Hoofdcategorieën
Topicacties

[HOWTO] ps one lcd in pc

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last

Reageer Nieuw Topic
Zo uit mijn hoofd moet de lm317T 1,5 ampere aankunnen mits ie goed gekoeld word.

Stabiel mag ook geen probleem zijn maar dat kan ik wel testen. Haal de spanning van de pc voeding af. Dan heb ik al teminste stabiele aanvoer.
Reg. datum: 25 april 2004

Is er ook een mogelijkheid om een gameboyschermpje op je pc aan te sluiten? >> ik heb nog ergens een gameboy pocket liggen.. >:)

5D, 35L

Reg. datum: 31 mei 2001

Ik heb net me lcd binnen. Er zit oa een auto adapter bij die ik al open heb gesloopt. Maar ik heb ook een losse adapter waarmee ik ook 7.5v kan maken. Kan ik deze gebruiken of moet de power van de lcd van de voeding van de computer zelf komen?

Watskeburtwithmydog

quote:
ajampaniki schreef op 14 september 2004 @ 16:17:
Ik heb net me lcd binnen. Er zit oa een auto adapter bij die ik al open heb gesloopt. Maar ik heb ook een losse adapter waarmee ik ook 7.5v kan maken. Kan ik deze gebruiken of moet de power van de lcd van de voeding van de computer zelf komen?
waar heb je deze vandaan als ik vragen mag?

Canon EOS 30D, IS USM 17-85, IS USM 17-55 f2.8, Canon Speedlite 580EX II! en nog wat meer stuff :)

quote:
mydogisgone schreef op 14 september 2004 @ 16:19:
[...]

Ik kreeg vanmiddag een mail van Nedgame dat ze weer leverbaar zijn! Ik heb alleen net ook een 2e hands laptop gekocht die ik eigenlijk ook als tweede scherm wilde gebruiken. Dus denk dat ik maar afzie om er eentje bij Nedgame te kopen. Overigens weet ik ook niet precies waar ik een voltage regulator etc kan kopen. Zonde om voor 1 zo'n onderdeel iets bij conrad te bestellen. Wat jullie? Ik ben ook bang dat als ik hem nu niet bij Nedgame koop ze binnen de kortste keer weer uitverkocht zijn.

www.rcwestland.nl - RC Westland - Little Power, more Club

quote:
mydogisgone schreef op 14 september 2004 @ 16:19:
[...]

ebay :)

Nou ik heb hem net uit elkaar gehaald, en hij lijkt voor geen meter op het orgineel. Het pcb en lcd zitten niet aan elkaar vast maar met elkaar verbonden met een platte stijfe kabel van een stuk of 20 aders. Daaraan vast zit weer een losse pcb waaraan de tv-in en audio zit.. Word wat lastiger dus om hem vast te maken in me case :(.

Kwil hem nu wel aansluiten met de autoadapter maar kwil zeker weten wat de min en de plus is.

ajampaniki wijzigde dit bericht 14-09-2004 17:30 (56%)

Watskeburtwithmydog

quote:
Transparent schreef op 14 september 2004 @ 16:31:
[...]

Ik kreeg vanmiddag een mail van Nedgame dat ze weer leverbaar zijn! Ik heb alleen net ook een 2e hands laptop gekocht die ik eigenlijk ook als tweede scherm wilde gebruiken. Dus denk dat ik maar afzie om er eentje bij Nedgame te kopen. Overigens weet ik ook niet precies waar ik een voltage regulator etc kan kopen. Zonde om voor 1 zo'n onderdeel iets bij conrad te bestellen. Wat jullie? Ik ben ook bang dat als ik hem nu niet bij Nedgame koop ze binnen de kortste keer weer uitverkocht zijn.

ze zijn alweer weg..
ze kregen er maar 1~!!!!

Canon EOS 30D, IS USM 17-85, IS USM 17-55 f2.8, Canon Speedlite 580EX II! en nog wat meer stuff :)

Reg. datum: 24 januari 2000

quote:
mydogisgone schreef op 14 september 2004 @ 17:41:
[...]

ze zijn alweer weg..
ze kregen er maar 1~!!!!
Klopt, ik kreeg ook een annuleringsmailtje. :(

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.

Nou ik heb hem aangesloten op me comp via tvout, maar het enige wat ik krijg is flikkerende horizontale lijnen :(. Ik gebruik een radeon 9200. Iemand die een oplossing weet?

^^ met stom.
Reg. datum: 30 november 2002

Mooie Howto :). Helaas heb ik echter geen LCD schermpje om te proberen aansluiten. Staat anders wel lekker geil :9 :p

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker

quote:
ajampaniki schreef op 14 september 2004 @ 18:45:
Nou ik heb hem aangesloten op me comp via tvout, maar het enige wat ik krijg is flikkerende horizontale lijnen :(. Ik gebruik een radeon 9200. Iemand die een oplossing weet?

Volgens mij heb jij het topic niet goed doorgespit. Er wordt namelijk al aangegeven dat het aansluiten via de standaard tv-out de beeldkwaliteit matig blijft. Je zal toch moeten gaan solderen, lees dus eerst even het topic goed door.

Als je niet wilt solderen, geef mij dan even een seintje. Dan neem ik hem desgewenst van je over.

quote:
mydogisgone schreef op 14 september 2004 @ 17:41:
[...]

ze zijn alweer weg..
ze kregen er maar 1~!!!!
Ow dat is wel jammer. Alleen zoals ik al zei ben ik toch van plan om een laptop voor dit doeleinde te gebruiken. Volgens mij is dit een stuk goedkoper, en als je hem gewoon via netwerk benadert moet het niet al te veel problemen op leveren. Bovendien is het voordeel van zo'n laptop (mogelijk ook verwerkt achter tft glas etc, zoals je dat al bij eerdere topics hebt kunnen lezen) dat het laptop scherm overal te gebruiken is, vooral icm een wireless lan kaart. Dit kleine schermpje is leuk maar moet wel dicht bij je computer blijven. Toch zal ik het beiden willen proberen, alleen hij is dus bij nedgame alweer weg. Ik dacht trouwens ze hebben een hele voorraad gekregen, omdat ik een mail kreeg. 1 scherm is ook niet echt de moeite.

www.rcwestland.nl - RC Westland - Little Power, more Club

quote:
Transparent schreef op 14 september 2004 @ 19:02:
[...]

Volgens mij heb jij het topic niet goed doorgespit. Er wordt namelijk al aangegeven dat het aansluiten via de standaard tv-out de beeldkwaliteit matig blijft. Je zal toch moeten gaan solderen, lees dus eerst even het topic goed door.

Als je niet wilt solderen, geef mij dan even een seintje. Dan neem ik hem desgewenst van je over.
Het beeld is niet matig, er is gewoon geen beeld. Ik krijg alleen zwart-witte lijnen. En solderen gaat denk ik niet echt lukken aangezien het geen orgineel sony scherm is

ajampaniki wijzigde dit bericht 14-09-2004 19:37 (8%)

quote:
ajampaniki schreef op 14 september 2004 @ 19:37:
[...]

Het beeld is niet matig, er is gewoon geen beeld. Ik krijg alleen zwart-witte lijnen. En solderen gaat denk ik niet echt lukken aangezien het geen orgineel sony scherm is
Zet je TV-out eens op NTSC ipv PAL of andersom en experimenteer eens met de verschillende standaarden, bijv PAL B, PAL G etc.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.

quote:
TD-er schreef op 14 september 2004 @ 21:14:
[...]

Zet je TV-out eens op NTSC ipv PAL of andersom en experimenteer eens met de verschillende standaarden, bijv PAL B, PAL G etc.

Zal wel weer wat over het hoofd zien, maar ik kan niet vinden waar ik dat moet instellen :(

Maar ik dacht dat als m'n scherm bv ntsc is en pal ontvangt de kleuren alleen zwart-wit worden.

Moet ik trouwens nog iets instellen met powerstrip? In het topic staat wel dat dat met vga moet maar ik zie niet staan of dit met tvout ook moet.

Reg. datum: 21 januari 2003

quote:
ajampaniki schreef op 14 september 2004 @ 16:41:
[...]

ebay :)

Nou ik heb hem net uit elkaar gehaald, en hij lijkt voor geen meter op het orgineel. Het pcb en lcd zitten niet aan elkaar vast maar met elkaar verbonden met een platte stijfe kabel van een stuk of 20 aders. Daaraan vast zit weer een losse pcb waaraan de tv-in en audio zit.. Word wat lastiger dus om hem vast te maken in me case :(.

Kwil hem nu wel aansluiten met de autoadapter maar kwil zeker weten wat de min en de plus is.

Zo ziet het er hier ook uit hoor. Zie ook dit plaatje (staat ook in startpost):

http://lcd.fulgor-hosting.nl/psonelcd3.jpg

Het schermpje zit inderdaad met een soort fotofilm kabel vast aan het pdb. Het geheel wordt bij elkaar gebouden door de schroefjes er doorheen. Ik heb dit dus zo gedaan:

http://lcd.fulgor-hosting.nl/montage.png

paiq.nl - is geen gebruikelijke datingsite

quote:
E-mail schreef op 14 september 2004 @ 21:41:
[...]

Zo ziet het er hier ook uit hoor. Zie ook dit plaatje (staat ook in startpost):

[afbeelding]

Het schermpje zit inderdaad met een soort fotofilm kabel vast aan het pdb. Het geheel wordt bij elkaar gebouden door de schroefjes er doorheen. Ik heb dit dus zo gedaan:

[afbeelding]
Geloof me, mijn scherm ziet er heel anders uit. Het scherm zit alleen verbonden met de pcb met een flatcable. DIe pcb zit weer aan een andere pcb vast waar de verschillende plugjes op zitten.

Watskeburtwithmydog

quote:
ajampaniki schreef op 14 september 2004 @ 18:45:

ik weet opzich een hele goed oplossing :) verkopen aan mij ;)
nee gekheid.. (mag wel ;) )
maar je moet gewoon even aan het solderen gaan :) dan komt het goed.
tv-out is niet zo mooi kwa kwaliteit!

Ik heb net even nagekeken welke draden er van de psc stekker er naar de lcd lopen. En er gaat gewoon helemaal niks heen :S . Ik volg bijvoorbeeld nr12 van de psx stekker, en die gaat dus naar de audio aansluiting die ook op dat printje zit, terwijl dit op het sony scherm green is. Ik snap echt de ballen van dit ding :( .

Ik denk dus ook niet dat je hem wil kopen. Maar als je echt wil...

Reg. datum: 21 januari 2003

quote:
ajampaniki schreef op 14 september 2004 @ 22:16:
[...]

Geloof me, mijn scherm ziet er heel anders uit. Het scherm zit alleen verbonden met de pcb met een flatcable. DIe pcb zit weer aan een andere pcb vast waar de verschillende plugjes op zitten.
Kun je misschien wat foto's maken dan, want zoals je het nu omschrijft is het namelijk precies hetzelfde ;)?

paiq.nl - is geen gebruikelijke datingsite

quote:
Briljant _/-\o_ Nu weet ik eindelijk hoe ik mijn HD's moet plaatsen in mijn case! Mijn held! O+

D8 ik.

Geweldig plan!

Ik ga gelijk ook zo'n lcd inbouwen..
Moet natuurlijk wel eerst de spullen kopen..

Een boer is een scheet die de weg niet weet!

quote:
ajampaniki schreef op 14 september 2004 @ 23:15:[..]
Ik denk dus ook niet dat je hem wil kopen. Maar als je echt wil...
Mocht hij 'm niet willen, dan heb ik er ook wel belangstelling voor.

Watskeburtwithmydog

quote:
Dende schreef op 15 september 2004 @ 10:05:
Geweldig plan!

Ik ga gelijk ook zo'n lcd inbouwen..
Moet natuurlijk wel eerst de spullen kopen..
hehe laten die dinge nou net slecht leverbaar zijn ;)

Kan iemand misschien ff kijken voor me welke aansluitingen van de psx connector naar het lopen? Bij mij namelijk geen

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: