Hoofdcategorieën
Topicacties

[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 08 maart 2000

quote:
Khaine666 schreef op 10 september 2004 @ 17:33:
[...]

Jah dat is zeker een heel goed plan ! Thnx voor de tip.

Zelf weet ik nog niet welke OS ik gebruiken ga. Linux leek mij het meest effecient. Als dat zo is misschien wel in combo met een command-line MP3 speler. Het mag allemaal heel simpel namelijk. De enige vorm van output moet een LCD-schermpje zijn (ala oude mobiele telefoon) met de info welk Mp3-tje zich afspeelt momenteel.

Dit is namelijk makkelijk te Stealthen wat de anti-inbraak weer ten goede komt.

http://mpxplay.cjb.net/

dit is precies wat je zoekt, met lcd-mogelijkheid er al ingebakken.

http://www.geocities.com/mpxplay/mpxplay.gif
Devt

quote:
messi schreef op 10 september 2004 @ 14:04:
[...]

Waar ga je die FM modulator halen?

Bij de halfords, is wel duurder als bij de conrad, maar een winkel waar je binnen kan lopen en meteen iets mee kan nemen heeft soms toch de voorkeur :P

Dit is em trouwens.

http://www.caliber.nl/catalog/images/Lt_9fm.jpg

Zit meteen een 5 meter kabel met tulpjes en een aansluitsnoer met aan/uit schakelaartje bij

Kost ¤69,-

Deze 12v notebook adapter heb ik inmiddels ook al. (soms is een el cheapo merk als Trust toch nog ergens goed voor ;) )

http://www.kijkshop.nl/online/images/catalog/KS104148g.gif

Laptopje ligt al klaar met div software geïnstalleerd, zit inmiddels 256Mb geheugen in en een 20Gb HDD-tje
Heb er een mini usb hub voor de benodigde vertakkingen voor bluetooth, touchscreen, gps, eventueel extra muis, webcam en andere dingen die ik nog zou kunnen verzinnen :)

Het wachten is op het schermpje en de gps module die nog bij Stanet vandaan moeten komen.
De GPS module was uitverkocht en zou gister weer binnen komen, ik heb nog niet gehoord dat de spullen verstuurd zijn, maar hopelijk belt de TPG morgen wel bij mij aan :P

BreeeZe wijzigde dit bericht 10-09-2004 23:44 (86%)

1979 Chevrolet Camaro Z28<- Online fotoalbum
1993 Mazda 626 1.8i 16V

quote:
BreeeZe schreef op 10 september 2004 @ 23:30:
[...]

Bij de halfords, is wel duurder als bij de conrad, maar een winkel waar je binnen kan lopen en meteen iets mee kan nemen heeft soms toch de voorkeur :P

Dit is em trouwens.

[afbeelding]

Zit meteen een 5 meter kabel met tulpjes en een aansluitsnoer met aan/uit schakelaartje bij

Kost ¤69,-

Deze 12v notebook adapter heb ik inmiddels ook al. (soms is een el cheapo merk als Trust toch nog ergens goed voor ;) )

[afbeelding]

Laptopje ligt al klaar met div software geïnstalleerd, zit inmiddels 256Mb geheugen in en een 20Gb HDD-tje
Heb er een mini usb hub voor de benodigde vertakkingen voor bluetooth, touchscreen, gps, eventueel extra muis, webcam en andere dingen die ik nog zou kunnen verzinnen :)

Het wachten is op het schermpje en de gps module die nog bij Stanet vandaan moeten komen.
De GPS module was uitverkocht en zou gister weer binnen komen, ik heb nog niet gehoord dat de spullen verstuurd zijn, maar hopelijk belt de TPG morgen wel bij mij aan :P
Heb je niet gewoon een versterker in de auto waar je je laptop op aan kan sluiten, ik ben bang dat het geluid via zo'n modulator erg gaat tegen vallen, en helemaal als je er 69¤ voor betaald hebt. Ik heb het zelf 1 keer gehoord bij iemand die zijn i-pod had aangesloten op die manier en dat klonk helaas voor geen meter..

Mex wijzigde dit bericht 11-09-2004 08:12 (4%)

48k was toen meer dan genoeg.

Ah, breeze heeft ook het virus te pakken :)

Ik ben begonnen met een modulator van een Sony stand alone cd-wisselaar voor in de auto en ik was daar op zich zeer tevreden over.....

Lijk eens eerst wat voor spanning de laptop nodig heeft. Is dat 12-15v kan je hem ook zonder adapter aansluiten, mijn Toschiba (15v) doet het ook goed zonder extra adapter..
Devt

M'n laptop heeft 19,5V nodig, dus ik denk niet dat hij het gaat redden met 12v
Ik heb er al een keer een ander sony adapter van 15v aan gehad, en toen wilde hij niet aan :(

Ik wil het via de radio vanwege de setup in de auto nu.
Via m'n radio zitten de 4 speakers in m'n deuren aan gesloten (eigenlijk 8, aparte voor de hoge tonen) en die worden via de highpass filter in de radio aangestuurd met alles boven de 125hz.
De speakers in m'n hoedeplank en de subwoofer zitten via een versterker, via m'n radio kan ik apart het subwoofer volume regelen.

De radio (sony cdx-ca850) heeft nogal veel instel functies (HP,LP filter , sub uitgang, 7bands equalizer) en die wil ik graag kunnen gebruiken :)
Dus ik hoop dat de kwaliteit ok is :)

De carputer gaat voornamelijk gebruikt worden voor navigatie, camera, telefoon functies en Wlan, MP3 en films is minder belangrijk, dus de audio hoeft niet tip top te zijn.

Ik hoop zooo dat de post vandaag komt :P

BreeeZe wijzigde dit bericht 11-09-2004 10:56 (5%)

1993 Mazda 626 1.8i 16V

PSN: remczero
Reg. datum: 04 april 2004

quote:
BreeeZe schreef op 11 september 2004 @ 10:54:
M'n laptop heeft 19,5V nodig, dus ik denk niet dat hij het gaat redden met 12v
Ik heb er al een keer een ander sony adapter van 15v aan gehad, en toen wilde hij niet aan :(

Wat ga je hier aan doen dan?? Als het echt niet gaat om transformen naar 230v en daarna met netadapter verder?? T is een omweg maarjah... Voor de rest ben je verdomde goed bezig &gt;:)

Die radio is trouwens wel :9~

remczero wijzigde dit bericht 11-09-2004 11:11 (5%)

Devt

quote:
remczero schreef op 11 september 2004 @ 11:10:
[...]

Wat ga je hier aan doen dan?? Als het echt niet gaat om transformen naar 230v en daarna met netadapter verder?? T is een omweg maarjah... Voor de rest ben je verdomde goed bezig &gt;:)

Die radio is trouwens wel :9~
* BreeeZe wijst op vorige post van zichzelf. ;)
quote:
[...].....

[afbeelding]
...

Met die radio heb ik een mazzeltje gehad, heb hem bij sony kunnen kopen voor ¤200,- toen ik daar gedetacheerd was, was toen in de winkel ¤450,- :P
Zelfde geldt voor versterker, en speakers in de hoedeplank, soms moet je mazzel hebben met dingen :P

1993 Mazda 626 1.8i 16V

Devt

Geen post gehad, dus nog geen scherm, en geen GPS module. :&#039;(

Heb wel geknutseld vandaag, ik heb aan de remote draad van m'n autoradio een relais gezet die 12v schakeld die rechtstreeks van m'n accu komt (deze lag al achterin ivm versterker)
Heb op het relais een 12v aansteker aansluiting gehangen, dan hoef ik de laptop adapter niet te modden, en heb een kabel naar voren getrokken voor het scherm en de FM modulator.

Heb de modulator ook even getest, vallen een aantal dingen mee en een aantal dingen tegen.
de min punten:
- hij ruist lichtjes...
- Als hij aan is, is de ontvangst op de andere kanalen veel slechter.

Valt inderdaad een beetje tegen, hoewel de kwaliteit van het geluid (op de ruis na) best ok is.

Het liefst zou ik de AUX aansluiting van m'n radio gebruiken, maar die werkt dus niet zonder dat er een wisselaar aan hangt :( :(

Ik heb wat rond gezocht en zag dat je met een pic een dongle kan maken zodat je aux enabled wordt.
Alleen ik heb geen verstand van pic's of het programmeren ervan...
Zou iemand heeeeeel misschien mij kunnen helpen?? het liefst door een voorgeprogrammeerde pic te kunnen leveren (tegen betaling uiteraard)

1993 Mazda 626 1.8i 16V

quote:
BreeeZe schreef op 11 september 2004 @ 16:30:
Ik heb wat rond gezocht en zag dat je met een pic een dongle kan maken zodat je aux enabled wordt.
Alleen ik heb geen verstand van pic's of het programmeren ervan...
Zou iemand heeeeeel misschien mij kunnen helpen?? het liefst door een voorgeprogrammeerde pic te kunnen leveren (tegen betaling uiteraard)
Hehe, nu vraag je wel heel veel, ben je niet toevallig van plan om in de toekomst alles via versterkers te laten lopen, misschien moet je die ideeen maar vervroegen :D
Devt

quote:
Mex schreef op 11 september 2004 @ 19:12:
[...]

Hehe, nu vraag je wel heel veel, ben je niet toevallig van plan om in de toekomst alles via versterkers te laten lopen, misschien moet je die ideeen maar vervroegen :D

Ik ben te gehecht aan m'n radio eigenlijk :P

in principe moet het programmeren van de pic niet zo moeilijk zijn voor iemand met een pic programmer, de code bestaan namelijk al :)
http://gnunilink.sourceforge.net/

Enige wat het moet doen is dat mijn radio denkt dat er een wisselaar aan hangt, de rs232 interface hoeft er niet aan :)
Solderen kan ik wel.
Misschien dat ik binnenkort anders zelf in de pic zaken duik en een programmer fabriceer.

-EDIT-

Heb even de search gebruikt (zoals een echte gotter betaamd :P)
Ga zsm maar even langs de electronica boer om eens wat onderdeeltjes te halen, een programmer fabriceren ziet er namelijk eenvoudig uit :)

hopelijk geven ze bij de halfords nog geld terug :D

BreeeZe wijzigde dit bericht 11-09-2004 20:26 (17%)

1993 Mazda 626 1.8i 16V

quote:
BreeeZe schreef op 11 september 2004 @ 20:00:
[...]
hopelijk geven ze bij de halfords nog geld terug[/sub] :D

Ze zijn verplicht je geld terug te geven, tot 4 weken na aankoop. (consumentenrecht)
Met je pic probleem kan ik je niet verder helpen, al heb ik wel 4 jaar mts electro gedaan, in een ver verleden :D

Mex wijzigde dit bericht 11-09-2004 20:42 (19%)

Reg. datum: 24 december 2000

Ha die Mex

[off topic]
stuur ik je net een mailtje om te vragen of je mij eens foto's wilt sturen, zie ik ineens je topic hier :) kom van de week eens met de wagen naar school..ik wil wel ff checken hoe het nu geworden is.
[on topic]

Zoals Mex eerder al heeft verteld lijkt ook mij een HD in een auto niet echt een suc6...kunnen die dingen daar een beetje tegen? Hebben mensen een idee wat hier aan te doen is?

48k was toen meer dan genoeg.

quote:
BreeeZe schreef op 11 september 2004 @ 16:30:

Heb de modulator ook even getest, vallen een aantal dingen mee en een aantal dingen tegen.
de min punten:
- hij ruist lichtjes...
- Als hij aan is, is de ontvangst op de andere kanalen veel slechter.

Valt inderdaad een beetje tegen, hoewel de kwaliteit van het geluid (op de ruis na) best ok is.

Het liefst zou ik de AUX aansluiting van m'n radio gebruiken, maar die werkt dus niet zonder dat er een wisselaar aan hangt :( :(

Dat je normale ontvangst minder wordt klopt, er zit een relais in om de gewone antenne te ontkoppelen. (kan je dus overbruggen :) )

De AUX is bruikbaar dmv. een XA-107 of een XA-300, dit zijn kleine kastjes die je op de wisselaar poort kan aansluiten voor een AUX.
Hier op GOT zijn er ook al div zelfbouwprojecten geweest die hetzelfde doen en zelfs via een Winamp plugin de MP3 info op het display van de radio kunnen weegeven.
http://www.cus.org.uk/~cleggy/index.htm

Gevonden:
[EL] GNUnilink: SONY autoradio communicatie met Laptop
Devt

quote:
Sinclair schreef op 12 september 2004 @ 08:15:
[...]

Dat je normale ontvangst minder wordt klopt, er zit een relais in om de gewone antenne te ontkoppelen. (kan je dus overbruggen :) )

De AUX is bruikbaar dmv. een XA-107 of een XA-300, dit zijn kleine kastjes die je op de wisselaar poort kan aansluiten voor een AUX.
Hier op GOT zijn er ook al div zelfbouwprojecten geweest die hetzelfde doen en zelfs via een Winamp plugin de MP3 info op het display van de radio kunnen weegeven.
http://www.cus.org.uk/~cleggy/index.htm

Gevonden:
[EL] GNUnilink: SONY autoradio communicatie met Laptop

De oplossingen van Sony zelf zijn me net ff te duur, die kosten al gauw +¤100,-
Dat laatste topic wat je aan geeft had ik inderdaad ook gevonden, thanx anyway ;)

Ik ben van plan om ook zo'n dongle te bouwen, alleen ga ik de rs232 interface niet gebruiken, omdat de laptop die ik ga gebruiken geen com poort heeft, ik ga hem echter wel aan de dongle maken, want je weet nooit wat voor hardware er later nog in/bij komt.

Ik heb ook een heel simpel schema gevonden om de PIC16F84 te programmeren op www.circuitsonline.net.

Ik ga vandaag even aan de knutsel om een nieuw plekje voor m'n versterker en laptop te vinden in de achterbak, er zit nu al een dubbele bodem in vanwege m'n gastank (ringtank ipv reserve wiel) hopelijk past het daar onder.
Zo ja, dan volgen er vanmiddag nog wat pics

1993 Mazda 626 1.8i 16V

quote:
mikevanrooijen schreef op 11 september 2004 @ 22:14:
Ha die Mex

[off topic]
stuur ik je net een mailtje om te vragen of je mij eens foto's wilt sturen, zie ik ineens je topic hier :) kom van de week eens met de wagen naar school..ik wil wel ff checken hoe het nu geworden is.
[on topic]

Zoals Mex eerder al heeft verteld lijkt ook mij een HD in een auto niet echt een suc6...kunnen die dingen daar een beetje tegen? Hebben mensen een idee wat hier aan te doen is?
Een normale desktop hd kan er redelijk tot goed tegen (mits je het ding goed ophangt), en een laptop hd kan er goed tot zeer goed tegen :)
... (ing. van weinig woorden)

niet dat ik een eigen auto heb op dit moment, maar denken mag toch? :)

Ik aas zelf op een bestelbus, dus zat ik te denken aan op je met een carputer ook wat met achteruitrij camera's kan doen:
- nuttig: veilig zicht naar achteren en eventueel dode hoeken
- leuk: onderweg beelden capturen :)

Iemand daar ideeen/concreet over?

Webdeveloper met een 36 jaar oude bus met P4 onboard ;) | Thuisbezorgd.NL

Reg. datum: 20 januari 2004

een usb webcam eraan hangen?

keep trying...

quote:
Corpse2 schreef op 12 september 2004 @ 16:11:
een usb webcam eraan hangen?
Lijkt me het meest makkelijke, de cam moet dan aangaan zodra je de auto in z'n achteruit zet. Je kan ook gewoon leren parkeren :D
Devt

quote:
leipie schreef op 12 september 2004 @ 12:29:
niet dat ik een eigen auto heb op dit moment, maar denken mag toch? :)

Ik aas zelf op een bestelbus, dus zat ik te denken aan op je met een carputer ook wat met achteruitrij camera's kan doen:
- nuttig: veilig zicht naar achteren en eventueel dode hoeken
- leuk: onderweg beelden capturen :)

Iemand daar ideeen/concreet over?
* BreeeZe is ook van plan om een cam in te bouwen.

Maar dan achter de voorgrill, meer voor de leukigheid eigenlijk, niet voor inparkeren :)

1993 Mazda 626 1.8i 16V

quote:
BreeeZe schreef op 12 september 2004 @ 17:17:
[...]

* BreeeZe is ook van plan om een cam in te bouwen.

Maar dan achter de voorgrill, meer voor de leukigheid eigenlijk, niet voor inparkeren :)
Ik vind het camgebeuren een beetje zinloos, wel maar ik een usbaansluitingkje wat makkelijk te bereiken is zodat ik mn digitale foto's onderweg/vakantie etc uit de camera kan trekken.
Ik ga ook eens beginnen een carpc in mn autotje te bouwen

Meeste dingen heb ik al liggen:

- Mn ouwe laptop met dood scherm, P3-750 / 256Mb
- USB GPS ontvanger
- "oud" 11mbit PCMCIA wlan ontvangertje
- externe 5db antenne met magneetvoetje
- Rilex antennemodulator (audio in, FM stereo uit)

Wat ik dus nog nodig heb:
- Display
- mini toetsenbord (liefst met ingebouwde muis)
- Voeding voor laptop tbv autogebruik
- USB hubje, lappie heeft te weinig poortjes
- USB tv kaart ofzo om tv te kijken + antenne

Probleem is alleen dat de laptop een TV out heeft die pas later actief wordt, en niet continue, dus niet bij boot enz.

De site van STANET is momenteel down, dus daar kan ik ff niet kijken voor scherm.

wel zag ik op http://www.mp3playerstore...need/special/IN-700VG.htm een interessant scherm. Iets groter, 7 inch, en met VGA connector..

Een 5.6inch is ook niet gek duur daar ( 91 eur )
http://www.mp3playerstore..._need/special/th-5688.htm

edit: die 5.6inch is 320x240 resolutie.. merk je dat erg tov de in topicstart genoemd display?
Iemand ervaring met deze shop?

Verzenden is 49 dollar.. alleen geen idee hoe mbt douane en invoerrechten

DJSmiley wijzigde dit bericht 13-09-2004 00:31 (21%)

Php counter foetsie

ik zou het niet doen, een user hiero op got had er ook een schermpje gekocht en het schermpje was niet goed (slechte kwaliteit e.d.) en terugsturen zou veel geld kosten en themp3player store deed daarbij ook nog eens moeilijk.

[b]Specs PC -=- Specs Laptop -=- Fuji S602Z

Canon EOS400D Rulez

Na lang en veel dubben gaat ik binnenkort ook maar eens aan een carputer beginnen.

Specs:
5,6"LCD scherm.
MSI KM2M mobo link
Athlon XP 2400+ (2.0 GHz) (nog kopen ;) )
2x 256MB DDR
Voorlopig een 10GB hdd, toekomst 40GB erbij
Een TV/Radio kaartje
DVD-rom met frontloader voor in dashboard.

Nou wilde ik als bediening een soort van radiofrontje maken voor de belangrijkste functies als: volume, up & down, select/enter, etc.

Nu ben ik nog al geïnspireerd door de volgede topic: [CiP] MP3deck
Deze heeft een mooie volume regelaar enzo...
Maar ik heb géén ervaring met meerdere speakers :)

Mijn moederbord heeft 5.1 support en dat wil ik natuurlijk ook gaan gebruiken.
Op zijn minst 4-speakers-systeem. (2 voor en 2 achter ;) duh )

Is het mogelijk om een balans en fade te maken? dus dat de volume voor en achter los van elkaar geregeld kan worden? of is dit gewoonweg niet mogelijk?

Nog een vraagje, ;)
tussen mijn carputer en dvdrom zal cá 2 tot 3 meter zitten...
Nou weet ik dat IDE, PATA, dat niet zo fijn vindt en dat het storingsgevoelig is...
Als ik nou SATA ga gebruiken, en een SATA => PATA convertertje gebruik, kan ik dan wel meer meters kabel gebruiken?

Art only begins when imitation ends
Canon EOS 400D + BG-E3 battery grip | Canon 18-55mm F3.5 - 5.6 | Sigma 18-200mm F3.5 - 6.3 OS DC | Canon Speedlite 430EX | Stapeltje UV en Polarisatie filters

Watskeburtwithmydog

je kan ook usb gebruiken btw :)

Canon EOS 30D, IS USM 17-85, IS USM 17-55 f2.8, Canon Speedlite 580EX II! en nog wat meer stuff :)

matsimitsu.nl
Reg. datum: 03 oktober 2001

quote:
[...]

Dit is em trouwens.

[afbeelding]

Kost ¤69,-

[afbeelding]

Hoe bevalt deze moduldator. Ik heb er zelf ook een gekocht die je vlak achter je radio moet leggen omdat hij uitzend op 88.9 , liefst had ik er een gehad die je echt tussen de antene kabel koppelt, maar die zijn bijna nergens te krijgen?

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling. - dailypicture.nl - mysnaplog.com | PSN ID: Tgmessi

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: