USR 8054 100mbit wireless AP +Router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb bovenstaande router gekocht en de volgende problemen doen zich voor icm Tweakdsl Light:

1) Ik heb de DHCP server niet draaien. Om de zoveel tijd, iig 1x in de 30minuten, valt de verbinding weg. Ik moet dan weer opnieuw een verbinding maken. Dit probleem deed zich Exact hetzelfde voor bij de Wireless Medion Router van de Aldi.

2) In de handleiding staat dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://klompmaker.tweakdsl.nl/TX-Rates.jpg

Nu kan ik bij mijn router alleen voor 54 kiezen en niet voor 54/100. Heb ik nu gewoon een 54mbit verbinding? Ik heb al geprobeerd de firmware te upgraden naar 1.17, ik krijg echter de melding dat de .bin file niet geschikt is voor deze router.

Iemand?

Bedankt, Hans

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106470

54/100 is neem ik aan wireless/wired snelheid?

Ik denk dat de wired snelheid gewoon standaard op 100Mbit ingesteld staat afhankelijk van de pc die eraan verbonden is.
Draadloos is veel sneller dan 54 Mbit niet mogelijk (met allerlei truken claimt men wel 100 te kunnen halen, maar da's niet bepaald officieel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 05:31
(jarig!)
Anoniem: 106470 schreef op 24 februari 2004 @ 16:55:
54/100 is neem ik aan wireless/wired snelheid?

Ik denk dat de wired snelheid gewoon standaard op 100Mbit ingesteld staat afhankelijk van de pc die eraan verbonden is.
Draadloos is veel sneller dan 54 Mbit niet mogelijk (met allerlei truken claimt men wel 100 te kunnen halen, maar da's niet bepaald officieel)
Nee 54/100 is wireless, deze router is G+ oftewel 54Mbits down, en 54 Mbits up. Dit is een standaard voor een aantal kaarten gebaseerd op een Texas Instruments WLAN8130 chip (waaronder deze USrobotics en Alliedata Tornado 242 enz.)

Het is dus wel officieel toepasbaar. Het probleem is echter dat het moeilijk is te zien of het ook daadwerkelijk gebruik word. Ik kwam er ook maar met moeite achter dat ik met mijn Wlan gewoon 108Mbps haal. (Oftwel het is te vergelijken met 100Mbps Half Duplex??)

Dat probleem met af en toe disconnecten kun je als volgt oplossen, door op je computer Wireless Zero Config uit te schakelen en dan de software van je US-Robtoics kaart het netwerk laten zoeken.

Je kunt dit doen door bij het startmenu onder Run services.msc te starten. Daarna Wireless Zero Config in de lijst opzoeken. Daarna deze eerst stoppen. En Disablen. Zo voorkom je dat je moet herstarten om de Wireless Zero Config te disablen.

Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50232

Deze krijg je te zien na de firmware 1.21 te hebben geinstalleerd.
Deze staat, zover ik heb kunnen zien, niet online
Ik denk dat je de support afdeling moet benaderen en naar firmware 1.21 zal moeten vragen om te upgraden naar 100 mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Willems schreef op 24 februari 2004 @ 17:52:

Dat probleem met af en toe disconnecten kun je als volgt oplossen, door op je computer Wireless Zero Config uit te schakelen en dan de software van je US-Robtoics kaart het netwerk laten zoeken.

Je kunt dit doen door bij het startmenu onder Run services.msc te starten. Daarna Wireless Zero Config in de lijst opzoeken. Daarna deze eerst stoppen. En Disablen. Zo voorkom je dat je moet herstarten om de Wireless Zero Config te disablen.

Succes ermee
Geweldig, het werkt! Heel erg bedankt. Zou je misschien ook de theorie er achter kunnen vertellen. Hoe kan het dat het via Wireless Zero Config niet goed werkt en via de software van de kaart wel?

Nike_Himself: heb jij deze firmware toevallig ook in je bezit? Heb je hetzelfde probleem (gehad)? Al vast bedankt.

/edit: heb firmware al.

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50232

mossel schreef op 25 februari 2004 @ 12:01:
[...]

Nike_Himself: heb jij deze firmware toevallig ook in je bezit? Heb je hetzelfde probleem (gehad)? Al vast bedankt.

/edit: heb firmware al.
Sorry voor me late reactie.
Ja ik heb de firmware zelf.

Probleem van disconnecten is naar mijn idee niet een probleem van de USR maar een juiste configuratie van (alle) wireless stations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23457

Het is een oud topic...maar ik zit ook al weken met dit vreselijke probleem....en heb al heel wat topics doorgelezen, zo ook deze...

die oplossing met wireless zero config werkt bij mij helaas niet..

ik heb ook de usrobotics wireless router en de nieuwste firmware.

om de zoveeltijd (onregelmatig, soms 4x in 5 minuten, soms een uur niet, maar vooral wanneer er meer dan 1 pc verbonden is) valt de verbinding inderdaad heel even weg.

2x centrino laptop (win xp)
1x pc met sweex usb (win 98)

usrobotics:
-dhcp aan
- encryptie aan (64bit)

heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen...het apparaat zelf kan niet kapot zijn, want heb hem al omgeruild voor een ander...zelfde probleem...

en het kan ook niet echt aan mijn netwerkkaart liggen, want op school bijvoorbeeld heb ik dit probleem nooit.

Trouwens!!: beide laptops vallen niet altijd op hetzelfde moment weg....vaak wel..maar niet altijd.
Pagina: 1