Zo, deze jongen heeft z'n tikkeltje eigenwijze maar uiterst low-budget HT opstelling maar eens van wat updates voorzien
even zodat we weten waar we het over hebben, de voorkant:
...en achterkant:
update 1... een nieuwe (ik denk 5 jaar oud, maar nieuw(of kun je beter spreken van ongebruikt) in een winkel gevonden voor 175 euro(en nog garantie ook!) surroundprocessor! Dit is een Sony EP70, zover ik na kan gaan identiek aan de EP90ES(die zie je iets vaker) en ik vind het een wereldding! Ik had een Yamaha DDP-2 die ik aanstuurde met m'n HTPC, maar nu ik deze heb gaat er een wereld open haha. Hij decodeert Dolby Digital en Pro Logic(zolang het maar digitaal aangeleverd wordt). In combinatie met m'n HTPC met nVIDIA soundstorm met real-time dolby digital encoding (zover ik na kan gaan nog steeds de enige gelicenseerde *hardware*oplossing voor encoderen van Dolby Digital) heb ik dus settings in overvloed, zowel binnen de nVIDIA-toestand als wel op de processor :-) Maar best of all is de volumeregeling, die had ik niet op de Yamaha en nu wel (vinden de buren ook leuk).
De processor staat aangesloten op m'n NAD 916, 6x30 watt, maar ik heb 2x2 kanalen gebridged, zodat ie 2x90 watt voor m'n fronts levert en 2x30 watt voor m'n rears, het geheel gelijk getrokken door potmeters op de achterkant van m'n NAD 916 voor de fronts flink naar beneden te draaien (kleine wijzigingen kan ik keurig op de halve dB nauwkeurig in m'n Sony doen)
De NAD 910 hou ik als 'analog backup', aangesloten via de 6 kanaals-bypass van de Sony, zodat ik m'n HTPC niet aan *hoef* te hebben als ik TV wil kijken in Pro Logic
M'n HTPC (in Chieftec 19"case

) en daar bovenop tijdelijk een oude VCR om het composiet TV-out-signaal om te zetten naar antennesignaal... voor m'n volgende update...
Update 2, een heus Sony 'Video Projection System' of te wel een CRT-beamer! van pak 'em beet 20 jaar oud (dat kun je toch niet laten staan voor 50 euro, toch?)
Dit is m'n eerste CRT-beamer, maar ik kan er weinig fouts aan ontdekken, ben wel aardig lang aan het inregelen geweest(
40 potmeters! fotolinkje) en het scherm (zat erbij voor die 50 euro LOL) heeft een paar kleine beschadigingen (niet storend, maar toch). Anway, ik vind het een wereldding, lekker retro en hij doet het prima, nog een voordeel, hij heeft geen actieve lucht- en/of vloeistofkoeling en dus maakt ie ook helemaal geen geluid! niks/nada :-) Zou het kunnen dat doordat die buizen niet actief gekoeld worden en waarschijnlijk ook niet 'overclocked' zijn (zeg maar) gewoon nog in redelijk goeie staat zijn? Ik kan er niks aan ontdekken i.i.g. Wel een groot nadeel is dat er alleen maar een antenneingang op zit, geen Scart o.i.d. Ik heb 'm open gehad maar kan in ieder geval geen 'makkelijke' manier ontdekken om er RGB op aan te sluiten. Kwaliteit met een videorecorder ertussen voor het omzetten valt me nog 100% mee (zelfs met de huidige meuk-antennekabel die ik gebruik). Ik moest even draaien achterop de VCR om een 'interferentieloos' kanaal te vinden, that's all. En oh ja, al die computerspullen op m'n projector? die gebruik ik om games te spelen, dat doe ik minstens zo vaak als een filmpje kijken.
Dit is overdag genomen en met de TV als referentie(TV is 55cm, dat scherm is 125cm diagonaal) geeft het een goeie indruk hoe er overdag naar te kijken is (heb vanmiddag genoten van de GP van België bijvoorbeeld), maar 's avonds is het helemaal feest.
Poging om het geheel op 1 foto te krijgen...
TODO:
2e NAD-versterker, nog een NAD 916 of een 216THX zijn het meest waarschijnlijk.
Centerspeaker (wordt zelfbouw, als test of ik daarna ook de fronts en rears zelf willen bouwen)