Hoofdcategorieën
Topicacties

[PC] rFactor "The Future of Race Simulation"

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 48 49 50 51 last

Reageer Nieuw Topic
PLVS VLTRA
Reg. datum: 11 september 2001

Mike Z van ISI heeft trouwens op RSC geantwoord op wat kritiek mbt de AI.
Er staan ook wat tips in tweaks in dus ik post het hier maar even:

quote:

Hi, I'm Mike Z, the ai programmer for rFactor. Just wanted to drop in, and let you all know I am reading the boards, even if I don't respond everyday. Looks like a couple of bugs, combined with my attempt to make like-model races more competitive is resulting in a little more contact that I intended. Here's a couple of things you can do to cut down on the amount of bad touching:

race against cars of the same upgrade level as you. There's a bug right now were if a car can out accelerate you, he may initiate a pass at inappropriate times. Once a pass is initiated, he may find himself out of control, out of road, or both and that could often result in rear ending you.

Find a skill level of ai that you are competitive against and race against that skill level. We all have seen the havoc that can happen on a racetrack when somebody brakes early while traveling at the speeds these cars travel at. Not only do reaction times come into effect, but often times, a car is already at the very limit of what his tires can take, and any unexpected jerking is liable to send him skidding.

It doesn't hurt to play with the AI aggression at 0%. Among other things, it slightly increases the default follow distance and passing leeway.

Somebody complained about unnatural bunching up of cars. There is a playerfile variable
AI Limiter="1.00000"
set that to
AI Limiter="0.0000"
that will prevent cars from going through various up and down cycles (good laps and bad laps) during a race, make every driver more consistent according to his skill level, and hopefully spread the field out a little more.

In the mean time, I'll continue to look into the problems. Please post replays or video files of suspect behavior. Yes there are bugs, but I find most of the time I get hit, it's because I did something wrong.

Hosselgids | specs

I race, therfore I am
Reg. datum: 27 november 2002

Zo al wat MODs toegevoegt. Ga nu f1 kijken. Zijn teveel mods om ff in een keer toe te voegen :) :) . bijna een dagtaak zo

Reg. datum: 14 september 2002

De 1e mod is gereleased!! F3 is nu online en wordt al gehost door een aantal servers...

http://www.stylelo.com/WXC/F3v1.0.rar

Wat ik zelf handig vind is racecast, handig server links doorpassen naar je online race buddies...
Rechterknop op de joinbutton, en copy link location, zal er dan zo uit zien: rfactor://ipadres: portnumber
Kopier dit in je browser en de game start en connect naar de desbetreffende server....

http://www.stylelo.com/medias/7.jpg

http://www.stylelo.com/medias/f3rm2.jpg

Enne ff korte reactie op Arfman, ben het met Zamo eens, open your mind en geef iets een beetje de tijd ..ik had hetzelfde juist bij lfs, maar na wat langer proberen heb ik het redelijk onder de knie gekregen...

Reg. datum: 18 januari 2005

Ik denk dat de mods het verschil gaan maken, die formule 3 mod net ff online gedaan, pfff deze mod vind ik persoonlijk al beter dan originele rfactor. Voelt volgens mij heel realistisch, auto's zijn goed te besturen maar tegelijkertijd wat minder vergeeflijk.

I race, therfore I am

Zo net gedownload. Meteen start post maar ff aangepast met de eerste mod. Mischien een idee om een rating erbij et zetten als er wat meer mods uit zijn.
Nu maar is de mod zelf gaan testen :Y) :Y)

pur_DutchDevil wijzigde dit bericht 04-09-2005 16:18 (5%)

Reg. datum: 03 maart 2000

Supervet die F3 mod :) Voelt heel goed aan allemaal, net ook even online gereden en het is ook wel cool dat er dan steeds meer schaduwen op de baan komen naarmate de race verder vordert. Dit is inderdaad al een stuk beter dan dat formule karretje dat er standaard in zit.

Reg. datum: 02 mei 2003

leuke mod die F3 idd.. net me 1e race er ook mee gehad :D

Eigenaar van: Denon 1909 Zwart | HDX1000 | Mooie HD-AUDIO lampje!

e7400 - Asus Geforce GTX260

ik heb gedownload copy paste maar nu ik spel start en f3 kies krijg ik een hammer kan niks anders kiezen !?

lama: verkeerde map gegooit

BruceLee wijzigde dit bericht 04-09-2005 17:31 (14%)

Check mijn Celica VVTi PC: .: intel C2D e7400@3.6GHz :: Asus P5K Deluxe :: 2GB Corsair pc8500 :: GeForce GTX 260 :. .: Canon EOS 350D + Canon EF 28-135/3.5-5.6 IS USM :.

quote:
BruceLee schreef op zondag 04 september 2005 @ 17:13:
ik heb gedownload copy paste maar nu ik spel start en f3 kies krijg ik een hammer kan niks anders kiezen !?
Lang leve de readme he :P

Drome!

quote:
aph3x schreef op zondag 04 september 2005 @ 15:07:
Enne ff korte reactie op Arfman, ben het met Zamo eens, open your mind en geef iets een beetje de tijd ..ik had hetzelfde juist bij lfs, maar na wat langer proberen heb ik het redelijk onder de knie gekregen...
Ik zou wel willen, maar ik mochtg het maar 48 uur proberen voordat ik m'n geld "kwijt" was. Heb dus nu om een refund gevraagd. Ik wacht wel op de demo, houdt ondertussen dit topic in de gaten en dan zie ik wel.

Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming is back! | Nikon D80 met glas

PLVS VLTRA

Net even de F3 mod bekeken, ziet er leuk uit en voelt goed aan.
Maar zonder echte banen vind ik het nogsteeds niet zo superinteressant, ik ga nu toch liever even voetbal kijken. :)

Hosselgids | specs

Reg. datum: 07 maart 2002

Mensen die om een refund vragen, snap ik niet.

rFactor koop je om de mods en reken je dus af op de mods. Waarom heb je in godsnaam de game nu gekocht om meteen je geld terug te vragen terwijl je nog geen mod hebt geprobeerd? (al ies er nu dan wel ééntje uit)

Als je dan echt zo twijfelt of rFactor wel jouw game is, wacht tot er wat mods zijn en koop hem dán. Durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat 90% die nu om een refund vragen, uiteindelijk toch rFactor zullen kopen vanwege die en die mod.

e7400 - Asus Geforce GTX260

idd je wist van te voren al dat de game standaart zo zou zijn

en als er de 1e f1 mod uit komt kopen ze m opeens wel maar ....

ik vind het nu zoiezoal beter dan gtr en f1c kwa hoe het rijdt ( heb ik het puur over die f3 en Formule IS ) alleen die f3 is me te traag je kan er wel leuk mee vechten ect

maar ik ben gek op die f1 bakken :)

BruceLee wijzigde dit bericht 04-09-2005 22:13 (36%)

Check mijn Celica VVTi PC: .: intel C2D e7400@3.6GHz :: Asus P5K Deluxe :: 2GB Corsair pc8500 :: GeForce GTX 260 :. .: Canon EOS 350D + Canon EF 28-135/3.5-5.6 IS USM :.

Reg. datum: 14 juni 2000

zo, ook ff mijn eerste reactie hier geven.

Net ff online geracet met de F3 mod, en dat was geweldig!
Keurige netcode, heel wat beter dan F1C, lekkere close racing!

De F3 mod is zoals gezegd een keurige aanvulling op het spel. Ik wacht met genoegen de andere aankomende mods af.
Nu nog wat "echte" banen en het feest kan niet meer stuk. :D

Trotse MacBook eigenaar....

Reg. datum: 07 maart 2002

quote:
Mork_Van_Ork schreef op zondag 04 september 2005 @ 22:07:
[...]

Bzz fdgkr orkwmr delrgmn dlrkwn
Hij zegt tenminste wel beter dan :D

Drome!

Moet eerlijk toegeven dat ik het hele rFactor gebeuren niet zo heb gevolgd. Vorige week werd het voor mijn gevoel plotseling enorm gehyped, eerst dat het delayed was en toen toen het uit was. Screenshots zagen er goed uit, het is van ISI (voor mij persoonlijk niet meteen positief, maar goed, ik geef ze nog een kans dacht ik) en op Race Sim Central en BH Motorsports was iedereen laaiend enthousiast .. vandaar dat ik het probeerde. Wist ik veel dat het niet veel meer was dan een "Build Your Own Racing Game Construction Set" achtig iets :+

Nogmaals, ik wacht gewoon even af. Die 41 euro kan ik op het moment beter gebruiken, ik weet zeker dat ik rFactor (net zoals GTR) toch in de kast laat liggen op dit moment.

Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming is back! | Nikon D80 met glas

quote:
Arfman schreef op zondag 04 september 2005 @ 23:13:
Moet eerlijk toegeven dat ik het hele rFactor gebeuren niet zo heb gevolgd. Vorige week werd het voor mijn gevoel plotseling enorm gehyped, eerst dat het delayed was en toen toen het uit was. Screenshots zagen er goed uit, het is van ISI (voor mij persoonlijk niet meteen positief, maar goed, ik geef ze nog een kans dacht ik) en op Race Sim Central en BH Motorsports was iedereen laaiend enthousiast .. vandaar dat ik het probeerde. Wist ik veel dat het niet veel meer was dan een "Build Your Own Racing Game Construction Set" achtig iets :+

Nogmaals, ik wacht gewoon even af. Die 41 euro kan ik op het moment beter gebruiken, ik weet zeker dat ik rFactor (net zoals GTR) toch in de kast laat liggen op dit moment.

Voor deze heb je geen kast nodig }) Hehe, ik snap heus wel wat je bedoelt..
Eerlijk gezegt vind ik die standaard bakken ook geen ZAK aan.. het is omdat de F3 er al is. Want die vind ik veel beter dan de rest @ moment :)

Up to next mod's :)

Electrons at work
Reg. datum: 26 mei 2003

@Arfman: Je zegt nu al 6 keer dat je het spel niet zo gaaf vindt en je geld terug gaat vragen/hebt gevraagd. Fijn voor je, maar het voegt niet echt meer veel toe aan dit topic.
Je redenen zijn wel duidelijk nu: er is een ander spel dat je leuker vindt en je hebt eigenlijk geen geld. Er zijn andere mensen die het spel wél het geld waard vinden, dus: ... nouja, je snapt het wel.

En ja, sorry, ik reageer een beetje bot, maar ik hoop juist dat veel mensen dit spel gaan kopen:
meer spelers == grotere community == meer mods == meer spelers etc etc (hopelijk).

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Drome!

Mooi he, zo'n forum waar je met elkaar in discussie kunt gaan en waar je de redenen van je beslissing duidelijk kunt uitleggen. Ik had namelijk het idee dat het niet helemaal duidelijk was, en dat voor sommige mensen 41 euro blijkbaar weinig geld is. Maargoed, zoals ik zal zei, ik blijf lurken hier en op het moment dat het er naar mijn smaak goed uitziet spring ik weer op de rFactor trein :)

PLVS VLTRA

quote:
Arfman schreef op maandag 05 september 2005 @ 10:19:
Mooi he, zo'n forum waar je met elkaar in discussie kunt gaan en waar je de redenen van je beslissing duidelijk kunt uitleggen. Ik had namelijk het idee dat het niet helemaal duidelijk was, en dat voor sommige mensen 41 euro blijkbaar weinig geld is. Maargoed, zoals ik zal zei, ik blijf lurken hier en op het moment dat het er naar mijn smaak goed uitziet spring ik weer op de rFactor trein :)

Tja maar het begint nu wel vervelend te worden. Het is ook gewoon je eigen schuld; je koopt impulsief een ISI sim, waar je al sceptisch tegenover staat, zonder van te voren goed je huiswerk te doen.
Als jij in elke post waarin je zeurt er nu bij zet dat het eigenlijk je eigen stomme schuld is dat je het astronomische bedrag van 41 euro (terwijl iedereen 35 betaald heeft) verspild hebt, dan vind ik het prima dat je erover door blijft zagen. ;)

Hosselgids | specs

I race, therfore I am

Zullen we weer terug gaan naar rFactor zelf? Lijkt me wel weer is leuk voor de afwisseling i.p.v. al dit eindeloos geneuzel.

Er is een patch uit voor Lime Rock Park. Deze heeft en aantal bug fixes o.a. de FPS bug die de track voor sommige onspeelbaar maakte.
Download hier:
http://www.rsr-forum.net/rsr/LRP/Patch_LimeRock.zip

Drome!

Ik zeg wel niks meer in dit topic :/
Snap niet waarom er steeds weer op word ingegaan door iedereen. Ik geef duidelijk aan wat ik heb gedaan en waarom, zodat meer mensen mijn "lot" bespaard blijft (oftewel; met andere verwachtingen kopen en er dan achterkomen dat het toch niet is wat je had gehoopt/verwacht).

De mazzel.

PLVS VLTRA

quote:
Arfman schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:30:
Ik zeg wel niks meer in dit topic :/
Snap niet waarom er steeds weer op word ingegaan door iedereen. Ik geef duidelijk aan wat ik heb gedaan en waarom, zodat meer mensen mijn "lot" bespaard blijft (oftewel; met andere verwachtingen kopen en er dan achterkomen dat het toch niet is wat je had gehoopt/verwacht).

De mazzel.

Doe ajb niet zo verwaand.
Er wordt op ingegaan omdat jij jouw mening blijkbaar veel belangrijker vindt dan de onze.
Je punt is nu wel duidelijk en of je hier verder nog wilt posten moet je zelf weten.

Je herhaalt elke keer hetzelfde verhaaltje wat bij iedereen nu wel bekend is zonder daar echt zinnige nieuwe argumenten aan toe te voegen. Dat rF voor jou een "miskoop" is, wil niet zeggen dat dat voor anderen ook het geval moet zijn.

Anyway terug on-topic:
Er zijn al een aantal F1-skins verschenen op RSC. Het is vrij simpel om daar een standalone team van te bakken dus ik denk dat we binnenkort iig wel een hele carset hebben. Nu nog echte banen.

Hosselgids | specs

I race, therfore I am

Jah die skins zijn best ok. Alhoewel t natuurlijk pas echt F1 wordt als de eerste mod met nieuwe models komt. Vind zelf die 1992 mod wel interesant van GP4italia. Models zien er slick uit. En een Ferrari F1 moet bij mij gewoon een V12 hebben (en gouden velgen zien er ook lekker uit). Voor de rest kijk ik ook uit naar de JGTC mod. Ik wacht al jaren op een goed JGTC mod.

Reg. datum: 03 maart 2000

Inderdaad.. volgens mij komt het wel goed met de mods :)
Ik ben alleen benieuwd hoe het zal gaan met de nieuwe tracks, hoewel de makers aanraden om vooral compleet nieuwe tracks te maken zullen we denk ik toch heel veel F1C conversies gaan zien. En zolang die op een zelfde manier worden geupdate als Lime Rock is dat natuurlijk best ok, maar dat gaat denk ik lang niet altijd gebeuren.
Een 24-uurs race rijden op bv. Le Mans kan nu eindelijk maar met het huidige F1C circuit heb ik daar weinig trek in. Hopen dat men flink aan het bouwen gaat want zonder goede tracks heb je weinig aan al die mods..

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 48 49 50 51 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: