MSI K8N Neo Series

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:
  • 5.344 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSI K8N Neo 2 Platinum met een ZM CNPS7000B-CU cooler en een 6600GT met ZM VF700-Cu, gaat dat passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 21:01
Iemand ook de nieuwste bios voor de K8N Neo4 Platinum SLI geflashed?(v3.3)
Flashen ging goed maar nu wil ie niet meer opstarten,kom niet eens tot het bios,floppy wil ook niet.
Resetten van bios helpt ook niet,vreemd allemaal,heb nu het batterijtje verwijderd,kijken wat dat doet.
Doet me weer denken aan die goeie ouwe tijd met DFI,was ook vaak ellende met het bios,dit is btw m'n eerste keer met MSI.
Als iemand een tip heeft ? altijd welkom .

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 08:01:
MSI K8N Neo 2 Platinum met een ZM CNPS7000B-CU cooler en een 6600GT met ZM VF700-Cu, gaat dat passen?
die 7000 gaat passen met 0,5 - 1 cm speling...
die 6600GT met zalman ding moet gewoon passen. Ik weet dan niet of je de northbridge koeling kan vervangen met een zalman NB ding, maar als je gemoegen neemt met de stock koeling moet dat sowieso probleemloos gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bigfoot1942 schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 01:51:
[...]

die 7000 gaat passen met 0,5 - 1 cm speling...
die 6600GT met zalman ding moet gewoon passen. Ik weet dan niet of je de northbridge koeling kan vervangen met een zalman NB ding, maar als je gemoegen neemt met de stock koeling moet dat sowieso probleemloos gaan.
Northbridge koeling is niet noodzakelijk dacht ik zo. Ik ben in eerste instantie niet van plan om ook maar iets over te clocken, dus alles gewoon standaard houden met goede air-koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

link_mario

Ofwa?

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 10:02:
[...]
Northbridge koeling is niet noodzakelijk dacht ik zo. Ik ben in eerste instantie niet van plan om ook maar iets over te clocken, dus alles gewoon standaard houden met goede air-koeling.
Ik denk dat ie vooral bedoeld dat je een stiller systeem wilt, als je al 2 andere zalmans er op zet. Die zalman NB is namelijk pasief en dus heerlijk stil! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koelt zo'n passief blokje van ZM ongeveer gelijk aan die active koeler die er standaard bij zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario

link_mario

Ofwa?

Hmmm, volgens mij zelfs beter als ik de verhalen mag geloven. Je komt dan wel in de knoop met je graka(als ik de verhalen mag geloven :P).
Je zult dus wel een paar vinnen moeten afknippen wss. maar dan zal hij het nogwel doen.

Kan iemand even reageren met zoon koelblokje over ervaringen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:26

Aight!

'A toy robot...'

Je moet wel voldoende airflow hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Hmm,er zijn hier dus geen mensen die met de 3.3 bios voor de K8N neo4 SLI Platinum draaien?
Jammer,wilde graag hun ervaring horen.Heb nu het batterijtje eruit maar als ik hem weer terug zet(na een paar uur) start ie gewoon op(zonder de power knop in te drukken) maar gebeurt er verder niets....strange!

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 10:02:
[...]
Ehum...hou jij je vinger dan maar eens op de chip,hoef je niet eens voor over te klokken,kijken hoe lang je dat volhoud(wel je pc aanzetten).

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fern schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 13:30:
[...]

Ehum...hou jij je vinger dan maar eens op de chip,hoef je niet eens voor over te klokken,kijken hoe lang je dat volhoud(wel je pc aanzetten).
Daar bedoel ik dus niet mee te zeggen dat ik de standaard koeling er af ga slopen en daar niks voor in de plaats wil hebben 8)7
Ik bedoel dus of standaard laten of een ZM NB koeler, maar het is dus the kwestjun of die gaat passen met al die andere ZM koelers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:37

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 08:01:
Die cpu cooler past zeer zeker.... VGA cooler gaat je niet passen, tenzij je alles geforceerd naast elkaar wilt hebben. ;)
Je kan ook kijken naar een andre zalman cooler, de VF-700

Hier een pic van de 7000 cooler op een K8N Neo2.
Afbeeldingslocatie: http://nononice.free.fr/Photo%20008.jpg

Ik ga nu even proberen of een passieve zalman cooler + een vga op mn mobo gaat passen.
Word namelijk gek van die herrie fan (chipset fan). :X

[edit] T'is klaar. Heb ze vervangen. Tesamen met de vga cooler. Zo hé wat een verschil!!!! :z _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Harmen op 04-06-2005 18:20 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meendering schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 16:48:
[...]

Die cpu cooler past zeer zeker.... VGA cooler gaat je niet passen, tenzij je alles geforceerd naast elkaar wilt hebben. ;)
Je kan ook kijken naar een andre zalman cooler, de VF-700

Hier een pic van de 7000 cooler op een K8N Neo2.
[afbeelding]

Ik ga nu even proberen of een passieve zalman cooler + een vga op mn mobo gaat passen.
Word namelijk gek van die herrie fan (chipset fan). :X

[edit] T'is klaar. Heb ze vervangen. Tesamen met de vga cooler. Zo hé wat een verschil!!!! :z _/-\o_
Welke vga cooler heb je er nu op zitten dan en wat voor graka heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario

link_mario

Ofwa?

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 19:33:
[...]
Welke vga cooler heb je er nu op zitten dan en wat voor graka heb je?
Volgens mij bedoeld ie z'n NB fan die hij vervangen heeft voor een zalman NB cooler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb nu een Zalman VF-700 VGA cooler @ 5 Volt
En een Passieve chipsetkoelblok (NM47J)
De chipset koelblok raakt wel de vga cooler. De blaadjes, die heb ik een beetje verbogen.
Lekker stil! :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fern schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 13:27:
Hmm,er zijn hier dus geen mensen die met de 3.3 bios voor de K8N neo4 SLI Platinum draaien?
Jammer,wilde graag hun ervaring horen.Heb nu het batterijtje eruit maar als ik hem weer terug zet(na een paar uur) start ie gewoon op(zonder de power knop in te drukken) maar gebeurt er verder niets....strange!
Ik heb ook een K8n neo4 Sli Platinum en bij mij draait ie perfect.

Voor de rest is mijn systeem:
Amd 64 3800+
Asus 6600GT
Soundblaster Audigy2 ZS platinum
Corsair xms 3200 c2pt (2x 512MB)
Seagate 700.7 (160GB) SATA
wd 2000jb (200GB)
wd 800jb (80GB)
Enermax 600watt voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Fern schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 17:25:
Iemand ook de nieuwste bios voor de K8N Neo4 Platinum SLI geflashed?(v3.3)
Flashen ging goed maar nu wil ie niet meer opstarten,kom niet eens tot het bios,floppy wil ook niet.
Resetten van bios helpt ook niet,vreemd allemaal,heb nu het batterijtje verwijderd,kijken wat dat doet.
Doet me weer denken aan die goeie ouwe tijd met DFI,was ook vaak ellende met het bios,dit is btw m'n eerste keer met MSI.
Als iemand een tip heeft ? altijd welkom .
Het lijkt erop dat er iets niet klopt met die MSI biossen, ik heb mijn K8N SLI platinum afgelopen week geflashed naar 3.3. Een paar dagen heeft hij het goed gedaan, maar nu is hij zo dood als een pier :'(
De fans draaien, de 4 status leds blijven rood, geen piep, geen beeld, niets. Ook al kaal geprobeerd met alleen MB & CPU, ook bios reset , geen resultaat. Ik heb hier geen ander s939 MB of CPU, dus 100% zekerheid heb ik niet. Nog meer ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk007 schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 22:52:
[...]

Het lijkt erop dat er iets niet klopt met die MSI biossen, ik heb mijn K8N SLI platinum afgelopen week geflashed naar 3.3. Een paar dagen heeft hij het goed gedaan, maar nu is hij zo dood als een pier :'(
De fans draaien, de 4 status leds blijven rood, geen piep, geen beeld, niets. Ook al kaal geprobeerd met alleen MB & CPU, ook bios reset , geen resultaat. Ik heb hier geen ander s939 MB of CPU, dus 100% zekerheid heb ik niet. Nog meer ervaringen ?
Ik heb mijn K8N sli platinum ook naar 3.3 geflashed en tot nu toe draait ie perfect(knock on wood), ik hoop dat ie zo blijft draaien.
bios 3.1 heeft het in ieder geval prima gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom flashen jullie de boel dan ook zo snel. Als je moederbord het toch zonder probs doet hoef je hem toch ook niet te flashen. Of beredeneer ik dit nu verkeerd? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:40
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 00:19:
Waarom flashen jullie de boel dan ook zo snel. Als je moederbord het toch zonder probs doet hoef je hem toch ook niet te flashen. Of beredeneer ik dit nu verkeerd? :9
Helemaal met je eens. "If it aint broken, dont try to fix it" is mijn motto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
bigfoot1942 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 00:23:
blegk, windows wordt instabiel onder een fsb van 262 of hoger...
dit ligt aan mijn mobo: de MSI K8N neo2 Platinum 54G.

Dit heb ik afgeleidt door het geheugen met dividers onder specs te draaien (200MHz geheugen op 180MHz oid), de HTT op 3 te zetten (3x262<1000) en de multiplier van mijn 3000+ venice op 7 te zetten ipv 9.
Ook heb ik al met clockgen in windows geprobeerd de FSB hoger te krijgen, toch treden direct dezelfde problemen op (errors in Prime95)...
Oh, de bios die ik er nu in heb zitten is de officiele 1.8 bios van MSI.

Wie heeft een idee wat ik kan doen?
for the record: ik ben eruit: door de trcd, trp en tras instellingen van het geheugen handmatig in te stellen (en ook CAS en frequentie natuurlijk, maar die had ik al handmatig staan) zit ik nu op 287MHz met een proc die niet hoger wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 00:19:
De 3.3 bios was al een tijdje te downloaden, en sinds kort via Live update van MSI,ik denk doen dus.
Vaak hebben nieuwe biossen betere ondersteuning voor bepaalde hardware,en zijn er bepaalde bugs verwijderd.Je hebt wel een punt dat als je moederbord goed werkt je hem niet hoeft te flashen.
Ik heb hem trouwens in windows geflashed en daarbij alles gedaan wat ze aanraden bij MSI.
Helaas voor mij doet ie niets meer,ik probeer nu een nieuwe chip te krijgen.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@Fern : Heb je die bios-recovery al geprobeerd. Moet met een diskette en staat op de msi-site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
@Fern, welke status leds (Op de bracket aan de achterkant) branden bij jou ? Zoals ik al eerder hier postte bij mij alleen 4x rood.
Bios recovery via een diskette werkt bij mij niet. Hij blijft helemaal in het begin van de POST al hangen, laat staan dat de floppy controller wordt aangesproken.

[ Voor 66% gewijzigd door Henk007 op 05-06-2005 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Henk007 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 12:18:
@Fern, welke status leds (Op de bracket aan de achterkant) branden bij jou ? Zoals ik al eerder hier postte bij mij alleen 4x rood.
Bios recovery via een diskette werkt bij mij niet. Hij blijft helemaal in het begin van de POST al hangen, laat staan dat de floppy controller wordt aangesproken.
Ik heb precies hetzelfde probleem.Ik heb nog niets van de winkel gehoord waar ik hem gekocht heb(rma)ik denk dat een nieuwe chip het probleem oplost(heb ik ook naar gevraagd).Dus ik wacht nog op een antwoord.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 13:49
Ik ben benieuwd of er ook raid zit op de IDE controllers?
Ik heb nu namelijk een 200GB IDE HD van WD, als ik nu dezelfde koop, kan die dan RAID via IDE?

Volgens mij is er namelijk alleen RAID op de NEO4 Platinum met SATA..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:39

WhiteDog

met zwarte hond

Ik heb mijn Audigy2 vervangen door een Audigy2 CZ. De Audigy2 Drive (Platinum) werkt ook gewoon op de CZ, dus wie probs heeft kan voor 60-70 euro de bulk versie van de CZ halen en dan ben je meteen van alle problemen verlost :)

Geluidskwaliteit is trouwens subliem in vergelijking met de Audigy2 en zeker de Realtek, een aankoop waar ik niet snel spijt van ga hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Blegh, ik denk dat ik ook mn Live 1024 Player ga vervangen... Drama ding zeg! :(
Krijg nu al errors als ik een nvidia demo wil opstarten.
Met de standaard windows drivers gaat het wel, alleen krijg ik zo'n kraak geluid bij spellen.... :X

Wat is een goede vervanger? Vooral geluidskwaliteit vind ik belangrijk!
7.1 onzin hoef ik allemaal niet.... :/

[ Voor 21% gewijzigd door Harmen op 05-06-2005 23:12 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
WhiteDog schreef op zondag 05 juni 2005 @ 20:31:
Ik heb mijn Audigy2 vervangen door een Audigy2 CZ.
Wat is een audigy2 CZ? Of bedoel je de audigy2 ZS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk het wel dat ie dat bedoeld CZ en ik alleen als Campzone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Zo ver ik weet ondersteunt de nforce 4 ultra chipset raid over zowel ide als sata en zelfs gecombineerd, dus de neo4 platinum ondersteunt raid over ide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor al diegene met een Audigy2 SB-0240 ii combinatie met een K8N NEO2.
Het blijkt dat je hem wel werkend en stabiel kan krijgen.
Wat je moet doen is het volgende.
1/ installeer je computer zonder SB zodat alles stabiel loopt.
2/ zet alle onboard features uit.(m.n. onboard sound)
3/ zet de computer uit
4/ Plug de kaart in de 1 na onderste pci slot. (die boven de oranje)
5/ laat windows de kaart herkennen. en installeer alleen de drivers
6/ Haal alle verwijzingen naar SB uit je opstart bestand door b.v. msconfig te gebruiken.
7/ haal alle verwijziingen uit je register mn HKEY_LOCAL_MACHINE\run
8/ start de computer opnieuw op.
9/ installeer AUDIOHQ van SB.

En je hebt een werkende SB-0240 Audigy2 samen met een K8N NEO 2.
Bij mij loopt hij de gehele ochtend al als een zonnetje.
Ik nog even getest door doom3 te spelen en een dvdtje te bekijken.
tot nog toe geen problemen.
Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zo windows staat er weer opnieuw op.
De eerste keer ging het niet helemaal goed... was vergeten de mobo drivers te installen.
Alles lijkt nu wel beter te lopen. :)

SBLive ligt ernaast.
Ga morgen een andere geluidskaart halen.
Met welke kaarten hebben jullie ervaringen?
* SBLive 24Bit € 27
* SB Audigy 2 ZS €69

Mijn voorkeur gaat uit naar de bovenste, heb al die 7.1 zooi niet nodig.
Voor mij is geluidskwaliteit het belangrijkst (muziek).

[ Voor 83% gewijzigd door Harmen op 07-06-2005 00:07 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

meendering schreef op maandag 06 juni 2005 @ 16:58:
Zo windows staat er weer opnieuw op.
De eerste keer ging het niet helemaal goed... was vergeten de mobo drivers te installen.
Alles lijkt nu wel beter te lopen. :)

SBLive ligt ernaast.
Ga morgen een andere geluidskaart halen.
Met welke kaarten hebben jullie ervaringen?
* SBLive 24Bit € 27
* SB Audigy 2 ZS €69

Mijn voorkeur gaat uit naar de bovenste, heb al die 7.1 zooi niet nodig.
Voor mij is geluidskwaliteit het belangrijkst (muziek).
Ga gewoon voor de ZS, ik heb een Live, Audigy2 en ZS liggen thuis en de ZS is de eerste waarbij ik echt een "wow" gevoel had... als je dan een keer gamet of volgend jaar toch een 7.1 setje koopt zit je ook meteen goed.

Of je koopt een geluidskaart van een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Er schijnen nogal wat problemen te zijn met De K8N (NEO4) Platinum SLI icm met 90nm cores en overklokken.

Anand heeft zelfs in zijn recente buyersguide er iets over opgenomen:
Update: After this Guide was initially written, it came to light that the MSI boards are having problems with 90nm parts. The MSI Neo4 SLI was our original high-end pick, but we changed that out after the new information. Sorry for the confusion!
http://www.anandtech.com/guides/showdoc.aspx?i=2426&p=2

Zie ook deze inmiddels gesloten thread op msi: http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=80211.240

UpdateHelaas is de thread verplaatst/ontoegankelijk gemaakt door de mods aldaar. Er stond namelijk zeer veel waardevolle info in. Mmmz. Die mods daar had ik, gezien hun argumentering en opstelling, toch al niet veel respect voor maar t lijkt nu wel bijna alsof ze het probleem onder t kleed proberen te moffelen.....
Update2: Nieuwe thread geopend aldaar: http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=80974.0

Gezien bovenstaande en eigen onaannemelijke ervaringen met OC'n met bovengenoemd board ben ik er inmiddels van overtuigd dat er is:
1) of een bios probleem
2) of een hardware mobo probleem in deze serie met de 90nm parts.

Voor de goede orde: Op stockspeeds, mem op aggresieve timings, loopt het board zonder mankeren. 100% stabiel in Prime95.

Voor potentiele kopers die niet overklokken danwel 130nm parts hebben is er volgensmij geen reden om bij dit board weg te blijven.

De anderen raad ik sterk aan vooralsnog de kat uit de boom te kijken.

[ Voor 19% gewijzigd door Help!!!! op 09-06-2005 13:53 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zo, alles loopt als een zonnetje. :)
Hieronder nog een plaatje van het geheel.... :z

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hhm1/zooi/pics/IMG_0795S.jpg
kabels, ja ik weet het. Als het maar werkt vind ik alles prima. ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:49
msi k8n sli platinum

bios 3.3 geflashed , na reboot bord zo d00d als een pier ,

er klopt iets echt niet met die bios het is al bij meer mensen gebeurt zoals ik heb gelezen.

vind het maar vreemd :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:50
Vraagje:
Ik wil mn K8N NEO (S754) gaan voltmodden. Dus meer vcore. Na lang zoeken weet ik ongeveer hoe het moet. Probleem is alleen dat ik 0 verstand heb van weerstanden etc.

Afbeeldingslocatie: http://www.xtremesystems.org/forums/attachment.php?attachmentid=29926

Zo moet het dus gaan gebeuren. Draadje tussen pin 10 en de ground. Nou moet er dus een 50k weerstand tussen (volgens XS), hoe weet ik dat die 50k klopt en hoe bereken ik wat de vcore gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Gipsy King schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:16:
msi k8n sli platinum

bios 3.3 geflashed , na reboot bord zo d00d als een pier ,

er klopt iets echt niet met die bios het is al bij meer mensen gebeurt zoals ik heb gelezen.

vind het maar vreemd :r
Ik vind dit nu een probleem worden voor MSI.
Ik zelf zit al een week zonder m'n pc omdat de winkelier niet reageerd,ga dit nu maar eens voorleggen aan MSI denk ik,want er zijn dus meer mensen met dit probleem.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik werk bij icomputers,

en ik heb al gebeld met msi , maar die weten er geen raad mee.

dus rma die zooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Ik heb nog geen tijd gehad, maar aangezien ik mijn PC in onderdelen in Duitsland heb gekocht, wordt dat een ritje over de grens volgende week.
Overigens weet ik momenteel niet 100% zeker of de CPU niet kapot is. Ik heb namelijk geen ander S939 bord ter beschikking om dat te testen. Weten Fern en Bioblade dat inmiddels wel zeker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ja zeker, cpu werkt gewoon in anders bord, evenals de sli en mem opstelling , ligt puur aan de 3.3 bios..

helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 12:10:
Voor al diegene met een Audigy2 SB-0240 ii combinatie met een K8N NEO2.
Het blijkt dat je hem wel werkend en stabiel kan krijgen.
Wat je moet doen is het volgende.
1/ installeer je computer zonder SB zodat alles stabiel loopt.
2/ zet alle onboard features uit.(m.n. onboard sound)
3/ zet de computer uit
4/ Plug de kaart in de 1 na onderste pci slot. (die boven de oranje)
5/ laat windows de kaart herkennen. en installeer alleen de drivers
6/ Haal alle verwijzingen naar SB uit je opstart bestand door b.v. msconfig te gebruiken.
7/ haal alle verwijziingen uit je register mn HKEY_LOCAL_MACHINE\run
8/ start de computer opnieuw op.
9/ installeer AUDIOHQ van SB.

En je hebt een werkende SB-0240 Audigy2 samen met een K8N NEO 2.
Bij mij loopt hij de gehele ochtend al als een zonnetje.
Ik nog even getest door doom3 te spelen en een dvdtje te bekijken.
tot nog toe geen problemen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Zoals gezegd zou ik jullie op de hoogte houden.
Na 5 dagen geen noemens waardige problemen gehad 2 keer opnieuw opmoeten starten omdat hij geen geluid gaf. (waarschijnlijk een gedeeld IRQ probleem)
Beide keren na een nacht te hebben stil gestaan.(dit was na twee dagen)

Afgelopen 3 dagen na bios update geen enkel probleem meer gehad.
:P

Ben ik nu een echte tweaker? nu mij iets is gelukt wat nog geen ander gelukt was deze combinatie werkend krijgen bedoel ik dan. :D
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gipsy King schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 18:24:
ja zeker, cpu werkt gewoon in anders bord, evenals de sli en mem opstelling , ligt puur aan de 3.3 bios..

helaas
Op een ander forum heeft iemand per ongeluk uitgevonden dat hij na 1 minuut ongeveer wel gaat posten/booten, misschien iets om te proberen.
Die van mij draait met 3.3 bios nog steeds zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Voor degenen die meer horror stories willen lezen over de 3.30 bios, lees dit topic op het MSI forum.

Edit: Goed nieuws !! (Bedankt RockGoose)
Inderdaad werkt het langer aan laten staan voor mij ook, na ongeveer 90 seconde post hij inderdaad in een soort safe mode. Nu nog even een diskette met de vorige bios maken en die terugflashen. Ik hou jullie op de hoogte.

[ Voor 47% gewijzigd door Henk007 op 10-06-2005 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Gipsy King schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 17:10:
ik werk bij icomputers,

en ik heb al gebeld met msi , maar die weten er geen raad mee.

dus rma die zooi ;)
Hey,ik heb net een mailtje van Ismail gehad dat ie een bios zou regelen ofzo?
Hoe zit dat nou?

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ja klopt , ik ga maandag contact opnemen met msi , en voor iedereen met problems regelen we dan een nieuwe bios chip

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Gipsy King schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 17:00:
ja klopt , ik ga maandag contact opnemen met msi , en voor iedereen met problems regelen we dan een nieuwe bios chip

;)
Ik hoop dat het niet nodig is, zie mijn edit boven. Zo ja dan hou ik me ook aanbevolen.
Welke bios zal ik flashen, de 3.1 of de 3.2? Wat raden jullie me aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
de beste optie voor nu is inderdaad terug flashen , heb het net met 2 boardjes gedaan , en die werken gewoon allebij weer stabiel .

ik heb zelf versie 3.2 geflashed.

groeten bio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Ik heb net 3.1 teruggeflashed. Dit bericht tik ik op mijn K8N-SLI systeempje :) :)
Iedereen bedankt voor de hulp. Dit valt mij overigens zwaar tegen van MSI. Zeker gezien het feit dat de 3.30 gewoon nog voor download online staat, terwijl al meerdere personen, ook op het MSI forum dit probleem hebben gemeld. Dat mag je die lui bij MSI best even onder de neus wrijven BioBlade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Gipsy King schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 17:19:
de beste optie voor nu is inderdaad terug flashen , heb het net met 2 boardjes gedaan , en die werken gewoon allebij weer stabiel .

ik heb zelf versie 3.2 geflashed.

groeten bio
EDIT:heb nu ook na een poos safe mode,ga nu terug flashen :)

Ja ,hij doet het weer THX guy's,terug geflashed naar 3.10 _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door Fern op 10-06-2005 18:04 ]

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
maandag heb ik contact met ze ,

en dan word dit zker verteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde gezien alle berichten ook terug flashen naar 3.1, maar zoals ik al eerder vermeldde bij mij draait hij (3.3 bios) (nog steeds) goed, dus ik wacht nog even af en blijf dit topic en dat van MSI aandachtig volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
vanaf een bepaalde week , werken die 3.3 biossen wel ,

ik heb een oude (toen hij net uit was) en eentje die ik net binnen heb , getest ,

bij de oude doet die bios het niet en bij de nieuwe rev dus wel.

slaat idd nergens op maar toch is het zo,

werk aan de winkel voor MSI :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiesum schreef op zondag 27 maart 2005 @ 10:53:
IIk heb het MB een paar dagen geleden ingebouwd en ik ben er erg tevreden mee. Ik heb echter 2 probleempjes:

Ten eerste is er een probleem bij het booten. Als ik opstart blijft het beeld zwart en komt hij niet tot Windows. Als ik 'm dan reset krijg je het startup-menu. Hier kies ik dan: Windows normaal starten en dan werkt het wel. Dit is elke keer zo. Heeft iemand dit ook?

Bij voorbaat dank
Heb het exacte probleem hier ook met mijn msi k8n neo4 platinum, gezanten met goed zicht op wat hier kan zijn?
A643200wc
msi k8n neo4 nforce4 ultra
Radeon x300 128Mb
2x 512 pc3200 ddr400 G-skill

edit:
Het lijkt wel of mijn gpu niet meegenomen wordt na de post.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2005 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Voor de K8N-SLI Platinum is er inmiddels alweer een nieuwe bios, de 3.40, zie MSI support. Gezien de perikelen in dit topic ben ik nogal huiverig. Dus ik ga voorlopig niet flashen. Hooguit als ik volgend jaar een dual core CPU erop zet of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Kheb een MSI K8N Neo4 Platinum sinds zaterdag met een Venice 3000+. Kheb meteen de nieuwste BIOS erin gezet (1.4 geloof ik) en dat werkt prima*.

Wat maakt die NB fan een takkeherrie zeg... :( gelukkig had ik nog een ouwe Zalman fanmate liggen, dus die zit nu tussen NB fan en moederbord en dat scheelt al aardig wat. Ik wil eigenlijk wel de NB passief gaan koelen, maar ik ben er al achter dat de Zalman NB47 heatsink niet past icm. met mijn Leadtek 6600GT kaart. Ik ga dus op zoek naar een oude socket7/370 heatsink om die erop te zetten. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Zo'n heatsink heeft immers geen pushpinnetjes om hem mee te bevestigen...

*: 1 probleempje: af en toe hangt mijn systeem voor een paar seconden, dan knippert het beeld even en dan kan ik weer verder werken... :? Het geluidsincoontje in mn systray is dan ook ineens "onzichtbaar" totdat ik erop ga staan met de muis. Weird...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:28
Was ik weer :)

Sinds mijn vorige post tot nu toe geen enkel probleem meer gehad met het systeem , hij doet alles wat ik vraag en zonder gemekker . Niet een lockup of reset gehad , en alles draait nu eindelijk zoals het hoort.

Ik zal dit topic blijven volgen voor als er nog meer mensen een probleem hebben ivm de Audigy 2 , maar inmiddels lijkt me de oplossing voor de hand liggend :)

Tot later :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Visgek24 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 00:13:
Was ik weer :)

Sinds mijn vorige post tot nu toe geen enkel probleem meer gehad met het systeem , hij doet alles wat ik vraag en zonder gemekker . Niet een lockup of reset gehad , en alles draait nu eindelijk zoals het hoort.

Ik zal dit topic blijven volgen voor als er nog meer mensen een probleem hebben ivm de Audigy 2 , maar inmiddels lijkt me de oplossing voor de hand liggend :)

Tot later :)
Inderdaad de oplossing ligt voor de hand.
Gewoon aan het werk krijgen deze combinatie.
Werkt nu goed bij mij al bijna 2 weken ( en ja het is een sb-0240)

Ik zal het ook blijven volgen voor degene die problemen hebben met hun Audigy2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allen,

Ik heb pas de neo4 in elkaar gestoken en wat mij opvalt is dat hij zo traag boot. Mijn vorige MSI toonde bij het aanschakelen onmiddelijk het POSTscherm, mijn nieuwe doet er een 10seconden over.
Het stoort me absoluut niet, maar ik vroeg me toch af, hoe dit komt en wat hij precies allemaal uitspookt in die extra tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[gismodus]

Misschien doet de nforce4 aan staggered spinup voor alle sata drives en duurt het daarom iets langer.

[/gismodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:14

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Goldielox: ik heb nu zelf de 1.3 bios en ook een Venice.

Geeft het bord bij jou aan dat je een Venice erin hebt? (1.4 zou speciaal de Venice herkennen).
En werkt Rightmark CPU 1.5 goed bij jou? Bij mij op 1.3 geeft hij geen halve multipliers meer, ik denkt dat het komt omdat hij de Venice niet herkent.
Wellicht met 1.4 dat het wel weer werkt...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Tijgert schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 13:15:
Goldielox: ik heb nu zelf de 1.3 bios en ook een Venice.

Geeft het bord bij jou aan dat je een Venice erin hebt? (1.4 zou speciaal de Venice herkennen).
En werkt Rightmark CPU 1.5 goed bij jou? Bij mij op 1.3 geeft hij geen halve multipliers meer, ik denkt dat het komt omdat hij de Venice niet herkent.
Wellicht met 1.4 dat het wel weer werkt...
Het bord geeft tijdens de POST niet aan dat het een Venice zou zijn, enige zichtbare wijziging is dat 'ie nu zegt dat het een single-core CPU is. Met de 1.3 bios herkende CPUz de CPU als Venice en met de 1.4 bios uiteraard ook. Dat Rightmark heb ik niet geprobeerd, wat is het? Alweer een CPU analyzer / benchmark voor je CPU? :)

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Met Rightmark kan je Cool'n'Quiet emuleren, met als handigheidje dat dat ook kan met overklokte CPU's. Je hebt er volledige controle over.

C'n'C gebruikt standaard voltages voor de laagste setting van je cpu, maar als je je CPU OC'd dan is jouw laagste setting nog steeds te hoog voor die spanning => vastloper.
Met Rightmark CPU kan je zelf zeggen wat de laagste multiplier is en welke spanning daarbij hoort.
Je kan dus nooit te hoog of te laag klokken en ook niet under of overvolten.

Heel handige tool als je OC'd en toch niet een straalkachel wilt hebben.

Bij mijn Winchester werkte hij normaal en gaf hij ook halve multipliers (voor een zo soepel mogelijke overgang), maar bij de Venice geeft hij alleen hele multipliers en ik wil ook halve.
Ik wil het ik wil het ik wil het!! :)

Ik vermoed dat bij bios 1.4 wel alles wordt herkend en het weer loopt zoals het hoort.
i.p.v. meteen zelf te flashen dacht ik het eerst een ander te vragen.

Dus...

http://cpu.rightmark.org/

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:28
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 06:14:
[...]

Inderdaad de oplossing ligt voor de hand.
Gewoon aan het werk krijgen deze combinatie.
Werkt nu goed bij mij al bijna 2 weken ( en ja het is een sb-0240)

Ik zal het ook blijven volgen voor degene die problemen hebben met hun Audigy2
Dat deze truuk bij jou werkt, hoeft niet te betekenen dat het een gouden oplossing is die 100% succes heeft. het kan zeer goed zijn dat deze fix slechts bij 3/10 mensen werken , mss nog minder. immers is een computer nooit hetzelfde.

Er zijn ook gevallen zat bekend waar gewoon geen oplossing voor is behalve de geluidskaart eruit halen, en een ander type/merk ervoor in de plaats zetten , het zij zo .

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Visgek24 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 20:48:
[...]

Dat deze truuk bij jou werkt, hoeft niet te betekenen dat het een gouden oplossing is die 100% succes heeft. het kan zeer goed zijn dat deze fix slechts bij 3/10 mensen werken , mss nog minder. immers is een computer nooit hetzelfde.

Er zijn ook gevallen zat bekend waar gewoon geen oplossing voor is behalve de geluidskaart eruit halen, en een ander type/merk ervoor in de plaats zetten , het zij zo .
Je hebt gelijk over het feit dat wat bij de een werkt bij de ander niet hoeft te werken.
Immers er is niet voor niets een heel forum (waar we nu schrijven) waar het ene na het andere probleem beschreven en met elkaars hulp (vaak) opgelost wordt.

Deze truuk zoals jij het beschrijft, heb ik ook weer van een forum afgehaald.
Waarbij iemand een probleem omschrijft waarbij de reden van bsod's en andere nare foutmeldingen niet anders kan zijn dan de combinatie van de K8N NEO2 en de Audigy 2 (sb-0240)

Zijn computer was ook niet hetzelfde als die van mij, met uitzondering dan van het feit dat ook ik deze combinatie (K8N NEO2 en de Audigy 2 (sb-0240) heb.

Heb daarna exact de installatie stappen genomen die hij ook gedaan heeft om hem stabiel en werkend te krijgen en het lukte mij ook.

Vandaar dat ik deze manier ook hier heb beschreven zodat mensen dit ook kunnen proberen als ze ook problemen ondervinden, zoals ik begrijp je die zelf ook heb gehad.

Natuurlijk is het ook een oplossing om een andere kaart te kopen.
Dat is alleen niet mijn oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:00
Goed, ik heb ook weer een poos niets van me laten horen. Zo'n twee weken terug kreeg ik mijn pc weer terug met nu een WD 250gb IDE en Maxtor SATA 200gb en een MSI K8N Neo4 ipv de ASUS A8N-SLI Deluxe. Het systeem draaide tot gisteren prima totdat ik ook gisteren weer (in FS9) een Machine Check Exception voorgeschoteld kreeg. Gelijk naar mn Audigy2 gekeken en ook ik heb/had de SB-0240. Gelijk een Audigy2 ZS gekocht en erin gedaan (zonder de drivers van de SB-0240 te verwijderen maar daar blijk ik geen last van te hebben..) en dit draait nu prima, erg lekker geluid in die ZS.

Het heeft 2 weken geduurt met die SB-0240 voor een BSOD, benieuwd hoe lang ik het nu volhoud :)

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 23:03
Ik heb helaas hetzelfde probleem als Triesum en Trenner.

Venice 3000+ met Zalman 7700-Cu
Diamond SLi nForce 4
2x 512 PC3200 Kingston Valueram
Diamondmax 10 200 GB
Gigabyte 6600 GT (passive)
Q-Tec 400W

Geen overclock

Koude starts zijn echt een ramp, zou dat puur aan mijn brakke PSU liggen of is er iets anders aan de hand? Op deze voeding zat eerst een Barton 2800+ op een Asus A7N8X-Dlx (nForce 2), 2x512 PC2700, dezelfde HDD en een Radeon 9700, dat werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-02 23:46
Kan iemand me zeggen welke de afmetingen zijn in cm van de mosfets op een Neo4 Platinum-54G?

Ik zou er coolertjes op willen zetten. Heeft iemand nog een idee om andere chips te coolen op dit moederbord? Maakt de ventilator van de northbridge evenveel lawaai als de Asus A8N Deluxe anders bestel ik gauw een Zalman ZM-NB47...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Als ik er mijn kast voor moet open maken, waarom doe je het dan zelf niet?
Of spreek ik voor mijn beurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Kingskawn schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 21:35:
Kan iemand me zeggen welke de afmetingen zijn in cm van de mosfets op een Neo4 Platinum-54G?

Ik zou er coolertjes op willen zetten. Heeft iemand nog een idee om andere chips te coolen op dit moederbord? Maakt de ventilator van de northbridge evenveel lawaai als de Asus A8N Deluxe anders bestel ik gauw een Zalman ZM-NB47...
De mosfets zijn niet groter dan 1x1cm,bij mij zit er een lange koelplaat op,dus over alle mosfets.
Of de northbridge koeler evenveel lawaai maakt als een Asus A8N weet ik niet(heb nooit de kans gehad om er een dB meter bij te houden ;) )ik heb de mijne in iedergeval verwijderd omdat ie kabaal maakt,heb er nu een Revoltec passieve koeler op.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:00
Kingskawn schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 21:35:

Naar mijn mening maakt de MSI NB iets minder herrie dan de Asus. Al blijft het een pokke herrie. Heb er daarom maar een Fanmate tussen geplaatst.

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
Fern schreef op zondag 19 juni 2005 @ 13:30:
[...]

De mosfets zijn niet groter dan 1x1cm,bij mij zit er een lange koelplaat op,dus over alle mosfets.
Of de northbridge koeler evenveel lawaai maakt als een Asus A8N weet ik niet(heb nooit de kans gehad om er een dB meter bij te houden ;) )ik heb de mijne in iedergeval verwijderd omdat ie kabaal maakt,heb er nu een Revoltec passieve koeler op.
Ik zou dus op de NB de Zalman willen zetten, op de mosfets ook coolertjes en op de Southbridge, zou ik daar iets moeten op zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
Pfff als ik lees hoeveel mensen problemen hebben met de Neo 4 Plat dan ben ik wel een beetje in paniek om deze te bestellen. (Het is niet de SLI versie die ik wil).
En als ik de post lees van de tegenhanger Asus A8N dan is het net hetzelfde, veel problemen.

Ik merk wel op dat er veel 'sound' problemen zijn. 8)7

Is dit nog altijd een aanrader deze NEO4 PLATINUM-54G? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Kingskawn schreef op zondag 19 juni 2005 @ 16:12:
Pfff als ik lees hoeveel mensen problemen hebben met de Neo 4 Plat dan ben ik wel een beetje in paniek om deze te bestellen. (Het is niet de SLI versie die ik wil).
En als ik de post lees van de tegenhanger Asus A8N dan is het net hetzelfde, veel problemen.

Ik merk wel op dat er veel 'sound' problemen zijn. 8)7

Is dit nog altijd een aanrader deze NEO4 PLATINUM-54G? :?
Welke problemen :? Dat een geluidskaart van 2 jaar oud er niet mee werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
Welke problemen :? Dat een geluidskaart van 2 jaar oud er niet mee werkt?
Ok als je het zegt ;) Dus de drivers niet installeren. Ik doe gewoon een disable van de soundcard in bios en zet er maar mijn Extigy op })

Hoop dat ik er geen problemen mee zal hebben dan O-)

Ik wil gewoon een rockstable machine :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het begin werd ik ook een beetje van streek gebracht door de vele negatieve commentaren, maar ik ben dan toch voor de 54g gegaan en ik ben zeer tevreden. Ik heb nu wel niet alle overclockmogelijkheden van een dfi, maar qua features zit alles moustache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hastur
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-07 04:11

Hastur

I stink, therefore I am

Bij mij draait het ook als een zonnetje, geen vuiltje aan de lucht, zelfs met een vier jaar oude geluidskaart. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 10:36

Knal127

Een raar geval...

Heb sinds een week ook een K8N Neo4 Platinum icm met een Venice 3200+ en alles draait als een zonnetje, dit met BIOS versie 1.3. Waarom staat er geen info op de site van MSI over deze bios-versie? Ik twijfelde eerst of ik nog moest upgraden naar 1.4 maar zolang alles nog goed draait wacht ik hier nog even mee; of zijn er naast de "Venice-support" nog andere voordelen van deze 1.4 bios-versie? Zie namelijk bij de update-descrition van bios 1.4 ook nog - Update NVPXE version to 2.12. &
- Update NVMM version to 4.94. Waar is dit eigenlijk goed voor?

Heb trouwens de NB-cooler er meteen afgesloopt en er een Titan TTC-CUV2AB cooler opgezet. Past qua hoogte maar net aan icm met mn Radeon X800, deze kaart zit nu precies tegen de bovenkant van deze cooler aan en past maar net aan in het PCI-express slot :o

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hastur
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-07 04:11

Hastur

I stink, therefore I am

quote: Knal
Past qua hoogte maar net aan icm met mn Radeon X800, deze kaart zit nu precies tegen de bovenkant van deze cooler aan en past maar net aan in het PCI-express slot
Ja dat had ik ook, ik moest van de Zalman NB47J een paar vinnetjes afzagen, om te zorgen dat de Zalman VF700-CU op de Sapphire X800XL er net naast paste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer nu een Zalman 7000cu cooler te installen op mijn MSI K8N Neo2 mobo, maar kun je dan die standaard back-plate laten zitten of moet je per se die van Zalman gebruiken?
Hoe krijg je die standaard back-plate eraf zonder de boel te slopen?

edit. stom, ik heb te snel gepost, het is inmiddels geklaard |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het mobo geïnstalleerd + nieuwe cpu en heb Win XP pro ook geïnstalleerd.
Videokaart werkt weer prima, alles loopt stabiel zo te zien, alleen wil ik nu gebruik maken van de onboard soundchip...

Ik heb die aparte Nvidia-drivers voor de audio al geïnstalleerd.
Ik had iets gelezen in het ervaringen topic dat je dan per speaker het volume kan regelen?
Ik krijg alleen maar geluid uit de 2 front speakers...
Wat doe ik niet goed.

edit.
het gaat om een K8N Neo2 Platinum + Wireless, AMD64 3200+, 1GB Twinmos dual channel, Radeon 9500.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had net de situatie dat ik niet verder kwam dan het Windows opstart scherm met dat balkje, daarna een spontane reboot...totdat ik koos voor laatst werkende configuratie, toen kwam ik weer in windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij misschien helpen met het probleem dat Windows niet wil opstarten?

Het windows-balkje dat in beeld verschijnt na de post loopt niet en daarna krijg ik een reset.
Veilige modus werkt wel, maar in normale mode kan ik windows niet in komen.

Misschien een nieuwere bios flashen? Ik heb op dit moment V1.4 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Probeer anders een oudere bios, ik werk met 1.3 en dat loopt als een trein (ook ik heb liever 1.4 voor mijn Venice, maar alles werkt nu toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net V1.8 geflashed en het werkt tot nu toe prima *afkloppen*

edit. kheb ook een Venice :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, toch weer zo'n vastloper + reboot gehad met V1.8 :(
Misschien toch maar V1.3 proberen.

Is het tegenwoordig überhaubt mogelijk om een error vrij systeem in elkaar te zetten??

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zo ik draai alweer een tijdje met mn Neo2 Platinum en Athlon 64 Venice 3500+ :7
Lekker stabiel, mag niet klagen. Zo meteen even Windows XP 64 Bit uit proberen. :+

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het verhaal van de random vastlopers/reboots wel verleden tijd zodra ik mijn 6600GT binnen heb en er een verse Windows install overheen gooi....let's hope so :X

Hoe zit het trouwens met de temp-sensor van de K8N Neo 2 Platinum? Is die een beetje geloofwaardig?
Er zit nu bios V1.8 in.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Nog even een update over de bios problemen met de K8N sli Platinum met de versies 3.3 en 3.4
Op het MSI forum zijn er een paar gebruikers die bios 3.53 beta hebben uitgeprobeerd. Tot nog toe lijkt het stabiel te draaien. Vooral de shutdown problemen met een raid configuratie zijn nu verleden tijd. Zie deze post op hun forum.
Zelf blijf ik nog even afwachten.

[ Voor 4% gewijzigd door Henk007 op 25-06-2005 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk007 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 13:30:
Nog even een update over de bios problemen met de K8N sli Platinum met de versies 3.3 en 3.4
Op het MSI forum zijn er een paar gebruikers die bios 3.53 beta hebben uitgeprobeerd. Tot nog toe lijkt het stabiel te draaien. Vooral de shutdown problemen met een raid configuratie zijn nu verleden tijd. Zie deze post op hun forum.
Zelf blijf ik nog even afwachten.
Ik had het ook gezien, tot nu toe positieve reacties.
Maar ik wacht ook nog even af tot het bios ook bij MSI op de site staat, want 3.3 loopt hier nog steeds goed (zonder raid tot nog toe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil nu Windows opnieuw installeren.
Welke procedure (volgorde) van drivers installeren raden jullie aan zodra windows erop staat?
Eerst de Nforce drivers, Nvidia audio driver, directx 9.0c, video drivers etc of anders ?

Het gaat dus om het MSI K8N Neo 2 Platinum + wireless moederbord.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@ Barbatruuk

Gewoon windows installen. Heb je een windows met ingebakken SP2?
Zo nee, ff 1tje maken. Hier op GoT is wel een topic over sp2 intregeren.

Windows installeren.
nForce drivers installen.
Herstarten (doe ik dan meestal)
en dan videodrivers en de rest.

Wel eventjes kijken bij de device manager of je harddisks wel goed staan ingesteld (dma etc).
Je kan natuurlijk ook direct na je windows install een image maken, is de volgende keer makkelijker om te installeren. Dan ben je binnen 5mins klaar. :7

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meendering schreef op zondag 26 juni 2005 @ 23:20:
@ Barbatruuk

Gewoon windows installen. Heb je een windows met ingebakken SP2?
Zo nee, ff 1tje maken. Hier op GoT is wel een topic over sp2 intregeren.

Windows installeren.
nForce drivers installen.
Herstarten (doe ik dan meestal)
en dan videodrivers en de rest.

Wel eventjes kijken bij de device manager of je harddisks wel goed staan ingesteld (dma etc).
Je kan natuurlijk ook direct na je windows install een image maken, is de volgende keer makkelijker om te installeren. Dan ben je binnen 5mins klaar. :7
Thnx, nog een vraagje over DirectX 9.0c, deze eerst installeren of eerst de videodrivers.

Ow ja, zijn de unified drivers van de Nvidia site hetzelfde als de nForce drivers die je op de cd krijgt bij je moederbord?
Zo nee, kun je deze dan gewoon installeren na het installeren van de nForce drivers?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels SP2 geïnstalleerd en ik heb de nForce drivers van de cd ook geïnstalleerd.

Nu wil ik de onboard sound gebruiken en moet ik dus apart/handmatig de driver van Nvidia installeren.
Zodra ik dat heb gedaan krijg ik het volgende in mijn apparaatbeheer:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stevenl/onbekend.JPG

Doe ik iets fout?? Ik krijg ondertussen een beetje het heen en weer van al die driver troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik kon met het nVidia driver package 6.53 geen geluid installeren, hij vond gewoon geen drivers.
Toen ik de Realtek drivers erop gooide deed hij het el, maar waar dat MSI control panel nou vandaan kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schijnt dat de Nvidia drivers beter geluid geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

FF een heel lullig feitje:

De Geforce7800 serie past niet op de MSI K8N SLI (en wellicht ook de K8N Neo4 SLI) omdat er een aantal capacitors in de weg zitten. Deze komen in conflict met de stroommolex vd fan op de videokaart. :( http://www.theinquirer.net/?article=24239

Die capacitors zitten daar ook niet echt handig moet ik zeggen. B)

Mss is het probleem op te lossen door de molex "af te zagen" en de fan via ene verloopstekker te verbinden met een molex van de voeding. Echter mss checkt de videokaart of de fan aangesloten is op de videokaart.

Als je t mij vraagt suckt dit behoorlijk.... :o

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 28-06-2005 13:03 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste

Let op:
Neem dit eens door: PMG Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics

Samengevat:
* Basic Vraagjes worden niet getolereerd.
* Problemen horen in een eigen topic.
* Ervaringentopics zijn om ervaringen uit te wisselen.