Dan is nou juist de grap van standaard infrarood software. Die hoef je niet te vinden want hij is er al bij de meeste moderne Operating Systems. In iedergeval Windows 2000 en Windows XP hebben het standaard aan boord. Ik zal het van de week nog even op Mac OS X proberen.
Je hoeft dus niks te installeren, iniedergeval dus niet op Win2k en WinXP.
De naam van de standaard app is overigens (als je 2k of XP op C installed hebt):
"C:\WINDOWS\system32\irftp.exe"
Ik ben vandaag ff bij BCE langs gefietst en heb daar een C merk USB to IrDA converter gekocht. C merk is eigenlijk nog te groot woord, want dingetje is gewoon compleet merkloos aan de buitenkant en verpakking. Als je deze aansluit en vervolgens je X60 er voor houdt dan krijg je een tray icon melding:
"Another computer is nearby.
Click here to send files to the computer Panasonic X60."
Als je de muis boven de genoemde tray icon houdt heb je als tooltip:
"Panasonic X60 is in range"
Als je hierop clicked krijg je een file requestor dialog met als titel "Wireless Link"
Als je hier op properties->hardware clicked krijg je trouwens het merk van het ding te zien: "SigmaTel USB-IrDA dongle".
Het overzenden van nog een .mid lukte.
Maar bij het overzenden van een wat grotere midi file (96kb) krijg ik een melding dat het overzenden mislukt is vanwege een disk full error. Dat is -vreemd- want het memory menu in My Stuff geeft aan dat er nog ruimte zat is. Aan de andere kant, de FTP software aan de kant van de X60 interpreteerd de bestanden al als je ze overzend (namelijk, .mid files worden automatisch in sounds gestopt.) Waarschijnlijk wordt de midi file in zijn geheel naar de sound processor geladen en die kan best een maximaal geheugen hebben van 60KB ofzo.
Als ik voor mijn infrarood mijn panasonic op en neer beweeg dan gebeurd er niets ook niet als ik infrarood aangezet heb. Wel geeft hij een signaal dat hij een infrarood gevonden heeft en connectie heeft maar wil niets installeren.
Wie geeft een signaal? Je computer of de X60? Ik denk dat Win95 of 3.1 (wat je mischien gebruikt ???) geen standaard infrared support hebben.
[
Voor 9% gewijzigd door
Anoniem: 42145 op 21-04-2004 21:05
]