Panasonic X60

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 3.284 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
Maar tis dus nog niemand gelukt om op een of andere manier met irda JAVA bestanden over te laden?

Eerder in de topic las ik dat binnenkort namelijk nieuwe drivers voor de X60 beschikbaar kwamen. Ik heb sindsdien niets meer gehoord :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131048

Ik heb panasonic en vodafone een email gestuurd

-----------------------------------------------------
Van panasonic kreeg ik het volgende terug:

De Java Block is niet door ons te verwijderen, dit systeem maakt onderdeel uit van de Vodafone software.
Ik adviseer u bij Vodafone na te vragen wat de mogelijkheden zijn.

Met vriendelijke groet,

Michel Brok
------------------------------

Van vodafone kreeg ik een telefoontje met de mededeling dat er geen java_block op zit.
Ik zou de verkeerde bestanden proberen over te sturen met infrarood

Volgens hen is er geen java-block!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Misschien kan er iemand, die meer verstand van deze telefoon heeft dan mij, ook contact opnemen met de klantenservice van Vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42145

Ik heb het destijds gedaan en veel zinvols kwam er niet uit.

Bij de winkels moet je eerst iedereen gaan uitleggen wat Java uberhaupt is. Ik wil eigenlijk niet discrimineren hoor, maar het is toch opvallend vaak die vrouwtjes in de telecom winkel die je zo totaal wereldvreemd aankijken als je over java, .jar files, J2ME, etc begint.

Na een discussie van 10 minuten begint er dan opeens een vaag belletje bij zo'n d**s te rinkelen en zegt ze helemaal happy en denkend dat ze de expert is: "Ja, maar voor games moet u bij vodafone live zijn. Dat gaat helemaal niet via je PC" |:(
Anoniem: 131048 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 12:54:
Van vodafone kreeg ik een telefoontje met de mededeling dat er geen java_block op zit.
Ik zou de verkeerde bestanden proberen over te sturen met infrarood

Volgens hen is er geen java-block!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gewoon nog een keertje emailen of bellen. Zeg dan dat je het bestand via je PC probeerde over te sturen en dat dat geblocked werd op de X60, maar toen je -exact- het zelfde bestand op je website neer zette en de URL daarvan in tikte op je X60, je het toen wel binnen kreeg.

Als ze vol blijven houden dat er geen block is, vraag dan voor een afspraak in een winkel om dat te demonstreren.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 42145 op 08-12-2004 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132091

Gewoon nog een keertje emailen of bellen. Zeg dan dat je het bestand via je PC probeerde over te sturen en dat dat geblocked werd op de X60, maar toen je -exact- het zelfde bestand op je website neer zette en de URL daarvan in tikte op je X60, je het toen wel binnen kreeg.

Als ze vol blijven houden dat er geen block is, vraag dan voor een afspraak in een winkel om dat te demonstreren.
Ik heb dit geprobeerd, zowel via internet als infrarood, ik krijg beide keren dezelfde foutmelding "ongeldige data". Indien er een block door vodafone in de telefoon is gezet, kan ik dan wel via internet bestanden uploaden in mijn telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132091 schreef op zondag 19 december 2004 @ 22:28:
[...]

Ik heb dit geprobeerd, zowel via internet als infrarood, ik krijg beide keren dezelfde foutmelding "ongeldige data". Indien er een block door vodafone in de telefoon is gezet, kan ik dan wel via internet bestanden uploaden in mijn telefoon?
Als je ook via internet "ongeldige data" krijgt zou het wel eens echt ongeldige data kunnen zijn ;) Als ie het via Internet wel doet en infrarood niet dan is het de block.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42145 schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:25:
[...]

Als je ook via internet "ongeldige data" krijgt zou het wel eens echt ongeldige data kunnen zijn ;) Als ie het via Internet wel doet en infrarood niet dan is het de block.
Ik heb verschillende soorten spelletjes geprobeerd, maar krijg dezelfde foutmelding. Zowel via internet als infra rood. Weet jij wat voor javagames of programma's (extensienaam) je kan gebruiken voor een panasonic x60, of hoe ik kan zien of een game/programma geschikt is voor de x60. Ringtones en foto's gaan wel goed via infrarood.
Bij voorbaat mijn dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
Alleen JAVA bestanden die geschikt zijn voor de Panasonic X60 kunnen overgeladen worden. Je moet dus al ergens een plek weten waar je die speciale java bestanden vandaan haalt. Extensie voor een spel zijn .jar.

Ik heb trouwens een gratis spel gevonden:
http://www.overloaded.com/resultonline/index.php

Je betaald natuurlijk wel weer downloadkosten aan k*t Vodafone...
't downloaden kost 3 minuten, wat neer komt op iets meer dan 70 cent.

(op zich goeie provider door z'n superdekking en loopt altijd vooruit qua techniek enzow... maar dat geld komt door z'n gebruikers dik af te zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XyberBorg schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 17:55:
Alleen JAVA bestanden die geschikt zijn voor de Panasonic X60 kunnen overgeladen worden. Je moet dus al ergens een plek weten waar je die speciale java bestanden vandaan haalt. Extensie voor een spel zijn .jar.
Nou, het zijn niet hele speciale Java bestanden hoor, J2ME en de verschillende profielen daar binnen zijn opzich wel universeel. Wel is het inderdaad zo dat niet alles wat 'java' is op de X60 draait; je moet rekening houden met de geringe capaciteiten van de X60 in zowel CPU, maar vooral opslag capaciteit en resolutie.

M.a.w. je hebt geen speciale X60-Java, maar wel 'low-end Java', en die moet je dus nemen als je iets download voor de X60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de reacties en voor de url.
Ik had inderdaad .jar bestanden geprobeerd. Deze zijn dus duidelijk niet geschikt gebleken.
In elk geval wat meer informatie nu en zal verder blijven zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

ik zag dat andere telefoons met .jad werkte als java extenties. Misschien dat iemand dat kan proberen. Anyway ik heb de mijne verkocht een ee SE K700i genomen. Laters

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik geef het ook op met die k*t phone. Er komt toch nooit een nieuwe firmware voor en vodafone zal blijven liegen over de java block ook al zouden ze er hun laatste klant mee kunnen behouden.

Hopeloos verhaal. Ga maar snel voor een nieuw model kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby

Herby

Stalknecht

ff nog 1 ding ik heb me scheel gezocht. Weet iemand hoe je de foon weer naar fabrieksinstellingen kan krijgen? Ik heb de 45b firmware versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mensen is er iemand die mij uit kan leggen waarom MMS ontvangen niet lukt met deze GSM ?? Live + MMS versturen werkt wel namelijk |:(

* nero355 geeft zijn v525 een kusje O+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 21:31
nero355 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 22:47:
Mensen is er iemand die mij uit kan leggen waarom MMS ontvangen niet lukt met deze GSM ?? Live + MMS versturen werkt wel namelijk |:(
Waarom? Omdat het gewoon een kl*te telefoon is. Met stipt mijn slechtste aankoop allertijden. Heb er 149,- voor betaald. Compleet down the drain eigenlijk, want al die tijd heb ik me alleen maar zitten te irriteren aan dit ding. Ik kocht hem juist voor de moderne features; mms, java, en camera. Nouja, die camera doet het dan wel, voor de rest is het 1 drama verhaal.

Zou me niet verbazen als het niet kunnen ontvangen van MMS weer eens zo'n beveiliging van vodafone is die ff te overijverig is. Bastards! :(
* nero355 geeft zijn v525 een kusje O+
Die 525 had ik toen eigenlijk willen kopen. Weet niet wat me bezielde om de X60 te doen. Wel raar overigens dat de 525 in een ruim jaar geen cent goedkoper is geworden. Staat nog steeds overal voor 149,- (als je die fenomenale januarie aanbieding van toen mee rekent is ie zelfs duurde geworden)

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
MMS ontvangen zou moeten gaan hoor..
Ik verstuur en ontvang regelmatig MMSjes.
Vodafone Live! hoeft daar niet eens voor aan te staan.

Misschien ligt t aan de GSM die die MMSjes probeert te sturen?

Anders moet je ff contact opnemen met vodafone per email.
Niet dat je daar veel zinnigs uit los krijgt waarschijnlijk, maar je kan t ten minste proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is dus had is dat mijn vriendin met haar X60 wel MMS kon ontvangen van een heel ander netwerk en toestel, maar niet van mij. Ik kreeg MMSjes ook wel binnen, maar dan als een soort van MMS referentie. Ik kon dan in het context menu bij die referentie op "receive" drukken, en dan ging ie proberen de content binnen te halen. Er komt dan een animatie van een brief en een wolkje. Na verloop van tijd kreeg ik dan "failed" te zien.

Een paar keer geprobeerd, maar met 50cent per keer vergaat je de lol van het uitproberen snel. Ik heb het dus niet verder geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:49
MMS ontvangen is gratis, versturen kost wel geld maar alleen als het ook daadwerkelijk aankomt(netzoals bij sms).

Werkt trouwens gewoon goed met mijn X60. Qua uiterlijk vind ik het nog steeds een mooie telefoon, alleen sommige kleine tekortkomingen zijnn gewoon irritant. SMSen gaat niet bepaald soepel(weigert nieuwe woorden op te nemen in het woordenboek) en het opladen gaat moeizaam. De connector heeft namelijk niet goed contact met de telefoon, waardoor je de hele tijd aan dat snoertje moet wroeten totdat het rode lampje blijft branden. Bij vodafonezaak zeiden ze dat het een veel voorkomend probleem was(ken nog meer mensen het hetzelfde probleem trouwens) en dat ik m'n foon via hun kon opsturen. Maar een paar weken zonder mobiel zitten lijkt me ook weer niks.

Hoewel deze telefoon nog wel een tijdje meekan, zal m'n volgende geen panasonic worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
Dat connector probleem kun je makkelijk verhelpen.

Er komt namelijk erg snel stof etc. in de elektriciteitsingang van de telefoon.
Als je ff een wattenstaafje of iets dergelijks pakt kun je die ingang wat schoner maken. Evt. uitblazen :). Connector zal het daarna weer veel beter doen.

Over dat MMS:
Ontvangen van MMS is dus inderdaad gratis. Wel raar dat het ontvangen niet makkelijk gaat.
Normaal krijg je zo'n referentie alleen wanneer het toestel het MMSje niet zelf kan binnen halen om een of andere rede. Bij mij gebeurd dat nl. automatisch.
Je zou denken dat de instellingen voor het ontvangen van MMS niet helemaal correct zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74054

Wie weet waar ik goedkope USB datakabel voor dit mobiel kan halen?, alvast bedankt voor hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In het verleden hadden ze deze bij de zwarte markt in beverwijk, maar van wat ik er van begreep konden ze niets meer of minder dan de IRDA.

Ik dacht bovendien dat de kabel niet USB was maar serieel. Nogal suf, omdat veel computers helemaal geen serieele poort meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Mijn vriendin heeft vandaag ook een X60 gekocht, en we wilden graag weten of die operator text weg kan, of naar een andere plek, of wat kleiner?! Want het staat wel heel erg in de weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Vergeet 't maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Hmm das wel jammer, want het staat echt precies in t midden, en de letters zijn best groot als je t vergelijkt met het formaat van het schermpje (iets waar ik geen last van heb met mijn P900 :P )

Is er verder eigenlijk nog iets wat je kunt veranderen, wat normaal niet kan? Seem editten ofzo, zoals bij de Motorola V525?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 21:31
Jongens, geef het nou op met dat gare ding. Het antwoord op al je vragen (en eventuele toekomstige vragen) is simpel: NEE HET KAN NIET.

Volgens mij is de X60 een testcase: hoe kunnen we zoveel mogelijk beveiligen dat er zo min mogelijk mogelijk is. De testcase is waarschijnlijk mislukt, want ik geloof dat de X60 niet meer te koop is bij vodafone (staat iniedergeval niet meer in de advertenties). De V525 die nog even voor de X60 in het assortiment zat is nog steeds te koop, en nog steeds populair. Een 't ander ligt ook een beetje aan de houding van het personeel.

Doe eens het volgende:

Loop bij een van de twee vodafone winkels in amsterdam binnen en vraag of ze weten hoe je de JAVA BLOCK kunt opheffen. Wedden dat ze een gezicht trekken alsof ze water zien branden en je gaan wijsmaken dat jij de eerste bent die er mee komt?

Tijdje geleden uitgeprobeerd met een vriendin van me. Ik eerst langs om te vragen voor de Java block. Standaard reactie: "huh? Java wat? block? Nee hoor, nog nooit iemand over geweest!".
Dag erna, met die vriendin langs. Stiekum kijken of er hetzelfde personeel was. Ja, dus. Zij vragen over de java block, en ja hoor. Standaard reactie weer. Halverwege kom ik ook de winkel binnen, doe ik alsof het toevallig is dat ik haar ontmoet en vraag wat ze komt doen. Ze zegt dus heel schijnheilig tegen mij dat ze voor de java block komt en dat meneer zegt dat ze de eerste is. Ik er dus meteen op inhaken dat ik toch gisteren ook al hiervoor ben langsgeweest. Nou, ipv zich te verontschuldigen wordt die gast gewoon kwaad en vraagt of we niks beters te doen hebben dan voor consumenten bondje te spelen :(

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby

Herby

Stalknecht

flowerp schreef op zondag 17 april 2005 @ 20:03:
Jongens, geef het nou op met dat gare ding. Het antwoord op al je vragen (en eventuele toekomstige vragen) is simpel: NEE HET KAN NIET.

Volgens mij is de X60 een testcase: hoe kunnen we zoveel mogelijk beveiligen dat er zo min mogelijk mogelijk is. De testcase is waarschijnlijk mislukt, want ik geloof dat de X60 niet meer te koop is bij vodafone (staat iniedergeval niet meer in de advertenties). De V525 die nog even voor de X60 in het assortiment zat is nog steeds te koop, en nog steeds populair. Een 't ander ligt ook een beetje aan de houding van het personeel.

Doe eens het volgende:

Loop bij een van de twee vodafone winkels in amsterdam binnen en vraag of ze weten hoe je de JAVA BLOCK kunt opheffen. Wedden dat ze een gezicht trekken alsof ze water zien branden en je gaan wijsmaken dat jij de eerste bent die er mee komt?

Tijdje geleden uitgeprobeerd met een vriendin van me. Ik eerst langs om te vragen voor de Java block. Standaard reactie: "huh? Java wat? block? Nee hoor, nog nooit iemand over geweest!".
Dag erna, met die vriendin langs. Stiekum kijken of er hetzelfde personeel was. Ja, dus. Zij vragen over de java block, en ja hoor. Standaard reactie weer. Halverwege kom ik ook de winkel binnen, doe ik alsof het toevallig is dat ik haar ontmoet en vraag wat ze komt doen. Ze zegt dus heel schijnheilig tegen mij dat ze voor de java block komt en dat meneer zegt dat ze de eerste is. Ik er dus meteen op inhaken dat ik toch gisteren ook al hiervoor ben langsgeweest. Nou, ipv zich te verontschuldigen wordt die gast gewoon kwaad en vraagt of we niks beters te doen hebben dan voor consumenten bondje te spelen :(
Ben deze telefoon al dan weer kwijt maar moest hier ff op reageren kunnen we niet in het algemeen bij de consumentenbond iets tegen Vodafone doen? Grrr ben nu blij met mijn Hi abba standaard een unlocked toestel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Er zit alleen een blok op om Java games via IRDA over te zetten. Wel logisch dat mensen in een Vodafone daar niet van op de hoogte zijn. Er zijn namelijk veel meer toestellen en hun focus ligt toch meer bij de dienstverlening en de abonnementen dan bij de tweakers die hun telefoon op alle manieren willen aanpassen.
Ik vind het allemaal wel meevallen. Ik heb samsung telefoons gezien waarbij je zelfs geen foto's of ringtones via irda over kon zetten. Dat werkt hier gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby

Herby

Stalknecht

BarôZZa schreef op maandag 18 april 2005 @ 14:36:
Er zit alleen een blok op om Java games via IRDA over te zetten. Wel logisch dat mensen in een Vodafone daar niet van op de hoogte zijn. Er zijn namelijk veel meer toestellen en hun focus ligt toch meer bij de dienstverlening en de abonnementen dan bij de tweakers die hun telefoon op alle manieren willen aanpassen.
Ik vind het allemaal wel meevallen. Ik heb samsung telefoons gezien waarbij je zelfs geen foto's of ringtones via irda over kon zetten. Dat werkt hier gewoon goed.
Ik vindt dit geen excuus, natuurlijk kennen ze niet van ieder toestel alle problemen, maar wanneer ze ermee geconfronteerd worden dat ze er wel dergelijk van hebben gehoord en dan kwaad worden is geen stijl. Het is niet de bedoeling dat klanten beduvelen. De klantenservice is gewoon bedroevend. Mijn mening uiteraard maar ik ken ondertussen genoeg mensen die hem delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HerbyNL schreef op maandag 18 april 2005 @ 14:43:
Ik vindt dit geen excuus, natuurlijk kennen ze niet van ieder toestel alle problemen, maar wanneer ze ermee geconfronteerd worden dat ze er wel dergelijk van hebben gehoord en dan kwaad worden is geen stijl.
En het is niet voor het eerst dat ze dit doen. Dit topic is nogal lang, maar zeker in het begin staan postings van verschillende mensen die ongeveer hetzelfde hebben meegemaakt. Als je de poll bekijkt en dat deelt door het aantal winkels dat vodafone in Nederland heeft, dan kan het bijna niet zo zijn dat in een winkel nog niemand er van gehoord heeft. Zeg dan gewoon dat de X60 wel Java aankan, maar niet via IrDa omdat zij daar anders niks aan verdienen. Het is logisch dat bedrijven geld willen verdienen. Als je dat gewoon keihard zegt ipv er om te gaan liegen, dan kom je toch veel betrouwbaarder over.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste