KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..
Maakt dat veel uit dan dat ik de boxen zo dicht tegen de muur aan hebt?De spullen zijn zeker o.k.!De front-speakers staan alleen wel ERG dicht tegen de muur...
Zou ik beter geluid krijgen als ik ze meer ruimte gaf?
Het gaat alleen een beetje moeilijk op me kamer
Anoniem: 12609
Dat probleem heb ik ooksjaak88 schreef op 07 september 2004 @ 22:14:
[...]
Maakt dat veel uit dan dat ik de boxen zo dicht tegen de muur aan hebt?
Tijd voor een eigen huiskamer
Maar het geeft idd wel een opener, gebalanceerder geluid.
Als je boxen ver genoeg uit elkaar staan, met genoeg ruimte om de boxen heen, krijg je een stuk mooier geluid.
Alleen is het altijd een compromis als je niet een eigen bioscoopruimte hebt
Het geluid wordt vaak wat ruimtelijker, en de bas wat natuurlijker (lees; minder bonkerig) Hiervoor geldt altijd; probeer het eens uit: het maakt vaak meer uit dan je op het eerste gezicht zou denken!sjaak88 schreef op 07 september 2004 @ 22:14:
[...]
Maakt dat veel uit dan dat ik de boxen zo dicht tegen de muur aan hebt?
KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..
Ik heb laatst nog mijn boxen en de marantz receiver naar beneden genomen en in de huiskamer aangesloten en tot mijn schrik klinkt het daar gewoon veel en veel mooier. Ik kon me oren niet geloven maar het was zon groot verschil als op mijn kamer.Gemineye schreef op 08 september 2004 @ 00:20:
[...]
Het geluid wordt vaak wat ruimtelijker, en de bas wat natuurlijker (lees; minder bonkerig) Hiervoor geldt altijd; probeer het eens uit: het maakt vaak meer uit dan je op het eerste gezicht zou denken!
Maar ik weet nou nog steeds niet waardoor het komt dat het op mijn kamer een stuk minder klinkt.
Ik zelf dacht misschien dat het aan de akoestiek van mijn kamer ligt want ik heb haast niks echt absordberends in mijn kamer bv een kleed ofzo achter de bank staat een volledig lege muur dus mss ligt het wel daaraan, want dan koop ik wel een kleed of misschien een wandkleed.
Of ligt het gewoon aan het feit dat me kamer gewoon een stuk kleiner is dat het daarom niet tot zijn rechtkomt?
Wie weet waar het misschien aan kan liggen.
Beneden in de woonkamer hebben we dikke gordijne en een kleed, houten vloer en veel leren meubels.
Wat kan ik het beste doen om het geluid beter te maken?
Grotere kamer is sowieso al een belangrijk punt denk ik, dat klinkt tot op zekere hoogte meestal beter dan een kleine slaapkamer.. Maar om op jouw kamer een zo goed mogelijke akoestiek te verkrijgen, zou ik persoonlijk een kleed ophangen, en meer van dat soort dingen; je kan het zelf wel een beetje invullen denk ik; de akoestiek wordt er minder 'kil' van.sjaak88 schreef op 08 september 2004 @ 00:27:
[...]
Ik heb laatst nog mijn boxen en de marantz receiver naar beneden genomen en in de huiskamer aangesloten en tot mijn schrik klinkt het daar gewoon veel en veel mooier. Ik kon me oren niet geloven maar het was zon groot verschil als op mijn kamer.
Maar ik weet nou nog steeds niet waardoor het komt dat het op mijn kamer een stuk minder klinkt.
Ik zelf dacht misschien dat het aan de akoestiek van mijn kamer ligt want ik heb haast niks echt absordberends in mijn kamer bv een kleed ofzo achter de bank staat een volledig lege muur dus mss ligt het wel daaraan, want dan koop ik wel een kleed of misschien een wandkleed.
Of ligt het gewoon aan het feit dat me kamer gewoon een stuk kleiner is dat het daarom niet tot zijn rechtkomt?
Wie weet waar het misschien aan kan liggen.
Beneden in de woonkamer hebben we dikke gordijne en een kleed, houten vloer en veel leren meubels.
Wat kan ik het beste doen om het geluid beter te maken?
Zo hier baal ik dus echt ff gigantisch van, wilde dezelfde eindversterkers kopen maar jij was me voor, terwijl de verkoper echt bij mij om de hoek woonde...Gemineye schreef op 07 september 2004 @ 20:12:
Zo mijn nieuwste update is wellicht wat onverwacht, maar ik heb een set zelfbouwluidsprekers gekocht, ter vervanging van mijn Kef Q5's. Het zijn luidsprekers met ingebouwde eindversterkers, dus je kan wel zeggen dat mijn enelaatste update (een stel Vincent SP996 eindversterkers; zie een eind terug in dit topic) een beetje overhaast was. Ik ga beginnen aan de zelfbouwspeakers zodra ik meer tijd heb. Mochten er ondertussen geinteresseerden zijn voor de oude eindversterkers; gelieve zich te melden via mail esloots@hotmail.com
Heb helaas net een sub gekocht en dus ook geen geld fftjes om snel deze ook te kopen. Maar als je ze over enkele weken nog hebt dan kan je zeker een mailtje verwachten.
De sub is trouwens een MJ Acoustics Pro, klein maar fijn.
Ook nog een fototje van de sub, hij staat op een mooie tuintegel zodat hij niet al teveel door dreunt:

check mjacoustics.co.uk voor specs etc.
we zullen zien!Speedy_J schreef op 08 september 2004 @ 02:20:
[...]
Zo hier baal ik dus echt ff gigantisch van, wilde dezelfde eindversterkers kopen maar jij was me voor, terwijl de verkoper echt bij mij om de hoek woonde...
Heb helaas net een sub gekocht en dus ook geen geld fftjes om snel deze ook te kopen. Maar als je ze over enkele weken nog hebt dan kan je zeker een mailtje verwachten.
Anoniem: 111211
Ik ben ook helemaalGemineye schreef op 07 september 2004 @ 20:19:
[...]
mail me ff.. Ook voor een onkyo TXSR501E receiver of de eindversterkers: mail esloots@hotmail.com
Denk alleen niet dat je ze weg wil doen voor het bedrag dat ik te besteden heb..
/me Nog een aantal dagen wachten, dan is triple_A jarig, en wordt zijn bod misschien wel een stukje interessanter

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 08-09-2004 19:39 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Tot nu toe valt dat altijd nog reuze meeMikeyMan schreef op 08 september 2004 @ 19:31:
Dude... zou je voortaan niet eens eerst bedenken wat je wilt hebben voordat je iets koopt... Scheelt volgens mij op de lange termijn flink wat duiten...
2x 200w RMS @8ohmJT schreef op 31 augustus 2004 @ 12:46:
Weet iemand wat de Rotel RB1080 levert op 4 ohm ? Staat nergens op de site
4 Ohm wordt idd niet gespecificeerd.
[ Voor 10% gewijzigd door tbusquet op 08-09-2004 23:35 ]
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Heb ik nog steeds. 2x een RB976 MK2 op 600 serie. Fel in het hoog ? Nooit last van gehad. Moest in het begin wel wennen aan de titanium tweeters van B&W maar heb eigenlijk nooit last van verder.JT schreef op 08 september 2004 @ 23:35:
Ja, maar het ging mij op 4 ohmHeb trouwens eindelijk antwoord gekregen: tis 300w op 4 ohm. Heb jij niet een amp gehad uit de RMB serie ? Op B&W DM600 serie ? Klonk dat te fel in het hoog of viel dat wel mee ?
Heb trouwens de RB990 is de voorloper van de 1080 zelfde specs etc.
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Ecodan warmtepomp
Wat bedoel je met direct ?JT schreef op 08 september 2004 @ 23:43:
Ik wil dus misschien een RMB1075 halen uit Dld. En ik heb nu Jamo Concert 8, welke ook aardig fel zijn in het hoog, beetje vergelijkbaar met de 600S3 serie (heb ik hier een paar van liggen). Maar bijvoorbeeld Pioneer + 600S3 gaat niet goed samen, te fel. Daarom wou ik dat dus even wetenZijn de amps een beetje direct ?
Ze hebben een redelijk hoge dempingsfactor, als je dat bedoelt.
een beetje impulsief zijn hoort bij een verslavingAnoniem: 114270 schreef op 08 september 2004 @ 21:13:
[...]
t scheelt ook een boel verwarring onder de mensen hier op GoTen jou een hoop posts
Um, ja, beetje moeilijk uitleggen. Zeg maar aanvalled. Geen relaxed geluidje, maar juist opwindend. Ik vind het moeilijk uit te leggen...tbusquet schreef op 09 september 2004 @ 00:01:
[...]
Wat bedoel je met direct ?
Ze hebben een redelijk hoge dempingsfactor, als je dat bedoelt.
Ecodan warmtepomp
Ik heb een RC1070/RB1070 combi gehad, daarmee was mijn ervaring dat hij echt baas was van mijn luidsprekers, het laag heeft nog nooit zo strak geklonken. Het hoog daarintegen viel mij echt tegen. Veel te fel naar mijn mening, terwijl mijn tweeters gewone softdomes van vifa zijn.JT schreef op 08 september 2004 @ 19:48:
Wie weet hoe helder Rotel RMB eindversterkers klinken ? Ik weet bijvoorbeeld dat Pioneer niet helemaal goed matched met B&W omdat dat te helder wordt. De reden dat ik dit vraag is omdat ik misschien goedkoop een RMB1075 uit Dld kan halen en dan kan ik dus niet luisteren.
Ik denk toch dat je gewoon ff naar een nl dealer moet stappen en even die RMB1075 te luisteren. Moet imho geen probleem zijn toch?
Rotel maakt op zich mooie versterkers, een zeer direct geluid met veel power, ging helaas een beetje ten koste van de muzikaliteit.

Wel jammer dat bijna alle bioscopen waar ik naar binnen kijk de speakers tegen de muur geschroefd hebbenAnoniem: 12609 schreef op 07 september 2004 @ 23:03:
Als je boxen ver genoeg uit elkaar staan, met genoeg ruimte om de boxen heen, krijg je een stuk mooier geluid.
Alleen is het altijd een compromis als je niet een eigen bioscoopruimte hebt
Hebben ze eens een eigen bioscoopruimte, doen ze er niks mee.
Mjah, op zich een beetje lullig als ik het daar niet ga halenPsychoRealm schreef op 09 september 2004 @ 04:26:
[...]
Ik heb een RC1070/RB1070 combi gehad, daarmee was mijn ervaring dat hij echt baas was van mijn luidsprekers, het laag heeft nog nooit zo strak geklonken. Het hoog daarintegen viel mij echt tegen. Veel te fel naar mijn mening, terwijl mijn tweeters gewone softdomes van vifa zijn.
Ik denk toch dat je gewoon ff naar een nl dealer moet stappen en even die RMB1075 te luisteren. Moet imho geen probleem zijn toch?
Rotel maakt op zich mooie versterkers, een zeer direct geluid met veel power, ging helaas een beetje ten koste van de muzikaliteit.
Ecodan warmtepomp
Hier is het enkel bij hoge volume's dat het echt scherp gaat klinken, op lagere volume's hoor je niets van scherpte....
Mwoa vind ik niet, het spul staat er toch om beluisterd te worden?JT schreef op 09 september 2004 @ 10:16:
[...]
Mjah, op zich een beetje lullig als ik het daar niet ga halenMaar misschien moet het maar ff ja

Ecodan warmtepomp
Anoniem: 50944
Ecodan warmtepomp
Ja nog meer leuke eindtrapjes, ze staan er om geluisterd te worden, dus waarom niet? Boeiend dat je niks koopt, als je kleren gaat passen koop je toch ook niet nog ff een broekriem omdat je anders niks bij die winkel zou kopen?JT schreef op 09 september 2004 @ 18:19:
Kep al een adres voor goedkoop kabel, ik kijk wel ff voor iets anders ofzo ja


Anoniem: 2111
Idd, verkopers moet je zien te overtuigen om het daar te kopen. En als je op een rustig moment binnenloopt, dan hebben ze toch niets anders te doen.PsychoRealm schreef op 10 september 2004 @ 01:39:
[...]
Ja nog meer leuke eindtrapjes, ze staan er om geluisterd te worden, dus waarom niet? Boeiend dat je niks koopt, als je kleren gaat passen koop je toch ook niet nog ff een broekriem omdat je anders niks bij die winkel zou kopen?![]()
Even over Rotel power amps,Dupje schreef op 09 september 2004 @ 17:32:
Hmm, dat het hoog van Rotel's nogal scherp wordt heb ik ook wel ervaring mee...
Hier is het enkel bij hoge volume's dat het echt scherp gaat klinken, op lagere volume's hoor je niets van scherpte....
Ik heb zelf een RB-991 gehad (voorloper van de huidige RB-1080) en ik vond ook het hoog (te) fel. Het laag was wel lekker (puntig , maar helaas niet zoveel drive en impact). Draai nu met een Yamaha MX-1 en het laag is minder puntig maar wel veel meer drive en het hoog is ook lekkerder (minder over de top).
Als je een echt goede rotel wilt kopen zou ik alleen de RB-1090 als kandidaat zien , deze amp is veel beter gebouwd dan de rest uit de serie en echt een klasse amp.
Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |
Mwoah, ik weet toch al dat ik het niet zo goedkoop ga krijgen hier.Anoniem: 2111 schreef op 10 september 2004 @ 16:57:
[...]
Idd, verkopers moet je zien te overtuigen om het daar te kopen.
Ecodan warmtepomp
H/K avr230
Technics Cd speler (zonder AB
Boxen >20 jaar oud SB-202
Philips TV + video (niet echt bijzonder)

Fear my night photo skilz

Zonder flits = duim op de flitser= auw

Zonder kappen
Te verbeteren:
RUIMTE!!!
Center, weet iemand waar ik die moet plaatsen

[ Voor 14% gewijzigd door Roamor op 10-09-2004 23:21 ]
Ecodan warmtepomp
Anoniem: 106946
receiver:
http://abetterprice.eproj...ImageView.asp?ImageID=248
front l/r
http://www.kef.com/produc.../qseries7_image_small.jpg
center
http://www.kef.com/produc...qseries9c_image_small.jpg
rear l/r
http://www.kef.com/produc...compact%20no%20grille.jpg
(op standaard)
Great minds think alike!
Kun je geen echte foto's posten?Anoniem: 106946 schreef op 11 september 2004 @ 00:28:toon volledige bericht
ik heb dit
receiver:
http://abetterprice.eproj...ImageView.asp?ImageID=248
front l/r
http://www.kef.com/produc.../qseries7_image_small.jpg
center
http://www.kef.com/produc...qseries9c_image_small.jpg
rear l/r
http://www.kef.com/produc...compact%20no%20grille.jpg
(op standaard)
Dit vind ik wel raar...............PsychoRealm schreef op 10 september 2004 @ 01:39:
[...]
Ja nog meer leuke eindtrapjes, ze staan er om geluisterd te worden, dus waarom niet? Boeiend dat je niks koopt, als je kleren gaat passen koop je toch ook niet nog ff een broekriem omdat je anders niks bij die winkel zou kopen?![]()
Sterker nog, hier erger ik me aan. Normaal gesproken zou ik zeggen dat je stelling klopt. Echter de boodschapper waar jij op reageert heeft al aangegeven ergens anders te willen kopen. Dan vind ik het laag om zo te doen. De verkoper steekt er tijd, dus geld in. Dat zit mede in de prijzen zoals die in Nl. zijn.
Als je tussen verschillende winkels twijfelt is het een ander verhaal, de verkoper moet dan maar proberen zijn eigen spul te verkopen. Hier is geen sprake van twijfel over de winkel. Ik vind dit niet kunnen.
Er is wel degelijk verschil tussen een fysieke center of een phantom center. Naar gelang je fronts beter zijn zal de phantom center ook beter worden.Anoniem: 50944 schreef op 11 september 2004 @ 00:44:
Als je speakers zo dicht naast de tv staan heb je die center echt niet nodig hoor.
Ook met een dermate kleine afstand tussen beide speakers. Persoonlijk lijkt me dat minder klinken, minder diepte en minder wijds stereobeeld.
Gelukkig ken ik niets beters...Blue Eyes schreef op 12 september 2004 @ 12:19:
[...]
Er is wel degelijk verschil tussen een fysieke center of een phantom center. Naar gelang je fronts beter zijn zal de phantom center ook beter worden.
Ook met een dermate kleine afstand tussen beide speakers. Persoonlijk lijkt me dat minder klinken, minder diepte en minder wijds stereobeeld.
Er is trouwens ook maar 1 "spot", de hotspot (punt van de foto's), overal anders hoor je vrijwel alleen rechts

Een wijds stereobeeld, met de fronts minder ver uit elkaar dan de afstand tussen de woofers en de tweeters?Blue Eyes schreef op 12 september 2004 @ 12:19:
Er is wel degelijk verschil tussen een fysieke center of een phantom center. Naar gelang je fronts beter zijn zal de phantom center ook beter worden.
Sure. Whatever.
Ik doelde puur op het feit dat ze dicht bij elkaar staan. Niet in relatie met andere onderwerpen.Jasper Janssen schreef op 12 september 2004 @ 14:14:
[...]
Een wijds stereobeeld, met de fronts minder ver uit elkaar dan de afstand tussen de woofers en de tweeters?
Sure. Whatever.
Wil jij beweren dat je een mooi stereo beeld kan hebben met de speakers zo dicht bij elkaar???
Met MIJN smaak zal dat zeker (uiteraard speaker afhankelijk) zeker 1,75-2,25 meter moeten zijn.
Ik heb ze zelf (gelukkig heb ik de ruimte) een meter van de zijmuur, een meter van de achterwand staan. De fronts staan 2 meter uit elkaar, gemeten vanaf de zijkant van de speaker. Verder gebruik ik geen center. Dit omdat er geen bijbehorende center te krijgen is. Er is wel een in de serie maar deze is klankmatig anders dan de fronts. Ik heb begrepen dat er geen bijpassende center komt.
Hier een foto. Het is niet 100% meer zoals het nu is, in basis staat het nog wel zo. Alleen de afstanden zijn wat aangepast.

[ Voor 40% gewijzigd door blue eyes op 12-09-2004 15:50 ]
Anoniem: 100231
Ik moet nog steeds op vakantie. Ik heb twee weken vrijgenomen om daarin tweemaal een week weg te gaan. Heb tot nu toe drie dagen vrij gehad omdat ik naar de kapper moest
Maar ik moet eerst nog een paar kleine zaken op een rijtje zetten. Ben nog op zoek naar een MDF leverancier. Heb daar vanmiddag iemand voor aangeschreven, dus wellicht kan het snel gaan.
Weet iemand een adres voor MDF die andere diktes dan de standaard kan leveren? Praxis en de Gamma leveren niet dikker dan 18 mm, ik wil graag 30mm. Lijmen zal moeilijk gaan, dit ivm de mogelijkheden die ik heb om te zagen, lijmen en transport.
Normaal gesproken zal ik het in jan. pas maken.
Bij veel bouwmarkten kun je in ieder geval ook reeds verlijmde 2x18 platen kopen, dat is sowieso volgens mij wat je krijgt als je ergens 36 bestelt.Blue Eyes schreef op 12 september 2004 @ 17:02:
Weet iemand een adres voor MDF die andere diktes dan de standaard kan leveren? Praxis en de Gamma leveren niet dikker dan 18 mm, ik wil graag 30mm. Lijmen zal moeilijk gaan, dit ivm de mogelijkheden die ik heb om te zagen, lijmen en transport.
Moet ik dat eens gaan navragen!
merci
Hm, op deze foto vind ik hem er mooi uitzienAnoniem: 32558 schreef op 13 september 2004 @ 20:46:
vandaag is mijn versterkertje toegekomen
[afbeelding]
de Harman Kardon AVR-630
En hoe klinkt hij? Beter dan wat je ervoor had (wat dat ook moge zijn)
Verder nog upgrade-plannen ?
Wel ff je sig aanpassen
[ Voor 10% gewijzigd door Dupje op 13-09-2004 21:31 ]
Anoniem: 32558 schreef op 13 september 2004 @ 20:46:
vandaag is mijn versterkertje toegekomen
[afbeelding]
de Harman Kardon AVR-630
DAs heel mooi, maar hoe klinkt het
Anoniem: 32558
Anoniem: 82012
In een degelijke houthandel kan je makkelijk tot 38mm krijgen en meer zelfs denk ik.Weet iemand een adres voor MDF die andere diktes dan de standaard kan leveren? Praxis en de Gamma leveren niet dikker dan 18 mm, ik wil graag 30mm.
Ik heb m'n flexy rack voor de TV gemaakt uit 38mm MDF, dat is wel een mooie dikte
Hoeveel dikker nog bestaat weet ik niet zeker, misschien 46 of zo ook nog wel maar dat wordt echt zeldzaam en duur ook.

Mooi rack man!Anoniem: 82012 schreef op 13 september 2004 @ 22:47:
[...]
In een degelijke houthandel kan je makkelijk tot 38mm krijgen en meer zelfs denk ik.
Ik heb m'n flexy rack voor de TV gemaakt uit 38mm MDF, dat is wel een mooie dikte
Hoeveel dikker nog bestaat weet ik niet zeker, misschien 46 of zo ook nog wel maar dat wordt echt zeldzaam en duur ook.
[afbeelding]
Hoe heb je de planken afgewerkt? En heb je misschien indicatie van wat zoiets ongeveer kost?

Anoniem: 82012
Ik heb het MDF gewoon op maat laten zagen in de houthandel, dan heel lichtjes opgeschuurd en afgestoft.
Dan eerst met een speciale grondverf erover, anders absorbeert het veel te sterk de verf.
Gewoon in de winkel vragen naar grondverf voor MDF.
Na de grondlaag wel even terug opschuren want de vezeltjes van het MDF gaan dan wat rechtstaan.
En dan tenslotte 2 laagjes verf erover, ik had nog over van de dezelfde kleur als de plinten zijn, dus dat kwam mooi uit.
Kostprijs was rond de €70 (incl draadeinden, moeren en rondellen) zonder verf voor het TV rack, omdat het MDF van 38mm redelijk duur is in verhouding met dunnere soorten.
Zijn M18 draadeinden, niet de inox variant want die waren in verhouding véél duurder.
Ik denk dat het voor het metaal nog geen 20 euro was, en rond de 50 voor het MDF, gezaagd en al.
Het hifi rack is hetzelfde principe, maar met 5 planken ipv 3 en "maar" 22mm dik MDF.
De draadeinden zijn hier ook iets dunner, M16 namelijk.
Kostprijs is nog lager dan dat van het TV rack, om en bij de 50 euro voor alles (zonder verf weer).
Het mooie (naast de prijs) is dat het volledig modulair blijft, je kan zonder moeite planken toevoegen, of de hoogte tussen planken veranderen.
Hier, hier en hier kan je nog meer foto's zien van de racks.
Klinkt goed en ziet er op die andere plaatjes nog mooier uit. Ik ben overtuigd, zo'n rack komt bij mij op de agenda.
Denk je trouwes dat zoiets een TV van 50 kilo zou kunnen dragen?
In ieder geval bedankt voor de info.

Ik had het metaal voor 7,50 in totaal gebruik m20. Een oom van mij werkt bij zo bedrijf wat in de metaal zit, daar kon ik het goedkoop krijgen dus. Hout heb ik gewoon van die meubel platen gebruikt werkt perfect allemaal! vooralles was ik iets van 20 euro kwijt oid.
maar hier de specs alvast
TV:
Telefunken Breedbeeld
Bronnen:
JVC TD-W254 Cassete deck
Sony NS300 DVD Speler
Sony SLV-E830
PC P4 2,8 (digital out)
versterkers:
Denon 1801 Receiver
Gemodiviseerde Vincent SA31 voorversterker
Speakers:
Front: Pied Piper Aktive MKII
Center: Eltax Millennium Centre
Rear: Eltax Evolution (is officeel 5.1 set ik heb alleen de rear speakers)
Sub: Pioneer SW80S
ik ben erg tevreden met deze set. En ik ga zo snel mogelijk proberen om foto te posten
Anoniem: 65456
Het nadeel is dat het wel fors duurder wordt, maar is een tijdloze investering. Ik ben inmiddels met mijn 4e DHZ meubel bezig, maar heb voor alle meubels nog de RVS stukken gebruikt.
Als houtmateriaal gebruikte ik tot nu toe keukenbladen.
Specs :
PJ : PLV-Z1
Scherm : MDF + thommydoek 2.00 x 1.05 M
Front : Infinity Kappa 90
Rear : Infinity Kappa 70
Center : Infinity Kappa Center B
DVD : Sony DVP-NS900
Reciever : Sony STR-DB1080
Front amp : Rotel RB-1080
Rear amp : Rotel RB-1070
Ben nog bezig met een leuke DIY sub , maar heb voorlopig LFE routed naar FRONT kanalen.
Kappa's kunnen makkelijk flink wat laag weergeven
[ Voor 13% gewijzigd door JeroenT op 15-09-2004 17:36 ]
Met wat voor DIY sub ben je bezig ?
Ecodan warmtepomp
Mooie setKlubbheads schreef op 14 september 2004 @ 18:58:toon volledige bericht
Ben ook sinds kort bezig met een HT :
[afbeelding]
[afbeelding]
Specs :
Ben nog bezig met een leuke DIY sub , maar heb voorlopig LFE routed naar FRONT kanalen.
Ga je die beamer nog ophangen ofzo? Of blijft hij daar op die doos staan?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Anoniem: 12609
Erg mooiKlubbheads schreef op 14 september 2004 @ 18:58:toon volledige bericht
[afbeelding]
[afbeelding]
Specs :
Hoe heb je dat scherm vastgemaakt ?
Ik vind het scherm op zo'n manier ook wel mooi eruit zien ipv gewoon aan de muur hangen.
Misschien ff een paar pics van de rest van de kamer en apparatuur
Niet kaal, eerder Strak! vind ik danJT schreef op 14 september 2004 @ 19:13:
Ziet er erg mooi uit alleen kaal ! Daar krijg je veel ongewilde staande golven mee
Het eerste wat in me opkwam bij het zien van die eerste pic was echt 'Holy Shit!'Klubbheads schreef op 14 september 2004 @ 18:58:
Wel toffe set, zeer knap
Jammer van die kale muren idd.. maar ik heb een hekel aan allerlei posters en andere ongein aan de muren.JT schreef op 14 september 2004 @ 19:13:
Ziet er erg mooi uit alleen kaal ! Daar krijg je veel ongewilde staande golven mee
Ik denk dat ik maar voor een relatief 'makkelijke' sub ga , de Peerless XA10S + HS-200 bij Speaker&Co.
Meer dan genoeg info te vinden op het forum dus dat komt wel goed
En wat isser mis met goed gedrappeerd stof? (soort bioscoop gordijn zegmaar, kan even niet op het materiaal komen)Klubbheads schreef op 14 september 2004 @ 20:18:
[...]
Jammer van die kale muren idd.. maar ik heb een hekel aan allerlei posters en andere ongein aan de muren.
www.avpnews.com
Ben wel van plan om hem op te hangenXanderH schreef op 14 september 2004 @ 19:13:
[...]
Mooie set![]()
![]()
Ga je die beamer nog ophangen ofzo? Of blijft hij daar op die doos staan?
Hmmm is een idee... maar aangezien ik nog bij mijn ouders vertoef kan ik niet het hele huis gaan volhangen met gordijnen..skullsplitter schreef op 14 september 2004 @ 20:24:
[...]
En wat isser mis met goed gedrappeerd stof? (soort bioscoop gordijn zegmaar, kan even niet op het materiaal komen)
Gaat me niet om posters, maar meer normale inrichting zoals meubelsKlubbheads schreef op 14 september 2004 @ 20:18:
[...]
Jammer van die kale muren idd.. maar ik heb een hekel aan allerlei posters en andere ongein aan de muren.
Ik denk dat ik maar voor een relatief 'makkelijke' sub ga , de Peerless XA10S + HS-200 bij Speaker&Co.
Meer dan genoeg info te vinden op het forum dus dat komt wel goed
Hypex 200 is trouwens best wel overpriced als je het mij vraagt, net zoals de rest van Hypex.
Ecodan warmtepomp
Ecodan warmtepomp
Anoniem: 113032
Wel vet systeempje je beamer staat op doos z-680 handig he die doosKlubbheads schreef op 14 september 2004 @ 18:58:toon volledige bericht
[afbeelding]
[afbeelding]
Specs :
Anoniem: 113032 schreef op 15 september 2004 @ 10:18:
[...]
Wel vet systeempje je beamer staat op doos z-680 handig he die doos
ADHD?
Mooi zitten? Barcelona chair!
Anoniem: 108806

- It's life Jim but not as we know it? Hmm.. Star Trekking - The firm?
Dat heb jij weer helemaal goed gezienAnoniem: 113032 schreef op 15 september 2004 @ 10:18:
[...]
Wel vet systeempje je beamer staat op doos z-2200 handig he die doos
[ Voor 4% gewijzigd door JeroenT op 15-09-2004 14:47 ]
Niet echt een dedicated HT, meer stereo voor de muziek.
Als ik eens een film avondje houd zet ik de speakers naast de tv.
[Plaatjes zijn resized, klik voor groot]
Versterker: Sony TA-F170
CD-speler: Philips CD150

Speakers: Mission M33
Met kap:

Zonder kap:

Kabelwerk:

TV: Samsung CB-5030AW

(bijna) Totaalshot:

Zelfde situatie hier, tis ook meer een toekomstplannetjeKlubbheads schreef op 14 september 2004 @ 20:27:
[...]
Hmmm is een idee... maar aangezien ik nog bij mijn ouders vertoef kan ik niet het hele huis gaan volhangen met gordijnen..
Kheb mijn huiskamer of HC kamer iig al in gedachten
www.avpnews.com
Waar gaat het over? Ik kan niets op die foto's vinden dat ik een "Vintage" of een "Pearl" zou noemen?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Die andere ronde dingen met een membraanXanderH schreef op 15 september 2004 @ 18:51:
[...]
offtopic:
Waar gaat het over? Ik kan niets op die foto's vinden dat ik een "Vintage" of een "Pearl" zou noemen?
Vinden jullie het de moeite om als rears zuilspeakers te nemen, of voldoen boekenplank speakers eigenlijk al?
Wat zijn de voor/nadelen in verschillende situaties? muziek, film e.d.
Ging inderdaad om de drumkit die onder een hoop kleren verstopt isXanderH schreef op 15 september 2004 @ 18:51:
[...]
offtopic:
Gegeven gelijke units en kwaliteit mist een bookshelf variant op een zuil eigenlijk alleen bas-extensie. Is voor de rears niet verschrikkelijk belangrijk, maar alles hetzelfde en met ingebouwde standaards heeft natuurlijk wel voordelen. Vooral als je muziek via DPL2 wilt gaan luisteren.PnD schreef op 16 september 2004 @ 11:03:
Even een vraagje tussendoor..
Vinden jullie het de moeite om als rears zuilspeakers te nemen, of voldoen boekenplank speakers eigenlijk al?
Wat zijn de voor/nadelen in verschillende situaties? muziek, film e.d.
Ook een zeer geavanceerd alarmSjoewe schreef op 15 september 2004 @ 16:57:toon volledige bericht
Jeej, tussen al dit audio geweld ook mijn bescheiden setje plaatsen.
Niet echt een dedicated HT, meer stereo voor de muziek.
Als ik eens een film avondje houd zet ik de speakers naast de tv.
[Plaatjes zijn resized, klik voor groot]
Versterker: Sony TA-F170
CD-speler: Philips CD150![]()
[afbeelding]
Speakers: Mission M33
Met kap:
[afbeelding]
Zonder kap:
[afbeelding]
Kabelwerk:
[afbeelding]
TV: Samsung CB-5030AW
[afbeelding]
(bijna) Totaalshot:
[afbeelding]
Klik!...
Heb ik ergens overheen gelezen?
Nu is het toevallig zo dat ik een nieuwe receiver wil kopen... kijk wel even
* PnD is tevreden
Zal snel foto's maken van de complete set..
Grappig om het verschil tussen de 144's fronts te horen (klein jaar oud) en de nieuwe rears.. fronts klinken echt veel helderder..
Ik geloof nu ook in inspelen
M'n versterktertje
M'n Jamo boxen
en totaal overzichtje (behalve boxen dan)
Ecodan warmtepomp
Anoniem: 114270
KloptAnoniem: 111211 schreef op 17 september 2004 @ 18:23:
@ Guido Mols:
Klik!...
Heb ik ergens overheen gelezen?
Nu is het toevallig zo dat ik een nieuwe receiver wil kopen... kijk wel even
Ik ga upgraden naar de RX888
De RX888 heeft ook meer watt per kanaal en DTS decoding enzo
Allemaal heel leuk, maar ik ben meer blij met mijn nieuwe NAD 801's als rears
foto's komen maandag ofzo, dan komt mijn 888 binnen
edit:
Wat zijn jullie trouwens voor marktplaats scrollers
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 114270 op 17-09-2004 19:11 ]
Anoniem: 77615
Ik had mijn set al eerder gepost in deel 9 :
klik--> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/21091955
moest ik even kwijt, ik zoek al 2 jaar naar een mooie ruimte waar ik mijn toys kwijt kan en nu heb ik 40 vierkante meter
Dit topic is gesloten.