Gebruikerservaring met KiSS DivX spelers Deel II

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.687 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10-2024
neo2001 schreef op 30 december 2003 @ 09:55:
Vandaag is de nieuwe firmware greleased voor alle KiSS spelers, hij draagt versie nummer 2.8.0
http://www.kiss-technology.com/?p=hot_news&v=users

Ik ga hem nu proberen!
-Meer Lan opties
-Klok als de speler uit (standby) staat.
-Verder draait ie gewoon goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50159

meer LAN opties? vertel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:52
(s)vcd voor en achteruit spoelen gaat nu inderdaad goed ;)
ik ga nu wma testen :)

edit:
wma getest en deed het goed

[ Voor 19% gewijzigd door adewidt op 30-12-2003 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Mijn enige wens is nu nog een media player zoals winamp die de MP3's afspeeld. de huidige map methode werkt voor mij niet echt goed. veels te onoverzichtelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50159

[quote]Lurge schreef op 30 december 2003 @ 10:48:

Of de KISS player een DVD vol mp3s afspeelt

weet ik niet :) Maar ik denk het wel want een DVD+RW vol met films kan ie ook gewoon afspelen dus waarom een MP3 DVD+r niet.quote]

Omdat niet elke DVD speler dit kan, ook al kunnen ze wel mp3 cds spelen. Kan iemand dat eens testen?

Kan iemand dan ook testen of je SACD kunt spelen op een KISS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
neo2001 schreef op 30 december 2003 @ 12:06:
[...]

-Meer Lan opties
-Klok als de speler uit (standby) staat.
-Verder draait ie gewoon goed
Hoe zit het met die klok? Ik heb een DP-450 en zojuist firmware 2.8.0. erop gezet. Heb het hele menu doorgenomen, maar nergens instellingen gevonden voor de klok. Tenzij ik die over het hoofd zie, maar als ik de "Kiss" op stand-by zet geen klok te zien. Zag het trouwens ook niet bij de update staan...
Firmware 2.8.0
- Support WMA Audio files
- Improved CDDA playback system
- Fixed VCD and SVCD playback
- Fixed problem with black screen after playing DivX
- Fixed Different menu problem
(selecting menu right after zoom, the menu no longer disappear)
- Added support for UDF - General bug fixes

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84954

PoLo schreef op 30 december 2003 @ 16:37:
[...]

Hoe zit het met die klok? Ik heb een DP-450 en zojuist firmware 2.8.0. erop gezet. Heb het hele menu doorgenomen, maar nergens instellingen gevonden voor de klok. Tenzij ik die over het hoofd zie, maar als ik de "Kiss" op stand-by zet geen klok te zien. Zag het trouwens ook niet bij de update staan...

[...]
De klok werkt alleen bij de DP-50x omdat de DP-450 te weinig geheugen en geen netwerk heeft: de tijd wordt van internet gehaald, de instelling staan in het netwerkmenu van de kiss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snitch191
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-04-2006
Anoniem: 84954 schreef op 30 december 2003 @ 16:44:
[...]

De klok werkt alleen bij de DP-50x omdat de DP-450 te weinig geheugen en geen netwerk heeft: de tijd wordt van internet gehaald, de instelling staan in het netwerkmenu van de kiss.
Inderdaad zal de dp450 zoiets niet kunnen hebben omdat die geen netwerk poort heeft. De dp-50x gebruikt zo te zien NTP (network time protocol) om z'n tijd bij te werken. Dit zal die dan van een van de vele op het www beschikbare ntp-servers afhalen. Welke dit is zal waarschijnlijk met een klein snifje in het netwerk verkeer op je LAN te vinden zijn.

Ik heb overigens eigenlijk geen bijzondere nieuwe goodies in het netwerk menu kunnen ontdekken.

Ik haat snelheidsbelasting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-05 13:50
Finally!!! WMA support!! Nu ben ik compleet tevreden over mn KISS ;)

Ik ga nog wel wat uittesten en replyen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101317

Vraagje:
Op het moment gebruik ik een Xcard waarop een decoder chip zit van hetzelfde merk als die in de Kiss spelers. Echter in de Kiss spelers zit een nieuwere chip. Mijn ervaring met de xcard is dat hij als DVD kaartje (met zijn RGB scart) super is en dat hij nu met de nieuwste drivers enorm veel gangbare codecs speelt en in combinatie met een 3rd party stukje software zelfs nog meer (via software met realtime recoding). Echter ik ben niet honderd procent tevreden met de beeldkwaliteit op mijn weinig vergevende 32 inch breedbeeld. DVDtje kijken ziet er top uit, maar de beeldkwaliteit van mpeg4 gecodeerde films laat nog wel eens te wensen over. Duidelijk zichtbare artifacts en korrelig. En ik heb alleen maar hoge kwaliteit Xvids en enkele oude divxjes. Ook lijkt software decoding door de PC toch mooier en scherper dan xcard via VGA.

Ik zie op dit forum veel over de opties en wat wel en niet werkt, maar niet (of ik kijk niet goed door 20 pagina's posts) over jullie ervaringen met de beeldkwaliteit van de Kiss spelers (met name de dp-500)? Is er iemand die de xcard met de Kiss spelers kan vergelijken (divxplayer.nl?). Als jullie een reply hierop posten kunnen julie dan vertellen wat voor een TV je ongeveer hebt en hoe hij op de TV is aangesloten (scart-RGB,composiet,SVHS)? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:03
stomme vraag misschien, maar kan de DP-500 ook Mp-3 shuffelen ?
(er zijn maar HEEL weinig stand-alone dvd spelers die mp-3 random kunnen spelen)

het liefst track random (blijft in een folder)
en disk random (willekeurige mp3 uit een willekeurige folder)

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
FragDaddy schreef op 31 december 2003 @ 01:43:
(er zijn maar HEEL weinig stand-alone dvd spelers die mp-3 random kunnen spelen)

track random kan
disc random (nog) niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Anoniem: 84954 schreef op 30 december 2003 @ 16:44:
[...]

Bedankt :)

Ik word steeds meer tevreden met de firmware. Het komt nu nog maar sporadisch voor dat een film hapert, maar dat is misschien 1 op 10 dat het gebeurt in een film, misschien nog wel minder. Ik had m'n broer eerst afgeraden om een Kiss te kopen, maar misschien dat ik hem nu wel een DP-1000 cadeau doe :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05 16:03

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Anoniem: 101317 schreef op 31 december 2003 @ 01:29:
Vraagje:
Op het moment gebruik ik een Xcard waarop een decoder chip zit van hetzelfde merk als die in de Kiss spelers. Echter in de Kiss spelers zit een nieuwere chip. Mijn ervaring met de xcard is dat hij als DVD kaartje (met zijn RGB scart) super is en dat hij nu met de nieuwste drivers enorm veel gangbare codecs speelt en in combinatie met een 3rd party stukje software zelfs nog meer (via software met realtime recoding). Echter ik ben niet honderd procent tevreden met de beeldkwaliteit op mijn weinig vergevende 32 inch breedbeeld. DVDtje kijken ziet er top uit, maar de beeldkwaliteit van mpeg4 gecodeerde films laat nog wel eens te wensen over. Duidelijk zichtbare artifacts en korrelig. En ik heb alleen maar hoge kwaliteit Xvids en enkele oude divxjes. Ook lijkt software decoding door de PC toch mooier en scherper dan xcard via VGA.
Ook bij de dp500 hou je soms korrelig beeld of artefacts dit komt gewoon omdat de processor net niet genoeg kaliber heeft om te verwerken, toch is het niet heel storend en ik heb slechts een 51cm std ding van 6jr geleden

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7066

kan ik ook een nieuwe fw met een dvd erin zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

FragDaddy schreef op 31 december 2003 @ 01:43:

Mijn pioneer DV444 kan shufflen en mijn philips DVD737 ook.. Dus zo heeeel weinig zijn het er ook weer niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 21:59
Anoniem: 7066 schreef op 02 januari 2004 @ 13:52:
kan ik ook een nieuwe fw met een dvd erin zetten?
vast wel, maar die f/w's zijn echt maar 1 of 2 MB ofzo, dus daar heb je echt geen DVD voor nodig, en CD-R's en CD-RW's zijn een stuk goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-04 19:38
Hmm, net mijn DP-500 ge-update naar 2.8.0. Hiervoor draaide ik de laatste DP-508 firmware. Zo heel ff snel lijkt het er op dat de subtitles nu niet meer in de war raken als je een stukje vooruitgespoeld hebt (over LAN). Erg fijn ;)
edit:
Helaas, subtitles over het netwerk gaan nog steeds wel eens de mist in bij vooruitspoelen :(

Ik zie alleen op de update pagina van Kiss Technologie het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.kiss-technology.com/images/layout/warning.jpg

Weet iemand hier meer over, of is het alleen maar bangmakerij? Aangezien ik een rev. 1 board heb had de update weinig zin (of ik moet met schakelaars gaan knutselen), maar ik ben wel benieuwd naar eventuele problemen. De voeding zou het kunnen begeven, aangezien er iets meer stroom gebruikt wordt, maar dat lijkt me erg theoretisch.

Sowiezo is een tweak van DP-500 naar DP-508 van beperkte waarde, je kunt ook gewoon een extra HDD in een server stoppen waar PC-Link (of kloon) op draait 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Maarten @klet.st op 02-01-2004 19:45 . Reden: subtitiles ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 13:31
Die melding over ombouwen staat er al een tijdje, ze zijn nog steeds niet 'come back with more information on this'.

Ik heb met 2.8.0 nu twee keer gehad dat er streepjes komen te staan tussen het eerste en tweede minteken in standby-mode. Ik heb de ntp klok aangezet. De streepjes betroffen tot nu toe altijd de onderste segmenten van een teken. De eerste keer stond er iets als |_|| en nu staat er | |

Vannacht en vanochtend heeft zich al meer 'rommel' opgehoopt:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~meijerej/tweakers/P1030068.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Eegee op 03-01-2004 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

ToriHino

Eg wel!

Eegee schreef op 02 januari 2004 @ 21:09:
Die melding over ombouwen staat er al een tijdje, ze zijn nog steeds niet 'come back with more information on this'.

Ik heb met 2.8.0 nu twee keer gehad dat er streepjes komen te staan tussen het eerste en tweede minteken in standby-mode. Ik heb de ntp klok aangezet. De streepjes betroffen tot nu toe altijd de onderste segmenten van een teken. De eerste keer stond er iets als |_|\| en nu staat er | |
Dat heb ik ook, als de speler een tijdje in standby staat wordt komen er op de plaats van het tweede min teken ook dat soort karakters :?

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 09:20
Ik heb mijn dp-500 nu een paar maanden en ik dacht ik ga de nieuwe firmware eropzetten. Dus ik de iso-file gebrand met nero als image zoals op www.divxplayer.nl stond. Ik stop de cd erin en er komt te staan: "Om deze opstart disc te kunnen gebruiken, moet u de krachtcyclus van de dvd-speler starten".
Wat moet ik hier nu mee? Iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:22

RayNbow

Kirika <3

Double J schreef op 03 januari 2004 @ 15:05:
Ik heb mijn dp-500 nu een paar maanden en ik dacht ik ga de nieuwe firmware eropzetten. Dus ik de iso-file gebrand met nero als image zoals op www.divxplayer.nl stond. Ik stop de cd erin en er komt te staan: "Om deze opstart disc te kunnen gebruiken, moet u de krachtcyclus van de dvd-speler starten".
Wat moet ik hier nu mee? Iemand die me kan helpen?
Leuk he, vertalingen? :P

Krachtcyclus = Power Cycle, oftewel... je moet hem uit/aan zetten :)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 09:20
Ooh ok, bedankt. Het werkt nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Gee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:01

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

Ik heb met 2.8.0 nu twee keer gehad dat er streepjes komen te staan tussen het eerste en tweede minteken in standby-mode. Ik heb de ntp klok aangezet. De streepjes betroffen tot nu toe altijd de onderste segmenten van een teken. De eerste keer stond er iets als |_|\| en nu staat er | |
heb ik ook... heel vervelend... :(

Proffesioneel Platzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten @klet.st
Mr_Gee schreef op 03 januari 2004 @ 15:45:
heb ik ook... heel vervelend... :(
De meine heeft het niet.. (staat al een uur of 12 in standby) Maar wat maakt het uit? Alsof je die KiSS gekocht hebt voor een NTP enabled klokje als ie in stanby staat :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyril
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-10-2024

Cyril

it's all in my mind

Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een DVD/DivX player en de KiSS stond bovenaan mijn verlanglijstje, helaas hebben ze nu echt afgedaan met hun misselijke GPL schending. Op de mplayer site valt vrij overtuigend bewijs te lezen, dat KiSS mplayer code gebruikt dat onder de GPL licentie valt, zonder zelf hun source ter beschikking te stellen. Ook o.a. slashdot besteedt aandacht hieraan.

Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-05 15:19
Cyril schreef op 03 januari 2004 @ 18:04:
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een DVD/DivX player en de KiSS stond bovenaan mijn verlanglijstje, helaas hebben ze nu echt afgedaan met hun misselijke GPL schending. Op de mplayer site valt vrij overtuigend bewijs te lezen, dat KiSS mplayer code gebruikt dat onder de GPL licentie valt, zonder zelf hun source ter beschikking te stellen. Ook o.a. slashdot besteedt aandacht hieraan.
Rustig rustig.. Die mannen van mplayer staan nou niet echt bekent als mensen die subtiel en doordacht uit de hoek komen :) (gcc verhaal anyone??) Lees ook de post van Alan Cox op slashdot. Hij verwijst naar de SDK van RealMagic waar dit ook in zou kunnen zitten. En geef verder KISS even de tijd om te reageren. Zij hebben ook vakantie gehad en hadden het daarvoor veel te druk om die nieuwe firmware op te leveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Gelukkig dat Sigma Designs altijd zo vriendelijk is; http://alexharden.org/blog/archives/000013.html op deze link is te lezen dat in 2002 ze al de xvid code gejat hebben.

Sigma Designs is dus de producent van de em8xxx chip die deel uitmaakt van onze befaamde DP's! Of KiSS nu de truc geleerd heeft van Sigma of dat Sigma het zelfde heeft gedaan is niet bekend maar het is dus al eerder voorgevallen.

In ieder geval mag ik zeggen dat ik blij ben dat ze het doen want de mplayer code rocks gewoon!!! Natuurlijk is het niet netjes en mag het ook niet, maar er zal wel een of andere verklaring komen neem ik aan.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39071

Begrijp me niet verkeerd maar ik heb die kissbox gekocht om illegaal gedownloade films af te spelen en ik vermoed dat de meeste mensen 'm voor dat doel gebruiken.
Ik ga me dan echt niet druk maken over een stukkie code dat gejat is.
Uiteraard is het niet netjes van ze but frankly my dear...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 16:26
Hopen dat TinyStocks snel met een 2.8 update komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:53
Phoolie schreef op 05 januari 2004 @ 01:29:
Hopen dat TinyStocks snel met een 2.8 update komt
die is er al...

te vinden op http://mpegplayer.hi-jack.net/

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat is het verschil?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 7066 op 05-01-2004 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Wat is het verschil van wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

met de fw van kiss en die van TinyStocks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Anoniem: 7066 schreef op 05 januari 2004 @ 12:03:
met de fw van kiss en die van TinyStocks ?
De TinyStocks fw is niets anders dan een andere URL voor webradio2. Dit zorgt ervoor dat je meer opties krijgt bij je webradio2 menu zoals bookmarks, televisigids en weerberichten. Je moet je dp-50x dus wel aan 't internet hangen. Zie voor meer info de TinyStocks webpagina

Je kan de fw bij TinyStocks zelf downloaden, maar zij hebben nog niet de nieuwere 2.8.0 versie. Je kan wel een fw 2.8.0 versie downloaden met TinyStocks en zonder MacroVision van Hi-Jack (registreren verplicht). Je krijgt er dan gratis een Nicole Kidman theme bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3AdTr1P
  • Laatst online: 14-02-2020

H3AdTr1P

Slot-A Crew

Heb de KiSS 1000 met de 2.7.x firmware (ben ff niet meer zeker)

Nu ben ik over het algemeen wel content over dit toestel.

Maar ik wou toch ff vragen of meer mensen last hebben van schokkend beeld bij divx/xvid films, als er wat teveel actie of snelheid in de film zit.
Precies alsof de Kiss-speler het gewoon niet gedraaid krijgt.

Nog iemand last mee ?

A pretty girl has a 99,99999% chance of being a bitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, dat is een heel bekend probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87099

H3AdTr1P schreef op 05 januari 2004 @ 21:43:

Maar ik wou toch ff vragen of meer mensen last hebben van schokkend beeld bij divx/xvid films, als er wat teveel actie of snelheid in de film zit.

Nog iemand last mee ?
is dit bij DVD's beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3AdTr1P

H3AdTr1P

Slot-A Crew

Nog niet zo veel DVD's bekeken als divx/xvid in vergelijking, maar bij DVD's heb ik het nog niet voorgehad nee.

Wel spijtig eign. , vind het telkens m'n film verkloten als ie begint te haperen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer dan de laatste firmware 2.8.0 eens van hier: http://194.192.15.20/file...S_DP-1000_FW2.8.0_PAL.zip
Mss dat het dan wat verbetert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
H3AdTr1P schreef op 05 januari 2004 @ 21:43:

Nog iemand last mee ?
volgens mij kon dit voorkomen bij divx3 high motion gecodeerde films.

Ik heb er zelf ook een heel klein beetje last van met een divx3 matrix reloaded :)

Dus als je de keuze hebt probeer dan zoveel mogelijk xvid/divx5 of 3 low motion te encoden/downloaden :)

kleine ps... xvids die een wav 5.1 geluidskanaal hebben gaan ook mis.. ikw eet nog niet hoe ( ik heb een film wat volgens de titel een ac3 5.1 WAV geluidsstream is en dat soort films speelt tie niet af en geeft tie een onbekende fourcc melding)
dit komt dus bij dvd's compleet niet voor :)

[ Voor 9% gewijzigd door Devian op 06-01-2004 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

divx3 high motion = divx4
divx3 low motion = divx3
Het komt dus vooral bij die tweede voor bij hoge bitrates en snelle scenes

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 84954 op 06-01-2004 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 10:45

wasco

brightest crayon in the box

Anoniem: 84954 schreef op 06 januari 2004 @ 08:53:
divx3 high motion = divx4
divx3 low motion = divx3
divx3.11 high/low zijn gewoon twee varianten van dezelfde codec. alleen de bitsbeheersing en beslissingsname voor bits/frame-afwisseling wordt op een andere manier gedaan. Verder leveren ze gewoon hetzelfde 'formaat' videodata. Beide zijn de MS MPEG4 codec maar dan hacked.

Wat wél zeker waar is, is dat low motion problemen kan geven doordat de KISS (en alle andere spelers eigenlijk ook) in ademnood geraakt bij streams groter dan 1mbit/seconde. High motion encoded videopatronen hebben over het algemeen een vrij variabel verloop en kenne alleen op zeer bewegingsintensieve momente een grotere bitshoeveelheid toe aan een frame, terwijl low motion zich beter houdt aan de vooraf ingestelde encoding parameters. Das toch het lesje dat ik geleerd heb door de jaren heen met zelf dingen te testen én testen te lezen, onderandere op www.doom9.org. Btw, tools zoals Nandub etc (SBC encoding dus) gebruikt de Divx ;) 3.11 codec op zo'n manier dat high motion en low motion door elkaar gemengd worden om zo het beste van de twee werelden te krijgen. Daardoor heb je dus die hogere kwaliteit wanneer je met SBC aan de slag gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door wasco op 06-01-2004 09:12 ]

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Ok heel wat tests gedaan met de new firmware.

Enige minpuntje wat ik nog heb is dat ie DVD+R van Nashua nog steeds niet geheel pakt. 10 minuten film of soms zelfs al in het begin en hij loopt vast. De zelfde image staat ook op een Traxdata DVD+R en dan zijn er geen problemen. Jammer dat ze na zoveel firmware releases nog steeds niet volledige DVD+R support hebben.

De wma support werkt goed! Een cd vol met mp3/mp3pro en wma speelt ie compleet af!! Heerlijk. Eindelijk mn volledige backups draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Is de K|i|S|S DP-1500 om te bouwen naar een K|i|S|S DP-1504/08?

Heeft iemand al ervaringen met de K|i|S|S DP-1500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Ik denk niet dat er iemand is met ervaring met de 1500/1504/08. Die zijn nl. nog niet verkrijgbaar. De DP1500 is overigens hetzelfde als de dp1000 alleen dan met ethernet. Zie ook DP450+ethernet=DP500. De DP1500 is dan ook een kleinere DP500

Het moet dus mogelijk zijn om een hardeschijf in de DP1500 te stoppen... en er een DP1504/08 van te maken.... MAAR wie weet is er geen ruimte in de DP1500 voor een hardeschijf!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26375

Anoniem: 86488 schreef op 26 december 2003 @ 15:04:
Mod naar 508 ga ik binnenkort ook doen want ik heb de juiste player.
(btw. wisten jullie dat er ook op de doos het revision nr. etc staat ?)

DVDPhreak
Welke Revisie is hiervoor vereist als ik vragen mag? Ik heb net 1 besteld en hoop dat het dus de "goede" revisie is :)

Groets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de revisie 2 zou de sigma revisie b chip zitten die 2 ide-kanalen ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
DiMacho schreef op 06 januari 2004 @ 10:52:
Ok heel wat tests gedaan met de new firmware.

Enige minpuntje wat ik nog heb is dat ie DVD+R van Nashua nog steeds niet geheel pakt. 10 minuten film of soms zelfs al in het begin en hij loopt vast. De zelfde image staat ook op een Traxdata DVD+R en dan zijn er geen problemen. Jammer dat ze na zoveel firmware releases nog steeds niet volledige DVD+R support hebben.
Dat probleem is denk ik in combinatie met jouw brander, want hier niks geen problemen met Nashua DVD+R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Is er geen optie om een groter lettertype te krijgen voor de ondertiteling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37055

Ik heb een vraagje. Ik heb de DP-1000 en hij speelt alles mooi af behalve mijn Family Guy (geweldige serie btw) afleveringen niet af. Deze zijn gecodeerd in Xvid, maar geeft aan dat de DP-1000 ze niet kan lezen ivm met dat het MPG QPEL is. Ik dus zoeken op QPEL en het schijnt inderdaad een codec te zijn die niet altijd door divx standalone standaard te lezen zijn. Op mijn pc speelt ie natuurljik goed af. Heeft iemand een idee of Kiss QPEL gaat ondersteunen in de nabije toekomst? (ik heb fw 2.8 erop zitten iig). Verder speelt hij ook geen OGM (ogg) af, zijn hier al plannen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Anoniem: 37055 schreef op 06 januari 2004 @ 18:29:
Ik heb een vraagje. Ik heb de DP-1000 en hij speelt alles mooi af behalve mijn Family Guy (geweldige serie btw) afleveringen niet af. Deze zijn gecodeerd in Xvid, maar geeft aan dat de DP-1000 ze niet kan lezen ivm met dat het MPG QPEL is. Ik dus zoeken op QPEL en het schijnt inderdaad een codec te zijn die niet altijd door divx standalone standaard te lezen zijn. Op mijn pc speelt ie natuurljik goed af. Heeft iemand een idee of Kiss QPEL gaat ondersteunen in de nabije toekomst? (ik heb fw 2.8 erop zitten iig). Verder speelt hij ook geen OGM (ogg) af, zijn hier al plannen voor?
nop, de sigma chip ondersteunt het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

wat is dat QPel eigenlijk?
DIVX3.11 word ook niet officieel native ondersteund door die chip (dacht ik), dat hebben ze er dacht ik ook softwarematig ingeklust, dus dat zou met QPel ofzo ook kunnen dan?!

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Lurge schreef op 06 januari 2004 @ 19:02:
wat is dat QPel eigenlijk?
DIVX3.11 word ook niet officieel native ondersteund door die chip (dacht ik), dat hebben ze er dacht ik ook softwarematig ingeklust, dus dat zou met QPel ofzo ook kunnen dan?!
Als je een 3.11 filmpje afspeelt wordt de stream zo aangepast door de ARM processor van de KiSS, dat de sigma decoder daarmee overweg kan. Blijkbaar trekt deze dat net. Voor QPEL moet er meer door de processor gedecodeerd worden, maar daar is deze dan weer niet krachtig genoeg voor.

[ Voor 17% gewijzigd door OllieMongollie op 06-01-2004 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
OllieMongollie schreef op 06 januari 2004 @ 19:56:
[...]

Als je een 3.11 filmpje afspeelt wordt de stream zo aangepast door de ARM processor van de KiSS, dat de sigma decoder daarmee overweg kan. Blijkbaar trekt deze dat net. Voor QPEL moet er meer door de processor gedecodeerd worden, maar daar is deze dan weer niet krachtig genoeg voor.
en soms al net niet ;)

mja, heerlijk apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Laatst online: 22-02-2023
Sja.

De laatst tijd vaker niet dan wel (dat m'n Kiss DP-450 het trekt)

Het lijkt wel dat sinds de firmware 2.7.4 of zo het stotteren echt enorm is toegenomen, in divx 3.11 filmpjes, ik had nou ook al een xvidje die stotterde!

Voorheen echt 1 op de 10, tegenwoordig 2 op de 3.

Moet ik een heatsinkje op mijn sigma chip zetten? En helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Ceejay schreef op 06 januari 2004 @ 20:17:
Het lijkt wel dat sinds de firmware 2.7.4 of zo het stotteren echt enorm is toegenomen, in divx 3.11 filmpjes, ik had nou ook al een xvidje die stotterde!
Schijnt dat het met de laatste fw een stuk beter gaat. Heb eigenlijk weinig 3.11lm divxjes, dus heb er zelf geen ervaring mee. Stotterende xvidjes heb ik nog niet gehad, maar als ik die heb ligt 't vaker aan de bestanden zelf dan aan de player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Gee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:01

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

Ik heb met 2.8.0 nu twee keer gehad dat er streepjes komen te staan tussen het eerste en tweede minteken in standby-mode. Ik heb de ntp klok aangezet. De streepjes betroffen tot nu toe altijd de onderste segmenten van een teken. De eerste keer stond er iets als |_|| en nu staat er | |

Vannacht en vanochtend heeft zich al meer 'rommel' opgehoopt:
[afbeelding]
ja dat ken ik de ene keer duurd t 12 uur en de andere keer 25
Afbeeldingslocatie: http://www.malligheid.com/web-pix/Kiss.jpg
hihi misschien een idee voor een nieuw topic?

Proffesioneel Platzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84954 schreef op 06 januari 2004 @ 16:28:
In de revisie 2 zou de sigma revisie b chip zitten die 2 ide-kanalen ondersteund
Laat ik dat hopen dan, dat is degene die ik krijg :)
Had bij mijn bestelling gevraagd welke revisie ik zou krijgen, halfuurtje later belden ze welke revisie ik wou :) heb voor rev. 2 gekozen, hoop dat het de goede is.

Groets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Sja.

dat zou dus kunnen helpen.. kijk eerst eens of het helpt als je hem op een koude plek zet.. dus niet op de tv of zo.. (buiten zou mooi zijn)...
Of als je het toch al van plan bent.. maak de kast ff open.. nog beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3AdTr1P

H3AdTr1P

Slot-A Crew

henkleerssen schreef op 06 januari 2004 @ 23:26:
[...]

dat zou dus kunnen helpen.. kijk eerst eens of het helpt als je hem op een koude plek zet.. dus niet op de tv of zo.. (buiten zou mooi zijn)...
Of als je het toch al van plan bent.. maak de kast ff open.. nog beter ;)
Idd, eerst stond de Kiss1000 bij mij in de kast op de videospeler en onder de kabelmodem... Dan werd ie wel wat heet. Vervolgens had ik hem gewoon op de kast gezet zonder iets erop. En nu hapert ie precies toch minder, ook minder last van doorspoelen enzo.

Dus misschien zouden die heatsinks wel iets kunnen maken. Maar ik verwacht er geen wonderen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Laatst online: 03-05 21:59
eigenlijk belachelijk, dat je verwacht een goed apparaat te kopen, moet je er zelf nog allerlei dingen aan doen, en hem openmaken - waardoor je je garantie verliest - omdat ie anders gewoon niet naar behoren werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
The Evil Brain schreef op 07 januari 2004 @ 17:59:
eigenlijk belachelijk, dat je verwacht een goed apparaat te kopen, moet je er zelf nog allerlei dingen aan doen, en hem openmaken - waardoor je je garantie verliest - omdat ie anders gewoon niet naar behoren werkt!
hij oetgewoon redelijk vrijstaand staan en dat vind ik vrij normaal, ik heb een pioneer versterker waar ik ook niks boven op hoef te zetten hoor, en zo zijn er meer apparaten, als je kiss speler vrijstaand staat is er niks aan de hand.

vrij normaal tegenwoordig d8 ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
als ik mijn marantz receiver opgesloten zet dan houd ie er na 5 minuten ook wel mee op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86488

Okay... heb ook die nieuwe Firmware 2.8.0 (TS) erop geknalt...
Ja is de TinyStock versie ..

Niets op aan te merken, draait al 24 uur en geen rare display ...
Alleen lukt me het niet om de alarmklok in te stellen 8)7

Data DVD's btw... gevuld met MP3's en DivX etc.. in folders... gewoon afspelen :*)

Enneuh... nog de beste wensen mede KiSS gebruikers

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 86488 op 08-01-2004 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96507

Ik ben op zoek naar een apparaat met de volgende specs:

dvd/mp3/divx/xvid etc. afspelen
versterker voor o.a. 5.1
tv tuner
harde schijf
toegang tot internet

De diverse KISS modellen lijken me geweldige apparaten maar als ik de diverse specs bekijk is er geen model wat aan bovenstaande specs voldoet. Weet iemand een apparaat welke voldoet aan deze specs?

Alvast bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Anoniem: 96507 schreef op 08 januari 2004 @ 17:10:
Ik ben op zoek naar een apparaat met de volgende specs:

dvd/mp3/divx/xvid etc. afspelen
versterker voor o.a. 5.1
tv tuner
harde schijf
toegang tot internet

De diverse KISS modellen lijken me geweldige apparaten maar als ik de diverse specs bekijk is er geen model wat aan bovenstaande specs voldoet. Weet iemand een apparaat welke voldoet aan deze specs?

Alvast bedankt voor je reactie.
de Kiss dp558 komt het dichts in de buurt :)

die kan alles + programmas opnemen op de ingebouwde hd.

echter daar zit geen ingebouwde versterker in.. ik denk zobieso dat het altijd verstandiger is om een losse versterker te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je antwoord Devian. Deze had ik idd zelf ook op het oog maar de versterker mis ik dan wel :(. En deze zit wel in de 470.....en dan vraag ik me weer af waarom dat niet allemaal in 1 kan.

Heb je misschien een leuke tip voor een nieuwe versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51945

Mijn vader en moeder willen ook een dvd-speler aanschaffen, gelukkig mag ik helpen met de keuze :) .
Ik kies waarschijnlijk tussen de DP-450, DP-500 of de DP-1000, HDD e.d. overbodig

Maar mijn vraag is nu eigenlijk of het nog zin heeft op nieuwere modellen ofzo.
Aan de inkoopactie doe ik niet mee(als die nog komt), mijn ouders willen namelijk in de winkel naar zo'n ding kunnen kijken en dan meenemen . |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 51945 op 08-01-2004 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Ik kan iedereen met een DP-500 of een DP-508 de Tinystock firmware zeer aanbevelen

TinyStocks Firmware voor de DP-500&508 !!

Deze is echt super!

[ Voor 18% gewijzigd door nwolsink op 08-01-2004 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

neo2001 schreef op 08 januari 2004 @ 18:39:
Ik kan iedereen met een DP-500 of een DP-508 de Tinystock firmware zeer aanbevelen

Deze is echt super!
Cool zeg! das het betere werk.. waarom komt kiss daar nou niet zelf mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
henkleerssen schreef op 08 januari 2004 @ 18:56:
[...]

Cool zeg! das het betere werk.. waarom komt kiss daar nou niet zelf mee?
Omdat ze divx-spelers maken en geen sites met weerberichten en tvgidsen :P

Anyway, tis toch al mooi zat dat third parties dit soort initiatieven nemen. In een volgende versie van de firmware kan je overigens zelf een externe KML site toevoegen. Je hoeft dan geen gehackte firmware meer te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten @klet.st
Anoniem: 51945 schreef op 08 januari 2004 @ 18:10:
Mijn vader en moeder willen ook een dvd-speler aanschaffen, gelukkig mag ik helpen met de keuze :) .
Ik kies waarschijnlijk tussen de DP-450, DP-500 of de DP-1000, HDD e.d. overbodig
Maar mijn vraag is nu eigenlijk of het nog zin heeft op nieuwere modellen ofzo.
Aan de inkoopactie doe ik niet mee(als die nog komt), mijn ouders willen namelijk in de winkel naar zo'n ding kunnen kijken en dan meenemen . |:(
Ik denk er hetzelfde over, een HDD stop ik wel in mijn server als ik ruimte gebrek heb (ik heb een DP-500).

De reden waarom je zou kunnen wachten is (uit mijn hoofd de DP-1500) een model dat een ingebouwde tuner heeft en kan opnemen. Daar zal wel een HDD inzitten, maar dat terzijde. De vraag is natuurlijk of je zo'n opname feature wilt en of je er op wilt wachten.. Ik dacht dat het opnemen nog niet in Divx ging gebeuren, wat wel logisch is, daarvoor is behoorlijk wat CPU kracht nodig (meer dan voor decoding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
neo2001 schreef op 08 januari 2004 @ 18:39:

Deze is echt super!
ik kan deze nog meer aanbevelen (dp500 versie):
http://www.jacek.it.pl/ki...v-sub-8859-1-bold.iso.zip

beter leesbare ondertiteling, ook tinystocks, instelbare tijd voor subtitles (uitleg stata op site zelf wel) en nog veel meer :D

changelog:

8.1.2004 2.8.0-mv-sub
Differences to original 2.8.0:
- national characters in many encodings (also in filenames)
- tiny or bold font available
- fixed KiSS bug with breaking subtitle line into two in the middle of the word - now it is being broken at the space character nearest to the middle of the line
- macrovision disabled (Armagedon's patch)
- fixed subtitles display time
- subtitles display time configurable by user (while watching a movie press SEARCH on the remote and then 02 to 09 to set display time to 2 to 9 seconds. Don't use SEARCH 01 until you can read right to left. Your settings are valid up to the end of the movie.)
- reversing subtitles for people reading right to left (press SEARCH 01 to swich this feature on/off). Treat this feature rather like proof of concept - it reverses whole lines of text, regardles of their content (Hebrew text, numbers, Latin text). If you want this feature to work like it should, please send me a C function reversing a line of text properly.
- automagical subtitle file finder - file with subtitles does not have the same name as movie file. For example: abcde.avi and axyz.txt will be matched. The longer common prefix takes the precedence to the shorter one, so ab.sub will be preferred to axyz.txt in our example. Subtitle and movie files still have to be in the same directory and have to have one of extensions used by KiSS (utf, UTF, sub, SUB, srt, SRT, smi, SMI, txt, TXT, ssa, SSA, aqt, AQT, jss, JSS). This feature applies to CDs (and probably hard drive in DP508) only, not to PC-Link.
- if the previous algorithm (automagical subtitle file finder) doesn't find the subtitle file, any subtitle file will be opened
- LCD clock for DP-450 (the author of the clock is AaronL, I have only modified setting of the clock). To set a clock play any divx movie, press "SEARCH", and enter 99:hh:mm. For example to set 13:45 press SEARCH, 99:13:45 and press ENTER. Time will be displayed on LCD when player is turned off by remote.
- you can use DP-500 ntp clock even without internet connection - just set it as described above and select GMT+0 timezone in setup menu
- tinystocks' KML link instead of original one - that means weather information, imdb and more is available additionaly to original webradio. Weather information and more is developed by zorglub

[ Voor 70% gewijzigd door Devian op 08-01-2004 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhost
  • Laatst online: 15-11-2024
Die tinystocks firmware is echt goed !!!
't enige wat me opvalt is dat dat klokje nu niet helemaal lekker werkt (de ene keer zie je em wel en de andere keer weer niet...)

I'm not weird, I'm a limited edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
lowrider schreef op 08 januari 2004 @ 20:50:
Die tinystocks firmware is echt goed !!!
't enige wat me opvalt is dat dat klokje nu niet helemaal lekker werkt (de ene keer zie je em wel en de andere keer weer niet...)
al die ophef over dat klokje :'(
laat ze maar tijd en lokale temeratuur weergeven dan ben ik onder de indruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Devian schreef op 08 januari 2004 @ 20:09:
[...]

beter leesbare ondertiteling, ook tinystocks, instelbare tijd voor subtitles (uitleg stata op site zelf wel) en nog veel meer :D

changelog:

8.1.2004 2.8.0-mv-sub
- fixed KiSS bug with breaking subtitle line into two in the middle of the word - now it is being broken at the space character nearest to the middle of the line
- subtitles display time configurable by user (while watching a movie press SEARCH on the remote and then 02 to 09 to set display time to 2 to 9 seconds. Don't use SEARCH 01 until you can read right to left. Your settings are valid up to the end of the movie.)
- reversing subtitles for people reading right to left (press SEARCH 01 to swich this feature on/off). Treat this feature rather like proof of concept - it reverses whole lines of text, regardles of their content (Hebrew text, numbers, Latin text). If you want this feature to work like it should, please send me a C function reversing a line of text properly.
- automagical subtitle file finder - file with subtitles does not have the same name as movie file. For example: abcde.avi and axyz.txt will be matched. The longer common prefix takes the precedence to the shorter one, so ab.sub will be preferred to axyz.txt in our example. Subtitle and movie files still have to be in the same directory and have to have one of extensions used by KiSS (utf, UTF, sub, SUB, srt, SRT, smi, SMI, txt, TXT, ssa, SSA, aqt, AQT, jss, JSS). This feature applies to CDs (and probably hard drive in DP508) only, not to PC-Link.
- if the previous algorithm (automagical subtitle file finder) doesn't find the subtitle file, any subtitle file will be opened
- LCD clock for DP-450 (the author of the clock is AaronL, I have only modified setting of the clock). To set a clock play any divx movie, press "SEARCH", and enter 99:hh:mm. For example to set 13:45 press SEARCH, 99:13:45 and press ENTER. Time will be displayed on LCD when player is turned off by remote.
- you can use DP-500 ntp clock even without internet connection - just set it as described above and select GMT+0 timezone in setup menu
- tinystocks' KML link instead of original one - that means weather information, imdb and more is available additionaly to original webradio. Weather information and more is developed by zorglub
Is deze er niet voor de DP-508??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
neo2001 schreef op 08 januari 2004 @ 21:31:
[...]

Is deze er niet voor de DP-508??
nope, die komt er wel.

de 2.8.0 firmware voor de dp508 is nog erg buggy en de komende dagen komt er een hotfix voor uit, zodra deze er is maakt ET er een mod voor.

Er is wel een mod met zo'n beetje dezelfde feateures (hmm dat schrijf ik fout) gebasseerd op de 2.7.4 firmware. deze is hier te vinden:

http://www.jacek.it.pl/kiss/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhost
  • Laatst online: 15-11-2024
neo2001 schreef op 08 januari 2004 @ 21:31:
[...]

al die ophef over dat klokje :'(
laat ze maar tijd en lokale temeratuur weergeven dan ben ik onder de indruk
Ach ja, dat klokje boeit niet echt nee, maar dan nog... 't hoort niet he..

I'm not weird, I'm a limited edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Devian schreef op 08 januari 2004 @ 20:09:
[...]

changelog:

8.1.2004 2.8.0-mv-sub
Leuk! Heb het net geïnstalleerd op m'n DP-500 en werkt prima!

Slechts 1 probleempje:

Het IMDb gedeelte werkt NIET: ik krijg steeds de volgende error:

"IMDb: Page not foun (old)"

en dit bij eenderwelke film ik intyp. (Ik heb er een 10-tal geprobeerd en man, wat duurt dat lang om met je AB te typen!)

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-04 18:11
Ik lees meerdere keren dat mensen problemen hebben met hun kiss player.
ik heb zelf een 450, een van de eerste. ik heb eigenlijk nooit problemen met het afspelen van divx, haperen van films of niet goed afgespeelde ac3 films.
enkele firmware's geleden wel nog, sinds de 2.7.4 nooit meer.
ik download alle films uit de nieuwsgroepen (boneless en movies.divx).
Dit zijn vaak ac3 gecodeerde en high bitrate films. nooit problemen...
alleen 3.11 films recodeer ik naar xvid. maar dit vooral omdat mijn speler met een optische kapel is aangesloten op mijn versterker en ik met 3.11 films dan geen geluid heb.

M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Anoniem: 26375 schreef op 06 januari 2004 @ 23:11:
[...]

Laat ik dat hopen dan, dat is degene die ik krijg :)
Had bij mijn bestelling gevraagd welke revisie ik zou krijgen, halfuurtje later belden ze welke revisie ik wou :) heb voor rev. 2 gekozen, hoop dat het de goede is.

Groets!
Waar heb jij je DP-500 besteld, DivXplayer.nl?
Ik wil er namelijk ook zeker van zijn dat ik een 2e revisie heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Skillz schreef op 09 januari 2004 @ 09:29:
[...]

Ik heb hem bij nomatica besteld, het is ook een rev2 maar dan heb je hem wel voor 253 euro thuis staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3AdTr1P

H3AdTr1P

Slot-A Crew

Sja.

Idd heb het nog eens getest met mn Kiss-1000, en ja ook bij Xvid hapert ie bij (precies) spectaculairdere scenes. Getest met The Italian Job
Video Bitrate: ~1318 kbps
Audio Bitrate: 448kbps 48kHz

Wanneer hapert hij ? Tijdens het stuk als ze de inbraak met de mini in het huis simuleren (wireframe 3d animatie).

Rommel dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Skillz schreef op 09 januari 2004 @ 09:29:
[...]

ja DivXPlayer.nl

Tijdens de bestelling even vermelden welke revisie je wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Ik heb net even bij nomatica gekeken en ik zag daar staan dat de DP-1000 DivX 3,4,5 ondersteund en de DP-500 DivX 4 en 5, dus GEEN 3;?

Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Skillz schreef op 09 januari 2004 @ 18:32:
Ik heb net even bij nomatica gekeken en ik zag daar staan dat de DP-1000 DivX 3,4,5 ondersteund en de DP-500 DivX 4 en 5, dus GEEN 3;?

Klopt dit?
nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo
  • Laatst online: 11-05 12:50

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Skillz schreef op 09 januari 2004 @ 18:32:

Klopt dit?
met de eerste firmware kon de dp-500 idd geen divx 3.11 afspelen, maar dat is momenteel al lang verholpen met een nieuwe firmware.
De DP-1000 is veel nieuwer en had dus al bij de eerste levering een firmware die 3.11 kon afspelen

dus het klopt niet, het kan alleen zijn dat je zelf een nieuwe firmware moet downloaden maar ik denk dat de spelers die ze nu leveren standaard voorzien zijn van een recente firmware

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb enkele vragen over de mp3 info op het display van een KISS speler. Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen:

1)Welke (tag-) informatie van een mp3 wordt getoond op het display van de speler?
2)Zie je de verschillende folders met de naam ook op het display van de recorder als je hier doorheen scrollt? Een mp3 folder is bij nl. een album. Deze informatie is voor mij belangrijk omdat ik niet de hele tijd de TV aan wil zetten als ik mp3’s wil beluisteren.

Alvast bedankt,
Henry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8203

Ik heb een vraag .Namelyk ik heb een dp 500 en willnamelyk een 5.1 speaker
set kopen ik heb heb geen reciever dus rechtsreeks op de 500.
Nu will ik weeten moet ik speakers hebben met ingebouwd versterker plus decoder
of zit de decoder in de dp 500 ik weet well der zit geen versterker in de 500.
ik heb een speakerset gezien van jazz j9940b zit wel versterker +decoder in
heeft iemand ervaring hier mee of ander advies voor my alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14712

Weet iemand misschien wanneer de 1500 serie uitkomt?
Volgens kiss zouden deze nu ongeveer uit moeten zijn? Weet iemand ook een prijs voor de verschillende versies (kwam de 1500 op een duitse site tegen voor 304 pleuro's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44975

Volgens een berichtje in dit forum:

http://www.gooddvdstuff.com/kissdvd/index.php

zou de 1500 begin februari te koop moeten zijn.

Maar er komen nog meer nieuwe modellen aan gebaseerd op de nieuwe Sigma chipset:

KiSS Technology, a globally leading Scandinavian manufacturer of DVD products will launch three new products at CES. These include the DVD player DP-600, DVD recorder DP-678, and a streaming device SB-020, all using the new EM8620L media processor from Sigma Designs. The DVD player, DP-600 offers WMV9, progressive scan, MPEG-4, MP3 playback, advanced user interface and a photo album feature. The player is already equipped with an Ethernet 10/100 port and wireless connection. The DVD recorder, DP-678, includes a standard DVD drive, 80 GB or 120GB hard disc and integrated TV tuner. The tuner enables the consumer to easily record programs, download files from the PC to the DVD player or TV, and the Ethernet and wireless capabilities allow consumers to watch movies, view photographs, and listen to music and radio via the Internet. The SB-020 streaming device provides a wireless network connection, eliminating the need to lay wires in the home to transfer material from the PC to the streaming device. The streaming device also connects directly to the Internet and provides video-on-demand for viewing and renting movies from the Internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeYote
  • Laatst online: 19:52
H3AdTr1P schreef op 09 januari 2004 @ 10:10:
[...]
Idd heb het nog eens getest met mn Kiss-1000, en ja ook bij Xvid hapert ie bij (precies) spectaculairdere scenes. Getest met The Italian Job
Video Bitrate: ~1318 kbps
Audio Bitrate: 448kbps 48kHz

Wanneer hapert hij ? Tijdens het stuk als ze de inbraak met de mini in het huis simuleren (wireframe 3d animatie).

Rommel dus :)
Ik heb deze film net vanavond gezien, zelfde bitrates en op 2 cd's (CD1 640 x 272, 23.97 fps (55:25) XVID & CD2 640 x 272, 23.97 fps (55:06) XVID). Is dit dezelfde versie als jij hebt?

Hier liep de film perfect (dus ook bovenstaande scene) op een 450-kloon (H&B DX-6526) en met de kiss firmware 2.8.0.

Bijna alles wat ik download speelt ie goed af, en ik ben dus ook heel tevreden met deze player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
Ik las ergens dat je een 500 tot een 508 kunt ombouwen en vond ook een een of andere wazig duitse site (http://home.pbiller.com/dp500/index.html). Heeft iemand hier een betere ? Ik las wel meer in deze topic over een handleiding en zo maar geen links. Bij voorbaat dank.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh-vanderpost
  • Laatst online: 07-05 13:57
Spam schreef op 11 januari 2004 @ 01:14:
Ik las ergens dat je een 500 tot een 508 kunt ombouwen en vond ook een een of andere wazig duitse site (http://home.pbiller.com/dp500/index.html). Heeft iemand hier een betere ? Ik las wel meer in deze topic over een handleiding en zo maar geen links. Bij voorbaat dank.
Mensen leer nou toch is lezen en zoeken joh! :O
Als je een beetje moeite had gedaan en even op de eerst pagina de eerst post had gelezen (waar meestal zo'n beetje alles in staat betreffende het topic onderwerp) dan had je gewoon de link gevonden hoor....

Maargoed, laat ik es aardig doen ;)
http://www.audiomap.com/artikel/kiss/index-en.htm

All knowledge is written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Laatst online: 08-05 12:58

Eijkb

Zo.

Vraagje. Klopt het dat het OS van de KiSS een soortement van linux is? Of heb ik dat helemaal verkeerd begrepen? Is dat dan ook aan te passen of te hacken? Anders moet het misschien mogelijk zijn de harddisk van je KiSS te exporten zodat je die kan mounten op een ander systeem.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Eijkb schreef op 11 januari 2004 @ 15:57:
Vraagje. Klopt het dat het OS van de KiSS een soortement van linux is? Of heb ik dat helemaal verkeerd begrepen? Is dat dan ook aan te passen of te hacken? Anders moet het misschien mogelijk zijn de harddisk van je KiSS te exporten zodat je die kan mounten op een ander systeem.
Ja, dat kan! Sterker nog, het is al eens gedaan! Hier een engelstalig forum met meer info erover http://www.gooddvdstuff.com/kissdvd/viewforum.php?f=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87099

.

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 87099 op 11-01-2004 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
PeYote schreef op 11 januari 2004 @ 00:44:
[...]

Ik heb deze film net vanavond gezien, zelfde bitrates en op 2 cd's (CD1 640 x 272, 23.97 fps (55:25) XVID & CD2 640 x 272, 23.97 fps (55:06) XVID). Is dit dezelfde versie als jij hebt?

Hier liep de film perfect (dus ook bovenstaande scene) op een 450-kloon (H&B DX-6526) en met de kiss firmware 2.8.0.

Bijna alles wat ik download speelt ie goed af, en ik ben dus ook heel tevreden met deze player.
het kan heel goed liggen aan de CD's en/of de brander die je gebruikt, dat heb ik nl al vaker gezien, cd's op b.v 52x gefikt haperen veel, goedkope cd's ook en sommige branders en of software kunnen ook oorzaak zijn,

geef dus niet te snel de speler de schuld.

Ik werk altijd met Plextor of Lite-on en gebruik nooit goedkope cd's en dvd's. Ik heb ook nooit problemen!
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.