Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 11

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
quote:
Verbal Kint schreef op 29 augustus 2004 @ 12:11:
[...]
Inderdaad, veel mensen denken dat alleen uit enorme luidsprekers met talloze drivers een fatsoenlijk geluidsniveau kan komen, dat is natuurlijk niet waar.

Ik was gister bij een vriend van me, we hebben de Bourne Identity 2 (zoiets..) gekeken. Hij heeft ook monitors (Linn Katan, actief aangestuurd), maar over het geluidsniveau niets te klagen (de buren wel misschien, maar dat is het voordeel van een studentenflat). Zeker als je er een fatsoenlijke sub bij hebt, in zijn geval een Strata II.

Wat me overigens weer opviel is hoe goed DPL II werkt. Het was een "simpele" SVCD/Divx maar de receiver (SR4300) wist uit het (stereo)signaal toch echt een "surround beleving" te halen.

Klopt, ik heb er zelf een Strata III onder staan, en met name met die sub heb je in films écht veel vermogen. Maar ook bij muziek heb ik er veel plezier van moet ik zeggen, nét wat meer power in het laag. Maar die Q1'tjes gaan ook van zichzelf al echt loeihard zonder te vervormen. Ik heb er een hoop plezier van, zeker voor dat geld. De enige kleine tekortkoming van de Q1 vind ik dat er ietsje meer bass uit had mogen komen (valt te compenseren met de bass-instelling op je receiver dan wel een mooie sub :) ), maar voor de rest zijn het mijn favo luidsprekers :)

DPL II werkt trouwens inderdaad lekker, met name met een goede kwaliteit divx heb je dan bij het dvd gevoel :) Enige wat dan af en toe een beetje mist vind ik het subkanaal en de scheiding achter. Met name bij U571 of Star Wars hoor je dan toch wel het verschil :)

neographikal wijzigde dit bericht 29-08-2004 13:15 (10%)

Nauwelijks gebruikte Canon 85/1.8 te koop incl Hoya SHMC filter. DM voor meer info.

Fotograaf nodig?

Reg. datum: 30 augustus 2003

quote:
neographikal schreef op 29 augustus 2004 @ 13:14:
[...]
Met name bij U571 of Star Wars hoor je dan toch wel het verschil :)
Binnenkort hoeven we starwars niet meer met dpl af te spelen :D 21 september deel 4,5,6 op dvd :D :9

go multiply!

Zo, deze jongen heeft z'n tikkeltje eigenwijze maar uiterst low-budget HT opstelling maar eens van wat updates voorzien 8)

even zodat we weten waar we het over hebben, de voorkant:
http://pooh.selwerd.nl:81/projects/img/got/markiesHT-1.thumb.jpg

...en achterkant:
http://pooh.selwerd.nl:81/projects/img/got/markiesHT-2.thumb.jpg

update 1... een nieuwe (ik denk 5 jaar oud, maar nieuw(of kun je beter spreken van ongebruikt) in een winkel gevonden voor 175 euro(en nog garantie ook!) surroundprocessor! Dit is een Sony EP70, zover ik na kan gaan identiek aan de EP90ES(die zie je iets vaker) en ik vind het een wereldding! Ik had een Yamaha DDP-2 die ik aanstuurde met m'n HTPC, maar nu ik deze heb gaat er een wereld open haha. Hij decodeert Dolby Digital en Pro Logic(zolang het maar digitaal aangeleverd wordt). In combinatie met m'n HTPC met nVIDIA soundstorm met real-time dolby digital encoding (zover ik na kan gaan nog steeds de enige gelicenseerde *hardware*oplossing voor encoderen van Dolby Digital) heb ik dus settings in overvloed, zowel binnen de nVIDIA-toestand als wel op de processor :-) Maar best of all is de volumeregeling, die had ik niet op de Yamaha en nu wel (vinden de buren ook leuk).

De processor staat aangesloten op m'n NAD 916, 6x30 watt, maar ik heb 2x2 kanalen gebridged, zodat ie 2x90 watt voor m'n fronts levert en 2x30 watt voor m'n rears, het geheel gelijk getrokken door potmeters op de achterkant van m'n NAD 916 voor de fronts flink naar beneden te draaien (kleine wijzigingen kan ik keurig op de halve dB nauwkeurig in m'n Sony doen)

De NAD 910 hou ik als 'analog backup', aangesloten via de 6 kanaals-bypass van de Sony, zodat ik m'n HTPC niet aan *hoef* te hebben als ik TV wil kijken in Pro Logic ;)
http://pooh.selwerd.nl:81/projects/img/got/markiesHT-3.thumb.jpg

M'n HTPC (in Chieftec 19"case :7 ) en daar bovenop tijdelijk een oude VCR om het composiet TV-out-signaal om te zetten naar antennesignaal... voor m'n volgende update...
http://pooh.selwerd.nl:81/projects/img/got/markiesHT-4.thumb.jpg

Update 2, een heus Sony 'Video Projection System' of te wel een CRT-beamer! van pak 'em beet 20 jaar oud (dat kun je toch niet laten staan voor 50 euro, toch?)
http://pooh.selwerd.nl:81/projects/img/got/markiesHT-5.thumb.jpg

Dit is m'n eerste CRT-beamer, maar ik kan er weinig fouts aan ontdekken, ben wel aardig lang aan het inregelen geweest(40 potmeters! fotolinkje) en het scherm (zat erbij voor die 50 euro LOL) heeft een paar kleine beschadigingen (niet storend, maar toch). Anway, ik vind het een wereldding, lekker retro en hij doet het prima, nog een voordeel, hij heeft geen actieve lucht- en/of vloeistofkoeling en dus maakt ie ook helemaal geen geluid! niks/nada :-) Zou het kunnen dat doordat die buizen niet actief gekoeld worden en waarschijnlijk ook niet 'overclocked' zijn (zeg maar) gewoon nog in redelijk goeie staat zijn? Ik kan er niks aan ontdekken i.i.g. Wel een groot nadeel is dat er alleen maar een antenneingang op zit, geen Scart o.i.d. Ik heb 'm open gehad maar kan in ieder geval geen 'makkelijke' manier ontdekken om er RGB op aan te sluiten. Kwaliteit met een videorecorder ertussen voor het omzetten valt me nog 100% mee (zelfs met de huidige meuk-antennekabel die ik gebruik). Ik moest even draaien achterop de VCR om een 'interferentieloos' kanaal te vinden, that's all. En oh ja, al die computerspullen op m'n projector? die gebruik ik om games te spelen, dat doe ik minstens zo vaak als een filmpje kijken.

http://pooh.selwerd.nl:81/projects/img/got/markiesHT-6.thumb.jpg

Dit is overdag genomen en met de TV als referentie(TV is 55cm, dat scherm is 125cm diagonaal) geeft het een goeie indruk hoe er overdag naar te kijken is (heb vanmiddag genoten van de GP van België bijvoorbeeld), maar 's avonds is het helemaal feest.
http://pooh.selwerd.nl:81/projects/img/got/markiesHT-7.thumb.jpg

Poging om het geheel op 1 foto te krijgen...
http://pooh.selwerd.nl:81/projects/img/got/markiesHT-8.thumb.jpg

TODO:
2e NAD-versterker, nog een NAD 916 of een 216THX zijn het meest waarschijnlijk.
Centerspeaker (wordt zelfbouw, als test of ik daarna ook de fronts en rears zelf willen bouwen)

I like to remember things my own way, not necessarily the way they happened... specs

Renovatio

@Mistermark

Heb je die beamer momenteel te koop staan, want ik vond een advertentie van precies zo'n beamer met scherm op marktplaats: http://www.marktplaats.nl...pv%3Dall%26s%3D50%26m%3D0

...nu is nu ...en nu alweer voorbij... rimave.nl.
You took the bishop when the king was standing right in front of you.

go multiply!

Nee, dat is een soortgelijke... gewoon toeval, want ik kon bijna niks over dit ding online vinden en er hebben dus 2 tegelijk te koop gestaan... Op de foto's van deze verkoper (van jouw link) zie ik zo geen glasplaat erop trouwens (en de foto's zijn wel superbrak, maar dat waren ze ook van de advertentie waar ik op gereageerd heb...)

I like to remember things my own way, not necessarily the way they happened... specs

Op zoek naar user icon...

quote:
Probeer eens Soundcare Superspikes anders, die heb ik ook en dat is een heel nette oplossing.
Is eigenlijk een spike met een schoteltje eronder, in 1 behuizing, dus valt niet uit elkaar als je de speaker eens wil verzetten
Kost iets van een ¤45 voor 4 stuks, dus valt nog mee.
Er zijn overigens 2 maten in schroefdraad, M6 en M8.
M6 is het meest courant, maar M8 komt ook voor, dus ff checken wat je nodig hebt.

Grappig! Deze zitten standaard onder de JBL Ti-K10! Ik wist niet dat ze los te koop waren, zal ze eens opzoeken, kunnen ze mooi onder de stands van mijn rear speakers.

Weet je toevallig een adres?

1 game pc en 4 kantoor pc's

quote:
Blue Eyes schreef op 29 augustus 2004 @ 20:06:
[...]

Grappig! Deze zitten standaard onder de JBL Ti-K10! Ik wist niet dat ze los te koop waren, zal ze eens opzoeken, kunnen ze mooi onder de stands van mijn rear speakers.

Je kunt ze iig online bestellen bij soundcare zelf op https://secureweb.activei...soundcare_eng/default.asp :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

DIY
Reg. datum: 23 januari 2000

quote:
Blue Eyes schreef op 29 augustus 2004 @ 20:06:
[...]

Volgens mij zitten ze in het Intertechnik assortiment, dus dat kan je bij Speaker&Co, SpeakerLand, Remo, Soundline wel halen.

Hoe meer je weet, hoe groter de grip op je levensomgeving

Reg. datum: 22 mei 2000

gister eindelijk mijn permscreen gemaakt samen met een vriend.

http://members.home.nl/morshuis/28-8-2004%2018-05-29%20.JPG

HT-addict in spe

Reg. datum: 21 juni 2002

Ziet er goed uit, maar zou je aub wat willen resizen? ;) Hoe dat moet staat vast wel in de startpost...

Verder wel leuke set, wat zijn de specs?
Ik zie een nieuwe Harman Kardon receiver? :)

TCF Specs - Forza Scuderia Ferrari

Op zoek naar user icon...

Bedankt guys!

De door jullie genoemde adressen reeds zelf ook gevonden. Nu nog even de maat opzoeken, heb er 6 stuks nodig, dus 2 setjes van 4.

1 game pc en 4 kantoor pc's

Reg. datum: 22 mei 2000

quote:
Dupje schreef op 29 augustus 2004 @ 22:20:
Ziet er goed uit, maar zou je aub wat willen resizen? ;) Hoe dat moet staat vast wel in de startpost...

Verder wel leuke set, wat zijn de specs?
Ik zie een nieuwe Harman Kardon receiver? :)

ja sorry :D

Heb een sanyo Z2, een HK AVR-430, een set Infinity beta 50 fronts, infinity beta 20 rears en een Infinity Beta c360 center.

Het scherm is gemaakt van Thommy doek, zwart velours en een paar platen mdf.

HT-addict in spe

The man with the plan
Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
mistermark schreef op 29 augustus 2004 @ 19:07:
Zo, deze jongen heeft z'n tikkeltje eigenwijze maar uiterst low-budget HT opstelling maar eens van wat updates voorzien 8)

(..)
Wat een onwijs leuke set! Hier win je wel de originaliteitsprijs mee denk ik.

Great minds think alike!

go multiply!

quote:
Verbal Kint schreef op 30 augustus 2004 @ 00:18:
[...]

Haha, dank je, you're too kind :)

Ik ben nu met deze setup ook aardig in mijn nopjes (die CRT is wel een voorlopig hoogtepuntje). Sommige mensen zullen het oude troep vinden, maar nieuwe componenten daar waar het het meest nodig is en tada! zo'n low-budget HT kan nog aardig meekomen imho (en ik heb er de grootste lol aan om alles een beetje bij elkaar te matchen e.d., ook dat is home-entertainment :) )

(verschillende details van bepaalde componenten heb ik op m'n projects-page staan trouwens, mocht iemand geinteresseerd zijn)

Naimoholic
Reg. datum: 18 maart 2001

quote:
Verbal Kint schreef op 30 augustus 2004 @ 00:18:
[...]

Zeker mee eens :D .

Oude meuk of niet, het is een schitterende oplossing (vooral met de videorecorder is erg leuk gedaan!) om toch van een flimpje te kunnen genieten met een projector :) . Je bent voorlopig voorzien en je kunt langzaam groeien in onderdelen. Je hebt immers alles al. Het is en blijft een complete HT.

Music Addicted

Reg. datum: 18 mei 2004

inderdaad een erg mooie set, je hebt er weer een nieuw bijzettafeltje bij :)

offtopic:
waarom kan ik bij de onderste donkerblauwe balk niet meer de pagina selecteren die ik wil kijken??
Reg. datum: 27 januari 2002

OKay, het volgende, na deze topics al een tijdje gevolgt te hebben wil ik nu ook me 30cm tv'tje eens gaan vervangen door iets fatsoenlijk.

Echter heb ik het volgende, de ruimte is vrij beperkt, dus zo'n bakbeest van een tv is voor mijn geen optie. het zou wel kunnen maar vind het ook nog eens lelijk om een ding van 50cm diep in me kamer te hebben staan.

Dan kom ik eingelijk op 2 opties uit, een beamer of een lcd tft.

Voor een lcd tv kom ik voor een 76 cm op 1799 euro uit en dan heb je er 1 van sharp. Echter waren hier de reviews erg wisselend over.

Voor een 1000 euro kun je al een beamer aanschaffen die zou voldoen aan de gewenste eisen.

Dan kom ik bij het geluid, omdat ik het niet zo zie zitten om een 2 tal van die joekels als front speakers te plaatsen ga ik toch richting de satelite speakers.

Echter ben ik totaal niet op de hoogte van wat nou kwalitatief gezien goede satelite speakers zijn, ik ben al blij met mijn soundworks 510d setje.

Al met al een stukje advies zou welkom zijn. het gaat om een ruimte van 3 bij3

KEFalicious..
Reg. datum: 06 december 2003

quote:
whocarez schreef op 30 augustus 2004 @ 11:48:Dan kom ik bij het geluid, omdat ik het niet zo zie zitten om een 2 tal van die joekels als front speakers te plaatsen ga ik toch richting de satelite speakers.

Echter ben ik totaal niet op de hoogte van wat nou kwalitatief gezien goede satelite speakers zijn, ik ben al blij met mijn soundworks 510d setje.

Al met al een stukje advies zou welkom zijn. het gaat om een ruimte van 3 bij3
Ik vind de sattelietjes van KEF erg goed.. Dan moet je er nog wel een receiver bij kopen!

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

quote:
Gemineye schreef op 30 augustus 2004 @ 12:21:
[...]

Ik vind de sattelietjes van KEF erg goed.. Dan moet je er nog wel een receiver bij kopen!

Qua sat / sub systemen vind ik persoonlijk Kef ook één van de beste, iig 20x beter dan Bose en mening systeem van Sony, Philips, etc.

Fullrange speakers blijven mooier, maar ze presteren _zeker_ niet slecht :)

Nauwelijks gebruikte Canon 85/1.8 te koop incl Hoya SHMC filter. DM voor meer info.

Fotograaf nodig?

KEFalicious..

Ik dacht; een nieuw topic, dus wat nieuwe foto's.. Nog niks weer aan geupdate sinds de vorige fotoserie, maar updates zijn onderweg! Mijn vincent eindversterkers komen waarschijnlijk morgen, en dan is de volgende update een nieuwe receiver of een stereo voorversterker, ik ben er nog niet helemaal uit. Waarschijnlijk wordt het een stereo voorversterker. Ik heb mijn oog laten vallen op een ROTEL RC-1090 die ik geweldig vind.. Maar goed dan moet ik nog ff sparen! Voor nu; pics!

http://picserver.org/view_image.php/YPEA1E12T851/p.jpeg
overzichtsfoto

http://picserver.org/view_image.php/7ZSM3ZD5IL96/p.jpeg
voorspeaker; de veelal ondergewaardeerde KEF Q5

http://picserver.org/view_image.php/R99840NYBWT8/p.jpeg
KEF

http://picserver.org/view_image.php/N7484R971Y4E/p.jpeg
De receiver; een Onkyo TX-SR501E. Deze gaat dus de deur uit zodra er een geschikte receiver of voorversterker is gevonden.

http://picserver.org/view_image.php/IS03R61B61HH/p.jpeg
de sub; een REL Strata III

http://picserver.org/view_image.php/I49NT89XEOIY/p.jpeg
een closeup van de sub (dat rijmt.. :7)

http://picserver.org/view_image.php/8QCOKIP1J1UN/p.jpeg
wat kabelzooi. Alle kabels zijn van Van den Hul.

http://picserver.org/view_image.php/QP35152V3H6X/p.jpeg
De aansluitterminals van de Q5..

Nou dat was het weer voor nu, mochten er vragen zijn dan hoor ik het wel :Y)

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Reg. datum: 01 december 2001

quote:
Die dempers zijn van Hepta, gemaakt van autobandenrubber. Ik heb ze al een jaar of 8. Inmiddels gaan de rubberen schijven wel los van de messing ringen. Je kunt ze ook zonder de messing ringen nemen, je hebt dan enkel zo'n rubberen schijf. Ik heb ze onder al m'n boxen zitten. Op www.hifi.nl een review gelezen dat ze ook erg goed zijn om onder je apparatuur te bevestigen. Schijnt goed te werken volgens de reviewer.
Heb ook net een paar KEF Q1's aangeschaft. (Richtprijs voor een paar is 450 euro trouwens) Hierbij heb ik een 2e hands Harman Kardon versterker gekocht. Eentje van voordat Harman Kardon failliet ging. Want nu maken ze spul kwalitatief gelijk aan JVC.
Nou nog ff sparen voor een tweede paar KEF's :P

if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science

quote:
Fostar82 schreef op 30 augustus 2004 @ 13:02:
Heb ook net een paar KEF Q1's aangeschaft. (Richtprijs voor een paar is 450 euro trouwens) Hierbij heb ik een 2e hands Harman Kardon versterker gekocht. Eentje van voordat Harman Kardon failliet ging. Want nu maken ze spul kwalitatief gelijk aan JVC.
Nou nog ff sparen voor een tweede paar KEF's :P
Ik weet niet hoeveel je daadwerkelijk hebt betaald, maar kijk ook even op www.pick2pay.nl . Daar hebben mn ouders ze ook vandaan gehaald, en dat scheelde 250 euro op 2 speakers tov de Hobo (KEF Q5)

Fotograaf nodig?

Reg. datum: 22 augustus 2001

quote:
Gemineye schreef op 30 augustus 2004 @ 12:32:
Ik dacht; een nieuw topic, dus wat nieuwe foto's.. Nog niks weer aan geupdate sinds de vorige fotoserie, maar updates zijn onderweg! Mijn vincent eindversterkers komen waarschijnlijk morgen, en dan is de volgende update een nieuwe receiver of een stereo voorversterker, ik ben er nog niet helemaal uit. Waarschijnlijk wordt het een stereo voorversterker. Ik heb mijn oog laten vallen op een ROTEL RC-1090 die ik geweldig vind.. Maar goed dan moet ik nog ff sparen! Voor nu; pics!

[afbeelding]
overzichtsfoto

[afbeelding]
voorspeaker; de veelal ondergewaardeerde KEF Q5

[afbeelding]
KEF

[afbeelding]
De receiver; een Onkyo TX-SR501E. Deze gaat dus de deur uit zodra er een geschikte receiver of voorversterker is gevonden.

[afbeelding]
de sub; een REL Strata III

[afbeelding]
een closeup van de sub (dat rijmt.. :7)

[afbeelding]
wat kabelzooi. Alle kabels zijn van Van den Hul.

[afbeelding]
De aansluitterminals van de Q5..

Nou dat was het weer voor nu, mochten er vragen zijn dan hoor ik het wel :Y)

ik heb inderdaad een paar vragen , Ik ben ook van plan om die Kef Q5 als
Front speakers te kopen , maar klinken ze een beetje goed ?

Ook zit ik er aan te denken om die Kef Q5 , ook als rears te kopen (dus 4 Q5's in totaal) dit omdat ik niet weet hoe die Q1 presteren .

Ook vroeg ik me af waar je die crosswire cables voor je fronts heb gekocht,
en hoe je die aansluit op je receiver .

En nog een algemene vraag , die iemand anders misschien kan beantwoorden,
Mijn receiver kan 6 kanalen aansturen , maar ik heb nu nog 5 speakers aangesloten.
Zijn er mensen die ook echt 6 speakers hebben aangesloten?
En wat heb je dan gebruikt als 6de speaker, een center speaker,
of een rear of front ?

Pen IV 3,4 Ghz - 1024 MB Kingston intern geheugen -Asus Geforce 6800GT 256mb - Antec Black Case - Plextor PX-712A DVDWriter - Creative Audigy Player - Maxtor 40 Gig - Maxtor 60 Gig - Maxtor 80 Gig Liquid Bearing - Win XP .

KEFalicious..

quote:
KunDun schreef op 30 augustus 2004 @ 14:59:
[...]

ik heb inderdaad een paar vragen , Ik ben ook van plan om die Kef Q5 als
Front speakers te kopen , maar klinken ze een beetje goed ?

ik vind van wel, anders had ik ze niet gekocht! Maar je moet ze zelf horen natuurlijk!

quote:
Ook zit ik er aan te denken om die Kef Q5 , ook als rears te kopen (dus 4 Q5's in totaal) dit omdat ik niet weet hoe die Q1 presteren .

Ga dan de Q1 beluisteren, want die klinkt best heel goed. En in mijn ogen is de toegevoegde waarde van een Q5 als achterspeaker het geld niet waard. Dat kan je dan beter ergens anders in steken vind ik..

quote:

Ook vroeg ik me af waar je die crosswire cables voor je fronts heb gekocht,
en hoe je die aansluit op je receiver .

Van den Hul The Teatrack Hybrid; gekocht bij Soundgallery in Groningen. Je legt in principe gewoon 2 pluskabels en 2 minkabels. Je doet 2 kabels in de plus en 2 kabels in de min, en aansluiting bij de speakers spreekt dan vast voor zich..

quote:

En nog een algemene vraag , die iemand anders misschien kan beantwoorden,
Mijn receiver kan 6 kanalen aansturen , maar ik heb nu nog 5 speakers aangesloten.
Zijn er mensen die ook echt 6 speakers hebben aangesloten?
En wat heb je dan gebruikt als 6de speaker, een center speaker,
of een rear of front ?
Volgens mij is het gebruikelijk om een zelfde speakers als je gewone rears te gebruiken, maar ik zie die eerlijk gezegd bijna nooit. Volgens mij is de toegevoegde waarde van de middelste achterspeaker nihil, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog nooit gehoord heb.

Gemineye wijzigde dit bericht 30-08-2004 15:16 (6%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: