MSI K8N Neo Series

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 5.240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquilaDus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01-2019
Een bijna 2tal weken geleden presenteerde MSI hun K8N Neo4 Platinum en Diamond. Op de site van MSI zijn deze borden nog steeds niet opgenomen in hun lijst van producten. Zelf wil ik op korte termijn een nieuw Atlon64 systeem bouwen. Omdat een nieuw systeem niet echt goedkoop is in dit geval vroeg ik me af hoe lang het duurt voordat deze Neo4 borden in de winkels liggen.
Heeft iemand een idee hoe lang dit duurt?

Is het trouwens dan aan te raden om zo'n nieuw bord te kopen of is het slimmer om de oude Neo2 te kopen omdat deze al langer meedraait? Of zijn de meeste kinderziektes van nieuwe borden te wijten aan drivers waardoor deze er later verdwijnen bij het updaten van drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-04 14:26
K8N NEO = nForce3 s754
K8N NEO2 = nForce3 s939
K8N NEO3 = nforce4 s754
K8N NEO4 = nforce4 s939
K8N Diamond = nforce4 s939

nForce3 = AGP
nForce4 = PCI-Express (+ nog enkele kleine innovaties)

Dus de keuze of je de nForce4 wilt moet je van je VGA interface laten afhangen, dus PCI-Express of AGP. Overigens hoef je de nforce4 mainboards niet voor december te verwachten.

Het kopen van een mainboards met PCB revisie 1.0 is geen probleem. Er zijn 3 soorten oplossingen voor problemen:
- nieuwe bios
- nieuwe driver
- hardware rework (een zgn ECN update)

Elk mainboard stikt van de fouten echter zijn de meeste niet eens de moeite om eruit te halen. Voor elke bestaand mainboard (ongeacht merk) zijn er wel een stuk of 10 ECN updates beschikbaar, echter zijn het meestal geen kritische. Soms wordt er een PCB versie 1.1. of zelfs 2.0 op de markt gebracht en dat betekent dat het de moeite was voor een redesign of een nieuw versie nummer. Kritische ECN updates worden meestal in mainboards verwerkt voordat ze op de markt verschijnen. Dus ik zou zeggen... laat je niet tegenhouden door een versie 1.0 Anders kun je altijd terug naar de winkelier om te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquilaDus
December duurt inderdaad nog wel even. Daarbij komt ook nog eens kijken dat de markt voor high-end PCI-Express kaarten met 6800 chips ook niet echt hard gaat. Ik zag op de site van MSI wel 6800GT pci express versies staan, maar volgens mij zijn die ook nog niet in de winkels te vinden.

Eigenlijk zou ik wel willen wachten op de nForce4, want ik zag SATA poorten op foto's en de benchmark resultaten zagen er ook goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82256

nforce 3 borden hebben ook sata, als ik me niet vergis heeft de nforce 4 wel sata II ondersteuning en dat heeft de nforce 3 dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 14:09
Anoniem: 82256 schreef op 30 oktober 2004 @ 21:17:
nforce 3 borden hebben ook sata, als ik me niet vergis heeft de nforce 4 wel sata II ondersteuning en dat heeft de nforce 3 dan weer niet.
Nforce3 borden hebben wel sata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

MEGATRON schreef op 30 oktober 2004 @ 21:31:
Nforce3 borden hebben wel sata.
Herlees zijn post. Er is een fundamenteel verschil tussen SATA en SATA II :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquilaDus
Oeps, getalletje vergeten in mijn post. Ik wilde namelijk zeggen dat ik op de foto's van de Neo4 Platinum 8 SATA poorten zag. En het is inderdaad ook zo dat nForce4 SATA II heeft ipv de standaard SATA.

De Neo2 vond ik al een mooi bord, maar dit gaat nog een stapje verder vind ik. Ik vind het dan ook jammer dat het misschien nog zo lang duurt voordat het in de winkels ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Laatst online: 23-04 14:09
@BalusC: Je hebt helemaal gelijk. Ik zal voortaan eerst alles beter lezen voordat ik een onzinnige/verwarrende post plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127599

The Source schreef op 30 oktober 2004 @ 20:30:
[...]. Overigens hoef je de nforce4 mainboards niet voor december te verwachten.[...]
Hoe weet je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76695

Het is bijna december, en er is nog een voorraad nForce 3 ;).

Persoonlijk vind ik het jammer dat ze het design van de K8N NEO2 blijkbaar overboord hebben gegooid:

K8N NEO2:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1090490088.jpg

K8N NEO4

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1097972264.jpg

Vooral de horizontale plaatsing van het geheugen bij de Neo2 vind ik goed, en het feit dat de NEO2 het socket (of tenminste de bracket) een kwartslag gedraaid had. Het lijkt er ook op dat de ATX connector ook veranderd is in de 24pins EPS connector, een van de redenen die ik aandraag en heb gehad om voor S939 te kiezen :(

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 76695 op 31-10-2004 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquilaDus
Ja, die geheugenbanken zaten bij de Neo2 inderdaad op een betere plek, maar het lijkt alsof de CPU wel meer plaats heeft tov de grafische kaart op de neo4, dus dat is misschien weer wat gunstiger qua ruimte en koeling van beide onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, maar je hebt effectief op de Neo4 wel slechts 3 "gewone" PCI sloten, met dubbel slot koelers op je GPU heb je, tenzij je gek bent, nog maar 2 over, IMHO te weinig, want de Audigy 2 en TV kaart moeten gewoon mee kunnen, en dan kan de bijgeleverde WiFi kaart er niet meer in, en de 56K modem voor test, experimenteer, hack, en nood-gevallen kan er niet meer bij.

Ik moet wel toegeven, dat je met deze conventionele layout een cooler als de 12CM Zalman 7700Cu kwijt kan, maar dan kom je wéér (zoals ook bij de Neo2) met je RAM te zitten: alleen de achterste 2 zijn te gebruiken, alhoewel ik dénk dat dat bij de 7700 nóg erger is.

Ik moet overigens zeggen dat die SIL3114 IMHO een knap nutteloze toevoeging is. Nog 4 S-ATA poorten... 4 is genoeg IMHO, zeker als je bedenkt dat de SIL3114 aan de PCI bus hangt (die ingekrompen is in de nForce4), en over het algemeen érg vervelend is. Die SIL3112 op m'n A7N8X-deluxe 2.0 kon ik op den duur wel... piercen! Pest is dat d'r ook wél nuttig koper onderdoor liep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Laatst online: 15-05-2023
Het wordt eens tijd dat ze die onzinnige dingen zoals de FDD connector, seriele en printerpoorten eruit slopen.

En voor mezelf zou ik het ook niet er vinden als ze de muis/keyboard uitgangen en de IDE connectoren er ook maar uit gooien.

Die legacy zooi vertraagt de boel ONTZETTEND en het vertraagt de ontwikkeling van nieuw spul.
PCI zou er eventueel ook uit kunnen wanneer de eerste professionele kaarten op PCI-express uit komen.

Ik hoor gelukkig steeds vaker dat ik niet de enige ben die zo denkt. Bespaar je die troep en ontwerp liever een moederbord met echt de nieuwste technologiën.

Verder vind ik het wel een puik bordje. Alleen wacht ik nog liever op de VIA tegenhanger om zo toch te kunnen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Legion: qua FDD connector ben ik het met je eens, maar qua LPT en FDD zéér zeker niet:

Goed, ik vind ook dat ze niks meer te zoeken hebben in het IO/panel, maar voor een IR_afstandsbediening, of een LCD schermpje, een goeie modem, kán het eventueel handig zijn, vandaar vind ik dat ze gereduceerd moeten worden tot pinheaders op het mobo, wat overigens érg makkelijk is met LCD schermpjes die op de paralelle poort moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:46
Legion schreef op 01 november 2004 @ 00:55:
Het wordt eens tijd dat ze die onzinnige dingen zoals de FDD connector, seriele en printerpoorten eruit slopen.

En voor mezelf zou ik het ook niet er vinden als ze de muis/keyboard uitgangen en de IDE connectoren er ook maar uit gooien.

Die legacy zooi vertraagt de boel ONTZETTEND en het vertraagt de ontwikkeling van nieuw spul.
PCI zou er eventueel ook uit kunnen wanneer de eerste professionele kaarten op PCI-express uit komen.

Ik hoor gelukkig steeds vaker dat ik niet de enige ben die zo denkt. Bespaar je die troep en ontwerp liever een moederbord met echt de nieuwste technologiën.

Verder vind ik het wel een puik bordje. Alleen wacht ik nog liever op de VIA tegenhanger om zo toch te kunnen vergelijken.
A list with things to do:
- Koop het bordje, en mod alles ERAF en bekijk de resultaten
- Ga mobo's ontwerpen en verkoop de design's
- Wordt mobo fabrikant
- Ontwerp een chipset die al die troep die je niet wilt niet bevat

[ff serieus]
Ik ben het opzich wel met je eens aangezien ik zelf ook steeds meer op de nieuwe aansluitingen aan het overgaan ben, maar er zijn er (helaas) ook nog zoveel die dat niet doen of niet willen, of niet kunnen of bang zijn (ik noem maar wat) maar die wel een nieuw mobo'tje willen, dan moet hij deze rotzooi wel bevatten. Daarom doen ze dat denk ik (nog) niet, maar uiteindelijk zal het wel zover komen ja, niet voor niets dat het aantal PCI sloten nu al verminderdt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquilaDus
Ja, zelf wil ik gebruik maken van 1 WD Raptor van 74GB en 2 WD Caviars op raid0. Nu weet ik niet of dat efficient is als die op 1 controller zouden hangen zoals dat bij de Neo2 zou moeten gebeuren. Daarom dacht ik dat het de prestatie misschien ten goede kwam als die 2 over 2 controllers verspreid werden.
Maar heeft het inderdaad een negatief effect als ze op een controller hangen en is die 2e controller op de Neo4 echt van zo'n slechte kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
sn0x0r schreef op 01 november 2004 @ 11:54:
[...]

A list with things to do:
- Koop het bordje, en mod alles ERAF en bekijk de resultaten
- Ga mobo's ontwerpen en verkoop de design's
- Wordt mobo fabrikant
- Ontwerp een chipset die al die troep die je niet wilt niet bevat

[ff serieus]
Ik ben het opzich wel met je eens aangezien ik zelf ook steeds meer op de nieuwe aansluitingen aan het overgaan ben, maar er zijn er (helaas) ook nog zoveel die dat niet doen of niet willen, of niet kunnen of bang zijn (ik noem maar wat) maar die wel een nieuw mobo'tje willen, dan moet hij deze rotzooi wel bevatten. Daarom doen ze dat denk ik (nog) niet, maar uiteindelijk zal het wel zover komen ja, niet voor niets dat het aantal PCI sloten nu al verminderdt wordt.
En zo kun je blijven wachten.
Er zijn ook genoeg mensen met ISA kaarten? ISA maar weer terug op het moederbord plaatsen?

Het is gewoon onlogisch om bij state-of-the-art spul nog al die ouwe troep in te bouwen. Als je naar al die mensen met oude zooi blijft luisteren dan huppelen we over 10 jaar nog achter de feiten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Willen alle mensen met een ISA kaart in hun huidige pc even hun hand opsteken. (Dus niet zeggen: ja, hier op me werk staat nog een server die al 50.000 jaar niet meer gebruikt is, maar hij doet het nog wel, DUS ik heb een pc met een isa kaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Laatst online: 23-04 13:58

Skyline GT-R

RB26DETT

Anoniem: 76695 schreef op 01 november 2004 @ 00:18:
Klopt, maar je hebt effectief op de Neo4 wel slechts 3 "gewone" PCI sloten, met dubbel slot koelers op je GPU heb je, tenzij je gek bent, nog maar 2 over, IMHO te weinig, want de Audigy 2 en TV kaart moeten gewoon mee kunnen, en dan kan de bijgeleverde WiFi kaart er niet meer in, en de 56K modem voor test, experimenteer, hack, en nood-gevallen kan er niet meer bij.

...
Misschien een late reactie, maar op het Neo4 bordje zie ik toch echt 4 PCI sloten, waarbij het onderste oranje is waar MSI mee aanduid dat het een communicatie slot is waar de WIFI kaart inmoet;)

285K // Z890 Master // 48GB DDR5-8000C38 // RTX 5080 Master

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquilaDus
Skyline GT-R schreef op 01 november 2004 @ 16:00:
[...]

Misschien een late reactie, maar op het Neo4 bordje zie ik toch echt 4 PCI sloten, waarbij het onderste oranje is waar MSI mee aanduid dat het een communicatie slot is waar de WIFI kaart inmoet;)
Wat is dan zo speciaal aan dat laatste slot dat daar de WIFI kaart in moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115695

AquilaDus schreef op 01 november 2004 @ 19:53:
[...]

Wat is dan zo speciaal aan dat laatste slot dat daar de WIFI kaart in moet?
Je kan er ook een gewone PCI kaart in doen, echter wordt je pc met een (MSI) WiFi kaart een soort access point geloof ik (en dan wordt die hardwarematige firewall wel handig denk ik). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81370

ik ga binnenkort ook een nieuwe pc kopen, maar denken jullie dat het nou heel veel zin heeft om op de nforce 4 te wachten, o zeggen jullie naja je kan ook wel nofrce 3 gebruiken, ik wil wel Sata schijven gebruiken in RAID. Maar pci express videokaart is voor mij niet echt een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
sn0x0r schreef op 01 november 2004 @ 15:19:
Willen alle mensen met een ISA kaart in hun huidige pc even hun hand opsteken. (Dus niet zeggen: ja, hier op me werk staat nog een server die al 50.000 jaar niet meer gebruikt is, maar hij doet het nog wel, DUS ik heb een pc met een isa kaart).
Ik ken net zoveel mensen met ISA kaarten als dat ik mensen ken die hun LPT en Seriele poorten gebruiken.... 0!
Ikzelf heb dat verrotte dingen echt nooit gebruikt. En met mij veel anderen.
Tegenwoordig heb je voor beide poorten een goede vervanger, namelijk USB.
En volgens mij zijn er ook converters van LPT->USB en Serieel->USB.
Ik zie dus geen gegronde reden om deze poorten te blijven inbouwen in nieuwe moederborden.

Je zei overigens zelf dat je het wel met me eens was met de FDD, ondanks dat dat prul WEL dagelijks door velen worden gebruikt, itt de LPT en seriele poorten.

Hiervoor heb ikzelf ook al een oplossing voor. Een externe USB floppydrive. Alle nieuwe moederborden ondersteunen toch bootable USB apparatuur.

Maar volgens mij gaat dit flink offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Skyline GT-R schreef op 01 november 2004 @ 16:00:
[...]

Ook laat, maar ga eens logisch nadenken:

Het slot onder de VGA poort (PCIe16x) zal door geen enkel weldenkend mens gebruikt worden: té dicht op de koeler: ==> 3 sloten over.

Men neme een GF6800 Ultra, met een dubbelslot koeler, of men ruste uw GraKa uit met een Zalman ZM80-series koeler, en U heeft dubbelslots koeling. En dan valt dat PCI slot al helemaal af, en om ook nog eens ruimte voor airflow over te laten (dikke audigy 2 vlak onder de intake heeft de neiging airflow te blokken), zorgt ervoor dat er 2 sloten over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-04 14:25
Ze hadden beter de PCIe x1 sloten daaronder kunnen doen die kun je dan wel gebruiken i.v.m kortere kaartjes (aant slot te zien).

Hoewel de ruimte tussen de CPU en GFX minder wordt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81370

ik las net dit op http://www.theinquirer.net/?article=19447 miss wel interssant:
AN EMAIL filed over at HardOCP has information on the latest shipping date for nForce 4 boards with SLI capability.

The email from mainboard maker MSI states that MSI will be one of the first two companies to market with nForce 4 SLI boards. Boards using the standard nForce 4 chipset will be available at the end of November, according to the company, whilst products using the SLI variant - including the K8N diamond and K8N Neo4 Platinum/SLI will hit retail shops in the middle of December. This ties in with what our own tech-mole, Fudzilla, has been hearing on the Taiwanese Beer-Vine.

Nvidia is currently showcasing SLI on Intel Tumwater platforms, using dual-Xeon processors. Whilst these are scoring pretty hot performance figures, we fully expect the AMD/Nvidia solution to hit an extra 25-30% performance over these rigs when equipped with a single FX55.

You can find the post, along with subsequent discussion, over here.
Dus SLI Dichterbij maar ook de Gewone nforce 4 mobo's dus eind november en niet zoals eerder in dit topic gezegd eind december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 19:04
Ik zit al een paar weken met smart te wachten op dit bordje... :9~

Ik ga naar een hele nieuwe configuratie toe en wil eigenlijk wel eens van alle nieuwe technieken meeproviteren. (vooral PCI-E, S-ATA2, SLI, S939).

Het is alleen jammer dat het zo lang duurt want ik raak binnen 2 weken mijn huidige systeem kwijt en kan eigenlijk niet zonder PC. :(

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquilaDus
Ik heb contact gehad met MSI en dit was het resultaat:

LS

Zover wij tot nu toe weten komt het nforce 4 boardje zonder SLI eind december en met SLI eind januari.

Best Regards,

Support Team
msi-info@msi-computer.nl
Customer Service Dept.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Please include original mails when replying.
AUB de orginele Email meesturen met het antwoord.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mystar Computer B.V.
Ekkersrijt 6050
5692 GA Son
The Netherlands
tel. : +31-40-2676600
fax. : +31-40-2676680
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Op die MSI K8N Diamond nforce4 SLI zit een zeer leuke geluidschip, een creative soundblaster live. Een erg goed alternatief voor de onboard realtek of gemis van een dolby digital chip.

Dan krijg je zoiets als audio specs:

High Definition Audio Quality

64 audio channel playback with independent sample rates
24-bit Analog-to-Digital conversion of analog inputs at 96kHz sample rate
24-bit Digital-to-Analog conversion of digital sources at 96kHz to analog 5.1 speaker output
16-bit and 24-bit recording with sampling rates of 8, 11.025, 16, 22.05, 24, 32, 44.1, 48 and 96kHz
SPDIF output up to 24-bit resolution at selectable sampling rate of 44.1, 48 or 96kHz

EAX® ADVANCED HD™ Audio Technology
User-selectable EAX ADVANCED HD MUSIC presets, pre-configurable DSP modes simulating various acoustic environments
Optimized settings for headphones, stereo, 4.1, 5.1, 6.1 or 7.1 speakers
Creative Multi-Speaker Surround™ (CMSS®) technology transforms all stereo audio into 7.1 multi-channel playback

Zie chip rechtsonderin.
plaatje MSI K8N Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94667

eind januari.. :(

zijn ze ook ergens eerder te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquilaDus
De ASUS A8N is misschien eerder leverbaar en die komt in de test van Tom's hardware guide zelfs iets beter uit de bus:

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041123/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54523

kijk eens op http://www.overclockers.co.uk/acatalog/MSI2.html zijn ze al te bestellen en komen eind november binnen volgens hu 8) . (voor de fanaten onder ons :7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:29
Anoniem: 54523 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:38:
kijk eens op http://www.overclockers.co.uk/acatalog/MSI2.html zijn ze al te bestellen en komen eind november binnen volgens hu 8) . (voor de fanaten onder ons :7 )
volgens mijn bronnen binnen msi moet de gewone uitvoering mid december naar de retailers komen, en de sli in januari evenals de s754 uitvoering van dit mobo...

ik heb al mijn spullen al besteld, is alleen nog wachten op mobo en welk geheugen ik ga nemen :)

het wordt een mooie kerst dit jaar :D

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-04 11:54
Hij staat ook bij alternate.nl:

http://www.alternate.nl/html/nodes/016223999_prev.html

Verwachte leverdatum: ergens in december :\ Lekker vaag :) 229 euro maar dat is schijnbaar voor de wifi versie (wat moet je daar nou mee? Wifi is leuk voor een laptopje, je gaat zo'n mega systeem toch niet met maximaal 54Mbit aan je andere PCs plakken :?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Ze zijn niet van plan om die chipset eens 500 meter de andere kant op te gooien op het mobo he? Hij zit namelijk nogal in de weg daar bij de PCI-E bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:12

Cyphax

Moderator LNX
The Source schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:19:
Op die MSI K8N Diamond nforce4 SLI zit een zeer leuke geluidschip, een creative soundblaster live. Een erg goed alternatief voor de onboard realtek of gemis van een dolby digital chip.
Maar dat heeft (voor mij iig) als voorwaarde dat het niet tig procenten CPU opsnoept zoals die (softwarematige) AC '97 codec. Dat vraag ik me dan ook af, en als het weer een software oplossing is ga ik daar niet aan beginnen.
Soundstorm was een veel betere oplossing die dat probleem niet had.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51473

Eind december moet die in de winkels liggen alhoewel het niet 100% zeker is. Dit geld ook voor de 6800 serie in PCI-e. Zelfde datum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-04 12:58
Cyphax schreef op maandag 29 november 2004 @ 11:08:
[...]

Maar dat heeft (voor mij iig) als voorwaarde dat het niet tig procenten CPU opsnoept zoals die (softwarematige) AC '97 codec. Dat vraag ik me dan ook af, en als het weer een software oplossing is ga ik daar niet aan beginnen.
Soundstorm was een veel betere oplossing die dat probleem niet had.
SoundBlaster Live! chips stonden altijd bekend om hun lage CPU gebruik dus vandaar dat MSI waarschijnlijk besloten heeft om Realtek de wacht toe te zeggen voor hun Diamond serie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32539

Ik zit ook de twijfelen welk moederbord ik zou nemen.
Asus A8N-SLI (deluxe) zouden het eerst leverbaar zijn.
Maar wat is nu het verschil tussen de normale en deluxe versie?

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:04

makje

Professioneel prutser

Op Asus.com staaat alleen de A8N-SLI deluxe versie vermeld, veel zeggen over de verschillen tussen de deluxe veris een de non-deluxe kunnen we dus nog niet. Misschien komt er zelfs helemaal geen non-deluxe versie daar een mobo met SLI toch al gericht is op performance en andere enthousiast gebruikers.

Wat wel zeker lijkt getuige dit bericht, maar nog niet op Asus.com staat, is dat er een 'gewoon' nForce4 mobo komt van Asus met de naam A8N-E Premium welke 1 maal PCI-E 16x en 3 maal PCI-E 1x heeft, maar nog wel 4xSata2 en 4x Sata, hetzelfde als de SLI deluxe dus :)

Wat Asus verder nog voor nForce4 moederborden gaat introduceren is mij niet bekend, maar een 'budget' variant van de nForce4 chipset met AGP, minder goed geluid en minder Sata aansluitingen lijkt mij wel voor de hand liggend daar Asus geen nForce3 moederbord heeft voor Socket 939 die de onderkant van de markt zou kunnen gaan bedienen, zoals MSI wel heeft met de K8N Neo2

Als ik het plaatje van de A8N-E Premium mag geloven dan kan de chipset gelukkig wél passief gekoeld worden. Daarnaast is de chipset daar beter gepositioneerd zodat je er volgens mij de ruimte hebt om er een andere koeler op te plakken

Ikzelf ben er trouwens niet rouwig om dat de ATX aansluiting nu ook 24 pins wordt. Dan kan ik eindelijk eens het verloopstukje van mijn ATX voeding halen zodat de kabel weer korter is en mooier weg te werken. Ik kan me wel voorstellen dat het voor mensen met een 20pins ATX voeding lastig is én een reden kan zijn om voor een ander moederbord te kiezen. Aan de andere kant kost zo'n verloopstukje ook niet veel...

5900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32539 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 15:46:
Ik zit ook de twijfelen welk moederbord ik zou nemen.
Asus A8N-SLI (deluxe) zouden het eerst leverbaar zijn.
Maar wat is nu het verschil tussen de normale en deluxe versie?

Greetz
ja ik heb hetzelfde probleem.. kan iemand dit ff concreet uitleggen. hij lijkt wel een stuk goedkoper dan de MSI. en is eerder leverbaar.. (dus ook het verschil met de MSI)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 94667 op 30-11-2004 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32539

Hij is idd goedkoper ;-)
Mja de NIET deluxe versie wordt in België verkocht dus eum ik veronderstel dat deze bestaat ;-) Deze kost slechts €143 :D

Nu zie ik dat deze een 24 pins voedingconnector heeft. Ben je dan verplicht een 24Pins voeding aan te sluiten? Of is een 20 Pin's goed genoeg?

(Ik ben van plan om maar 1 pci express kaartje aan te sluiten)
Spijtig dat die NIET SLI bordjes wat langer op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Er zijn 4 versies van het nForce 4 chipset

nForce4 Pro:
workstation, dual opteron s940, 1GHz HT
2* PCI-E x16
fabrikanten: iwill, msi

nforce 4 SLI
high end desktop markt, s939, 1GHz HT
2 * PCI-E x16 (waarvan 1 x8 draait)
fabrikanten: Asus A8N-E Deluxe , MSI K8N Diamond, Gigabyte K8NXP SLI

nForce4 Ultra:
desktop markt, s939, 1GHz HT
1 * PCI-E x16
fabrikanten: Asus A8N-E Premium, MSI K8N NEO4 Platinum, Gigabyte ??

nForce4:
desktop markt, s754 , 800Mhz HT
1 * PCI-E x16
fabrikanten: Asus, MSI, Gigabyte

Overige fabrikanten volgen pas ergens Q1 met de nForce4 mainboards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Nice :) Handig lijstje..

Ik hoop dat ik nog voor het einde van het jaar zo'n Nforce 4 bordje kan scoren ivm de belasting ;) Lijkt er op dat dit redelijk krap gaat worden in Nederland :\ Jammer dat er pas zo laat PCIe MBs komen voor de AMDs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gigabyte K8NXP-9

Weet je zeker dat dat klopt? Ik dat de nForce 4 een S939 chipset was met een 8x AGP slot, en dat de nForce 4 scaled edition voor S754 was bedoeld.

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 115695 op 01-12-2004 10:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ik ben in afwachting van bericht of mijn MSI K8N Neo4 Platinum nou wel of niet vandaag binnen gaat komen bij de leverancier. Ze verwachtten hem nog steeds vandaag, maar ja, of ik krijg straks een mailtje dat het weer naar achteren is geschoven:

de rest van mijn pc ligt al klaar... jeuk jeuk... 3500+ winchester... x700pro... arf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:27
Phusebox schreef op donderdag 02 december 2004 @ 07:53:
ik ben in afwachting van bericht of mijn MSI K8N Neo4 Platinum nou wel of niet vandaag binnen gaat komen bij de leverancier. Ze verwachtten hem nog steeds vandaag, maar ja, of ik krijg straks een mailtje dat het weer naar achteren is geschoven:

de rest van mijn pc ligt al klaar... jeuk jeuk... 3500+ winchester... x700pro... arf
Oei, daar wacht ik ook op :) Dus ook de Platinum komt snel als het goed is :) Laat het ff weten!

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlian
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-01 16:50
Wat is het verschil tussen de Diamond en de Platinum? En wat is de winkel waar je contact mee hebt? Euromaxi?

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jarlian schreef op donderdag 02 december 2004 @ 13:23:
Wat is het verschil tussen de Diamond en de Platinum? En wat is de winkel waar je contact mee hebt? Euromaxi?
nee niet met euromaxi

zojuist nog email gehad van msi nederland... deze week hebben ze de eerste zending ontvangen, nog geen 20 stuks.... voor heel europa :S

volgende zending waarschijnlijk over 2 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitchy
  • Laatst online: 21-04 23:23
bartvb schreef op woensdag 01 december 2004 @ 10:25:
Nice :) Handig lijstje..

Ik hoop dat ik nog voor het einde van het jaar zo'n Nforce 4 bordje kan scoren ivm de belasting ;) Lijkt er op dat dit redelijk krap gaat worden in Nederland :\ Jammer dat er pas zo laat PCIe MBs komen voor de AMDs.
Huh, belasting?
Gebeurt er iets met de belasting ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
inmiddels ook verschenen op de duitse msi site:
http://www.msi-technology...idx_view.php?Prod_id=430#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Sjaakiedederde schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:49:
Huh, belasting?
Gebeurt er iets met de belasting ?
Neuh, niets spannends. Heb een eigen bedrijf(je) en heb dit jaar meer verdiend dan uitgegeven. Dat is allemaal winst en daar betaal je belasting over. Als ik dus voor het einde van het jaar nog even een superduper PC koop dan spaar ik weer belasting uit (aangezien ik nog willekeurig af mag schrijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat is dit topic over het hoofd heb gezien.... Dit msi bord wil ik binnenkort ook kopen. Vooral de raid5 ondersteuning is leuk. Drie keer 120gig in raid 5 is wel een leuke vervanging voor me huidige schijven :P Ik koop er een 3200+ winchester bij en twee keer 512mb ram ddr400 . Over het geheugen ben ik nog niet helemaal uit. Waarschijnlijk word het gewoon corsair value geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-04 14:25
E-jey schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 11:22:
Dat is dit topic over het hoofd heb gezien.... Dit msi bord wil ik binnenkort ook kopen. Vooral de raid5 ondersteuning is leuk. Drie keer 120gig in raid 5 is wel een leuke vervanging voor me huidige schijven :P Ik koop er een 3200+ winchester bij en twee keer 512mb ram ddr400 . Over het geheugen ben ik nog niet helemaal uit. Waarschijnlijk word het gewoon corsair value geheugen :)
Als ik jouw was zou ik voor TwinMOS gaan. Niet echt goede OCers maar zijn wel lekker goedkoop en de latency is ook redelijk goed voor zijn prijsklasse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

welke moet ik nu halen dan? de ASUS A8N-SLI of de MSI K8N.. .HELP!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-04 06:50
ASUS A8N-SLI goedkoper en heeft beter Layout vooral bij SLI (vindt ik dan)

[ Voor 12% gewijzigd door Cyrus The Virus op 05-12-2004 19:43 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

afgezien van SLI, welke heeft dan de beste eigenschappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-04 06:50
Anoniem: 94667 schreef op zondag 05 december 2004 @ 19:46:
De ASUS heeft koeling op de mosfets, en ik denk beter voor OC'en. En verder kan ik niks bedenken misschien eerder leverbaar. Als je hem voor SLI wilt gaan gebruiken zouw ik voor de asus gaan

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
damn... ik kan echt haast niet meer wachten om dit boardje in huis te halen. Wil alles is vlink gaan upgraden:

AMD Athlon 3000+ of 3200+
1gb g.skill geheugen
XFX GeForce 6600 GT 128mb pci-e (waarschijnlijk)
Western Digital Raptor WD740GD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Anoniem: 94667 schreef op zondag 05 december 2004 @ 19:46:
Als je het mij vraagt is de MSI veel beter, wel iets duurder maar dat wordt ruim gecompenseerd door de extra features. De nieuwe revisie van MSI die op de markt gebracht wordt heeft:
- Creative Soundblaster Live audio :9~, iets veel beter tov zo'n CPU time consuming brakke realtek audio chipje. Zo'n Creative Soundblaster LIve chip compenseert die soundstorm die er niet inzit.
- extra een PCI-E x1 slot, stond niet op de plaatjes die vrijgegeven zijn.
- Mosfet cooling ivm overclocking
- 54G wireless lan
- Bluetooth !

Maar ik zou gewoon rustig wachten tot er een review verschijnt met de final definitieve versies die verkocht gaan worden. Al die beta testen zijn leuk maar geven geen goed beeld.

[ Voor 81% gewijzigd door The Source op 05-12-2004 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
het wordt weer zo'n uistel verhaal...

ik heb mijn pc nu helemaal compleet. moet alleen nog een moederbord in... ... en nu is de leverdatum van 02.12 naar 10.12 verschoven en uiteindelijk naar "onbekend"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 06 december 2004 @ 12:56:
het wordt weer zo'n uistel verhaal...

ik heb mijn pc nu helemaal compleet. moet alleen nog een moederbord in... ... en nu is de leverdatum van 02.12 naar 10.12 verschoven en uiteindelijk naar "onbekend"
bah, duurt allemaal veel te lang :( Wacht al sinds september op een nf4 mobo... Ik denk dat we ze pas in 2005 kunnen verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69652

The Source schreef op zondag 05 december 2004 @ 23:19:
[...]

Als je het mij vraagt is de MSI veel beter, wel iets duurder maar dat wordt ruim gecompenseerd door de extra features. De nieuwe revisie van MSI die op de markt gebracht wordt heeft:
- Creative Soundblaster Live audio :9~, iets veel beter tov zo'n CPU time consuming brakke realtek audio chipje. Zo'n Creative Soundblaster LIve chip compenseert die soundstorm die er niet inzit.
*knip
Creative Soundblaster Live audio, ondersteund -ie dan EAX 1/2, terwijl 'we' aan de EAX 4 zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga voor de Asus denk ik, tenzij iemand anders hier me nog kan overtuigen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Gaat wel niet over dit MSI boardje maar is wel een ander board dat PCIe doet in combinatie met de S939:

Asus A8V-E Deluxe
http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=121786

Kost 143 euro en levertijd is volgens Informatique 1 week (!). Heb verder nog geen borden gezien waar een levertijd van bekend is ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
hmm de a8v-e is volgens mij pas later leverbaar als de msi k8n... naar wat mijn bronnen me vertellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Ook op http://www.alternate.nl/ staan een aantal boards van Asus op een levertijd van 3-5 dagen. Ik ben benieuwd :)

Jammer dat er nog geen levertijd bekend is van de MSI boards, die lijken wat interessanter wat specs betreft. Alleen jammer dat er bij MSI overal W-Lan spul bij zit. Wat moet je nou met Wlan in een desktop :\ Ik iig niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Laatst online: 10-04 13:33

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Artikelnr. Product Voorraad Foto Levertijd
9298681 MB ASUS AMD SOCKET-939 A8N-SLI DELUXE 0 09/12/2004
9298682 MB ASUS AMD SOCKET-939 A8N-SLI ATX 0 09/12/2004
9298683 MB ASUS AMD SOCKET-939 A8V-E DELUXE ATX 0 09/12/2004

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Pentiummania schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:15:
Artikelnr. Product Voorraad Foto Levertijd
9298681 MB ASUS AMD SOCKET-939 A8N-SLI DELUXE 0 09/12/2004
9298682 MB ASUS AMD SOCKET-939 A8N-SLI ATX 0 09/12/2004
9298683 MB ASUS AMD SOCKET-939 A8V-E DELUXE ATX 0 09/12/2004
en dit komt waarvandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Waar is dat?

[edit:BartVB]Te laat :D Was eerst ff wat muffins naar binnen aan het werken ;)[/edit]

[ Voor 79% gewijzigd door bartvb op 08-12-2004 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Van een distributeur.

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
welke dan als ik vragen mag?

ik zie ze nergens in de lijst staan
bovendien is 9 december voor de werkenden alweer om, en is er nog geen mobo geleverd of wel?

[ Voor 33% gewijzigd door Phusebox op 09-12-2004 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquilaDus
bartvb schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:12:
Ook op http://www.alternate.nl/ staan een aantal boards van Asus op een levertijd van 3-5 dagen. Ik ben benieuwd :)

Jammer dat er nog geen levertijd bekend is van de MSI boards, die lijken wat interessanter wat specs betreft. Alleen jammer dat er bij MSI overal W-Lan spul bij zit. Wat moet je nou met Wlan in een desktop :\ Ik iig niets ;)
Ik heb eens bij mijn vast shop in duitsland geinformeerd over de levertijd van de K8N Neo4 Platinum en deze zei mij dat hij waarschijnlijk in januari goed leverbaar was. Ik zou nu al een bestelling kunnen plaatsen, maar hij verwacht dat hij dan niet veel eerder dan midden januari binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Phusebox schreef op donderdag 09 december 2004 @ 18:56:
[...]

welke dan als ik vragen mag?

ik zie ze nergens in de lijst staan
bovendien is 9 december voor de werkenden alweer om, en is er nog geen mobo geleverd of wel?
www.mcdos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 23:36

Animal_X

Rodin

What the... Op Extremesystems heeft iemand (hier!) het voor elkaar gekregen om op de MSI NF4 Ultra twee 6800 Ultra videokaarten in SLI te laten werken door 1 kaart in het PCI-e 16x slot te plaatsen en de andere in het PCI-x 2x slot. Hieruit kan je dus concluderen dat de Ultra en de SLI nForce4 versies beide beschikken over de zelfde chipset! Het enige verschil is dus dat de SLI variant over twee 16x sloten beschikt en de Utra over een 2x en een 16x.

Volgens zijn Benchmarks draait deze setup op zo goed als de zelfde snelheid als een "echt" SLI bord! Met andere woorden het PCI-e 2x slot is geen bottleneck voor de 6800 Ultra.

Zeer interessante ontdekking! _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Animal_X op 10-12-2004 22:48 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquilaDus
Ik zie dat vandaag de K8N Neo4 Platinum en K8N Diamond voor het eerst in de online productlijst van MSI staan:

K8N Neo4 Platinum: http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=637
K8N Diamond: http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=638

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130680

AquilaDus schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 11:49:
Ik zie dat vandaag de K8N Neo4 Platinum en K8N Diamond voor het eerst in de online productlijst van MSI staan:

K8N Neo4 Platinum: http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=637
K8N Diamond: http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=638
Nou maar hopen dat ze deze borden snel verschepen en in de shops terechtkomen. Want ik wil mij ook wel zo'n bord aanschaffen. :9

Alhoewel nog wel zit te twijfelen tussen zijn AGP broertje MSI K8N Neo 2 Platinum 54g. :/

Waarschijnlijk in cobinatie met een AMD 64 3500+Winchester, maar dat kan ook nog een AMD 3200+ worden hangt van mijn budget af.

Ik vraag mij af ??? of de prestaties nou nog erg verschillen. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
msi says:

"Status op dit moment: de eerste levering is eerst intern getest en niet goed bevonden om uit te sturen. Wij hebben op dit moment dus nog geen enkel bord uitgeleverd, ook niet naar de media. De volgende shipment betreft wederom een klein aantal. Zodra er iets uitgestuurd word naar welke klant dan ook, geef ik je een seintje."

er zitten dus nog een paar kleine bugs in vandaar de vertraging... goed dat ze in ieder geval niet rushen maar de tijd nemen om ervoor te zorgen dat het bord perfect is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Alleen nogal vreemd dat MSI nederland niet goed vindt wat MSN Taiwan wel prima vindt om te shippen. Vaag.

Maar nog geen MSI boards dus ;( Bummer.

* bartvb heeft echt voor 31 december een nieuwe PC nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij de specificatie van de K8N Diamond zie ik dit staan:

Two PCI Express x1 slots (support PCI Express Bus specification v1.0a compliant)

Echter zie ik ze nergens op het mobo zelf... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53218

bartvb schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:33:
Alleen nogal vreemd dat MSI nederland niet goed vindt wat MSN Taiwan wel prima vindt om te shippen. Vaag.

Maar nog geen MSI boards dus ;( Bummer.

* bartvb heeft echt voor 31 december een nieuwe PC nodig :)
Is je oude PC stuk? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 10:08
Bij de Neo4 Platinum specificatie staat hetvolgende:
One PCI Express x4 slots (support PCI Express x2 only)

kan iemand dat uitleggen?

ook vind ik het raar dat niet gebruik gemaakt wordt van de onboard sata II controller en ook niet van onboard gbit nic mogelijkheid van de nforce 4 ultra.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
De MSI K8N NEO4 doet ook SLI (met Ultra chipset)

Afbeeldingslocatie: http://www.x86-secret.com/pics/news/q404/slipipo-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99973

Ik heb op 1 december bij YorCom de Gigabyte K8NXP-9 (nForce4, PCI-e, S939) besteld. :)

Helaas is de levering nog moeilijk te voorspellen:

10 december
Ik heb contact opgenomen met onze leverancier hierover en die heeft ons gemeld dat de levering verwacht wordt in week 51 / 52.

13 december
Wij hebben u 1 december geïnformeerd dat het bestelde moederbord een verwachte levertijd zou hebbenvan 2 weken.Helaas is de levertijd uitgesteld tot eind dit jaar.

Hoop maar dat het een beetje opschiet, dan kan ik in de kerstvakantie aan het werk O-)

PS. Ik zie een 24pin connector op het bord staan.. iemand anders stelde eerder dezelfde vraag maar kreeg geen antwoord: Dat werkt toch ook met een "gewone" 20pin connector van de voeding.. hopelijk wel, want op mijn splinternieuwe voeding zit namelijk een 20 :/

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 99973 op 15-12-2004 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 99973 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 22:14:
Ik heb op 1 december bij YorCom de Gigabyte K8NXP-9 (nForce4, PCI-e, S939) besteld. :)

Helaas is de levering nog moeilijk te voorspellen:

10 december
Ik heb contact opgenomen met onze leverancier hierover en die heeft ons gemeld dat de levering verwacht wordt in week 51 / 52.

13 december
Wij hebben u 1 december geïnformeerd dat het bestelde moederbord een verwachte levertijd zou hebbenvan 2 weken.Helaas is de levertijd uitgesteld tot eind dit jaar.

Hoop maar dat het een beetje opschiet, dan kan ik in de kerstvakantie aan het werk O-)

PS. Ik zie een 24pin connector op het bord staan.. iemand anders stelde eerder dezelfde vraag maar kreeg geen antwoord: Dat werkt toch ook met een "gewone" 20pin connector van de voeding.. hopelijk wel, want op mijn splinternieuwe voeding zit namelijk een 20 :/
daar zijn verloopstekkers voor

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-03 22:52
Wat ik me afvraag is..
wat is slimmer

De diamond of de ultra ??

Ik vind die raid 5 wel erg leuk _/-\o_ ,, maar het is een SW .... ;(
Ik zou wel eens willen weten wat de performance is t.o.v een Raid 0 >:)

Of zou het slimmer zijn de diamond te kopen , heb je gelijk een beter soundcart erin zitten...
En kan je in het e2 16x pci-e en losse raid 5 met io en cache proppen ,, is alleen duurder denk ik , maar wat is daar de perfomandce van ??

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Anoniem: 99973

Phusebox schreef op woensdag 15 december 2004 @ 22:49:
[...]daar zijn verloopstekkers voor
Aha, ik las ergens (dacht PCM) dat de nieuwe moederborden voor Intel (912P/G en 925) ook een 24pin connector hadden maar dat het waarschijnlijk wel zou gaan werken.

Zou dat voor de nForce4 ook gelden of krijg je daar last van... trouwens wel raar/vervelend dat men zoiets verandert.

Anyway, zo'n verloopstekker is waarschijnlijk in elke Elektra/Gamma etc wel te krijgen, maar eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

zit hiero ook te wachten op mijn nieuwe onderdeeltjes, msi k8n neo4 platinum en de x800xt kaart van msi ( misschien combineert ie lekker )maar beide zijn niet leverbaar :( . Helaas gaan mijn huidige mobo en proc maandag de 27e de deur uit en een weekje later mijn gffx5900 dus ben toe aan een nieuw systeem >:)en ik moest deze hebbe na zoveel goeds gehoord te hebben over de frs ( toch ) en de neo2 serie. wanneer zouden ze leverbaar worden ?? ik heb de tijd tot eind januari. Daarna moet ik weer een pc hebbe want anders kan ik moelijk naar times (times.gameparty.net) gaan :'(
Nog effetjes wachten dan maar he :0

alienware zegt de moederborden 4 of 5 januari binne te hebben dus rond die tijd of een weekje later moeten ze ook in de winkel te krijgen zijn :) Nu maar hopen dat het ook werkelijk zo is

[ Voor 15% gewijzigd door LyP0 op 28-12-2004 14:57 ]

ik voel me lekkaah !!!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 23:30
Ooit een MSI bordje gehad wat mij zwaar tegen gevallen was. Daarna Epox, ook niet echt succes. Nu een Asus met voltdrops (P4 systeem :X). Na alle goede berichten over de laatste moederborden van MSI vooral vanwege de kwaliteit zit ik dus toch weer met MSI in mijn gedachte.
De Diamond SLI versie lijkt mij erg goed.

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/news_img/K8N%20Diamond(+box).jpg

Mosfetcooling
Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/news_img/ActiveMOS2.jpg

Gezien de vele veranderingen besloten mijn videokaart, mobo, proc en voeding te upgraden.
Ik wilde eigenlijk alleen de videokaart vervangen, maar agp gaat over in PCIex. Kan wel een AGP kaartje kopen maar mijn proc socket 478 is ook niet meer te upgraden. Koop ik nu dus een AGP kaart, en wil over een jaar of zo mijn proc upgraden, heb ik toch een nieuw mobo+proc nodig.

[ Voor 22% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 30-12-2004 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Ik hoop die van mij maandag of dinsdag binnen te krijgen! :9

Dan meer info!

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
Heb de mijne ook besteld, al twee weken geleden, maar de winkel vertelde mij dat zowat het hele nForce4 wereldje op zijn gat lag en nogal op zich laat wachten, in de winkel hoopten ze nog januari, maar men vreesde ervoor. :'(

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Ik sprak gisteren met een groothandel:

MSI K8N DIAMOND > vrijdag binnen
MSI K8N SLI PLATINUM > afgelopen maandag binnen
MSI K8N NEO4 PLATINUM > (ultra chipset) eind volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

The Source schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 23:22:
Ik sprak gisteren met een groothandel:

MSI K8N DIAMOND > vrijdag binnen
MSI K8N SLI PLATINUM > afgelopen maandag binnen
MSI K8N NEO4 PLATINUM > (ultra chipset) eind volgende week.
Ik verwacht idd een K8N SLI Platinum. Kan iemand mij trouwen vertellen wat het verschil tussen de K8N DIAMOND en de K8N SLI PLATINUM is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik was net is even aan het surfen langs diverse webshops en zag dat Alternate de MSI K8N Neo4 SLI op voorraad had. Tevens ook alle ASUS Bordjes die PCI-Express voor het AMD platform ondersteunen. Waaronder de ASUS A8V-E Deluxe met VIA K8T890 Chipset.

Ben wel eens benieuwd hoe die bordjes presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Animal_X schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 00:09:
[...]

Ik verwacht idd een K8N SLI Platinum. Kan iemand mij trouwen vertellen wat het verschil tussen de K8N DIAMOND en de K8N SLI PLATINUM is?
Hmm ik heb zelf nog even goed gezocht en ik het enige verschil is de onboard wifi. Voor de rest zijn het identieke borden.

[ Voor 130% gewijzigd door Animal_X op 22-01-2005 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-03 09:41
Komt er ook een K8N Neo4 nForce4 met AGP moederboord? Ik kan er niks over vinden op de MSI site.

[ Voor 29% gewijzigd door Gaming247 op 23-01-2005 11:02 ]

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat de huidige Socket 939 borden zoals de MSI K8N Neo 2 Platinum, ASUS A8V-Deluxe, ABIT AV8, GIGABYTE K8NSNXP-939 de laatste AGP borden zijn die op de markt zijn gebracht. Het enigste wat er misschien nog gebeurt is dat moederbord fabrikanten nieuwe revisies uitbrengen van deze borden.

Ik verwacht aan het eind van het jaar dat PCI-Express helemaal ingeburgerd is en dat er tevens nieuwere PCI-Express videokaarten zijn gelanceerd.

Waarschijnlijk zullen er alleen nog low end systemen worden uitgerust met AGP ondersteuning. Tevens is AMD ook al bezig om Socket 754 uit te faseren. En Intel is Socket 428 langzaam aan het uit faseren. Want je ziet de laatste tijd al meer moerderborden met Socket 775 opduiken in combinatie met de oude 865 PE Chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Even een waarschuwing voor mensen die de SLI Platinum of de Diamond van plan zijn aan te schaffen, want er zijn al wat problemen:

Deze twee moederborden zijn ATX2.x compliant. Dit betekent dus dat er een 24-pin ATX (en een 4-pin ATX12V connector) op moet worden aangesloten. Alleen hier komt het probleem: De onboard SB-Live chip die op het moederbord zit vereist een -5V lijn op pin-20. Op een ATX1.x compliant voeding zit die er welliswaar op pin-18, maar op een 24-pin ATX2.x voedingsconnector zit deze dus helemaal NIET. Met andere woorden bij 95% van alle ATX2.x compliant voedingen zal de onboard SB-Live chip NIET werken.

Je hebt dus voeding nodig die ATX2.x en ATX1.3 compliant is! (en dus een -5V lijn op pin-20 heeft zitten.)

of

Een ATX1.3 voeding met 20-pin->24-pin converter die pin-18 van de ATX1.3 kant naar pin-20 aan de ATX2.x kant doorgeeft.
MSI Reminds You...

• These two connectors (JPWR1 & JPWR2) connect to the ATX power supply and have to work together to ensure stable operation of the mainboard.

• Power supply of 450 watts (and above) is highly recommeded for system stability.

• For ATX 12V power connection, it should be greater than 18A.

• For this model, you must use the power supply that with a -5V pin supply.
Zie ook:

http://forum.msi.com.tw/thread.php?threadid=72098
http://diamondclub.msi.co...php?tid=18&page=3&fpage=1

[ Voor 19% gewijzigd door Animal_X op 23-01-2005 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
Ben zelf niet echt thuis in de verschillende atx-soorten, maar is het niet mogelijk van dit zelf te modden? Lijkt mij gewoon een -5v lijntje leggen naar de bepaalde pin, -5v is er toch al aanwezig in alle atx-voedingen, of zijn er meer verschillen?

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Zoals ik al zei ATX1 voedingen wel, maar de meeste converters lussen die -5V lijn niet goed door, dus die zou je zelf moeten modden. Maar zo goed als alle ATX2 voedingen (waar dit mobo voor bedoelt is) hebben deze lijn dus niet en dan valt er dus ook niks te modden.... :/

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Let op:
Neem dit eens door: PMG Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics

Samengevat:
* Basic Vraagjes worden niet getolereerd.
* Problemen horen in een eigen topic.
* Ervaringentopics zijn om ervaringen uit te wisselen.