Moet je het G.Skill topic eens door nemen
.
Ik heb een MSI K8N Neo Platinum met een AMD Athlon64 3400+. En ik heb eigenlijk 2 probleempjes.
Ten eerste blijft mijn systeem bij een koude start de eerste keer hangen meestal, ik krijg dan helemaal geen post scherm ofzo te zien. Fans beginnen wel te draaien. Als ik m'n systeem reset werkt hij meteen wel weer. Ook als ik m'n draaiende systeem opnieuw opstart heb ik dit probleem niet.
Mijn voeding is volgens mij sterk genoeg, ik heb twee hd's, een 6800LE, een DVD-brander en 512 MB geheugen op een Tagan 380W voeding. Systeem is verder heel stabiel.
Het tweede probleem is dat mijn systeem als hij een tijdje is opgestart, heel vreemde temperaturen waarneemt (zowel core-center als mbm). Ik heb bios 1.6. De temperaturen zijn soms heel hoog (tegen de 60 graden), en soms heel laag (32 graden). Als ik mn systeem reset en meteen naar de bios terug ga, zie ik daar de oude vertrouwde temperaturen weer (44 graden ongeveer).
Ten eerste blijft mijn systeem bij een koude start de eerste keer hangen meestal, ik krijg dan helemaal geen post scherm ofzo te zien. Fans beginnen wel te draaien. Als ik m'n systeem reset werkt hij meteen wel weer. Ook als ik m'n draaiende systeem opnieuw opstart heb ik dit probleem niet.
Mijn voeding is volgens mij sterk genoeg, ik heb twee hd's, een 6800LE, een DVD-brander en 512 MB geheugen op een Tagan 380W voeding. Systeem is verder heel stabiel.
Het tweede probleem is dat mijn systeem als hij een tijdje is opgestart, heel vreemde temperaturen waarneemt (zowel core-center als mbm). Ik heb bios 1.6. De temperaturen zijn soms heel hoog (tegen de 60 graden), en soms heel laag (32 graden). Als ik mn systeem reset en meteen naar de bios terug ga, zie ik daar de oude vertrouwde temperaturen weer (44 graden ongeveer).
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Bios 1.6?? Dan heb je een 7100, geen 7125?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ik heb geen idee. Ik heb een Socket 754 met de nForce 3 250Gb chipset. Aangezien dit topic over de complete K8N Neo series gaat, dacht ik dat mijn vraag hier wel terecht konTijgert schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 12:52:
Bios 1.6?? Dan heb je een 7100, geen 7125?
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Sorry voor de late reply, heb het topic eigenlijk niet meer gevolgd.paulmadejong schreef op zondag 01 mei 2005 @ 14:26:
[...]
Op mijn A8N-SLI Deluxe wordt ik bijna letterlijk dood gegeooid met deze errors. XP installeren e.d. gaat prima, maar al bij het installeren van Office (na alle drivers geinstalleerd) te hebben gaat het mis. Het systeem wordt heel traag of freezed zelfs waarna ik de beruchte BSOD Machine Check Exception krijg (met dezelfde stopcode als hierboven). Ook de installatie van FS2004 wilde niet werken, andere cd-rom speler geprobeerd en daarop kreeg ik de BSOD zelfs eerder. Alle USB-apparaten eraf gehaald en ja hoor ik kon FS2004 installeren, maar helaas, de installatie van IVAP (programma voor online FS) kreeg ik wederom het beruchte BSOD te zien.
Visgek24, wanneer krijg jij die BSOD's. Compleet random of ook bij installers? Ook ik heb een SB Audigy 2 (zie sig). Overigens had ik ook dat ik spontaan geen geluid meer uit mn Audigy 2 kreeg maar alleen gepiep. Een restart verhielp dit dan weer.
Ik heb de pc nu voor de 2de keer terug naar de winkel gestuurd want ik wordt er gek van.
De reboots die ik krijg die zijn volkomen random (helaas) ook als de PC niets doet. heb het wel een keer gehad bij de installatie van de ATI drivers voor mijn videokaart, een paar keer tijdens het gamen, en een paar keer als hij niets doet. inmiddels heb ik zeker al 10~15 van deze reboots achter de rug, en ik wordt er helemaal schijtziek van.
Ben er ook nog steeds niet achter waarom, heb al regelmatig hardware omgewisseld, zoals het er nu voorstaat verdenk ik OF het moederbord, of de voeding. helaas kan ik geen van beiden testen (gebrek aan)
Ik zal dus binnenkort knopen moeten gaan doorhakken, en mischien contact opnemen met de winkel of ze het bord willen omruilen (wat wss niet gaat lukken, omdat het bord gewoon werkt)
Succes met je probleem, we zitten in hetzelfde schuitje.
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Visgek, jammer dat je problemen blijkbaar toch niet opgelost zijn. Nog steeds die Machine Check Exception of ook andere meldingen?
Mijn PC staat nu bij de compushop waar ze er hard mee bezig zijn. Zo snel ik een goed werkende PC terug heb zal ik mijn (compushop) oplossing posten.
Mijn PC staat nu bij de compushop waar ze er hard mee bezig zijn. Zo snel ik een goed werkende PC terug heb zal ik mijn (compushop) oplossing posten.
MacBook Pro 14" 2021
Hardware: Msi7125 Neo4 Plat. mobo met ALC850 Realtek geluidschip, Onkyo versterker TX DS575.
Software: XP Pro met nForce 6.53 drivers en uiteindelijk 3.72 drivers van Realtek.
Probleem: Achterste twee en center speakers geven geen geluid in Windows (alleen stereo dus).
Opstelling:
Op mijn oude nForce 2 mobo werkte alles perfect, overal geluid met mijn Onkyo versterker op digitaal signaal input, optische ingang en Pro Logic als standaard (vandaar springt hij naar DTS of DD al naar gelang het signaal er naar is).
De digitale uitgangen van het mobo (zowel coax als Optisch getest) geven signaal.
Gedane stappen:
- Vers XP Pro geinstalleerd en nForce drivers gerund.
(Er werden geen audio drivers geinstalleerd, blijkbaar zitten er geen drivers voor de alc850 bij nVidia drivers ingebakken.)
- De laatste 3.72 drivers van Realtek gedownload en geinstalleerd.
Note: Raar genoeg gaf hij automatisch het MSI logo in de 'Sound effect manager' terwijl ik niks van MSI software had aangeraakt! (?).
- In control panel -> 'Sounds and audio devices' de speakers ingesteld op 5.1 surround.
- In control panel -> 'Sound effect manager' de speaker config op '6CH speaker' gezet.
Op het plaatje zie je dan heel schattig de speakertjes staan en als je op 'Auto test' drukt dan geven alle speakers omstebeurt wat geluid en komt er een Halo'tje om de actieve speaker.
Maar helaas, alleen bij de normale stereo speakers komt er geluid uit en de surround en center speaker zeggen helemaal niks.
Nu hoor ik je vragen "Werken ze dan wel?"
Ja, als ik met PowerDVD de SPDIF uitgang selecteer en een DVD speel springt mijn speaker op DD en heb ik uit alle speakers geluid.
Het mobo werkt, de versterker werkt en de speakers ook, alleen IETS staat alleen stereo toe.
... dan is er natuurlijk wel nog iets wat ik vermoed, maar waar ik gewoon te weinig voor weet om er iets aan te hebben:
Volgens mij geeft de versterker alleen de surround signalen door als hij in DD of DTS modus staat en het signaal wat uit de nForce2 kwam was in DD terwijl dat bij de Realtek niet is.
Vraag: Weet iemand enige manier hoe ik surround kan krijgen in Windows (en dus in spellen!) via SPDIF??
Software: XP Pro met nForce 6.53 drivers en uiteindelijk 3.72 drivers van Realtek.
Probleem: Achterste twee en center speakers geven geen geluid in Windows (alleen stereo dus).
Opstelling:
Op mijn oude nForce 2 mobo werkte alles perfect, overal geluid met mijn Onkyo versterker op digitaal signaal input, optische ingang en Pro Logic als standaard (vandaar springt hij naar DTS of DD al naar gelang het signaal er naar is).
De digitale uitgangen van het mobo (zowel coax als Optisch getest) geven signaal.
Gedane stappen:
- Vers XP Pro geinstalleerd en nForce drivers gerund.
(Er werden geen audio drivers geinstalleerd, blijkbaar zitten er geen drivers voor de alc850 bij nVidia drivers ingebakken.)
- De laatste 3.72 drivers van Realtek gedownload en geinstalleerd.
Note: Raar genoeg gaf hij automatisch het MSI logo in de 'Sound effect manager' terwijl ik niks van MSI software had aangeraakt! (?).
- In control panel -> 'Sounds and audio devices' de speakers ingesteld op 5.1 surround.
- In control panel -> 'Sound effect manager' de speaker config op '6CH speaker' gezet.
Op het plaatje zie je dan heel schattig de speakertjes staan en als je op 'Auto test' drukt dan geven alle speakers omstebeurt wat geluid en komt er een Halo'tje om de actieve speaker.
Maar helaas, alleen bij de normale stereo speakers komt er geluid uit en de surround en center speaker zeggen helemaal niks.
Nu hoor ik je vragen "Werken ze dan wel?"
Ja, als ik met PowerDVD de SPDIF uitgang selecteer en een DVD speel springt mijn speaker op DD en heb ik uit alle speakers geluid.
Het mobo werkt, de versterker werkt en de speakers ook, alleen IETS staat alleen stereo toe.
... dan is er natuurlijk wel nog iets wat ik vermoed, maar waar ik gewoon te weinig voor weet om er iets aan te hebben:
Volgens mij geeft de versterker alleen de surround signalen door als hij in DD of DTS modus staat en het signaal wat uit de nForce2 kwam was in DD terwijl dat bij de Realtek niet is.
Vraag: Weet iemand enige manier hoe ik surround kan krijgen in Windows (en dus in spellen!) via SPDIF??
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Verwijderd
Hoi guys,
vraagje,... kan er mij hier iemand vertellen hoe hoog ik mijn FSB zou kunnen overclocken met mijn nieuw 2dehands bordje hier
MSI Neo Platinum (s754) MS-7030 V:1 in combinatie met een Athlon 3400+ Newcastle core. Laatste bios versie 1.6
Ik sta op punt om mij een setje 2 x 512 mB G-Skill PC4400LE aan te schaffen,..... gaat die combinatie rocken
Wat denken jullie
Mijn collega,.. van wie ik deze set-up gekocht heb,.. haalde in ieder geval met deze 3400+ op een DFI met 1 latje Corsair PC3200 2-2-2-5 LL geheugen --> 292 Mhz.FSB, met 2 zo'n latjes ong. zo'n 272 Mhz. FSB, wel met meer relaxte timings natuurlijk. Ik dacht 2,3-3-3-7
Zijn Corsair geheugen presteerde weliswaar niet zo goed op dit MSI-bordje, vandaar dat hij zichzelf een DFI aangeschaft heeft. Ik moet er wel bijzeggen dat er toen bij de testen wel een beta-bios ingeflasht zat,.. 1.41 of 1.42 ofzo,.. ben het niet zo zeker
Wat denken jullie
vraagje,... kan er mij hier iemand vertellen hoe hoog ik mijn FSB zou kunnen overclocken met mijn nieuw 2dehands bordje hier
MSI Neo Platinum (s754) MS-7030 V:1 in combinatie met een Athlon 3400+ Newcastle core. Laatste bios versie 1.6
Ik sta op punt om mij een setje 2 x 512 mB G-Skill PC4400LE aan te schaffen,..... gaat die combinatie rocken
Mijn collega,.. van wie ik deze set-up gekocht heb,.. haalde in ieder geval met deze 3400+ op een DFI met 1 latje Corsair PC3200 2-2-2-5 LL geheugen --> 292 Mhz.FSB, met 2 zo'n latjes ong. zo'n 272 Mhz. FSB, wel met meer relaxte timings natuurlijk. Ik dacht 2,3-3-3-7
Zijn Corsair geheugen presteerde weliswaar niet zo goed op dit MSI-bordje, vandaar dat hij zichzelf een DFI aangeschaft heeft. Ik moet er wel bijzeggen dat er toen bij de testen wel een beta-bios ingeflasht zat,.. 1.41 of 1.42 ofzo,.. ben het niet zo zeker
Wat denken jullie
Helaas, dat lukt niet. De enige hardware waarmee dat kan is de Nvida Soundstorm serie. Zoek maar een op GoT voor topics over dit onderwerp.Tijgert schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 16:19:
[....lang verhaal....]
Zoektermen: Soundstorm, dolby digital encoding
[rml][ Soundcard] Nieuwe kaarten met Dolby Digital ENcoding.[/rml]
nieuws: HDA X-Mystique 7.1 Gold beluisterd
[ Voor 11% gewijzigd door Henk007 op 11-05-2005 23:50 ]
Heypaulmadejong schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 14:04:
Visgek, jammer dat je problemen blijkbaar toch niet opgelost zijn. Nog steeds die Machine Check Exception of ook andere meldingen?
Idd nog steeds MCE's (machine check exception) , geen enkele andere gezien.. tijdens normaal gebruik (dus buiten deze specifieke crashes om) geen enkel probleem met de computer, draait zeer stabiel (nogmaals, om deze specifieke klacht om) en nooit vastlopers e.d , heb eindelijk een voeding weten te bemachtigen om testen, helaas was deze zo dood als een pier, dus dat heb ik nog steeds niet kunnen testen.
Ik heb nu echter mijn Audigy 2 eruit gehaald (je moet toch wat , he) , dus ga ik hiermee even testdraaien. sinds vanmorgen draait ie zo, so far so good, hopen dat hier het probleem dan eindelijk in zit. zal wel niet
Als het met die audigy 2 niet opgelost is ga ik ff contact opnemen met de winkel, want dit kan zo niet.. in totaal heb ik meer dan 700 euro neergelegd voor de boel, en dan wil ik geen bak hebben die constant op zn bek gaat
Ik laat het nog weten hier, of het geholpen heeft. ik hoop dat de computershop achter jouw probleem komt, laat het ook hier dan even weten, zo kunnen we elkaar mss helpen
[ Voor 7% gewijzigd door Visgek82 op 07-05-2005 01:31 ]
Visgek24 schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 01:29:
[...]
Dit topic en reactie zijn zeker intressant mbt ons probleem;
Archeon in "2x S-ATA + ATA geeft MACHINE_CHECK_EXCEP..."
Hey
Idd nog steeds MCE's (machine check exception) , geen enkele andere gezien.. tijdens normaal gebruik (dus buiten deze specifieke crashes om) geen enkel probleem met de computer, draait zeer stabiel (nogmaals, om deze specifieke klacht om) en nooit vastlopers e.d , heb eindelijk een voeding weten te bemachtigen om testen, helaas was deze zo dood als een pier, dus dat heb ik nog steeds niet kunnen testen.
Ik heb nu echter mijn Audigy 2 eruit gehaald (je moet toch wat , he) , dus ga ik hiermee even testdraaien. sinds vanmorgen draait ie zo, so far so good, hopen dat hier het probleem dan eindelijk in zit. zal wel nietdraai nu met die AC97 (alc850) chip, maar nu weet ik ook gelijk weer waarom ik een Audigy 2 gekocht heb, mozes kriebel wat een baggergeluid
, btw , voor ik de audigy 2 eruit haalde, heb ik 2x (jawel) achter elkaar een MCE gehad, 1x toen hij idle stond in windows (1 venster geopend, dus je kan dat dan zien) , en 1x tijdens het updaten van World of Warcraft.
Als het met die audigy 2 niet opgelost is ga ik ff contact opnemen met de winkel, want dit kan zo niet.. in totaal heb ik meer dan 700 euro neergelegd voor de boel, en dan wil ik geen bak hebben die constant op zn bek gaat![]()
Ik laat het nog weten hier, of het geholpen heeft. ik hoop dat de computershop achter jouw probleem komt, laat het ook hier dan even weten, zo kunnen we elkaar mss helpen
MacBook Pro 14" 2021
Dit topic en bijbehorende reactie is voor ons probleem ook intressant; Archeon in "2x S-ATA + ATA geeft MACHINE_CHECK_EXCEP..."Visgek24 schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 01:29:
[...]
Hey
Ik heb nu echter mijn Audigy 2 eruit gehaald (je moet toch wat , he) , dus ga ik hiermee even testdraaien. sinds vanmorgen draait ie zo, so far so good, hopen dat hier het probleem dan eindelijk in zit. zal wel nietdraai nu met die AC97 (alc850) chip, maar nu weet ik ook gelijk weer waarom ik een Audigy 2 gekocht heb, mozes kriebel wat een baggergeluid
, btw , voor ik de audigy 2 eruit haalde, heb ik 2x (jawel) achter elkaar een MCE gehad, 1x toen hij idle stond in windows (1 venster geopend, dus je kan dat dan zien) , en 1x tijdens het updaten van World of Warcraft.
Als het met die audigy 2 niet opgelost is ga ik ff contact opnemen met de winkel, want dit kan zo niet.. in totaal heb ik meer dan 700 euro neergelegd voor de boel, en dan wil ik geen bak hebben die constant op zn bek gaat![]()
edit:
Vraag me aub niet hoe ik het voor elkaar krijg een dubbelpost te klussen, heb toch echt maar 1 keer op versturen geklikt.
Vraag me aub niet hoe ik het voor elkaar krijg een dubbelpost te klussen, heb toch echt maar 1 keer op versturen geklikt.
[ Voor 5% gewijzigd door paulmadejong op 09-05-2005 00:13 ]
MacBook Pro 14" 2021
Solomon, het eerste probleem heb ik ook. Echter in een iets andere vorm.Solomon schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 12:12:
Ik heb een MSI K8N Neo Platinum met een AMD Athlon64 3400+. En ik heb eigenlijk 2 probleempjes.
Ik heb een Sempron 2800+ op een MSI K8N Neo FSR (zelfde bord, zelfde bios (1.6)).
Heb de processor nou dik geoverklokt. Wanneer ik nu mijn comp in slaapstand zet, en hem daarna weer aandoe, krijg ik geen beeld. Na +/- 10 sec. gaat het beeld aan en wordt de cpu in veilige modus geboot. Daarna ga ik de bios in, doe save and exit en vervolgens loopt het zaakje als een zonnetje.
Zet ik mijn computer niet in slaapstand dan is er niets aan de hand en boot hij gewoon.
heeft iemand de nieuwe beta bios voor de sli platinum al getest ?
hier te downen
http://www.techpowerup.com/articles/other/111
hier te downen
http://www.techpowerup.com/articles/other/111
Ik zie eigenlijk niet de relevantie ivm mijn probleem? het gaat hier duidelijk om een Serial-ATA probleem, wat ik dus niet gebruikpaulmadejong schreef op maandag 09 mei 2005 @ 00:12:
[...]
Dit topic en bijbehorende reactie is voor ons probleem ook intressant; Archeon in "2x S-ATA + ATA geeft MACHINE_CHECK_EXCEP..."
edit:
CPU : AMD Athlon64 3200+ (winchester)
Mobo : MSI K8N Neo4 Platinum (bios 1.2)
Geheugen : Corsair Valueram PC3200 (2x512 MB dualchannel kitje)
Geluid : Audigy 2 OEM
Harddisk : Western Digital WD2000JB (200 GB, 7200 RPM, 8 mb cache)
DVD/CD : Nec ND-2500a
Videokaart : Club3D Radeon X800XL
Voeding : Enermaxx 350 watt
Voltages volgens speedfan :
Vcore : 1.39 volt
+12 volt : 12.24 volt
+3.3 : 3.24 volt
+5 volt : 5.07 volt
+5VSB : 4.99 volt
Dat was het wel zo'n beetje, denk ik
Mijn specs staan in m'n signature.Visgek24 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 19:05:
[...]
Ik zie eigenlijk niet de relevantie ivm mijn probleem? het gaat hier duidelijk om een Serial-ATA probleem, wat ik dus niet gebruikik heb zelfs geen maxtor/seagate, maar ik heb een Western Digital. Ik zal hieronder even mijn specs posten, mischien dat daar wat verwarring over bestaat.
CPU : AMD Athlon64 3200+ (winchester)
Mobo : MSI K8N Neo4 Platinum (bios 1.2)
Geheugen : Corsair Valueram PC3200 (2x512 MB dualchannel kitje)
Geluid : Audigy 2 OEM
Harddisk : Western Digital WD2000JB (200 GB, 7200 RPM, 8 mb cache)
DVD/CD : Nec ND-2500a
Videokaart : Club3D Radeon X800XL
Voeding : Enermaxx 350 watt
Voltages volgens speedfan :
Vcore : 1.39 volt
+12 volt : 12.24 volt
+3.3 : 3.24 volt
+5 volt : 5.07 volt
+5VSB : 4.99 volt
Dat was het wel zo'n beetje, denk ik
Verder in het topiic blijken ook mensen zonder serial-ata deze problemen te hebben. Aangezien wij beiden toch een redelijk ander systeem hebben lijtk het een de comib nforce4/mobo/slechte voeding de boosdoener te zijn.
MacBook Pro 14" 2021
Mja, ik neig toch meer de kant op te gaan van mijn Audigy 2 geluidskaart, sinds ik deze eruit heb gehaald (inmiddels al 5 dagen geleden) is het systeem niet 1 x gecrashed. volgens de statistieken is hij wat dat betreft aardig aan de late kant. mocht dit zo zijn zou ik een geschikte vervanger moeten vinden, en aangezien ik veel games speel zal dit niet meevallen (andere kaarten zijn vaak veel trager in games) , dus het is even afwachten.paulmadejong schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:52:
[...]
Mijn specs staan in m'n signature.
Verder in het topiic blijken ook mensen zonder serial-ata deze problemen te hebben. Aangezien wij beiden toch een redelijk ander systeem hebben lijtk het een de comib nforce4/mobo/slechte voeding de boosdoener te zijn.
Tot nu toe going strong
WEER Creative dus... altijd gezeik met Creative, vroeger ook...
Heb je al eens geprobeerd om je Audigy in een andere pci sleuf te stoppen? Ik had hier op mijn i845PE plankje ook iets vaags met een Audigy1 kaart. De kaart ging onzettend piepen en kraken als ik aan het scrollen was. PCI slot gewisseld en weg probleem, wie weet helpt dit jou ook... never knowVisgek24 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 00:52:
[...]
Mja, ik neig toch meer de kant op te gaan van mijn Audigy 2 geluidskaart, sinds ik deze eruit heb gehaald (inmiddels al 5 dagen geleden) is het systeem niet 1 x gecrashed. volgens de statistieken is hij wat dat betreft aardig aan de late kant. mocht dit zo zijn zou ik een geschikte vervanger moeten vinden, en aangezien ik veel games speel zal dit niet meevallen (andere kaarten zijn vaak veel trager in games) , dus het is even afwachten.
Tot nu toe going strong
Problemen met kraken/piepen heb ik nog nooit gehad, maar nog steeds is mijn pc niet gecrashed. heb hem voorheen wel in een ander pci slot gehad (van oranje naar wit) , toen leek het even goed te gaan, maar toen crashde hij alsnog, ik zit nu op dag 7 , de langste tijd tussen de crashes is 11 dagen (de rest was veeel korter tho) , dus ik begin een beetje goede hoop te krijgen .Miki schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 16:53:
[...]
Heb je al eens geprobeerd om je Audigy in een andere pci sleuf te stoppen? Ik had hier op mijn i845PE plankje ook iets vaags met een Audigy1 kaart. De kaart ging onzettend piepen en kraken als ik aan het scrollen was. PCI slot gewisseld en weg probleem, wie weet helpt dit jou ook... never know
Ik hou jullie op de hoogte
Verwijderd
@visgek
dat heb ik ook gehad, heel veel MCE"s maar ook ander error's bleek het later aan de drivers te liggen, terwijl ik ook errors had die niets met de drivers te maken moesten hebben. Het bleek dat 6.53 heel slecht loopt op mijn mobo, maar omdat de audiodrivers dan verbeterd zijn heb ik alleen die geinstalleerd ( gewoon via apparaatbeheer) dat ging een tijdje goed, maar toen weer errors. complete driverreinstall (uninstall met drivercleaner) en toen ging het nog niet goed, ausiodrivers geuninstalleerd SB live 5.1 kaartje erin gestopt, en wat denk je, geen problemen meer.
Het komt er opneer dat de 6.53 niet goed lopen bij mij, en dat kan bij jou ook het geval zijn, hoe het maar bij de 6.39, die lopen perfect. (bij 6.53 had ik dus de MCE's)
hopen dat het nu goedgaat met de audigy eruit, nu er nog achter koemn waarmee de audigy conlfict
(had je de onboard eigenlijk wel uitgeschakeld? dat geeft ook soms problemen)
dat heb ik ook gehad, heel veel MCE"s maar ook ander error's bleek het later aan de drivers te liggen, terwijl ik ook errors had die niets met de drivers te maken moesten hebben. Het bleek dat 6.53 heel slecht loopt op mijn mobo, maar omdat de audiodrivers dan verbeterd zijn heb ik alleen die geinstalleerd ( gewoon via apparaatbeheer) dat ging een tijdje goed, maar toen weer errors. complete driverreinstall (uninstall met drivercleaner) en toen ging het nog niet goed, ausiodrivers geuninstalleerd SB live 5.1 kaartje erin gestopt, en wat denk je, geen problemen meer.
Het komt er opneer dat de 6.53 niet goed lopen bij mij, en dat kan bij jou ook het geval zijn, hoe het maar bij de 6.39, die lopen perfect. (bij 6.53 had ik dus de MCE's)
hopen dat het nu goedgaat met de audigy eruit, nu er nog achter koemn waarmee de audigy conlfict
Kreeg van de week een mailtje van mn compushop. Zonder Audigy2 maar met standaard audio van de A8N-SLI Deluxe was het probleem nog steeds niet verholpen. Andere voeding verhielp mn problemen ook niet.
Ze zijn nu andere IDE kabels aan het testen omdat met maar 1 schijf (maakt niet uit welke) aan de ide's de PC prima draait.
I'll keep you posted!
Ze zijn nu andere IDE kabels aan het testen omdat met maar 1 schijf (maakt niet uit welke) aan de ide's de PC prima draait.
I'll keep you posted!
MacBook Pro 14" 2021
Hoi allemaal!
Ik heb vandaag, na 14 dagen stabiel gedraaid te hebben, de audigy 2 er weer in geplaatst, om te testen met andere (nieuwe) drivers. onboard gedisabled/verwijderd, kaartje erin, drivertjes installeren... en daar ging het al weer verkeerd, ik werdt gepresenteerd met een MCE (9c weer) , met als gevolg dat ik Surround Mixer niet meer werkend kan krijgen. de geluidskaart functioneert echter prima, maar dit geeft me toch weer een slecht gevoel. ik zal een aantal dagen aanzien, maar ik denk dat ik toch een nieuwe geluidskaart moet gaan kopen, het zei zo
iig ben ik tot die tijd weer in mijn nopjes met top geluid, want het is echt een wereld van verschil AC97 --> Audigy 2.
Ik hou jullie, zoals gewoonlijk, op de hoogte.
Ik heb vandaag, na 14 dagen stabiel gedraaid te hebben, de audigy 2 er weer in geplaatst, om te testen met andere (nieuwe) drivers. onboard gedisabled/verwijderd, kaartje erin, drivertjes installeren... en daar ging het al weer verkeerd, ik werdt gepresenteerd met een MCE (9c weer) , met als gevolg dat ik Surround Mixer niet meer werkend kan krijgen. de geluidskaart functioneert echter prima, maar dit geeft me toch weer een slecht gevoel. ik zal een aantal dagen aanzien, maar ik denk dat ik toch een nieuwe geluidskaart moet gaan kopen, het zei zo
iig ben ik tot die tijd weer in mijn nopjes met top geluid, want het is echt een wereld van verschil AC97 --> Audigy 2.
Ik hou jullie, zoals gewoonlijk, op de hoogte.
Nieuwe BIOS voor de MSI K8N Neo4 Platinum:
Versie 1.4 final
Change log:
1.4: - Venice core support.
Heb em zelf nog niet getest.
Versie 1.4 final
Change log:
1.4: - Venice core support.
Heb em zelf nog niet getest.
Verwijderd
De Creative Sound Blaster Live! 24-bit driver voor Windows xp 64bit zijn er.
http://www.majorgeeks.com/download4597.html
http://www.majorgeeks.com/download4597.html
Bij mij wel...
Dan ook maar weer eens een post van mij. De compu staat nog steeds bij de compu shop (Ja je wordt er erg vrolijk van) en ook met nieuwe IDE kabels last van MCE's en Kernel Stack Inpage Errors.
De A8N SLI Deluxe gaan ze nu vervangen door een MSI K8N, ben benieuwd.
De A8N SLI Deluxe gaan ze nu vervangen door een MSI K8N, ben benieuwd.
MacBook Pro 14" 2021
Yep, bij mij ook. Ik werk nu met onboard geluid, want ik ben bang voor een crash. (Neo 4 platinum, winchester 3000+, 480 watt voeding.) Ik ben erachter gekomen dat de crashes bij mij m'n registry sloopten door de catalyst driver van ati. Die houdt consistent het registry vast, waardoor een crash nog wat erger wordt. Sinds m'n sblive eruit is, draait het 100% stabiel. (Zowel xp pro als xp 64.)Tijgert schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 11:44:
WEER Creative dus... altijd gezeik met Creative, vroeger ook...
Altijd weer Creative...
Mensen help! 
Ik heb een K8N Neo2 Platinum besteld icm met een Athlon 64 3500+ Venice.
Daarbovenop komt een Zalman 7700 cooler (die grootste).
Volgens de winkel moest dat wel passen, maar ik bedenk me nu opeens dat ik ook een passief gekoelde videokaart heb. (Zalman heatpipe).
Weet iemand of dit gaat passen? Aangezien het agp slot dichtbij de cpu zit.
Graag snel antwoord, morgen wordt de boel misschien opgestuurd....
Volgens de winkel moest dat wel passen, maar ik bedenk me nu opeens dat ik ook een passief gekoelde videokaart heb. (Zalman heatpipe).

Whatever.
K8N Neo2 Platnium is toch Nforce3?meendering schreef op maandag 23 mei 2005 @ 23:18:
Mensen help!
Nou, dan gaat het zekers niet passen... Met de 7000 heb ik nog een centimeter tussen koeler en VGA kaart...
edit:
6 minuten snel genoeg?
[ Voor 3% gewijzigd door NBK op 23-05-2005 23:24 ]
PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic
Yep, dat is de nForce3 Ultra chipset.NBK schreef op maandag 23 mei 2005 @ 23:24:
[...]
K8N Neo2 Platnium is toch Nforce3?
Nou, dan gaat het zekers niet passen... Met de 7000 heb ik nog een centimeter tussen koeler en VGA kaart...
edit:
6 minuten snel genoeg?
Hmmz, klote als het niet past. Logische layout van msi dan.
Whatever.
Kan iemand die een K8N Neo2 Platinum heeft even een maat opnemen?
Te weten:
van het agp slot naar de socket.
Dankje
Te weten:
Dankje
Whatever.
Hey 
Heb inmiddels een nieuwe geluidskaart besteld, en wel de Terratec Aureon 7.1 Space. ik verwacht hem morgen, en ik zal dan hier even laten weten of hiermee mijn probleem opgelost is , zodat mischien anderen mensen er wat aan hebben.
Tot over een paar dagen
Heb inmiddels een nieuwe geluidskaart besteld, en wel de Terratec Aureon 7.1 Space. ik verwacht hem morgen, en ik zal dan hier even laten weten of hiermee mijn probleem opgelost is , zodat mischien anderen mensen er wat aan hebben.
Tot over een paar dagen
sorry als ik dit in het verkeerde topic post.. dat maar even vooraf. Ik zie een hoop vragen/opmerkingen maar geen die net bij mij past.
Ik zie veel problemen met asus k8 borden met amd 64 en "MCE's" en in dit MSI K8N Neo topic zie ik er ook veel problemen mee maar daar word het weer op andere punten geschoven als in andere topics.
Mijn systeem:
MSI K8N Neo4 Moederbord
AMD 64 3500+
ASUS 6600GT videokaart
2gb Kingston dual channel geheugen
Creative Live! 5.1 player geluidskaart.
Mijn probleem:
Ik krijg MCE's.. om het maar heel simpel te zeggen. Niet als ik niks aan het doen ben.. maar bijvoorbeeld een installatie van World of Warcraft of het luisteren naar winamp geeft vroeger of later een MCE (de foutmelding met 9c op het einde). Tijdens de installatie van de drivers ook 1 of 2 keer.
Ik heb alle originele drivers van de bijgeleverde onderdelen gebruikt (ja ik weet het die van de geluidskaart komen uit 2001
). Maar een bezoek aan de creative site leert mij dat updaten niet nodig is. (er is geen update)
Ik heb veel oplossingen gezien. De ene persoon verhelpt het met een nieuwe voeding en de andere past iets aan in de boot.ini. Ik heb een q-tec 400watt voeding en ik heb de boot.ini ook aangepast. en de MCE's blijven
.
Uit dit topic concludeer ik dat het heel goed aan de geluidskaart kan liggen (ik moet toegeven deze lag ook flink dwars voordat ie werkte) maar hoezo zou een geluidskaart errors kunnen veroorzaken bij installaties van een spel (niet in de configuratie fase maar tijdens het simpelweg overzetten van data).
Ik heb 3 maanden keihard moeten werken voor dit systeem, nu heb ik het en nu heb ik dit. Op dit moment kan ik wel janken (maar dat zal ook te maken hebben met het feit dat ik ook al 32 uur wakker ben
).
Maar is er al iemand die mij vrijwel zeker kan vertellen wat of hoe ik moet doen om dit te laten werken. Het kopen van een nieuwe geluidskaart zie ik niet echt zitten want ik lees dat de audigy 2 ook problemen geeft en nog nieuwer kan ik simpelweg niet betalen (tenzij ik naar terratec overstap, maar dit blijft zonde als dat het probleem niet blijkte te zijn).
Nogmaals mijn excuses als dit het verkeerde topic is. Ik vond het beetje te ver gaan om voor dit vraagje een nieuw topic te starten. En ik kon geen topic vinden dat beter bij mijn probleem past. Er is wel een topic met MCE's maar dat gaat over asus mobo's
Ik zie veel problemen met asus k8 borden met amd 64 en "MCE's" en in dit MSI K8N Neo topic zie ik er ook veel problemen mee maar daar word het weer op andere punten geschoven als in andere topics.
Mijn systeem:
MSI K8N Neo4 Moederbord
AMD 64 3500+
ASUS 6600GT videokaart
2gb Kingston dual channel geheugen
Creative Live! 5.1 player geluidskaart.
Mijn probleem:
Ik krijg MCE's.. om het maar heel simpel te zeggen. Niet als ik niks aan het doen ben.. maar bijvoorbeeld een installatie van World of Warcraft of het luisteren naar winamp geeft vroeger of later een MCE (de foutmelding met 9c op het einde). Tijdens de installatie van de drivers ook 1 of 2 keer.
Ik heb alle originele drivers van de bijgeleverde onderdelen gebruikt (ja ik weet het die van de geluidskaart komen uit 2001

Ik heb veel oplossingen gezien. De ene persoon verhelpt het met een nieuwe voeding en de andere past iets aan in de boot.ini. Ik heb een q-tec 400watt voeding en ik heb de boot.ini ook aangepast. en de MCE's blijven
Uit dit topic concludeer ik dat het heel goed aan de geluidskaart kan liggen (ik moet toegeven deze lag ook flink dwars voordat ie werkte) maar hoezo zou een geluidskaart errors kunnen veroorzaken bij installaties van een spel (niet in de configuratie fase maar tijdens het simpelweg overzetten van data).
Ik heb 3 maanden keihard moeten werken voor dit systeem, nu heb ik het en nu heb ik dit. Op dit moment kan ik wel janken (maar dat zal ook te maken hebben met het feit dat ik ook al 32 uur wakker ben

Maar is er al iemand die mij vrijwel zeker kan vertellen wat of hoe ik moet doen om dit te laten werken. Het kopen van een nieuwe geluidskaart zie ik niet echt zitten want ik lees dat de audigy 2 ook problemen geeft en nog nieuwer kan ik simpelweg niet betalen (tenzij ik naar terratec overstap, maar dit blijft zonde als dat het probleem niet blijkte te zijn).
Nogmaals mijn excuses als dit het verkeerde topic is. Ik vond het beetje te ver gaan om voor dit vraagje een nieuw topic te starten. En ik kon geen topic vinden dat beter bij mijn probleem past. Er is wel een topic met MCE's maar dat gaat over asus mobo's
[ Voor 4% gewijzigd door Wooper op 25-05-2005 00:17 ]
Koop een andere voeding sowieso, q-tec is zowieso bagger spul.
Niet dat dat een oplossing is maar het helpt iig.
Niet dat dat een oplossing is maar het helpt iig.
Life goes as it goes.
Asus en MSI zijn de meestverkochte merken. Het zou me niet verbazen als het ook op andere mobo's met dezelfde chipset-implementatie voorkomt. Het lijkt me eerder aan de chipset-implementatie en/of de chipsetdrivers te liggen.Wooper schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 23:43:
Verwijderd
heb jij even geluk dat ik hem er nu net heb uit leggenmeendering schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 17:41:
Kan iemand die een K8N Neo2 Platinum heeft even een maat opnemen?
Te weten:
Dankje
edit: 6,2 cm vanaf het midden van het socket tot het begin van de agp sleuf. Dus ga uit van ongeveer 6,4/6,5 cm. Tot het begin van de geheugen sleuf is het 5,1 cm, dus ongeveer 5,4/5,5 tot het midden. Als je nog meer wil weten zeg je het maar.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 12:20 ]
Dankje, ik wou eigenlijk de maat weten vanaf de zijkant van de socket naar het agp slot.
Ben benieuwd... anders wordt het zagen...Zalman website:
If CNPS7000 (Zalman's noiseless CPU cooler) is also to be installed, the CPU retention guide needs to be 35mm or farther away from the AGP slot for this product to be installable.

Whatever.
Verwijderd
socket was ongeveer 4,2 en daar de helft van. Had ik toevallig al opgemetenmeendering schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:22:
Dankje, ik wou eigenlijk de maat weten vanaf de zijkant van de socket naar het agp slot.
[...]
Ben benieuwd... anders wordt het zagen...
Wat betreft die MCE's. Dat is in mijn gedachte een latency probleem. Zoals al eerder met VIA het geval was. In dit geval dus tussen de nForce 4 chipset en creative. Mijn systeem loopt weer stabiel sinds de sblive eruit is. Daarvoor ging het minstens eens per week goed mis. Nu draait het al meer dan een maand compleet stabiel. Het maakt dus in elk geval niet uit van welk merk het moederbord is volgens mijn theorie. Ik heb ook een nieuwe voeding gekocht (tagan 480 watt), maar dat hielp niet. Dus, ik zou zeggen, ga over op onboard geluid en koop eventueel later een andere geluidskaart of wacht op nForce 4 latency drivers. Trek in elk geval die geluidskaart er voorlopig uit, want ik durf te wedden dat de problemen dan opgelost zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door jvo op 25-05-2005 18:46 ]
Verwijderd
Is het mogelijk dat een msi k8n neo2 hdd's vermoord? want ik heb een nieuw mobo van rma gehad maar alle 3 hdd's die ik erin heb gestopt zijn nu kapot.
Verwijderd
lijkt me wel duidelijk jah. Wat voor hd's zijn het??Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:46:
Is het mogelijk dat een msi k8n neo2 hdd's vermoord? want ik heb een nieuw mobo van rma gehad maar alle 3 hdd's die ik erin heb gestopt zijn nu kapot.
Dat dacht ik dus eerst ook Paul, maar dat blijkt dus niet meer zo te zijn in mijn geval. Zelfs met nieuwe voeding is mijn systeem toch nog eens goed gecrashed. En nu heeft een reboot niet geholpen, want het blijkt dat de crash een deel van het systeem met zich mee neer heeft gehaald. Alle PCI sloten werken nu namelijk niet meer!!!paulmadejong schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:52:
[...]
Mijn specs staan in m'n signature.
Zie ook hier : Archeon in "2x S-ATA + ATA geeft MACHINE_CHECK_EXCEP..."
Ik gok dus nu opnieuw zoals velen op die Creative Audigy kaart. Zoals velen hier al hebben gezegd: altijd wat met Creative!
Hoe gaat het nu met je systeem Visgek? Alles nog steeds stabiel zonder die Audigy?Visgek24 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 00:52:
[...]
Mja, ik neig toch meer de kant op te gaan van mijn Audigy 2 geluidskaart, sinds ik deze eruit heb gehaald (inmiddels al 5 dagen geleden) is het systeem niet 1 x gecrashed. volgens de statistieken is hij wat dat betreft aardig aan de late kant. mocht dit zo zijn zou ik een geschikte vervanger moeten vinden, en aangezien ik veel games speel zal dit niet meevallen (andere kaarten zijn vaak veel trager in games) , dus het is even afwachten.
Tot nu toe going strong
Damn, zalman passieve vga cooler + zm-7000alu/cu passen dus niet... 
Nu maar ff een ZM-V700 halen. Wel jammer.
Alles werkt nu wel! Lekker snel.

Nu maar ff een ZM-V700 halen. Wel jammer.
Alles werkt nu wel! Lekker snel.
Whatever.
Heb neo 3 nforce 4 754 mobo van msi met daarop amd64 3200+
eve klein vraagie mijn proc is al vanaf begin idle 52 graden en stressed 70 zijn dat beetje normale waarden er zit gewoon amd stock cooler op.
alvast thx
eve klein vraagie mijn proc is al vanaf begin idle 52 graden en stressed 70 zijn dat beetje normale waarden er zit gewoon amd stock cooler op.
alvast thx

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
Ik ga in de loop van volgende week een Neo 4 bestellen icm. een 4000+ san diego.
Werkt deze processor wel meteen op dit moederbord? (of iig zo ver dat ik hem kan flashen zonder problemen)
Werkt deze processor wel meteen op dit moederbord? (of iig zo ver dat ik hem kan flashen zonder problemen)
JazekerArcheon schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 15:44:
[...]
Hoe gaat het nu met je systeem Visgek? Alles nog steeds stabiel zonder die Audigy?
Iig lijkt het bij mij dus aan de Audigy 2 te hebben gelegen , voor zover ik nu kan beoordelen - ik weet echter niet of dit bij andere mensen met MCE's ook het geval is . iig ben ik nu heel blij dat mijn computer eindelijk stabiel is , nu is het hopen dat ie dat ook blijft
Ik heb de MSI K8N Neo Platinum en ook bij mij gingen er vorige week 3 HD's kapot in één week. Heb er nu een nieuwe voeding inzitten en mijn nieuwe HD's werken nog steeds.Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:46:
Zal aan je voeding kunnen liggen.
Waren hier btw. allemaal Maxtor's die begonnen te "tikken".
Verwijderd
Hmm snapt iemand waarom mijn msi k8n neo2 pas wil booten als ik de bios heb geresetted? ik kan wel gewoon opnieuw opstarten en reseten zonder problemen maar als ik mijn pc uitzet wil die pas weer beeld geven nadat ik de bios het geresetted.
Schitterend, dat hoor ik graag!Visgek24 schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 01:12:
[...]
Jazekerzoals je hierboven kan lezen heb ik ondertussen zelfs een nieuwe geluidskaart aangeschaft (Terratec Aureon 7.1 space) , en alles draait als een zonnetje. draai inmiddels al weer.. 3 dagen volledig stabiel , geen enkel probleem meer gehad. over een tijdje post ik wel weer een update
Iig lijkt het bij mij dus aan de Audigy 2 te hebben gelegen , voor zover ik nu kan beoordelen - ik weet echter niet of dit bij andere mensen met MCE's ook het geval is . iig ben ik nu heel blij dat mijn computer eindelijk stabiel is , nu is het hopen dat ie dat ook blijft
Ik denk dat ik me ook maar zo'n Terratec Aureon ga aanschaffen. Ik heb gisteren een paar uur zitten rondsurfen en overal lees ik zowat dezelfde dingen: kwaliteit beter als Audigy (behalve mss in games, vooral mbt EAX dan, maar dat gebruik ik toch niet), en vooral stabieler. Nuja, slechtere drivers als creative KAN ook gewoon niet.

Prijs is ook redelijk. 85 euro voor een topkaart. Dat moest je een paar jaar geleden eens proberen.
Dank voor de info, en please keep up updated!!! Ik zal ook mijn ervaringen hier blijven posten!
Hmmz, ik heb problemen met mn Soundblaster Live1024 Value.
Er komt helemaal geen geluid meer uit..... vaag ding.
Iemand een idee?
[edit]Heb de live er ff uit gehaald. Heb nu de onboard Realtek aangezet.
Iemand een idee wat beter is kwa geluid?

Iemand een idee?
[ Voor 31% gewijzigd door Harmen op 28-05-2005 23:55 ]
Whatever.
Hmm, ik denk dat die live met mp3's en games iets beter klinkt, maar het zal elkaar niet veel schelen denk ik zo. hij zal ook wat krachtiger zijn in games omdat deze hardwarematig EAX kan verwerken, dat kan AC'97 volgens mij niet.meendering schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 22:38:
Hmmz, ik heb problemen met mn Soundblaster Live1024 Value.
Iemand een idee?
p.s , still stable
Verwijderd
Ik ga een MSI K8N Neo2 Platinum bord aanschaffen en daar komt een Zalman CNPS7000B-CU CPU Cooler bij.
Nu wil ik ook een Radeon 9800 Pro aanschaffen met de Zalman V700 cooler, gaat deze combi passen?
Nu wil ik ook een Radeon 9800 Pro aanschaffen met de Zalman V700 cooler, gaat deze combi passen?
@barbatruuk : Deze combinatie gaat gewoon passen. Hou er wel rekening mee dat je door die Zalman V700 je pci-1 slot NIET kan gebruiken.
Hmmz, heb gisteren ff getest.
Vind het Realtek geluid niet echt je van het. Klinkt standaard erg 'blikkerig'.
Heb mn Live er maar weer in gezet. En het werkt!
Iemand ervaring met geheugen modules voor de Neo2 Platinum?
Heb de volgende modules:
TwinMos Matched pair (2x 512 MB) 1 GB 2,5 non-ECC PC3200, 400 MHz
Deze staan nu in dual channel. Settings op Auto.
Als ik ze handmatig instel (zelfs de cas latency), krijg ik rare beelden als ik een 3d demo start (van de nvidia site). Alles ziet er dan een beetje 'crispy' uit. Iemand een idee?
TwinMos staat toch wel goed aangeschreven??
Vind het Realtek geluid niet echt je van het. Klinkt standaard erg 'blikkerig'.
Heb mn Live er maar weer in gezet. En het werkt!
Iemand ervaring met geheugen modules voor de Neo2 Platinum?
Heb de volgende modules:
TwinMos Matched pair (2x 512 MB) 1 GB 2,5 non-ECC PC3200, 400 MHz
Deze staan nu in dual channel. Settings op Auto.
Als ik ze handmatig instel (zelfs de cas latency), krijg ik rare beelden als ik een 3d demo start (van de nvidia site). Alles ziet er dan een beetje 'crispy' uit. Iemand een idee?
TwinMos staat toch wel goed aangeschreven??
[ Voor 7% gewijzigd door Harmen op 29-05-2005 13:23 ]
Whatever.
Ik weet niet wat jij onder "goed aangeschreven" verstaat, maar ik zal nooit (en ik denk vele met mij) TwinMos geheugen in mij pc douwen. TwinMos geheugen staat erom bekend dat het voor veel problemen kan zorgen. Speel op safe en neem geheugen van bv Geil, Corsair of Kingston.
Bij mij (Neo4, Audigy2) crashte de PC ook de eerste dagen om het kwartier. Na analyse van de minidumps kwam ik oa. de Audigy driver tegen en heb mijn Audigy2 er maar uitgehaald. Het gekke was dat de eerste 3 dagen de Audigy2 er wel inzit maar ik nog geen drivers geinstalleerd had. Lijkt me dus echt aan de drivers te liggen, Creative echter kennende gaat er toch nooit een fix voor komen.
Verder had ik heel af en toe een BSOD na een paar dagen uptime als ik een keertje mijn tv kaart inschakelde (Hauppage WinTV van 5jr oud). Heb er nu een Compro Videomate Gold Plus II inzitten en nog geen BSOD's gehad de laatste 3 weken
Mijn conclusie: Neo4 Platinum is een superieur moederbord, maar stop er geen oude/brakke hardware in.
Offtopic: wat is een goede geluidskaart om de Audigy2 te vervangen? Ik game ook wel vaak dus liefst ook iets dat hardwarematig EAX doet...
Verder had ik heel af en toe een BSOD na een paar dagen uptime als ik een keertje mijn tv kaart inschakelde (Hauppage WinTV van 5jr oud). Heb er nu een Compro Videomate Gold Plus II inzitten en nog geen BSOD's gehad de laatste 3 weken
Mijn conclusie: Neo4 Platinum is een superieur moederbord, maar stop er geen oude/brakke hardware in.
Offtopic: wat is een goede geluidskaart om de Audigy2 te vervangen? Ik game ook wel vaak dus liefst ook iets dat hardwarematig EAX doet...
[ Voor 10% gewijzigd door WhiteDog op 29-05-2005 14:29 ]
@whiteDog: Ik had hetzelfde met een Audigy2 (ik heb K8N NEO2 Nforce3 bord). Bleek de hele Nforce-serie problemen te hebben met de Audigy2. Onderzoek op het internet leerde mij dat de Audigy2-ZS wel kon. Ik heb toen mijn Audigy2 vervangen voor een Audigy2-ZS en sindsdien geen enkel probleem meer.
Verwijderd
Is er hier niemand die een MSI MoBo met audigy2 goed stabiel heeft lopen??
Ik heb namelijk een K8N + CPU besteld maar ik ben niet van plan m'n audigy2 te vervangen.
Ik heb namelijk een K8N + CPU besteld maar ik ben niet van plan m'n audigy2 te vervangen.
Heeft MSI nog steeds last van de "zwaar irriterende" kleine fannetjes op het moederbord? De eerste paar maanden hoor je het niet maar daarna gaan ze enorm zoomen?
Dat is voor mij een reden geweest om niet meer voor MSi te gaan maar voor Asus die het gewoon passief deed...
Ik heb het hier met name over de NEO2 omdat ik daarin geinteresseerd ben.
Dat is voor mij een reden geweest om niet meer voor MSi te gaan maar voor Asus die het gewoon passief deed...
Ik heb het hier met name over de NEO2 omdat ik daarin geinteresseerd ben.
57696520646974206c65657374206973206e657264
@Sluuut : op de NEO2 zit ook 1 zo'n fannetje. Deze maakte een pokke herrie en heb ik binnen 2 dagen vervangen voor zo'n Zalman koelblokje.
ik heb hier de msi k8n neo2 platinum draaien met een audigy2, en het draait hier de laatste 7 maanden al perfectVerwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 17:59:
Is er hier niemand die een MSI MoBo met audigy2 goed stabiel heeft lopen??
Verwijderd
Thank god,
Dus de mogelijkheid bestaat dat hij het "gewoon" gaat doen.
A8N + Audigy2 dan bedoel ik.
Welke specs heb je verder.
Dus de mogelijkheid bestaat dat hij het "gewoon" gaat doen.
A8N + Audigy2 dan bedoel ik.
Welke specs heb je verder.
Ja die zalman bedoel ik, maar als je geen zin heb om met die drukveertjes te werken moet je die coolermaster nemen. Deze werkt met zo'n thermische sticker.meendering schreef op zondag 29 mei 2005 @ 22:44:
@Megatron: Welke zalman bedoel je? De ZM-NB47J?
http://www.coolermaster-e...bridge%20Chipset%20Cooler
Heb jij dan het SB-0280 model of het SB-0350 model?Wolf87 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 22:45:
[...]
ik heb hier de msi k8n neo2 platinum draaien met een audigy2, en het draait hier de laatste 7 maanden al perfect
Er zijn weer 2 nieuwe biossen uit voor de 7125 (Neo4 plat.).
De 1.4 mod en de 1.52beta.
Ik kan alleen nergens vinden wat de veranderingen zijn... iemand?
De 1.4 mod en de 1.52beta.
Ik kan alleen nergens vinden wat de veranderingen zijn... iemand?
Audigy 2 ZS schijnt te kunnen lees ik hier net, geen ervaring mee zelf. verder zijn er volgens mij geen kaarten die EAX hardwarematig kan doen, mijn nieuwe geluidskaartje doet dit via Sensaura , en dat vind ik op zich heel aardig klinken. merk ook geen prestatieverlies met games, eigenlijk. kaartje wat ik nu heb is de Terratec Aureon 7.1 space , die kost je rond de 80~90 euro. met muziek & dvd's klinkt ie trouwens zwaar superieur aan mijn vorige Audigy 2 , je hoort echt het verschil. wat mij betreft is deze kaart dus een aanraderWhiteDog schreef op zondag 29 mei 2005 @ 14:27:
Bij mij (Neo4, Audigy2) crashte de PC ook de eerste dagen om het kwartier. Na analyse van de minidumps kwam ik oa. de Audigy driver tegen en heb mijn Audigy2 er maar uitgehaald. Het gekke was dat de eerste 3 dagen de Audigy2 er wel inzit maar ik nog geen drivers geinstalleerd had. Lijkt me dus echt aan de drivers te liggen, Creative echter kennende gaat er toch nooit een fix voor komen.
De ZS kost mij bulk een goeie 55 euro. Deze in België een goeie 95 euro. Bijna dubbel zoveel voor een kaart die in games waarschijnlijk moet onderdoen (zowat elke game heeft wel goede support voor Creative tegenwoordig). Je zal toch met betere argumenten moeten komen om mij te overtuigenVisgek24 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 21:19:
[...]
Audigy 2 ZS schijnt te kunnen lees ik hier net, geen ervaring mee zelf. verder zijn er volgens mij geen kaarten die EAX hardwarematig kan doen, mijn nieuwe geluidskaartje doet dit via Sensaura , en dat vind ik op zich heel aardig klinken. merk ook geen prestatieverlies met games, eigenlijk. kaartje wat ik nu heb is de Terratec Aureon 7.1 space , die kost je rond de 80~90 euro. met muziek & dvd's klinkt ie trouwens zwaar superieur aan mijn vorige Audigy 2 , je hoort echt het verschil. wat mij betreft is deze kaart dus een aanrader
Verwijderd
Ik wil graag het BIOS van mijn MSI K8N Neo4 Platinum optimaal tweaken.
Ik heb er een 3200wc cpu op zitten met 2x512mb PC3200 DDR400. 2x Maxtor 80g. 8mb cache in een RAID 0 array.
Heb wat coordinatie nodig..
Ik heb er een 3200wc cpu op zitten met 2x512mb PC3200 DDR400. 2x Maxtor 80g. 8mb cache in een RAID 0 array.
Heb wat coordinatie nodig..
Er is een nieuw bios uit voor K8N SLI Platinum (ms7100) versie 3.30
http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=641&kind=1
http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=641&kind=1
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Prima, wat heb jij liever , een paar fps minder en een probleemloze , of een geluidskaart die veel problemen veroorzaakt? dan neem ik toch duidelijk het eerste. soms moet je gewoon ff de portomenee trekken voor iets degelijks. ik zeg niet dat Creative slecht is, maar mijn ervaring met Creative is over de jaren heen behoorlijk "afgenomen" om het zo maar even te zeggen.WhiteDog schreef op maandag 30 mei 2005 @ 21:47:
[...]
De ZS kost mij bulk een goeie 55 euro. Deze in België een goeie 95 euro. Bijna dubbel zoveel voor een kaart die in games waarschijnlijk moet onderdoen (zowat elke game heeft wel goede support voor Creative tegenwoordig). Je zal toch met betere argumenten moeten komen om mij te overtuigen
Zoals ik al eerder zei, ik merk in games geen verschil. het klinkt allemaal top, en ik heb (als fervent creative gebruiker) ZEKER geen spijt van mijn aankoop.
En wat versta jij precies onder "onderdoen"?
Verwijderd
Envy24 gebasseerde kaarten leveren vaak goede geluidskwaliteit, ze hebben alleen niks hardware accelerated. Dus dat kan leiden tot het verlies van een paar fps, ik heb zelfs wel eens tests gezien waarbij er 10 fps verdween.(weet de link niet meer, de fps waren wel hoog, dus het was niet 10 van de 30 fps) Met dat uit de weg, ik zou persoonlijk geen creative kaart willen hebben ook al zou het zonder problemen werken. (ik ga waarschijnlijk dit moederbord(Neo4 Platinum) kopen over een maand)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 10:31 ]
Dan bij deze de vraag wat de beste NON Creative kaart is, zowel qua geluidskwaliteit als qua performance (niet te veel frmaes verliezen).
Prijs dan even geen factor.
Prijs dan even geen factor.
Verwijderd
Als alternatief op creative comsumenten kaarten, heb je emu("creative professioneel") en kaarten gebasseerd op de via envy24 chip. Voor optimale game performance heb je een audigy2zs of iets dergelijks nodig. Andere kaarten zijn gefocussed op muziek en algemene geluidskwaliteit en niet op games. Als je dus op frames kijkt kun je niet veel anders nemen dan een creative kaart.
Audigy2ZS, was die niet met een Live! chip i.p.v. die nieuwere chip van ze?
Verwijderd
Ik had een nieuwe topic geopend maar die is inmiddels gesloten omdat men de vraag voorbarig vindt.
Vandaar dat ik mijn vraag hier dan maar nog een keer stel.
Is er iemand hier die een K8N NEO 2 heeft die probleemloos werkt met een Audigy2 kaart model (SB-0240)?
Deze MoBo krijg ik vandaag of morgen binnen.
Het lijkt me handig om vooraf te weten of deze combinatie hopeloos is of dat ik mijn Audigy dadelijk wel kan proberen er in te zetten.
Wie o wie heeft deze combinatie stabiel en werkend.
Is er iemand hier die een K8N NEO 2 heeft die probleemloos werkt met een Audigy2 kaart model (SB-0240)?
Het lijkt me handig om vooraf te weten of deze combinatie hopeloos is of dat ik mijn Audigy dadelijk wel kan proberen er in te zetten.
Mijn SB-0240 werkt niet met de Neo4 dus ik geef je weinig hoop. Ik ga creative even mailen of ze hem niet wllen ruilen voor een nieuwere revisie.Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 05:47:
Ik had een nieuwe topic geopend maar die is inmiddels gesloten omdat men de vraag voorbarig vindt.
Verwijderd
Als een cd/dvd/etc drive aangesloten word op de Silicon Image 3114 controller, kan die dan niet fungeren als bootcd drive? (of is de asus a8n-sli deluxe het moederbord dat niet kan booten van de 3114 controller?)
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 12:22 ]
Verwijderd
Hoe zit het met het de geluid productie van als het ik goed heb de northbridge koeler (dat kleine ventilatortje) op het MSI K8N SLI Platinum. Valt dit nog mee of maakt ie echt een vreselijke herrie.
Bij het Asus SLI moederbord scheent dit namelijk het geval te zijn. Al komen ze nu met een ASUS A8N-SLI met heatpipe maarja dit is iets telaat voor mij.
Dus misschien zijn er mensen die dit even kunnen posten omdat ik vanplan ben om dit moederbord (MSI K8n SLI Platinum) te gaan kopen.
Bij het Asus SLI moederbord scheent dit namelijk het geval te zijn. Al komen ze nu met een ASUS A8N-SLI met heatpipe maarja dit is iets telaat voor mij.
Dus misschien zijn er mensen die dit even kunnen posten omdat ik vanplan ben om dit moederbord (MSI K8n SLI Platinum) te gaan kopen.
@morkov : De audigy2 (SB-0240) heeft met alle nforce moederborden heel erg veel problemen. Ik ook met met mijn K8N NEO2. De Audigy2-ZS (SB-0350) geeft geen problemen.
* Harmen is naar de winkel geweest en kwam met het volgende thuis:
Zalman VF700-AlCu VGA cooler.
Zalman Northbridge cooler.
Weet iemand of dit gaat passen? (Heb een MSI Geforce FX5600 kaart).
Heb de cooler er al ff op gehad, houd niet echt over denk ik....
De orginele zit er nu op, had geen molex meer vrij.
Wel klote indeling van het moederbord.....
Zalman VF700-AlCu VGA cooler.
Zalman Northbridge cooler.
Weet iemand of dit gaat passen? (Heb een MSI Geforce FX5600 kaart).
Heb de cooler er al ff op gehad, houd niet echt over denk ik....

De orginele zit er nu op, had geen molex meer vrij.
Wel klote indeling van het moederbord.....
Whatever.
Hmm.. dit is niet helemaal correct, iig niet uit mijn ervaring. hiervoor had ik namelijk een Abit NF7-S 2.0 moederbord, deze werkt met de Nforce 2 Ultra-400 chipset, en daar zat diezelfde Audigy 2 in waar ik met mijn K8N Neo4 zoveel problemen mee had, en daar heb ik nooit en te nimmer een probleem gehad.. heeft altijd perfect gewerktMEGATRON schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 19:09:
@morkov : De audigy2 (SB-0240) heeft met alle nforce moederborden heel erg veel problemen. Ik ook met met mijn K8N NEO2. De Audigy2-ZS (SB-0350) geeft geen problemen.
Verwijderd
Inderdaad het probleem met de SbB-0240 doet zich niet met alle nforce bordjes voor.
Ik heb nu nog een Asus a7n8x-x eb daar draaid deze kaart prima in perfect geluid.
Dus het lijkt me meer een probleem of met MSI bordjes omdat ik het ook niet lees in combinatie met andere Nforces 3/4 borden.
Of met alle Nforce 3/4 borden maar dat de gebruikers van andere bordjes dit probleem niet melden
Ik heb nu nog een Asus a7n8x-x eb daar draaid deze kaart prima in perfect geluid.
Dus het lijkt me meer een probleem of met MSI bordjes omdat ik het ook niet lees in combinatie met andere Nforces 3/4 borden.
Of met alle Nforce 3/4 borden maar dat de gebruikers van andere bordjes dit probleem niet melden

Ik heb maar een Audigy2 ZS Bulk besteld, hopelijk werkt de Audigy2 drive er gewoon op.
Verwijderd
De reguliere live's hadden volgens mij een emu10k1. De audigy2zs volgens mij de emu10k2.5.Tijgert schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 17:26:
Audigy2ZS, was die niet met een Live! chip i.p.v. die nieuwere chip van ze?
De live 24bit heeft veel weg van audigy series en is niet vergelijkbaar met oudere live's. Het probleem met meeste creative kaarten is dat ze bijna alles verwerken op 48Khz/16bits en dus vanalles resamplen. (normale muziek bijv, cd's zijn 44khz/16bits) Dat is de grootste tekortkoming.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 11:57 ]
mmm.... dan laat ik Creative wel links liggen, altijd dat gezeur en nu weer sample degradatie.
Andere boeg : de 1.4 Modded bios voor de 7125 heeft als modificatie dat hidden opties niet meer hidden zijn.
Nog geen idee wat nieuw/beter/verMeukt is aan de 1.52b
Andere boeg : de 1.4 Modded bios voor de 7125 heeft als modificatie dat hidden opties niet meer hidden zijn.
nu weer? Dat is al 5 jaar zo met de Live/Audigy/Audigy2 kaarten. Jij er ooit wat van gemerktTijgert schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 13:18:
mmm.... dan laat ik Creative wel links liggen, altijd dat gezeur en nu weer sample degradatie.
Verwijderd
ik heb een MSI K8N Neo4 Platinum moederbord en heb ook serieus zitten te knoeien met het installeren van die creative soundkaart. Pas nadat ik 10 keer de driver er had afgehaald en er terug op geinstalleerd had werkte da spul pas.
Maar ik zit nu met een ander probleem. Mijn 2 Lan poorten werken niet. Drivers zijn goed geinstalleerd enzo maar als ik er een netwerkkabel in steek ziet hij die niet.
Iemand een idee waar dit kan aan liggen?
Maar ik zit nu met een ander probleem. Mijn 2 Lan poorten werken niet. Drivers zijn goed geinstalleerd enzo maar als ik er een netwerkkabel in steek ziet hij die niet.
Iemand een idee waar dit kan aan liggen?
Verwijderd
Zijn er ook mensen die een ZM-NB47J passieve koeler op hun NorthBridge hebben geplaats?
Zoja hoe doet ie het koeling etc?
Is er genoeg plaats t.b.h.v de grafische kaart
Heb je misschien foto's hoe het eruit ziet in je opstelling.
Ik wil namelijk een MSI K8N SLI Platinum kopen en als die Northbridge koeler zo'n pokke herrie maakt er meteen een ZM-NB47J op laten plaatsen.
Dus please kom met reacties etc
Ik wil namelijk een MSI K8N SLI Platinum kopen en als die Northbridge koeler zo'n pokke herrie maakt er meteen een ZM-NB47J op laten plaatsen.
Ik heb geen ZM-NB47JVerwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 17:53:
Zijn er ook mensen die een ZM-NB47J passieve koeler op hun NorthBridge hebben geplaats?

Ik heb de Revoltec northbridge freezer gemonteerd omdat de originele koeler inderdaad herrie maakt.
De Revoltec is vrij hoog maar past wel i.c.m een 6600GT met Zalman koeler.
De koeler doet het goed en systeem blijft stabiel.
kan geen foto posten.
Zalman past goed als je twee pinnetjes eraf dremelt... mits je geheugen koelers erop wilt (op je video kaart).
Anders kan het zelfs zonder dremelen.
Bij mij zit hij er op, alsnog met een aktief fannetje
Anders kan het zelfs zonder dremelen.
Bij mij zit hij er op, alsnog met een aktief fannetje
Verwijderd
Let me see
. Plaats ff fototje
. Echt nergens op internet is een MSI K8N SLI Platinum met een Zalman ZM-NB47J voor de northbridge te zien.
Heb net 2 foto's op een ander forum gehad eindelijk
Heb net 2 foto's op een ander forum gehad eindelijk
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 01:38 ]
blegk, windows wordt instabiel onder een fsb van 262 of hoger...
dit ligt aan mijn mobo: de MSI K8N neo2 Platinum 54G.
Dit heb ik afgeleidt door het geheugen met dividers onder specs te draaien (200MHz geheugen op 180MHz oid), de HTT op 3 te zetten (3x262<1000) en de multiplier van mijn 3000+ venice op 7 te zetten ipv 9.
Ook heb ik al met clockgen in windows geprobeerd de FSB hoger te krijgen, toch treden direct dezelfde problemen op (errors in Prime95)...
Oh, de bios die ik er nu in heb zitten is de officiele 1.8 bios van MSI.
Wie heeft een idee wat ik kan doen?
dit ligt aan mijn mobo: de MSI K8N neo2 Platinum 54G.
Dit heb ik afgeleidt door het geheugen met dividers onder specs te draaien (200MHz geheugen op 180MHz oid), de HTT op 3 te zetten (3x262<1000) en de multiplier van mijn 3000+ venice op 7 te zetten ipv 9.
Ook heb ik al met clockgen in windows geprobeerd de FSB hoger te krijgen, toch treden direct dezelfde problemen op (errors in Prime95)...
Oh, de bios die ik er nu in heb zitten is de officiele 1.8 bios van MSI.
Wie heeft een idee wat ik kan doen?
Verwijderd
Ik heb inmiddels mijn "nieuwe" systeem in elkaar gezet.
Alles tot op heden rete stabiel echter.
Inderdaad zoals verwacht de SB-0240 gaat niet lukken.
Het is toch te belachelijk voor woorden dat deze twee app. niet compatibel blijken te zijn.
Ik nu mij onboard AC97 maar aangezet ('t is wat) maar met mijn NEO 2 plat krijg ik de audigy niet aan de gang (alhoewel eventjes maar dan geeft hij al snel fout meldingen en herstarts)
Dat cool 'n quit is wel lekker samen met het programmatje experttool is mijn systeem een stuk stiller met alle standaard fan's dan voorheen.
Alles tot op heden rete stabiel echter.
Inderdaad zoals verwacht de SB-0240 gaat niet lukken.
Het is toch te belachelijk voor woorden dat deze twee app. niet compatibel blijken te zijn.
Ik nu mij onboard AC97 maar aangezet ('t is wat) maar met mijn NEO 2 plat krijg ik de audigy niet aan de gang (alhoewel eventjes maar dan geeft hij al snel fout meldingen en herstarts)
Dat cool 'n quit is wel lekker samen met het programmatje experttool is mijn systeem een stuk stiller met alle standaard fan's dan voorheen.
Let op:
Neem dit eens door: PMG Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics
Samengevat:
* Basic Vraagjes worden niet getolereerd.
* Problemen horen in een eigen topic.
* Ervaringentopics zijn om ervaringen uit te wisselen.
Neem dit eens door: PMG Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics

Samengevat:
* Basic Vraagjes worden niet getolereerd.
* Problemen horen in een eigen topic.
* Ervaringentopics zijn om ervaringen uit te wisselen.