kiezen voor een aparte geluidskaart, ipv gebruik te maken van de onboard sound op de K8N Neo4 Platinum?
Mijn uitleg daarvoor is dat ik zowel boxen als koptelefoon gebruik. Zo kan ik makkelijk switchen (in winxp) tussen beide bronnen. Ik vind de onboard realtek ook sucken eerlijk gezegd, heb zowel de ac97 drivers als de nvidia mcp drivers geprobeerd.
Ik mis warmte in het geluid...Als ik de nvidia drivers gebruik, dan werken de settings in de nvidia mixer niet (hij slaat ook nix op daarin). De Soundstorm was echt stukken beter imho...

Heb btw een K8N Neo2 Platinum

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

aramdin schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 09:28:
[...]

Mijn uitleg daarvoor is dat ik zowel boxen als koptelefoon gebruik. Zo kan ik makkelijk switchen (in winxp) tussen beide bronnen. Ik vind de onboard realtek ook sucken eerlijk gezegd, heb zowel de ac97 drivers als de nvidia mcp drivers geprobeerd.
Ik mis warmte in het geluid...Als ik de nvidia drivers gebruik, dan werken de settings in de nvidia mixer niet (hij slaat ook nix op daarin). De Soundstorm was echt stukken beter imho...

Dus jij hebt zowel de drivers van je onboardsound als je insteekkaartsound geinstalleerd?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
aramdin schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 09:28:
[...]

Bij die Neo4 Platnium zit als het goed is die 24Bits creative chip. Dus daar moet het wel goed op klinken?
Help!!!! schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:50:
[...]

Dus jij hebt zowel de drivers van je onboardsound als je insteekkaartsound geinstalleerd?
Werkt prima. Doe ik ook met mijn KT266A mobotje dat ik nog heb :P Zou niet weten waarom dat problemen zou opleveren.

[ Voor 20% gewijzigd door benchMarc op 05-07-2005 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Help!!!! schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:50:
[...]

ik ook, no problem. Erg handig om lekker een schietspel te kunnen doen wat je hoort over je surround setje, en ondertussen lekker met iemand skypen over je headset (tactieken bespreken, samenwerken ed. Ook Ventrilo ondersteunt dit btw.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

bigfoot1942 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 22:52:
[...]

ik ook, no problem. Erg handig om lekker een schietspel te kunnen doen wat je hoort over je surround setje, en ondertussen lekker met iemand skypen over je headset (tactieken bespreken, samenwerken ed. Ook Ventrilo ondersteunt dit btw.)
Dat heb ik ook wel ns geprobeerd maar dat lukte destijds niet. Nog maar ns proberen .... :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-05 08:32
Tijgert schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:27:
Ik kon met het nVidia driver package 6.53 geen geluid installeren, hij vond gewoon geen drivers.
Toen ik de Realtek drivers erop gooide deed hij het el, maar waar dat MSI control panel nou vandaan kwam...
Dat zit ingebakken in de drivers van realtek. Irriteer me dr ook dood aan :|
Het zit ook nog zo knullig in elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 16:26
Ik heb dit mobo nu aangeschaft, er twee SATA WD 200GB schijven in RAID-0 (ingesteld volgens de handleiding) op zitten (SATA aansluiting 1+2), in de XP installatie de NVidea RAID diskette geinstalleerd (beide drivers geselecteerd). Ik krijg XP er alleen niet op, de installatie blijft hangen op een zwart scherm met alleen een cursor linksboven. Is dit een bekend probleem bij dit mobo, ik heb de search al gebruikt, maar ik vind geen oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-03 19:55
Benadski schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 22:01:
(SATA aansluiting 1+2), Is dit een bekend probleem bij dit mobo, ik heb de search al gebruikt, maar ik vind geen oplossing...
de S-ata poorten 1+2 kun je beter niet gebruiken.....is een bekend ''probleem''

beter poort 3+4 gebruiken...zo heb ik 't ook draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 12:33

Flame17

Captur EDC 130

Benadski schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 22:01:
Ik heb dit mobo nu aangeschaft, er twee SATA WD 200GB schijven in RAID-0 (ingesteld volgens de handleiding) op zitten (SATA aansluiting 1+2), in de XP installatie de NVidea RAID diskette geinstalleerd (beide drivers geselecteerd). Ik krijg XP er alleen niet op, de installatie blijft hangen op een zwart scherm met alleen een cursor linksboven. Is dit een bekend probleem bij dit mobo, ik heb de search al gebruikt, maar ik vind geen oplossing...
Als je het moederbord met socket 754 hebt gekocht, misschien heb je hier wat aan:

Een site met alle soorten bios http://members.lycos.co.uk/syar2003/

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Lees ik net dat op het MSI forum dat iemand met de nieuwste bios versie 3.5 (K8Nsli-plat; MS-7100) hetzelfde post probleem heeft als ik had. Het schiet dus nog niet echt op daar bij MSI.
Is hier al iemand die bios 3.5 heeft getest ? Zelf blijf ik huiverig en heb nog steeds 3.1 erop.

[ Voor 17% gewijzigd door Henk007 op 18-07-2005 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146065

aan Henk007:

ik heb bios 3.5 ongeveer al een week en het werkt perfect, hij post zelfs iets sneller bij mij.
Heb je ook in het bios "USB KB Storage Support" uitgezet, dit schijnt bij veel mensen de oplossing te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 146065 op 18-07-2005 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-05 22:28
wellicht een domme vraag (ja, die bestaan), maar desondanks voor iemand wellicht makkelijk te beantwoorden:

Ik heb een msi k8n neo 4 platinum nforce4 mobo S939. Kan daar een dual core amd 64 op? In het boekje staat vooralsnog voor amd 64 processoren en amd FX processoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
hully schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 16:25:
wellicht een domme vraag (ja, die bestaan), maar desondanks voor iemand wellicht makkelijk te beantwoorden:

Ik heb een msi k8n neo 4 platinum nforce4 mobo S939. Kan daar een dual core amd 64 op? In het boekje staat vooralsnog voor amd 64 processoren en amd FX processoren.
Vragen zijn nooit dom, hooguit antwoorden :)
Ja, wel even een nieuwe bios installeren.

Had je ook zelf kunnen vinden btw:
K8N Neo4 Platinum CPU Support Status
Het is niet helemaal zeker of je Windows XP opnieuw moet installeren. Misschien gaat die na het opstarten de fout in doordat de verkeerde HAL is geïnstalleerd (Uni/Multi processor).

[ Voor 37% gewijzigd door Henk007 op 19-07-2005 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Henk007 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 16:30:
[...]

Vragen zijn nooit dom, hooguit antwoorden :)
Ja, wel even een nieuwe bios installeren.

Had je ook zelf kunnen vinden btw:
K8N Neo4 Platinum CPU Support Status
Het is niet helemaal zeker of je Windows XP opnieuw moet installeren. Misschien gaat die na het opstarten de fout in doordat de verkeerde HAL is geïnstalleerd (Uni/Multi processor).
bedankt!, dat wordt dus sparen...

[ Voor 3% gewijzigd door hully op 19-07-2005 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
hully schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 20:13:
[...]

bedankt!, dat wordt dus sparen...
Doe maar rustig aan hoor.. Als ik je posthistory bekijk gebruik je de PC vooral voor gamen. Uit een review die ik laatst heb gelezen over X2 dual core CPU's, blijkt dat je geen of nauwelijks hogere framerates haalt met aktuele games (DIII, FC, HL2, BF2). Uiteraard komen er wel multi-thread enabled spellen, maar dan zijn we denk ik alweer een half jaartje verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Henk007 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 21:23:
[...]

Doe maar rustig aan hoor.. Als ik je posthistory bekijk gebruik je de PC vooral voor gamen. Uit een review die ik laatst heb gelezen over X2 dual core CPU's, blijkt dat je geen of nauwelijks hogere framerates haalt met aktuele games (DIII, FC, HL2, BF2). Uiteraard komen er wel multi-thread enabled spellen, maar dan zijn we denk ik alweer een half jaartje verder.
Wat mooi dat je eerst de historie bekijkt en dan replied, over nuance gesproken zeg !

Het is inderdaad zo dat ik de pc (qua zware toepassing) enkel en alleen voor gamen gebruik. Heb daarom een 7800GTX gekocht met de laagste athlon 64 (3000 Venice), precies om de reden dat de processor nog niet (zoveel) uitmaakt, al hoor ik wel berichten dat de cpu een bottleneck lijkt te zijn. Maar goed over een half jaar dan is een FX of een X2 wel te betalen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Alweer een nieuwe bios.
K8N-SLI Platinum 3.6 en K8N Diamond 1.6
Ik denk dat ik hem nu maar eens ga flashen. Dan post ik later hier wel de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Over die chipsetfan herrie. Heb ff de chipsetfan eruit getrokken en de bios geeft aan dat hij 42 graden wordt, even warm als met fan dus :? Snap er geen zak van :) Maargoed, als het klopt vind ik het natuurlijk prima. Er zit wel zo'n arctic silencer op m'n videokaart, dus misschien dat die wat lucht eroverheen blaast?

Vraag me af of ik dit zo moet laten draaien, of dat ik er een koelblok op moet gaan zetten wat ik ff moet gaan zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-02 23:46
Ik heb vandaag mijn ram op 216mhz gezet. De cpu multiplier op 9x en fsb op 210 en wanneer ik terug mijn pc wou herstarten doet hij niets

Het systeem draait maar er komt niets op het scherm. Heb de 6600gt pcie er al uit gedaan en terug in gezet maar dit werkt niet.

Hij geeft geen bip-waarschuwingen of niets.

Wat zou het probleem zijn volgens jullie?

Thanks _/-\o_

Ps. Ik heb al gezocht maar niet echt een antwoord gevonden op mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Kingskawn:
Welke leds op de D-bracket branden er ?
Heb je als een geprobeerd om een minuut of 3 te wachten? Het blijkt dat er in de laatste versies van de MSI bios een fout zit, waardoor hij soms niet opstart.

[ Voor 3% gewijzigd door Henk007 op 01-08-2005 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
Henk007 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:56:
Kingskawn:
Welke leds op de D-bracket branden er ?
Heb je als een geprobeerd om een minuut of 3 te wachten? Het blijkt dat er in de laatste versies van de MSI bios een fout zit, waardoor hij soms niet opstart.
Op de D-bracket brandt er 1 lichtje dat groen is en de drie andere rood...what's wrong doctor

Ik heb de stroomkabel eruit genomen gedurende 10min en nog steeds hetzelfde probleem.

Het bios is diegene dat er al in zat toen ik de kaart gekocht heb. Het was de 11

Als ik een bios reset doe, dan is m'n raid opstellen weg? niet? 2x raid1 (500gb) + 2x raid1 (320gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Heb je een Venice core?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
Yep ik heb een venice core. Een 3000+

Ik heb alles default gelaten voor ik gisteren aan het bios begonnen ben. En de default installatie heb ik 1 maand laten draaien zonder problemen. Ik merkte wel dat m'n cpu op 45°C stond na 48uur. (Arctic Freezer 48)

Ik kan momenteel niets testen want ik zit nog op het werk...

[ Voor 35% gewijzigd door Kingskawn op 02-08-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
Het is in orde gekomen.

[ Voor 70% gewijzigd door Kingskawn op 04-08-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
Is het mogelijk de multiplier te veranderen in de tool van MSI Corecenter? Want ik vind het nergens...

Welke wijzigingen doen jullie om te overklokken? Welke perfs halen jullie dan op cpu, mem, htt,...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Even schoppen...

Die chipsetfan hier maakt nog steeds herrie, maar ik ga morgen waar ik werk even proberen om bij de dealer gewoon zo'n fan te krijgen zonder het hele mobo terug te moeten sturen.

Maar zou het kwaad kunnen om die fan eruit te trekken? Hij wordt dan volgens mij niet zó heel veel warmer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
benchMarc schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:22:
Even schoppen...

Die chipsetfan hier maakt nog steeds herrie, maar ik ga morgen waar ik werk even proberen om bij de dealer gewoon zo'n fan te krijgen zonder het hele mobo terug te moeten sturen.

Maar zou het kwaad kunnen om die fan eruit te trekken? Hij wordt dan volgens mij niet zó heel veel warmer?
Ligt eraan of je een goede airflow hebt natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Metal schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:26:
[...]

Ligt eraan of je een goede airflow hebt natuurlijk :)
Ja, m'n airflow in de kast is goed. Gewoon een lichte airflow, maar blijft lekker koel in de kast. De lucht die uit de voeding komt en uit de achter-casefan is gewoon zelfs niet eens lauw te noemen.

Ik zal flink moeten gaan prutsen wil ik die zalman heatsink op de northbridge krijgen.

Een illustratie ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/jvanhoof/chipsetfan.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door benchMarc op 14-08-2005 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hastur

Hastur

I stink, therefore I am

Ik heb de eerste rij vinnetjes van de zalman met een ijzerzaagje afgezaagd, om hem passende te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:25

RumaNoV

Folding

Ik heb sinds deze week ook een MSI K8N SLI Platinum mamaplank draaien. Nu heb ik vandaag eens een geheugenbenchmark gedaan en kwam met mijn Twinmos 2*512DDR uit op een magere 4800MB/sec. In een review van Hardocp haalde men met Corsair latjes 6000mb/sec.
De suggestie die hier gegeven werd om het geheugen op 1T te laten draaien werkt helaas niet, het systeem boot dan niet meer.

Is er een manier om mijn geheugen toch op 1T te laten draaien? Of kan ik beter uitkijken naar ander geheugen, zoja suggesties aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-03 13:38
Ik heb al een tijdje een MSi K8N neo platium, ik heb win xp een keer opnieuw geinstalleerd, maar nu als ik hem opstart blijft hij lang hangen bij het scherm van het moederbord, echter als ik hem in windows herstart heeft hij dat niet, dan start hij gewoon 'snel' op. Heeft iemand dit probleem ook?

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152312

Beste mensen!

ik ben bezig om een nieuw systeem samen te stellen en heb niet al te veel verstand van de nieuwere pc onderdelen! Na een tijdje surfen kwam ik op het volgende systeem:

Videokaart: nVidia GeForce 7800 GT
Moederbord: MSI K8N SLI-DIAMOND
Processor: AMD Athlon 64 X2 4200, Socket 939
Geheugen: 1 x DDR-400, 1 GB (om vervolgens in toekomst uit te breiden met meerdere 1 GB DDR's)
Hardeschijf: Western Digital WD2000JS:
Behuizing: Nexus Breeze 500W NX-5000

Nu heb ik het volgende probleem:

De voeding in de behuizing heeft onder andere de volgende specs:
+12V1DC min load: 1.0A, normal load: 7.0A, max load: 15A

Echter staat op de site van MSI:

MSI Reminds You...
• Both power connectors, JPWR1 (24 Pin) & JPWR2 (4 Pin, for CPU Power ) must be attached to this model to ensure operation of the Mainboard.
• A Power Supply of 450 watts, or above, is highly recommended for system stability.
• ATX 12V power connection should be 18A or greater.
• For this model, you must use a Power Supply which has a -5V pin supply.

Ofwel ik heb minimaal 18A nodig op mijn +12VDC.

Nu is mijn vraag de volgende:
Heb ik een andere voeding nodig, of werkt het bij jullie wel goed (met een lager AMP)?

En de tweede vraag:
Wat vinden jullie van het systeem?

Bedankt! groeten sewit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34979

Kan iemand mij vertellen wat het nut is van een PC2100 ondersteuning op een mobo (K8N Neo2/4) met een S939 socket. AMD64 draait toch niet op PC2100 geheugen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Als je geen ander geheugen hebt dan kan je het dus wel gebruiken in dit bord.
Een lagere snelheid kunnen gebruiken is geen zekerheid die je hebt als dat er niet bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Anoniem: 34979 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 01:01:
Kan iemand mij vertellen wat het nut is van een PC2100 ondersteuning op een mobo (K8N Neo2/4) met een S939 socket. AMD64 draait toch niet op PC2100 geheugen :?
Wat dacht je van die instelling gebruiken als memory divider zodat je je cpu nog wat verder omhoog kan schroeven zonder dat je memory the bottleneck is :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:25

RumaNoV

Folding

RumaNoV schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 21:04:
Ik heb sinds deze week ook een MSI K8N SLI Platinum mamaplank draaien. Nu heb ik vandaag eens een geheugenbenchmark gedaan en kwam met mijn Twinmos 2*512DDR uit op een magere 4800MB/sec. In een review van Hardocp haalde men met Corsair latjes 6000mb/sec.
De suggestie die hier gegeven werd om het geheugen op 1T te laten draaien werkt helaas niet, het systeem boot dan niet meer.

Is er een manier om mijn geheugen toch op 1T te laten draaien? Of kan ik beter uitkijken naar ander geheugen, zoja suggesties aub :)
Voor de geïnteresseerden: Ik heb mijn cas nu op 3 staan en de optie "aggressive timing" op disabled gezet in de bios. Nu draait mijn geheugen - memtest passed - op 1T en haalt het 5800mb/sec :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hastur

Hastur

I stink, therefore I am

Bios versie 1.6 is officieël gereleased voor de K8N Neo4 Platinum, heeft iemand hem al draaien? Ik had 1.5 geflashed, maar toen had windows 3 minuten nodig om op te starten, dus dat was geen succes. Ik had ergens gelezen dat iemand met 1.6 (maar dat was volgens mij een beta versie) problemen met zijn ps/2 muis had. Dus ik ben benieuwd of dit met deze wel dan niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 13:03

Wirehub

Blaat

Hastur schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 06:36:
Bios versie 1.6 is officieël gereleased voor de K8N Neo4 Platinum, heeft iemand hem al draaien? Ik had 1.5 geflashed, maar toen had windows 3 minuten nodig om op te starten, dus dat was geen succes. Ik had ergens gelezen dat iemand met 1.6 (maar dat was volgens mij een beta versie) problemen met zijn ps/2 muis had. Dus ik ben benieuwd of dit met deze wel dan niet het geval is.
Ik heb toevallig vorige week geflashed naar 1.6, geen noemenswaardige verschillen. Opstarten is gedaan in 20 sec bij mij dus heb die problemen niet. Afsluitproblemen nooit ondervonden.

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Maar wat is er dan anders aan 1.6? (changelog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69412

Tijgert schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:30:
Maar wat is er dan anders aan 1.6? (changelog)
- Improve compatibility problem with nVidia graphic card.
- Improve stability problem when doing overclock behavior.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Improve stability problem when doing overclock behavior.
Lekker Engels :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb het geupdate met 1.6 (daarvoor had ik een bios die minimaal 4 maanden oud denk ik). Om eerlijk te zijn geen merkbaar verschil op het eerste gezicht. Windows start nog steeds vrij traag op.
Voor de update: 1 minuut tot windows; 1:36 volledig opgestart
Na de update: 1 minuut tot windows; 1:32 volledig opgestart
(tijd opgenomen van af het het indrukken van de powerknop)

Ik snap het niet hoe jullie binnen 20 seconden volledig opgestart systeem kunnen hebben. Misschien komt het door mijn Maxtor Diamond max 10 hardeschijven in raid 0... Maar ik kan met deze opstarttijden wel leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-05 16:41

Knal127

Een raar geval...

Ik heb ook mn bios geflashed naar 1.6 (vanaf 1.3, welke niet eens op de MSI site staat :D ) en merk ook zo goed als geen verschil.
Wat dat overclocken betreft moet ik nog uitproberen; draai mn venice 3200+ al een tijdje op 2400 Mhz zonder problemen maar dat deed ie met 1.3 ook al. Met bios 1.3 kon ik niet verder dan HT op 255 Mhz, kon toen windows niet meer in. 'k ga binnenkort testen of ik met deze bios een hogere Ht in kan stellen.

Wat opstarttijd betreft; 20 seconden is wel erg snel; dat haalde ik wel met een kale windows versie, dus zonder alle andere prog's als virusscanner enz enz. Met al die zooi zit ik nu op 1 minuut opstarttijd en dat is met 2 Wd raptors in raid 0. Vond dat op zich best langzaam (gezien de type harde schijven) maar zie hier toch ook langzamere tijden voorbij komen.

edit: reactie op whitedog; dit is dus ook met die nForce driver 6.66 voor AMD.

[ Voor 7% gewijzigd door Knal127 op 23-08-2005 10:42 ]

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 03:55

WhiteDog

met zwarte hond

Knal schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:32:
Ik heb ook mn bios geflashed naar 1.6 (vanaf 1.3, welke niet eens op de MSI site staat :D ) en merk ook zo goed als geen verschil.
Wat dat overclocken betreft moet ik nog uitproberen; draai mn venice 3200+ al een tijdje op 2400 Mhz zonder problemen maar dat deed ie met 1.3 ook al. Met bios 1.3 kon ik niet verder dan HT op 255 Mhz, kon toen windows niet meer in. 'k ga binnenkort testen of ik met deze bios een hogere Ht in kan stellen.

Wat opstarttijd betreft; 20 seconden is wel erg snel; dat haalde ik wel met een kale windows versie, dus zonder alle andere prog's als virusscanner enz enz. Met al die zooi zit ik nu op 1 minuut opstarttijd en dat is met 2 Wd raptors in raid 0. Vond dat op zich best langzaam (gezien de type harde schijven) maar zie hier toch ook langzamere tijden voorbij komen.
Hier start hij op in een goeie 40 seconden (1 wd raptor, geen raid). Echter, omdat Windows mijn nForce drivers na de upgrade weer half moest herinstalleren, heb ik die 6.66 AMD versie er maar opgezet. Wou deze eerst niet ivm. de vele slechte dingen die ik gelezen had, maar mijn schijven werken echt merkelijk sneller nu! Wie 6.66 nog niet draait kan het wel eens proberen als je wat performance winst wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41762

Ik heb ook nog een vraagje, misschien dat jullie dat weten.

Ik heb sinds 3 dagen een MSI K8N NEO4-FI en een AMD A64 3500+ Venice.
Ik had al 2x512mb PC3200 Cas2.5 van PQI (dubbelsided rukzooi).

Nu zit ik alleen nog ff te dubben over me memory config. Er zijn 4 banken, groen paars groen paars.
Als ik de 2 modules alleen in de groene zet draait het single channel 64bit 166MHZ,
Als ik ze op de eerste 2 banken zet (groen paars) dan draait het wel op dual channel 128bit maar ook op 166MHZ. Maar in het boekje staat dat als ik op de eerste 2 banken double sided zet dat het dan gewoon op 200 moet werken. Zie ik wat over het hoofd in het bios (heb nog niet met HTT gewerkt en heb net een AMD64) of werkt het gewoon niet zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:23
@Tweakmaster: zet je cas eens op 3. Als je het standaard PQI geheugen hebt moet dat op 3 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41762

Hij doet het nu wel normaal. heb ff me bios geupdate.

Het is trouwens standaard cas2.5 @ PC3200
Uit CPU-Z :
SPD Timings Table
Frequency : 200MHZ
CAS : 2,5
CAS=>RAS : 4
RAS Precharge : 4
TRAS : 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Ik heb net de koeler + fan van m'n northbridge afgehaald en vervangen door een zalman NB47J passieve koeler op m'n neo4 platinum (nforce 4 ultra chipset). Dat ding wordt wel loeiheet, maar het lijkt stabiel te draaien. Ik heb net twee keer een bestand van 11 GB gekopieerd van de ene naar de andere harde schijf. Dat lijkt mij de ultieme stresstest voor deze northbridge. Ik draai nog wel even met een open kast voor de zekerheid.

Zijn er anderen die hier ervaring mee hebben? Zijn er mensen die andere ideeen hebben om een stresstest op m'n northbridge uit te voeren voordat ik de kast dichtmaak? Ik hou jullie op de hoogte over het wel of niet slagen.

En hierbij een foto terwijl de pc aanstond. (Niet dat dat zichtbaar is ofzo.) De grafische kaart is een asus X300; ik ben niet zo'n gamer. Dus dat past prima.
Afbeeldingslocatie: http://jvojava.com/NB_thumb.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door jvo op 23-09-2005 12:29 . Reden: Foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik heb er zelf toch een klein geruisloos fannetje op gezet.
Gewoon aan de zijkant, zodat hij door de ribben heen blaast.
Dat koelt tientallen keren beter als gewone convectie en je merkt er niks van.
Het gaat ten slotte wel om de levensduur van je mobo, het kutste te vervangen onderdeel van je hele pc.

Trouwens, als je dat koelblokje nou 90 graden draait dan krijgt hij ook nog airflow van je onderste intake fan aan de voorkant... bij mij wel tenminste.

[ Voor 31% gewijzigd door Tijgert op 23-09-2005 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

Tijgert schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 13:57:
Ik heb er zelf toch een klein geruisloos fannetje op gezet.
Gewoon aan de zijkant, zodat hij door de ribben heen blaast.
Dat koelt tientallen keren beter als gewone convectie en je merkt er niks van.
Het gaat ten slotte wel om de levensduur van je mobo, het kutste te vervangen onderdeel van je hele pc.

Trouwens, als je dat koelblokje nou 90 graden draait dan krijgt hij ook nog airflow van je onderste intake fan aan de voorkant... bij mij wel tenminste.
Ik heb net nog een keertje getest door hetzelfde bestand van 11 GB van schijf naar schijf te kopieren, terwijl die realtime HDRI demo draaide op m'n grafische kaart. Koud is anders, maar m'n passief gekoelde X300 wordt net zo warm. Ik heb inderdaad ook een intake vooronder, maar die zit er te ver vanaf om voor serieuze luchtstroming te zorgen. Ik denk dat ik er nog een 8 of 12 cm fan onder plaats die naarboven gericht is om voor luchtstroming te zorgen voor de zekerheid. M'n mobo is niet alleen het kutste te vervangen, maar ook nog eens het duurste onderdeel. (Athlon 64 3000+, X300)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

Even ter update. Het draait nog steeds stabiel met een dichte case inmiddels. Die extra fan zit er nog niet op, maar die voeg ik tzt nog wel toe. Het is dus in elk geval mogelijk. Let wel, ik heb een intake vooronder, dit helpt natuurlijk enigszins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Alle beetjes helpen, net zoals mijn vorieg kast bijna luchtdicht was en daardoor mijn mobo na lang gefrituurd te zijn de geest gaf.
Dat werd niet heet maar wel erg warm, genoeg om het te slopen na een tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
Heb dit bord ook besteld maar heeft iemand deze ook in combinatie met een X850XT PE? Want vraag me toch heel erg af of dit wel gaat passen met die fan naast de videocard 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Mijn MSI K8N-SLI Platinum (MS-7100) begint nu weer vaker te hangen in het Windows Logo scherm. Je hoort de HDD geluid maken en de balk met blokjes beweegt. Opeens stopt het geluid en HDD ledje en de balk staat stil. Een aantal keren resetten lost het wel op, maar het blijft een ergernis.
Laatst heb ik de nieuwste Nvidia ide/sata drivers (6.70) geïnstalleerd en ik dacht dat het was opgelost, maar het komt nu toch weer af en toe terug.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik huiverig ben voor nieuwe biossen, omdat mijn 3.1 verder prima draait en na een update naar 3.30 veel problemen heb gehad.
Concreet: Herkent iemand bovenstaand probleem en is het aan te raden om daarom bios 3.7 te flashen ? Antwoorden in de stijl van 'Het is altijd raadzaam om de nieuwste bios te flashen' kan men achterwege laten.

edit: Ik heb inmiddels bios versie 3.7 erin staan. Tot nu toe geen problemen, keep fingers crossed...

[ Voor 8% gewijzigd door Henk007 op 05-11-2005 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

MasterMike schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:34:
Heb dit bord ook besteld maar heeft iemand deze ook in combinatie met een X850XT PE? Want vraag me toch heel erg af of dit wel gaat passen met die fan naast de videocard 8)7
Ja, vast wel. Die fan is heel erg klein standaard. Hij komt niet tot op de hoogte van het pci-e slot. Alle grafische kaarten die ik ken lopen recht door vanaf het pci-e slot, dus dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:36

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik heb de MSI K8N Neo2 Platinum (PC2 van sig)
en ik had een vraagje, is het mogelijk om de NVRaid helemaal uit te zetten? zodat die daar niet steeds blijft 'hangen' voor paar seconden bij booten... in de bios staat die uit..
ik gebruik de 1.b bios, is dat de beste? of moet ik een andere hebben?

en welke temps mag de chipset worden? want ik heb er nu de standaard fan op, met MSI Corecenter draait die op 2000RPM.. maar alsnog te horen... ik heb nog een Zalman blokje liggen.. (had ik er voor het geval dat meteen bij besteld :) ) mn temps zijn nu: 34C idle (met 2000RPM dus) en stressed nog <40... maar dan maakt die wel pokkeherrie... en hoe zit dat met garantie? die vervalt toch wanneer je t fannetje wisselt? of is dat niet zo? en indien wel, is het oude fannetje nog makkelijk terug te zetten ;)?

en welke LAN poort kan ik het beste gebruiken? ik gebruik nu de Realtek chip... is het slimmer de NVidia te gebruiken? Gebruik maar één poort namelijk...

[ Voor 58% gewijzigd door BiG-GuY op 08-12-2005 19:06 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
ik ben al een tijdje op zoek naar een opteron 175 (s939-dualchannel)..

maar gaat dit werken op m'n k8n neo2 mobo, of heb ik wat nieuwers nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

niemand?...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Mr. Detonator schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 13:53:
ik ben al een tijdje op zoek naar een opteron 175 (s939-dualchannel)..

maar gaat dit werken op m'n k8n neo2 mobo, of heb ik wat nieuwers nodig ?
Op de CPU support chart staan geen opterons vermeld. De Opteron 175 heeft een Denmark core btw.

[ Voor 9% gewijzigd door Henk007 op 08-12-2005 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Mijn mobo had ook traag bootende verschijnselen met drive ledjes die aan bleven maar zonder drive activiteit... na een minuut doorstarten of soms dat het balkje stopt... een maand later was het mobo dood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Henk007 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 23:38:
[...]

Op de CPU support chart staan geen opterons vermeld. De Opteron 175 heeft een Denmark core btw.
heb inmiddels zelf nog wat gezocht, en ben verschillende opteron 175 tegengekomen die op een k8n neo2 draaien, maar weer andere krijgen het niet aan de gang... :/

ik heb er verschillende in pre-order staan ..bij komplett zou ie de 15e binnenkomen..maar er stond ook achter ''niet bevestigd''....

btw...opterons zijn vrijwel exact hetzelfde dan de athlon64...in dit geval zit er dus een toledo-core op...alleen het ''vendor-id'' is wat anders, en ook lees ik op verschillende forums dat ze selectie-procedure wat strenger is/hogere kwaliteit sillicum ?!

alleen de beschikbaarheid :?

[edit]...heb inmiddels een opteron 175 in bezit (azerty), en zo op het eerste gezicht draait ie geweldig...performance is in ieder geval ok..

ik heb 'm nou draaien op 235x11 = 2.59gig...idle 30graden...stressed 36 @ standaard voltage...vanavond eens kijken wat er nog meer inzit, maar hier ben ik eigenlijk al tevreden mee :)

[ Voor 42% gewijzigd door Mr. Detonator op 10-12-2005 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

BiG-GuY schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 13:46:
ik heb de MSI K8N Neo2 Platinum (PC2 van sig)
en ik had een vraagje, is het mogelijk om de NVRaid helemaal uit te zetten? zodat die daar niet steeds blijft 'hangen' voor paar seconden bij booten... in de bios staat die uit..
ik gebruik de 1.b bios, is dat de beste? of moet ik een andere hebben?

en welke temps mag de chipset worden? want ik heb er nu de standaard fan op, met Speedfan draait die op 900RPM.. bijna niet te horen, maar als die belast wordt, dan kan het oplopen tot 4000RPM en dat maakt me een pokkeherrie... ik heb nog een Zalman blokje liggen.. (had ik er voor het geval dat meteen bij besteld :) ) mn temps zijn nu: 35C idle (met 900RPM dus) en stressed nog <40... maar dan maakt die wel pokkeherrie... en hoe zit dat met garantie? die vervalt toch wanneer je t fannetje wisselt? of is dat niet zo? en indien wel, is het oude fannetje nog makkelijk terug te zetten ;)?

en welke LAN poort kan ik het beste gebruiken? ik gebruik nu de Realtek chip... is het slimmer de NVidia te gebruiken? Gebruik maar één poort namelijk...
kickje...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Van die raid weet ik niet maar ik heb dat fannetje gelijk vervangen door zo'n zalman blokje. De temp met dat blokje erop komt nooit boven de 40 graden. Wel ervoor zorgen dat je casefan voor airflow over blokje zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

maar vervalt je garantie nou wel of niet als je dat koelertje vervangt?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hastur

Hastur

I stink, therefore I am

quote: BIG-GUY
maar vervalt je garantie nou wel of niet als je dat koelertje vervangt?
Dat zou mij niet verbazen, maar anders bewaar je dat fannetje toch gewoon. Mocht het mobo kuren gaan vertonen, dan zet je em weer terug en niemand die ziet dat je hem vervangen hebt. Ik heb hem ook vervangen op mijn Neo4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

hoe haal je hem op een beschaafde manier eraf dan :+ want de keren dat ik het bij andere moederborden had geprobeerd, sloopte ik altijd die witte klemmetjes... of is dat bij deze makkelijk los te halen :)?

Gallery V&A

• Kingskawn
Nu wil ik m'n msi neo4 platinum gebruiken om een gewoon server'tje te maken en merk ik op dat de kleinste processor ik hier kan opzetten een AMD64 3000+ is. Dacht aan een goedkope sempron maar die bestaan niet voor 939 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:21

HerrJP

!!!!!

Kingskawn schreef op donderdag 29 december 2005 @ 22:12:
Nu wil ik m'n msi neo4 platinum gebruiken om een gewoon server'tje te maken en merk ik op dat de kleinste processor ik hier kan opzetten een AMD64 3000+ is. Dacht aan een goedkope sempron maar die bestaan niet voor 939 :'(
Die komen er wel aan het begin van 2006 :)

-o-o-0-o-o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
BiG-GuY schreef op woensdag 28 december 2005 @ 01:26:
hoe haal je hem op een beschaafde manier eraf dan :+ want de keren dat ik het bij andere moederborden had geprobeerd, sloopte ik altijd die witte klemmetjes... of is dat bij deze makkelijk los te halen :)?
Als je deze onbeschadigd eraf wilt halen moet je je mobo uit je kast halen en met een tangetje de pootjes van de klemmetjes inknijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
HerrJP schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 09:54:
[...]

Die komen er wel aan het begin van 2006 :)
Hopelijk wel ;-) en vlug een beetje. Heb nog nergens deze cpu's gevonden in pre-order ofzo maar ik blijf doorzoeken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
De Semprons voor de socket 939 staan bij onze eigen BalusC wel in het overzicht. Het zijn dus blijkbaar Palermo cores. Er staan een introductiedatum 2005/10 bij, maar die zal wel niet kloppen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160179

ff vraagie: Kan ik een van de k8neo4 serie gebruiken i.c.m een amd x2 zonder cold boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

iemand misschien ook bekend met het feit dat op de Neo2 Platinum de PS2 poorten stroom blijven krijgen als de pc uit staat... want zo blijft mijn muis de hele tijd branden... soms wel vervelend als ik er bijna naast slaap :)... is er ergens een oplossing voor? behalve op USB aansluiten.. ik wil het gewoon op PS2 houden...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169390

Heb zelf de neo4...

ergerde me ook kapot aant geluid..
na een uur pootjes zwikken van een zalman passief koeler is dit resultaat.
heb der ook een 120mm fan er naast gezet voor de flow.

Afbeeldingslocatie: http://img527.imageshack.us/img527/5499/dsc033525pv.jpg

heb 2 uurtjes battlefield zitten spelen en koeler was gewoon lauw..
missie gslaagd dus :)

PS: kijk wel uit met buigen.. mn vingers zien eruit net alsof ik een brommer ongeluk heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Laatst online: 09-04 19:05
Lol,geslaagde mod,ik zelf heb ook de standaard koeler eraf gehaald en vervangen door een revoltec passief blok.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169410

He mensen ik las al eerder dat iemand vroeg of het mogelijk was de zalman ZM-NB47J passieve cooler te monteren op dit type moederbord in combinatie mee een Asus GT 6600...Dit scheen te passen me een minimale spelling van 0.5mm.

Nou ik heb ook dit moederbord maar Asus GT 6600 Siliencer en weet de verschillen in maat niet echt... Maar zou het bij mij ook passen? Want zonder koeler zoals iemand ook al zei kan misschien wel maar ik houd me vinger er echt niet op zo heet word dat dus ja das vast niet goed voor de levens duur van mijn moederbord...!

Dus als iemand veel weet hiervan zou ik dat graag horen...

Grt E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169410

Owh en nu ik toch aan het vragen ben! Weer iemand hoe ik twee sound blaster live 24-bit draaiend krijg op dit moederbord! Als ik ze er beide op doe, dan als ik ze beide wil gebruiken begint het geluid maar blijft direct hangen en dan doet niets het meer ctrl-alt-del ook niet echt gelijk een conflict??? Dus ik dacht ik haal er een uit en zet me onboard aan! nu doet ie het wel maar soms loopt de pc in eens op de zelfde manier vast! Weet iemand wat er gebeurd en wat ik kan doen om dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Laatst online: 09-04 19:05
@Ernstjan,welkom op GoT.
Probeer ook eens de quicksearch en de edit,altijd handig zoiets ;)

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Laatst online: 10-05 22:02

Arethusa

Niet die server

Het is al opgelost :)

[ Voor 149% gewijzigd door Arethusa op 03-04-2006 09:48 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145189

vraagje zelf verwijderd, nieuw topic gemaakt

[ Voor 108% gewijzigd door Anoniem: 145189 op 31-03-2006 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
Heeft iemand een nieuwere versie van de RAID nvidia bios dan 4.76? Ik wil een recentere versie maar op de site van msi is dat niet te vinden behalve dan de laatste bios versie 1C en die heb ik.

Er schijnen recentere versies te bestaan zoals de 4.84 of recenter nog. Iemand een idee. Ik heb gezocht en ben op duitse sites terecht gekomen over mod bios'en maar wil even de officiële weg volgen, daarna mods als het niet anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
Iedereen gebruikt de laatste bios versie voor de Neo4 Platinum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Laatst online: 17:27

t3q

Say yes to teq

Onlangs heb ik een AMD X2 4600 +, aangeschaft met de Bigwater 745 en dit alles op mijn Neo4 Platinum bordje aangesloten.

Draait als een zonnetje als het eenmaal draait alleen 1 probleem. In bijna 9 van de 10 gevallen wil mijn systeem niet opstarten. Het scherm komt tot de IDE devices en dan hangt het.

Wat ik dan doen is het 1 a 2 min zo laten staan, de pc uitschakelen en re-booten. Dan start het systeem wel op.

Alsof het eerst warm moet draaien ofzo?

Iemand ervaringen hiermee?

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Laatst online: 17:27

t3q

Say yes to teq

Misschien iemand die dit ook heeft gehad en een oplossing weet. Het is namelijk mateloos irritant om te wachten tot dat mijn systeem eindelijk is wil doorstarten.

Life goes as it goes.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
Neem dit eens door: PMG Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics

Samengevat:
* Basic Vraagjes worden niet getolereerd.
* Problemen horen in een eigen topic.
* Ervaringentopics zijn om ervaringen uit te wisselen.