Wanneer ben jij overgestapt van Intel naar AMD of omgekeerd?

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.414 views sinds 30-01-2008

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Topicstarter
Vroeger hadden de meeste mensen nog een CPU van Intel, Maar de laatste jaren zie je steeds meer AMD´s dan Intel´s. Wanneer ben jij overgestapt op AMD of als je niet overgestapt bent post het ook.(en natuurlijk waarom) Ik ben van een pentium 2 350mhz overgestapt naar een AMD2600+ mijn pentium mobo was kapot en heb toen maar allemaal nieuwe onderdelen gekocht, heb dit gedaan omdat ik al graag een upgrade wou en AMD gewoon goedkoper was, en had van velen gehoord dat amd bijna identiek was aan Intel. ;)

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• Noob-Saibot
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-07-2024
ik heb nog altijd intel, toen ik ging upgraden had ik namelijk niet zoveel $$$ en als je dan geheugen, mobo, proc en videokaart moet kopen, tsja dan pak je van alles het goedkoopste, intel mobo was toen het goedkoopst samen met Celeron, als ik weer wat meer geld heb haal ik waarschijnlijk alsnog een amd mobo+proc :)

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Noob-Saibot schreef op 14 september 2004 @ 16:53:
ik heb nog altijd intel, toen ik ging upgraden had ik namelijk niet zoveel $$$ en als je dan geheugen, mobo, proc en videokaart moet kopen, tsja dan pak je van alles het goedkoopste, intel mobo was toen het goedkoopst samen met Celeron, als ik weer wat meer geld heb haal ik waarschijnlijk alsnog een amd mobo+proc :)
same here, en ik heb ook altijd het gevoel dat overclocken met een AMD beter gaat dan met een Intel :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
heel simpel, toen ik een xp 1800 kocht was deze in prijs/kwaliteits verhouding gewoon een betere koop dan een intel, mede omdat het mobo wat ik nu heb een stuk goedkoper was dan een gemiddeld intel mobo

alleen kan ik met dit mobo nauwelijks overclocken, mja kan ook niet anders voor die prijs

ik ben opzich best een amd fan maar mijn portomonee speelt nogsteeds de grootste rol, dus mocht intel goedkoper zijn/worden dan neem ik intel

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 00:59
Heb altijd thuis een Intel gehad. Eerst een Pentium III 800. Heeft het altijd goed gedaan totdat mijn moederbord kapot ging. Nieuw moederbord gekocht en hij deed het weer. :) Mijn zusje gebruikt hem nu. Ik heb toen ook meteen een nieuwe pc voor mezelf gekocht inclusief, een Intel processor. Dit keer een P4 2.8Ghz. Draait als een trein weer.

Op het werk gebruiken we wel allemaal AMD, maar daar heb ik iets mindere ervaringen mee als Intel. Maar het is wel goedkoper vaak, dat is de hoofdreden dat we AMD gebruiken op de zaak.
Maar voor mijn gevoel is Intel altijd nog meer betrouwbaar ofzo. Ik weet dat dit waarschijnlijk niet zo is, maar toch. :Y)

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:53

St@m

@ Your Service

PilatuS schreef op 14 september 2004 @ 16:54:
heel simpel, toen ik een xp 1800 kocht was deze in prijs/kwaliteits verhouding gewoon een betere koop dan een intel, mede omdat het mobo wat ik nu heb een stuk goedkoper was dan een gemiddeld intel mobo

alleen kan ik met dit mobo nauwelijks overclocken, mja kan ook niet anders voor die prijs

ik ben opzich best een amd fan maar mijn portomonee speelt nogsteeds de grootste rol, dus mocht intel goedkoper zijn/worden dan neem ik intel
Same here, ook 1800+. Prijs/kwaliteits verhouding was toen gewoon het best ik weet nu niet hoe het nu zit, maar dat maakt niets uit want ik heb toch geen cent.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Verwijderd

Had een P3 800, mijn zus had een nieuwe pc nodig (zij had nog een p1 133 Mhz ofzo :) ) ik heb haar toen mijn pc gegeven en heb zelf een AMD T-Bird 1400Mhz gekocht, omdat deze in games evengoed presteerde als intel varianten, maar wel veel goedkoper was!

Ben bij AMD gebleven tot nu toe, heb een 2500+ (90euro 1 jaar geleden) @3400+ superstabiel draaien, goeie koop gedaan dus :D Waarschijnlijk wordt volgende cpu Amd 64Bit 4400+ ofzo over een jaartje

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-07 16:14
Mijn vorige pc was een AMD Thunderbird op 900mhz die ik naar 1Ghz kreeg. Was destijds 20% goedkoper als een vergelijkbare Pentium 3 processor. Dit weekend een AMD64 in elkaar geknutseld, ik heb niet eens gekeken of er een alternatief van Intel was... Voor mijn eerste AMD een P2 gehad en een Cyrix, was een 166+ maar draaide nog langzamer als een Pentium 133 ;)

[ Voor 19% gewijzigd door wheeler op 14-09-2004 17:00 ]

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:46
Ben in 2003 overgestapt van een PIII 533 naar AMD 2400+ (heb er inmiddels ook nog een AMD 2500+ bij). Heb nog wel een Intel Celly laptop.

Heb voor AMD gekozen vanwege prijs/kwaliteitverhouding.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
in Augustus 2003 heb ik een p4 2.8 voor mijn ouders samengesteld (inclusief GeForce FX). prima pctje, niks op aan te merken. Echter toen ik ook een desktop wou (mijn celeron 1133MHz laptoppie is ook niet alles) is dat een AMD geworden (zie sig), en de eerste onderdelen heb ik op de HCC beurs (october 2003 oid) gekocht.
Natuurlijk heb ik er ook een Ati videokaart inzitten. op de één of andere manier ben ik hier op tweakers.net een beetje beinvloed denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door bigfoot1942 op 14-09-2004 17:00 ]

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Na mijn amd 486 had ik een intel pentium 120 8)

Daarna maar weer een amd k6-2 400 gekocht uit geldnood.. Sindsdien nooit meer van AMD afgestapt eigenlijk, niet echt een bijzondere motivatie voor te bedenken verder, behalve dat ik al zo lang AMD heb..

De amd k6-2 draait nu nog steeds perfect als webserver O+

• vingerfrits

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Topicstarter
Ik zag net een paar berichten staan toen ik dit topic opende en wou replyen. Dus heb bericht verstuurd en ineens waren alle berichten weg :? Komt dat door de waarschuwing hierboven ........Hou het ontopic! Géén AMD/Intel trolls/flames! Post duidelijk onderbouwde meningen/ervaringen..........

Als dat zo is hoe komt die waarschuwing daar :D Of zie ik spoken })

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-03 14:35

RD

focus

Ik ben overgegaan van een celeron 400MHz naar een AMD thunderbird 1200Mhz. Puur prijs kwaliteit en zeker toch de goede performance, alleen niet de warmte productie toen de tijd :P

Verwijderd

Ik ben begonnen met een AMD-K6-2-500 Mhz in de tijd dat ik nog niet goed wist wat bussnelheden en cache geheugen inhield.

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ben van een Celeron 700 naar een Athlon XP 2400+ naar een P4 Prescott 2.8.

Waarom? Toen ik de AMD had voelde het gewoon niet goed. :P Klinkt misschien heel stom, maar ik had zoiets van AMD. :| Als zijnde 'the next best thing'. Waarom? Weet ik niet, maar mijn gevoel zegt Intel. En Intel werd het dan ook weer. :)

Overigens deed de AMD z'n werk prima, dus daar lag het niet aan.

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
vingerfrits schreef op 14 september 2004 @ 17:01:
Ik zag net een paar berichten staan toen ik dit topic opende en wou replyen. Dus heb bericht verstuurd en ineens waren alle berichten weg :? Komt dat door de waarschuwing hierboven ........Hou het ontopic! Géén AMD/Intel trolls/flames! Post duidelijk onderbouwde meningen/ervaringen..........

Is een mod geweest ;)

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:45

Talon

Booooom !

Ik ben juist andersom overgestapt.
Mijn AMD XP 2000+ was net niet vlot genoeg om al mijn applicaties te draaien en toevallig had ik de mogelijkheid om goedkoop aan een P4 barebone van Shuttle te komen.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik Intel en AMD om het even goed vindt.
AMD heeft z'n prijs ook zeker mee, en Intel levert net zo goed goed spul.
Ik denk dat het kiezen tussen de verschillende merken alleen maar heel persoonlijk wordt.
Mijn volgende aanschaf wordt ook weer een Intel , maar dan een Centrino.
Als AMD zich nog een keer op dat zelfde pad uitkomt zal ik zeker ook weer een AMD overwegen.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:51

Thandor

SilverStreak

Ik had eerder een Pentium 133 @ 166 (83FSB). Het systeem werd wat traag en maakte ik dus de overstap naar een Pentium II 350. Echter kon het mobo dat ik erbij kocht niet op 100FSB :X . (Ik had vrolijk op een beurs dat mobo gekocht en het boekje dat er bij zat vertelde mij dat het tot en met 100FSB kon. Je raad het al....verkeerde boekje in de doos :/ )
Zodoende moest mijn PII op 291MHz lopen. Uiteindelijk ging ik er niets op vooruit, de Pentium II op 291MHz was veel trager dan de P133 @ 166 8)7 .
Die Pentium II heb ik ook meteen weer verkocht om vervolgens mijn P166 weer op te bouwen.

Later (na het sparen ;) ) kocht ik een AMD Duron 1200, met 256 MB DDR etc.
Dát was echte vooruit gang. Sindsdien heb ik ook geen Intel meer gekocht omdat de Duron een veel betere prijs/kwaliteit verhouding had :).

Na een poos "overleven" met die Duron kocht ik een AMD Athlon XP 1700+. Een Thoroughbred B. Deze heb ik gekocht omdat het bekend was dat de Athlon XP's goed te oc'en waren. De multiplier was ook unlocked :) .

Van die aankoop heb ik nog steeds geen spijt, hij draait nu op 2400MHz. 2500MHz is ook stabiel ;) . En dat voor een CPU van 60,90 € 8) .
In de tussentijd heeft mijn broer een Athlon XP 1800+ gekocht, en heb ik zelf een Duron 1800 gekocht en een 2e hands Athlon 1000 CPU.
Mijn volgende upgrade wordt een Dual Opteron 250 of hoger, dit gaat nog wel even duren omdat de Athlon XP 1700+ binnenkort een XP 2500+ wordt en ik er dus weer op vooruit ga qua performance :) .

M'n Pa & Ma hebben wel een Pentium IV 3GHz. Echter voelt mijn PC (en is 'ie ook :D) sneller aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Thandor op 14-09-2004 17:09 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07 14:41

FlyEragon

Alien Monkeys

2 jaar geleden van een p2 266mhz naar een athlon 2400+, omdat die in de meeste games sneller was dan de duurdere P4 2,4 Ghz en ook nog eens goedkoper.
Verder had je daar toen ook die mooie nforce2 bordjes voor met SoundStorm chip,
(niet dat ik het gebruik maar toch :P ).

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:07

DaWaN

'r you wicked ??

Ik heb vanaf onze eerste PC AMD gehad :) Dit was omdat wij een PC wouden waar we lang mee konden doen, en AMD was gewoon sneller als intel op dat moment :Y) Athlon 650mhz was dat, doet het hier nog steeds goed :) En ik ben bij AMD gebleven wegens oc-baarheid en prijs/prestatie verhouding.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Ik ben ooit begonnen met een AMD 386 DX2 (Amd was de enige die een DX2 kon maken) daarna een AMD 486 en bij de Pentium kon ik alleen maar Intel nemen, omdat de Cyrix er nog niet was. Via meerdere Pentiums t/m P3 ben ik uiteindelijk weer overgestapt naar een Amd 2600+

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• vingerfrits

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Topicstarter
Domme vraag misschien maar wat is een mod :?

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 16:11
Van intel naar amd.. Uhm, ik kon een mobo + cpu + ram lenen van iemand die geupgrade had (van duron700 naar xp2000). Dat was dus ff wat sneller dan mn p2 350. Niet snel genoeg, dus een xp1800 gekocht.. Later een nieuw mobo + xp2400+ gekocht, het ouwe mobo + 1800 zit nu in de pc van mn ma :P (Die ook van een p2 350 naar xp1800 gegaan is :P)

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
vingerfrits schreef op 14 september 2004 @ 17:06:
[...]

Domme vraag misschien maar wat is een mod :?
Moderator. De schoonmaakploeg van GoT zeg maar ;)

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:44

jurma

simply connecting...

Toen mijn celeron 500 kapot ging, en heel goedkoop een AMD duron 800 + mobo kon kopen.
Sindsdien alleen maar amd's gekocht.

[ Voor 5% gewijzigd door jurma op 14-09-2004 17:08 . Reden: typo's ]

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Verwijderd

6 maanden geleden, mijn P2-450 was overleden (Q-tec :( ). Als die niet was overleden had ik geen nieuwe pc gekocht want hij voldeed prima, maar dat terzijde.
Belangrijkste reden was dat het veel goedkoper was, maar ook om het gewoon uit te proberen want ik had nog nooit een AMD processor gehad. In de periode daarvoor wou ik hem overigens niet, verstookte teveel energie en dus teveel warmte, maar dat argument is nu weggevallen omdat intels van de huidige generatie evenveel verstoken.
Daarbij ben ik er zeer tevreden over, maar het is niet zo dat ik nu een voorkeur heb, ik zou zo een P4 kopen, als deze dezelfde prijs/prestatie verhouding zouden hebben als een AMD.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik ben overgestapt van een P!!!450 naar een Slot A Athlon 700. Hiervoor had ik een celeron 333 en daarvoor een p120. Daarvoor ook intels in 486s, 386s en nog verder terug :P In die tijd waarin proc-performance echt veel ging schelen bij spellen waren de AMDs gewoon trager (K6 bijv.) maar toen de K7 voor het eerst ten tonele verscheen.... :9~ Vandaar dat ik na de P!!! naar AMD overgestapt ben. De snelste intelvariant (nog steeds een P!!!) was gewoon trager EN duurder dan de snelste AMD.

Mijn overstap was dus in 1999. De K6 enzo waren wel goedkoop maar niet zozeer sneller dan de Intels op dat moment. Ik heb ook wel eens met een K5 gewerkt enzo, maar als ik kijk naar eigen pc > dan was 1999 de ommedraai.

Spijt van overstap gehad? Nee, niet echt. Had in het begin wel wat problemen met het mobo voor die slot A athlon (irongate chipset op asus mobo), maar na een paar bios en software updates liep dat ook lekker (en snel :9~ ). Daarna nooit meer problemen gehad eik. Een keer een core vernield, dat wel :X Met een superorb :X Was een Thunderbird 800. Maarja, toen maar een Thunderbird 1100 daarvoor in de plaats gezet >:) Daarna een Athlon DDR 1400 gehad, toen een Palamino 2000+, toen een Thoroughbred 2200+ en nu een Barton 2500+ :) Ben met al die dingen erg gevreden geweest en ben nog steeds tevree met m'n 2500+ @ 2.33ghz O+ Maar sneller mag altijd natuurlijk :+ Ik denk dat m'n volgende proc ook weer een AMD zal zijn, prob een s939 A64

Ik zal niet aan AMD vasthouden als ze slechte of te dure producten gaan maken, maar tot nu toe zijn ze altijd behoorlijk snel, vriendjes van OCers (vaak ieg :P ) en niet zo prijzig geweest. Zodra Intel met iets komt dat veel sneller is, zoals de Athlon Classic in z'n tijd, stap ik net zo makkelijk weer over denk ik. Vasthouden voor niets aan een merk voor procs vind ik vrij absurd ieg :P

[ Voor 13% gewijzigd door Okyah op 14-09-2004 17:25 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik heb altijd al AMD gehad, tussendoor nog een keer een P3 450 maar dat was door broddelwerk van de leverancier geen succes. Inmiddels draait mijn server ook met een P2 350, die heb ik gehad van school dus daar had ik weinig keus :).

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• mlt
  • Laatst online: 16-11-2025

mlt

Ik heb altijd de voorkeur gehad voor Intel. Al vanaf de eerste PC die wij thuis hadden. Dat was een 8086/8088. Daarna een 486SX en daar weer na een Pentium III 500. Dat waren PC's van mijn pa. :P

Mijn eerste PC die ik zelf heb gekocht was een Intel Celeron 1 Ghz. Die was goedkoop toen. Daar heb ik zelfs twee moederborden mee versleten. Die PC doet nu dienst als windows 2003 server.

Vorig jaar in juni heb ik mijn eerste AMD PC gekocht. Reden: Prijs/Prestatie. De AMD Athlon XP 2400+ bood meer waar voor zijn geld dan een vergelijkbare Intel Processor. Ik heb deze zelfs nog even overgeklokt naar 2,25 Ghz (ofzoiets). Standaard loopt de 2400+ op 2 Ghz.

Maar deze zomer kreeg ik last van spontane systeemcrashes en heb ik dus de zaak weer op de standaard snelheid gezet.

Verder ben ik nu zeer tevreden over mijn AMD PC'tje. Op mijn werk zie ik alleen maar Intel PC's en ook mijn laptop heeft een Intel (P4 Mobile 1.8ghz). Maar het maakt mij niet uit wat voor processor het is, als ie het maar goed doet. :)

• cold
  • Niet online
ik ben na mijn pentium 133 overgestapt naar een AMD k6-2 450Mhz
opgevolgd door een 1.2Ghz Athlon RIP en een 1.4Ghz Athlon RIP
en na en XP2000+ nu een 2200+@2500Mhz :)
in de toekomst.... tja dualcore AMD 64 :)

[ Voor 1% gewijzigd door cold op 14-09-2004 17:12 . Reden: AMB ----> AMD 8)7 ]

2x MT v3 | EMS v149 VNS v119 BMS v113 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | M5Stack RS485 | AstraMeter as virtual CT002

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Mijn eerste AMD was een AMD 386DX-40 :).

Intussen heb ik ook nog een AMD K6-2 450 gehad, als vervanging van een Intel P166MMX. Vette snelheidsboost!

Maar goed, je bedoelt waarschijnlijk wanneer ik overgestapt ben op de Athlon processor? Well, ik heb ooit een systeem gehad met een PIII-550 erin. Die werd op een gegeven moment toch wel erg langzaam (ok, Windows werd met elke versie weer groter en trager :|, het systeem bleef even snel). Maar die PIII-550 was de snelste processor die op mijn boardje paste. Dus ik moest een andere proc en mobo kopen.

Well, Intel was toen net zijn marktleiderschap aan het uitmelken en Intel mobo's en processoren waren *duur*. Ik voelde me toen door Intel gedwongen om over te stappen op een AMD systeem. Ik heb het nog even gerekt totdat de kinderziektes uit de KT133 waren en de KT133A chipset er was, maar toen heb ik niet meer getwijfeld.

Mijn eerste AMD systeem is dus een Duron 700 geworden op een A-Open AK33 moederbordje. Vele jaren gedraaid, en nog overgeclocked gehad tot 866MHz (8x108).

Inmiddels heb ik die Duron processor nog steeds, maar ik heb er een media-systeempje omheen gebouwd met allerlei micro-ATX spul. Mijn main PC is een Athlon 2600+, en ik heb nog een AMD K6-2 450 als webservertje en een Intel P166MMX Overdrive systeem en een PII-233 systeempje. Oh ja, en een laptopje met een P150MMX erin, en nog een laptopje met een 486 erin (geen idee welke snelheid). Je kan dus niet echt zeggen dat ik overgestapt ben op AMD, maar voor mijn main systeem kies ik altijd de oplossing die het meeste snelheid/euro oplevert, en dat is nog steeds AMD (hoewel dat steeds minder lijkt te worden).

Oh, ik heb nog een XT systeem gehad met een 8088 van AMD :).

Macbook Pro

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06 12:58

Turkish

zhé germans

Ik ben eigenlijk voor werkstations overgestapt toen m'n vader voor z'n pc privé een Thunderbird 650 kocht (inmiddels een jaar of 4,5 geleden) en dat ding na 3 jaar nog steeds probleemloos draaide. Vond toen de prijs/kwaliteitverhouding heel gunstig en heb toen een Athlon XP1700+ gekocht.
Inmiddels thuis een AMD servertje ook, die prima 24/7 draait zonder problemen. Overigens als ik volgend jaar een nieuw workstation koop, kan ik net zo makkelijk weer naar intel switchen, koop gewoon wat ik op dat moment het meest z'n geld waard vind :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-07 19:34
Ik ben voor AMD gegaan toen ik mijn eerste pc heb gekocht. Een AMD 3200+. Dit omdat het net ff wat goedkoper was dan Intel. En tjah, als je student bent heb je nu eenmaal niet snel geld teveel :Y)

Ben toen van een Pentium II 400 Mhz naar AMD 3200+ gegaan, leuke upgrade :P

Verwijderd

Ik heb laatst me nieuwe pc gekocht, het is toch weer een Intel geworden, een pentium 4 @ 3,6Ghz.
Ik heb verder ook altijd Intel gehad en altijd tevreden mee geweest, heb ook een tijdje een AMD gehad, en heb ook een paar dagen op een Athlon 64 gezeten, maar ik vind alles op een AMD wat minder soepel aanvoelen, op een Intel voelt alles gewoon wat feller, vooral met HT enabled, ondanks dat AMD vaak iets sneller in benchmarks is.
Verder geen slecht woord over AMD of zo, prima cpu's :) maar Intel heeft mijn voorkeur, ook een beetje door de ervaringen die ik met werken op technische dienst heb op gedaan.

• The_Scarabial
  • Laatst online: 23:38

The_Scarabial

MTB for life!

ik ben in 2001 van een pII 350 Mhz overgestapt naar een AMD Athlon xp 2000+ (total upgrade) en in 2003 naar een AMD Athlon xp 2800+ (alleen nieuwe cpu) ik had toendertijd gekozen voor AMD, omdat het gewoonweg goedkoper was. Als ik genoeg euro's had gehad had ik wel een intel gekocht waarschijnlijk.

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 23:23

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Om eerlijk te zijn heb ik, nu ik er over nadenk, nog NOOIT een Intel cpu gekocht ... :>

- AMD 40MHz / 386 SX/DX
- AMD 166MHz / AMD K6
- AMD 500MHz / AMD K6-2+
- AMD 1000MHz / AMD Athlon
- AMD 2000MHz / AMD64 3200+

alles is eigenlijk bij toeval bij AMD gebleven vanwege de toen zo mooie prijs/prestatie verhouding ;)

| My SpiderWeb |

• Arion Rufus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-04-2025
2200+ was toen gewoon beter kwa prijs en kwaliteit, ik zou ook niet meer anders willen! Op dit moment een 2800+, ooit nog een keer een 64 bit, socket 939.

[ Voor 34% gewijzigd door Arion Rufus op 14-09-2004 17:14 ]

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Mijn laatste Intel CPU was een Pentium 120, daarna ben ik overgestapt naar een AMD K6 450Mhz met als reden dat ik AMD in de reviews goed naar voren zag komen de prijs een stuk interessanter was dan de prijzen van Intel CPU's. Sindsdien heb ik nooit meer een Intel CPU gehad, gewoon omdat AMD me prima bevalt en de prijzen vaak veel aantrekkelijker zijn dan die van Intel. Ook vind ik AMD beter presteren in games (hoewel ik geen echt goede vergelijking heb met een Intel PC, dat geef ik eerlijk toe ;)).

Profile

• Brent
  • Laatst online: 09:08
Arion Rufus schreef op 14 september 2004 @ 17:13:
2200+ was toen gewoon beter kwa prijs en kwaliteit, ik zou ook niet meer anders willen! Op dit moment een 2800+, ooit nog een keer een 64 bit, socket 939.
Same here. Van een dual 2400 nu een 2600, dus niet zo verschikkelijk veel veranderd :P Volgende word een dualcore Athlon 64.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Ik heb na een p2 een AMD gekocht en heb er nog steeds 1, over paar maand AMD64 :*)

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-06 14:50
Intel 486 DX4-100 -> Cyrix 233 (ofzo) -> K6-II 350, en daarna alleen AMD.

Verwijderd

In '99 heb ik een dual celeron gekocht, veel plezier van gehad, maar kon 'm voor een scherpe prijs een jaartje later doorverkopen en toen heb ik een AMD 900 gekocht, in 2000 dus.

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-07 21:54

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

ik heb nog nooit een intel gehad, pas na mijn amd 1800 kreeg ik een stapel PII's gratis. vader heeft altijd intel gehad, en het beviel me nooit als ik op zijn pc's moest werken.
zelfs alle 486'ers (met misschien 2 uitzonderingen - ciryx oid) waren bij toeval allemaal amd's

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Gaius
  • Niet online
Nou, ik had na de aanschaf van een AMD 233MHz me eigenlijk voorgenomen om geen AMD meer te kopen. Toen ik er namelijk een Intel 233MHz in had gezet was het systeem direct een stuk stabieler.

Echter, jaren later wilde ik weer eens upgraden (had toen een P3-450MHz) en toen was de keuze óf een P3 van net boven de 1GHz of een onbetaalbare P4. Toen ben ik toch maar eens goed gaan nadenken over de Athlon 1400MHz die destijds goedkoper was dan de goedkoopste Intel, maar wel bijna 2x zoveel MHz-en had.
Na een aantal reviews gelezen te hebben wist ik genoeg, de AMD werd het. Geen moment spijt van gehad. Nu zit er in hetzelfde moederbord een Athlon XP2200+, puur omdat het moederbord niet harder kan. :P

Inmiddels is de 3e AMD cpu onderweg: A64 3500+ :)

Verwijderd

Ik ben na mijn Pentium III 500 overgestapt naar een AMD Athlon XP 2600+. Dat was een hele verbetering :Y). Ik heb vooral vanwege financiële redenen voor AMD gekozen. Ze zijn gewoon veel goedkoper, terwijl de prestaties vergelijkbaar blijven.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

vingerfrits schreef op 14 september 2004 @ 17:01:

Dat was ik dus. Dit soort topics zijn in principe kansloos. Maar ik ben de beroerdste nog niet en ik wil wel even aankijken wat de huidige generatie GoT-users ervan gaat maken :) Anders zet ik er alsnog een slot op en deel ik indien nodig wat waarschuwingen uit.

Om een beetje ontopic te blijven. Ik stap in principe niet over. Ik neem gewoon het beste dat op het moment van de aankoop verkrijgbaar was :) Ik kón ten tijde van de aankoop van mijn bak een Dual Opteron nemen, echter er waren toentertijd geen mobo's beschikbaar dat aan mijn wensen voldeed (AGP slot, unbuffered geheugen en onboard U320 SCSI).

[ Voor 21% gewijzigd door BalusC op 14-09-2004 17:32 ]

Verwijderd

tja bij mij ging het zo.
eerst een intel 166mhz toen een 400mhz en toen kwam amd toch wel wat meer in te komen en had toen dus een duron 850mhz gekocht dat beviel me goed toen een 1200 en een 2000xp en nou ga ik deze week een amd 64 3200 halen dus tja is eigenlijk meer vanzelf gegaan

p.s. 286 tijdperk niet meegeteld en daarvoor ook niet :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 17:27 ]

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:41
Ik koop sowieso alleen AMD eigenlijk. Ben er mee begonnen omdat het goedkoper is. En omdat een concurrent op deze markt nooit weg is. AMD is ook gewoon goed, dus krijgen ze van mij alle steun.

+ dat ik intel schraal vind, omdat ze toen die reclame hadden, dat je sneller kon internetten met een pent 3.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:48
Ik ging toendertijd over naar AMD, omdat...
1. Willamette clock voor clock zoog
2. AMD een vrije MP had na modden
3. AMD was veel goedkoper
4. AMD was gezien het budget qua overclocken beter

Ging van P3-550E@842 naar een Duron1300(Morgan). Dit was dus een koude douche, omdat een Morgan niet te modden viel. Heb na veel rommelen uiteindelijk toch de MP naar 11 gekregen. Dit was natuurlijk niet voldoende heb kort daarna een XP1800+(Thoroughbred-B) gekocht met een Nforce2 bordje. Nu heb ik een XP2500+ Mobile, welke aan alle 4 de bovenstaande punten voldoet :)

iRacing Profiel

Verwijderd

Mijn eerste PC was een Cyrix P150+, waarbij het ding duidelijk sneller was in dagelijks gebruik dan 2 duurdere Intel P1-166's van mijn huisgenoten.

Daarna CPU vervangen voor een K6-233 omdat in het moederbordje alleen maar P1-166 mhz ondersteunde.

Dat beviel zo goed dat ik daarna een K6-2-450, Duron 700, en nu XP1600+ heb aangeschaft. Zowel uit prijs/prestatie oogpunt als het feit dat het natuurlijk altijd leuk is om David te ondersteunen tegen Goliath...Gezonde concurrentie is altijd goed, en als de alternatieven net zo goed of zelfs beter zijn, waarom zou je die niet ondersteunen?

Daarom tank ik ook zoveel mogelijk bij Tango :)

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:17
Ik ben ongeveer 8 maanden geleden overgestapt
van een PIII 1GHz naar een AMD Athlon64 3000+. :Y)
Simpelweg omdat het de eerste 64bit processor is, en ik dat wel wou proeven.
:)

^ Wat hij zegt.

• Kevinp
  • Laatst online: 08-07 09:40
Ik maakte zelf de keuze om voor amd te gaan 4 jaar geleden. toen ongeveer de atlon 600 standaard was. Ik kreeg toen gelukkig een atlhon 800 mee(lekker megenomen). En nu draai ik een athlon 2600+. met ati kaart :p. ook z'on overstap merk kwa desktop pc's.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Jimbolino
  • Laatst online: 04-07 01:07

Jimbolino

troep.com

10 juni 2000 om 20:37

een AMD K6-500 op precies te zijn

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

BalusC schreef op 14 september 2004 @ 17:21:
[...]
Ik stap in principe niet over. Ik neem gewoon het beste dat op het moment van de aankoop verkrijgbaar was :)
Nja, dan stap je dus eigenlijk gewoon erg vaak over :+ Maar ik heb een beetje hetzelfde wel > ik ga voor het snelste - mits het betaalbaar is ;) - dus eik voor iets met een goede prestatie/prijs verhouding. Toevallig is dat al een tijdje AMD geweest elke keer als ik iets nieuws kopen ging. Nu heb ik ook een paar keer een upgrade gedaan op hetzelfde mobo > dan KAN je natuurlijk niet switchen, daar moet je ook rekening mee houden ;)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Voorheen had ik altijd Intel, maar sinds december 2003 is er ook een AMD bij gekomen, mijn werkbak heeft een 2600+ (Barton) nu.
Maar dat is ook de enige AMD, voor de rest is alles Intel, mijn huidige laptop P4M Mobile bijvoorbeeld.
Wat het desktopsegment betreft is AMD toch beter op dit moment, tenminste dat vind ik dan.
Een Athlon 64 of Opteron heeft over het algemeen toch net iets meer performance dan een intel van dezelfde prijs (en vergelijkbaar type)
Wat laptops betreft vind ik Intel nog steeds de beste, maar de Athlon 64 Mobile begint het ook goed te doen.

Dus wat laptops betreft weet ik nog niet wat mijn volgende aankoop word (misschien zelfs nog wel een powerbook :P)
Maar mijn volgende desktop zal hoogstwaarschijnlijk een dual opteron worden.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-06 13:11
Mijn laatste Intel was een 286 op 12MHz. Daarna heb ik een AMD 386SX 25MHz gehad en vervolgens nooit meer Intel gehad voor mijn persoonlijk werk/spelstation. Ik heb meestal AMD gebruikt maar ook IBM (486DX 66Mhz) en Cyrix (6x86 200MHz). Nu kijk ik uit voor een AMD Athlon 64 3000+ of 3200+ binnen enkele weken...

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Nog nooit een Intel gehad.... nou ja niet lang.... en alleen 486/586 :)

Heel snel een Cyrix en dan aan de K6-2/3 en sindsdien ONLY AMD :Y) O+

Mijn 25 MHz Intel 0wn3d3 wel heel hard vind ik :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Rendier2710
  • Laatst online: 08-07 10:48
Mijn eerste AMD was een k6-2-300. Volgens de verkoper had ik een primeur omdat ik de eerste CPU op 100 mhz fsb kocht. Sindsdien heb ik me voorgenomen nooit meer spul te kopen wat net uit is(wat een ellende gehad). Het ding draait overigens nog steeds bij mijn broer, dus zo slecht was die ook weer niet.

Verwijderd

Ik stap niet over als Intel gebruiker. In multitasking blijft Intel toch net ff sterker. AMD vind ik persoonlijk weer beter voor gamen. Tis maar net waar je het voor gebruikt, en ik draai nu eenmaal veel applicatie's tegelijk, dus blijft het Intel :)

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Mijn eerste Intel was een XT 8086 8mhz daarna een
i386 33mhz DX later geupgrade met 387(co-proc).
Daarna Cyrix (echt slecht) 150+ gehad daarna toch nog een Intel P2 266 en Celeron 433 opgevolgd door AMD T-bird 1400 en nu AMD Athlon64 3500+.

Intel->AMD Reden is simpel prijs/kwaliteit.
Dat ik van Cyrix weer naar Intel ging was omdat Cyrix gewoon zwaar incompatible was. Amd is dat niet :)

[ Voor 9% gewijzigd door M55 op 14-09-2004 17:37 ]

Verwijderd

Ik had altijd pentium tot en met 500 mhz ofzo, toen op aanraden van een klasgenoot naar AMD overgestapt. AMD was toen volgens mij ook de snelste wat de reden was om het toch maar te doen (thunderbird 1,4 ghz was het dacht ik). Na die 1.4 ghz heb ik een xp 1900+ gekocht welke ik nog steeds heb :)

Ik weet niet wat mijn volgende processor gaat worden. Intel heeft een goede naam en AMD heeft mij ook nooit teleurgestelt dus ik denk dat het gaat afhangen wat op dat moment gewoon het snelste is EN of de moederbord aan mijn eisen voldoet (en veel reviews lezen natuurlijk).

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-01 12:27

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Onderbouwing: Ben altijd al voor de underdog geweest... vandaar ook mijn volgende lijstje:

P90
Cyrix P166+
AMD K6-2 350
AMD Thunderbird 650
AMD Athlon 1 GHz (5 seconden.... toen :(, nu wel >:) )
AMD Athlon 1,2 GHz (gelukkgi ietsie langer)
AMD XP 1700
AMD 64 3200

Hoop nog altijd een keer een Intel te moeten kopen 8)

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
In de P2 tijd had ik nog een socket7 mobo. Ik vond het te traag worden en overwoog een P2 te kopen (toen nog duur), totdat ik van een vriend een AMD k6-2 300 processor kreeg die op het juiste socket7 mobo probleemloos, met standaard koeling, op 366Mhz draaide. Toen was ik natuurlijk verkocht :). Hij was zelfs sneller dan de Celeron 500 die ik daarna kreeg.
Nu is het enkel nog AMD. Deze week nog Athlon 2500+, volgende week Athlon64 3400+.

• Satch
  • Niet online
ik begon vroeger met een p3 450 deed zijn werk goed maar na een tijd werd hij toch te langzaam (helaas was het een packard bell). Ik zocht dus voor een upgrade en de meneer bij de computerwinkel zei dat amd xp 1700 de beste prijs/prestatie verhouding had.
was een flinke performance upgrade. zon 2 weken geleden vond ik hem toch te langzaam worden voor games onder andere. Dus ging ik voor een nieuwe pc kijken. Ik dacht meteen aan AMD omdat dat me gewoon beter leek. en vanwege 64 bits processor aangezien die flink presteren in games.
Ik zit nu dus met een amd athlon 64 3200 @ 2350 mhz. :*)
mijn 1700 was helaas een palominio en werd dus aardig heet. maar nu heb ik cool en quiet en blijft ie lekker koel. :)

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 21:42
Het merk maakt mij weinig uit. Ik kijk persoonlijk meer naar de prijs/kwaliteit verhouding. Vorig jaar op de HCC een AMD systeem gekocht (losse onderdelen welliswaar), omdat die combinatie van producten de best presterende machine kon leveren welke binnen mijn budget paste. Zo heb ik gekozen voor een 2500+ met een A7N8X-deluxe moederbordje, omdat die destijds als een goede overclocker bekend stond. Dus zoveel mogelijk power, zo weinig mogelijk crap, voor mijn geld.

Als ik dezelfde features en performance van een AMD systeem naast een Intel zette kwam ik tot de conclusie dat dat AMD systeem stukken goedkoper was, maar wel de performance kon leveren als die van Intel.

Zo ben ik tot mijn huidige systeem gekomen, maar over drie jaar kan het best andersom zijn. In mijn vorige systeem zat een Intel Celeron 633.

[ Voor 4% gewijzigd door Sybr_E-N op 14-09-2004 17:41 ]

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Onze eerste PC was nog een kant-en-klaar PC met een Intel Celeron erin (ik wist toen nog niet eens van het bestaan van AMD af :X)

De volgende PC was een zelfbouw en daar kwam een Athlon XP 1800+. Ik koos voor een AMD, omdat die goedkoper waren dan Intel, en omdat er toen een behoorlijke hype gaande was vanwege bepaalde steppings Thoroughbred B's die erg hard clockten. En bovendien vind ik AMD gewoon stoerder dan Intel (vanwege de underdogpositie)

De volgende upgrade zal vast ook weer een AMD processor bevatten. En bij PC's die ik voor anderen bouw zet ik er bij voorkeur ook een AMD in. Ben dus best wel een AMD fan :)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07 07:14
Ooit begonnen met een Intel 386 @ 25 Mhz :o.
Toen kregen we een nieuwe computer, hellaas was er een tekort van AMD K6 processors op dat momment of zo. Dus kregen we tijdelijk een Cyrix 166+ (133 mhz). Toen kregen de K6 geklokt op 200 mhz. Zo heej, wat een monster was het toen des tijds :P.
Lat er nog geupgrade naar een k6-2 @ 400 mhz, performance verschil werd niet echt merkbaar, maar wel leuk :).
En nu draai ik op me athlon 1333 (166*8) heerlijk :7.

Verwijderd

Mijn allereerste pc ooit was PI 200Mhz met MMX. Waaw, wat cool, ik wist toen niet eens wat een cpu was, loLL. Pc werd door me moeder betaalt, samen met een HP printer (nu nog staan :) ). Pc staat nu hier als Linux experimenteerbak >:) :D :)

Rond 2001 ofzo was ik het beu dat de pc altijd maar traag liep en vastliep, door de zovele dingen die ik tergelijkertijd deed. Dan maar aan mijn zus gegeven en ikzelf een AMD athlon 700 gekocht :) en zelf ineengestoken :D
2 dagen later, mobo maakte kortsluiting en na rapareren, mobo werkte nog :D , het schakelaartje van de 220/110 van de voeding gezien, ik stond er een goeie 10cm met mijn hoofd vandaan, en BOOM!!.

Systeem liep van die dag nooit stabiel meer >:) dan maar van alles uitgeprobeerd, zoals overclocken enzo.
Nu 2004 een nieuwe pc gekocht en het werd een AMD Athlon XP2800+ (Barton)

Persoonlijk ben ik niet zo kieskeurig, maar als het op geld uit mijn eigen zakken aankomt :D en als de prijzen dalen van Intel, dan zou ik ook wel graag een Intel systeempje hier hebben hoor :)

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-07 18:54

nIghtorius

Poef!

Mijn geschiedenis...

• Intel 286
• Intel 486 DX2 66Mhz
• Intel Pentium 133
• Intel Pentium MMX 200
• Intel Pentium II 350
• Intel Pentium III 650 (draait nu als servert)
• Intel Pentium IV 2400 (m'n bak nu)

zoals je ziet. allemaal Intel. nooit problemen mee gehad. Maar om een of ander vage reden heb ik het gevoel dat m'n volgende proc geen Intel word.. (A64 3800+ ziet er :9 uit, alleen zo duur :'(... ach ja... beetje sparen he? ;))

die van m'n broer is.. bijna 't zelfde.

• Intel 286 (fysiek dezelfde bak als bij mij.. gezamelijke aankoop)
• Intel 486 DX4 100Mhz
• Intel Pentium 133
• Intel Pentium 200 MMX
• Intel Pentium II 450 Mhz (geen P3 dus!)
• Intel Pentium III 600 Mhz
• AMD Athlon 2600+ 333/512kB Cache

de AMD was op advies van mij. lekker veel power voor een lekker lage prijsje.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Thandor schreef op 14 september 2004 @ 17:04:
M'n Pa & Ma hebben wel een Pentium IV 3GHz. Echter voelt mijn PC (en is 'ie ook :D) sneller aan.
offtopic:
Dat kan ook nog door de hoeveelheid spyware komen :P

Ik zit zelf al vrij lang bij Intel, het werkt, en ik vind iets meer geld uitgeven niet echt een ramp.
Ik heb ooit een AMD K5 van 100MHz gehad, die toen vervangen is door een Pentium 100. (Leuk he, tijd dat AMD en Intel cpu's nog dezelfde socket hadden! :P).
Sindsdien heb ik nooit meer anders gehad dan intel..
Na die eerste PC kreeg ik een Pentium 200MMX :Y)
Deze PC is ook weer vrij snel vervangen, door een Pentium II 400. Een tijdje later kreeg ik een Pentium!!! 800EB, die echt weer snel vervangen is, deze keer door een Pentium!!! 1200. Met deze PC heb ik een hele tijd gewerkt, deze is er begin vorig jaar pas uitgegaan en vervangen door een Pentium4 2,8E.

Ik heb nog nooit problemen gehad met Intel, en zie eigenlijk ook geen reden om over te stappen naar AMD. Misschien is AMD sneller, tja, mijn PC is voor waar ik hem voor gebruik snel zat. Als ik eenmaal goede ervaringen heb met een merk blijf ik producten kopen van dat merk, en ik heb tot nu toe met best veel merken goede ervaringen (Intel, EPoX, nVidia).

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Ik ben nooit echt overgestapt, ik heb vanalles door elkaar gehad. Diverse merken 286 en 386, Pentium 200, Pentium 75, AMD Duron 1300, nog een Duron 1300, nu een Pentium-M erbij.
Ik heb bijna al die pc's gekregen, had er dus weinig over te vertellen. Die P200 en 286 kwam van m'n pa's werk en daar hadden ze alleen Intel. Die pentium-M zit in m'n Centrino laptop (Dell Inspiron 8600).
Op het moment is Intel wel heer en meester op het mobiele platform, met de Pentium-M hebben ze een flinke stap voorwaarts gemaakt (goede prestaties tegenover laag energieverbruik).

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 05:58
de eerste pc's die me pa aanschafte waren allen intel (286-p1)
We hebben ook nog een tijd een 586 gehad, maar durf niet te zeggen als het intel cpu is/was.

Op het moment dat ik op kamers ging, kocht ik me eerste eigen pc met een amdk6 233 cpu. Op het zelfde moment heeft een oom van me, een bijna identieke pc gekocht, een p2 350. Behalve cpu/mobo/mem was alles hetzelfde. Beide pc's leverden in games de zelfde prestaties. Tijdens heavy rekenwerk, was de intel TOEN nog sneller bij onze testjes.

Hierna heb ik de grootste fout ooit gemaakt. Ik kocht een celeron ;(
Het draaide wel alles enzo, maar ik miste net dat ene beetje power wat ik verwacht had. Toch heb ik deze cpu 2 jaar lang dag-in dag-uit gebruikt.

Me stage was voorbij en mocht blijven bij het bedrijf. Dus weer nieuw pc gekocht.
Op me werk draait 99.9 % intel (er is maar 1 amd pc in hele bedrijf, en ong 4000 intels). Toch heb ik voor AMD gekozen, omdat me amdk6 233 altijd goed liep.
Keuze werd amd 1800XP. Hele tijd gebruikt, tot ie rare temp aangaf. Andere koeler gekocht en probleem weg...

Maandje later zelfde mobo gekocht, alleen dan met RAID en cpu 2200 XP.
Ook hier tevreden over. In principe ben ik zeer te spreken over beide merken

https://d4armory.io/Player/803500

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-07 14:02
Wij zijn thuis begonnen met een 486 SX @25 MHz, geen idee of dit AMD of Intel was
Daarna een P2-350
Toen een Compaq pc met een AMD K7@550 MHz
De P2 is bij terecht gekomen en toen heb ik "per ongeluk" het bios vernield en toen heb ik het hele systeem geupgrade naar een AMD Athlon 2400+, dit omdat dit voor mij een goede kwaliteit/prijs verhouding was.
M'n pa heeft nog een P4 3,2 GHz staan, niet echt bewust, hij had toen de keuze uit 2 en dit was hem geworden, door de videokaart ed.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb altijd Intel gehad, mijn laatste echt Intel PC die ik heb gebruikt was een Pentium III 600EB MHz, ik wilde wat nieuws en kocht een MSI K7T Turbo2 met 768 MB SDR en een Athlon XP 2000+ Palomino. In samenwerking met een Radeon 7500 toen helemaal hip 8)

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Leuk om te zien dat veel AMD-fans vanwege de (meestal) betere prijs-prestatie verhouding geswitcht zijn en de meeste Intel aanhangers redenen aandragen als "het voelt gewoon beter".
Niets mis mee hoor, ik ben ook van de laatste groep.
Nog gekloot op 80086 (zo heette dat ding toch?) op een dikke 8 Mhz. Later via een andere pc bij de 486 DX 33Mhz beland. En die pwnde de 486 SX van een vriend zo hard! Dat waren nog eens tijden :)
Ook nog lang op een Pentium 166 gewerkt. En een half jaar geleden van een P3 800 naar een P4 2.8 overgestapt.

Altijd voor Intel geweest, waarschijnlijk omdat mn vader "dat andere spul" meestal niet vertrouwde. Ik heb ook nog alle incompatibiliteit spookverhalen nog meegemaakt (wat voel ik me nu oud).
Zelf blijf ik nog voor Intel kiezen vanwege de vage reden dat het beter aanvoelt. Grote onzin eigenlijk. Nu kan ik het wellicht nog meer verantwoorden omdat ik wat meer 3d render werk doe in mn vrije tijd, wat lichtelijk in het Intel kamp ligt.
Aan de andere kant stel ik meestal AMD systemen samen voor vrienden die een pc moeten hebben.

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Had als eerste een P3 450MHz Packard Bell. :)

Daarna was ik van plan een AMD systeem a la nForce2 + 2000/2500+ te kopen (vanwege de gunstige prijs/prestatie-verhouding van AMD en de nForce2 features), maar ik kreeg toen (een jaartje geleden) de mogelijk om een P4 2.4c, 1Gb, R9600p, 2x WD Raptor + Iiyama VMP452 systeem te kopen voor een € 750. Die keuze was dus niet zo moeilijk, aangezien zelfs AMD niet aan die prijs/prestatie-verhouding kon tippen. B)

Ik heb reeds wel een Athlon 1GHz, GF2 MX400, 30Gb systeem op de kop kunnen tikken voor € 70. ;)

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:44
Ik ging heel lang geleden van een Intel Pentium 133 naar een AMD K6-3 450 :9~

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mn eerste AMD was een een tweedehands K6-500 ter upgrade van mn P233mmx. Dat was eind 2000. Omdat de upgrade zo weinig mogelijk moest kosten (dus oa. mn AT kast houden) werd het de AMD. Ik wist wel dat ie wat langzamer was dan de pentium 3, maar de prijs maakte veel goed :)

In 2001 heb ik geupgrade naar een athlon 1000. Deze heb ik erg lang gehad. Pas in 2003 heb ik alleen de CPU vervangen door een XP1800.

Een paar maanden heb ik geupgrade naar een Athlon64 2800. Qua prijs maakte het niet zoveel meer uit in verg. met een Pentium 4, maar AMD beviel me goed en volgens reviews was ie ook sneller dan de P4. Dus weer een AMD genomen :)

Verwijderd

Van Pentium 90 naar AMD gegaan en sindsdien alleen maar AMD :) heb net mijn FX-53 binnengekregen maar ik kan hem helaas nog niet testen omdat het moederbord (Gigabyte K8NSNXP) nog niet binnen is :'(

• marteltor
  • Nu online
ik ben ongemerkt van de 486 van intel naar de amd k6 233 mhz van compaq gegaan ;) de bewuste keus voor amd kwam toen er van de 233 naar de amd thunderbird 1400 werd overgestapt. Toen amd gekozen omdat die veel goedkoper was, maar net zo snel. Een jaar terug is er een amd 2500+ bijgekomen, wederom amd dus. Dat was omdat die zo op 3200+ snelheid in te stellen was en dus hoge waarde voor je geld was ;)

• Fried
  • Laatst online: 06-07 11:47
na gebruiken van de pc van pa en ma (p3 450) zelf maar 1 gekocht. dit werd een xp1700+

nadat ik deze een beetje te langzaam vond worden, overgstapt naar mijn p4 2.8HT die ik nu nog steeds heb.

volgend jaar komt er denk ik wel een nieuwe pc... denk dat tegen die tijd de 64bit wat meer in opkomst is, en dan maak ik wel weer een keuze tussen amd en intel.

volgende systeem gaat wel een stuk stiller worden in ieder geval!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik blijf heen en weer stappen.

Intel 8086 -> AMD386DX-40 -> Intel486-DX2-66 -> AMD-486-DX5-160 -> AMDK6-200 -> Intel -Pentium2-350 -> AMD-K6-2-400 -> Intel Pentium3-800 -> AMD-AthlonXP-1800+ -> Intel Centrino1500 -> AMD-Athlon64-3000+

Het geheim? Steeds de CPU kopen die de meeste prestaties voor het minste geld levert, je ziet bij elke overstap toch een soort gat die een concurrend systeem niet kan opvullen. Nu is de Athlon64 met on-die memory-controller je-van-het, maar ik zie de volgende generatie Intel's op basis van Dothan-technnologie dan de Athlon weer vegen .... en dan weer een dual-core AMD enz enz enz.

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 08-07 21:27
In 1996 is er een merk pc gekocht, dat was een pentium 200 mxx.
In 2000 pc laten bouwen en dat was een amd 850, die gebruik ik nu nogsteeds
In 2005 hopelijk geld om een athlon 64 te kopen, en dan bouw ik hem zelf.

Verwijderd

Interresant topic, en zeer leuke replies om door te lezen.

Mijn processorkeuzes waren tot de P3 eigenlijk helemaal onbewust. Toen de P3 er was, is hier een P3 SLOT1 500MHz (100MHz FSB, om eerlijk te zijn nooit overgeklokt). Die processor koos ik toen (toen nog met pa's kapitaal achter me) vanwege de beste technieken van het moment, en om precies te zijn: 440BX chipet (juweeltje), SSE, en erg goede prestaties. Dat was gelijk de laatste Intel in huis. Toen het wezentje een tikkie te traag begon te worden, en pa nog lang niet aan iets nieuws toe was, ben ik gaan shoppen, en stond toen voor de keuze:

Intel P3 1GHz
AMD Athlon 1200MHz
Intel P4 1.4GHz.

De eerste (P3) was opzich vrij logisch dat hij afviel, en na heel veel techdoc's lezen, ervaringen horen, voor en na-delen afwegen, kwam ik tot de conclusie dat die Intel netburst architectuur niet helemaal m'n ding was, zeker als je zag dat de P3 soms sneller was in tests. Lange pipelines, vreemde geheugeneisen (toen nog SD-RAM of RD-RAM), voor mijn gevoel lage reactietijd (athlon voelde gewoon veel soepeler om mee te werken), en natuurlijk de prijs. Dus voor veel geld een AMD Athlon 1200, MSI K7T266 PRO2.0 RU gekocht (gloedjenieuw, ultraluxe, superduur), en... 128MB DDR-RAM, op 266MHz. Ja, op het RAM bezuinigd toen, maar maandje d'r na gelijk 256 extra gehaald. En wát een systeem was het. Ondanks dat d'r slechts een GF2 MX200 inzat. Supersoepel werken, en érg degelijk spul. Het moederbord draait nu nog steeds goed.

Later is d'r, als kleine upgrade (tsja, Athlon 1200 had nog geen SSE!!!) een Athlon XP2000 bij gekomen, een heuse palomino. Moederbord is later vervangen door een MSI KT4V, een plank die heel m'n vertrouwen in VIA vernield heeft (uitzondering via's eigen CPU's). Op dit moment draait hier (kort)

Asus A7N8X-DX2.0 + Athlon XP 1700+ TB-B @ 2600+
MSI K7T 266PRO2.0 RU + Athlon XP 2000+ PAL
VIA EPIA V10000 + 1GHz Nehemiah
Intel 440BX + 500MHz P3
ALi (unknw) + 800MHz Celeron in Acer TravM212
nVidia nForce3 + AMD Athlon64 3000+ in Acer Aspire1511LMi

Mijn volgende aankoop komende maand (ALS m'n salaris d'r is, kijk des lands posterijen aan als het er niet is) een AMD Athlon 64 3500+ en een MSI K8N NEO2 54-G.

Motivatie?

Ik ben geen AMD fanboy, dat zal ik eerlijk zeggen. Ik geef de concurrentie ook een kans, en ik zie ook wel dat Intel niet geheel stil heeft gezeten. Ze hebben nu eigenlijk 2 processorlijnen die interresant zijn (niet extreem duur, en beschikbaar). De netburst-based P4, en de, net zoals de P3, op P6-core gebaseerde Pentium-M. Om heel eerlijk te zijn vind ik heel die P4 gewoon niet interresant. Hij is een tijdje (vóór de release van de Athlon64) interresant geweest, maar we wisten dat die zal komen.

De processor heeft steeds meer pipelines gekregen, en komt een beetje "geplakte band"-achtig op me over. Er zitten nu zó veel lapmiddelen in om elke % snelheid d'r uit te persen (vreemde frontsidebussen, hyperthreading, nu zelfs SSE3), in zo'n basic processortje, dat ik d'r geen heil inzie. Het productieproces (0,9micron zonder SOI) is érg inefficiënt qua energiegebruik, en hij moet enorm veel toeren maken om vooruit te komen.

De Pentium M pakt dat heel anders aan. Die zal ik wel willen kopen. Helaas is die, qua desktopborden, niet goed beschikbaar, en daar niet echt op ingespeeld. Jammer. Ik ken bijvoorbeeld géén Pentium-M moederbord, met features zoals AGP8x, full-size ATX, S-ATA, etc, etc, zoals er voor de mainstream desktopborden er wel een moederbord is.

Als intel de Pentium-M nou ook nog eens aanpast, voor desktopgebruik, dat je de energie eis van bv. 20Watt zoals het nu is laat varen, en hem omhoogschroeft naar iets als 60W, dan kun je het ding hoger klokken, waardoor de performance nóg hoger wordt. Niemand die moppert, want ook al gebruikt hij meer, hij is nog steeds zuiniger dan Intel's netburst lijn, die minder/dezelfde prestaties levert.

En daar kom je gelijk bij het alternatief: de Athlon 64. Een geheel nieuw ontwerp, wat zéér veel mogelijkheden bied. Slim tot in de puntjes! Geintegreerde geheugencontroller voor de processor zelf, zodat je bij veel processors ZIEKE geheugenbandbreedte krijgt (zucht, 32 procs server...), en zowiezo lage latency. Ondersteuning voor het volledige instructiepakket, zoals SSE2, waar de concurrentie veel voordeel uit haalde, en een slim systeem zoals Hypertransport, om CPU's en andere onderdelen aan elkaar te koppelen, zodat ze zonder bandbreedteverlies van bijv. elkaars geheugen kunnen happen, en full-duplex met de chipset (niets meer eigenlijk dan een AGP-Bridge en wat frutsels) kunnen communiceren.

Neem daarbij slimme greenpeace-vriendelijke technieken zoals SOI, en Cool 'n Quiet, en je hebt nog een koele, zuinige processor ook. En ik moet zeggen, qua gebruik: Heerlijk!!! Lekker snelle reacties.

Iemand die vraagt aan mij waarom intel, vertel ik dit (zei het korter), en laten we wel zijn: op wat rotte chipsets na (BRAND, KT4V, BRAND!!!), is er qua stabiliteit, temperatuur, betrouwbaarheid, duurzamheid, zuinigheid, en toekomstperspectief, níks tegen AMD.

En dan komt d'r ook nog eens bij dat ze een fabriek slechst één landje weg hebben, de underdog zijn (everybody loves the underdog), en het érg goed doen.

Verwijderd

Ik geloof in 1999 of 2000 ofzo.. Ik ging van een celeron 433 na een duron 1000

• NoReason
  • Laatst online: 07-07 11:36
We hebben nog een AMD K6-2 400MhZ ofzo maar da tel ik even nie mee (P1 ging kapot, m'n ouders hebben het geupdated)

Ik had een nieuwe computer nodig, bijna 2 jaar geleden, en in die tijd was de AMD Athlon gewoon beter dan de PIV (persoonlijke mening), dus een XP 2000+ gekocht

Voor mijn broer zijn pc ook een XP 2500+ genomen en de volgende upgrade zal ook een AMD worden (64bit)... ik ga gewoon voor prijs/kwaliteit, maar vooral voor Prijs

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

• MasterMike
  • Laatst online: 24-12-2025
Begonnen met Intel PI 133 Mhz. Hierna nog een PII 350 mhz. Hierna de overstap naar AMD de AMD Duron 1200+. Nadat ik deze als servertje begon te gebruiken heb ik een AMD Athlon XP 1800+ gekocht. Nu sinds kort overgegaan op AMD64 3200+ tot nu toe is AMD me zeer goed bevallen. Alleen die 1800 was wel een beetje een heethoofdje >:)

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-10-2025

Hironshy

Orooo!!!

2 jaar geleden overgestapt van een PII 350mhz (Packard Bell, I know...shame on me >_<) naar een Athlon XP 1800+. Had destijds de beste kwaliteit/prijs verhouding en ik support graag de underdog :P

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-05 20:45
Mijn eerst pc was toevallig een AMD, echter wel een Intel kloon, een 386SX25. Daarna was het alleen echt Intel totdat ik vanaf een P2-400 overstapte naar een AMD Thunderbird 900.

De rede hiervoor was de prijs natuurlijk en AMD was toen helemaal hot. Echter heb ik nog nooit zoveel ellende met een computer gehad. Dit lag vooral aan de gebruikte Via chipset, maar als AMD geen eigen (snellere) chipset maakt houdt het op qua keus.

Ik werd er begeef moment zo stont ziek van dat ik snel een P4 had gekocht. Deze is almiddels ook veer vervangen door een P4. Beide werken nu nog steeds perfect..

Het voordeel van Intel is altijd dat ze en een goede processor maken en een goede chipset. AMD is afhankelijk wat een ander fabriceert.

Tegenwoordig zat het vast allemaal beter zijn (Nforce) maar ik blijf toch nog huiverig wat dat betreft.

• krflyer
  • Laatst online: 27-11-2024
Ben begonnen met een AMD 40MHz 386 CPU icm met een Intel 387 / 33 MHz cprocessor (dit was eigenlijk een overclock) Dit moet rond 1993/94 zijn geweest, weet het niet meer.

Dit heb ik nu:
Heb die inmiddels weggedaan, maar de traditie voortgezet met een Cyrix 6X86 en later een AMD K6-2 400, geupgrade naar een 550. Draait als server.

Dan is mijn 2e desktop een AMD K7 slot A 600MHz. Draait nog steeds.

Mijn 1e desktop is een AMD 2400+ / 266FSB waar eerst een TBird 1,4GHz in heeft gezeten.

Mijn laptop is een AMD Mobile 2800+.

Mijn palmtop is een MIPS processor, ook al bejaard, maar ook al Intel weten te mijden :) Van mij zal Intel niet echt rijk worden.

Verwijderd

80286 12 Mhz

Pentium I 75 Mhz later uitgebouwd tot Pentium I 133 Mhz en uiteindelijk met nieuw Mobo Pentium I 200 Mhz

Pentium II 233 Mhz

Mobile Pentium III 1Ghz (Asus)

Mobile Pentium IV 2Ghz (Dell)

AMD Athlon XP 2800+ huidige configuratie

Heb speciaal voor AMD gekozen omdat dit qua prijs/kwaliteit beter uitkwam.

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:01

ultimateharry

Team Slayer:-)

Mijn eerste AMD was een k6-2 450, een jaartje of vijf terug. Daarvoor Intel gehad (286, 386, 486, pentium mmx).
Hier was ik zeer tevreden mee, volgende machine was een duron 700. Was ik heel blij mee, was goedkoop en presteerde ongeveer als een pentuim 3 800. Veel spellen op gespeeld.
Vervolgens overgestapt naar een Athlon XP 2000+. Was toen ook veel performance voor niet veel euro's, enige minpunt was dat dit beestje amper over te clocken was.
Jazeker het was een palomino, een echte heethoofd.
Tenslotte ben ik overgestapt op een laptop, en de Pentium M was voor mij het meest interessant. Centrino systeem is snel genoeg, stil, produceert weinig warmte en is een heel stabiel platform.
Maar mijn trouwe duron 700 draait nog naar alle tevredenheid in mijn server :)

• Jassy
  • Laatst online: 08-07 19:46
we hadden hier eerst een p1 166MHz.. toen mijn vader er achter kwam dat hij echt verouderd was, moest er maar een ander ding komen. en dat werd een AMD 1000 MHz.

sindsdien hebben wij alleen nog maar AMD. de 1GHz pc is er nog, en inmiddels heb ik sinds een jaar of 2 een 1900+ staan. oma heeft een 2500+ gekocht toendertijd. er is nog maar 1 intel in de familie en dat is ook de pc die het vaakst kapot gaat ;);)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:03

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Mijn eerste AMD was een 486DX4-120 eind '95. Ik heb ongeveer het volgende in eigendom gehad:

AMD:

486DX2-66
486DX4-120
Athlon 650
Athlon 700
2x Athlon 1,1GHz
3x Athlon XP 1700+
2x Athlon XP 2400+
2x Opteron 240
Sempron 3100+

Cyrix:

6x86 PR150+

Intel:

386SX-25
486SX-33
2x PII-233
Celeron 300A Slot A
2x Celeron 300A Socket 370
Celeron 466 (laptop)
Celeron 1,3GHz (laptop)
Pentium M 1,6GHz (laptop)

Op dit moment heeft AMD duidelijk the edge voor mij. De prestaties zijn zeer goed, de architectuur is mooier (vooral Opteron) en het platform biedt betere mogelijkheden. Vooral Cool 'n' Quiet is een groot voordeel.

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
'Mijn' eerste pc was een PI 200 Mhz. Later kocht ik een PII 350 Mhz systeem. Waarom? Omdat ik toen nog nooit van AMD gehoord had.

Later overgestapt op een AMD 1000 en 2000Mhz.
Mijn volgende processor wordt waarschijnlijk weer een AMD. Dit omdat ik tot nu toe geen slechte ervaringen heb met AMD en natuurlijk het prijsverschil :)

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-07 18:43
* ReZ1987 had eerst een IBM Cyrix 6x86 @ 166 MHz.
Nadat deze overleden was (monitor doorgebrand ;)) had ik een AMD Duron 1000 MHz.
Deze later geupgrade naar een AMD Athlon XP 2200+, en daar zit ik nu nog achter (loopt nog @ 1800 MHz) :D

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-07 21:35

Smarron

The bend

Ik had ooit met een PC-Prive een PII 350 gehaald via het werk van mijn moeder. Na een jaartje ging ik studeren en bedacht ik dat ik toch wel een iets snellere nodig zou hebben. Lang getwijfeld, maar gezien de prijs ben ik destijds voor de T-bird 900Mhz gegaan. Processor was goedkoper, moederbord ook. Student zijn is duur, dus moet je op de centen letten. Dat was eigenlijk mijn motivatie geweest om een AMD'tje te nemen.

Sindsdien niet meer anders dan AMD, blijft vaak goedkoper en de prestaties zijn erg goed. Nu heb ik ze om lekker te oc-en.

Op een rijtje:
- AMD Thunderbird 900
- AMD XP1800+ Palomino
- AMD XP1700+ T-Bred-A
- AMD XP1700+ T-Bred-B
- AMD XP1700+ T-Bred-B
- AMD XP-M2500+

De T-Bird 900 doet nog dienst als server-cpu en de laatste 1700+ ligt ergens in de kast, wachtend op geheugen om weer te mogen stressen.

Op dit moment ben ik behoorlijk tevreden en heb ik geen behoefte om over te stappen of up te graden.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Wok
  • Laatst online: 09:19

Wok

Dakloos...

Mijn eerste uitstapje naar AMD, maakte ik reeds in 1994. Mijn ouders kochten toen een 486 DX4-100, als opvolger van de inmiddels sterk verouderde 286 8MHz :P (van Atari :D :P )

In 1998, na het slagen voor mijn VWO, mocht ik met 1500 gulden van mijn ouders mijn eerste eigen PC aanschaffen (alles boven de 1500 gulden was voor mijn rekening). Toen kocht ik een Intel PII-266. Deze PC ging enkele maanden later ook mee naar Zwolle, waar ik kamers ging wonen (en nu nog :) ). Sinds die tijd was AMD bij meer weer in de vergetelheid geraakt.

Eind 2000, begin 2001 maakte ik kennis met GoT en toen ik zag ik onder de GoTTers AMD weer in opkomst komen. Eind 2001 vond ik de tijd rijp voor een fikse upgrade aan mijn PC en aangezien ik als student regelmatig in conflict was met mijn bankrekening ( ;) ) kon ik uit budgettaire overwegingen niet anders dan voor AMD kiezen. Toen kwam er dan ook een T-bird 1GHz, waar ik enkele jaren heel veel plezier aan heb gehad. :)

In 2003 werd het tijd voor de volgende upgrade. Aangezien ik zeer goede ervaringen had met de vorige AMD besloot ik weer voor AMD. Ook het budget speelde wederom een belangrijke rol ;) Er kwam een 2600+, die ook uitstekend beviel. Door problemen met het moederbord heb ik echter mijn 2600+ gefrituurd :'( en ook mijn trouwe T-bird (die inmiddels als webserver dienst deed) heb ik door een stomme actie naar de eeuwige jachtvelden geholpen ;( Vervanging is gevonden in de vorm van een 2800+ (Barton). Deze doet tot op heden nog steeds dienst en dat zal voorlopig nog wel even zo blijven :)

Wanneer de volgende upgrade komt, weet ik nog niet. Wat het dan zal worden is ook niet bekend, maar voor mij doet AMD niet onder voor Intel. Uit budgettaire overwegingen zal AMD trouwens de voorkeur hebben. Op het ogenblik zijn er in mijn ogen echter teveel varianten van met name AMD (So754, So939, So940) die nagenoeg hetzelfde kunnen presteren. Voorlopig wacht ik even totdat deze warboel van procs wat meer is uitgekristalliseerd ;)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Chevy454
  • Niet online
Ik had eerst een P2 233, toen een Celly433 en toen heb ik lang gewacht met upgraden en toen was de K7 van AMD dan de P3 van Intel dus werd de keuze snel gemaakt.

Ik kijk niet zozeer naar merk maar ik wil zoveel mogelijk waar voor mijn geld en toen was die AMD goed.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• mkampstra
  • Laatst online: 25-02 19:28
8 jaar geleden of eerder overgestapt vanaf mn P I 133 Mhz naar AMD K6-2 450 Mhz.
2 jaar geleden naar een AMD XP 2000+ en nu sinds februari aan de Amd XP 3000+
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic! Géén AMD/Intel trolls/flames! Post duidelijk onderbouwde meningen/ervaringen.
FAQ Forumgedrag - Reageren
Policy mbt replies in 'slechte' topics