MSI K8N Neo Series

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 5.345 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-mo-T schreef op maandag 14 maart 2005 @ 20:14:
Ik ben ook sinds een paar weken eigenaar van de Neo4 Platinum. Hij werkt super snel, heerlijk gewoon, alleen zit ik nog steeds te stoeien met die Fan's. |:( Ik heb een Papst fan op de Fan1 aansluiting gedaan, maar hij maakt nogal veel geluid, dus wilde ik hem wat langzamer zette. Helaas, dat ging niet (via speedfan geprobeert, maar dan krijg ik alleen mn CPU fan omlaag.) Weet iemand misschien wat het kan zijn?

Moederbordje zelf is voorderest helemaal :9~ O+ Toppie. :)
Je vertelt dat je system perfect loopt.
Mag ik vragen wat je allemaal in je systeem hebt zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 20:15
AMD 64 3500+ Winchester
2 x 512 MB DDR geIL
MSI Neo4 platinum
X800XL
2 x 120 GB Seagate

en dan nog standaard zut... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Vandaag is de nieuww Nforce 4 chipset driver versie 6.53 uitgekomen (zie meuktracker)
Windows XP Driver Versions

Audio driver 4.60 (WHQL)
Audio utilities 4.51
Ethernet driver 4.75 (WHQL)
SMBus driver 4.45 (WHQL)
Installer 4.60
IDE NVIDIA driver 5.18 (WHQL)
Mij vraag gaat over de audio drivers. Mijn moederbord is de MSI K8N SLI Platinum.
De onboard audio hardware is echter van Creative, niet van Nvidia.
• Creative sound Blaster Live 24-bit onboard audio
- 24-bit / 96KHz audio quality
- 100db SNR clarity
- Up to 7.1 CH Surround Sound, Dolby Digital ready
Bij het installeren van de nvidia driver, wordt default ook de audio driver geïnstalleerd. Hoe lossen de andere MSI K8N bezitters dit op ?
Edit: Gewoon het vinkje bij de audio driver weghalen bij de installatie. Werkt nu prima.

[ Voor 7% gewijzigd door Henk007 op 20-03-2005 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is niet waar, je kunt kiezen wat je wilt installeren, zo kun je dus ook kiezen om de audiodrivers niet te isntallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:14

t3q

Say yes to teq

n0sTRa schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:46:
Hoi,

'k heb sinds enkele weken ook men NEO4 bordje en ben zowat aan het oc'en gegraakt. Men eerste poging liep fataal af. Ik had men multiplier verlaagd naar 10 en had met stapjes van 5 men fsb hoger gezet. Aan 10*230 (2300mhz dus) blokte heel men pc en na een reboot was er iets fout met men OS.
Nu blijkt dat dit komt doordat de PCI lock niet werkt en door dat de snelheid van de pci verhoogt men sata hd's hun snelheid ook verhoogt. Nog mensen met een niet werkende PCI lock ??
Ik kom dus ook niet hoger dan 230mhz fsb, 225 np maar bij 10x230 > gelijk beeldscherm op standby ???

Ik heb PCie al op 102mhz gezet maar zonder result, kheb me geheugen op 166 laten draaien > no result. Voltage op ze hoogste gezet > no result.

Ben ten einde raad...

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:51
standaard bug , ga maar eens met clock-gen via windows ocen , en hupla meer als 230fsb gegarandeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:26

Aight!

'A toy robot...'

Gipsy King schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 14:21:
standaard bug , ga maar eens met clock-gen via windows ocen , en hupla meer als 230fsb gegarandeerd ;)
jah idd, haalde nu 250x10 is hij helemaal stabiel, prime, pifast, 3dmark. Ging ik toen spel spelen, unrarren en ook nog tegelijk azeursopen, sluit ik het spel af, BSOD ..toch niet helemaal stabiel dus :P.

BTw weet iemand als ik aan het unrarren ben met winrar, doet het voor bijvoorbeeld 1 gig een half uur. Dat moet toch veel sneller gaan, over 3 gig deed hij al meer dan 2 uur :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Ok clock-gen dus. Maar als ik dan reboot is alles weer default of hoe zit dat?

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

t3q schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 14:54:
Ok clock-gen dus. Maar als ik dan reboot is alles weer default of hoe zit dat?
Dan de settings die je via clockgen haalt, in je bios instellen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Ok ik zal het is proberen als ik thuis ben.

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 21:01
Hmm,ik haal zonder moeite 10x250(mem 166)maarja,heb ook een leuke batch en denk zelf dat er meer in zit,ik laat de boel even lekker inbranden en probeer binnenkort eens hoger te komen.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na installatie van de nieuwe nForce driver kon m'n windows (xp) niet meer opstarten. Krijg de melding dat ik met de repair console aan de gang moet. Kom ook niet meer in veilige modus. Fijne driver. Mobo : MSI K8N neo4 platinum. :(
Heb gelukkig nog een image. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan dit moederbord booten vanaf een flashstick? (ivm met biosupdates)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

De K8N SLI Platinum heeft een nieuwe bios update, dit staat in de beschrijving:
- Update NVPXE version to 2.03.0469.
- Update CBROM version to 1.47.
Weet iemand toevallig zo te zeggen wat dit voor progjes zijn c.q. wat ze doen?

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 11:05:
Na installatie van de nieuwe nForce driver kon m'n windows (xp) niet meer opstarten. Krijg de melding dat ik met de repair console aan de gang moet. Kom ook niet meer in veilige modus. Fijne driver. Mobo : MSI K8N neo4 platinum. :(
Heb gelukkig nog een image. :)
zelfde hier. Tot nu toe ben ik gematigd tevreden over de msi platinum. Overclocken gaat goed en de mobo blijft stabiel.
Alleen de nvidia lan krijg ik maar niet aan de gang. Bij het rebooten verdwijnt deze weer uit de netwerk locaties. Maar als ik de lan wel aan krijg, dan krijgen de andere netwerkkaarten het moeilijk. Of het hardware matig door de mobo komt of door slechte drivers (lees: firewall) weet ik niet zeker. Maar dit is wel voor verbetering vatbaar.

Het schort bij mij gewoon iets aan de netwerkmogelijkheden. Als een clientPc is er niets aan de hand. Filesharing, zelfs de nvidialan doet dan vrolijk mee. Maar zodra deze als hoofdpc in wordt gesteld (dus internet delen + filesharing), dan ben ik genoodzaakt om de nvidia-lan uit te zetten. Maar zelfs dan heb ik geen filesharing. Echt heel raar.

ik ga iig nog wat drivers proberen met alle gevolgen van dien, maar dit is echt een minpuntje voor de neo4 chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
KillerBeeForEver schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:07:
De K8N SLI Platinum heeft een nieuwe bios update, dit staat in de beschrijving:

[...]

Weet iemand toevallig zo te zeggen wat dit voor progjes zijn c.q. wat ze doen?
waar te downloaden ? al getest ? stabiel ?

thnk u _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 20:33
Sinds een paar dagen heb ik ook een K8N Neo 4. Dit weekend ga ik de boel in elkaar bouwen. ik las op dit forum en op andere sites op internet dat de NB-fan idd erg lawaaiig is. Het lijkt me dus verstandig maar meteen een Zalman NB-heatsinkje te kopen. Nou is mijn vraag, is de standaard NB-heatsink makkelijk los te krijgen? Hoe kan ik dit het beste doen? Ik heb uiteraard geen zin om meteen m'n moederbord te slopen....

B.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopioware
  • Laatst online: 02-07 10:46
tiesum schreef op maandag 21 maart 2005 @ 23:13:
Sinds een paar dagen heb ik ook een K8N Neo 4. Dit weekend ga ik de boel in elkaar bouwen. ik las op dit forum en op andere sites op internet dat de NB-fan idd erg lawaaiig is. Het lijkt me dus verstandig maar meteen een Zalman NB-heatsinkje te kopen. Nou is mijn vraag, is de standaard NB-heatsink makkelijk los te krijgen? Hoe kan ik dit het beste doen? Ik heb uiteraard geen zin om meteen m'n moederbord te slopen....

B.v.d.
Kan je beter meteen doen voor je inbouw, maar los halen ging bij mij gemakelijk, succes.
Ik moest hem dus weer uit bouwen, vandaar me opmerking.

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Gipsy King schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:05:
[...]

waar te downloaden ? al getest ? stabiel ?

thnk u _/-\o_
Nee, nog niet, wilde eerst weten wat die update precies inhoudt, dus als jij 'm nou eerst ff test? _/-\o_ :P . Overigens gewoon te vinden op de MSI site hoor ;) .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Ik heb deze nieuwe bios erop,voltage voor je cpu gaat nu tot 1,45V.probeerde mijn oude bios terug te flashen maar dat werkte niet meer,nieuwe bios staat er nog steeds op?

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Aight! schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 14:57:
[...]

Dan de settings die je via clockgen haalt, in je bios instellen ;).
Aha, in windows kom ik idd hoger, thnx 4 the help.

Ik kom nu op 235mhz 1:1 voltage @ 1.55v @ 2,5-3-3-7.

240 wil niet , kmoet nog even kijken of dit door me mem komt of door me cpu

[ Voor 53% gewijzigd door t3q op 25-03-2005 11:40 ]

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:14

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik vind het maar vreemd, overklokken in Windows gaat beter dan in de BIOS... Dan moet er toch iets niet lekker zitten in het bord?
Kan je het op zo'n manier wel stabiel noemen?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je in windows gaat overklokken, pas je de fsb aan via de bios. oftewel, de fsb moet normaal zijn bij het opstarten, in windows mag hij zo hoog worden als je zelf wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft volgens mij iets te maken dat er een bug in de bios zit waardoor winchesters booten met standaard voltage. Als hij niet door de boot heen komt start ie niet.

EDIT: ik ben hier onzeker over, omdat er veel verschillende dingen gezegd worden

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Als dat zo is dan moet het maar snel verholpen worden!

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het overclocken na, hoe word dit (de ultra) bord ervaren qua stabiliteit ed.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 13:23:
Heeft volgens mij iets te maken dat er een bug in de bios zit waardoor winchesters booten met standaard voltage. Als hij niet door de boot heen komt start ie niet.

EDIT: ik ben hier onzeker over, omdat er veel verschillende dingen gezegd worden
Ok ik heb dat even getest en klopt dus echt wel.

In windows kan ik clockgen instellen op 240mhz@1.45v met dan 5%vid erbij.

Dit werkt gewoon stabiel in alles. Maar als ik me pc uitzet en dan na een tijd weer opstart dan wil ie niet.

Vaag probleem dus :(

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesum
IIk heb het MB een paar dagen geleden ingebouwd en ik ben er erg tevreden mee. Ik heb echter 2 probleempjes:

Ten eerste is er een probleem bij het booten. Als ik opstart blijft het beeld zwart en komt hij niet tot Windows. Als ik 'm dan reset krijg je het startup-menu. Hier kies ik dan: Windows normaal starten en dan werkt het wel. Dit is elke keer zo. Heeft iemand dit ook?

Ten tweede heb ik Cool 'n Quiet aanstaan. Ik heb precies gedaan wat er op de site van AMD stond. Driver geinstalleerd, C & C aangezet in BIOS en energiebeheer aangepast. De processor klokt zich inderdaad vanzelf onder. Echter, ik heb niet het idee dat de CPU-fan langzamer gaat draaien, terijl de Idle temp slechts 25 graden is? Heeft iemand hier een oplossing voor?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel in het bios de functie 'smart cpu fan target' ingesteld ????
Als ik hem bij mij instel dan gaat m'n cpu fan zelfs stil staan, zet ik hem uit dan blijft hij inderdaad op een constante snelheid draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
tiesum schreef op zondag 27 maart 2005 @ 10:53:
IIk heb het MB een paar dagen geleden ingebouwd en ik ben er erg tevreden mee. Ik heb echter 2 probleempjes:

Ten eerste is er een probleem bij het booten. Als ik opstart blijft het beeld zwart en komt hij niet tot Windows. Als ik 'm dan reset krijg je het startup-menu. Hier kies ik dan: Windows normaal starten en dan werkt het wel. Dit is elke keer zo. Heeft iemand dit ook?

Ten tweede heb ik Cool 'n Quiet aanstaan. Ik heb precies gedaan wat er op de site van AMD stond. Driver geinstalleerd, C & C aangezet in BIOS en energiebeheer aangepast. De processor klokt zich inderdaad vanzelf onder. Echter, ik heb niet het idee dat de CPU-fan langzamer gaat draaien, terijl de Idle temp slechts 25 graden is? Heeft iemand hier een oplossing voor?

Bij voorbaat dank
Kun je meer vertellen wat je hebt gedaan b.v:nieuwe windows install,nieuwe drivers,hardware specs. enz..
Kunnen de mensen hier wat meer mee voordat ze je hints geven ;)

je tweede vraag betreft inderdaad de smartfan functie.Deze dus inschakelen in het bios.

[ Voor 5% gewijzigd door Fern op 27-03-2005 12:09 ]

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesum
Ik heb de laatste drivers via Live update geinstalleerd. De laatste BIOS staat erop. Windows XP Pro (SP2) is geinstalleerd. Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-02 23:46
Kan de MSI Neo4 Plat-54G 2.8v aan omdat ik 2x 512 PC500 wil kopen van A-DATA en dit werkt op CL3-4-4-8 @2.8v
Ik heb anders de keuze tussen OCZ geheugen maar dan op CL2 en CL2.5 maar ik zou deze A-DATA willen kopen om een Winchester 3000+ te overklokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
Iemand ervaring met een Seagate Sata schijf i.c.m. de Neo4 Platinum?

Bij mij gaat het opstarten zeer traag. Voordat mijn firewall + virusscanner opgestart zijn ben ik alweer 30 seconden verder. Zal het aan het bios liggen? Ik maak gebruik van de bijgeleverde bios (1.1 dacht ik.) Nieuwste Nforce drivers zijn geinstalleerd. Kan het ook een conflict zijn met andere drivers?

Ik heb trouwens 2 schijven. Beide zijn traag na een koude boot. Ook zo vaag.

Overige specs:
AMD 3500+
1024 MB DDR GeIL value
MSI Neo4 platinum
X800XL
2 x 120 Gb Seagate Sata NCQ

Zit al een hele tijd met dit probleem, dus wil er nu wel eens vanaf. :)

//edit: Al opgelost. :( Andere firewall en het probleem was foetsie!

[ Voor 6% gewijzigd door T-mo-T op 30-03-2005 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 16:53
Hoeveel Lan -slots zitten er op jullie Platinum? Ik heb er maar eentje, en in de handleiding staat een tweede afgebeeld. Wel met de tekst Only for K8N Neo4 Platinum/SLI. Ja, die heb ik!

Maar geen tweede Lan ingang dus. Op zich heb ik dat ding ook niet nodig dus het zal wel, maar wel errug vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
Of wacht ff. Is Nforce4 wat anders dan Neo4 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
Blijkbaar wel. Op de site van MSI worden ze ook apart beschreven. Als het bord SLI is, heet het waarschijnlijk geen Neo4 meer, maar SLI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Kan iemand eigenlijk de North bridge temp uitlezen?

Bij mij ontbreekt ie, beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesum
Zilver schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:58:
Hoeveel Lan -slots zitten er op jullie Platinum? Ik heb er maar eentje, en in de handleiding staat een tweede afgebeeld. Wel met de tekst Only for K8N Neo4 Platinum/SLI. Ja, die heb ik!

Maar geen tweede Lan ingang dus. Op zich heb ik dat ding ook niet nodig dus het zal wel, maar wel errug vreemd.
Das raar... Post eens 'n foto-tje van je bord. Ik ben benieuwd wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Zilver schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:58:

Ik heb ook de Platinum SLI,zit inderdaad 1x LAN op,waarom?misschien is het europese model anders? ik weet het niet.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Voor de duidelijkheid nog maar een keer:
K8N Neo4 Platinum 2x lan
K8N SLI Platinum 1x lan
K8N Diamond 2x lan en Wlan

Edit: Dat is dus wat er op de officiële MSI site staat, maar een rondje langs een paar online winkels leert dat er ook nog Neo4-F , Neo4-FI, Neo4-54G enz. versies bestaan met één of twee lan aansluitingen en met of zonder wlan.....

[ Voor 25% gewijzigd door Henk007 op 01-04-2005 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
Ja, het gaat hier wel om computer apparatuur he! Das alleen voor de allerslimste te snappen. Dus we maken het op zijn allerminst makkelijk en inzichtelijk. Ik bedoel 60.000.000.000 bytes is 55,9 GB. Das logisch. :(

Waarschijnlijk rijden de meeste employees bij MSI een BMW 316 waar ze zelf het stickertje M3 hebben achter geplakt. It's al in the name. Wellicht gaan ze in de nabije toekomst wel losse typestickers verkopen, dan kunnen we zelf uitmaken welk moederbord we hebben. :9 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Zilver op 01-04-2005 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaar, mijn Neo4 boot niet maar mijn voedingsfan draait wel ans enige... Voor zover ik weet zit alles er goed in...

Weet iemand waar het aan kan liggen?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 16:34

Animal_X

Rodin

Mijn Neo4 wil opeens geen dual channel meer draaien... :/

Ik heb het eigenlijk wel een beetje gehad met die MSI borden... Ik haal wel een DFI....

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
Hoe lang duurt het booten bij jullie ongeveer? Vanaf dat je de knop indrukt. ;) Oja, zeg ook meteen even of dat incl. firewall en virusscanner is (welke)

Kunnnen we even vergelijken of dat wel klopt allemaal. :)

//edit: met booten bedoel ik dus van het drukje op de knop, totdat je desktop volledig uitgeladen is.

[ Voor 20% gewijzigd door T-mo-T op 01-04-2005 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Laatst online: 07-09 16:34

Animal_X

Rodin

T-mo-T schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 20:06:
Hoe lang duurt het booten bij jullie ongeveer? Vanaf dat je de knop indrukt. ;) Oja, zeg ook meteen even of dat incl. firewall en virusscanner is (welke)

Kunnnen we even vergelijken of dat wel klopt allemaal. :)

//edit: met booten bedoel ik dus van het drukje op de knop, totdat je desktop volledig uitgeladen is.
Hangt van nogal veel dingen af he? Dat kan je niet echt vergelijken...

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
Mja, dat is zo, maar dan heb je toch wel een richtlijn of je eige opstarttijd ongeveer klopt/niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Naja niet lan, ik zal gokken minder dan een minuut.

Spy/adware vrij.

[ Voor 17% gewijzigd door Aight! op 01-04-2005 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Laatst online: 28-04 20:05
kan er mij iemand een plaatje bezorgen hoe de socket bevestiging eruit ziet bij een K8N Neo4 Platinum? Dit omdat ik men huidige socket A koeling (water) ga modden om hem op een S939 te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik heb nu de laatste bios in mijn sli platinum geflashed , bij elke bios begint dit bordje beter te draaien , zit nu 3ghz 10x300 @ 1.65v >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Als ik clockgen open dan zie ik bij startup als voltage staan : 1.4v maar dit is 1.425v.

Als ik voltage op max set op dezelfde settings als ik normaal draai kan ik dus idd in windows met clockgen verder ocen.

Als ik dan me pc uitzet en een tijd later aanzet is me voltage dus mooi 1.4v want booten wil ie dan niet.

Monitor springt gelijk op stand-by. :(

Heel vervelend is dit , is hier een oplossing voor?

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een winchester? Zo ja, probeer eens een optie te vinden genaamd "Use Aggresive Timings" of iets dergelijks. Ik heb ergens gelezen dat daar een bug in zit waardoor (sommige) winchesters op standaard voltage starten. Zet dat eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Ja ik heb een winchesters em heel die optie staat niet aan. Maar ik zal is kijken wat ie doet als ik het aanzet.

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Is er al een oplossing voor de problemen tussen de nforce 4 ultra chipset en sound blaster geluidskaarten? Ik had hier in elk geval last van en heb nog niks gelezen over een oplossing van dit probleem. Het lijkt erg op het via latency probleem, dus ik verwacht iets van drivers of misschien een bios update. Zijn er hier nog meer mensen die er last van hebben? Zelfs in het oranje multimedia slot op m'n neo 4 platinum ontstaat er gemiddeld 1 keer per 2 weken een vastloper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook aan het overwegen een MSI K8N Neo4 Platinum aan te gaan schaffen, en ik beschik over een Zalman ZM400B-APS voeding.
http://www.zalmanusa.com/.../view.asp?idx=76&code=015

Die voeding heeft een 20pins stekker en het aan te schaffen mobo een 24 pins.
Ik heb gelezen dat het voor stabiliteitsproblemen kan zorgen als ik deze aansluit. Maar ik ben niet van plan te gaan OC-en en ik sluit verder niet veel apparaten aan.

Zou deze combinatie goed gaan werken?
Welke voedingen (redelijk betaalbaar) zou iig wel zonder problemen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Laatst online: 08:05

Wirehub

Blaat

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 19:06:
Ik ben ook aan het overwegen een MSI K8N Neo4 Platinum aan te gaan schaffen, en ik beschik over een Zalman ZM400B-APS voeding.
http://www.zalmanusa.com/.../view.asp?idx=76&code=015

Die voeding heeft een 20pins stekker en het aan te schaffen mobo een 24 pins.
Ik heb gelezen dat het voor stabiliteitsproblemen kan zorgen als ik deze aansluit. Maar ik ben niet van plan te gaan OC-en en ik sluit verder niet veel apparaten aan.

Zou deze combinatie goed gaan werken?
Welke voedingen (redelijk betaalbaar) zou iig wel zonder problemen werken?
Ik heb zelf ook de Zalman 400B-APS met de MSI K8N Neo4 Platinum en heb gebruik gemaakt van de 20pins-24 pins convertor. Pc loopt uberstabiel

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wirehub schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 20:42:
[...]

Ik heb zelf ook de Zalman 400B-APS met de MSI K8N Neo4 Platinum en heb gebruik gemaakt van de 20pins-24 pins convertor. Pc loopt uberstabiel
Thx! Gaan we dat maar eens bestellen dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 20:57:
[...]

Thx! Gaan we dat maar eens bestellen dan :D
Die converter heb je niet nodig!
Ik heb ook de Zalman 400B met de MSI Neo4 SLI, je kunt de voedingsplug er gewoon insteken,kan maar op één manier en daar heb je geen converter voor nodig,zonde van je geld!

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
DeNB3rt schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 23:33:
kan er mij iemand een plaatje bezorgen hoe de socket bevestiging eruit ziet bij een K8N Neo4 Platinum? Dit omdat ik men huidige socket A koeling (water) ga modden om hem op een S939 te krijgen ;)
Google is your friend: http://www.hardwarezone.c...socket939/index.php?&pg=7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Ow, thanks, khad al gegoogeld hoor ;)
Maar deze DIY is stukken duidelijker! Thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Laatst online: 08:05

Wirehub

Blaat

Fern schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 21:45:
[...]

Die converter heb je niet nodig!
Ik heb ook de Zalman 400B met de MSI Neo4 SLI, je kunt de voedingsplug er gewoon insteken,kan maar op één manier en daar heb je geen converter voor nodig,zonde van je geld!
Tja, ik kreeg hem er gratis bij, daar zo'n kabeltje 3 euro kost :+

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
wirehub schreef op zondag 10 april 2005 @ 10:35:
[...]

Tja, ik kreeg hem er gratis bij, daar zo'n kabeltje 3 euro kost :+
Mijne gekocht voor 2€ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
Kingskawn schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:04:
Kan de MSI Neo4 Plat-54G 2.8v aan omdat ik 2x 512 PC500 wil kopen van A-DATA en dit werkt op CL3-4-4-8 @2.8v
Ik heb anders de keuze tussen OCZ geheugen maar dan op CL2 en CL2.5 maar ik zou deze A-DATA willen kopen om een Winchester 3000+ te overklokken...
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet is de maximum vdimm 2,85 V, maar ik zou even afwachten dat iemand die het bord heeft dat bevestigd.

EDIT: waarom a-data? (en geen tccd gebasseerd product, prijs?)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

2,8 is idd het maximum, maar SmokeyThe Bandit zei dat er hier biossen zijn die 3,1 volt kunnen geven, of dit waar is weet ik niet. Ik heb ze nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap iets niet, op de site hierboven vermeld staat v1.30 Final. Maar waarom staat die dan nog niet op de MSI Site. Daar staat V 1.20.
PS Iemand hem al geprobeerd ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Omdat het aangepaste versies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 09:16

vanDaal

-ismeereentje

Ik heb sinds vorige week ook een MSI K8N SLI Platinum. Dus met de SB Live 24-bit chip erop. Die wil ik ook gaan gebruiken. Na mijn eerste XP installatie werd ie automatisch goed gedetecteerd en geinstalleerd (via de bijgeleverde cd). Gisteren heb ik XP helaas opnieuw moeten installeren, maar nu verloopt de installatie van het geluid opeens niet goed meer.

Het volgende gebeurt:

Hardware chip wordt herkend door XP
Afbeeldingslocatie: http://www.vandaal.com/temp/sb/Soundblaster_kl_03.jpg

Installatie (via CD van Creative) wordt in gang gezet
Afbeeldingslocatie: http://www.vandaal.com/temp/sb/Soundblaster_kl_01.jpg

Daarna stopt ie bij het bestand ksuser.dll (zie boven) en krijg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://www.vandaal.com/temp/sb/Soundblaster_kl_02.jpg

Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen en wat ik zou kunnen proberen? :)

(dit zijn de verdere specs overigens)

[ Voor 10% gewijzigd door vanDaal op 11-04-2005 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 09:16

vanDaal

-ismeereentje

Mijn probleem is inmiddels opgelost. Windows nog een keer opnieuw geinstalleerd. Kreeg helaas precies hetzelfde probleem na het draaien van de Creative cd. Daarna nog een keer geinstalleerd, maar nu bij het draaien van de Creative cd de volgende optie veranderd:

Afbeeldingslocatie: http://www.vandaal.com/temp/sb/Soundblaster_kl_04.jpg
(staat standaard op nee)

Nu doet alles het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Iemand al een andere bios geprobeerd?
Ga namelijk OCZ VX bestellen maar die moeten 3,3 volt hebben :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:50
Ik heb een vaag probleem met mijn K8N NEO FSR.

Deze settings werken:

FSB: 290
MEM LOCK: 133
Boot, superstabiel (mem komt effectief iets onder de 200)

FSB: 290
MEM LOCK: 166
Boot, niet stabiel (mem komt effectief iets onder de 250)

Echter, wil ik nou hoger gaan met mn FSB, dan moet mn MEM LOCK op 100 staan anders boot het systeem niet. Bij een stabiele 316 FSB geeft dit 158 MEM effectief waarmee ik dus niet blij ben :|

Hoe kan dit? Met MEM LOCK 133 (bij 316FSB) zou mn geheugen rond de 210mhz moeten draaien. 250 haalt het geheugen gemakkelijk (ook in andere systemen) dus dit zou geen probleem moeten zijn.

(htt altijd onder 1000, alle voltages geprobeerd, agp/pic lock aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Je zegt dat ie gemakkelijk 250 mhz haalt, maar bij jou niet stabiel?
Raar, zelfde voltage, zelfde timings?

Anders Multiplier naar beneden gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Aight! schreef op woensdag 20 april 2005 @ 01:03:
Je zegt dat ie gemakkelijk 250 mhz haalt, maar bij jou niet stabiel?
Raar, zelfde voltage, zelfde timings?

Anders Multiplier naar beneden gooien.
Zelfde voltage, zelfde timings (ook al hogere timings geprobeerd).
Multiplier is helaas niet te veranderen omdat het hier om een Sempron 2800+ gaat (S754).

Ook vreemd:
Van 300FSB t/m 310FSB boot het geheugen af en toe op 133MHZ memlock? :?
Geheugen loopt dan effectief op 200 tot 205 mhz. Het draaien van memtest geeft dan onnoemelijk veel fouten :? PC3200 geheugen dat op 200MHZ loopt en fouten geeft. Begin te twijfelen aan de kwaliteit van de dimmetjes.

--EDIT-- Sisoft sandra scores zijn trouwens ook belachelijk laag. Mijn cas 2,5 geheugen op 408mhz legt het af tegen bijna alles vergelijkbaars.

[ Voor 10% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 20-04-2005 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Eindelijk mijn Neo4 Plat. geinstalleerd (Rev 1 bord) en windows loopt na wat mekkeren gewoon stabiel.
Ik kwam van een nForce 2 chipset af dus met wat driver swaps heb ik geen nieuwe XP erop hoeven zetten (doe ik later, als ik tijd heb).

Wat me op valt is dat de Southbridge bijna ONDER de video kaart zit... hoe moet ik daar nu mijn waterkoeling op monteren?
Heeft iemand WC ervaring met dit bord?

In de handleiding kan ik ook nergens terug vinden dat de nV sata II controller NCQ ondersteund, maar dat zal wel.. denk ik...
Sterker nog, IS het wel een full-fledged Sata II controller?

Ik mis wel de mosfetkoeling achter de CPU, zou je die ergens los kunnen kopen? (de Diamond had zo'n mooie...) Pricewatch kent hem niet...

[ Voor 5% gewijzigd door Tijgert op 20-04-2005 10:36 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Laatst online: 07-09 18:36

EaS

Wat me op valt is dat de Southbridge bijna ONDER de video kaart zit... hoe moet ik daar nu mijn waterkoeling op monteren?
Heeft iemand WC ervaring met dit bord?
De meeste northbridge koelers gaan niet passen op dit bord, simpelweg omdat er dan geen videokaart meer te plaatsen is. Er zijn maar verrekte weinig blokjes voor te vinden die er voor gemaakt zijn. Een voorbeeld van een blokje die speciaal voor de MSI Neo4 series is gemaakt, is de MSI Neo freezer:

Afbeeldingslocatie: http://www.watercooling.de/catalog/images//mc-mch001.jpg

Heb em net zelf binnengekregen, maar nog niet ingebouwd:

plaatje
In de handleiding kan ik ook nergens terug vinden dat de nV sata II controller NCQ ondersteund, maar dat zal wel.. denk ik...
Sterker nog, IS het wel een full-fledged Sata II controller?
NCQ werkt als een trein (behalve tot nu toe onder Windows x64 is mijn ervaring, maar goed dat is nog even wachten op juiste drivers). Wat SATA-II betreft: Ik heb er een SATA-II schijf aanhangen, maar het beestje draait gewoon in SATA-I modus. Kan em met geen mogelijkheid in een andere modus krijgen. Er is zelfs geen keuze optie voor (alleen Serial ATA Generation 1 - 1.5G.) Dit moet em in de driver zitten, of misschien in het BIOS want het behoord wat de hardware betreft wel te werken:

Nvidia over de nForce 4 ultra: http://www.nvidia.com/page/nforce4_ultra.html :

"With NVIDIA nForce4 Ultra MCPs you also get cutting-edge technologies like SATA 3Gb/s—twice as fast as standard SATA 1.5Gb/s drives."

En de betreffende schijf, de Hitachi Deskstar 7K80:

"Interface standard - SATA II – 3.0Gb/s (Serial)

Zowel de nForce 4 ultra als de Hitachi schijf zouden dus op 3.0 Gb/s met elkaar moeten communiceren.

[ Voor 5% gewijzigd door EaS op 27-06-2005 03:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Dat koelblokje is gewoon perfect... op de prijs na, maarja, had ik maar niet met WC moeten beginnen ;)
Wordt die Southbridge eigenlijk wel warm genoeg om een WC blokje te rechtvaarden?
Who cares... coolen!! 8)

Als ik dan toch bezig ben... ze hebben daar ook mosfetwaterkoeling, maar hoe zit dat nou op het moederbord vast?
Men zegt daar dat het op de Neo4 vastgeschroefd zit, maar mijn Platinum heeft volgens mij nergens gaten zitten daarvoor. Zullen ze het hebben over de Diamond??

Sata II is eigenlijk alleen maar leuk voor NCQ.
Als je dan Raid5 gebruikt lopen die koppen niet zo erg te raggen als je DVD's uitpakt naar hetzelfde Raid5 volume, dat is de reden waarom ik zo nodig NCQ wil hebben.

Wel bijzonder jammer dat die Sil Sata controller weliswaard Raid5 ondersteunt maar geen NCQ, nu moet ik die XP hack gebruiken om beide te hebben... is toch minder.
3Gb/s haal je toch nooit never niet, maar staat wel leuk.

Ben trouwens van plan om een stuk of 4 200GB's DM10 van Maxtor erin te plakken.

Over een ander boegje, die ALC850 geluidschip: dat is toch een software oplossing die een extra belasting op je CPU geeft?
Wat nou als je alleen de SPDIF uitgang gebruikt en de analoge uitzet, kost het dan alsnog extra CPU tijd? En minder als met analoog erbij?

[ Voor 52% gewijzigd door Tijgert op 20-04-2005 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik heb even nagedacht (deed niet veel pijn), maar WC op de Southbridge lijkt me toch niet zo'n goed plan.
Er zijn voor mij 4 redenen om geen WC op de Southbridge toe te passen.
1. Wat betreft koeling is het niet noodzakelijk om WC toe te passen, een betere heatsink met stille fan doet het ook heel goed en stabiliteit is toch geen factor.
2. Dat blokje is toch wel erg duur.
3. De montage is verotte lastig, de leidingen moeten dan in korte afstand 180 graden omkeren en lopen vlak langs delen die gekoeld moeten worden (chips op x800XL) met lucht.
4. De andere blokken hebben grote kanalen voor waterstroming, door het verplichte low-profile van de Neo4 freezer en de kleine kanaaltjes is er een grote bottleneck/flow restrictie. Dan had ik net zo goed niet alles in 1/2" uit kunnen voeren.

Dus... iemand nog ideeen welk koelblok er op zou passen? (zo groot mogelijk, frezen of dremelen geen probleem).

trouwens, iemand nog commentaar op mijn vorige post of ben ik de enige hiero in deze thread?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Het lijkt wel of ik de enige ben die in deze thread zit (stink ik ofzo? :)).

Tijdens mijn OC experimenten zette ik het NF4 voltage in het bios op 1,8v (effe testen of mijn grens waar ik tegen aan kwam niet de chipset is).
Na het saven en tijdens het rebooten ging de computer gewoon uit... klik... uit.

Als die optie in de bios zit (v1.1) moet het toch kunnen werken?

Ik heb een Enermax voeding (450W ofzo) en alle voltages zijn mooi.
Heeft iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Ik verhoog mijn nf 4 voltage niet eens als ik hem ga overlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Tja, ik heb hem nu ook weer op 1,5v staan, maar bij het vaststellen of de windows crash kwam door de chipset of niet zette ik die eens lekker onder stroom... zo dacht ik de chipset uit te kunnen sluiten, maar dat deed ie dus niet.
Raar dat het bios het toestaat maar het bord over zijn nek gaat.

Nu loopt mijn 3000+ CDDID stabiel op 9x260 (2343MHz).
Nog wel op 1.55v volgens de bios (wat 1.4v is volgens corecenter... ook raar hoor), maar ook daar ga ik met kleine stapjes terug als alles goed blijft werken.

Natuurlijk via clockgen om dat CDDID winnies niet lekker werken op de Neo4 met hoge FSB's (bios bug).

270HTT gaf meteen een reset, dus daar blijf ik even uit de buurt tot ik verder ga experimenteren met nieuwere biossen van Techpowerup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Ik vind dat MSI best weer eens een nieuwe bios mag uitbrengen.
Niks gemerkt over de bugjes maar ik heb ook een CBBHD. Draait nu 250x10 1,4 volt 24/7. 2600 is nog niet helemaal stabiel. Weet alleen niet waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Aight! schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 19:48:
Ik vind dat MSI best weer eens een nieuwe bios mag uitbrengen.
Niks gemerkt over de bugjes maar ik heb ook een CBBHD. Draait nu 250x10 1,4 volt 24/7. 2600 is nog niet helemaal stabiel. Weet alleen niet waar het aan ligt.
Idd, die 1.6 bios stelde echt niets voor. Die hadden ze ook binnen 1 uur na de 1.5 kunnen uitbrengen.

Irriteert me dat MSI bij de K8N NEO FSR heeft besloten het maximum voltage te verlagen :(
Mn Sempron 2800+ doet 2528mhz op 1,56v, maar ik weet gewoon dat er meer uit te halen valt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

1.6? Zal dus niet voor de Platinum zijn lijkt me? Daar is 1.2 de laatste originele (en 1.41 de laatste gehackte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier een antwoord op:

K heb pas een K8N neo2 platinum aangeschaft i.c.m een amd 64 3500+. Na dat ik alles ingebouwd heb + format etc. Begon ik wat te benchen. Score met 3dmark01 maar 1000 omhoog en 3dmark03 maar 100 :r :r En dat tegenover mijn 2.4 @ 3.0 waarmee ik 350 punte meer scoorde bij 3dmark03 na de oc en 2500 meer bij 3dmark01...(die andere scores zijn dus 1000 en 100 hoger dan met men 2.4 @ 3.0)

Rest van het systeem: v9999 TD 2x256 pc3200 twinmos zalman 400W

Scheelt dat nou echt maar zo weinig tussen een p4 2.4 @ 3.0 of doe ik iets niet goed???
ook in spellen waarvan ik dacht dat om meer uit me video kaartje te halen ik een betere processor nodig had is niks te merken. bij sommige heel lichtjes maar verder niet echt verbetering...
Waar kan dit aan liggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Je hebt het over CPU's en GPU's... niet bepaald over Mobo's. Of stel je deze vraag ook in elke topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

link_mario

Ofwa?

En ´t kan ook nog eens beter in ´t neo2 topic, ik zie de naam neo4 hier niet, of is ´t topic veranderd? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Damn, dacht ik effe af te zeiken, vergeet ik het grootste zeik punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
Is dit het grote topic van de Neo4?

Hopelijk wel want ik zit met het volgende probleem. Ik twijfel nog steeds tussen de Neo4 Plat-54g en die van DFI Ultra-D. De Neo4 heeft het voordeel om een 54G kaartje te hebben, betere sound (maar ik heb toch een extigy).
De DFI heeft dat die UV (mijn kast is toch dicht), 4v dimm en de overklok mogelijkheden.

Is er iets dat ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Iemand eigenlijk al zo een gehackte bios uitgeprobeerd?Ik kan nergens vinden wat nu precies het verschil is tussen de gehackte en de gewone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Op die techpowerup site staat idd geen enkele uitleg... raar he?

Ik draai met de gehackte bios 1.41 en die heeft als optie een hogere overvoltage.
De max van de bios is nu 1,45v (i.p.v. 1,55v) en dan kan jer 16,6% opgooien tot iets van 1.69v.
Op 1,425v kan je er echter wel 20% opgooien waardoor je op 1,71v uitkomt!
Dit kan erg veel uitmaken met stabilitiet.

Met in de originele bios 1,55v geselecteerd hebbende vertelde CoreCenter mij dat ik iets van 1,44v had.
Met de 8,3% overvoltage zag ik er pas 1,55v op staan (leek of er in de originele bios iets niet goed was).

Nu zie ik op met 1.41 bios met 1,425v + 16,6% al 1,66v in CoreCenter, ruim 0,1v hoger als eerst!
Dus dat is een vet verschil en hij kan nog 0,5v hoger ook!

Ik ga hiermee dik scoren... maar eerst mijn WC er op, met lucht gaat dat te heet worden. 55 graden is wel mijn max wat ik toe sta (keerzijde van de medaille)

(toch even stiekem wat geprobeerd: op 1,66v lijkt mijn CBBID 3000+ heel aardig te lopen op 300x8, Prime95 geeft nog geen fouten. De temp schiet omhoog maar ziet er erg hoopvol uit!)

Nog 1 laatste toevoeging: met de 1.41 bios op 1.425v +16,6% zegt CoreCenter dat er 1,66v op staat met 3,3% overvolt. Op Vid voltage geeft hij 1,6v maar op +8,3% zie ik 1,74v staan met uitschieters naar 1,79v (leek belasting afhankelijk)... super hoog vergeleken met de standaard bios... proberen waard!

[ Voor 79% gewijzigd door Tijgert op 25-04-2005 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:00
Visgek24 schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 12:14:
[...]

Hier kom ik ff op terug.. de bugcheck foutmeldingen zijn nog niet opgelost. het zijn die van het type 0x0000009c (machine_check nogwat) , dus behoorlijk ernstig , ik heb als antwoord daarop de geheugen modules (PC3200 Corsair Valueram) in andere sloten gezet, en mijn Audigy 2 geluidskaart verplaatst naar een ander PCI slot , even kijken of dat werkt.

Op internet heb ik vernomen dat dit meestal duidt op een moederbord probleem , dus als ik het niet opgelost krijg zal mijn bordje RMA moeten :( voor de rest draait het systeem zoals het hoort.
Op mijn A8N-SLI Deluxe wordt ik bijna letterlijk dood gegeooid met deze errors. XP installeren e.d. gaat prima, maar al bij het installeren van Office (na alle drivers geinstalleerd) te hebben gaat het mis. Het systeem wordt heel traag of freezed zelfs waarna ik de beruchte BSOD Machine Check Exception krijg (met dezelfde stopcode als hierboven). Ook de installatie van FS2004 wilde niet werken, andere cd-rom speler geprobeerd en daarop kreeg ik de BSOD zelfs eerder. Alle USB-apparaten eraf gehaald en ja hoor ik kon FS2004 installeren, maar helaas, de installatie van IVAP (programma voor online FS) kreeg ik wederom het beruchte BSOD te zien.

Visgek24, wanneer krijg jij die BSOD's. Compleet random of ook bij installers? Ook ik heb een SB Audigy 2 (zie sig). Overigens had ik ook dat ik spontaan geen geluid meer uit mn Audigy 2 kreeg maar alleen gepiep. Een restart verhielp dit dan weer.

Ik heb de pc nu voor de 2de keer terug naar de winkel gestuurd want ik wordt er gek van.

[ Voor 5% gewijzigd door paulmadejong op 01-05-2005 14:29 ]

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

@ Tijgert, is het mem voltage ook verhoogd?naar 3+?
Anders verkoop ik mijne en koop ik me een DFI in combinatie met BH-5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:21
Aight! schreef op zondag 01 mei 2005 @ 15:31:
@ Tijgert, is het mem voltage ook verhoogd?naar 3+?
Anders verkoop ik mijne en koop ik me een DFI in combinatie met BH-5.
v5.0 Beta 2 W7100NMS V5.0B2 021405 21:23:33
changes so far:
2.5 - 3,1v vdimm
new cpu voltage control.

bron: http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=1960

ik vraag me ook af of iemand deze bios heeft geprobeerd, en gekeken heeft hoe hoog vDIMM nou echt wil, aangezien ik morgen [zie sig] binnenkrijg en graag veel volts naar m'n dimmetjes wil sturen

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Volgens mij heeft mem niks extra's gekregen, maar om daarom een ander bord te kopen... ben je beter uit met een snellere proc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Tijgert schreef op maandag 02 mei 2005 @ 14:18:
Volgens mij heeft mem niks extra's gekregen, maar om daarom een ander bord te kopen... ben je beter uit met een snellere proc.
Zoals ik net schreef, heeft het mem schijnbaar WEL iets extra's gekregen. Ik zou daar graag ervaringen van horen.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

de v1.3 bios heeft als max 2.85v voor de mem, 1.85v voor de chipset en 1.79 voor de core (d.m.v. 1.425v + 16.6% optie).

Dus geen 3.1v wat de DFI schijnbaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Tijgert schreef op maandag 02 mei 2005 @ 22:10:
de v1.3 bios heeft als max 2.85v voor de mem, 1.85v voor de chipset en 1.79 voor de core (d.m.v. 1.425v + 16.6% optie).

Dus geen 3.1v wat de DFI schijnbaar heeft.
Lees je überhaupt wel wat ik schrijf?
Ik heb het niet over de 1.3 bios, maar over deze:

v5.0 Beta 2 W7100NMS V5.0B2 021405 21:23:33
changes so far:
2.5 - 3,1v vdimm
new cpu voltage control.

zie een post of 3 terug :Z

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik heb een 7125, dus volgens mij lees jij niet waar IK over schrijf! Die hele 7100 kan me geen bal schelen.

Als je mij vraagt of 'die bios' een hogere vdimm heeft dan heb je het in mijn wereld over de 7125.

Ga jij lekker verder :Z

>:)

[ Voor 12% gewijzigd door Tijgert op 02-05-2005 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Naja ik heb me al een DFI-Sli aangeschaft :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha
  • Laatst online: 11-09 20:34

Boedha

Niks

Na heel dit topic doorgelezen te hebben ben ik er eindelijk gekomen. Ik ga voor de MSI K8N NEO4 platinum. Met een AMD 64 3800+ (venice core).
Waar ik nu alleen nog tegen aan hik is het geheugen. Ook naar het door lezen van allerlei beleid en info stukken op tweakers kom ik daar nog niet uit.

Wat kan ik nou beter doen PC3200 geheugen kopen met lage latency (Corsair series LL) Zodat het geheugen 1:1 kan lopen heb ik begrepen. Maar als ik nu PC4000 koop kan het geheugen dan niet 1:1 lopen. Voor te overklokken lijkt mij dat die PC4000 harder kan of zie ik dit nu verkeerd.

Keuze uit de merken geheugen waar ik ook nog niet helemaal aan uit ben zijn
OCZ - G.Skill - Corsair. Maar wat ik zo gelezen heb denk dat het G.skill wordt.
Maar nu nog welk type!?!@?!@?!

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Let op:
Neem dit eens door: PMG Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics

Samengevat:
* Basic Vraagjes worden niet getolereerd.
* Problemen horen in een eigen topic.
* Ervaringentopics zijn om ervaringen uit te wisselen.