Hoofdcategorieën
Topicacties

[HOWTO] ps one lcd in pc

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 16 september 2004

ik ken eigenlijk niets van microcontrolers maar heb van mijn electroboer de F-7486pc meegekregen omdat hij die 74ls86 of de 74hct86 niet op voorraad had

iemand die me kan vertellen of deze het ook zou doen (heb weinig zin en tijd om me helemaal te gaan verdiepen)

heeft er trouwens iemand die hsync, vsyn naar csync print al met succes gemaakt ? mvg

Wie tegenwind zijn akker mest, draagt best een bruine vest

Wij Schoppen Kont!

Hij doet het iig wel :)

even aangezet met composiet kabeltje en micro cameraatje van broer 8)

http://ravenge.irdc.nl/GOT/lcd1.jpg

* Ravenge take picture...yess?! B)

Sony A100, Sony 18-70mm, Sigma 28-200mm, Sigma 28mm F1.8, Minolta 50mm F1.7, Minolta MC rokkor 58mm F1.2, Peleng 8mm

Reg. datum: 31 mei 2001

Aan welke power heb je hem dan gehangen?

Ik wilde mijn lcd (die het nogsteeds niet doet op me pc) aansluiten op m'n gamecube, maar ben bang dat ik hem fry omdat ik het lcd alleen op de 12v van m'n comp kan aansluiten. Zal ik daar nog problemen mee krijgen?

Reg. datum: 25 april 2000

quote:
Powerbrain schreef op 21 september 2004 @ 15:38:
Hoe duur is eigenlijk die PT6101 voltage regulator?
En waar valt dat dingetje te bestellen? Kheb Conrad al gehad vandaar |:(

Ja, hier zou ik ook graag een antwoord op hebben. Anyone?

(Vanmiddag heb ik maar een schermpje bij Nedgame besteld :9 )

Wij Schoppen Kont!

quote:
ajampaniki schreef op 21 september 2004 @ 22:31:
Aan welke power heb je hem dan gehangen?

[...]

Bij mijn schermpje zat dus een auto adapter met zowel een 12v als een 7.5v output...die heb ik even aan een 12v voeding gehangen om te testen. Aansluiten aan comp heb ik nog niet geprobeerd...

quote:
Powerbrain schreef op 21 september 2004 @ 15:38:
Hoe duur is eigenlijk die PT6101 voltage regulator?
En waar valt dat dingetje te bestellen? Kheb Conrad al gehad vandaar |:(

In de startpost staat een linkje naar de Texas Instruments site, daar kan je een gratis sample bestellen. Even een accountje aanmaken (wat bedrijfsgegevens verzinnen) en bestellen maar :)

[EDIT]

quote:
jps schreef op 21 september 2004 @ 23:00:
(Vanmiddag heb ik maar een schermpje bij Nedgame besteld :9 )
Ik heb het vermoeden dat je die niet meer binnen zal krijgen...maarja misschien moet je gewoon geduld hebben ;)

ravenge wijzigde dit bericht 21-09-2004 23:18 (16%)

Sony A100, Sony 18-70mm, Sigma 28-200mm, Sigma 28mm F1.8, Minolta 50mm F1.7, Minolta MC rokkor 58mm F1.2, Peleng 8mm

quote:
ravenge schreef op 21 september 2004 @ 23:15:

Ik heb het vermoeden dat je die niet meer binnen zal krijgen...maarja misschien moet je gewoon geduld hebben ;)

Ik heb er even achteraan gebeld. Volgens degene die ik aan de lijn had waren de schermpjes op voorraad. Ook hij wist te vertellen dat de prijsverhoging een gevolg was van een hogere inkoopprijs in de UK. Ik ga er dus vanuit dat ik 'm gewoon krijg B)

Nu nog ff een sample bestellen, thx voor de tip!

Reg. datum: 24 januari 2000

Voor een RGB-scart-aansluiting heb je de sync toch niet los zitten, of zit ik er nu gewoon overheen te lezen :?

Die Ti 6101 module kost ongeveer 7.55$ volgens de TI-site.

* TD-er gaat van 't weekend modden en gaat dan ook gelijk de (80W) 7-16V auto-ATX-voeding maken (inputspanning dus), met vergelijkbare componenten als de PT6101.

Iemand nog een geniaal idee over waar je de H/V-sync => C-sync conversie kunt plaatsen?
Ik zit er een beetje mee dat ik liever alleen de 7.5V en een signaal-kabel richting de LCD laat gaan, maar dan zou je vanaf het mainboard een klein doorlus-achtig kabeltje voor de VGA nodig hebben.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.

Reg. datum: 03 januari 2002

quote:
TD-er schreef op 22 september 2004 @ 05:44:
Voor een RGB-scart-aansluiting heb je de sync toch niet los zitten, of zit ik er nu gewoon overheen te lezen :?
[...]
Iemand nog een geniaal idee over waar je de H/V-sync => C-sync conversie kunt plaatsen?
In RGBcS modus gaat het composite sync signaal over pin 19/20 van de SCART.
Aansluiten van een PSX/PS2 LCD scherm op een RGBcS SCART aansluiting zou er dan bijv. zo uitzien (pin 6 is bij sommige schermen pin 5):

http://www.tweakers.net/ext/f/41802/full.gif

Een minimalistische uitvoering van de H/V sync > Composite Sync converter past in een Scart of Dsub behuizing. Maar als je van mooie projectjes houdt, zie dan hier voor een uitgebreidere versie.

euss wijzigde dit bericht 22-09-2004 07:13 (65%)

quote:
[...]

Bij mijn schermpje zat dus een auto adapter met zowel een 12v als een 7.5v output...die heb ik even aan een 12v voeding gehangen om te testen. Aansluiten aan comp heb ik nog niet geprobeerd...

Maar je haalt dus de power van je comp en sluit hem aan op je camera? Geen problemen mee gehad?

Reg. datum: 03 januari 2002

quote:
ajampaniki schreef op 22 september 2004 @ 09:47:
[...]
Maar je haalt dus de power van je comp en sluit hem aan op je camera? Geen problemen mee gehad?
Waarom zou dat problemen geven dan? 12V is 12V hoor ;)

euss wijzigde dit bericht 22-09-2004 09:53 (87%)

Nou ik heb hem dus even aan me gc gehangen, maar weer niks :( . Krijg ook geen zwart-witte lijnen meer. Ook viel het me op dat het ledje die aangeeft of dat ding aanstaat het niet doet. Dat deed ie al vanaf het begin niet. Of dat belangrijk is weet ik verder niet :(

Ik houd het erop dat ie gewoon kapot is, en aangezien hij al helemaal open ligt zal ik hem dus ook niet kunnen ruilen. Dag 50 euro

ajampaniki wijzigde dit bericht 22-09-2004 10:59 (21%)

Watskeburtwithmydog

ehm mensen een vraagje :) hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn ati de secondary vga poort forceert.. dus dat hij aan gaat. en niet uit gaat.
heb al beeld op schermpje gehad door een andere monitor aan te sluiten en dan die sony maar hij blijft niet aan want hij zegt gewoon dat er geen scherm is :(
dus ik hoop dat iemand een oplossing weet :)
alvast bedankt! :D

Canon EOS 30D, IS USM 17-85, IS USM 17-55 f2.8, Canon Speedlite 580EX II! en nog wat meer stuff :)

Reg. datum: 01 september 2004

Ik ga binnenkort ook 1 maken! Maar waar welke grafische kaart zou ik het beste kopen?

quote:
tomw schreef op 22 september 2004 @ 14:28:
Ik ga binnenkort ook 1 maken! Maar waar welke grafische kaart zou ik het beste kopen?

Ik ga naast mijn Ati Radeon8500 (AGP) een Matrox Millennium II 4mb PCI zetten voor het LCD. Deze Matrox kaart ondersteunt namelijk 'composite sync' waardoor je niet een extra schakeling hoeft te maken. Volgens mij kun je de Matrox kaarten t/m de G200 hiervoor gebruiken.

Ik heb dit kaartje voor 7,5 euro (incl verzenden) op marktplaats op de kop kunnen tikken. Dit was een kaartje uit een Compaq maar hardwarematig identiek.

Reg. datum: 13 april 2003

quote:
[...]

In de startpost staat een linkje naar de Texas Instruments site, daar kan je een gratis sample bestellen. Even een accountje aanmaken (wat bedrijfsgegevens verzinnen) en bestellen maar :)
Dank u voor attent maken van deze zeer bruikbare dienst ;)

Fucked Up Beyond All Recognition

quote:
Powerbrain schreef op 22 september 2004 @ 16:38:
[...]

Dank u voor attent maken van deze zeer bruikbare dienst ;)
Gisteravond sample van A,C en N versie besteld. Dit is al 2 uur later geshipped en valt nu met UPS trackandtrace te volgen. Geweldig!

Kweenix
Reg. datum: 05 mei 2002

quote:
euss schreef op 22 september 2004 @ 06:14:
[...]
In RGBcS modus gaat het composite sync signaal over pin 19/20 van de SCART.
Aansluiten van een PSX/PS2 LCD scherm op een RGBcS SCART aansluiting zou er dan bijv. zo uitzien (pin 6 is bij sommige schermen pin 5):

[afbeelding]

Een minimalistische uitvoering van de H/V sync > Composite Sync converter past in een Scart of Dsub behuizing. Maar als je van mooie projectjes houdt, zie dan hier voor een uitgebreidere versie.

Jah deze werkt bij mij!!! Met sync op pin 5 van het LCDtje en met pin 16 van de scart aansluiting op pin 10 van het LCDtje, anders gaat deze niet aan.

Het beekd zou nu dus mooier moeten zijn dan via composite, alleen is dat niet zo! Heeft het misschien te maken met het feit dat de connecties zo dicht bij elkaar zitten, en daardoor elkaar storen??

D70 | 28-75 2.8m | 18-135 | 70-300 APO | EF-500ST

Es un Gringo!
Reg. datum: 07 november 2000

quote:
ravenge schreef op 21 september 2004 @ 18:03:
Maar bij mij staat op dat boardje wel RGB geprint...waarom zouden die aansluitingen er dan niet zijn?

Ik denk dat de layout zo wel klopt...alleen hij is horizontaal gemirrored. Op zoek naar een vga kabel dan maar ;)
Heb jij toevallig ook nog een zekering gezien op jouw bordje? :X

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Wij Schoppen Kont!

quote:
BK1 schreef op 22 september 2004 @ 21:54:
[...]

Heb jij toevallig ook nog een zekering gezien op jouw bordje? :X

Haha das een goeie...ik heb er niet naar gezocht maar ik heb er idd ook niet een toevallig zien zitten :P

Als ik hem in ga bouwen zet ik er wel wat tussen :Y)

Es un Gringo!
Reg. datum: 07 november 2000

Hmm, je hoeft niet te zoeken hoor. Ik WEET dat ie er niet zit.
Ik had alles netjes gesoldeerd en het hele zaakje aangezet, maar ik was nog even aan het meten met de multimeter omdat ik op jouw plaatje nog geen aarde had gevonden.
Aangezien m'n werkblad nogal vol is (chronisch :p) had ik niet zo veel ruimte om op te werken, en stond het klemmetje waar het printplaatje in zat niet zo stevig.
3 x raden, inderdaad die viel om en ik raakte de pootjes van de multimeter tegen elkaar aan. Nu doet ie het niet meer helaas.
Nou ja, heel jammer, maar toch maar op zoek naar een ander schermpje :z

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Watskeburtwithmydog

quote:
mydogisgone schreef op 22 september 2004 @ 14:20:
ehm mensen een vraagje :) hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn ati de secondary vga poort forceert.. dus dat hij aan gaat. en niet uit gaat.
heb al beeld op schermpje gehad door een andere monitor aan te sluiten en dan die sony maar hij blijft niet aan want hij zegt gewoon dat er geen scherm is :(
dus ik hoop dat iemand een oplossing weet :)
alvast bedankt! :D
weet iemand hier nog wat op? of moet het scherm gevonden worden door ati drivers?

Canon EOS 30D, IS USM 17-85, IS USM 17-55 f2.8, Canon Speedlite 580EX II! en nog wat meer stuff :)

Reg. datum: 02 september 2003

Jeuj :D

Heb vandaag het schermpje gekocht bij NEDgame hier in Apeldoorn, was de laatste op voorraad.

Ik heb het schermpje net uit elkaar gehaald en tevens gezocht naar een matrox kaartje, tevergeefs :(

Is er iemand die mij aan een Csync converter kan helpen?

als ik wat meer tijd heb --> update :D

Mika rules!

Mijn pakje van nedgame ligt op het postkantoor :) Maareh, een Matrox kaart vind je best snel hoor, gewoon op marktplaats.nl of 2dehands.nl.

Powermac G5 casemod / PC specs / Macbook Pro 15.4", 2 GB mem, 7200rpm 100 GB HDD / iPhone US 8GB

Reg. datum: 02 september 2003

jah maar met een csync dingetje kan ik m zowieso aan iedere kaart hangen :P

Watskeburtwithmydog

ik heb hem eindelijk aan de gang.. maar ik moet steeds eerst ff een andere monitor aan me kaart hangen voordat ik het lcd aan kan zetten omdat de drivers van ati hem niet ziet of vind :( en das best klote :(
iemand een oplossing?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: