[PC]Final Fantasy XI Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 4.765 views sinds 30-01-2008

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 14:46

Major Carnage

waki miko Reimu

Niet helemaal. WHM is een job die gewoon een vereiste is om mee te partyen (komt in latere levels enigszinds verandering in), wat dus inhoudt dat zo'n persoon 'vanzelf' wel levelt. Als je na een uur zoeken eindelijk je WHM gevonden hebt dan neem je het sneller voor lief dat hij wat aankloot. Zolang je maar wat exp binnen krijgt :)
Daarnaast is valkurm de eerste echte party experience voor de meesten. Geef ze het voordeel van de twijfel.

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-05 15:22
Anoniem: 2557 schreef op 08 september 2004 @ 12:32:
Hey ik ben ook een fanboy :'( das nie lief!
Ik ook hoor. ;)
Ik maak bezwaar tegen het gebruik van het woord randdebielen. In mijn ogen zijn er mensen die verstand hebben van het spel en mensen die nog niet zoveel verstand hebben van het spel. Het is aan de ervaren mensen om de onervaren mensen te vertellen hoe het dan wel moet. Bijv. hoe stel je een party samen.
Tuurlijk heb je gelijk, maar iemand met een underlevelde/slechte subjob of slechte gear is toch niet gewoon onervaren.
Ik haat het gewoon als ik advies geef (wat ik altijd doe, heb er enkele vrienden aan over gehouden ook :) ) en het dan compleet genegeerd wordt.

WAR/WHM met sword en underlevelled sub, zeg ik dat axe/greataxe beter is, en dat WHM niks toevoegt als sub voor een WAR, zeker als het underlevelled is. "I'm only levelling WAR to 30 and then I'm getting PLD, I'm just levelling my healing and sword skills"
Zeg ik dat je die met PLD ook wel snel genoeg kan levellen, en dat je hiermee jezelf onnodig gimpt. "STFU noob, don't tell me how to play my game"
Yay, dan geef je advies (zonder "you suck" of iets dergelijks te zeggen, gewoon suggesties) wordt je ff beledigd.
Je hebt mensen die onervaren zijn, mensen die ervaren zijn, en mensen die onervaren zijn, geen advies aannemen en enkel aan hun xp denken.
Sorry voor het hele verhaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yinchie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 18:17
Hey elke nieuwelijk moet leren, dus jij bent zelf ook een randebiel geweest :)
Ikzelf heb al veel research gedaan, zowat alle fansites door zitten lezen inc. forums en aan mensen dingen vragen voor uitleg op IRC (en die mensen zijn longterm FFXI spelers).
En nog.... aantal dingetjes is vaagjes dus ik moet het eerst uitproberen om het te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62616

Baha schreef op 09 september 2004 @ 18:54:
Ik haat het gewoon als ik advies geef (wat ik altijd doe, heb er enkele vrienden aan over gehouden ook :) ) en het dan compleet genegeerd wordt.
Dat begrijp ik wel maar, als mensen jou advies niet overnemen. Dat is dan hun keus. Dat moet jij weer respecteren. Als je er echt niet mee kan leven dan moet je niet met die persoon in een party gaan zitten.

Dat hij jou ook nog eens een grote mond geeft dat slaat inderdaad helemaal nergens op.

Iets heel anders:
Om Rank 3 te halen moet je een draak verslaan. Probleem is dat het moeilijk is om een party voor dit soort dingen te vinden. Na twee dagen (niet aan één stuk natuurlijk) proberen een party bij elkaar te roepen had ik slechts twee mensen gevonden. Zelfs het bieden van een beloning van 3000gill per persoon mocht niet baten.

Drie is echt te weinig voor zo'n eind baas. We hadden niet eens een WHM. Dat was dus weer twee uur voor niets roepen en wachten geweest.

Opeens zegt één van de party members dat hij nog wel ergens een karakter had liggen. Ik begreep er niets van. Hij ging zijn andere karakter halen. "Let me start-up my other pc." Je voelt het al aankomen. Hij speelde met twee karakters tegelijk in mijn party 8)7 . Omdat ik na twee dagen helemaal wanhoopig was vond ik dit zo'n gestoord idee dat het misschien nog zou kunnen werken ook. We waren nu dus slechts met z'n vieren THF/MNK/WHM/PLD. In de echte wereld waren we met z'n drieen.

Wij naar de draak en we verslaan hem nog ook 8)7 Ik ben nu dus Rank 3 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Anoniem: 62616 schreef op 10 september 2004 @ 14:39:
Iets heel anders:
Om Rank 3 te halen moet je een draak verslaan. Probleem is dat het moeilijk is om een party voor dit soort dingen te vinden. Na twee dagen (niet aan één stuk natuurlijk) proberen een party bij elkaar te roepen had ik slechts twee mensen gevonden. Zelfs het bieden van een beloning van 3000gill per persoon mocht niet baten.

Drie is echt te weinig voor zo'n eind baas. We hadden niet eens een WHM. Dat was dus weer twee uur voor niets roepen en wachten geweest.

Opeens zegt één van de party members dat hij nog wel ergens een karakter had liggen. Ik begreep er niets van. Hij ging zijn andere karakter halen. "Let me start-up my other pc." Je voelt het al aankomen. Hij speelde met twee karakters tegelijk in mijn party 8)7 . Omdat ik na twee dagen helemaal wanhoopig was vond ik dit zo'n gestoord idee dat het misschien nog zou kunnen werken ook. We waren nu dus slechts met z'n vieren THF/MNK/WHM/PLD. In de echte wereld waren we met z'n drieen.

Wij naar de draak en we verslaan hem nog ook 8)7 Ik ben nu dus Rank 3 :Y)
Hehe ja, ik heb in Valkurm ook een WAR in m'n pt gehad die op een tweede PC een lvl40 PLD had die ons PLde :) werkte prima eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1184

Die rank 3 draak heb ik met 2 andere mensen verslagen ging best makkelijk eigenlijk.
Deden er 5 minuten over geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Die draak stelt inderdaad niet veel voor. Ik hielp eens mee met wat anderen, voor de grap eens als BLM. Tijdens de battle een disconnect gehad, waardoor ik als enige terug kwam. 50% hp over van dat beest. Uiteindelijk met 2hr erbij had ie nog 1% over, helaas. Maar dus wel 49% gesoloed..
Beest loopt verschrikkelijk traag, dus ontwijken is echt geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Heb de Rank3 draak al 5 keer gedaan ofzo, drie keer met linkshell en twee keer met random mensen die hulp nodig hadden toen ik toevallig in giddeus was.

Een keer ook met drie man, SMN die 2hr'ed, 2 SA's van mij en wat klappen van een war en de draak lag neer. :)
Dat begrijp ik wel maar, als mensen jou advies niet overnemen. Dat is dan hun keus. Dat moet jij weer respecteren. Als je er echt niet mee kan leven dan moet je niet met die persoon in een party gaan zitten.
Haha, ja daar heb je 100% gelijk in. Daarom maak ik liefst zelf mn parties, competente mensen bij mekaar zoeken, en als iemand zich lullig gedraagt > boot.
Voor newbies wil ik graag een iets mindere XP/hr hebben als ze erna ervarener zijn geworden (krijg ik zo'n warm fuzzy gevoel van :D ), maar voor idioten heb ik 0,0 tolerantie.
Aha, je bent een nin zonder Utsusemi? Aha je bent een damage dealer? En je hebt op level 13 niet de +1 lvl 13 katana's (die ik als blink tank wel had) maar de level 7 katana's, je eet daarenboven geen mithkabobs en je bent NIN/RNG terwijl je op een uur tijd geen enkele pijl geschoten hebt?
Daaag. /goodbye ;)
Neem ik wel die lvl 14 subless MNK als dmg dealer dankjewel. :)

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Vast wat gescout in Ifrit's Cauldron, gevreesd bij velen. Ik vond het wel een leuk mapje, jammer dat er zo weinig te doen is anders kwam ik er wel vaker.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/40924/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/40923/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/40922/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/40921/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yinchie
Hey hoe spelen jullie het? Ik neem aan op de PC.
Wat ik wilde weten is hoe de besturing is van FFXI, heb namelijk gehoord dat het zeer gaar is via de keyboard.
Gamepad beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:00

JJJ

Yinchie schreef op 12 september 2004 @ 03:19:
Hey hoe spelen jullie het? Ik neem aan op de PC.
Wat ik wilde weten is hoe de besturing is van FFXI, heb namelijk gehoord dat het zeer gaar is via de keyboard.
Gamepad beter?
Voor zover ik weet spelen vrijwel alle FlyingDutchmen members via het keyboard, en ik heb nog noooit klachten gehoord over de interface. Hij is even wennen, maar daarna speelt ie heerlijk weg. Gaar? Absoluut niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80871

JJJ schreef op 12 september 2004 @ 11:28:
[...]

Voor zover ik weet spelen vrijwel alle FlyingDutchmen members via het keyboard, en ik heb nog noooit klachten gehoord over de interface. Hij is even wennen, maar daarna speelt ie heerlijk weg. Gaar? Absoluut niet!
Daaraan toe te voegen is dat je de controls ook op de zogenoemde 'compact' mode kunt zetten, waar door je dus gewoon met [A][S][W][D] je poppetje bestuurd en met de muis de camera kunt roteren. Het enigste nadeel (wat ik heb kunnen ondervinden) hiervan is dat je je poppetje niet kunt besturen als je de chatbalk aan gebruiken bent (dus je moet dan de numeric keys gebruiken om hem te besturen).

De default configuratie is dus dat je je poppetje met de numeric keys moet besturen, welke ik dus wel gaar vind :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80871 schreef op 12 september 2004 @ 12:49:
[...]

Daaraan toe te voegen is dat je de controls ook op de zogenoemde 'compact' mode kunt zetten, waar door je dus gewoon met [A][S][W][D] je poppetje bestuurd en met de muis de camera kunt roteren. Het enigste nadeel (wat ik heb kunnen ondervinden) hiervan is dat je je poppetje niet kunt besturen als je de chatbalk aan gebruiken bent (dus je moet dan de numeric keys gebruiken om hem te besturen).

De default configuratie is dus dat je je poppetje met de numeric keys moet besturen, welke ik dus wel gaar vind :).
Vind je? Ik vind het juist heerlijk spelen...ik kan met m'n linkerhand alle macro's gebruiken (zonder op te houden met lopen) en met rechts het poppetje besturen EN door de menu's heen bladeren. Met de numpad sturen en de pijltjestoetsen gebruiken voor menu's gaat prima met 1 hand namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80871

Anoniem: 2557 schreef op 12 september 2004 @ 16:17:
[...]

Vind je? Ik vind het juist heerlijk spelen...ik kan met m'n linkerhand alle macro's gebruiken (zonder op te houden met lopen) en met rechts het poppetje besturen EN door de menu's heen bladeren. Met de numpad sturen en de pijltjestoetsen gebruiken voor menu's gaat prima met 1 hand namelijk :)
Okee okee, eerlijk gezegd heb ik het nooit intensief gebruikt. Mijn eerste indruk was slecht dus ben ik daarna gelijk overgestapt naar 'compact', de manier die je al kent uit andere spellen en dat pakte veel makkelijker op. Maar ja, eigenlijk mag ik niet oordelen over de 'default' dus ik neem het terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Ik wist eerst niet dat compact bestond, en kon aan de default mode neit gewend raken, dus hb ik eeen hele tijd met gamepad gespeeld.
Het gaat best goed voor bewegen en chatten enzo (je kan ook bewegen en dergelijke terwil je op keyboard typt), maar het macro systeem was me te beperkt.

Twee lijsten van tien macro's, bij controller twee knoppen om de lijst op te roepen, dan naar de jusite macro scrollen en dan op confrim drukken.
Veels te omslachtig als je veel macro's hebt, nee geef me dan maar Alt+1 SATA, Ctrl+0 om ff een beastcoin te pikken, Alt+5 voor flee voor een snelle pull, en dan de twee pulling macro's (found it!) <t> <call21> en (fishing) <t> met ranged attack.
Dat is dan nog maar een kleine selectie, ik heb er nog wat meer met recasts en dergelijke, en er komen nog equipment changes enzo bij. Maar mages hebben het van het begin af al lastig met snelle heals met controllers denk ik. :)

Accomplishment : Gisteren/vannacht R4 en R5 gedaan met mn LS, airship pass at last! :Y)
begonnen om 3h en door het wachten op andere mensen en veel gesneak en invis hadden we pas gedaan rond 11h vanmiddag.
Zat een level 21 bij, infeite had ie vrijdag net rank 3 gehaald (heb de bastok draak eens mogen afmaken voor de verandering :P ) en dan nu ook rank 4 en 5, heeft rank 5 gehaald op minder dan 10 dagen playtime. :+

Owkay, nu ga ik snel even mn cooking verder levellen tot 60 (al een maand 51 :X ) en dan kan ik beginnen met woodworking..of misschien alchemy of smithing of whatever. Craften is verslavend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115621

Anoniem: 2557 schreef op 02 september 2004 @ 21:54:
[...]

Hebben ze intussen internet in Eersel ja? :P

Maar goed, het is niet alleen een rare vraag, het is ook een overbodige vraag. Als je niet minderjarig bent: vraag gewoon een cc aan! Kost bijna niks en je kunt gewoon voor jezelf betalen. Geloof iig maar niet dat er iemand is die zijn cc nummer aan je gaat geven zodat jij FFXI kan spelen :X
Maar ze accepteren toch aleen maar amerikaanse credit cards ??Ik speel ook veel iever via een credit card(stuk goedkoper)maar op het moment kan ik om de maandehn even 40 euro gaan betalen voor eeen timecard(city of heroes)maar ik ben van plan om in de toekmost ook met ffxi te beginnen.maar hoe is het dan mogelijk een nl cc te gebruiken,of bedoel je met aanvragen vraag een us card aan,and if so,hoe dan,sinds ik pas 15(bijna 16)mag dat toch nog niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115621 schreef op 12 september 2004 @ 20:07:
[...]

Maar ze accepteren toch aleen maar amerikaanse credit cards ??Ik speel ook veel iever via een credit card(stuk goedkoper)maar op het moment kan ik om de maandehn even 40 euro gaan betalen voor eeen timecard(city of heroes)maar ik ben van plan om in de toekmost ook met ffxi te beginnen.maar hoe is het dan mogelijk een nl cc te gebruiken,of bedoel je met aanvragen vraag een us card aan,and if so,hoe dan,sinds ik pas 15(bijna 16)mag dat toch nog niet ?
Nee je kan gewoon met een Nederlandse credit card spelen. Als je de import versie gaat spelen moet je alleen een Amerikaans adres opgeven bij registratie, vervolgens kun je bij betalinggegevens gewoon een Nederlandse credit card opgeven en een billing adres, wat niet hetzelfde hoeft te zijn dan het (valse) woon adres. Maar als je toch nog niet speelt kun je net zo goed de Europese release even afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jah dat was ik van plan ook,maar als ik dus de eu versie koop,kan ik gewoon bv mijn rabo of sns bank opgeven bv? en is dit niet onveilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115621 schreef op 12 september 2004 @ 22:07:
jah dat was ik van plan ook,maar als ik dus de eu versie koop,kan ik gewoon bv mijn rabo of sns bank opgeven bv? en is dit niet onveilig?
Je kunt niet je bankrekeningnummer geven lol. Je betaalt aan Japanse meneeren. Die hebben nog nooit van de Rabobank gehoord.

Een CC is niet onveilig. Je moet hem natuurlijk niet laten slingeren. De cc moet van Mastercard of VISA zijn. American Express wordt niet geaccepteerd. Ik heb dus een postbank Mastercard CC.
Anoniem: 115621 schreef op 12 september 2004 @ 20:07:
Maar ze accepteren toch aleen maar amerikaanse credit cards ??Ik speel ook veel iever via een credit card(stuk goedkoper)maar op het moment kan ik om de maandehn even 40 euro gaan betalen voor eeen timecard(city of heroes)
Betaal jij elke twee maanden 40 euro voor city of heroes?!? Sjees dat is echt veel.

Ik verbaas me echt dat sommige mensen tijd vinden/hebben om twee of meer MMORPG's te spelen.
Baha schreef op 12 september 2004 @ 19:44:
Zat een level 21 bij, infeite had ie vrijdag net rank 3 gehaald (heb de bastok draak eens mogen afmaken voor de verandering :P ) en dan nu ook rank 4 en 5, heeft rank 5 gehaald op minder dan 10 dagen playtime. :+
Die lvl 21 had zeker wel goeie vrienden :) . Ik word ook regelmatig geholpen door high-levels en dat is meestal wel jammer. Vooral bij quests en missies mis je dan het gevoel van voldoening.

Wat wel erg leuk is als een high-level een vriend is van iemand die in jou party zit. Je kunt dan blijven pullen. De high-level WHM zorgt voor zijn vriend en automatisch ook voor de party :Y) . Dat heb ik vandaag twee keer achter elkaar mee mogen maken in Kazham. Iedere kill minimaal 200EXP en nauwelijks downtime :*)

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 62616 op 13-09-2004 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jah :( 30 euro voor de timecard,10 euro verzend kosten,tis echt belachelijk,maar der is geen andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yinchie
hehe idd, zag het bij dynabyte.nl zo'n timecard, kost 39,95 euro. 60 dagen geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kun je dan kort uitleggen hoe dat dan gaat dat spel? city of heroes? Werkt het heel erg anders als FFXI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Anoniem: 62616 schreef op 12 september 2004 @ 23:46:
Die lvl 21 had zeker wel goeie vrienden :) . Ik word ook regelmatig geholpen door high-levels en dat is meestal wel jammer. Vooral bij quests en missies mis je dan het gevoel van voldoening.
Heh, was nog maar net in de Linkshell, maar aangezien ik anders de enige zou geweest zijn (ik voelde me net zo speciaal, zoveel moeite for lil' ol' me O+ )
Je hebt wel gelijk, maar ik ben zoiezo van plan om zelf ook mensen te helpen, dan heb ik daar weer voldoening aan.
(BTW, bij deze missies begint het plot dus echt wel vet te worden, ik heb hernieuwde mood om door te grinden om de volgende missies te doen nu :9 )
Wat wel erg leuk is als een high-level een vriend is van iemand die in jou party zit. Je kunt dan blijven pullen. De high-level WHM zorgt voor zijn vriend en automatisch ook voor de party :Y) . Dat heb ik vandaag twee keer achter elkaar mee mogen maken in Kazham. Iedere kill minimaal 200EXP en nauwelijks downtime :*)
Argh, powerlevel wordt dat genoemd. Als het een competente en voldoende high level power leveller is kan het best wel snel gaan. Maar ben een keer in valkurm in een pt verzeild geraakt waar de leader meteen zei "chill guys, got a pwrlvl comin".
Powerleveller komt, is een level 35 WHM ofzo, ben het kwijt. We krijgen een dubbele Leecher link, powerleveller blijft ons healen, krigjt hate en sterft jammerlijk.
Een powerleveller =/= geen excuus om geen WHM te hebben, hebben die twee toen ook wel geleerd. :+

Maar bij een powerlevel krijg ik een veel wrangere nasmaak dan bij high level help bij missions of quests.
(kun je de NIN flag quest voorstellen als je ze zou moeten doen op lvl30 ; :o )

Ow, nog even iets, je doet het mss al, maar laat je pt zoveel mogelijk tegen beastmen vechten (nu gobs in jungles). Nothing beats xp krijgen en terwijl nog een stackje of twee silver beastcoins (en binnenkort mythril en gold :o ) stealen. Mensen die niet willen dat je in pt's stealt zijn gewoon jaloers, je verliest misschien een hit elke vijf minuten? :?
(Je merkt het, ik ga THF toch misschien maar blijven doen, TH2 zou toch wel nice zijn :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62616 schreef op 13 september 2004 @ 23:51:
Kun je dan kort uitleggen hoe dat dan gaat dat spel? city of heroes? Werkt het heel erg anders als FFXI?
wel,coh heeft naast een bankreking bill systeem een tiemcard systeem,de kaarten zijn iets van 40 euro voor 60 dagen,behalve dan bij dim+ daar kosten ze 40(plus nog eens 7 eruo verzendkosten,ik koop mijn volgende kaart dus ook eregns anders,hallo 7 euro mijn god)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:49
7 euro is verzekerde verzending.
(Denk dat ik teveel koop via het internet).

Ik ben van plan om FF XI te gaan spelen wanneer deze uitkomt in Europa.
Dit is morgen (hoop dat ie dan ook al te koop is aangezien de release in de winkels 17 september is) en laat ik nu toevallig eens vrij zijn! O-)

Ik heb uit de website van Playonline begrepen (of ergens anders, kan het me niet meer herinneren) dat Europa kan connecten met de rest van de wereld. Dus dat alles gelinked is. Ik weet niet in hoeverre dit waar is maar goed.

Is het trouwens makkelijk om je CreditCard om te zetten naar een andere. Dit omdat ik em morgen ga halen en op het moment mijn oude nog actief is. Deze wordt opgeheven en vervangen door een andere CC (Postbank heft de Ego CC op namelijk) met een ander nummer. Ik heb namelijk niet echt zin om tegen mensen aan te praten en wil dit gewoon makkelijk online kunnen doen of iets dergelijks.

Ik kan echt niet wachten tot het spel eindelijk uit is!

• Baha
Je komt hoogstwaarschijnlijk op de gewone servers terecht ja, de amerikanen zijn ook bij de japanners terecht gekomen (tot grote ergernis van somiggen van beide partijen :+ )
Volgens mij moet je wel in de playonline browser je credit card nummer kunnen veranderen, maar ik heb het nog niet echt nagekeken.

Als er iemand een worldpass wil voor phoenix (waar ik zit samen met nog een zestal belgen en minstens 1 nederlander) mag je gerust een vraagje posten, maar er zitten meer nederlanders op andere servers denk ik, je moet zelf maar zien dus. :)

Veel succes en hou ons geupdated met je avonturen he. :)

maar hoe komt het dan dan een klasgenootje(vandaag: leraar: waarom heb jij je huiswerk niet af leerling: ja ik was terra nogiets master geworden,en had geen tijd meer voor het huiswerk) van mij die swg speeld wel gewoon via de giro kan betalen,heeft sony soms een uitgebreid betaal systeem in europa ?

Baha schreef op 14 september 2004 @ 01:31:
Maar bij een powerlevel krijg ik een veel wrangere nasmaak dan bij high level help bij missions of quests.
(kun je de NIN flag quest voorstellen als je ze zou moeten doen op lvl30 ; :o )

Ow, nog even iets, je doet het mss al, maar laat je pt zoveel mogelijk tegen beastmen vechten (nu gobs in jungles). Nothing beats xp krijgen en terwijl nog een stackje of twee silver beastcoins (en binnenkort mythril en gold :o ) stealen. Mensen die niet willen dat je in pt's stealt zijn gewoon jaloers, je verliest misschien een hit elke vijf minuten? :?
(Je merkt het, ik ga THF toch misschien maar blijven doen, TH2 zou toch wel nice zijn :Y) )
Wat grappig jij vind een PLer bij EXP parties wel een probleem en ik niet. En ik vind high level help bij een missie of quest eigenlijk niet kunnen en jij vind dat juist weer wel kunnen.

Als de sterkte van de party het toe laat dan vecht ik tegen beastmen. Mensen die niet willen dat ik steel ben ik nog niet tegengekomen.
Anoniem: 115621 schreef op 14 september 2004 @ 21:36:
[...]
wel,coh heeft naast een bankreking bill systeem een tiemcard systeem,de kaarten zijn iets van 40 euro voor 60 dagen,behalve dan bij dim+ daar kosten ze 40(plus nog eens 7 eruo verzendkosten,ik koop mijn volgende kaart dus ook eregns anders,hallo 7 euro mijn god)
Ik bedoelde eigenlijk hoe de gameplay can CoH zich verhoudt tot FFXI. Maar ik lees wel een review. Hoef jij het niet meer te doen :)
Anoniem: 115621 schreef op 15 september 2004 @ 20:37:
maar hoe komt het dan dan een klasgenootje van mij die swg speeld wel gewoon via de giro kan betalen,heeft sony soms een uitgebreid betaal systeem in europa ?
Wat is swg? SONY zit volgens mij niet aan Square Enix vast. Volgens mij zijn dat juist concurrenten.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 62616 op 15-09-2004 22:45 ]

• Baha
[quote]Anoniem: 62616 schreef op 15 september 2004 @ 22:42:
Wat grappig jij vind een PLer bij EXP parties wel een probleem en ik niet. En ik vind high level help bij een missie of quest eigenlijk niet kunnen en jij vind dat juist weer wel kunnen.
/quote]
Ach, ik vind het een groter probleem bij XP parties, ik had natuurlijk kunnen wachten tot ik level 40-50 ben om die missie te solo'en (ik had zoiezo 90% vd missie kunnen solo'en met tonko en sneak oils)
Bij een missie heb je ofwel de keuze om een grote alliance te maken op de juiste level, waarbij ik persoonlijk enkel net iets meer voldoening krijg dan ik zou krijgen bij high level help. Een competente alliance bijeen krijgen duurt veel, veel langer en de missie duurt ook veel, veel langer (omdat er vd 18 mensen wel zullen bij zijn die geen sneak oils of prism powders willen kopen).
Ik wil echt niet wachten tot level 40+ om airship te kunnen nemen, hoe moet ik snel van Bastok/Windurst/San d'Oria naar Jeuno raken om stuff te kopen of te verkopen (vooral voor mn crafting carriere, want de guilds zijn in de beginsteden).
Je hebt meer voldoening bij het zelf doen, maar het is niet practisch voor mij om dit nu te doen.

Bij XP parties doe je ervaring op, een WAR leert te provoken, een BLM leert te MB'en en zich in te houden, een RNG leert ook zijn damage binnen de perken te houden, enzovoort. Een Dunes party is echt een hele slechte plaats omdat je dan de echt nieuwe spelers niet de kans geeft om te leren. De subjob van mijn subjob is gepowerleveld (van 8.5 - 10) omdat mijn vriend het me aanbood en ik toen in een semi static zat met mn subjob waardoor ik een gelevellde subjob voor mijn subjob nodig had (volg je nog? :+ ).

Als een group een powerlevel nodig heeft is de kans groot dat ik een andere zoek, die zonder powerlevel waarschijnlijk efficienter werkt dan die met. (meestal is dit zo)
Veel mensen die powerlevellen willen hun vrienden snel op hun level willen krijgen om met hen te party'en, je hebt er toch niks aan als ze hun job nooit geleerd hebben? Je kan je vrienden dan beter geld geven om mithkabobs te kunnen eten dan ze te powerlevellen, bijna niemand eet food op lowbie levels, doet pijn om te zien.

Anyways, verschil van mening moet er zijn. :)

• Yinchie
Als goed is krijg ik morgen FFXI binnen ! wohoo.
GameCom shop en Dimension Plus hebben de Europese versies binnen.

• Arunia
Ik had em vandaag of gisteren al moeten hebben!

Ach, het is koopavond. Misschien dat ie toch nog vanavond binnen komt.
Bij ons hebben ze een contract met Dimplus namelijk, alleen ze zijn op het moment een beetje erg traag!

Ik had zo graag vandaag online gewilt.

Morgen weer een dag, maar dan moet ik eerst nog werken.

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Bereid je maar vast voor op een heleboel patches die zo een paar uur in kunnen nemen.
Laatste dagen ook gigantisch veel maintenance trouwens, maarja ergens wel begrijpelijk met zulke enorme veranderingen :)

• Yinchie
Heb het besteld vorige week bij GameCom shop en betaald, vandaag hebben ze het verzonden dus krijg ik het morgen, zo niet dan zaterdag :)
GameCom verkocht het spel voor 34,50 euro. Vorig week, zijn nu al weer 2 euro duurder en Dimension Shop is ook al duurder geworden.
Gelukkig dat ik vorige week al pre-ordered heb en vooruitbetaald :)

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-05 21:41

Snappie88

Mr. Hollywood

IK HEB HEM BINNEN!!!

Jawel, Snappie gaat online in een MMORPG, m'n eerste. Ga proberen de Ragnarok server in te komen (toch wel vanwege de Nederlanders), en ga dan maar eens een black of white mage proberen (ben er nog steeds niet uit welke :P).

Damn, heb er zin in, heb er zin in, heb er zin in, heb er zin in :D:D:D

(overigens, wat een gezeik met dat playonline, veel vensters, veel vragen, veel dode eindjes :S)

Surfin' paradise!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:00

JJJ

Op de Titan server zitten wij ook met een Nederlandse linkshell genaamd de FlyingDutchmen. Als je zin hebt om onze gezellige linkshell te joinen dan moet je maar een gil geven: wij regelen wel een worldpass voor je :)

Anoniem: 123636

hallo ik heb wel zin om jullie op Titan server te joinen heb sins gisteren ook final fantasy 11 en ben nog op zoek naar een goede server waar ook een Nederlandse linkshell is hoop dat ik jullie kan joinen

groetjes phoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yinchie
JJJ, ik wil ook zeer graag op de Titan server spelen, niet alleen wegens FlyingDutchmen maar ook omdat ik paar buitenlandse mensen ken die er ook daar spelen.
Zou het leuk vinden als ik een worldpass kan krijgen van je.

Vandaag smiddags, als de PTG niet te laat is, ontvang ik de Europese versie van FFXI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Voor een Titan Worldpass kan je het beste even een post maken op het Flying Dutchmen forum.

Verdere informatie over de Linkshell en de members is de vinden op de main page.

Vandaag 'even' met een LS maat op pad geweest om de Vahzl scroll te getten.. Uiteindelijk na 4.5 uur dat ding geget.. wat een gigantisch slechte droprate van die chest key zeg..

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/41462/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/41461/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yinchie
Heb het gevragen daar, nog steeds geen antwoord :'(
Iemand een worldpass voor me, server Titan... please :P

vraagjes

Ik ben gestopt met city of heroes(het werd saai,update 2 kon me er niet van weerhouden)anyway ik wil rond januari met ffxi beginnen:

1) Ik heb gehoord dat je aleen met mastercard/via etc kan betalen,dus geen timecard,wat zijn de maandelijkse kosten van ffxi via mastercard??(ik wil er een gaan openen)

2) dr komt toch een addon aan,chains of promnogwat,moet ik deze kopen om nog ffxi te kunnen spelen,of kan ik gewoon alleen ffxi kopen en spelen?

• Yinchie
1) 12,95 USD per maand.
2) Chains of Promethia zit er gratis bij de Europese versie van FFXI.

Hey weet er iemand hoe je iets "stacked" bij de Auction gebouw?
En waar kun je je vis gedoe halen?

Yinchie schreef op 18 september 2004 @ 20:59:
1) 12,95 USD per maand.

Je kunt alleen stacks aanbieden van 12 stuks. Dus je kan:
1 firecrystal aanbieden, of;
12 firecrystals aanbieden

Niet meer en niet minder dus, ik spaar bijvoorbeeld crystals en lumbers altijd op tot ik er 12 heb, omdat ze dan maar 1 AH slot innemen.

Yinchie schreef op 18 september 2004 @ 20:59:
1) 12,95 USD per maand.

oh cool thx :),1 ding nog,kan ik ook betalen via mastercard die ik aangevraagt heb via sns bank?? (dus een nederlandse mastercard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik kan betalen met mijn postbank mastercard, dus ik denk het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alright cool,maar is mastercard ook voor beneden 18 of aleen voor 18+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
18+ volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hm,meschien kan ik mijn ouders zo ver krijgen dat ie op hun naam komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45378

Vroeg me af of er nog meer Nedrlanders net al mij op de Valefor server zitten

Oh en als iemand een worldpass wil voor Valefor laat het dan even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat bedoelen jullie precies met die worldpasses?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 115621 op 19-09-2004 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115621 schreef op 19 september 2004 @ 18:56:
Wat bedoelen jullie precies met die worldpasses?
Een worldpass is een code die je kan ingeven bij het aanmaken van een account. Door het ingeven van deze worldpass ben je er zeker van dat je in die wereld komt te spelen. Er zijn in totaal 30 werelden (servers), deze zijn allemaal geschijden van elkaar om de serverload te beperken, spelers in de ene wereld kunnen niet samen spelen met spelers uit een andere wereld. Als je geen worldpass opgeeft bij het aanmaken van je account wordt je op een willekeurige van de 30 werelden geplaatst en kan het dus zijn dat je bijvoorbeeld niet met je vrienden kan samenspelen omdat die op een andere server zitten.
Een worldpass voor een bepaalde wereld kan door iemand die al in die wereld speeld worden gekocht (met game geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga er zo eentje kopen voor Scorpion :) als ik het goed begrijp kun je die code binnen 7 dagen aan meerdere personen geven, dus als er meer mensen net als ik en Scorpion op Fairy willen spelen. Let me know (binnen 7 dagen dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Anoniem: 2557 schreef op 19 september 2004 @ 22:52:
Ik ga er zo eentje kopen voor Scorpion :) als ik het goed begrijp kun je die code binnen 7 dagen aan meerdere personen geven, dus als er meer mensen net als ik en Scorpion op Fairy willen spelen. Let me know (binnen 7 dagen dus).
Natuurlijk willen meer op Fairy spelen, want Fairy is simpel weg gewoon the place to be. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Even zonder dollen.
Wat is de beste server om op te spelen en waarom?
Ik had het spel afgelopen donderdag moeten krijgen alleen er is nog steeds niet geleverd.
Ik hoop dat ik vanmiddag gebelt wordt en dat ik em eindelijk vanavond kan spelen, maar ik ben bang dat dat pas morgen is.

Ik wil namelijk op een server spelen waar zo min mogelijk iritante personen rondhangen.

Let me know.

Misschien kan ik dan bij jullie joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ho is het solo gedeelte van dit spel eigenlijk??? is het niet te doen,en moet je een team joinen of kun je best ook wel eeen hoog lvl komen door alleen maar te singelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dat is trouwens een hele goede vraag.

Ikzelf vind het niet heel erg om een team te joinen, maar ik heb niet altijd tijd om te spelen. Dus dat is wel iritant voor andere mensen. Aangezien mijn Diablo guild voor zover ik weet niet meer echt actief is en dus waarschijnlijk ook niet in FFXI, dan zal ik grotendeels alleen spelen.

Ik ben benieuwd, maar ik denk dat je toch wel een paar bunnies moet kunnen killen in je eentje. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NielsOveres schreef op 20 september 2004 @ 07:46:
Even zonder dollen.
Ik had het spel afgelopen donderdag moeten krijgen alleen er is nog steeds niet geleverd.
Ik hoop dat ik vanmiddag gebelt wordt en dat ik em eindelijk vanavond kan spelen, maar ik ben bang dat dat pas morgen is.

Ik wil namelijk op een server spelen waar zo min mogelijk iritante personen rondhangen.

Let me know.

Misschien kan ik dan bij jullie joinen.
Moeilijk te zeggen wat de beste server is, ik denk dat de meeste net als mij maar ervaring hebben op 1 server.

Als je voor ervaren Nederlandse spelers komt ben je Valefor niet op het juiste adres, ik ben in de 10 maanden dat ik het speel ongeveer 10 Nederlanders tegen gekomen. Hoe de stand na de release in Europa is kan ik nog niet zeggen.
Wat je op Valefor wel veel hebt zijn Japanners (ruim de helft), het voordeel hiervan is dat deze het spel al 2 jaar spelen en dus veel ervaring hebben. De meeste van deze Japanners hebben er geen probleem mee om met niet-Japanners samen te spelen, met de auto-translate functie kom je een heel eind, ook zijn er aardig wat die juist willen dat je Engels praat omdat ze het zelf dan beeter kunnen leren.
Verder zijn er zeer veel behupzamen personen op Valefor, je krijgt (bijna) altijd antwoord op je vragen. Ook als je hulp nodig hebt is het niet zo moelijk om dat te krijgen.
Iritante personen zijn ook hier wel aanwezig, maar gelukkig niet zo veel. Ik denk dat je deze op elke server wel hebt.
Anoniem: 115621 schreef op 20 september 2004 @ 07:49:
ho is het solo gedeelte van dit spel eigenlijk??? is het niet te doen,en moet je een team joinen of kun je best ook wel eeen hoog lvl komen door alleen maar te singelen?
Het spel is met name gericht om in een team te spelen. Voor de eerste 10 levels speel je het beste solo met elke job. Ik neem mijn jobs altijd de eerste 15 levels solo, gaat naar mijn idee sneller. Na level 15 is het nog wel mogelijk om solo te spelen met alle jobs, maar dan zal het een stuk langzamer gaan dan in een team. Beastmaster is naar mijn idee de enige job waarmee je solo kan spelen tot aan level 75 (level 75 is (op dit moment) het maximale level)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik hoef niet zozeer met NLers te spelen, maar het maakt me opzich niet zoveel uit.
Opzich een beetje rustige server lijkt mij best wel lekker om op te spelen, maar misschien dat iemand anders me nog ervaringen kan geven over bepaalde servers.

Speel je zelf op de Valefor server?

Overigens heb ik nog een vraag, maar ik denk dat ik het antwoord wel al kan raden.
Is het mogelijk om op één account met 2 personen tegelijk (ieder een ander character) te spelen?

[ Voor 25% gewijzigd door Arunia op 20-09-2004 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het voordeel van Fairy is dat het nog geen overbevolkte server is, zover ik heb begrepen is het 1 van de rustigere servers (nog wel tenminste). Irritante figuren ben ik niet echt tegengekomen alleen wat Chinese logging bots die wel gruwelijk irritant zijn.

Je kan meestal tot een level of 15 wel solo spelen trouwens, daarna moet je echt gaan samenspelen. Je KAN wel solo blijven levelen maar dat gaat zooooo traag, een beest waar je flinke moeite mee hebt levert je dan misschien 50 exp op, terwijl je in een groep aan de lopende band beestjes kan slachten die 100-200 exp opleveren.

@nielsoveres: als jij hem vanmiddag krijgt vergeet vanavond spelen dan maar :D eerst acht (8!) CD's installeren, dan alles registeren, en dan 2 uur lang updates downloaden...

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 2557 op 20-09-2004 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
haha! Ja, dat geloof ik best.

Maar ik heb nu die snelheidsverhoging van Chello dus denk dat het wel mee zal vallen. Het zijn geloof ik maar 7 cd's bij de euro versie.

Fairy server? Klink wel lekker gêh O+ Grapje!
Als het een lekker rustige server is, dan vind ik dat wel interessant.
Je krijgt wel een message van me als ik daar heen wil :Y)

Btw,

ik heb je verzameling ff bekeken van FF.
Die Yuna trouwjurk statue is echt gaaf!
Ikzelf heb op het moment Cloud met Daytona Hardy (motor) en wil ooit nog weleens de Highwind hebben. Misschien dat ik die Materia beelden nog ga kopen.

Denk eigenlijk dat ik vandaag FFXI nog niet binnen krijg en dat het morgen pas wordt. Maar ik begin er echt een zwaar hoofd in te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NielsOveres schreef op 20 september 2004 @ 13:58:

ik heb je verzameling ff bekeken van FF.
Die Yuna trouwjurk statue is echt gaaf!
Ikzelf heb op het moment Cloud met Daytona Hardy (motor) en wil ooit nog weleens de Highwind hebben. Misschien dat ik die Materia beelden nog ga kopen.

Denk eigenlijk dat ik vandaag FFXI nog niet binnen krijg en dat het morgen pas wordt. Maar ik begin er echt een zwaar hoofd in te krijgen.
Je houdt wel van dure dingen he :) Yuna Wedding Dress kostte me $225...prijzig dingetjes. Inmiddels zijn ze al meer dan $300 waard dus wat dat betreft was ik er wel op tijd bij. Highwind vind je echt niet onder de $1000 trouwens :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
hehe, heb ook een dure smaak en zeker wat betreft FF VII, het is mijn meest favoriete spel.

Die Cloud ligt tussen de nummer 1500 en 2000 van de 5000 die er gemaakt zijn over de hele wereld. Hij kostte me 275 euro. Ik hoorde later dat op het moment dat ik em haalde, er net iemand anders was die em ook wilde hebben.!!!! Mwuahahhaa!

Ik weet dat die Highwind zo duur is, maar ja. Je vind hem zelfs haast nooit. Ooit misschien. Denk het zelf alleen niet dat ik em zal kopen. Is net iets te duur.
Zag net wel een Van'adiel klok te koop staan. Kost 100 euro startprijs en voor 120 mag ie em meteen hebben. Is alleen nog in Japan gereleased.
Hiermee kun je de tijd en de standen of grotes van de maan bekijken die er op dat moment in Van'adiel is.
Is wel kewl, maar ook beetje duur. Wie weet komt ie in de EU ook nog wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NielsOveres schreef op 20 september 2004 @ 11:37:
Ik hoef niet zozeer met NLers te spelen, maar het maakt me opzich niet zoveel uit.
Opzich een beetje rustige server lijkt mij best wel lekker om op te spelen, maar misschien dat iemand anders me nog ervaringen kan geven over bepaalde servers.

Speel je zelf op de Valefor server?

Overigens heb ik nog een vraag, maar ik denk dat ik het antwoord wel al kan raden.
Is het mogelijk om op één account met 2 personen tegelijk (ieder een ander character) te spelen?
Valefor is niet echt een rustige server, het voordeel hiervan is wel dat je snel een team bij elkaar hebt. Een nadeel is de rent-a-chocobo prijs deze kan met name in het wwekend erg duur zijn. Op dit moment van schrijven zitten er 4586 mensen ingelogt op Valefor.

Ja, ik speel zelf op Valefor :)

Je kan wel 2 personages aanmaken op 1 account, maar naar mijn weten kan je niet met bijde tegelijk spelen, je zou dan de melding krijgen dat je al bent ingelogt, heb het echter nog nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik denk zelf ook dat het niet zal werken, maar zal het wel een keer proberen.

Kan ik met mijn meiske samen spelen. Anders wordt het toch een abotje erbij nemen. Ze moet het dan alleen wel vaak gaan spelen, anders is het zonde.

Is het trouwens mogelijk om een tijdje niet meer te spelen (zonder door te betalen) en dan weer met je chars verder te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je je account cancelled blijft het de rest van de lopende maand, waar je al voor hebt betaald, geldig. Hierna blijft je ID nog 3 maanden beschikbaar. Ga je binnen deze 3 maanden weer spelen kan je gewoon weer verder gaan. Als je pas na 3 maanden weer je account activeerd dan moet je weer opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Anoniem: 115621 schreef op 20 september 2004 @ 07:49:
Het kan wel, maar als team levellen gaat een stuk sneller. Er is 1 job die hier buiten valt, de Beastmaster. Deze kan zich bijna helemaal alleen naar level 75 schoppen (alleen enkele missies die op die weg nodig zijn kunnen dan niet alleen)
Echter deze job kan je pas unlocken als je al een andere job op level 30 hebt.
In het begin is soloen beter (tot zeg, level 15). Daarna is het sneller in een party. De meeste jobs kunnen na level 30 niet meer soloen voor experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NielsOveres schreef op 20 september 2004 @ 07:46:
Even zonder dollen.

Ha ha er bestaat niet zoiets als een irritante-personen-filter. Of een anti-hufter-blokkeerder :) .

Voor alle servers (en de echte wereld) geldt: "what goes around comes around." Mensen onthouden je. Ben jij aardig dan krijg je meestal aardigheid terug ben je irritant of vervelend krijg je dat net zo goed terug.

Dat zul je gaan merken bij party-invite-discussies. "Zullen we Jantje uitnodigen?" "Nee hij was de vorige keer arrogant." "Oke dan nodigen we nu Pietje uit."

Bovendien is het ook wel eens goed om een keer flink ruzie te maken. Leg je meningsverschillen wat betreft het spel maar op tafel. Dan kun je het daarna weer bijleggen of niet natuurlijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 62616 op 20-09-2004 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Anoniem: 62616 schreef op 20 september 2004 @ 17:46:
[...]

Ha ha er bestaat niet zoiets als een irritante-personen-filter. Of een anti-hufter-blokkeerder :) .
Blacklist. O+
Als mensen obscene dingen of dergelijke lopen te shouten gooi ik ze op mn blacklist (dan kan je deze mensen niet meer horen) en ben ik er vanaf. :)
Een weekje later gooi ik ze er meestal weer af, mensen kunnen veranderen, maar ik wil geen crap horen als ik uren in Windurst waters zit te synthen. :P

Er is wel een "karma" systeem zoals Blafhert zegt, persoon X wordt niet geinvite omdat enkele mensen in de pt hem kennen en hem een lul vinden, persoon Y wordt van 6 area's verder geinvite omdat de pt weet dat hij goed is.
Connecties zijn heel belangrijk, als je veel mensen helpt herinneren ze dit meestal wel, en heb je mensen die jou later ook wel eens willen helpen.

Zoals gezegd, solo'en lukt wel goed tot 15, lukt nog traagjes tot 30, en dan word het quasi onmogelijk, met als utizondering beastmaster. De nadruk ligt heel hard op PT's.

Ik zit op de Phoenix server, de server valt me mee (ook niet zo druk dacht ik), ik ben er gegaan voor de linkshell van Little Gamers, een webcomic, te kunnen joinen en ik heb het me nog niet beklaagd.
(voor webcomic fans, de LS van Little Gamers is niet de enige, ook die van Real Life zit op Phoenix, ook Ian van Machall en die kerel van VGcats dwalen er rond dacht ik. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Baha schreef op 20 september 2004 @ 19:14:
[...]

Blacklist. O+
Als mensen obscene dingen of dergelijke lopen te shouten gooi ik ze op mn blacklist (dan kan je deze mensen niet meer horen) en ben ik er vanaf. :)
Een weekje later gooi ik ze er meestal weer af, mensen kunnen veranderen,
Inderdaad dat zou een optie voor je kunnen zijn. Zelf ben ik daar niet zo'n fan van. Ik ben meer voor aanpakken dan negeren.

Mensen die onbehoorlijke dingen doen bijv. mensen oplichten en schelden. Die houd ik heel kort en reporteer dat aan de GM = GameMaster. Heb dat gister voor het eerst gedaan. Ik weet niet wat de GM met die persoon zal doen.

Als je ze negeert heb je geen bewijs dat ze jou uitschelden. Je weet het namelijk niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 62616 op 20-09-2004 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Baha schreef op 20 september 2004 @ 19:14:
[...]
Ik zit op de Phoenix server, de server valt me mee (ook niet zo druk dacht ik), ik ben er gegaan voor de linkshell van Little Gamers, een webcomic, te kunnen joinen en ik heb het me nog niet beklaagd.
(voor webcomic fans, de LS van Little Gamers is niet de enige, ook die van Real Life zit op Phoenix, ook Ian van Machall en die kerel van VGcats dwalen er rond dacht ik. :) )
Dan wordt het waarschijnlijk de Phoenix server.
Door de Webcomic van Little Gamers wilde ik graag FFXI gaan spelen namelijk! Was helemaal vergeten dat ze op die server zaten.

Is het mogelijk dat ik dan bij jou kom bedelen om een Worldpass? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
NielsOveres schreef op 20 september 2004 @ 22:03:
[...]
Is het mogelijk dat ik dan bij jou kom bedelen om een Worldpass? :9~
Hehe, wat een toeval, stuur me maar een mailtje of een pm als je het binnen hebt, dan regel ik je een worldpass en een linkpearl bij een van de sackholders. :)

Het kan aan mij liggen, maar ineens zijn de crystalprijzen heel fors gezakt, fire stacks zijn ineens maar 2.2k en earth is terug down naar 500. (dit is dus weer op Phoenix)
Ik ga me ff bezig houden met craften denk ik. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Dat is een trend die zich voordoet bij elke grote release. Oa: NA PC launch in okt 2003, de kerst erna, PS2 launch in maart, en nu dus de EU release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Baha schreef op 20 september 2004 @ 23:58:
[...]

Hehe, wat een toeval, stuur me maar een mailtje of een pm als je het binnen hebt, dan regel ik je een worldpass en een linkpearl bij een van de sackholders. :)
Sweet!! Thanks,
ik zal je meteen "spammen" zodra ik weet dat het spel er ligt.
Ik hoop vandaag, maar dat weet je maar nooit tegenwoordig.

Thanks again!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Ik heb em zaterdag bij FRS gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Morgen om 11 uur komt het spel binnen bij de winkel.
Ik moet jammergenoeg nog werken, maar ja.
Vanaf 16:00 uur ben ik klaar met werken en denk dat ik tegen de avond wel kan beginnen met spelen.
Ik ben overigens donderdag vrij, dus dat scheelt een hoop.
Ga lekker de hele nacht door FFXI spelen.

@baha,

ik kan je geen pm of email sturen aangezien ik die info bij jou niet kan vinden. :'(
Dus ik hoop dat je dit nog leest,
mijn email (als dat mag, neem aan van wel) is: n.overes@zadkine.nl
Thanks alvast! I owe you!

[ Voor 78% gewijzigd door Arunia op 21-09-2004 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er was toch ook zon trail waar je kon expirimenteren met het maken van een char,zonder dat je ffxi heofde te hebben,weet iemand een link ervoor die werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Onderaan Deze pagina staat een linkje naar de character generator

bah ik moet nog tot december/january wachten voor ik kan spelen(komt 20 euro en een mastercard tekort :( ) iemand links naar ene hoop filmpjes???

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

In deze forum thread staan een heleboel movies. Een aantal zijn wel spoilergevoelig mbt missies, dus let hier wel op.
Verder is er op die site een gigantische hoeveelheid informatie te vinden. Zo kan je jezelf vast voorbereiden :)

[ Voor 23% gewijzigd door Major Carnage op 25-09-2004 18:09 ]

jah ik was ook van plan de ffxi guide te kopen,20 euro,de helft van het spel lol,belachelijke prijzen tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Heeft iemand misschien een world pass voor me voor ragnarok? Ben net begonnen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op mijn server (Levitian) kun je op dit moment gratis verhuizen. Er zijn te veel mensen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 21:55

NaWA

Hai, I Copy desu!

Anoniem: 62616 schreef op 26 september 2004 @ 22:22:
Op mijn server (Levitian) kun je op dit moment gratis verhuizen. Er zijn te veel mensen :P
of er teveel mensen op de server zijn hangt natuurlijk per server apart af, maar het verhuisproces is eerder omdat er 3 nieuwe worldservers bijkomen en op deze manier andere characters geplaatst kunnen worden die niet @ level 1 beginnen.

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
De nieuwe server komen er juiste specifiek aangezien Europa erbij is gekomen.
Ik zit net op Phoenix, dus ben niet van plan om hier weg te gaan. })
Thanks Baha! Zit nu ook bij de Little Gamers LS, dus is wel gaaf.

Nu alleen nog mijn WHM LVLlen zodat ik daarna BLM kan nemen en dan als Advanced Summoner.
Wil echt graag partieen, maar daar ben ik nu nog te laag voor. hehe, zou meteen dood liggen bij de eerste zware vijand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124506

Ik zit zelf al sinds februari op de Diabolos server. Mocht iemand een worldpass willen van deze server dan hoor ik het graag.

Kan wel wat meer hulp gebruiken, ik haat die tijdzones LOL

Mijn charactername is ook Ghy dus zit je al op de server stuur me eens een berichtje.

mail me voor worldpass

ghy@groove-jet.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan toch alleen 's avonds spelen dus tijdzones vind ik geen probleem, er zijn altijd wel mensen aanwezig. Vroeger was het zelfs ideaal om even vroeg te gaan loggen maar nu lopen er standaard een stuk of 5 chinese logbots rond waar de GM's niks aan doen :(

Ik heb ook niet de indruk dat veel mensen naar een andere wereld verhuizen trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124506

Anoniem: 2557 schreef op 27 september 2004 @ 14:45:
Ik kan toch alleen 's avonds spelen dus tijdzones vind ik geen probleem, er zijn altijd wel mensen aanwezig. Vroeger was het zelfs ideaal om even vroeg te gaan loggen maar nu lopen er standaard een stuk of 5 chinese logbots rond waar de GM's niks aan doen :(

Ik heb ook niet de indruk dat veel mensen naar een andere wereld verhuizen trouwens :)
ik speel ook 's avonds, maar het is erg vervelend voor de party als het net goed gaat en ik val om van de slaap.

Je schijnt die bots aan te kunnen geven bij de GM, maar er zijn er gewoon te veel
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
NielsOveres schreef op 27 september 2004 @ 09:41:
Thanks Baha! Zit nu ook bij de Little Gamers LS, dus is wel gaaf.
Graag gedaan. :)

Heb al gehoord van de eerste EU spelers die geen engels kunnen. >_>
Lvl 30 subjobloze Duitsers en dergelijke, maar jah, je hoort dan ook meestal enke lde slechte dingen. De mensen die het geimporteerd hebben hebben al wel genoeg bewezen dat er meer dan competente EU's rondlopen. :)

Vriend van me is lvl 52 BLM, declinede een PT invite "because it's getting late here in the EU" en kreeg als reply "Wow, you're already 52?" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ze verwachten ook echt dat iedereen in EU nu pas het spel heeft.
Als ik had geweten dat je gewoon op dezelfde servers terecht zou komen, dan had ik het ook al een jaar geleden gekocht.
Nu ben ik dus nog maar een newbie.
Gister probeerde ik te spelen alleen de scriptie van me meiske kwam ertussendoor. Dus heb tot laat daar nog aan geholpen.
Anders had ik nu lvl 5 geweest.
Donderdag avond en overdag kan ik weer vollop spelen.

Btw, ik MRM gezien 8)7
Beetje het stille type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat ik maar weer es wat quests enzo ga doen. Ben nu lvl20MNK / lvl10WAR en dat levelen heb ik nu wel weer even gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557 schreef op 27 september 2004 @ 14:45:
nu lopen er standaard een stuk of 5 chinese logbots rond waar de GM's niks aan doen :(
Wat is een logbot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bots zijn gescripte personages. Deze logbots zijn dus karakters in het spel die door een script worden aangestuurd, zoeken naar logging points (in Ghelsba) vervolgens loggen en een alarmsignaal geven als de inventory vol is zodat ze kunnen gaan cashen. Heb je vier van die bots rondlopen verdien je dus vele 10-duizenden gil, die ze vervolgens voor geld verkopen op bijvoorbeeld eBay.

Het verpest de economie, en zorgt ervoor dat de echte houthakkers veel minder loggen dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NielsOveres schreef op 28 september 2004 @ 09:31:
Ze verwachten ook echt dat iedereen in EU nu pas het spel heeft.
Als ik had geweten dat je gewoon op dezelfde servers terecht zou komen, dan had ik het ook al een jaar geleden gekocht.
Nu ben ik dus nog maar een newbie.
Gister probeerde ik te spelen alleen de scriptie van me meiske kwam ertussendoor. Dus heb tot laat daar nog aan geholpen.
Anders had ik nu lvl 5 geweest.
Donderdag avond en overdag kan ik weer vollop spelen.

Btw, ik MRM gezien 8)7
Beetje het stille type.
um ik heb het nog nie :( :(

iemand nog wat meer plaatjes van tuinieren of een link met filmpjes ervan ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Anoniem: 115621 schreef op 28 september 2004 @ 21:56:
iemand nog wat meer plaatjes van tuinieren of een link met filmpjes ervan ? :)
Lol! :D
Wil jij een filmpje van mijn tree cuttings die twee weken moeten groeien zien dan? O-)

Het is heel statisch hoor. Je hebt een pot met een plant erin (plant kan op een bonzai boompje lijken of op een stuk onkruid, afhangende van het zaad dat je plantte) en die geef je dan crystals om hem bepaalde dingen te laten groeien. Er zijn een paar verschillende stadia per plant : net geplant (meestal niets te zien), na eerste feed, na tweede feed en volgroeid, als je kan harvesten gloeit ie nog wat ook. (foutjes kunnen er zijn, weet niet vanbuiten of eerste en tweede feed een verschillende vorm hebben)

Totaal niet interessant dus. :)

Infeite zou ik eens een tiental dagen puur moeten farmen om leaping boots en emperor hairpin te kopen. 250k en 320k dacht ik >_>
Maar wel goed voor echt alle jobs die ik speel. Maar altijd als ik een hoop geld begin op te stapelen begin ik te craften of level ik weer een low level job ofzo. :P
Het zien van 0.1 en 0.2 skillups bij het craften is verslavend. ^^

Anoniem: 2557 schreef op 28 september 2004 @ 14:10:
[...]

Bots zijn gescripte personages. Deze logbots zijn dus karakters in het spel die door een script worden aangestuurd, zoeken naar logging points (in Ghelsba) vervolgens loggen en een alarmsignaal geven als de inventory vol is zodat ze kunnen gaan cashen. Heb je vier van die bots rondlopen verdien je dus vele 10-duizenden gil, die ze vervolgens voor geld verkopen op bijvoorbeeld eBay.

Het verpest de economie, en zorgt ervoor dat de echte houthakkers veel minder loggen dan normaal.
Maar dan begrijp ik nog niet hoe ze dat doen? Binnen het spel is er toch geen mogelijkheid om ingewikkelde scripts te schrijven (macro's gebruiken slechts enkele regels). Hoe stuurt zo iemand een character naar zo'n logging point?

Hebben ze dan nog een extern programma lopen wat ze naast het spel draaien?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 62616 op 29-09-2004 01:49 ]

• Baha
Anoniem: 62616 schreef op 29 september 2004 @ 01:47:
[...]
Hebben ze dan nog een extern programma lopen wat ze naast het spel draaien?
Yes. Van Fishbots ben ik zeker dat ze bestaan, AH bots zullen ook wel bestaan (kopen alle moat carp stacks voor 4k gil of minder meteen op, voor Lu Shang quest).
Logging en mining point campers ben ik tegengekomen, net zoals mensen die spawnplaatsen van de coffers campen.
Maar ik denk dat het schrijven van een script om een route af te gaan bij het loggen toch wat te ingewikkeld wordt. Maar jah, ik zou dan ook geen script kunnen schrivjen moest mijn leven er van afhangen. :)

Mag je externe programma's gebruiken van de ToS? Nope. Kunnen ze dit nakijken? Nope, zolang je antwoord (=aanwezig bent) kunnen ze je volgens de vele Allakzham bot threads niks doen.

Baha schreef op 29 september 2004 @ 05:09:
[...]

Yes. Van Fishbots ben ik zeker dat ze bestaan, AH bots zullen ook wel bestaan (kopen alle moat carp stacks voor 4k gil of minder meteen op, voor Lu Shang quest).
Logging en mining point campers ben ik tegengekomen, net zoals mensen die spawnplaatsen van de coffers campen.
Maar ik denk dat het schrijven van een script om een route af te gaan bij het loggen toch wat te ingewikkeld wordt. Maar jah, ik zou dan ook geen script kunnen schrivjen moest mijn leven er van afhangen. :)
ja heel moeilijk...

target next npc
if <t> = "Logging Point"
move <t>
/item hatchet <t>

Anoniem: 123311

Kan een account ook betaald worden dmv automatische transactie bij de bank (net als bij Star Wars: Galaxies het geval is)?

Dan ga ik het spel zometeen even halen namelijk.

Alleen Creditcard. Als je toch naar de bank gaat, kun je die meteen even aanvragen :)

Anoniem: 123311

En is er ook een single-player optie?

• Baha
Anoniem: 2557 schreef op 29 september 2004 @ 12:40:
[...]

ja heel moeilijk...

target next npc
if <t> = "Logging Point"
move <t>
/item hatchet <t>
Jij bent de games meneer ( ;) ), maar dit kan ik nu ook wel zien. Maar als je weet hoe fish bots werken dan moet je je toch afvragn hoe een logging bot zou werken.
Een fishbot werkt door bepaalde pixelskleuren van het screen te grabben, groene pixel op coordinaat zoveel en zoveel kan enkel moat carp zijn, inventory sort, bait equip, recast. Groene pixel op die en die plaats kan enkel rusty zijn, wordt getosst.

Een logging bot zoals je het hier voorsteld kan enkel een klein area campen, wat als hij tegen een muur loopt? Als je er echt een route in plot moet de bot maar een mob of een speler tegen het lijf lopen om in de war te raken. En aangezien hij veel winst moet maken zou hij alles moeten tossen buiten de duurdere houtsoorten zoals elm enzo denk ik, omdat logs niet stacken.

Maargoed, je hebt natuurlijk meer ervaring dan ik. Mensen zijn nogal snel in het beschuldigen van bots vind ik wel. Ze verliezen een NM, dan is het een Japanse vokebot, suckt het minen dan zijn er mining bots, is iets duur dan ligt het aan de fishing bots die voor inflatie zorgen en na een patch zie je meteen de topics verschijnen "Was fishing nerfed with this batch????"..
Waarmee ik niet wil zeggen dat je dit doet, een logging bot of mining bot lijkt me enkel nogal ingewikkeld om te maken. (ik heb enkel ervaringen met harvesten en een beetje met minen, dus als er heel veel points in een area van ghelsba liggen bied ik mijn excuses aan)
En is er ook een single-player optie?
Lol! :+

[ Voor 4% gewijzigd door Baha op 29-09-2004 16:06 . Reden: Ferror ^^ ]

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.