Goeie oude (retro) consoles deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 11.133 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb toevallig Mario Paint hier liggen, incl de muis *D Heb helaas er geen handleiding van liggen, dus veel opties ken ik (nog) niet.
Er zit idd wel iets van muziek in ja.

SimCity is gewoon vet, zo ook SimCity 2000. Maakt niet echt veel uit voor welk platform. Het is soms alleen even lastig met de controls, maar daar valt wel over heen te komen :)

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
De verzamelwaarde van Mario Paint is hoog, omdat het een vrij apart soort spel is, maar ik denk eerlijkgezegd dat je er snel op uitgekeken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:28
Captain N schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:32:
Haha, vet! Ik zie ook staan "Mega Man" tussen die artiesten. Wat is dat voor muziek dan?
iets van een dance/club muziekje geloof ik. Kweet niet meer.

btw ik heb mario paint hier ook nog liggen. Mijn versie is met boekje erbij :)
Dat wil ovreigens niet zeggen dat ik hem weg doe.

[ Voor 25% gewijzigd door Zeror op 23-08-2005 12:28 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 19:33
En als we het dan over verzamel CD's met game licenties hebben, wat dachten jullie dan van Sonic Dance Power? Daar zijn d'r minstens twee of drie van uit gekomen (we hebben d'r thuis twee)... Spul als DJ Bobo enzo :) Wat toendertijd populair was...

Heeft, net als die andere verzamelaars, verder geen ruk met de games te maken :p

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115248

Martinator schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:52:
maar Mario Paint, ik heb geen idee of ik dat leuk ga vinden :? Ik heb al wel gehoord dat je met die muis ook muziek kan maken en dat dat nog best redelijk klinkt, maar verder geen idee hoe en wat allemaal.
Mmm... mariopaint. Daar ben ik vroeger uren zoet mee geweest. Ik had er een hele tekenfilm mee gemaakt. Op VHS :+ Telkens een tekening met een geanimeerd stukje, tekst eronder voor uitleg, en dan een zelfgemaakt muziekje erachter. (Muziek editor is best uitgebreid... maar ook behoorlijk nintendo-achtig. Een paar serieuze instrumenten, maar ook heel veel ongein als boerende baby's, yoshi-geluidjes, blaffende honden en miauwende katten. Maar toch... als je de voorbeeldmuziekjes beluisterd die nintendo er zelf in heeft gestopt is dat best indrukwekkend. Als je wat muzikaler bent aangelegd dan ik (mijn muziekjes bestonden vaak vooral uit toonladders vol miauwende katten. ;)) kun je er best leuke dingen mee doen. Mooie tijden waren dat. :)

Maar ja, een jaar geleden heb ik het spel weer gekocht voor de nostalgie... en ik raak het nu eigenlijk nooit meer aan. Als je eenmaal hebt ervaren wat er op de pc allemaal mogelijk is op dat gebied, is mariopaint opeens wel heel erg beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Ik zag toevallig dit spel op die site die Schweino gaf. Over weirde games gesproken. Ik heb het wel eens gespeeld op mijn Dr. V64, en holy fuck... dit is weer zo'n typisch bizar en vaag Japans spel.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:32

S2S

Net Ultimate Mortal Kombat 3 gewonnen op EBAY voor een aardig prijsje 16 euro compleet met doosje en boekje :)

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:28
Captain N schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 00:05:
Ik zag toevallig dit spel op die site die Schweino gaf. Over weirde games gesproken. Ik heb het wel eens gespeeld op mijn Dr. V64, en holy fuck... dit is weer zo'n typisch bizar en vaag Japans spel.
uhhhh....ja :?
vaag spel idd

Afbeeldingslocatie: http://www.gametronik.com/site/rubriques/n64/Jeux/64%20Trump%20Collection%20-%20Alice%20no%20Wakuwaku%20Trump%20World/64%20Trump%20Collection%20-%20Alice%20no%20Wakuwaku%20Trump%20World%20.png

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 25-08-2005 12:30 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Anoniem: 91628

Vandaag een Neo Geo Pocket Color gekocht met 6 games. Koste me €60, maar dan heb je ook wat!

Afbeeldingslocatie: http://image.lik-sang.com/images//large/ngpc-bundle6.jpg

Het was trouwens zo goed als nieuw. Want alles zat nog in de originele verpakking. Morgen weer verder kijken voor een SEGA 32X! Misschien dat één van de forummers er misschien eentje voor mij heeft? :*)

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Die setjes van de NGPC zie je wel meer op ebay/marktplaats. Ik heb er een jaartje of 2 een gehad voor vakantie's. Puzzle Link vond ik een leuk puzzle spel, maar Turfmaster/Golf is ook leuk. O ja, Sonic was de hit bij mijn zoontje (heeft nu een GBA SP).

Je hebt wel goed licht nodig op het scherm anders zie je niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er toevallig iemand die wel eens iets 2e hands via eBay heeft besteld? Ik wil namelijk graag eens wat laten over komen uit Amerika. Maar ik weet niet precies hoe het nu zit met belastingen en zo. En voor hoe veel je mag importeren. Vaker zie ik echt hele goeie aanbiedingen maar weet niet of hjet zich dan wel loont om het te laten over vliegen naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Anoniem: 91628 schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:22:
Is er toevallig iemand die wel eens iets 2e hands via eBay heeft besteld?
Ebay is een veilingsite, dus "bestellen" lijkt me het verkeerde woord. Ik koop veel via Ebay, zeker omdat de dollar nog steeds redelijk gunstig is tov de euro. Let inderdaad wel op de eventuele heffingen van de douane. Officieel ligt de grens bij 22 euro (zie http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/interneti.htm) maar in praktijk blijkt de "pakkans" relatief klein als je alleen maar klein spul koopt zoals spellen en kleine accesoires. Je kan ook de verkoper vragen om het product te markeren als geschenkt en een waarde op te geven lager dan 22 euro.

Als je een schatting wil maken van de verzendkosten vanuit de US naar NL, dan kan je dat op http://ircalc.usps.gov/de...ode=Intl_Single&CID=10298 laten berekenen. Let overigens wel op Ebayers die belachelijk hoge verzendkosten vragen naar het buitenland, ik zou deze lui links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Officieel is als ik me niet vergis de verzendkosten ook inbegrepen in die 22 euro. Maar zoals Schweino zegt, als je het niet per DHL oid laat verzenden is de pakkans behoorlijk klein. Ook altijd even vragen aan de verzender of hij/zij GIFT of een lage waarde op het pakketje wil zetten. Dan kom je er meestal wel doorheen zonder belasting te hoeven betalen, die overigens 19% is, zoals de normale BTW.

[ Voor 6% gewijzigd door Captain N op 06-09-2005 01:24 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Captain N schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 01:24:
die overigens 19% is, zoals de normale BTW.
+ invoerrechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ahaa. Ik ben namelijk op zoek naar een SEGA Nomad, en een 32X. Die 32X kan ik ook wel in Nederland te pakken krijgen, maar die Nomad is wel even een ander verhaal. En die kosten zoiezo nogal wat centjes 2e hands. Daarbij dan ook nog de verzendkosten, de belasting, etc. Dan word het wel erg veel denk ik en dan heeft het ook niet echt veel nut om het te doen. Ik ga natuurlijk geen €100/150 betalen voor een 2e hands Nomad hè... Dan maar eens goed rondkijken op de Nederlanse Marktplaats of zo. Misschien dat daar iemand mij wel kan helpen aan zo'n vet dingetje.

Ik heb trouwens een mailtje gehad van een Retro gaming shopje ergens in Nederland. BackGames als ik het goed heb. Die boden een 32X aan die nog in de originele fabriekssealing zit. Ik dacht dat ze er €99,95 voor moesten hebben... Ook wel een beetje aan de dure kant he. Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Anoniem: 91628 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 12:39:
Ik ga natuurlijk geen €100/150 betalen voor een 2e hands Nomad hè...
Heb de mijne een tijd geleden verkocht voor dik 200 euro, dus ik wens je succes als je 100 euro al veel vindt....

Maar wat als eerder is gezegd, als je voor een bepaald bedrag iets koopt bij een particulier in de USA, hoeft dit nog niet te betekenen dat de verkoper dit bedrag ook als waarde opgeeft op de douaneformulieren. Ik zou een verkoper zoeken die op de formulieren iets als "2e hands spelcomputer met als waarde $10" wil neerzetten. Overigens zal de douane je niet lastigvallen met retro spullen is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Whahaha, €200? Zat ie nog in het sealtje of wat? Beetje èrg veel vind ik hoor. Maar ja, het is maar wat iemand er voor geeft he. Alhoewel een Nomad me nu niet echt zooo ontiegelijk moeilijk te vinden lijkt. Een fatsoenlijke bedoel ik he! Geen afgeragd apparaat dus. Ik zou er graag eentje willen hebben, maar het is meer voor de heb. Niet om 24/7 op te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Er zijn wat retro consoles gevonden in een hoekje van een opslag. Allemaal "nieuwe" (voor zover dat kan) Super Famicoms en Gameboys te koop bij Lik Sang.

http://www.lik-sang.com/news.php?artc=3680

[ Voor 9% gewijzigd door Whut?! op 06-09-2005 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Bij Backgame (in Leiden) hadden ze een tijdje terug ook nog een boxed Nomad liggen. Vroegen ze ook 200 euro voor als ik me niet vergis. Volgens mij ligt 'ie er inmiddels niet meer.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115248

Whut?! schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:23:
Er zijn wat retro consoles gevonden in een hoekje van een opslag. Allemaal "nieuwe" (voor zover dat kan) Super Famicoms en Gameboys te koop bij Lik Sang.

Dat is echt heel erg stoer. :D
Een gloednieuwe super famicom! Als ik er niet al eentje had (niet gloednieuw, maar ja) zou ik er daar eentje bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Whut?! schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:23:

Cool! Gelijk even een gele Gameboy Classic en Nintendo 64 waaier besteld :P

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Op marktplaats en Ebay zie je vaak mensen die ontzettend veel zooi verkopen... ik heb het hier even over de N64 selectie dan. Nu vraag ik mezelf af, waar halen al die mensen die games/consoles vandaan :? enigste wat ik kan bedenken is een overname van een Videotheek. Wanneer daar geen games meer verhuurd worden kan ik inkomen dat ze aan iemand verkocht worden en deze ze ook verkoopt. Soms staat het zelfs op de boekjes en kassettes....

Wat zou een andere mogelijkheid zijn om aan veel van die spullen te kunnen komen ?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Restpartijen van distributiecentra of winkels opkopen. Brrwarenhuis is zo'n verkoper op Ebay die een magazijn vol heeft staan met zooi die distributiecentra en dergelijke niet meer kwijt konden. Af en toe zijn het ook mensen die al jaaaaren fanatiek Nintendo games hebben gespaard, en dan ineens er geen zin meer in hebben en alles te koop zetten. Zonde...

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Captain N schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 21:01:
Restpartijen van distributiecentra of winkels opkopen. Brrwarenhuis is zo'n verkoper op Ebay die een magazijn vol heeft staan met zooi die distributiecentra en dergelijke niet meer kwijt konden. Af en toe zijn het ook mensen die al jaaaaren fanatiek Nintendo games hebben gespaard, en dan ineens er geen zin meer in hebben en alles te koop zetten. Zonde...
Ja! Van die gasten heb ik een multiplayer adapter en twee arcade sticks besteld voor mijn SEGA Mega Drive. Alles is nog gloednieuw en zit in de originele verpakking. Echt vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:49

TdV

Anoniem: 91628 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 15:10:
[...]

Ja! Van die gasten heb ik een multiplayer adapter en twee arcade sticks besteld voor mijn SEGA Mega Drive. Alles is nog gloednieuw en zit in de originele verpakking. Echt vet!
Haha; jij ook al. Ik had er ook nog wat gamepads bijgekocht; kan weer lekker jaren met de megadrive spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:42

SD5k

>4&X

Het is dan wel niet helemaal 100% retro, maar dit leek me het aangewezen topic om deze vraag te stellen:

Iemand enig idee waar ik tegen een schappelijke prijs een Nintendo iQue kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.digitpress.com/

Die mag trouwens echt niet ontbreken in de startpost vind ik! Als je jezelf serieus neemt qua retro gaming dan is dat dé site om eens te bezoeken. Game rooms, zeldzaamheids ratings, forums, en nog véél meer. Ik ben er geregeld te vinden. Vind het echt leuk om topics te lezen over dit onderwerp.

Misschien dat er trouwens ergens een mooie layout "gepikt" kan worden om de startpost wat meer uitstraling te geven? Zou best vet zijn denk ik. Meestal is het trouwens zo dat, hoe mooier de startpost, des te meer interesse voor het topic word getoond.

Ik heb gisteren trouwens een leuke emulator aan de gang gekregen. Eentje waar mee je de gehele serie Amiga computers mee kunt emuleren. Echt cool! Ik denk niet dat ik de naam en zo mag noemen hier. Weet het eigenlijk niet precies, weet namelijk niet echt wat er in de regels van GOT staat over dit onderwerp. Maar goed, hij doet het in ieder geval en het bevalt me echt! Misschien dat ik zo'n Amiga nog wel eens een keer koop. Ben er in ieder geval al eens voor aan het rond kijken op Marktplaats en zo. Vroeger speelde ik altijd op de Commodore 64, maar die Amiga 500/1200 das toch wel ff hele andere koek! Daar konden de PC gamertjes alleen maar van dromen in die tijd. Amiga was echt de ultieme gaming bom toen der tijd! En nu nog zijn de games erg vet vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Weet iemand of ik een (originele) Gamecube RGB-SCART kabel kan gebruiken op een Amerikaanse SNES (niet de mini versie)? Sommige sites geven aan dat dit zou kunnen terwijl anderen dit tegenspreken.

Tevens zoek ik nog een S-Video kabel voor een PAL N64. De kabel die ik heb werkt maar de kleuren zijn flets en de kleur geel neigt naar wit (goedkope 3rd party kabel van play-asia.com).

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Anoniem: 91628 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:15:
http://www.digitpress.com/

Die mag trouwens echt niet ontbreken in de startpost vind ik! Als je jezelf serieus neemt qua retro gaming dan is dat dé site om eens te bezoeken. Game rooms, zeldzaamheids ratings, forums, en nog véél meer. Ik ben er geregeld te vinden. Vind het echt leuk om topics te lezen over dit onderwerp.
Ik ben zelf niet zo'n enorme fan van Digital Press. Ze profileren zichzelf als DE grote zeldzaamheidgidsen, maar heel veel games staan niet in hun gidsen. Of staan er wel in, maar met onbekende zeldzaamheid. Als je als bedrijf je catalogi zo gaaf vindt, zorg dan in ieder geval dat ze goed en compleet zijn. Hoe moeilijk kan het zijn? Er zijn ook mensen die in hun eentje voor 1 systeem een zo goed als complete en redelijk betrouwbare zeldzaamheidgids maken. Waarom kan een bedrijf met een zooi medewerkers dat dan niet?

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, dat met die zeldzaamheid ratings vind ik ook allemaal een beetje omstreden. Zoiezo lijken alle RPG's tegenwoordig een hoop centjes waard te zijn. En waarom? Alleen omdat het een RPG is, pfff! Maar goed, blijkbaar moet het allemaal zo zijn. Dat betekend natuurlijk niet dat ik als retro gamer zijnde minimaal €25 ga neer leggen voor een of andere incomplete RPG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:49

TdV

Icelus schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:30:
Weet iemand of ik een (originele) Gamecube RGB-SCART kabel kan gebruiken op een Amerikaanse SNES (niet de mini versie)? Sommige sites geven aan dat dit zou kunnen terwijl anderen dit tegenspreken.

Tevens zoek ik nog een S-Video kabel voor een PAL N64. De kabel die ik heb werkt maar de kleuren zijn flets en de kleur geel neigt naar wit (goedkope 3rd party kabel van play-asia.com).
De originele rgb kabel van de cube werkt op de us snes; heb ik ook. Mijn s-video kabel voor de n64 is redelijk goed en komt van lik-sang maar das al een jaar of 2 geleden (innovatek geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89618

Ben ondertussen bezig met deel 5, met toestemming van Rakkerzero (TS van het huidige deel 4)

Anoniem: 89618

-> Goeie oude (retro) consoles deel 5

[ Voor 194% gewijzigd door Anoniem: 89618 op 08-09-2005 00:23 ]

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:22

Fuelke

Forza Ferrari

Verder gaan kan dus in Goeie oude (retro) consoles deel 5

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.