Waarom is MSI K8N Diamond en Neo4 Plat. zo duur als je hem vergelijkt met Asus A8N SLI-Deluxe? Voor het Diamond bord betaal je 50 euro meer terwijl je geen PCIe 1x sloten krijgt die je bij ASUS wel krijgt. En het Neo4 bord licht qua prijs gelijk met het SLI bord van Asus, waar je dan voor dat geld SLI erbij krijgt.
Sinds gister ben ik de gelukkige eigenaar van de MSI Platinum SLI en ik moet zeggen een heerlijk boardje ....
Me 2 GTs denken er echter anders over want ik heb geen milimeter ruimte tussen me kaatjes.
De warmte is ook wel wat hoger als normaal.
Met een extra 120mm aan de zijkant is dat probleem opgelost.
Ook draait hij perfect met me 20 pins 550 Watt Enermax voeding
Waar de Asus al moeilijk deed bij een ram snelheid van 240 2.5-3-3-7 1T gaat de MSI nu al lekker 280 2.5-3-3-7 1T een heel stuk beter
Me 2 GTs denken er echter anders over want ik heb geen milimeter ruimte tussen me kaatjes.
Waar de Asus al moeilijk deed bij een ram snelheid van 240 2.5-3-3-7 1T gaat de MSI nu al lekker 280 2.5-3-3-7 1T een heel stuk beter
[ Voor 48% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 26-01-2005 12:45 ]
Turn it off and on again.
In de nieuwste ATX2.2 standaard zit dus geen -5V lijntje meer. In de ATAX2.0 standaard is het -5V lijntje niet meer verplicht. Het is dus wel oppassen geblazen.vladje schreef op maandag 24 januari 2005 @ 00:24:
Ben zelf niet echt thuis in de verschillende atx-soorten, maar is het niet mogelijk van dit zelf te modden? Lijkt mij gewoon een -5v lijntje leggen naar de bepaalde pin, -5v is er toch al aanwezig in alle atx-voedingen, of zijn er meer verschillen?
Ook is het opletten met de diamond, dat de Sil SATA controller nog problemen geeft. Waarschijnlijk door een bios fout wil t ding geen raid arrays herkennen.
Verder is er voor overclockers het nadeel dat de Diamond maar maximaal 1,6V aan CPU spanning kan leveren, hoger maakt t bord instabiel aldus MSI.
Ik ben sinds halverwege vorige week eigenaar van dit bord, en kan je vertellen dat nu 2 weken na de eerste release in veel landen de MSI medewerkers op t diamond forum al bijna overspannen zijn door de hoeveelheid problemen.
Anoniem: 130680
En hoe zit het bij jouw dan met dat bord? Starte de boel in keer op en tegelijk stabiel of toch probs, want dan kan je gelijk een ervaringen topic gaan openen over de K8N Neo 4 Platinum, SLI en Diamond.
Want er komen geheid straks vragen over ervaringen met een van deze 3 borden uit de MSI stal.
Want er komen geheid straks vragen over ervaringen met een van deze 3 borden uit de MSI stal.
Mag ik vragen waar jij hem besteld hebt? Want Alternate had die van mij dinsdag al weer moeten leveren, alleen ik heb nog steeds niets binnen...SmokeyTheBandit schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 12:30:
Sinds gister ben ik de gelukkige eigenaar van de MSI Platinum SLI en ik moet zeggen een heerlijk boardje ....
Waar de Asus al moeilijk deed bij een ram snelheid van 240 2.5-3-3-7 1T gaat de MSI nu al lekker 280 2.5-3-3-7 1T een heel stuk beter![]()
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
AlternateAnimal_X schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 10:46:
[...]
Mag ik vragen waar jij hem besteld hebt? Want Alternate had die van mij dinsdag al weer moeten leveren, alleen ik heb nog steeds niets binnen...
Hmm... Maar weer achteraan bellen dan, want reageren op mailtjes is blijkbaar ook te veel moeite voor ze...

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Vreemd ik had hem maandag besteld en dinsdag was hij erAnimal_X schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 12:08:
[...]
Hmm... Maar weer achteraan bellen dan, want reageren op mailtjes is blijkbaar ook te veel moeite voor ze...
Alternate duitsland leverde die van mij binnen 4 dagen af...Animal_X schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 12:08:
[...]
Anoniem: 116571
Welke Enermax voeding heb jij, dan weet ik zeker dat ik er een heb die gaat werkenSmokeyTheBandit schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 12:30:
Waar de Asus al moeilijk deed bij een ram snelheid van 240 2.5-3-3-7 1T gaat de MSI nu al lekker 280 2.5-3-3-7 1T een heel stuk beter![]()
Is het mogelijk om in dit bordje 2x Corsair TWINX1024-3200XLPRO.
Dus in totaal 4 reepjes 3200XLPRO ieder setje van 2 op een timing van 2-2-2-5 en in dual channel?
Is dit uberhaupt wel mogelijk op welk bordje dan ook?
Dus in totaal 4 reepjes 3200XLPRO ieder setje van 2 op een timing van 2-2-2-5 en in dual channel?
Is dit uberhaupt wel mogelijk op welk bordje dan ook?
In de manual van de neo4 platinum Non sli zie ik maar 1 sata controller
4x oranje.
OP de foto's is zijner meer te zien
4x oranje
4x zwart
weet iemand hier meer van?
4x oranje.
OP de foto's is zijner meer te zien
4x oranje
4x zwart
weet iemand hier meer van?
[ Voor 102% gewijzigd door olson op 30-01-2005 09:23 ]
Compjoeters... hu?
Wel vindt ik het raar dat deze SLI variant zo duur is, ik heb me maar de non sli besteld, als alternate opschiet heb ik hem dinsdag/woensdag.
Kheb em net besteld.
Life goes as it goes.
Ik had vrijdag bij Informatique de K8N SLI Platinum besteld en opgehaald. Was de laatste die ze hadden op voorraad. De SB Live! werkt gewoon bij mij, en tot nu toe ben ik er wel tevreden over. De voeding is wat krapjes (Antec SmartPower 350W Blue), maar hij werkt iig wel en komt toch geen overkill aan hardware in.
[ Voor 25% gewijzigd door MortalPiso op 30-01-2005 14:10 ]
Ik heb sinds gisteren een MSI K8N Neo 4 Platinum geinstaleerd voor mijn zusje de nieuwe systeem. En het loopt perfect, na een nachtje 3DMark 2005 te hebben gedraaid op een XFX 6600 GT PCI-E . kan ik zeggen dat deze stabiel draait. Tevens bios 1.1 geinstaleerd, geen problemen mee ondervonden. Dit alles in samenwerking met AMD 64 3000+.
Ook geen problemen ondervonden met de Corsair Valueram geheugen modules.
Ook de 2 SATA Schijven van Seagate doen het goed. Ik heb voor mijn zusje geen Maxtors genomen, omdat op de MSI K8N NEO 2 dit nog wel eens voor problemen wilde zorgen.
In ieder geval kan ik dit bordje van harte aanbevelen voor mensen die niet echt een SLI systeem willen hebben.
Ook de 2 SATA Schijven van Seagate doen het goed. Ik heb voor mijn zusje geen Maxtors genomen, omdat op de MSI K8N NEO 2 dit nog wel eens voor problemen wilde zorgen.
In ieder geval kan ik dit bordje van harte aanbevelen voor mensen die niet echt een SLI systeem willen hebben.
Ik heb hetzelfde bord en dan met een Asus 6600 GT Pci Express. Maar maakt dat fannetje op de northbrigde veel lawaai?Anoniem: 130680 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 11:17:
Ik heb sinds gisteren een MSI K8N Neo 4 Platinum geinstaleerd voor mijn zusje de nieuwe systeem. En het loopt perfect, na een nachtje 3DMark 2005 te hebben gedraaid op een XFX 6600 GT PCI-E . kan ik zeggen dat deze stabiel draait. Tevens bios 1.1 geinstaleerd, geen problemen mee ondervonden. Dit alles in samenwerking met AMD 64 3000+.
Als alternate opschiet heb ik hem morgen
Net zo veel lawaai als die van de K8N Neo 2 Platinum, die ik ook heb gehad in mijn eigen systeem. Die fan van die videokaart maakt het meeste lawaai.
Woei! Eindelijk!Zending in distributieroute 01-02-2005 Heerenveen-Zilverwg , pakkettendistributie
edit:
Yes! Hij is binnen!
Yes! Hij is binnen!
[ Voor 27% gewijzigd door Animal_X op 01-02-2005 17:15 ]
Ik besprak laatst dit mobo met de lokale computer boer, en hij had het ook over een lawaaierig norhtbridge fannetje. Hij had het opgelost door het dingetje schoon te maken, en toen was het over.Aight! schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 11:20:
[...]
Ik heb hetzelfde bord en dan met een Asus 6600 GT Pci Express. Maar maakt dat fannetje op de northbrigde veel lawaai?
Als alternate opschiet heb ik hem morgen.
Ik krijg hem morgen of overmorgen, iemand al op een Non Sli board, sli geprobeerd?
Dus 16x en 2x?
Vindt het wel grappig
.
Dus 16x en 2x?
Vindt het wel grappig
Mobo heb ik binnen maar er zitten geen gaten rond de socket
Dus op dit mobo is dus totaal geen waterkoeling mogelijk ?
Word maar terugsturen dan.
ik moet dus de CPU houder eraf schroeven+ backplate en dan met me H-beugel die 2 gaten gebruiken.
Dus op dit mobo is dus totaal geen waterkoeling mogelijk ?
Word maar terugsturen dan.

[ Voor 52% gewijzigd door t3q op 03-02-2005 18:09 ]
Life goes as it goes.
Ik wil dit ook kopen, alleen die S-ATA schijven en 't geheugen worden anders. Ik vroeg 't al in 't welke voeding heb ik nodig topic, maar ik twijfel of mijn 350 wtter die ik al heb dit gaat trekken...wat denken jullie?Anoniem: 130680 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 11:17:
Wat voor geheugen reepjes wou je er dan inzetten? en wat voor SATA HDD's?
Want er is nog niet echt een ervaringen topic op poten gezet voor MSI K8N Neo 4 Platinum en SLI borden, ik hoop dat iemand straks zo'n topic gaat openen over deze serie van MSI, want dan kunnen wij, dus diegene die ook zo'n MSI bordje aanschaft gaan analyseren wat werkt en niet werkt.
Want er is nog niet echt een ervaringen topic op poten gezet voor MSI K8N Neo 4 Platinum en SLI borden, ik hoop dat iemand straks zo'n topic gaat openen over deze serie van MSI, want dan kunnen wij, dus diegene die ook zo'n MSI bordje aanschaft gaan analyseren wat werkt en niet werkt.
Morgen heb ik hem. Kijken of ik ook de Sli aan de praat kan krijgen op een non sli moederbord.
Ik snap alleen niet waarom ze weer zo een printerpoort er op hebben aangesloten, alles gaat toch via usb?
Ik snap alleen niet waarom ze weer zo een printerpoort er op hebben aangesloten, alles gaat toch via usb?
Vindt het zo raar dat de Nforce 4 dat in eens wel heeft, en 3, en 2 niet....
Komt het weer in of zo
.
Komt het weer in of zo
Dan koop je maar een converter.Anoniem: 130680 schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 20:34:
Niet iedereen heeft een printer met USB aansluiting.
Ikzelf ben ook van mening dat deze legacy troep er per direct af geflikkerd moet worden. Het vertraagd de ontwikkelingen enorm en neemt kostbare plaats en resources in beslag.
Ik zou een moord doen voor een moederbord zonder FDD en IDE connectors, zonder printer en seriele poorten, zonder ps/2 poorten en binnenkort mogelijk zonder PCI en AGP sloten.
Laten we nou eerlijk zijn... wie gebruikt er nog een Floppydrive op nieuwe systemen? Heb hier al een jaar een USB floppydrive liggen, en alle moderne BIOSen ondersteunen boot van USB-FDD.
Wie gebruikt er nog een ouderwetse printerpoort? En als je er al 1 gebruikt is het nog geen ramp om een converter te kopen, zelfde geld voor seriele poorten. Die dingen worden tegenwoordig nauwelijks meer gebruikt en nemen alleen maar resources en plaats in beslag.
PCI en AGP worden er ook langzaam aan uit gefaseerd net als ISA en vervangen door PCIe.
Toetsenborden en muizen zijn tegenwoordig ook enkel in USB uitvoering te krijgen, tevens zijn er ook al converters op de markt. Weg met PS/2 dus.
En als laatste IDE

En ik weet 100% zeker dat ik niet de enige ben die zo denkt.
Ik gebruik nog altijd een floppy drive, en ik ben zeker niet de enigste. Dit is zeer handig voor het veilig flashen van je BIOS en het laden van S-ATA of RAID drivers. M'n printerpoort gebruik ik ook nog want m'n printer doet het nog altijd even goed, waarom zou ik hem dan vervangen? M'n TI-83 verbindt ook nog altijd met de computer via een seriële poort dus die gebruik ik ook.Legion schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 21:06:
[...]
Dan koop je maar een converter.
Ikzelf ben ook van mening dat deze legacy troep er per direct af geflikkerd moet worden. Het vertraagd de ontwikkelingen enorm en neemt kostbare plaats en resources in beslag.
Ik zou een moord doen voor een moederbord zonder FDD en IDE connectors, zonder printer en seriele poorten, zonder ps/2 poorten en binnenkort mogelijk zonder PCI en AGP sloten.
Laten we nou eerlijk zijn... wie gebruikt er nog een Floppydrive op nieuwe systemen? Heb hier al een jaar een USB floppydrive liggen, en alle moderne BIOSen ondersteunen boot van USB-FDD.
Wie gebruikt er nog een ouderwetse printerpoort? En als je er al 1 gebruikt is het nog geen ramp om een converter te kopen, zelfde geld voor seriele poorten. Die dingen worden tegenwoordig nauwelijks meer gebruikt en nemen alleen maar resources en plaats in beslag.
PCI en AGP worden er ook langzaam aan uit gefaseerd net als ISA en vervangen door PCIe.
Toetsenborden en muizen zijn tegenwoordig ook enkel in USB uitvoering te krijgen, tevens zijn er ook al converters op de markt. Weg met PS/2 dus.
En als laatste IDEkan die dikke lelijke onhandige kabels niet meer aanzien. M'n volgend systeem heeft hooguit 1 IDE apparaat erin zitten en dat is de DVD speler aangezien daar nog problemen mee zijn met SATA welke ze hopelijk snel oplossen... op naar een IDE vrij systeem. Wat zeg ik... op naar een legacycrap vrij systeem!!
En ik weet 100% zeker dat ik niet de enige ben die zo denkt.
PCI en AGP zullen op termijn zeker vervangen worden voor PCI-E maar je zal toch nog voor een geruime tijd minstens één PCI slot vinden voor die oude maar nog niet afgeschreven geluidskaart of NIC die je nog hebt liggen.
PS/2 aansluitingen zijn enorm handig. Je moet geen USB poort verspillen aan je toetsenbord en muis en een muis werkt zoiezo niet nauwkeuriger op een USB poort dan op een PS/2 poort. Een toetsenbord heeft ook niet direct een USB poort nodig.
Ik vind het zelfs al bijna spijtig dat geen van mijn computers een ISA slot meer heeft want ik heb nog een mooie 3Com NIC liggen maar die kan ik alleen maar in een ISA slot drukken
Maar de rest wat jij opnoemt wordt nog altijd gebruikt hoor.
En 640kb geheugen is genoeg voor iedereen!amour021 schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 21:13:
[...]
Ik gebruik nog altijd een floppy drive, en ik ben zeker niet de enigste. Dit is zeer handig voor het veilig flashen van je BIOS en het laden van S-ATA of RAID drivers. M'n printerpoort gebruik ik ook nog want m'n printer doet het nog altijd even goed, waarom zou ik hem dan vervangen? M'n TI-83 verbindt ook nog altijd met de computer via een seriële poort dus die gebruik ik ook.
PCI en AGP zullen op termijn zeker vervangen worden voor PCI-E maar je zal toch nog voor een geruime tijd minstens één PCI slot vinden voor die oude maar nog niet afgeschreven geluidskaart of NIC die je nog hebt liggen.
PS/2 aansluitingen zijn enorm handig. Je moet geen USB poort verspillen aan je toetsenbord en muis en een muis werkt zoiezo niet nauwkeuriger op een USB poort dan op een PS/2 poort. Een toetsenbord heeft ook niet direct een USB poort nodig.
Ik vind het zelfs al bijna spijtig dat geen van mijn computers een ISA slot meer heeft want ik heb nog een mooie 3Com NIC liggen maar die kan ik alleen maar in een ISA slot drukkenMaar goed, ISA wordt al lang niet meer gebruikt, daar kan ik nog inkomen.
Maar de rest wat jij opnoemt wordt nog altijd gebruikt hoor.

FDD Floppydrive ----> USB Floppydrive (Veilig genoeg met flashen van BIOS)
Printer op Printerpoort ----> Printerpoort naar USB converter
Seriele apparaat ----> Serieel naar USB converter
PCI ben ik met je eens, zal ook wel langer duren voordat die eruit is gefaseerd, maar AGP geef ik nog geen jaar meer.
PS/2 zeker handig... USB is nog handiger. Het maakt voor je muis of toetsenbord geen fuck uit waar die aan hangen. Alleen op een PS/2 aansluiting kun je geen andere apparaten aansluiten op USB wel. Oude apparaten kunnen een converter gebruiken.
Bijna al deze dingen stammen nog uit de tijd van de eerste desktop PC's... wordt het niet eens tijd om te vernieuwen?
Als iedereen zo aan z'n oude legacytroep bleef vasthouden zaten we nu inderdaad nog steeds achter 8086's en was 640kb inderdaad genoeg, maar daar schieten we dus niks mee op.
Legacy

Vernieuwing
Edit:
Oh, en die "kostbare" USB poorten wat jij opnoemt... die zijn zo kostbare omdat men geen ruimte heeft om er meer op de IO panel te plaatsen... en waardoor komt dat, juist door de legacy aansluitingen. Er kunnen namelijk makkelijk 8 of 10 USB aansluitingen kwijt op de IO panel. Tevens is USB universeel en kunnen alle apparaten erop aan worden gesloten, en dat kunnen we van Serieel, Parallel en PS/2 niet echt zeggen.
[ Voor 10% gewijzigd door Refragmental op 03-02-2005 21:31 ]
Om even te illustreren.
Parallel naar USB converter

Serieel naar USB converter

En er zijn ook zat uitbreidingskaarten te koop met seriele en parallele aansluitingen.
Ik vraag me dan ook echt iedere keer weer af waarom moederbord fabrikanten vast blijven houden aan legacy.
I praise the day dat er een legacy vrij moederbord uitkomt.
Parallel naar USB converter

Serieel naar USB converter

En er zijn ook zat uitbreidingskaarten te koop met seriele en parallele aansluitingen.
Ik vraag me dan ook echt iedere keer weer af waarom moederbord fabrikanten vast blijven houden aan legacy.
I praise the day dat er een legacy vrij moederbord uitkomt.
Een tijdje geleden heb ik voor een vriend van me een laptop geconfigureerd die hij ook voor z'n werk zou gaan gebruiken. Zijn nieuwe laptop had geen serieele en paralelle poort meer.
Hij werkt in de offshore industrie.
De apparatuur die hij moest aansluiten heeft een serieele poort en een paralelle poort nodig, dus men dacht een USB hub met die 2 soorten poorten werkt mooi.
Nu gebruiken ze daar echter nog een pakketje dat nog onder MSDOS draait...
MSDOS kent geen USB ondersteuning. In ieder geval, wat er te vinden is is zeer beperkt en niet toereikend voor de hub die hij had gekregen.
Uiteindelijk is de laptop teruggegaan en vervangen door een exemplaar waar beide poorten op aanwezig waren.
Het bedrijfje dat de software en hardware levert is pas sinds korte tijd bezig met het ontwikkelen van een Windows versie... en nee, er is geen bruikbaar alternatief voor dit pakket...
Conclusie: beide poorten hebben nog steeds bestaansrecht...
De apparatuur die hij moest aansluiten heeft een serieele poort en een paralelle poort nodig, dus men dacht een USB hub met die 2 soorten poorten werkt mooi.
MSDOS kent geen USB ondersteuning. In ieder geval, wat er te vinden is is zeer beperkt en niet toereikend voor de hub die hij had gekregen.
Uiteindelijk is de laptop teruggegaan en vervangen door een exemplaar waar beide poorten op aanwezig waren.
Het bedrijfje dat de software en hardware levert is pas sinds korte tijd bezig met het ontwikkelen van een Windows versie... en nee, er is geen bruikbaar alternatief voor dit pakket...
En ergens in china en india gebruiken ze nog ISA kaarten.servaas schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 21:54:
Een tijdje geleden heb ik voor een vriend van me een laptop geconfigureerd die hij ook voor z'n werk zou gaan gebruiken. Zijn nieuwe laptop had geen serieele en paralelle poort meer.
Voor iedere kleine scheet kun je niet nog ouwe troep blijven ondersteunen, want als je dat blijft doen dan zaten we nu nog steeds aan vacuumtubes e.d.
Het bedrijfje dat de software en hardware leverde moest gewoon keihard worden aangesproken op deze zaken. Je kunt nu eenmaal niet software blijven ontwikkelen voor platvormen die al jaren achter liggen kwa ontwikkeling. Als ik als bedrijf nu nog een DOS applicatie uitbreng ben ik goed gek, en al helemaal als ik geen ondersteuning geef voor nieuwere platvormen. Dan kan ik gerust zeggen dat ik vrij snel failliet ben.
Dit is het laatste bericht dat ik hierover post want we gaan het toch niet eens worden en ik wil het topic niet te hard vervuilenLegion schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 21:29:
En 640kb geheugen is genoeg voor iedereen!![]()
FDD Floppydrive ----> USB Floppydrive (Veilig genoeg met flashen van BIOS)
Printer op Printerpoort ----> Printerpoort naar USB converter
Seriele apparaat ----> Serieel naar USB converter
PCI ben ik met je eens, zal ook wel langer duren voordat die eruit is gefaseerd, maar AGP geef ik nog geen jaar meer.
PS/2 zeker handig... USB is nog handiger. Het maakt voor je muis of toetsenbord geen fuck uit waar die aan hangen. Alleen op een PS/2 aansluiting kun je geen andere apparaten aansluiten op USB wel. Oude apparaten kunnen een converter gebruiken.
Bijna al deze dingen stammen nog uit de tijd van de eerste desktop PC's... wordt het niet eens tijd om te vernieuwen?
Als iedereen zo aan z'n oude legacytroep bleef vasthouden zaten we nu inderdaad nog steeds achter 8086's en was 640kb inderdaad genoeg, maar daar schieten we dus niks mee op.
Legacy(Doet me denken aan bejaarden die de hele tijd "vroeger...." zeggen)
Vernieuwing
Edit:
Oh, en die "kostbare" USB poorten wat jij opnoemt... die zijn zo kostbare omdat men geen ruimte heeft om er meer op de IO panel te plaatsen... en waardoor komt dat, juist door de legacy aansluitingen. Er kunnen namelijk makkelijk 8 of 10 USB aansluitingen kwijt op de IO panel. Tevens is USB universeel en kunnen alle apparaten erop aan worden gesloten, en dat kunnen we van Serieel, Parallel en PS/2 niet echt zeggen.
Ik heb gewoon geen zin om twee convertors aan de achterkant van m'n computer te hangen, dat geeft alleen nog maar meer kabelzooi. En een interne floppy drive is best wel handig, ja je kunt een USB floppy drive ook intern aansluiten maar die zijn duurder dus geef mij maar een goede oude FDD.
Over de USB poorten, de meeste chipsets ondersteunen maar 8 of 10 USB poorten. Dit lijkt wel veel maar als je al je apparaten op een USB poort moet aansluiten dan kan ik me voorstellen dat je er wel te kort kan komen. En dan moet je weer met zo'n logge USB hub werken.
Ik ga met je akkoord met het feit dat USB meer universeel is maar langs de andere kant voldoen de "oude" aansluitingen nog prima voor vele toepassingen. Zoals de PS/2 poort voor een muis en een toetsenbord. Ik kan me goed voorstellen dat er net evenveel mensen zijn die aan deze troep allemaal geen behoefte hebben maar van mij mogen moederbordfabrikanten gerust nog wat legacy aansluitingen overhouden. Misschien moeten er dan maar twee versies van een moederbord komen als er echt een vraag is naar moederborden zonder legacy support.
[Mobo] MSI K8N Neo4 Serie Zo heet het topic, en volgens mij horen discussie's hier over de Neo4 te gaan.
Afijn, mijn vraag, zijn er mensen met de SLi en de Ultra versie van dit mobo, en zo ja, zouden die ff wat benches (Vooral SiSoft, 3DMark03/05 en nog wat games als het kan) willen posten. Ik wil zien hoe groot het verschil is met de Neo2, en in wie zijn voordeel het is. Ik wil namelijk OF een Neo2 of een Neo4. Alleen het probleem is, dat als ik een Neo4 neem, ik gelijk een VGA plank van 450 euro erbij moet kopen, maar ja, dat nemen we dan maar voor lief.
Afijn, mijn vraag, zijn er mensen met de SLi en de Ultra versie van dit mobo, en zo ja, zouden die ff wat benches (Vooral SiSoft, 3DMark03/05 en nog wat games als het kan) willen posten. Ik wil zien hoe groot het verschil is met de Neo2, en in wie zijn voordeel het is. Ik wil namelijk OF een Neo2 of een Neo4. Alleen het probleem is, dat als ik een Neo4 neem, ik gelijk een VGA plank van 450 euro erbij moet kopen, maar ja, dat nemen we dan maar voor lief.
Toen ik de MSI K8N Neo 4 Platinum voor mijn zusje in mekaar gezet had. Heb ik tegelijk even 3DMARK 2005 getest. Kwam met de 6600 GT op een score van 3652 in res van 1024 x 768.
Anoniem: 113451
Ben wel aardig tevreden met dit bordje, alleen jammer dat de bios niet erg hoog kan met vcore settings, mijn Newcastle moet gewoon meer volt hebben om hoger te kunnen. In mei heb ik genoeg geld voor een 4000+ dus die komt er dan in, tot die tijd zal ik het hier mee moeten doen.
ps: Ik heb de MSI K8N Neo4 Platinum.
Hier tot nu toe mijn results:

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 113451 op 06-02-2005 19:11 ]
Uit ervaring weet ik dat een Neo4 niet veel sneller is dan een Neo2. Heb zelf de neo2 ook gehad.sn0x0r schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 09:01:
[Mobo] MSI K8N Neo4 Serie Zo heet het topic, en volgens mij horen discussie's hier over de Neo4 te gaan.
Dus als je nog een tijdje met agp wilt doen kan je beter de Neo 2 kopen. Maar als je toekomst voor de toekomst wilt gaan raad ik je de Neo4 wel aan.
Als je het mij vraagt is de neo4 hetzelfde als de neo2 alleen dan heeft de neo4 een nforce 4 en een betere layout. Owja nog iets: Voor de tweakers onder ons bied de neo4 veel betere bios opties om je geheugen te tweaken.
wat zijn jouwn settings etc in je biosAnoniem: 113451 schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 15:35:
Ben wel aardig tevreden met dit bordje, alleen jammer dat de bios niet erg hoog kan met vcore settings, mijn Newcastle moet gewoon meer volt hebben om hoger te kunnen. In mei heb ik genoeg geld voor een 4000+ dus die komt er dan in, tot die tijd zal ik het hier mee moeten doen.
[afbeelding]
[afbeelding]
just curious
De nieuwste bios (113) voor de MS-7100 heeft trouwens een overvid optie van 9,9% hoor ik net.
(heb hem zelf nog niet geprobeerd)
mja helaas niet voor de platinum sli versie
Niet?
http://www.techpowerup.com/articles/other/111
Jij denkt toevallig niet aan die nieuwe MS7125 bios met +20% overvid? Want die is idd alleen voor de NF4 Ultra versie.
[ Voor 24% gewijzigd door Animal_X op 07-02-2005 23:05 ]
ja welke versie moet ik dan pakken
1.3 beta ?
Ja die dave !Gipsy King schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 11:59:
ja welke versie moet ik dan pakken1.3 beta ?
Ik zal ze binnenkort posten met foto's voor jouw.Gipsy King schreef op maandag 07 februari 2005 @ 16:40:
[...]
wat zijn jouwn settings etc in je bios![]()
just curious
En ik ben al hoger geweest dan 292mhz, maar dan kan mijn G.Skill het niet meer aan.
Als ik de mem divider op 166mhz zet kom ik tot 318mhz.
ik kom 1:1 op 294 nu
heb nog niet met lagere dividers getest .
bios 1.3v is wel goed
heb nog niet met lagere dividers getest .
bios 1.3v is wel goed
Net binnen, wat een mooi bordje zeg, helaas komt de 6600 GT overal boven uit met zijn lawaai
.
Ga dadelijk ook eens proberen te overlocken, kjiken hoeveel mijn Twinmos el cheapo mem aankan
.
Ga dadelijk ook eens proberen te overlocken, kjiken hoeveel mijn Twinmos el cheapo mem aankan
Heeft de NEO4 ook nog problemen met een toetsenbord op de PS/2 aansluiting? Bij NEO2 was dit nl. wel het geval.
ik heb geen toetsenbord problemen ondekt hoor
Heb een probleempje met mijn neo4 platinum
1e netwerk (marvel) werkt
2e netwerk (nforce4) krijg ik niet aan de praat
in de bios staat de zaak aan.
alles lijkt oke
alleen als ik een kabel inprik is er niks gaande...
vergeet ik iets?
EDIT: OPGELOST: BRAKKE KABEL
wel wazig dat ie op de marvel gewoon werkt
1e netwerk (marvel) werkt
2e netwerk (nforce4) krijg ik niet aan de praat
in de bios staat de zaak aan.
alles lijkt oke
alleen als ik een kabel inprik is er niks gaande...
vergeet ik iets?
EDIT: OPGELOST: BRAKKE KABEL
wel wazig dat ie op de marvel gewoon werkt
[ Voor 15% gewijzigd door olson op 08-02-2005 16:09 ]
Compjoeters... hu?
ik heb ook nog 1 probleempje ik krijg me on-board sound niet aan de praat , ik zal wel iets verkeerd doen.
ik gebruik het volgende : stereo hoofd telefoon(beyern dynamic , beter als sennheiser)
staat ingesteld als stereo hoofd telefoon.
maar ik krijg uit geen een ingang geluid uit...
iemand een tip ?
ik gebruik het volgende : stereo hoofd telefoon(beyern dynamic , beter als sennheiser)
staat ingesteld als stereo hoofd telefoon.
maar ik krijg uit geen een ingang geluid uit...
iemand een tip ?
Ik moest gewoon de drivers installeren, en jumpertje op moederbord weg halen zodat ik voor ook audio hebt.
Nou ik vindt het echt een super bordje draai nu 220 x 10 = 2,2. 230 boote hij niet, leuk dat knopje om de bios te restarten, ;D.
Heb nog niet echt ver overgelocked. Maar heb wel mooi een fan mate tussen northbrige fan gezet, loopt dus nu op 4000 rpms inplaats van 6000.
Hij hangt nog niet vast, dus het gaat nog goed
Nou ik vindt het echt een super bordje draai nu 220 x 10 = 2,2. 230 boote hij niet, leuk dat knopje om de bios te restarten, ;D.
Heb nog niet echt ver overgelocked. Maar heb wel mooi een fan mate tussen northbrige fan gezet, loopt dus nu op 4000 rpms inplaats van 6000.
Hij hangt nog niet vast, dus het gaat nog goed
kzal die jumper ook maares opzoeken 
mmm volgens het boekje moet 5/6 en 9/10 gejumpered zijn en dat zijn ze al ... voor geluid uit de koptelefoon ...
nu snap ik er niks meer van
mmm volgens het boekje moet 5/6 en 9/10 gejumpered zijn en dat zijn ze al ... voor geluid uit de koptelefoon ...
[ Voor 68% gewijzigd door Gipsy King op 08-02-2005 17:09 ]
hier zit helemaal geen fan meer erop
gewoon een zalman blokje
en dat voelt lauw aan
inderdaad
het is een super bord
gewoon een zalman blokje
en dat voelt lauw aan
inderdaad
het is een super bord
Compjoeters... hu?
Wel programma gebruiken jullie om in windos je ht, fbs, voltage te veranderen?
Wat voor voeding heb je? Daar zal het waarschijnlijk aan liggen gok ik.Gipsy King schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 17:03:
kzal die jumper ook maares opzoeken
Dit draait hij bij mij trouwens stabiel:
46.06sec.
Ik heb al eens een 45.75sec gebenched, maar dat was niet helemaal stabiel. Mijn winchester is helaas niet zo'n goede overclocker, maar desalnietemin ben ik best tevreden.
[ Voor 39% gewijzigd door Animal_X op 08-02-2005 18:06 ]
ik heb een 580watt pure power van thermaltake , dus daar ligt het echt niet aan
Wel dus!Gipsy King schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 18:16:
ik heb een 580watt pure power van thermaltake , dus daar ligt het echt niet aan
Om je geluid aan de praat te krijgen heb je een voeding nodid die een -5V lijn op in 20 heeft zitten (witte draad als het goed is). Wanneer je deze niet hebt, (en dat heeft de TT 580W niet voor zover ik weet...) zal je dus je onboard SB niet aan de praat krijgen.
MSI Reminds You...
• These two connectors (JPWR1 & JPWR2) connect to the ATX power supply and have to work together to ensure stable operation of the mainboard.
• Power supply of 450 watts (and above) is highly recommeded for system stability.
• For ATX 12V power connection, it should be greater than 18A.
• For this model, you must use the power supply that with a -5V pin supply.
[ Voor 4% gewijzigd door Animal_X op 08-02-2005 18:25 ]
mmm vreemd hoor , mijn voeding voldoet aan heel dat lijstje , zelfs 24pins....
ik zal wel gewoon wat verkeerd doen.
mijn -5v lijn waarde geeft -7v aan idd...
[ Voor 16% gewijzigd door Gipsy King op 08-02-2005 18:24 ]
Hmm dan zou hij idd wel moeten werken... Vreemd idd dat hij -7V aangeeft... Weet je zeker dat hij op pin-20 zit?Gipsy King schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 18:23:
mmm vreemd hoor , mijn voeding voldoet aan heel dat lijstje , zelfs 24pins....
En heb je die EEPROM update al uitgevoerd?
OnBoard Sound EEPROM update
Q: Why can't I install Creative driver?
A: Please update the EEPROM.
1) save the file in A:
2) under A:\> , type epci.exe /w:msi01.dat
3) wait for 30 sec. while the program is running. it will show result: passed
Download EEPROM update
[ Voor 62% gewijzigd door Animal_X op 08-02-2005 18:32 ]
Is dat 1.3 beta bios ook geschikt voor de Platinum zonder SLI ?
Life goes as it goes.
Nee dan moet je de 1.21 versie hebben voor de MS-7125 (NF4 Ultra). Deze heeft zelfs een +20% overvid optie. hier te downloaden.t3q schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 23:40:
Is dat 1.3 beta bios ook geschikt voor de Platinum zonder SLI ?
Zie ook: http://www.xtremesystems....0934&highlight=neo4+20%25
Kan iemand mij trouwens vertellen welke bios er standaard in de SLI Platinum zit? Want ik heb perongeluk mijn backup tijdens de update naar de ramdrive gekopieerd (die nu weer weg is dus...
) Ik zou erg blij zijn als iemand ff een backupje naar mij zou willen sturen!
Ik kan overigens wel bevestigen dat de Diamond en de SLI Platinum exact de zelfde borden zijn. Ik draai nu die beta 3 bios en heb zodoende een mooi MSI Diamond bootlogo op mijn SLI Platinum!
De mensen die hopen met die bios een hogere Vcore in te kunnen stellen moet ik helaas teleur stellen. De Beta 3 bios heeft idd een +9,9% Overvid optie, maar daarintegen is de maximale Vcore maar 1.45V.... Met andere woorden je schiet er nog niks mee op... De enige manier om een hogere Vcore te bereiken is toch echt de Vmod...

Ik kan overigens wel bevestigen dat de Diamond en de SLI Platinum exact de zelfde borden zijn. Ik draai nu die beta 3 bios en heb zodoende een mooi MSI Diamond bootlogo op mijn SLI Platinum!
De mensen die hopen met die bios een hogere Vcore in te kunnen stellen moet ik helaas teleur stellen. De Beta 3 bios heeft idd een +9,9% Overvid optie, maar daarintegen is de maximale Vcore maar 1.45V.... Met andere woorden je schiet er nog niks mee op... De enige manier om een hogere Vcore te bereiken is toch echt de Vmod...
[ Voor 115% gewijzigd door Animal_X op 09-02-2005 17:36 ]
Anoniem: 112410
Kan iemand mij ff verduidelijken of de MSI K8N Neo4 Platinum een 20 pins of een 24 pins connector nodig heeft?
edit: en nog een kleine vraag; Is de MSI K8N Neo4 Platinum dezelfde als de Diamond versie?
edit: en nog een kleine vraag; Is de MSI K8N Neo4 Platinum dezelfde als de Diamond versie?
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 112410 op 09-02-2005 20:00 ]
Dioamond krijg je er mosfets koeling bij en ik geloof ook wireless lan.
En je kan zowel een 24 als 20 pins connector gebruiken.
En je kan zowel een 24 als 20 pins connector gebruiken.
Anoniem: 112410
Oh ok, en is deze ook verkrijgbaar binnen nederland; ik zie hem namelijk niet in de pricewatch staan.
En als laatste vraag, moeten de geheugenreepjes net zoals bij de Neo2 in specifieke banken vanwege probleempjes met SATA?
En als laatste vraag, moeten de geheugenreepjes net zoals bij de Neo2 in specifieke banken vanwege probleempjes met SATA?
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 112410 op 09-02-2005 20:39 ]
pricewatch: MSI K8N Neo4 Platinum, nForce 4 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394) normale
pricewatch: MSI K8N SLI Platinum, nForce4 SLI (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) SLI
pricewatch: MSI K8N SLI Platinum, nForce4 SLI (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) SLI
[ Voor 41% gewijzigd door T-mo-T op 09-02-2005 20:44 ]
SmokeyTheBandit draait 280mhz htt op zijn bord, en hij gebruikt een 20pins 550watt voeding, dus 20pins werkt dus blijkbaar wel goed. Moet denk ik wel een krachtige voeding zijn.Anoniem: 112410 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 19:57:
Kan iemand mij ff verduidelijken of de MSI K8N Neo4 Platinum een 20 pins of een 24 pins connector nodig heeft?
Ik zelf doe 289mhz htt met een 24pin voeding. Ik weet niet of die 9mhz verschil tussen Smokey en ik aan de voedings ligt.
Weet iemand toevallig hoe je die backplate van de cpu eraf krijgt? Ik heb hier een zalman cooler (ZNPS7700) en krijg de orginele backplate er niet af. Deze moet vervangen worden door die van Zalman.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Ik draai zelf 283HTT op de SLI Platinum met een 20-pins voeding, maar ik kan het je absoluut niet aanraden... Ik heb duidelijk last van instabiele lijnen e.d...Anoniem: 113451 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 22:11:
[...]
SmokeyTheBandit draait 280mhz htt op zijn bord, en hij gebruikt een 20pins 550watt voeding, dus 20pins werkt dus blijkbaar wel goed. Moet denk ik wel een krachtige voeding zijn.
Ik zelf doe 289mhz htt met een 24pin voeding. Ik weet niet of die 9mhz verschil tussen Smokey en ik aan de voedings ligt.
Tagan 480W is besteld.
[ Voor 3% gewijzigd door Animal_X op 09-02-2005 22:19 ]
Met een platte schroevendraaier er tussen in wringen.MaDLiVe schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 22:11:
Weet iemand toevallig hoe je die backplate van de cpu eraf krijgt? Ik heb hier een zalman cooler (ZNPS7700) en krijg de orginele backplate er niet af. Deze moet vervangen worden door die van Zalman.
Thnx man. Ik wacht nog steeds op me PCIe kaartAnimal_X schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 23:46:
[...]
Nee dan moet je de 1.21 versie hebben voor de MS-7125 (NF4 Ultra). Deze heeft zelfs een +20% overvid optie. hier te downloaden.
Life goes as it goes.
deze kun je als het goed is met de hand era trekken ,hij kleeft wel ,maarals je hard genoeg trekt gaathet met de hand , zeker geen schroeve draaier ertussen!!MaDLiVe schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 22:11:
Hielp bij mij aardig goed, ben namelijk niet zo sterk en dat ding kwam niet los, dus een beetje los wrikken met de schroevendraaier.Gipsy King schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 05:51:
[...]
deze kun je als het goed is met de hand era trekken ,hij kleeft wel ,maarals je hard genoeg trekt gaathet met de hand , zeker geen schroeve draaier ertussen!!
Eitje.
Die schroevendraaier vond ik ook vrij riskant. Kennelijk dus wat meer kracht gebruiken.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Hoe zit dat ding bevestigd dan? Tape?
Plaksel. En niet zo een beetje hoor.
Maar jah, als er eenmaal lucht onder zit kan je hem zo eraf trekken.
Daar voor had ik de schroevendraaier gebruikt, kwam niet eens in aanraking met het pcb hoor
Maar jah, als er eenmaal lucht onder zit kan je hem zo eraf trekken.
Daar voor had ik de schroevendraaier gebruikt, kwam niet eens in aanraking met het pcb hoor
Die 20% werkt niet hoor, probeer maar. Ik zelf kom niet hoger dan 1.55 volt met 9.9% overvid. Helaas. Ben dus niet verder gekomen dan 1.7v.Animal_X schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 23:46:
[...]
Nee dan moet je de 1.21 versie hebben voor de MS-7125 (NF4 Ultra). Deze heeft zelfs een +20% overvid optie. hier te downloaden.
Moet idd eerst een modje worden uitgevoerd zie ik nu...Anoniem: 113451 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:00:
[...]
Die 20% werkt niet hoor, probeer maar. Ik zelf kom niet hoger dan 1.55 volt met 9.9% overvid. Helaas. Ben dus niet verder gekomen dan 1.7v.
Ik draai zelf met een Chieftec 360Watt (pots) ook met 20pins. Voltage lijnen zijn perfect.Animal_X schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 22:18:
[...]
Ik draai zelf 283HTT op de SLI Platinum met een 20-pins voeding, maar ik kan het je absoluut niet aanraden... Ik heb duidelijk last van instabiele lijnen e.d...
Tagan 480W is besteld.
3.3 = 3.4v 5v = 5.04v 12v = 12.6v
Hmm mijn Antec 380W deed afhankelijk van de load ongeveer het volgende:Kakaroto schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:03:
[...]
Ik draai zelf met een Chieftec 360Watt (pots) ook met 20pins. Voltage lijnen zijn perfect.
3.3 = 3.4v 5v = 5.04v 12v = 12.6v
3.3V= 3.12V
5V= 4.91V
12V= 11.85V
Toch niet helemaal correct lijkt me...
btw hoever gaat je CBBHD 0443 MPM ..... 172?
[ Voor 9% gewijzigd door Animal_X op 10-02-2005 18:16 ]
thermaltake 580watt purepower
3.3v = 3.41v
5v = 5.17v
12v = 12.40v
best aardig opzich
3.3v = 3.41v
5v = 5.17v
12v = 12.40v
best aardig opzich
En maken jullie gebruik van een 20-pin -> 24-pin adapter of hebben jullie hem er gewoon zonder adapter op geplugd?
[ Voor 4% gewijzigd door Animal_X op 10-02-2005 23:14 ]
Ik ben helemaal niet thuis in het voedingen verhaal, maar ik ben van plan om een Neo4 Platinum Sli aan te schaffen. Deze zou moeten gaan draaien met een Cooler Master Real Power 450 Watt: http://www.coolermaster.c...+Real%20Power&PHPSESSID=7
Voorzien jullie hier problemen mee? (ook in verband met de Creative chip), nogmaals ik ben niet thuis in voedingen en de specs van deze voeding zeggen mij ook weinig...
Voorzien jullie hier problemen mee? (ook in verband met de Creative chip), nogmaals ik ben niet thuis in voedingen en de specs van deze voeding zeggen mij ook weinig...
Ik kan wel wat harder draaien hoorAnoniem: 113451 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 22:11:
[...]
SmokeyTheBandit draait 280mhz htt op zijn bord, en hij gebruikt een 20pins 550watt voeding, dus 20pins werkt dus blijkbaar wel goed. Moet denk ik wel een krachtige voeding zijn.
http://home.quicknet.nl/q...nselaar/Pifast/ddr612.JPG
Nice! Als ik boven de 289mhz kom word de boel een beetje onstabiel, mijn geheugen kan de boel niet meer aan denk ik. Ik heb zelf Gskill pc4400 Le, maar op 300mhz krijg ik veel memtest errors (3-4-4-8).SmokeyTheBandit schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 08:57:
[...]
Ik kan wel wat harder draaien hoor![]()
http://home.quicknet.nl/q...nselaar/Pifast/ddr612.JPG
@ Bioblade:
Hier mijn bios settings, sommige zijn een beetje wazig, maar je zal het wel moeten kunnen zien:
Ik heb gister mijn nieuwe Neo4 Platinum ontvangen en getest. Maar het schijnt dat de PCI lock niet goed werkt.
Op 270-280MHz krijg ik ATI recover melding (ATI PCI 9250 videokaart) en mijn geluidskaart in de PCI slot piept oneindig door..
In de MSI forum staat dat de CPU spectrum uit moet, dat heb ik gedaan.
De SATA draait echter wel goed.
Ik gebruik de 1.1 bijgeleverde bios.
Heeft iemand ook dit probleem?
Op 270-280MHz krijg ik ATI recover melding (ATI PCI 9250 videokaart) en mijn geluidskaart in de PCI slot piept oneindig door..
Ja, die ATI recovery melding heb ik ook gezien. En de piep op m'n sblive 5.1 digital ken ik ook. Ik heb sinds kort een neo4 platinum met een winchester 3000+ erop. Het punt is, dat hij bij mij dit ongeveer een keer per dag vertoont op standaardsnelheid. (200 MHz en 133 MHz geheugen, want er zit PC2100 in.)Kakaroto schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 13:33:
Ik heb gister mijn nieuwe Neo4 Platinum ontvangen en getest. Maar het schijnt dat de PCI lock niet goed werkt.
Ik heb m'n geheugen timings al maximaal gezet, maar dat hielp niet, dus die staan weer terug. Ik ga dat CPU spectrum eens uitzetten, want eens per dag vastlopen is echt geen optie.
[ Voor 11% gewijzigd door jvo op 11-02-2005 13:41 ]
Dit is de nF4 Ultra versie neem ik aan?Anoniem: 113451 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:19:
[...]
Nice! Als ik boven de 289mhz kom word de boel een beetje onstabiel, mijn geheugen kan de boel niet meer aan denk ik. Ik heb zelf Gskill pc4400 Le, maar op 300mhz krijg ik veel memtest errors (3-4-4-8).
@ Bioblade:
Hier mijn bios settings, sommige zijn een beetje wazig, maar je zal het wel moeten kunnen zien:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
@Kakaroto:
Ik draai zelf momenteel ook nog een oud matrox PCI Videokaartje en ik kan je problemen niet bevestigen. Wat me overigens wel opviel was dat wanneer ik met MP 10x opstarte en vervolgens deze in windows met clockgen naar 9x veranderde om dat moment idd de PCI lock niet meer werkte. Wanneer ik de MP vanuit de bios op 9x zet en vervolgens weer in windows met Clockgen de HTT ga aanpassen werkt hij prima. Ook waneer ik hem hem met clockgen weer naar 10x verander.
Ik weet nog niet zeker of dit een bug van Clockgen is of dat de PCI lock bij een MP van 10x gewoon niet goed werkt, want hij gaf verder geen errors o.i.d....(Ik zag het alleen aan mijn Clockgen meters.)
Oke thnx, welk bord gebruik jij de 7125 of 7100 en welke bios?Animal_X schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 14:16:
[...]
Dit is de nF4 Ultra versie neem ik aan?
@Kakaroto:
Ik draai zelf momenteel ook nog een oud matrox PCI Videokaartje en ik kan je problemen niet bevestigen. Wat me overigens wel opviel was dat wanneer ik met MP 10x opstarte en vervolgens deze in windows met clockgen naar 9x veranderde om dat moment idd de PCI lock niet meer werkte. Wanneer ik de MP vanuit de bios op 9x zet en vervolgens weer in windows met Clockgen de HTT ga aanpassen werkt hij prima. Ook waneer ik hem hem met clockgen weer naar 10x verander.
Ik weet nog niet zeker of dit een bug van Clockgen is of dat de PCI lock bij een MP van 10x gewoon niet goed werkt, want hij gaf verder geen errors o.i.d....(Ik zag het alleen aan mijn Clockgen meters.)
SLI Platinum (7100) met de beta 3 bios.Kakaroto schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 14:18:
[...]
Oke thnx, welk bord gebruik jij de 7125 of 7100 en welke bios?
Ik ga straks ook even de 1.2B voor de 7125 proberen.
Heb jij toevallig nog een geluidskaart aan je PCI hangen?
Nope, Ik gebruik de 24-bit SB-Live die op mijn 7100 zit gebakken. Ik heb behalve mijn videokaartje dus ook verder niks in de PCI-slots zitten.
P.S. Jij hebt dus een 7125 begrijp ik?
P.S. Jij hebt dus een 7125 begrijp ik?
[ Voor 16% gewijzigd door Animal_X op 11-02-2005 14:27 ]
Nou het probleem is opgelost. Heb de soundblaster 5.1 eruit gehaald en draai met de realtek 5.1 wat best lekker klinkt.
Kan nu 300x9 draaien
Kan nu 300x9 draaien
Dat zou mooi klote zijn als soundblaster 5.1 het NIET doet op de neo4Kakaroto schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 16:40:
Nou het probleem is opgelost. Heb de soundblaster 5.1 eruit gehaald en draai met de realtek 5.1 wat best lekker klinkt.
Kan nu 300x9 draaien
Ik heb namelijk zelf ook al een SB5.1, en wil de neo4(platinum) gaan halen.
thnksAnoniem: 113451 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:19:
[...]
Nice! Als ik boven de 289mhz kom word de boel een beetje onstabiel, mijn geheugen kan de boel niet meer aan denk ik. Ik heb zelf Gskill pc4400 Le, maar op 300mhz krijg ik veel memtest errors (3-4-4-8).
@ Bioblade:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wie heeft de HTT getest hoever die kan? Met MP9x (3000+) kan ik maar max 308MHz met HTTX3 16/16 windows booten.
In windows kan ik tot zon 314MHz, hoger krijg ik op onverwachte momenten een BSOD.
Ik heb alle HTT MP geprobeerd en de 8/8, 8/16 enzo .
Wie heeft nog meer dit probleem?
In windows kan ik tot zon 314MHz, hoger krijg ik op onverwachte momenten een BSOD.
Ik heb alle HTT MP geprobeerd en de 8/8, 8/16 enzo .
Wie heeft nog meer dit probleem?
Anoniem: 118108
hoi
ik heb geprobeert Daemon tools en alcohol 120% te installeren, maar bij de setup gaf hij bij beide een error. code 25057(0x61E1). Heb al gezocht in google en op de forums van daemon en alcohol, maar heb niets gevonden. ik denk dat het te maken heeft met de sata controller. mijn hdd liggen in nvidia raid.
Bij iemand die het wel lukt. Anders ben ik wel heel content van mijn K8N diamond moederbord.
ik heb geprobeert Daemon tools en alcohol 120% te installeren, maar bij de setup gaf hij bij beide een error. code 25057(0x61E1). Heb al gezocht in google en op de forums van daemon en alcohol, maar heb niets gevonden. ik denk dat het te maken heeft met de sata controller. mijn hdd liggen in nvidia raid.
Bij iemand die het wel lukt. Anders ben ik wel heel content van mijn K8N diamond moederbord.
Let op:
Neem dit eens door: PMG Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics
Samengevat:
* Basic Vraagjes worden niet getolereerd.
* Problemen horen in een eigen topic.
* Ervaringentopics zijn om ervaringen uit te wisselen.
Neem dit eens door: PMG Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics

Samengevat:
* Basic Vraagjes worden niet getolereerd.
* Problemen horen in een eigen topic.
* Ervaringentopics zijn om ervaringen uit te wisselen.