Falcon, this is Blue Raven, the goose has nested. Repeat, the goose has nested.
[Discussie] AMD Athlon 64 & Opteron - Deel 6
Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last
Nieuw Topicnieuws: The Inquirer over de nForce4-chipsetquote:
The Inquirer heeft het afgelopen weekend een viertal berichten over de nForce4-chipset geplaatst. Zo blijkt de introductiedatum van de nForce4 en nForce4 Ultra verplaatst te zijn naar 21 oktober, waar eerder nog gesproken werd over 19 of 20 oktober. De releasedatum van de nForce4 SLI is nog onbekend en zal later bekendgemaakt worden. Volgens The Inquirer is dit een bewuste keuze van nVidia om te voorkomen dat bij de introductie van de chipset alle aandacht uitgaat naar de SLI-versie, en de andere twee chipsets ondersneeuwen. Eerder meldden wij dat de nForce4-chipset ondersteuning zou bieden voor 8-kanaals Sound Storm 2 7.1-audio die voldoet aan de Dolby Digital 5.1-standaard. Vanwege te hoge licentiekosten voor de Dolby-chip heeft nVidia besloten om deze ondersteuning te laten varen. In plaats van Sound Storm 2 zal AC97-ondersteuning geboden worden.
Logo nForceVerder heeft The Inquirer de hand weten te leggen op prijsinformatie van de nieuwe chipset. Er zullen drie versies van de chipset op de markt komen. Moederborden met de nForce4 SLI-chips zullen waarschijnlijk 199 dollar gaan kosten, planken met de nForce4 Ultra zullen tussen de 100 en 150 dollar gaan kosten en een moederbord met de gewone nForce4 zal voor een bedrag tussen de 55 en 80 dollar over de toonbank gaan. Verder heeft The Inquirer bevestigd gekregen dat ook socket 754-gebruikers een versie van de nForce4-chipset zullen krijgen. Welk bedrijf moederborden gaat maken voor dit sockettype is nog onbekend, maar dat het gaat gebeuren is zeker. Dit betekent dat de nForc4-chipset socket 754, 939 en 940 zal ondersteunen.
Kippetje
En als die er niet op zit ga ik toch maar eens goed naar de benchmarks kijken tussen VIA en de Nforce.
It's never easy.....
Review Athlon 64 4000+ & FX55 @ AnandTech
So what does the Athlon 64 4000+'s scorecard look like? Does it earn its rating?
Business/General Use - Yes
Multitasking Content Creation - Yes
Video Creation/Editing and Photoshop - No
Audio/Video Encoding - No
Gaming - Yes
3D Rendering with 3dsmax - Borderline
Workstation Performance - No
Hacku wijzigde dit bericht 19-10-2004 08:03 (38%)
Kippetje
nForce4: PCI Express and SLI for Athlon 64
Niet echt veel sneller als de nforce3ultra voorlopig.
edit:
nog een linkje naar een fx55 / 4000+ review:
AMD Raises the Bar: AMD Athlon 64 FX-55 and AMD Athlon 64 4000+ CPUs Review
catscit wijzigde dit bericht 19-10-2004 11:02 (47%)
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt." -Rami Belson | Specs!
De ene kaart draait op 16x en de andere op1x, en dan nog is de pci-e niet of nauwelijks de bottleneck bij die 1x kaart.
ik dacht daar gelezen te hebben dat een 6800 ultra nog niet meer als 2x benut op dit moment.
op 2cpu.com staat een thread over de iwill dk8es en daar wordt uitgelegd dat de huidige video kaarten nog lang niet het potentieel van de pci-e 16x gebruiken maar slechts een fractie.
catscit wijzigde dit bericht 19-10-2004 15:41 (24%)
Oh gelukkig! ik schrok al.quote:catscit schreef op 19 oktober 2004 @ 15:40:
er is een artikel van gamepc waar ze 2 non sli kaarten in een pci-e mobo steken.
De ene kaart draait op 16x en de andere op1x, en dan nog is de pci-e niet of nauwelijks de bottleneck bij die 1x kaart.
ik dacht daar gelezen te hebben dat een 6800 ultra nog niet meer als 2x benut op dit moment.
op 2cpu.com staat een thread over de iwill dk8es en daar wordt uitgelegd dat de huidige video kaarten nog lang niet het potentieel van de pci-e 16x gebruiken maar slechts een fractie.
Animal_X wijzigde dit bericht 19-10-2004 15:48 (12%)
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt." -Rami Belson | Specs!
anandtech over de nforce 4 met reference board test
ik weet het niet, volgens anandtech heb je het al snel over 50 dollar, en ik heb ook ergens gelezen wat de chipsets kosten in de inkoop en schrok nogal van het prijsverschil. Verder blijkt uit bovenstaande link dat de enige reden voor nforce4 sli inderdaad de sli si want sneller is ie niet, en tenzij je er 2 6800GT in gaat planten kun je beter nu een nforce3 boardje kopen met een 6800 ultra en dan ben je een stuk goedkoper uit en kun je nu al genieten.
De sli chipset verschijnt pas of heel laat dit jaar of vroeg volgend jaar. De andere nforce 4 chipsets verschijnen "binnen enkele weken" volgens nvidia
volgens bovenstaande link:
"nVidia says that the first nForce4 SLI boards will be available in the next few weeks from Asus and MSI. Other manufacturers will also be supplying SLI motherboards later this year."
dus begin maar te sparen!
catscit wijzigde dit bericht 19-10-2004 16:11 (16%)
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
De nvidia chipset moet ook prima met radeon kaarten overweg kunnen.
Dat is vrij goed getest en ook bij reviews heb ik weinig problemen gezien.
50 dollar vind ik een paar tientjes en het is volgens mij best wel aantrekkelijk om eerst een enkele 6800 ultra aan te schaffen en vervolgens met 6/12 maanden er nog eentje bij te zetten voor een flinke performance boost.quote:catscit schreef op 19 oktober 2004 @ 15:55:
paar tientjes?
anandtech over de nforce 4 met reference board test
ik weet het niet, volgens anandtech heb je het al snel over 50 dollar, en ik heb ook ergens gelezen wat de chipsets kosten in de inkoop en schrok nogal van het prijsverschil. Verder blijkt uit bovenstaande link dat de enige reden voor nforce4 sli inderdaad de sli si want sneller is ie niet, en tenzij je er 2 6800GT in gaat planten kun je beter nu een nforce3 boardje kopen met een 6800 ultra en dan ben je een stuk goedkoper uit en kun je nu al genieten.
De sli chipset verschijnt pas of heel laat dit jaar of vroeg volgend jaar. De andere nforce 4 chipsets verschijnen "binnen enkele weken" volgens nvidia
Zeker alleen wil je op dit tempo dan waarschijnlijk niet alleen een 2e kaart maar ook een dual core processor, waarschijnlijk moet het geheugen dan ook mee en als je dan toch bezig bent kun je net zo goed het mob ook vervangen door de nforce6.quote:Animal_X schreef op 19 oktober 2004 @ 16:09:
[...]
50 dollar vind ik een paar tientjes en het is volgens mij best wel aantrekkelijk om eerst een enkele 6800 ultra aan te schaffen en vervolgens met 6/12 maanden er nog eentje bij te zetten voor een flinke performance boost.
Kerel! Laat mij nou gewoon ff lekker naïef zijn...quote:catscit schreef op 19 oktober 2004 @ 16:13:
[...]
Zeker alleen wil je op dit tempo dan waarschijnlijk niet alleen een 2e kaart maar ook een dual core processor, waarschijnlijk moet het geheugen dan ook mee en als je dan toch bezig bent kun je net zo goed het mob ook vervangen door de nforce6.
Upgraden is gewoon slecht voor m'n gezondheid, je piekert je helemaal suf over waar je toch in hemelsnaam die vele zuurverdiende eurotjes aan uit gaat geven...
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !
Tweakers.net: De nForce4-chipset en Athlon 64 4000+ processor getest Er wordt ook een nForce4 van MSI getest.
FiringSquad: NVIDIA nForce4 Ultra Performance Preview
Hardware Analysis: http://www.hardwareanalysis.com/content/reviews/article/1746.1/
Zoals ik al eerder opmerkte geen SoundStorm2
MSI nForce4 SLIquote:As we mentioned previously, you won’t find NVIDIA’s SoundStorm feature found in their nForce2 Athlon XP chipsets in nForce4. Apparently motherboard manufacturers either had a hard time educating users on the benefits of SoundStorm, or their users just weren’t interested in the features SoundStorm provides, one of which was real-time Dolby Digital encoding, a feature no other consumer-level audio product provides. With margins on motherboards tight enough as it is, mobo manufacturers just couldn’t justify the added expense for SoundStorm.
Therefore NVIDIA acquiesced to motherboard manufacturers wishes and elected not to integrate SoundStorm into nForce4, instead relying on traditional AC’97 audio. We expect motherboard manufacturers will integrate existing 8-channel software-based (i.e. CPU resource draining) CODECs into their final nForce4 motherboards.

The Source wijzigde dit bericht 19-10-2004 20:08 (87%)
Wat echter opvalt uit de A64 4000+ reviews, is dat een 4000+ soms een pak sneller is dan de 3800+ (bv hier) en dat terwijl er enkel een verschil in de cache zit. (512kb vs 1MB)
Vroeger werd altijd beweerd dat 512kb of 1MB weinig uitmaakte, maar hier maakt het blijkbaar veel uit.
Kippetje
quote:Hacku schreef op 19 oktober 2004 @ 20:11:
Hmm soms is de nForce 3 sneller dan de 4, hoop dat dit enkel een driver probleem is.
Wat echter opvalt uit de A64 4000+ reviews, is dat een 4000+ soms een pak sneller is dan de 3800+ (bv hier) en dat terwijl er enkel een verschil in de cache zit. (512kb vs 1MB)
Vroeger werd altijd beweerd dat 512kb of 1MB weinig uitmaakte, maar hier maakt het blijkbaar veel uit.
Heel simple, het betreft allemaal A02 silicon, dus nog niet final. De hardware van MSI is ook nog early engineering sample zo te zien, VER: 0A (ondersteboven onder het PCI-E x16 slot. Dus tegen de tijd dat het op de markt komt doet het niet onder voor een nForce3, want qua chipset is er weinig aan gewijzigd, enkel het PCB ontwerp is compleet nieuw en dient nog geoptimaliseerd te worden.

The Source wijzigde dit bericht 19-10-2004 20:16 (16%)
Ik wil voor de s939 gaan omdat ik dan in de toekomst meer mogelijkheden heb tot upgraden qua processor. Liever schaf ik echter nu geen nieuwe videokaart(en) aan, aangezien de huidige nog voldoet en dat, aangezien ik een fanatiek gamer ben, dat sowieso _veel_ geld gaat kosten.
Met het oog op de toekomst echter zou je echter wel weer PCI-e willen hebben om ook op het gebied van videokaarten nog te kunnen upgraden als je dat wilt. En om er zoals gezegd nu meteen een brute PCI-e kaart bij te kopen of zelfs 2 voor de SLI is zo duur. Waarom is kiezen soms zo moeilijk?
M@X H@X you all down!!!
De FX-55 en 4000+ komen eraan.
Alleen heb ik begrepen dat deze nog op 130nm worden gemaakt.
Iemand enig idee wanneer we ze op 90nm kunnen verwachten?
Het gaat niet om de grootte van de meloenen, maar om de smaak...
Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last
Dit topic is gesloten.