Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw Topicquote:MUSTIS schreef op 16 juli 2004 @ 20:53:
ik ben vanmiddag es piano muziek ant luisteren geweest, et valt me op dat de ruis op 1 a 1,5 meter nog te horen is. (bij wat voor bron dan ook). dus stille muziek zit er gewoon niet in.
voor zon set lijkt me zoveel ruis toch meer aan een instelling liggen.
hmm het kan ook aan de opname liggen ?
of neem voor de lol eens een stille audiotrack op cd op dus via een audioedit progsel iets van 1 minuut silence op een cdr branden als audio en dan afspelen
ik denk dat je dan weinig tot niets aan ruis hebt maar toch..
proberen kan altijd
en anders dat pianostuk goed beluisteren met een HIFI hoofdtelefoon
ElectroPanic wijzigde dit bericht 16-07-2004 21:06 (25%)
GoT Almighty
te vreemde is dat et ook niks uitmaakt met de volume knop; pas op et laatst gaat de ruis omhoog.
als dit nou de zuiverheid van een NAD is hoop ik em nog te kunnen omruilen voor een marantz.
quote:MUSTIS schreef op 16 juli 2004 @ 21:05:
nee, tis ook als ik apparaten uitzet. heb zelfs alles eruit getrokken behalve de speakers.
te vreemde is dat et ook niks uitmaakt met de volume knop; pas op et laatst gaat de ruis omhoog.
als dit nou de zuiverheid van een NAD is hoop ik em nog te kunnen omruilen voor een marantz.
daar zit wat in...
versterkers hebben meestal wel de neiging om ruis mee te geven over de eindtrap heen, een kraan hoor je ook door de leiding stromen
het hoort niet dat je veel ruis krijgt ik weet niet bij welk volume maar op een paar meter met de volumeknop nog niet eens vol open lijkt me dit wel erg ongewoon
kan je er niet mee teruggaan En vragen of dit normaal is ?
GoT Almighty
Pics en specs volgen nog, voor zover dat boeiend is, het is gewoon een Nad T512 dvd-speler
vanavond weer kijken en frustreren, en morgen even langs de winkel.
quote:Semetrix schreef op 16 juli 2004 @ 20:33:
[...]
Kun jij (of iemand anders) een merk met een goede prijs aanbevelen die voornamlijk voor films gebruikt gaat worden.
Met behulp van de THX site:
http://www.magnat.de/home...HX&area=4&lang=de
http://www.mordauntshort.com/products/500series.asp
http://www.awe-europe.co.uk/loudspeakers.htm
http://www.teufel.de/Shop/THXUltra2/index.cfm?&
http://www.teufel.de/Shop/s_521.cfm?&
http://www.klipsch.com/product/product.aspx?cid=740
Enzovoort.. http://www.thx.com/mod/products/productFind.html
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
quote:Flex82 schreef op 16 juli 2004 @ 10:05:
[...]
Ach, ga me nou niet vertellen dat er niet 1 iemand hier is die alle cd's orgineel heeft. Of het nou op de pc of op gebrande cd is.
Ik heb er niets op tegen, zolang het geen belachelijke vormen aanneemt.
Ikke. Ik heb geen enkele gekopieerde cd
Sorry
1 game pc en 4 kantoor pc's

1 game pc en 4 kantoor pc's
quote:
Same here...
Moet wel gezegd worden dat het wel uitmaakt of je dat er voor over hebt. Ik vind het wel zo eerlijk. Ook klinkt het beter. Of dat nu placebo is of niet, ik geniet er wel extra van
En ja, ik heb MP3's. Die luister ik zelden, en ik heb vrijwel alles op CD. Veel is ook even om wat te proberen, of ik de muziek wel leuk vind
Overigens mis ik wel de Naim AV2 in het rijtje van pro's, maar dat zal wel aan mij liggen

Boekster wijzigde dit bericht 16-07-2004 23:26 (15%)
Music Addicted
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
quote:MUSTIS schreef op 16 juli 2004 @ 21:20:
et vreemde is dat ie echt vanaf de laagste volume -76 ofzo? t/m 12 exact dezelfde volume ruis geeft, pas hierna (en das logisch want hij staat dan bijna op maximaal) krijg je de bekende bijgeluiden (nog niet eens zozeer ruis)
Ik had exact hetzelfde probleem bij mijn oude sr4200 van marantz. Gewoon teruggebracht, bleek het een veelgehoorde klacht te zijn uit die serie. Nu heb ik een sr6300 en wat is dat een fijne versterker! In ieder geval geen ruis meer. (niet dat ik hem daarvoor gekocht had.. maar toch
Linkje:
Vraag voor Marantz SR4200/SR5200 bezitters...
OcNewB wijzigde dit bericht 17-07-2004 10:42 (5%)
C2D E6700/Vista32b/2GB DDR2 800/1,3 TB HD/ X1950XT/Asus P5Bdlx
Voor film zijn ze zeker ook prima!quote:TomSwinnen schreef op 16 juli 2004 @ 20:10:
[...]
Dan zou ik THX setje zoeken, of alleszins iets speciaal voor films. KEF zijn vooral muzikale speakers.
Macro-shot van de Uni-Q driver van mijn KEF Q5.
Vind het een mooit shotje, omdat de kamer erin weerspiegeld wordt.

quote:MUSTIS schreef op 16 juli 2004 @ 21:20:
et vreemde is dat ie echt vanaf de laagste volume -76 ofzo? t/m 12 exact dezelfde volume ruis geeft, pas hierna (en das logisch want hij staat dan bijna op maximaal) krijg je de bekende bijgeluiden (nog niet eens zozeer ruis)
Veel cd-spelers geven perfect geluid, behalve bij stille passages. Daar beginnen ze te ruisen. Dat doet mijn CDX-393 ook.
Ik heb hem eens direct aan een opamp gehangen en die aan mijn HD570. Dan heb je pas zuiver geluid! Maar in héél stille passages (99% stilte zegmaar) hoorde ik ruis. Terwijl ik in de pauze stand geen ruis hoorde. Dat veroorzaakt dan de cd-speler. Op diyaudio.com heb ik ooit een verklaring hiervoor gelezen, maar ik kan het me niet meer herinneren.
ik zal nog even wat meer testen, dan ga ik maandag even kijken wat ik kan doen.
ocnewb geeft weer wat hoop in deze duistere dagen
wel jammer, heb de NAD 743 voor 599,- ipv 799,- ivm actie gekocht, bovendien geeft ie een verders een erg goed geluid.
Vroeger heb ik geleerd dat zoiets het grindpad effect heet. Je dac weet niet in welke stand die moet gaan staan en daarom wisselt. Maar ik heb al jaren geen elektro meer gehad. Dus hoe het echt zit weet ik nietquote:-DarkShadow- schreef op 17 juli 2004 @ 12:19:
[...]
Veel cd-spelers geven perfect geluid, behalve bij stille passages. Daar beginnen ze te ruisen. Dat doet mijn CDX-393 ook.
Ik heb hem eens direct aan een opamp gehangen en die aan mijn HD570. Dan heb je pas zuiver geluid! Maar in héél stille passages (99% stilte zegmaar) hoorde ik ruis. Terwijl ik in de pauze stand geen ruis hoorde. Dat veroorzaakt dan de cd-speler. Op diyaudio.com heb ik ooit een verklaring hiervoor gelezen, maar ik kan het me niet meer herinneren.
In het geval van MUSTIS? Die kreeg zelfs ruis als zijn cd-speler uit stond...quote:Jag schreef op 17 juli 2004 @ 17:59:
Zoiets kan natuurlijk ook gewoon de opname zijn.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Nee, in het geval van Darkshadow.quote:XanderH schreef op 17 juli 2004 @ 18:14:
[...]
In het geval van MUSTIS? Die kreeg zelfs ruis als zijn cd-speler uit stond...
Tuurlijk, maar de meerprijs die je betaalt in het muzikale & het design, kan je beter betalen aan strakke filmspeakers, die speciaal voor HT gebouwd zijn, snappie?quote:
quote:Boekster schreef op 16 juli 2004 @ 23:05:
[...]
Of dat nu placebo is of niet, ik geniet er wel extra van.
Inderdaad, Placebo ruled. Haemoglobine keihard in 5.1
Of bedoelde je dat niet met Placebo?
Dookie Fundamentalist
Reg. datum: 16 augustus 2002
Wat raden jullie mij eigenlijk aan
Ja sorry ik heb er geen hol verstand van, dus vraag ik het hier maar
Alvast bedankt.
Bijv.
Marantz cd5400 ¤180
Marantz PM4400 ¤270 (of de PM7200 voor 400, doe je het gelijk goed)
en dan een paar boxen.
Daarvoor moet je echt gaan luisteren in een hifizaakje en kijken welke je mooi vind klinken.
Subwoofer niet persee nodig voor muziek of je moet ben gelijk 800 euro kwijt voor een goeie muziekale sub zoals een REL Strata III ofzo.
Ligt er ook aan hoeveel geld je te besteden hebt.
...call for a Big Lebowski
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.