US Robotics 100Mbps Wireless Turbo Acces Point & Router

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 17.724 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63861

Topicstarter
Ik was gisteren de nieuwste Computer! Totaal (december) aan het lezen en toe viel mijn oog op de US Robotics 100Mbps Wireless Turbo Acces Point & Router (USR808054). Hierbij passen ze PBCC (Packet Binary Convolutional Coding) toe, die extra info verwijderd die niet nodig is voor dataoverdracht over het netwerk en waardoor de snelheid dus omhoog gaat. Welliswaar geen exacte verdubbeling, maar wel veel hoger dan vergelijkbare producten, zelfs op 10 meter afstand. Dit is voor mij handig omdat de wireless verbinding schuin door het huis moet naar mijn kamer (kan hij wel wat extra bandbreedte gebruiken).

Verder heeft router ook 4 10/100 auto sensing + switching UTP poorten, erg relaxed dus. Ook een 10/100 WAN (Wide Area Network, voor internet) poort (ook auto sensing en switching) is aanwezig. Verder ondersteund hij: DHCP server (LAN) en client (WAN), Static en Dynamic IP addressing, PPP over Ethernet(PPPoE) support, Embedded PPTP Client, VPN pass-through support voor PPTP, L2TP, en IPSec, DMZ host support.

Nu wilde ik een router gaan aanschaffen om m'n netwerk uit te breiden (o.a. voor Xbox, want die werkt niet met VPN, zoals jullie wellicht gelezen hebben). Ik wil wel zeker weten dat dat gaat werken, verder moet gamen (ik zag geen gaming mode op de router of firewall) en MSN via de PC ook mogelijk blijven. Dat is ook zonder gaming mode in te stellen?

Ik heb nu een Speed Touch Home ADSL met Planet ADSL Advanced, 4 IP's. Ik wil de Speedtouch toch voorlopig orgineel laten (eerst maar kijken of dat werkt met Xbox Live downloaden van content) en wil graag goede beveiliging, (US Robotics heeft firewall). Daarnaast is het wireless accespoint handig voor een PDA en Laptop (lekker in de tuin internetten in de zomer).
Voor de ADSL verbinding moet de VPN dus geregeld gaan worden door de US Robotics. De verbinding gaat dan voortaan over PPP over Ethernet (PPPoE) heb ik begrepen (wat uiteraard wordt ondersteund).
Verder ondersteund hij o.a. VPN pass-through support voor PPTP, L2TP en IPSec.
Is dat voldoende voor het regelen van de VPN (lees nooit meer inbellen via PC)?

En iemand ervaring met US robotics routers en 3COM HUBS? Ik ga er namelijk nog 1 10Mbps HUB van 3COM aanhangen. Mij lijkt het geen probleem te mogen zijn.

Mij lijkt het wel wat deze snelle wireless totaal oplossing van US Robotics. Iemand er soms al ervaring mee? Mij lijkt het dat ik het voor de prijs niet hoef te laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-04 00:06
Ik heb 'm even op test gehad 2 dagen, maar aangezien ik mijn Sitecom 54Mbit PCCard en PCI kaart niet op 54Mbit aan de praat kreeg (wel 802.11g maar op 11Mbit) heb ik 'm niet genomen.. maar denk dat dat eerder aan die sitecom kaartjes liggen dan aan die USR AP..

Voor de rest is het een degelijk ding, mooie interface en goed bereik (beter dan m'n Sitecom Home station, maar met zowat elke AP is 't bereik hoger :D)

10Mbit Hub aansluiten werkt perfect; heb ik ook gedaan..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS43
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11-2021
Ook ik ben aan het kijken voor een wireless router met 4-p switch, en heb ook mijn oog op deze laten vallen. Deze heeft in PCM magazine een erg goede review gehad. Ik ben van p[lan om eerst te kijken op de hcc dagen of ik hem misschien ergens kan kopen, ander bestel ik hem daarna bij een van de internet winkels die hem aanbiedt, waarschijnlijk take-it now, adata of acers. Zij bieden hem het goedkoopst aan. Heb hem in de Mediamarkt al in mijn handen gehad, maar daar kost tie de hoofdprijs, Euro 139,-.

Andere alternatieven zijn eventueel Benq, Asus of Lynksys, maar deze kreeg de beste cijfers in de PCM, zeker qua bereik en mogelijkheden.

Ben erg benieuwd naar de ervaringen van mensen die hem al gebruiken.

JPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
139 euro?? Hmm.. ik kon 'm krijgen voor 100 ex BTW (dus 119 euro)

Toch maar eens kijken of ik 'm neem..

[ Voor 28% gewijzigd door Krypt op 21-11-2003 10:33 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Krypt schreef op 21 november 2003 @ 10:28:
Ik heb 'm even op test gehad 2 dagen, maar aangezien ik mijn Sitecom 54Mbit PCCard en PCI kaart niet op 54Mbit aan de praat kreeg (wel 802.11g maar op 11Mbit) heb ik 'm niet genomen.. maar denk dat dat eerder aan die sitecom kaartjes liggen dan aan die USR AP..

Voor de rest is het een degelijk ding, mooie interface en goed bereik (beter dan m'n Sitecom Home station, maar met zowat elke AP is 't bereik hoger :D)

10Mbit Hub aansluiten werkt perfect; heb ik ook gedaan..
Mooi van die Hub. Als ik hem ga halen koop ik er voor de laptop op termijn (is nu toch te koud voor de tuin :) ) wel een US Robotics PCCard bij. Verder hopen dat ie werkt met een Asus Spacelink CF PDA kaartje...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 63861 op 21-11-2003 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS43
139 euro is wel de 'hoofdprijs', volgens price watch is de goedkoopste aanbieder nu 107,- Euro incl. BTW, maar excl. verzendkosten.

JPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Keek net nog even op de US Robotics site. Zag ineens een speciale gaming link. En tadaa, uitleg hoe je je US Robotics het beste op een console aansluit, nog wel met Xbox als plaatje ook (amerikanen onder elkaar natuurlijk) :) Was wel met 22 Mbps spullen, maar het lijkt me dat sneller ook moet werken. Verder is het ook alleen van US Robotics uit en kon ik die niet terug vinden op de Xbox site, maar ik neem aan dat als US Robotics zegt dat het werkt het ook werkt.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 63861 op 21-11-2003 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Enige nadeel is nog dat je op dit moment alleen nog maar een 22 Mbps Wireless Access Point (USR842249) van US Robotics hebt die een beetje voordelig is.
Ze bieden hier wel een software upgrade voor aan, zodat hij de 54 Mbps wireless standard benaderd. En daarnaast heb ik nog niet kunnen ontdekken waar ze deze verkopen.

Van de nieuwe 100 Mbps technologie hebben ze alleen nog maar de Wireless Turbo Multi-Function Access Point (USR805450). Dat is toch wel een dure grap om er nog naast te kopen, want deze is duurder dan de router :(

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 63861 op 21-11-2003 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-04 22:40

VisionMaster

Security!

Anoniem: 63861 schreef op 21 november 2003 @ 10:56:
Keek net nog even op de US Robotics site. Zag ineens een speciale gaming link. En tadaa, uitleg hoe je je US Robotics het beste op een console aansluit, nog wel met Xbox als plaatje ook (amerikanen onder elkaar natuurlijk) :) Was wel met 22 Mbps spullen, maar het lijkt me dat sneller ook moet werken. Verder is het ook alleen van US Robotics uit en kon ik die niet terug vinden op de Xbox site, maar ik neem aan dat als US Robotics zegt dat het werkt het ook werkt.
Ik mag aannemen dat een XBox aansluiten op een NAT router niets anders is als een paar ports forwarden om misschien je XBox te laten hosten voor anderen op het web met wie je wilt gamen?
Het enige wat ik wil weten dan is de portnummers om te forwarden, koud kunstje dus.
Ik vind de specs wel erg interessant van deze USR box, zeker met de ondersteuning van de meeste gebruikte huis-tuin-keuken protocollen voor cable, adsl en overigen. Draytek heeft wat moeite met L2TP en heb goede resenties gelezen over dit kastje.

Ik zou aan de TS adviseren om nog wat tech docs te lezen over netwerkgebruik. (begin maar bij de eenvoudige...) Dit zeg ik, omdat je er redelijkerwijs mag vanuit gaan dat 3Com en USR zich aan de ethernet/ip/tcp standaarden houdt in je LAN. Ergo. je hoeft nooit de vraag te stellen of een ethernet switch of hub zich kan connecten met een andere (de USR's LAN-zijde is een switch waar onderandere de bridge naar je AP is door gelust).
Wat tegenwoordig een grote vraag is of bepaalde Wifi aparatuur met andere Wifi kan connecten. Ik snap daar eigenlijk weinig van, omdat het standaarden zijn. Maar goed ... niet iedere fabrikant kan de laatste technieken evengoed op de markt zetten. :)

[ Voor 24% gewijzigd door VisionMaster op 21-11-2003 11:59 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS43
Anoniem: 63861 schreef op 21 november 2003 @ 11:14:
Enige nadeel is nog dat je op dit moment alleen nog maar een 22 Mbps Wireless Access Point (USR842249) van US Robotics hebt die een beetje voordelig is.
Ze bieden hier wel een software upgrade voor aan, zodat hij de 54 Mbps wireless standard benaderd. En daarnaast heb ik nog niet kunnen ontdekken waar ze deze verkopen.

Van de nieuwe 100 Mbps technologie hebben ze alleen nog maar de Wireless Turbo Multi-Function Access Point (USR805450). Dat is toch wel een dure grap om er nog naast te kopen, want deze is duurder dan de router :(
Er zijn een aantal shops die niet in de pricewatch staan, maar wel robotics spullen verkopen. Via www.kieskeurig.nl vindt je ze (o.a. Adata.nl)

JPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381

Allemaal heel snel spul en je wilt er je 10Mb HUB op aansluiten.......

En je zegt dat omdat je verbinding schuin door je huis gaat je daarom zo'n snelle verbinding nodig hebt.... ik zal het wel verkeerd begrepen hebben.....

En wat is er mis met 22Mb aan je xbox? welke spelletjes hebben zo'n gigantische hoeveelheid data overdracht dat je dat nodig hebt? Lijkt me toch echt dat netwerkvertragingen veel belangrijker zijn voor games! Je kunt dan beter uitzoeken of de switch in dei USR pass-true of store-and-forward switching doet! In sommige gevallen is het zelfs sneller als je je XBox op dezelfde netwerksnelheid zet als dat het de internetlijn op gaat omdat er in bepaalde switch principes extra vertragingen kunnen ontstaan door overschakelen op andere snelheden (niet hoeven over te schakelen op een andere snelheid is daarbij dan de oplossing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 57381 schreef op 21 november 2003 @ 12:13:
Allemaal heel snel spul en je wilt er je 10Mb HUB op aansluiten.......
Die HUB heb ik nu eenmaal al staan, zonde om een andere voor te kopen.
En je zegt dat omdat je verbinding schuin door je huis gaat je daarom zo'n snelle verbinding nodig hebt.... ik zal het wel verkeerd begrepen hebben.....
Ik heb begrepen dat de afstand, dikke muren, verwarmingsbuizen, etc wel degelijk invloed hebben op de verbinding. Daarom kan je beter toch wat extra bandbreedte hebben of niet soms?
Je kunt dan beter uitzoeken of de switch in dei USR pass-true of store-and-forward switching doet!
VPN pass-through support for PPTP, L2TP, and IPSec (of bedoelde je dat niet?)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 63861 op 21-11-2003 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-04 12:28
weet iemand of de router problemen geeft met adsl van bbned, want ik wil deze router gaat komen met de hcc dagen en dan wil ik hem niet naar de winkel terug moeten sturen omdat hij niet werkt met bbned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63861 schreef op 21 november 2003 @ 12:22:
[...]
Die HUB heb ik nu eenmaal al staan, zonde om een andere voor te kopen.
[...]
Zonde om zo'n snel netwerk te kopen als je zo;n hub hebt! Weet je wel dat alles wat je op die HUB gaat aansluiten op 10Mb gaat draaien?
Ik heb begrepen dat de afstand, dikke muren, verwarmingsbuizen, etc wel degelijk invloed hebben op de verbinding. Daarom kan je beter toch wat extra bandbreedte hebben of niet soms?
[...]
Eh, nee niet helemaal. In tegendeel soms zelfs! Een hogere bandbreedte gaat samen met een veel gevoeliger overdracht! En ja, muren hebben een flinke invloed op de te halen afstand. En ja, WLAN kan bij storingen de snelheid omlaag brengen om een goede verbinding te waarborgen. En nee, dat los je niet op door met een hogere bandbreedte te beginnen!

En nog aanvullend: 802.11a is helemaal k** voor je maximale afstand. 802.11b en g zouden dezelfde afstand moeten kunnen halen. Ik denk dat g echter wel gevoeliger is voor storingen. Maar ik heb nog niet met 'g' gewerkt.

Tot slot denk ik dat het eigenlijk geen probleem moet zijn om schuin door een huis heen te gaan met WLan. Dus ik denk niet dat je je daar veel zorgen over moet maken. Let wel: Antenne's moet je niet dicht tegen een muur aanzetten, ze moeten redelijk wat vrije ruimte om zich heen hebben. (Meterkast->zolder heb ik problemen mee gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik heb 't met deze router gehaald van 3 hoog naar de kelder.. zitten dus 3 woonlagen tussen..
Zat ongeveer op 80% van de snelheid die ik net naast de router had.. ik zat wel op 11Mbit; door de Sitecom/USR combi..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Nog geen ervaring, maar ga het wel snel krijgen. Ik heb deze set net in huis gekregen.

Jij schrijft dat je in de CT 12-2003 er een goed stuk over hebt gelezen. In de PCM van 11-2003 staat er ook een goed stuk in en daar is bijna de gehele set (Turbo Access Point & Router en de Turbo PC Card) als beste keuze uit de bus gekomen, dus het is wel een goede zet en het bereik is ook erg groot, zoals Krypt hierboven ook al melde. De afstand wordt niet echt gemeld, ze schrijven hierover alleen het volgende:
Greater range
Wirelessly network with 30%greater range and better area coverage than conventional 54 Mbps wireless products.
Mocht ik nog meer te weet komen, meld ik het nog wel...

Overigens staat in het PCM ook nog dat het bereik van de US Robotics set (het access point/router denk ik) zo'n 58 meter ver gaat, of dit in een open situatie is getest weet ik niet. De test bij PCM was in een woonhuis met betonnen vloeren, gips tussenwanden en daar kwamen ze op een doorvoersnelheid van ongeveer 2800 KB p/s.

[ Voor 22% gewijzigd door Woudloper op 24-11-2003 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Anoniem: 63861 schreef op 21 november 2003 @ 10:24:
...

Ik heb nu een Speed Touch Home ADSL met Planet ADSL Advanced, 4 IP's. Ik wil de Speedtouch toch voorlopig orgineel laten (eerst maar kijken of dat werkt met Xbox Live downloaden van content) en wil graag goede beveiliging, (US Robotics heeft firewall).
...
Ik heb hem en nee hij werkt absoluut niet goed samen met een Speedtouch Home. :( Ik heb daar namelijk ook twee weken mee lopen rommelen. Het blijkt dat de WAN port van de router en de LAN poort van Speed Touch Home niet met elkaar over weg kunnen. Ik heb het opgelost door een switch er tussen te plaatsen, daarna werkt het wel.

Ik heb dus wel mijn Speed Touch Home getweakt naar een Pro, omdat ik alles niet aan het werk kreeg.

Edit: nog een linkje: http://www.adslgebruikers...?t=584&highlight=robotics

[ Voor 7% gewijzigd door wokkie15620 op 24-11-2003 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS43
wokkie15620 schreef op 24 november 2003 @ 09:39:
[...]

Ik heb hem en nee hij werkt absoluut niet goed samen met een Speedtouch Home. :( Ik heb daar namelijk ook twee weken mee lopen rommelen. Het blijkt dat de WAN port van de router en de LAN poort van Speed Touch Home niet met elkaar over weg kunnen. Ik heb het opgelost door een switch er tussen te plaatsen, daarna werkt het wel.

Ik heb dus wel mijn Speed Touch Home getweakt naar een Pro, omdat ik alles niet aan het werk kreeg.

Edit: nog een linkje: http://www.adslgebruikers...?t=584&highlight=robotics
De andere tips die je kreeg op het bovegenoemde forum, werkte die dus niet? Ook ik heb een Speed Touch Home ADSL modem, en uitgaande van jou verhaal kan ik dus beter uitkijken naar een ander merk. (ik heb hem nog niet gekocht, ga op de HCC dagen kijken)

JPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkie15620
JPS43 schreef op 24 november 2003 @ 20:57:
[...]

De andere tips die je kreeg op het bovegenoemde forum, werkte die dus niet? Ook ik heb een Speed Touch Home ADSL modem, en uitgaande van jou verhaal kan ik dus beter uitkijken naar een ander merk. (ik heb hem nog niet gekocht, ga op de HCC dagen kijken)
Ik kwam de link hierboven pas tegen nadat het bij mij al werkte. Volgende werkt voor mij:
- Alcatel ST Home (upgraded naar Pro) geconfigureerd om PPP connectie te maken met provider.
- Van modem naar uplink poort van 10/100 switch
- Van LAN-poort van switch naar WAN poort van router.

Dit werkt wel, alleen verdenk ik mijn Alcatel van het stiekem dood gaan. Die ligt er vaak uit. Ik ben er nog niet helemaal achter waardoor dat veroorzaakt wordt, waarschijnlijk aan het feit dat de Speedtouch home maar 256 connecties aankan. Als je (zoals ik) Emule gebruikt, dan red je dat aantal connecties makkelijk.

Eigenlijk zou ik de routing functie van de Alcatel niet meer moeten gebruiken (wordt het dus weer een Home :)) en kijken of ik dat door de Robotics kan laten routen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050

Ik heb er al een paar maanden 1, samen met dat Turbo PC-Cardje. Ik haal daar zo'n 22-23 MBit/s mee, en 't werkt prima met Demon i.c.m. de Zyxel Prestige 650.

Voor een review kun je hier kijken, waar onderstaand overzicht ook vandaan komt.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rec/wlan.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS43
wokkie15620 schreef op 25 november 2003 @ 09:10:

Eigenlijk zou ik de routing functie van de Alcatel niet meer moeten gebruiken (wordt het dus weer een Home :)) en kijken of ik dat door de Robotics kan laten routen.
Heeft de helpdesk van Robotics dan aangegeven dat dit probleem komt doordat jouw Speedtouch getweaked is, doordat je nu de routing functie ervan gebruikt? En dat een speedtouch home die niet getweaked is wel een goede verbinding met de robotics router kan maken??

JPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56669

Houd er wel rekening mee dat een AP een shared medium is, en niet supersnel te noemen.
Vooral met filesharing lijkt me dat veel lag veroorzaken, ik praat nu wel net of ik er verstand van heb maar dit soort apparatuur heb ik niet thuis staan.
Maar dit zijn o.a. de dingen die ik over WiFi gehoord heb, en het bevalt me niet (voor filesharing ;) )
Maar voor een planet internet verbinding is dit meer dan voldoende natuurlijk, je ping zal overigens wel iets (ala 3 ms) hoger worden.

als het niet klopt verbeter me dan maar ik vind WiFi wel een grappige innovatie maar nog steeds niet echt baanbrekend, (zit nog te w88 op switched 100MBps wifi :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkie15620
JPS43 schreef op 25 november 2003 @ 09:44:
[...]
Heeft de helpdesk van Robotics dan aangegeven dat dit probleem komt doordat jouw Speedtouch getweaked is, doordat je nu de routing functie ervan gebruikt? En dat een speedtouch home die niet getweaked is wel een goede verbinding met de robotics router kan maken??
Nope, ik heb nooit contact gehad met de helpdesk. (ik heb lekker zelf zitten kloten ;))

Van de link die ik hierboven gaf:

"antwoord van de USR-helpdesk: "We have been informed about this issue by other Skynet customers. The Alcatel Speedtouch Home does not want to accept traffic from our 8054 at all. All other Speedtouch products (including the latest Speedtouch, developed by Thompson, that Belgacom is supplying) and other DSL modems work fine with the 8054. You can only get this to work in the short term by adding a 10/100Mbps switch in between the Alcatel and the 8054, or by replacing the Alcatel with our 9003 ADSL modem."

Directe connectie tussen een speedtouch home en de robotics gaat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het lijkt me dat 99% van de mensen altijd een switch tussen zijn speedtouch en een AP zal zetten omdat je natuurlijk een deel van je netwerk gewoon bekabeld wil hebben! Wat voor probleem is het dan nou helemaal? Ik zie alleen maar nadelen als je alles wireless zou doen. Bij mij zijn alle vaste PC's ook gewoon voorzien van 100Mbit. Wireless vind ik alleen handig voor mobiele toepassingen en dus gebruik ik wireless ook alleen voor mobiele toepassingen.

Verder gebruik ik m'n speedtouch home getweaked naar een pro met een defserver instelling naar een oude pc met winroute. Ik heb daardoor met eMule geen connectie problemen. En mijn eMule PC zit bekabeld, dus ook mijn wireless verbinding heeft er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS43
Anoniem: 57381 schreef op 25 november 2003 @ 15:12:
Het lijkt me dat 99% van de mensen altijd een switch tussen zijn speedtouch en een AP zal zetten omdat je natuurlijk een deel van je netwerk gewoon bekabeld wil hebben! Wat voor probleem is het dan nou helemaal? Ik zie alleen maar nadelen als je alles wireless zou doen. Bij mij zijn alle vaste PC's ook gewoon voorzien van 100Mbit. Wireless vind ik alleen handig voor mobiele toepassingen en dus gebruik ik wireless ook alleen voor mobiele toepassingen.

Verder gebruik ik m'n speedtouch home getweaked naar een pro met een defserver instelling naar een oude pc met winroute. Ik heb daardoor met eMule geen connectie problemen. En mijn eMule PC zit bekabeld, dus ook mijn wireless verbinding heeft er geen last van.
We praten hier over een AP met ingebouwde router/switch. Ik vindt het een beetje onzinnig om nog een extra kastje tussen mijn modem en deze Robotics kast te zetten. Juist omdat een deel van mij netwerk bekabeld is, en ik mijn laptop via wireless hierop wil aansluiten, is zo'n gecombineerd apparaat een uitkomst. Vandaar dat ik het wel een probleem vind.

Ik heb overigens aardig zitten spitten, en het probleem van de connectie tussen de speed touch home ADSL modem van Alcatel en deze AP/router zit hem vooral in de 'oude' modem van Alcatel. Deze heeft met meerdere merken problemen, o.a. Linksys en Asus.

JPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97768

Ik neem aan dat het met de ingebouwde router/firewall ook mogelijk is om porten te forwarden naar een IP Adres? bv port 21 naar 172.16.0.1.

Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt.

Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Had je al op de support site van US Robotics. Ofwel stond daar niets over jouw vraag?

100mbps USR NetworkAls ik dan bij Google zoek met jouw vraag (min of meer) zijn de eerste twee hits wel meteen USR manuals/FAQ, maar niet over bovengenoemde AP/Router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97768

Dankjewel, m'n antwoord stond inderdaad op de support site.

Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98938

Het niet aan kunnen sluiten van de us robotics 100 mbs multi function AP op een speedtouch home (getweaked naar pro), overkwam mij ook, dus heb ik maar een mailtje gezonden naar us robotics. Hun reactie: <quote> This is a known problem and is caused by the Alcatel Speedtouch Home modem that does not want to accept traffic on its WAN port from the 8054. We have designed a special Ethernet cable (schedule attached) that resolves this issue. <unquote>. (dat schedule was overigens niet attached !)

Ondertussen bleek dat ik op mijn hub de AP op poort 1 aangesloten had en deze poort 1 tevens de uplink is voor de alcatel adsl modem. Even de stekker in een vrij poortje stoppen en..... het werkt !

Ik heb ervoor gekozen om het USR AP als dhcp server op te laten treden, dus al mijn pc's in het (wired en wireless) netwerk krijgen hun ip van de AP. Ook al mijn pc's kunnen nu het internet op, zonder problemen. De snelheid die ik gister haalde (nuria meting) was 883 kbs (van de 1024) met een signaalsterkte van 60% op 11 mbs (ik zat bij de buurman een meter of 5 -en wat muren- verder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiveblades
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-11-2024

fiveblades

The pain behind your eyes.

Zijn er al mensen die hebben geprobeerd om een externe antenne op deze router aan te sluiten ?
Ik wil een afstand van 150 meter overbruggen.
Het doel is zichtbaar ( zit niks tussen wat het singaal kan blokkeren )

Kan iemand mij ook vertellen wat voor aansluitingen op deze antenne's zitten ?

Een super specialist: iemand die alles weet, over helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-04 19:50
Ik heb Chello met een Vigor2200E router/switch. Hierop zitten vier aansluitingen voor PC's. Ik zou voor mijn Laptop dit draadloos accespoint van Robotics willen kopen. Kan ik deze dan aansluiten op een van die vier aansluitingen op mijn Vigorrouter? En kan ik dan gewoon internetten op mijn laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNTN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:53
Hoi,

Kan iemand mij vertellen of ik hier ook last van ga hebben. Ik krijg woensdag
as adsl(over isdn) aangesloten door een monteur. Ik weet alleen dit van de modem die
ik zal krijgen

SpeedTouch 510i v4 multiuser ADSL modem van Acatel/Thomson.

Is de combo van deze modem en de usr 808054 router ook een probleem ?

mvg,

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkie15620
MNTN schreef op 07 december 2003 @ 23:53:
Hoi,

Kan iemand mij vertellen of ik hier ook last van ga hebben. Ik krijg woensdag
as adsl(over isdn) aangesloten door een monteur. Ik weet alleen dit van de modem die
ik zal krijgen

SpeedTouch 510i v4 multiuser ADSL modem van Acatel/Thomson.

Is de combo van deze modem en de usr 808054 router ook een probleem ?

mvg,

René
René,

Dat gaat gewoon werken. Ik heb zelf de SpeedTouch 510i singel user. Op de KPN cd zit een PPTP configuratie bestandje waarmee ik de combi in een paar minuten aan de praat had. Alleen aan de extra poorten op je Speedtouch heb je dan niets, denk ik.

[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 21-05-2020 01:54 . Reden: Naam op verzoek verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNTN
wokkie15620 schreef op 08 december 2003 @ 14:28:
[...]

René,

Dat gaat gewoon werken. Ik heb zelf de SpeedTouch 510i singel user. Op de KPN cd zit een PPTP configuratie bestandje waarmee ik de combi in een paar minuten aan de praat had. Alleen aan de extra poorten op je Speedtouch heb je dan niets, denk ik.
Bedankt voor je snelle antwoord wat me weer wat meer rust geeft... Dacht even datik weer eens iets in een impuls had gekocht waar ik weer problemen mee zou krijgen.

greetz,

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98572

Dan ben jij misschien gelukkig maar ik ben niet blij met de 808054. Ik volgde de discusies al een tijdje op diverse fora. Gisteren toch de 808054 gekocht met een pci kaart erbij en inderdaad ik kreeg ze niet aan het functioneren. Lan wel maar internet no way.

Nu hebben ze er bij US ROBOTICS op de website wel een melding gemaakt van de problemen met sommige speedtouch home modems van Alcatel maar de afhandeling is bar slecht te noemen. Een oplossing noemen ze niet daar doen ze een beetje vaag over. Telefonisch wordt niet gereageerd, en via E-, mail ontvang je een standaard berichtje dat je maar beter een ander product van hun kopen waar een adsl modem in verwerkt zit.

Of je kunt een kabeltje thuis gestuurd krijgen als je een copy van de rekening opstuurd. Heb ik net gedaan met een boos mailtje erbij.

Er zou een attachement bij het mailtje moeten zitten waarin beschreven staat hoe je de kabel zelf kunt maken. Dit zijn ze weer vergeten ( iemand anders had dit ook al meegemaakt las ik ergens in een forum )

Niet echt de service en support die ik verwacht als je net een aardige hoop euri's hebt betaald voor "bugged"speelgoed. Ik kan binnen twee weken mijn geld terug krijgen zei de verkoper bij MM gisteren dus ik wacht nog 1 dag af en als ik dan fatsoenlijk antwoord heb gekregen van US ROBOTICS dan gaat het hele pakket weer terug.

Alleen weet ik dan niet of mijn modem Speed touch home

model number : 3 EC 1860 4BCAC05 ( POTS )

met andere merken wireless routers ( en/of AP )wel goed kan communiceren.

Bij Alcatel is ook niets over deze problematiek te vinden.
Heeft nog iemand tips of nieuwtjes over ?

Groetjes Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNTN
Hoi,

Ik heb hem nu sinds vanmiddag ... werkte in 1 keer op de spëedtouch... alleen heb ik een probleem met het bereik van het AP.... Ik kan hem niet beneden hebben staan en op zolder werken... iemand anders problemen met het bereik ?.... hoeveel % is normaal op de afstand naar een zolder in een nieuwbouw huis ??

René

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

MNTN:
iemand anders problemen met het bereik? Hoeveel % is normaal op de afstand naar een zolder in een nieuwbouw huis??

René
Het bereik voor de USR is in een niet normale (open situatie) zoals ik hierboven al melde zo'n 58 meter. In een huis met betonnenvloerdelen zal het bereik snel afnemen. Voor diverse ervaringen op het gebied van de zendsterkte van Wireless LAN in zijn geheel kan je in dit topic kijken.

Voor de USR808054 kan ik nog weinig vergelijkingen op internet vinden. Alleen bij de Duitse testticker.de heb ik een vergelijking gevonden. Echter als ik lees hoe hun Test Laboratorium wordt ik nog niet echt wijs uit het feit of ze daadwerkelijk tussen betonnenwanden hebben getest, dat was wel het geval bij de PCM test.
offtopic:
het groeten hoef je niet te doen. Zie hiervoor de FAQ Forumgedrag | reageren

[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 21-05-2020 01:54 . Reden: Naam op verzoek verwijderd ]

Ook CNET Labs heeft hiervan een vergelijkingsoverzichtje gemaakt :

Afbeeldingslocatie: http://img.com.com/i/co/wradapt/0922_USR8054.gif

Hier meer.

• MNTN
Dus met andere merken zou het nog slechter zijn kan ik hieruit concluderen... Ik weet niet of dit wat betekend , Maar als ik de linker antenne er vanaf schroef dan valt het van 95 tot 65 procent terug (als ik met mijn laptop op mijn router zit ongeveer). Maar daar in tegen als ik de rechter eraf haal dan gaat de verbinding totaal niet achteruit. Zou dit betekenen dat deze gewoon niet functioneerd ?? (wat een verklaring zou geven voor wat mindere ontvangstkwaliteiten bij mij)

mvg,

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinuX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-10-2021
ja vaag, bij mij is het ook zo dat als ik de rechter antenne er af schoef ik nix merk qua signaalverlies is die antenne loos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81855

Anoniem: 57381 schreef op 25 november 2003 @ 15:12:
Die oude PC met WinRoute...
Hoe krijg je die werkende?
Ik heb een P200 met 32 MB RAM gebruikt en ik wil caching.
Telkens ik vanop een client een aanvraag doe, slaat de WinRoute na 20 seconden af.
Ik merk dat hij wel nog contact legt met de externe bron, maar daarna loopt-ie vast. Enig idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 06-04 22:40

VisionMaster

Security!

Anoniem: 81855 schreef op 01 januari 2004 @ 23:55:
[...]

Die oude PC met WinRoute...
Hoe krijg je die werkende?
Ik heb een P200 met 32 MB RAM gebruikt en ik wil caching.
Telkens ik vanop een client een aanvraag doe, slaat de WinRoute na 20 seconden af.
Ik merk dat hij wel nog contact legt met de externe bron, maar daarna loopt-ie vast. Enig idee hoe dit komt?
Gekke vraag, waarom gebruik je caching?
Ik kan me voorstellen dat op een niet breedband verbinding caching leuk is, maar anders is het een overbodig luxe.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VisionMaster schreef op 02 januari 2004 @ 02:43:
[...]

Gekke vraag, waarom gebruik je caching?
Nou goed dan, stel dan zonder caching :O
Dan doet-ie het ook niet.
Het gaat er gewoon om dat ik mijn internet wil delen!
Maar bij mijn windows 98 lukt dit niet,
dus moet ik andere software proberen.
En WinRoute dacht ik een goede oplossing te zijn, maar met of zonder caching,
na 20 seconde valt-ie uit!
Het gaat me niet om het feit of caching al dan niet gunstig is in mijn situatie,
DAT WAS NIET DE VRAAG.
De vraag was hoe dat het komt dat WinRoute na 20sec uitvalt.
Te weinig RAM misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74109

Ik ben van plan die Wireless Turbo Access Point & Router aan te schaffen, maar ik zit nog met enkele vragen:

Op de site van USR lees ik
"Both 802.11g and 22Mbps require simultaneous operation with 802.11b devices within the network without having the entire network fallback to 802.11b (11 Mbps) rates or cause significant performance degradation of the higher-rate modulation"

Klopt dit verhaal van de marketing-jongens en zal bij gelijktijdig gebruik van 802.11b en 802.11g adapters de G-adapter niet terugvallen naar B-snelheden?

Verder is het heel belangrijk om te weten of die Wireless Turbo Access Point & Router goed samenwerkt/compatibel is met Intel Centrino's PRO/Wireless 2100 3B LAN MiniPCI Adapter.

Mijn huidige (oude) wireless router is dat dus niet en dit is dan ook de voornaamste reden waarom ik aan het uitkijken ben naar een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101554

Ik heb onlangs ook een USR 808054 gekocht (bij Media Markt), maar het is me tot op heden nog niet gelukt om uberhaubt in het configuratie scherm te komen..

Ik heb een gewone UTP kabel op de 1e lan poort zitten. Hiervan is de LED groen en knippert wanneer ik met IE6 naar de pagina http://192.168.123.254 zoek..

Ik heb "client for MS Networks" , "File and printer Sharing for MS Networks" en "Internet protocol (TCP/IP)" geinstalleerd voor de ethernet adapter van mijn PC. De settings van TCP/IP staan allemaal voor het automisch verkrijgen van gegevens.

De settings van connections van IE6 staan op "never dial a connection" en de vinkjes bij LAN-Settings staan allemaal uit en ook geen proxy geselecteerd.

Verder zijn de LED's pwr en status allebei geel/oranje.

Heeft iemand enig idee wat er nog fout kan staan waardoor ik niet in het config scherm kan komen?

Alvast bedankt!

Groet,

Bram

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 101554 op 03-01-2004 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinuX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-10-2021
Anoniem: 101554 schreef op 02 januari 2004 @ 23:01:
Ik heb onlangs ook een USR 808054 gekocht (bij Media Markt), maar het is me tot op heden nog niet gelukt om uberhaubt in het configuratie scherm te komen..

Ik heb een gewone UTP kabel op de 1e lan poort zitten. Hiervan is de LED groen en knippert wanneer ik met IE6 naar de pagina http://192.168.123.254 zoek..

Ik heb "client for MS Networks" , "File and printer Sharing for MS Networks" en "Internet protocol (TCP/IP)" geinstalleerd voor de ethernet adapter van mijn PC. De settings van TCP/IP staan allemaal voor het automisch verkrijgen van gegevens.

De settings van connections van IE6 staan op "never dial a connection" en de vinkjes bij LAN-Settings staan allemaal uit en ook geen proxy geselecteerd.

Heeft iemand enig idee wat er nog fout kan staan waardoor ik niet in het config scherm kan komen?

Alvast bedankt!

Groet,

Bram
Misschien lukt het met een vast ip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RinuX schreef op 04 januari 2004 @ 00:45:
[...]

Misschien lukt het met een vast ip?
Ja, zou wel kunnen...
Met een Alcatel SPTouch Home (IP 10.0.0.138) moet je het IP van de PC aanpassen naar iets als 10.0.0.1
Dus in dit geval misschien 192.168.0.1?

Kan je pingen naar het machientje?

Veel suc6

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 81855 op 04-01-2004 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81855 schreef op 04 januari 2004 @ 20:14:
[...]

Ja, zou wel kunnen...
Met een Alcatel SPTouch Home (IP 10.0.0.138) moet je het IP van de PC aanpassen naar iets als 10.0.0.1
Dus in dit geval misschien 192.168.0.1?

Kan je pingen naar het machientje?

Veel suc6
Ik zou hem wel ergens in de 192.168.123.* range zetten, de US Robotics zit standaard nl op 192.168.123.254.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84990

wokkie15620 schreef op 08 december 2003 @ 14:28:
[...]

René,

Goed, het is voor mij nog niet helemaal duidelijk. Ik heb ook een USR8054 en SpeedTouch 510 (van XS4ALL), maar krijg geen verbinding.

- Heb ik ook de 'speciale' kabel nodig waar US Robotics het over heeft?
- Heb ik nog een switch of iets dergelijks nodig?

Of is het gewoon UTP kabel van WAN poort op m'n USR8054 naar poort op m'n Speedtouch?

En welke instellingen moet ik dan gebruiken bij PPTP in de US Robotics config tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjaakTrekhaak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-04 11:37
Ik heb inmiddels ook 2x U.S. Robotics wireless accespoint en router aangeschaft.

Ik krijg alleen geen verbinding tot stand tussen deze twee AP.

De situatie is als volgt.

alcatel speedtouch home _______sitecom dc-201 router________D-link 5 poorts switch_________U.S.Robotics accespoint (1)------------U.S.Robotics accespoint(2)

____ =Bekabeld
------- =draadloos

De wan poorten worden dus niet gebruikt Op de AP.

Op de eerste AP zit op poort 1 de kabel die van de d-link switch komt. en poort 2 gaat naar mijn pc.

Status scherm 1 AP
WAN
MAC Address 00-c0-49-da-13-1d
Connection DHCP Client Disconnected
IP 0.0.0.0
Subnet Mask 0.0.0.0
Default Gateway 0.0.0.0
DNS

LAN
MAC Address 00-c0-49-da-13-1c
IP Address 192.168.100.140
Subnet Mask 255.255.255.0
DHCP Server Disabled DHCP Table

Wireless
MAC Address 00-c0-49-xx-xx-xx
ESSID us
Channel 13
WEP Disabled

Op de tweede AP zit op de wan poort dus niks en op de 1 poort pc mijn tweede pc.

Status scherm tweede AP

WAN
Connection DHCP Client Disconnected
IP 0.0.0.0
Subnet Mask 0.0.0.0
Default Gateway 0.0.0.0
DNS

LAN
IP Address 192.168.100.140
Subnet Mask 255.255.255.0
DHCP Server Disabled DHCP Table

Wireless
ESSID us
Channel 13
WEP Disabled

[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102078

SjaakTrekhaak schreef op 08 januari 2004 @ 12:29:
Ik heb inmiddels ook 2x U.S. Robotics wireless accespoint en router aangeschaft.

Ik krijg alleen geen verbinding tot stand tussen deze twee AP.
ik ben de afgelopen 2 weken met precies dezelfde problemen bezig geweest. Heb het nu eindelijk aan de praat me de volgende config:

Aclatel Speedtoch Home getweaked naar een Pro zodat deze de PPtP verbinding met xs4all continue up houdt.

alcatel --> switch (let op dat dit op een uplink poort is)

swich --> wan poort USrobotics AP

AP lan poort --> PC netwerkkaart.

allemaal standaard UTP kabels.

de instelling van de apparatuur :
Modem : alleen PPP, verder geen DHCP aanzetten
AP LAN: DHCP aan
AP WAN : IP 10.0.0.151, mask 255.255.255.0, gateway 10.0.0.138 (=alcatel modem)

PC : dynamisch IP en DNS (krijgt 192.168.123.x adres vd AP)

dit werkt nu prima. Zonder switch er tussen lukt het me echt niet (wat natuurlijk belachelijk is). Ik heb het ook met de "speciale kabel" geprobeerd die USR noemt, maar dat werkt ook niet.

Wat verder vreemd is, is dat mijn Modem alleen werkt op poort 4 van mijn Sweex 8-port hub. Alle poorten zouden uplink moeten ondersteunen en doen dat blijkbaar toch niet. Iemand enig idee of ik dit ergens moet activeren?

grtn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjaakTrekhaak
alleen bij mij zit er al een router achter mijn modem en ook zelf nog een switch. daarna komt hij pas in het 1e AP die hele router functie van de Ap heb ik eigenlijk niet nodig. Maar ik ben wel blij dat ik weet dat er wel mogelijkheden zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door SjaakTrekhaak op 08-01-2004 13:52 ]

[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102078

voor degenen die geinteresseerd zijn het bericht dat ik van USR ontving (na 2 weken)...

------------------------

Dear Sir/Madam,

Thank you for contacting U.S. Robotics. Your satisfaction is of the utmost
importance to us.

Please send us a copy of your invoice by fax (+44 870 84 44 547) and we will
send you such a cable free of charge. Please add your full address/contact
details, serial number of the 8054, the above email ID and 'Alcatel Cable'
to this fax. Due to firewall restrictions we cannot receive this invoice via
email. You could also make this cable yourself using the attached
schematics.

PIN 1 TO 2
PIN 2 TO 1
PIN 3 TO 6
PIN 4 TO 4
PIN 5 TO 5
PIN 6 TO 3
PIN 7 TO 8
PIN 8 TO 7

Should you require further assistance from us, please feel free to send us
another message or contact us on the following UK number +44870 8444546 or
refer to the link below for your nearest support desk where a customer
service advisor will assist you.

If you need to reply to this message for more information or to answer any
questions we might have asked you, please click on Reply and include all
previous correspondence. This allows us to track your issue more
efficiently and help to resolve your issue.

http://www.usr.com/international.asp

Sincerely,

U.S. Robotics Technical Support
http://www.usr.com

Happy, unhappy ? tell us what you think of our technical support :
http://www.usr-emea.com/ae"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjaakTrekhaak
Ik maak dus geen gebruik van de routerfunctie.

Maar het lijkt me als je alle instellingen op standaard zet van bijde routers dat ze dan elkaar wel moeten zien ik heb wel het ip van de 2de AP veranderd. Maar kan ze allebei niet pingen.
(DHCP staat op alle apperaten uit alles heeft een static IP En mijn pc zitten in de 192.168.123.xxx range)

De AP die bekabeld aan het netwerk hangt kun je wel via de switch het internet mee op maar bij status--->log--->wireless zie ik geen enkel mac adres staan. en bij log Krijg in contnue de mededeling dhcp discoverd. terwijl er helemaal deen dhcp server in het netwerk is. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102381

wireless bestandsoverdracht...

Ik heb sinds kort een wireless accesspoint met ingebouwde router van US Robotics (USR8054) en een PCMCIA kaartje van US Robotics (USR5410) in een Acer Aspire 1705SCi.
Op de laptop staat Windows XP SP1 geinstalleerd.

Alles werkt perfect, geen problemen als ik ga interneten e.d. maar op het moment dat ik van mijn server (Win XP SP1) b.v. een film kopieer of iets anders van dergelijke grote loopt de laptop vrijwel direct compleet vast. Op de site van US Robotics heb ik de nieuwe drivers gedownload en geinstalleerd na deze update loopt de laptop niet meer direct vast maar na ongeveer 5 minuten, geen verbetering dus.

Met mijn onboard wifi kaart (11mbit) heb ik dit probleem niet.

Heeft iemand een id wat voor probleem dit is of waar ik moet zoeken, ik heb deze kaart gekocht voor de snelheid op het netwerk en zo heb ik er natuurlijk nix aan.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58416

Ik heb sinds kort een US Robotics 100Mbps Wireless Turbo Acces Point & Router, model 8054 en op mijn notebook een US Robotics Wireless Turbo PC Card, de 5410 :) . Bij deze wil ik jullie op de hoogte brengen van mijn eerste ervaringen hiermee en wie weet kan het iemand helpen bij het installeren. ;)

1. Aansluiten en WAN (van kabelmodem) erin zal voor niemand een probleem zijn :*) . Echter wil het dan gebeuren dat je het internet niet op kan :'( . Vaak is dit simpel op te lossen om even het Kabelmodem te resetten. (voor mij werkte dit voor Multikabel).

2. Via 192.168.123.254 kom je in het installatie menu. Als je alleen de wizzard gebruikt stel je de standaard instellingen in. Dus stel hier nog geen security instellingen in!!!!! :*) . De kans is errug groot dat je er dan niet meer bij kan met een andere PC.

3. In de eigenschappen van de draadloze netwerkverbinding moet je onder het TAB Draadloze Netwerken het automatisch configureren uitzetten. Windows maakt er namelijk een puinhoop van. Als je dit gedaan hebt, ga je naar het configuratie programma van de Wireless PC Card. Daar ga je de router toevoegen en je zult zien dat je nu wel verbinding krijgt.

4. Pas als dit allemaal naar tevredenheid draait kun je de veiligheidsopties van de Router en de PC Card instellen.

Deze router draait nu bij mij met 3 netwerkkabelverbindingen (ingeplugt aan de achterkant) en een draadloze verbinding en naar volle tevredenheid :*) .

De kwaliteit van de verbinding schommelt tussen de 85% tot 95% al naar gelang waar ik sta in ons huis (2 verdiepingen en een zolder).

Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95594

Anoniem: 97768 schreef op 01 december 2003 @ 16:56:
Dankjewel, m'n antwoord stond inderdaad op de support site.

Thijs
En? Wat is het antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mensen, wat is het verschil tussen VIRTUAL SERVER en Special AP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95594 schreef op 16 januari 2004 @ 11:00:
GOOOOOOOOGLEN please!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

I did

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Laatst online: 19:57
Anoniem: 95594 schreef op 16 januari 2004 @ 11:00:
Weet je het verschil er tussen niet of weet je helemaal niet wat het betekent?

zover ik weet is virtual server gewoon port forwarding dus er komt een paketje binnen van het internet voor een bepaalde poort en virtual server stuurt dat parketje naar het ip adres en poort die jij heb opgegeven
wat special AP is weet ik ook niet weet alleen dat AP access point betekent wat daar zo special aan is weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

InfoTracer schreef op 18 januari 2004 @ 20:05:
[...]

Weet je het verschil er tussen niet of weet je helemaal niet wat het betekent?

zover ik weet is virtual server gewoon port forwarding dus er komt een paketje binnen van het internet voor een bepaalde poort en virtual server stuurt dat parketje naar het ip adres en poort die jij heb opgegeven
wat special AP is weet ik ook niet weet alleen dat AP access point betekent wat daar zo special aan is weet ik niet
Nee, ik bedoel dit venster

Afbeeldingslocatie: http://www.desaubin.com/Pics/Special%20AP.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Laatst online: 19:57
Zoek en vindt ;)

ach ja ben aardig vandaag
http://www.usr.com/support/8054/8054-du-ug/three.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Natuurlijk heb ik in de gebruiksaanwijzing gekeken, maar het verschil begrijpen doe ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schopje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik heb mij USR-8054 en Speedtouch Home@510 aan de draai met SIP spoof. Het enige probleem is dat je eerst een static route moet maken met je ip adres van je ADSL.

USR-8054 instelling
- Static Route
Network Address: IP van ADSL
Network Mask : 255.255.255.255
Gateway Address : 10.0.0.138
Interface : WAN
Metric : 1

- WAN
Connection Type : DHCP Client of Fixed IP
WAN IP : Specify IP
IP Adress : IP van ADSL
Subnet mask : 255.255.255.0
Default Gateway : 10.0.0.138
DNS1 : DNS1 van ADSL
DNS2 : DNS2 van ADSL

Speedtouch INI bestand.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
[ env.ini ]
set var=CONF_REGION value="Nederland"
set var=CONF_PROVIDER value="ADSL van KPN"
set var=CONF_DESCRIPTION value="PPP - SIP spoofing."
set var=CONF_SERVICE value="PPP - SIP SPOOF"
set var=CONF_DATE value="03/03/2003"
set var=CONF_VERSION value="0.3"
set var=HOST_SETUP value="auto"
set var=DSL_ADDR value="8*48"
set var=PPPoA_userid value="username@adsl-basic"
set var=PPPoA_passwrd value="password"
set var=PPPoA_ip value="ip-adres"
set var=passwrd value=""

[ phone.ini ]
add name=SIP_SPOOF addr=8*48 type=ppp

[ qos.ini ]
add name=default class=ubr tx_peakrate=0 tx_sustrate=0 tx_maxburst=0
 rx_peakrate=0 rx_sustrate=0 rx_maxburst=0

[ bridge.ini ]
config age=300

[ brfilter.ini ]

[ pptp.ini ]

[ dhcp.ini ]
config autodhcp=off scantime=20 spoofing=on trace=off
policy verifyfirst=off trustclient=on
spoof failtime=4 errorlt=60 dodlt=10
pool add name=LAN_private
pool config name=LAN_private leasetime=7200

[ mer.ini ]

[ ppp.ini ]
ifadd intf=SIP_SPOOF
ifconfig intf=SIP_SPOOF dest=SIP_SPOOF user=username@ads-basic 
password=password proto=pppoa accomp=on retryinterval=25 
laddr=192.168.255.1 status=up
ifattach intf=SIP_SPOOF

[ cip.ini ]

[ nat.ini ]
bind application=ils port=ldap
bind application=ils port=1002
bind application=H323 port=1720
bind application=FTP port=ftp
bind application=RTSP port=554
bind application=IRC port=6667
bind application=RAUDIO(PNA) port=7070

[ pfilter.ini ]
chain delete chain=source
chain create chain=source
chain delete chain=sink
chain create chain=sink
chain delete chain=forward
chain create chain=forward
rule create chain=source index=0 dstintfgrp=!wan action=accept
rule create chain=source index=1 prot=udp dstport=dns action=accept
rule create chain=source index=2 prot=udp dstport=67 action=accept
rule create chain=source index=3 action=drop
rule create chain=sink index=0 srcintf=eth0 prot=udp dstport=tftp action=drop
rule create chain=sink index=1 srcintf=eth0 srcbridgeport=1 action=accept
rule create chain=sink index=2 srcintfgrp=!wan action=accept
rule create chain=sink index=3 prot=udp dstport=dns action=accept
rule create chain=sink index=4 prot=udp dstport=68 action=accept
rule create chain=sink index=5 action=drop
rule create chain=forward index=0 srcintfgrp=wan dstintfgrp=wan action=drop

[ pfirewall.ini ]
assign  hook=sink chain=sink
assign  hook=forward chain=forward
assign  hook=source chain=source

[ ip.ini ]
config forwarding=on firewalling=on redirects=on sourcerouting=off 
netbroadcasts=off ttl=64 fraglimit=64 defragmode=nat addrcheck=static mssclamping=on
apadd addr=10.0.0.138/8 intf=eth0 addroute=no
ifconfig intf=loop mtu=1500 group=local
ifconfig intf=eth0 mtu=1500 group=lan
ifconfig intf=SIP_SPOOF mtu=1500 group=wan
rtadd dst=0.0.0.0/0 intf=SIP_SPOOF metric=1
rtadd dst=10.0.0.0/8 gateway=10.0.0.138
rtadd dst=80.126.20.150/32 intf=eth0 metric=1
rtadd dst=10.0.0.0/8 src=10.0.0.0/8 gateway=10.0.0.138

[ dnsd.ini ]
domain domain=lan
add hostname=SpeedTouch
start
troff

[ dhcc.ini ]
config trace=off

[ adsl.ini ]
config opermode=multimode maxbitspertoneUS=13

[ system.ini ]
config upnp=off mdap=off

[ endofarch ]

[ Voor 6% gewijzigd door ruthger op 26-01-2004 21:08 ]

Veni, vidi et cervesiam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De laatste tijd moet ik mijn router vaak resetten vanwege vastloop problemen.
Meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruthger
Gebruik je een eDonkey programma (eDonkey/eMule/Shareaza/Overnet). Verlaag dan het aantal connecties eens...

Veni, vidi et cervesiam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105288

Anoniem: 58416 schreef op 16 januari 2004 @ 09:46:
Ik heb sinds kort een US Robotics 100Mbps Wireless Turbo Acces Point & Router, model 8054 en op mijn notebook een US Robotics Wireless Turbo PC Card, de 5410 :) . Bij deze wil ik jullie op de hoogte brengen van mijn eerste ervaringen hiermee en wie weet kan het iemand helpen bij het installeren. ;)

1. Aansluiten en WAN (van kabelmodem) erin zal voor niemand een probleem zijn :*) . Echter wil het dan gebeuren dat je het internet niet op kan :'( . Vaak is dit simpel op te lossen om even het Kabelmodem te resetten. (voor mij werkte dit voor Multikabel).

2. Via 192.168.123.254 kom je in het installatie menu. Als je alleen de wizzard gebruikt stel je de standaard instellingen in. Dus stel hier nog geen security instellingen in!!!!! :*) . De kans is errug groot dat je er dan niet meer bij kan met een andere PC.

3. In de eigenschappen van de draadloze netwerkverbinding moet je onder het TAB Draadloze Netwerken het automatisch configureren uitzetten. Windows maakt er namelijk een puinhoop van. Als je dit gedaan hebt, ga je naar het configuratie programma van de Wireless PC Card. Daar ga je de router toevoegen en je zult zien dat je nu wel verbinding krijgt.

4. Pas als dit allemaal naar tevredenheid draait kun je de veiligheidsopties van de Router en de PC Card instellen.

Deze router draait nu bij mij met 3 netwerkkabelverbindingen (ingeplugt aan de achterkant) en een draadloze verbinding en naar volle tevredenheid :*) .

De kwaliteit van de verbinding schommelt tussen de 85% tot 95% al naar gelang waar ik sta in ons huis (2 verdiepingen en een zolder).

Succes ermee.
Ik heb dezelfde router en adapters. Ik kom met mijn 2 pc's wel op internet, maar in het thuisnetwerk krijg ik geen toegang tot de pc's. De werkgroepnamen kloppen. Deze naam krijg je bij Microsoft windowsnetwerk te zien. Maar verder wordt de toegang geweigerd. Moeten er bij de usroboticsrouter bepaalde instellingen gedaan worden of is het een firewallprobleem?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 105288 op 08-02-2004 00:17 . Reden: problemen met thuisnetwerk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-04 21:30
Anoniem: 95594 schreef op 19 januari 2004 @ 00:34:
[...]

Nee, ik bedoel dit venster
Die specifeke ap optie is om programma's juist wél, of juist geen toegang te geven tot internet. Met name spelletjes e.d. kun je hiermee forwarden.

Humor moet je serieus nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tommie-boy schreef op 08 februari 2004 @ 00:18:
[...]

Die specifeke ap optie is om programma's juist wél, of juist geen toegang te geven tot internet. Met name spelletjes e.d. kun je hiermee forwarden.
Hmm, ik zie niet in waarom dat handig zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-04 09:02
Gister heb ik een U.S. Robotics Wireless Turbo PCI Adapter aangeschaft om draadloos te kunnen netwerken.

In de(waardeloze) handleiding wordt gesproken over het U.S. Robotics 802.11g Wireless Network Utility welke d.m.v. klikken op het icoontje in de taakbalk zou moeten openen. Echter als ik klik op dat genoemde icoontje opent het “eigenschappen voor Draadloze netwerk verbinding. Ik kan dus niets wijzigen.

Nog een opmerking, als ik op het genoemde icoontje met mijn rechtermuis knop druk krijg ik alleen een “exit” button. Welke ook blijft staat totdat ik erop druk. Daarna loopt het programmaatje vast.

Ik heb al diverse malen geprobeerd om het programma opnieuw te installeren, zowel beide versies die op de website staan.

Iemand een idee om dit progje wel te voorschijn te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruthger
http://www.usr-emea.com/s...te.asp?loc=emea&prod=5416

Kijk onder aan bij de FAQ's

How do I enable the U.S. Robotics Wireless Configuration Utility in Windows XP?

Veni, vidi et cervesiam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-04 09:02
iemand ook een idee hoe ik de repeater functie op de USR5450 kan instellen?

in combinatie met een USR8054? en een USR5416

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105992

Anoniem: 101554 schreef op 02 januari 2004 @ 23:01:

Alvast bedankt!

Groet,

Bram
Ik heb precies hetzelfde probleem, echter mijn lampjes zijn wel beide groen maar kan niet in het config scherm komen van de accespoint. Ook onderstaande oplossingen als een vast IP willen niet baten.

Belangrijk om te vermelden is wel dat ik wel ooit dit config scherm heb weten tevoorschijn te toveren. Dit was namelijk net dat ik 'm geïnstalleerd had maar sindsdien heb ik veel lopen te kl*ten zodat het me nu niet lukt.

De situatie hier is dat ik deze accespoint in verbinding heb staan met mijn bijbehorende Robitics PCI adapter waarmee ik dus een draadloze verbinding heb. Ik gebruik beide apparaten echter alleen slechts voor een kleine thuisnetwerk (verbinding tussen pc en divx-speler) en niet voor mijn ADSL-internetverbinding waarvoor ik weer een aparte Speedtouch modem en netwerkkaart gebruik.

Als bijbehorende informatie kan ik vermelden dat de signaalsterkte tussen PCI aqdapter en Accespoint wel zeer goed is en dat ook rechtsonder in mijn taakbalk weergeeft. Het probleem is alleen dat wanneer ik de status van mijn draadloze verbinding bekijk er dus alleen bytes verzonden worden en niets ontvangen.

Misschien ook belangrijk om te vermelden is dat sindsdien ik de pagina http://192.168.123.254 niet meer kan bereiken ik in e-mule ook niet meer met een 'highid' kan inloggen maar noodgedwongen met een 'lowid' omdat e-mule mijn IP niet meer herkend wat voorheen wel het geval was.

Voor degene die dit een onsamenhangend verhaal vinden som ik het nog eens in het kort op:

1. Hoe kan ik weer verbinden krijgen met de accespoint (192.168.123.254)?
2. In welke mate spelen aangegeven consequenties een rol?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 105992 op 14-02-2004 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-04 21:44
en hoe staat het nu met de alcatel-modem-problematiek? Werkt die kabel die USR zegt op te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76818

Anoniem: 105992 schreef op 14 februari 2004 @ 23:17:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem, echter mijn lampjes zijn wel beide groen maar kan niet in het config scherm komen van de accespoint. Ook onderstaande oplossingen als een vast IP willen niet baten.
ik zit dus ook waarschijnlijk met de kabelproblematiek en wellicht nog meer. Beide lampjes (power en status) zijn geel / oranje en sinds gisteren nog maar 1 geel / oranje. Maar alles werkt en ik heb al genoeg problemen ermee gehad, dus ik laat het maar zo. Ik kan me niet meer herinneren of beide lampjes ooit groen waren. Ook ik had het probleem dat ik op een gegeven moment niet meer in het configuratiescherm kon komen en ik had geen verkeer meer over het wireless gedeelte. Mijn alternatieve resetprocedure hielp ook niet (meer hierover later). Ik heb toen de helpdesk maar gebeld (echt fantastisch, de Nederlandse helpdesk was elke keer niet bereikbaar en je moest elke keer opnieuw bellen dus ben ik maar naar de Engelse geswitched). Daar vertelden ze over de kabelproblematiek en ik moest het voltage vanuit de adapter maar eens meten en opsturen naar een of ander mailadres en dan zou bekeken worden of ik aanmerking zou komen voor enige tegemoetkoming in de vorm van een kabeltje of wat dan ook. Ik weet niet hoe dat moet dus heb ik maar het adapterkabeltje uit mijn router getrokken net als het kabeltje tussen het modem en de router en opnieuw ingestoken en .... voilà, alles deed het weer (lampjes bleven geel btw). Sindsdien komt het nog wel eens voor dat alles weer uitvalt. Ik trek de kabels dan weer eruit en steek ze opnieuw erin. Voorlopig werkt dit, maar ik ben er niet blij mee. Daarnaast werkt de resetprocedure ook nog eens niet goed. Lampjes blijven knipperen. Om ervoor te zorgen dat ze ophouden met knipperen moet ik alleen de adapter nog een keer uittrekken (en opnieuw insteken natuurlijk). Ik had een keer contact opgenomen met het bedrijf waar ik het setje gekocht heb. Van hun moest ik eerst contact opnemen met de helpdesk en als er dan nog problemen zijn moest ik maar weer contact met hun opnemen. Denk dat ik ze nog maar een mailtje ga sturen, want deze afhandeling cq service van USR bevalt me allerminst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 31-03 14:07

RSP

Ik heb dezelfde acces point gekocht en wil mijn internet verbinding gaan delen via dit apparaat. het gaat om een ADSL verbinding. ik heb al een straight tru kabel laten trekken van de modem naar het acces point alleen moet ik zelf de instellingen regelen, kan ik de UTP in een normale jack stoppen of moet ie in het WAN poortje? welke instellingen moet ik op het apparaat opgeven en welke op de cliënten in het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-04 12:44
Ik heb sinds een aantal dagen het setje van USR in gebruik (8054 Router + PCI-kaartje en PCMCIA-kaartje) in combinatie met een @Home-kabelverbinding. Dat werkt op zich prima, maar af en toe is is de internetverbinding traag. Dan duurt 't even voordat de pagina op 't scherm verschijnt. Dat ligt ongetwijfeld niet aan m'n pc zelf (2,8 Ghz met 1GB RAM) en ook niet aan m'n kabelverbinding; die problemen waren er voorheen niet; bovendien heb ik 't idee dat internetpagina's sneller laden dan met de 'vaste' kabel in de netwerkkaart. Maar dat is dus niet voortdurend het geval. Heeft dit te maken met het "bekende" WEP-probleem? Of wellicht met de positie van de router. Die staat op een kastje naast m'n bureau (waaronder de kast met PCI-kaartje staat). Lijkt me geen probleem, of moet die router juist iets verder ervanaf staan (lijkt me onlogisch, maar ik kan me vergissen :)). Zijn er "ideale plaatsen voor Wireless Routers? (hoog of juist laag ergens neerzetten enz.?)
Aansluitend op de vraag over de plaats van de router: de wireless verbinding zelf wil soms wel es terugvallen naar 24 Mbps of zelfs nog lager. En dat terwijl ik niets aan de positie van de router of aan de antennes kom.
Iemand die een antwoord op het bovenstaande kan geven?

[ Voor 7% gewijzigd door RoelJewel op 17-02-2004 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-04 12:44
nog een ander vraagje: het Status-lampje op de router, moet dat voortdurend groen branden? Of is het normaal als dat wel es (onregelmatig) groen knippert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
RSP schreef op 17 februari 2004 @ 17:24:
Ik heb dezelfde acces point gekocht en wil mijn internet verbinding gaan delen via dit apparaat. het gaat om een ADSL verbinding. ik heb al een straight tru kabel laten trekken van de modem naar het acces point alleen moet ik zelf de instellingen regelen, kan ik de UTP in een normale jack stoppen of moet ie in het WAN poortje? welke instellingen moet ik op het apparaat opgeven en welke op de cliënten in het netwerk?
UTP vanuit modem moet in WAN op router. Maar dit staat allemaal in de manual hoor, écht ;)

linkje dan maar:
http://www.usr.com/support/8054/8054-du-ug/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76818

RoelJewel schreef op 17 februari 2004 @ 21:07:
nog een ander vraagje: het Status-lampje op de router, moet dat voortdurend groen branden? Of is het normaal als dat wel es (onregelmatig) groen knippert?
als je mijn posts hebt gelezen, hebben die lampjes dus helemaal geen betekenis meer voor me :) . Wat betreft je verbinding, bij mij komt het dus ook wel eens voor dat pagina's trager worden geladen dan normaal. Ik zie dan ook dat de signaalsterkte afneemt. Dit hangt wellicht samen met de kabelproblematiek van dit setje met de 510i (weet echter wat voor een modem jij hebt) en het voltage vanuit de voedingsadapter. Ik heb geen idee wat het bekende WEP-probleem is behalve dat WEP je verbinding vertraagt. Sinds een paar weekjes heb ik echter de antennes van de router niet meer gebogen maar gewoon recht en de signaalsterkte is flink toegenomen. Op mijn kamer heb ik nu een signaalsterkte van 77% tegen tussen 60 en 65 voorheen. De afstand tot de router is iets van 8 meter en er tussen in zijn een aantal obstakels in de vorm van muren en deuren. Daarnaast staat mijn pc ongunstig tov het signaal. Tenslotte, 24mbps wireless is zo slecht toch nog niet? Je moet eens kijken wat de transfer rate wanneer je een groot bestand verstuurt. Dat kun je zien in het venster van de configuration utility. Dat is naar alle waarschijnlijkheid nog minder, tenzij je pal naast de router zit. Ik haal maximaal iets van 28, 29mbps. Als je alleen maar zit te internetten merk je niet eens het verschil tussen 802.11b en 802.11g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

The Evil Brain schreef op 17 februari 2004 @ 21:27:
[...]

UTP vanuit modem moet in WAN op router. Maar dit staat allemaal in de manual hoor, écht ;)

linkje dan maar:
http://www.usr.com/support/8054/8054-du-ug/index.html
Ik had 't gevonden en geprobeerd. maar ik wilde de configuration tool erbij pakken (192.168.123.254) en hij kan 'm niet meer vinden? :| ik heb de reset functie geprobeerd (reset indrukken, stekker eruit, stekker erin, 5 sec ingedrukt houden) en dan krijg ik dat de power led oranje / groen blijft knipperen (nu al 'n half uur oid)
ik kan via de site van USR niet vinden wat de led codes zijn maar ik hoop dat 't niet al te ernstig is, iemand een idee van wat er fout kan zijn gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RSP schreef op 22 februari 2004 @ 20:33:
[...]

Ik had 't gevonden en geprobeerd. maar ik wilde de configuration tool erbij pakken (192.168.123.254) en hij kan 'm niet meer vinden? :| ik heb de reset functie geprobeerd (reset indrukken, stekker eruit, stekker erin, 5 sec ingedrukt houden) en dan krijg ik dat de power led oranje / groen blijft knipperen (nu al 'n half uur oid)
ik kan via de site van USR niet vinden wat de led codes zijn maar ik hoop dat 't niet al te ernstig is, iemand een idee van wat er fout kan zijn gegaan?
Dat van die reset werkt op die manier bij mij ook niet, dan krijg ik precies hetzelfde. Ik reset 'm nu maar zonder de stekker eruit te halen. Overigens heb ik ook het 'probleem' dat m'n power en status leds bij gewoon gebruik niet groen zijn maar oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Volgens mij heb ik er een klein beetje schot in zitten, ze bedoelen niet

code:
1
2
3
4
5
reset knop indrukken
stekker eruit
stekker erin
5 sec wachten
reset knop loslaten

maar:
code:
1
2
3
4
5
stekker eruit
stekker erin
resetknop indrukken
5sec w88
resetknop loslaten

ik krijg nu 'n scherm waarin ie vraagt om nieuwe firmware :/ dus ik denk dat ie zichzelf een beetje naar z'n grootje geholpen heeft. ff upgraden, ik edit deze post zodat 'n ander d'r dalijk ook nog wat aan heeft

edit:
ok, 't is me gelukt en ik heb direct internet op 'n werkstation.
het leek erop alsof hij de firmware nogmaals niet wilde pakken. ik heb een ping commando aangezet om te controleren wat de hardware deed. tijdens het uploaden van de firmware verliep 't zo:

voor uploaden
ping reply.

uploaden zelf
ping reply

na uploaden
timeout (lang, minuut of 3)

daarna
hardware error (reset?)

hardware geboot ?
timeout (lekker denk ik, schiet ik nog niets op)

nog een keer de resetknop gebruikt en wonder boven wonder, hij doet 't
nu moet ik alleen nog zorgen dat ik op dat apparaat kan aangeven dat de DNS een ander ip dan zichzelf is, maar daar kom ik ook wel uit. probleem opgelost!

[ Voor 43% gewijzigd door RSP op 22-02-2004 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

edit, ik denk dat 't niet met de USR te maken heeft, ik open een nieuw topic.

[ Voor 105% gewijzigd door RSP op 23-02-2004 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
In een ander topic zit ik met het probleem dat ik niet voor 54 / 100 kan kiezen:

Afbeeldingslocatie: http://klompmaker.tweakdsl.nl/TX-Rates.jpg

Ik neem aan dat als ik dit wel kon kiezen de snelheid omhoog zou gaan? Er staat nu dat ik een 54mbit verbinding heb (ook in Windows). Nu zou ik met de nieuwe firmware die niet op de site van USR staat, 1.21, deze optie wel hebben.

Is er iemand die deze 1.21 firmeware naar mij kan mailen?
Is er iemand die weet hoe je nu daadwerkelijk een theoretische 100mbit verbinding krijgt? Moet ik dan bij Dot11Mode ook in G only draaien of mag het op auto blijven staan?

bedankt

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gelukt. Met Firmware 1.21 en de nieuwste software van de wireless netwerkkaart krijg je een 100mbit lijn.

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:09
Anoniem: 105288 schreef op 08 februari 2004 @ 00:08:
[...]

Ik heb dezelfde router en adapters. Ik kom met mijn 2 pc's wel op internet, maar in het thuisnetwerk krijg ik geen toegang tot de pc's. De werkgroepnamen kloppen. Deze naam krijg je bij Microsoft windowsnetwerk te zien. Maar verder wordt de toegang geweigerd. Moeten er bij de usroboticsrouter bepaalde instellingen gedaan worden of is het een firewallprobleem?
wimpim, ik heb exact hetzlefde probleem. Zie hier maar eens: US Robotics Wlan pc's zien elkaar niet.
Ben jij al verder gekomen? Xie dat jouw post van 8 februari is dus vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:09

MazeWing

The plot thickens...

Ik heb deze router ook en heb 'm al 3 keer omgeruild! de hele tijd heb ik een waardeloze ontvangst. Ik heb de router nu nog geen halve meter van m'n ibookje vandaag staan en ik haal met moeite 50% ga ik bij de deur staan dan heb ik nog maar 10% en nog iets verder heb ik geen ontvangst meer. Hetzelfde heb ik met een pc met daarin ook een US robotics wireless kaartje, die heeft ook geen ontvangst.

het lijkt me stug dat ik 4 keer achter elkaar pech heb met de router dus denk ik toch dat het een instelling is. De status leds zijn trouwens ook oranje in plaats van groen. Verder heb ik het setje ook buiten getest en daar is de ontvangst net zo erg. 3-4 meter en ik heb geen ontvangst meer....

hoop dat iemand me hier mee kan helpen, want ik ben de wanhoop nabij :@

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 14:57
Heb deze router ook sinds gisteren en na wat problemen in het begin heb ik het nu toch allemaal perfect werkend. Boven op zolder heb ik rond de 70% dekking en beneden (waar de router staat) rond de 90%.

Heb gisteren op internet firmware versie 1.21 gevonden, terwijl er nu 1.17 opstaat. Heeft iemand ervaring met deze firmware?? Ik las hierboven dat je hiermee de 100mbit krijgt.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
welke problemen heb je gehad en hoe heb je ze opgelost? Misschien kan dat ons ook nog een beetje helpen namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 14:57
Ik begin echt wanhopig te worden van dit apparaat.. Ik dacht dat ik alles goed werkend had tot ie opeens geen verbinding meer kon krijgen met de PMCIA kaart.

Alles heb in inmiddels geprobeerd... Af en toe heb ik even verbinding, maar als ik dan denk dat alles goed werkt vliegt dat ding er weer uit. Alles werkt gewoon goed met de UTP kabel en dan kom ik ook gewoon in het configuratiescherm.

Heb de router al een aantal keer gereset, maar ook dat mocht niet baten. Het vreemde is als ik de verbindingstype van "infrastructure" verander naar "ad-hoc" vindt ie het netwerk wel maar doet ie verder ook niks.

Misschien is het een instelling in de configuratie (ik verdenk zelf de firewall), zou iemand zijn configuratiebestand naar mij toe willen mailen?

[ Voor 3% gewijzigd door M@cer op 29-02-2004 17:11 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107500

ik sit hier met een Speedtoucht 510i single ethernet,

al wil ik naar http://192.168.123.254/ dan moet ik inloggen, maar ik heb dus nog nooit een account en pasw gehad hiervoor?! hoe moet ik inloggen?!

en heeft 1 van jullie ook voor elkaar wanneer er een kaart in je laptop zit er een soort config vensterje te openen via dubbelklik en dan logotje rechtsonderaan?

kwordt beetje wanhoopig van dit, en zoveel geld kost zo ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelancer
  • Laatst online: 26-09-2023
waar hebben jullie die nieuwere versie firmware vandaan ..??

Zelf al gevonden

http://www.dslreports.com...b587e263da/8054_V1.21.zip

[ Voor 50% gewijzigd door Freelancer op 29-02-2004 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
het standaard wachtwoord staat in de handleiding, dit is in het begin: username = admin; pass = [niks]. handleiding: http://www.usr.com/support/8054/8054-du-ug/index.html

nieuwe firmware staat op http://www.usr.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82202

Ik heb het redelijk werkend. Af en toe doet het de verbinding het niet maar ik heb nog nooit hoeven te resetten.....Ik werk met vaste ip adressen en na wijzigen wil de kaart nog wel eens op automatisch verkrijgen van ip-adressen staan en dan werkt het niet uiteraard omdat DHCP uit staat.

Maar nu mijn probleem. Ik heb bij het overpompen van bestanden snelheidsproblemen. Momenteel staat mijn router boven en de comp met draadloze verbinding staat beneden. Ik heb een goede verbinding van deze geeft 65% aan (Netstumbler). Als ik bestanden wil kopiëren van mijn comp boven, die verbonden is met een vaste utp kabel aan de router, naar de comp beneden. Haal ik met moeite 1Mbps (vaak nog lager) Ik heb mijn router geupdate met firmware 1.21 en heb geprobeerd de transferrate op auto te zetten of op vaste snelheid. Dat mag dus niet baten. Iemand een idee?

Ik gebruik:
- comp boven Win XP pro
- comp benden Win XP pro SP1
- router USR 8054
- draadloze netwerkkaart is die van US Robotics USR 5416 (die ook 100Mbps is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Freelancer schreef op 29 februari 2004 @ 20:03:
waar hebben jullie die nieuwere versie firmware vandaan ..??

Zelf al gevonden

http://www.dslreports.com...b587e263da/8054_V1.21.zip
Hoe kan het zijn dat deze firmware nieuwer is dan de firmware op usr.com ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liessum
  • Laatst online: 09-02-2024
Bedankt voor de tip van de nieuwe firmware.
Want ik kon mijn WiFi kaart van cisco (aironet 350) niet gebruiken met firmware 1.17
Elke keer als ik wou connecten ging het access point onderuit en nu blijft hij gewoon stabiel.
Heb nu een super stabiel netwerk zonder problemen, en dat met een onofficieele firmware :)

Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Laatst online: 22-04 21:35
Ik heb deze router (model 8054)nu ook sinds een week, alleen kan ik maar geen verbinding krijgen met het internet/desktop computer.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt geen ervaring heb met netwerken, maar heb wel alle stappen volgens de handleiding gedaan.

M`n desktop pc kan prima verbinding maken met het internet, alleen m`n laptop (de AH aanbieding van vorige week Micromaxx MD 41320) kan op een of andere manier maar geen verbinding maken.

Mijn internet verbinding is een Wanadoo basic abonnement met een motorola cable modem.

Wat doe ik verkeerd ...
Als ik m`n wifi inschakel, kan hij wel de router herkennen maar zegt :

"Windows kan geen certificaat vinden aan de hand waarvan u bij het netwerk kan worden aangemeld USR8054"

Ik snap er niks van, maar op een of andere manier doe ik waarschijnlijk toch iets verkeerd ...

Wie kan me verder opweg helpen ?

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.