TFT-Gamen - The 7th Episode

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.901 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net liyama gebeld en gevraagd of het mogelijk is om een pixel perfect scherm te bestellen.
Dit was mogelijk alleen komen er 49 Eurootjes bij voor leverancier ivm onderzoek met loep.
e431s-b - 449+49 = 498 euro voor pixelperfect scherm.....

alleen nu kijken of de leverancier hem ook echt besteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een bullshit, als hij niet goed is, breng je hem toch gewoon terug??
Net of je (CENSUUR !! godver... ect....) betaald voor een scherm wat NIET goed is !
Dat moeten ze niet tegen mij gaan zeggen, want dan heb ik vrij snel de neiging om mensen over de balie te trekken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 14:45:
Wat een bullshit, als hij niet goed is, breng je hem toch gewoon terug??
Net of je (CENSUUR !! godver... ect....) betaald voor een scherm wat NIET goed is !
Dat moeten ze niet tegen mij gaan zeggen, want dan heb ik vrij snel de neiging om mensen over de balie te trekken.....
LOL 8)7

Ik zei ook zoiets dergelijks maar de winkel geeft 8 dagen pixel garantie.
Zij bestellen alleen niet de pixelperfect schermen maar gewoon de standaard tft`s.
Ik zei in de winkel dat ik een pixelperfect scherm wilde en voor de zelfde prijs.
Ze zeiden dat dit ook zou gebeuren....

heb mijn twijfels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 21:01:
B)

Voor diegene die nog een zilvere Iiyama E431S-S zoeken. Ik heb vorige week woensdagmiddag hem besteld bij Didicom te Ridderkerk. Donderdag werd ik geloof al afgeleverd. Ik kon hem vrijdagmiddag ophalen! Dus probeer het bij hun eens zou ik zeggen.... :*)

O-)
Khad gemailed, krijg ik een autobericht terug dat ze herftvakantie hebben... arghhhhh 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Misschien is de Sony SDM-HX93 19" TFT er ook een om in de gaten te houden, komt binnenkort uit en heeft een refresh tijd van 25 ms. Op de Sony site staat dat ie speciaal is ontworpen voor o.a. games en films... nu klopt het natuurlijk vaak niet wat de fabrikant zegt... maar het zou onderhand eens tijd worden dat er een fatsoenlijk 19" scherm op de markt komt :|

[ Voor 14% gewijzigd door Wouter op 15-10-2003 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2003 @ 14:56:
[...]

LOL 8)7

Ik zei ook zoiets dergelijks maar de winkel geeft 8 dagen pixel garantie.
Zij bestellen alleen niet de pixelperfect schermen maar gewoon de standaard tft`s.
Ik zei in de winkel dat ik een pixelperfect scherm wilde en voor de zelfde prijs.
Ze zeiden dat dit ook zou gebeuren....

heb mijn twijfels...
8 dagen pixel garantie vind ik min of meer acceptabel, dan ligt het aan jezelf...
gezien de normen.....
Maargoed, ik vind dat als je een scherm koopt, dat hij goed moet zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freezer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-07 18:20

freezer

er komt geen end 'an

Hier een aantal plaatjes van de SOny SDM-X73 Black

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wigge223/IMG_0094.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wigge223/IMG_0095.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wigge223/IMG_0096.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wigge223/IMG_0097.JPG

Excuses voor de slechte kwaliteit

Heb toevalig nog even bij Paradigit de verschillende liyama schermen bekeken en getest. Ben toch bijzonder blij dat ik die niet genomen heb want die komen toch niet helemaal in de buurt van de kwaliteit van dit scherm.

[ Voor 25% gewijzigd door freezer op 15-10-2003 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-09 21:14

CasGas

.

Iemand die mij trouwens kan vertellen wat het verschil is tussen de Samsung 192T en de 192V? Ik heb al gezocht op de frontpage naar reviews maar die V zie ik nergens.

In de specs zie ik dat het contrast wat minder is op de V, tevens heeft die geen dvi aansluiting. Zou dat al 100 euro schelen in de prijs?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-07 20:56

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 09:26:
The_Sukkel, ik houd je op de hoogte. Van PC Vergelijk kreeg ik in ieder geval te horen dat ze hem pas eind deze maand binnen krijgen. Ik ga hem dus eerst nog via andere wegen proberen te bestellen, want ik heb geen zin om een week of 3 te gaan zitten wachten. Response time van de HS73 is trouwens 16ms, volgens de site van Sony, dus op het eerste gezicht zou hij ook geschikt moeten zijn voor games/DVD's (ook al geven specs van de fabrikant geen garantie). Volgens mij zijn de enige nadelen: geen DVI en niet in hoogte verstelbaar.
Maar het voordeel van DVI is me nog steeds niet duidelijk.
Ik heb een facts-sheet van Sony waarop weer 15:5 als response tijd staat.
Eerlijk gezegd heb ik liever een snelle 20ms scherm met goede kleuren, dan eentje van 16 ms die de 16,3 mln kleuren emuleert door tussen 2 kleuren te schakelen...

Maar ik hoor wel van je hoe snel en kleurecht dat ding is...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Een klein verhaaltje dan maar weer.

Vandaag de ACER AL1931 binnengekregen.

Veranderingen tov. het oude model de AL732 zijn, een nieuwe kleinere voet en een 20ms panel.
Na het erop schroeven van de voet bleek al direct dat deze krom was. Als je de voet dus op een vlakke tafel neerzet, dan waggelt dit alle kanten op. Ook het buigbare gedeelte aan de monitor zit erg los en verdient een schroevendraaier alvorens in gebruik te nemen.
Dan het beeld. Het is ietsje lichter qwa gamma dan het oude model, maar nog steeds erg donker. Ook heeft dit panel identiek hetzelfde probleem als het vorige, namelijk als je ervoor zit en de monitor ook maar iets gebogen hebt naar boven (dus de bovenkant naar achteren en de onderkant naar voren) dan is vrijwel alles wat grijstinten behoort te hebben zwart. Maw. je kunt in een game vrijwel niets meer herkennen. Je kunt dan ook wederom alleen spelen met het scherm geheel recht of zelfs de onderzijde naar achteren en de bovenzijde naar voren gekantelt.
Daarnaast is de snelheid niet anders als voorheen. Ik kan dan ook niet zeggen dat ik verschil kon zien met het oude model afgezien van de voet. Wel viel me direct weer op dat de helderheid/contrast echt minder was dan de IIYAMA, maar dat was voorheen ook al zo. Toch vreemd als beide monitoren met dezelfde specs verkocht worden.
In ieder geval was deze monitor wederom het proberen waard.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freezer777 schreef op 15 oktober 2003 @ 21:40:
Hier een aantal plaatjes van de SOny SDM-X73 Black

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Excuses voor de slechte kwaliteit

Heb toevalig nog even bij Paradigit de verschillende liyama schermen bekeken en getest. Ben toch bijzonder blij dat ik die niet genomen heb want die komen toch niet helemaal in de buurt van de kwaliteit van dit scherm.
Mooi ding hoor...tis alleen een beetje een vlag op een stront schuit ;)

heb je hem ook vergeleken met de Iiyama prolite E431S ?

Volgende keer wel ff die gigantische teeringzooi van je bureau af schuiven voor je een foto maakt, ik krijg gewoon medelijden met die mooie sony zo ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Laatst online: 03-09 20:38
Ik heb gisteren een Iiyama AS4821D besteld...volgens mensen op Prad.de (goed forum voor tft info, als je Duits kunt lezen), is deze monitor wel 'ok' om spellen op te spelen. Wanneer ik em heb, zal ik ff mijn ervaring posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 08:59
ik heb net een DVI-D singlelink gekocht en daarmee mijn iiyama prolite e431s-s aangesloten. Ik heb nu onwijze ghosting, in films zie ik allemaal zwarte strepen (soort van verkeerde interlacing ofzow :? ), bij zowel divxs, dvds als mpegs, iemand idee wat het probleem is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
mad_dog schreef op 16 oktober 2003 @ 12:00:
ik heb net een DVI-D singlelink gekocht en daarmee mijn iiyama prolite e431s-s aangesloten. Ik heb nu onwijze ghosting, in films zie ik allemaal zwarte strepen (soort van verkeerde interlacing ofzow :? ), bij zowel divxs, dvds als mpegs, iemand idee wat het probleem is :(
Ik heb nergens last van op mijn Radeon 8500.
Wat voor vidkaart gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
een geforce 4 ti4200, van asus, dus dat is het probleem denk ik niet......

edit: ik had hem eerst analoog aangesloten, was ik tevreden mee, heel goed beeld, zonder ghosting, zwarte strepen e.d.
reden voor aanschaf van digitale kabel was dat kleuren iets te donker waren, maar tot nu toe is dit niet zon suc6 :(

[ Voor 62% gewijzigd door mad_dog op 16-10-2003 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
mad_dog schreef op 16 October 2003 @ 12:27:
een geforce 4 ti4200, van asus, dus dat is het probleem denk ik niet......

edit: ik had hem eerst analoog aangesloten, was ik tevreden mee, heel goed beeld, zonder ghosting, zwarte strepen e.d.
reden voor aanschaf van digitale kabel was dat kleuren iets te donker waren, maar tot nu toe is dit niet zon suc6 :(
Installeer de drivers eens opnieuw van zowel de kaart als de tft. Wil sóms nog wel eens helpen, en anders scherm even op een andere dvi-output zetten van een andere computer, dan kun je tenminste even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
owke zijn goeie ideen, drivers tft al opnieuw gedaan, ik doe nu wel ff vidkaart drivers opnieuw :)
(andere dvi uitgang hier niet in de buurt....maar is idd ook een goed idee )
brb ;)

edit:
owke drivers van monitor en vika opnieuw geinstalleerd (naja ik heb de laatste officiele detonaters gepakt ipv 44.03 ) maar geen verbetering..... :(
ik heb hem btw alsvolgt aangeslaten, direct in de dvi van de vika, niet eerst met dat verloopstekkertje ofzow.....
edit2:
owke bij gamen en videos op niet fullscreen is het verholpen, maar als een video (dvd/divx e.d.) op fullscreen bekijk, dan gaat het fout :(
edit3:
waarom starte ik net een video in bsplayer, deze was gewoon goed, ook fullscreen, en nu is opeens alles in WMPlayer/Powerdvd ook weer goed....
probleem heeft zichzelf, iig voor nu, opgelost :)

[ Voor 74% gewijzigd door mad_dog op 16-10-2003 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook een DVI-D singlelink bij m'n e431s-s gekocht maar daar doet ie dus helemaal niets op (ja een "No Signal" melding) terwijl ie het op sub-d perfect doet.
Heb de kabel maar naar de winkel teruggebracht en die gaat hem RMA sturen (en niet meer op voorraad :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 14:00:
Ik heb er ook een DVI-D singlelink bij m'n e431s-s gekocht maar daar doet ie dus helemaal niets op (ja een "No Signal" melding) terwijl ie het op sub-d perfect doet.
Heb de kabel maar naar de winkel teruggebracht en die gaat hem RMA sturen (en niet meer op voorraad :( )
t zou in princiepe ook je ingang van je monitor kunnen zijn die stuk is ipv de kabel...probeer dat te achterhalen door lenen van een andere DVI-D kabel, of door testen van de oude kabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 14:00:
Wat gek allemaal. Ik heb mijn 431s ook op de DVI aansluiting en het werkt perfect. Geen ghosting, films zijn prima te bekijken enz. Ik heb em trouwens aangesloten op een Radeon 9700. Toen ik em voor het eerst opstarte kwam de melding DIGITAL op mijn scherm in de bios. Soort activatie ofzo van de DVI poort. Deze melding komt maar 1 keer. Hij deed het meteen. Tja. Zou kunnen dat je DVI poort op je videokaart niet goed werkt. Lijkt me stug dat de poort op de monitor stuk is maar is een goed idee ja om wat kabels te testen. Of dezelfde kabel op een andere monitor.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2003 @ 19:26:
[...]

Hier het mailtje van 2mcomputers:

[...]

:9~
Ja leuke berichtje. Maar denk eerder valse hoop, want je heb je scherm nou nog steeds niet. En de importeur die ik had gebeld, wist ook niet wanneer ze werden geleverd. Alle samsung schermen zijn allemaal moeilijk verkrijgbaar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik idd al gedaan en met een andere kabel deed ie het inderdaad perfect (kreeg ook een "digital" message in beeld). Dat was alleen wel een dual link DVI-D kabel (met ook pootjes in het midden). Dus ik vroeg me nu af of de kabel stuk was of dat het een dual link moest zijn. Maar ik lees net hier dat ie het met een single link ook zou moeten doen en dit werd ook door de winkelier bevestigd dus ik ga er nu maar van uit dat het idd de kabel is die stuk is. Volgende week krijg ik een nieuwe dus we w8ten het maar even af.
mad_dog schreef op 16 October 2003 @ 14:06:
[...]

t zou in princiepe ook je ingang van je monitor kunnen zijn die stuk is ipv de kabel...probeer dat te achterhalen door lenen van een andere DVI-D kabel, of door testen van de oude kabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Vandaag kreeg ik mijn Hitachi CML174SXW binnen, maar er zit een halfdode subpixel op. Als er op deze pixel een combinatie van groen en blauw moet worden weergegeven, dan wordt het fel-cyaan (dus volledig groen en volledig blauw). Los groen en los blauw werken perfect, wit is ook OK en rood is ook goed. Het is puur de combinatie groen+blauw die een felblauwe groenblauw pixel teweegbrengt. Kan ik dit oplossen, of moet ik hiervoor ook gewoon mijn pixelgarantie claimen en een nieuw scherm tegemoetzien?

Het scherm vind ik verder heel netjes, wel heel fel, maar de kleuren komen zeer goed over. Ze zijn niet noemenswaardig anders/donkerder/lichter dan op mijn CRT. De ghosting valt op zich best mee, alhoewel ik in Counter-Strike wel merkte dat het beeld een klein beetje uitsmeerde als ik naar de grond keek en vooruit liep: je kan dan niet goed focussen, maar dat is natuurlijk bijzaak. DVDs kijken gaat uitermate goed, kijkhoek is op zich vrij groot, maar het scherm wordt dan een beetje donkerder en geler dan wanneer je er recht voorzit.

Op de dode-subpixel na is het gewoon een net scherm.

Edit (toegevoegd):
De RAMDAC van de videokaart is ook vrij belangrijk voor een goede beeldkwaliteit. Ik heb namelijk een oude GF2/MX400 die heel scherp beeld geeft op een CRT en een GF4/MX440 die wazig is. Op het TFT scherm ziet de GF4 er op zich heel aardig uit - veel beter dan op de CRT, maar ik heb nu mijn GF2 aangesloten op de TFT en het ziet er dan werkelijk subliem uit. Haarscherp, precies zoals het bedoeld is. Ik heb bij beide kaarten de analoge uitgang gebruikt, DVI kan ik dus niet beoordelen. Binnenkort wil ik wel Radeon met DVI halen om dit te testen.

[ Voor 21% gewijzigd door raoulduke op 16-10-2003 21:25 ]

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Zoals ik al eerder voorspelt had..... De SAMSUNG 172x is voorlopig nog niet leverbaar. SAMSUNG zelf verteld dus echt onzin.

De leverdatum was vandaag, maar is wederom veranderd naar 28-11-2003.
Tegen de tijd dat de monitor eindelijk beschikbaar is zal er wel weer een nieuwe techniek zijn.
Heeft dus echt geen zin dit.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een Yakumo 19" tft ?
schaf deze aan ..
http://www.yakumo.de/grafik/produkte/tft/170917_5.jpg
565 euro's !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Die geforces zijn allemaal niet heel erg goed met de analoge uitgangen. Ik ben zelf van GF2MX, naar TI4200, naar een radeon 8500 gegaan, juist omdat ik de analoge uitgang niet heel erg goed vond.

Met DVI is het echt ideaal. Zelfs op mijn (ietwat) verouderde Radeon 8500 werkt het echt subliem. Gamen gaat prima, en het scherpte verschil tussen de 1280 en de 1024 bv in games valt me heel hard mee. (1280 is native voor mijn E431S)

Als je DVI hebt, dan kan ik je het van harte aanraden om dat te gebruiken ipv de mindere analoge uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rick2001 schreef op 16 October 2003 @ 21:21:
Zoals ik al eerder voorspelt had..... De SAMSUNG 172x is voorlopig nog niet leverbaar. SAMSUNG zelf verteld dus echt onzin.

Tegen de tijd dat de monitor eindelijk beschikbaar is zal er wel weer een nieuwe techniek zijn.
Is dit echt 28-11-2003 ?
Ik mail 2MComputers al 5 dagen lang en heb nog steeds géén reactie mogen ontvangen. Net heb ik wéér een mailtje verstuurd en heb gezegt dat als het echt 28-11-2003 is dat ik de bestelling wil annuleren. Ik ga dan kiezen voor een Iiyama 431-S denk ik.
Heeft de Iiyama een goede inkijkhoek? Heeft het precies dezelfde waarde als de fabrikant geeft, of verschilt dat? (Kan je mij uitleggen Rick?)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 21:55:
[...]

Is dit echt 28-11-2003 ?
Ik mail 2MComputers al 5 dagen lang en heb nog steeds géén reactie mogen ontvangen. Net heb ik wéér een mailtje verstuurd en heb gezegt dat als het echt 28-11-2003 is dat ik de bestelling wil annuleren. Ik ga dan kiezen voor een Iiyama 431-S denk ik.
Heeft de Iiyama een goede inkijkhoek? Heeft het precies dezelfde waarde als de fabrikant geeft, of verschilt dat?
ik ken de cijfers niet uit mijn hoofd, maar de inkijkhoek is vrij goed te noemen. Me pa stond er gisteren redelijk scheef op, en zelfs hij vond het erg netjes (dat wil wat zeggen :) )

Het is in ieder geval een stuk ruimer dan zij Iiyama 4315 geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 21:55:
[...]

Is dit echt 28-11-2003 ?
Heeft de Iiyama een goede inkijkhoek? Heeft het precies dezelfde waarde als de fabrikant geeft, of verschilt dat?
Ik wil ook heel graag die 172x,wacht er nu ook al een tijdje op :'( .
Maar tot heden helemaal niks , nu zag ik gisteren avond het berichtje van rick. dat het tot nov al is uitgesteld.
Dus ben ik gaan kijken naar eventueel een vervanger.
Die Iiyame is opzich wel leuk , alleen is zo lomp,niet in hoogte verstelbaar, en heeft een zwaar lelijke achterkant(persoonlijk vind ik dat ). En aangezien ik hem aan de muur wil hangen , is dat wel niet wat. Ik ben dus bang dat ik gewoon op dat scherm moet gaan wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg net bericht dat de zilveren 431s-s op voorraad is bij pc vergelijk.

Edit: nou hij komt eraan maandag onder rembours (halen gaat niet lukken vandaar maar opsturen)! Ik ben benieuwd, ik w8 iig niet op die Samsung (valtie straks nog tegen ook lol)! :)

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou em ophalen. Wie weet hoe ruw de post er mee omspringt. Die letten er niet echt op ofdat er iets breekbaars in zit. Zelfs als je er stickers op plakt gaan ze er juist mee gooien. Kennis van mij werkt bij de post en die weet er alles van. Echt belachelijk hoe de post soms met duur spul omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 17:27
Rick2001 schreef op 16 October 2003 @ 21:21:

Ik heb daarop gebeld met pcvergelijk en daar kreeg ik te horen dat de nieuwe datum 23-10-2003 zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 10:54

Masselink

Voor de dorst

Mijn distri geeft 30-10 op als datum voor de 172x (en heeft hem kort daarna van de lijst gehaald ivm de slechte levering)

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brigitte
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
PC Vergelijk werkt met een koerier, niet met de post. Ik heb er twee TFT's vandaan (eerste had een subpixelfout) en op de verpakking of het vervoer is niks aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ahh koerier. betere werk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou bring it on, was ut nou al maar maandag (ownee toch niet zo zonde dan is ut weekend al weer voorbij haha)... :P
Hopelijk is ut wat met dat scherm na al die laaiend positieve reacties... (me w8 smachtend af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:41
Volgens Ingram zal het niet lang meer duren voor dd 172X leverbaar is. Het zal eind oktober/begin november zijn wanneer de 172X in de winkels ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iooo dudes, ik heb hier en op andere plaatsen al veel TFT Reviews gelezen. en ik ben tot besluit gekomen om de NEC 1760NX (520€) aan te kopen.

Nu is mijn vraag heeft iemand van jullie hier al goede of slechte dingen opgemerkt.

Zou uiterst geschikt zijn om te gamen en zou bijna geen last hebben van ghosting.

Ik heb het scherm al besteld maar zou toch graag jullie "ervaringen" met dit model willen weten.

Z3r0Tol3ranc3 out,
Peace!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brigitte
  • Niet online
Gebruikerservaringen (Duits): http://prad.de/board/board.php?boardid=55&sid=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dit een mooi lcd-ke zijn om op te gamen ?

[afbeelding]

Met 16ms respons tijd

Speciale aandacht verdient de TX-22LT3. Dit nieuwe model valt in de Tau serie van Panasonic en heeft een 56 centimeter groot TFT scherm. Het paneel is helemaal nieuw ontwikkeld en behoort tot de top in responssnelheid, detailweergave en helderheid. Naast goed beeld leveren de schermen ook topgeluid dankzij het Hammer Drive Sound System (2-weg, 4 speakers). Ter completering werd ook de nieuwe Acuity techniek toegevoegd om de scherpte in het beeld verder te verbeteren.

De TX-22LT3 zal voor 2.499 euro van eigenaar verwisselen.

(Bron HIFI.NL)

Specs : Panasonic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Verwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 23:14:
Zou dit een mooi lcd-ke zijn om op te gamen ?

[afbeelding]

Met 16ms respons tijd

Speciale aandacht verdient de TX-22LT3. Dit nieuwe model valt in de Tau serie van Panasonic en heeft een 56 centimeter groot TFT scherm. Het paneel is helemaal nieuw ontwikkeld en behoort tot de top in responssnelheid, detailweergave en helderheid. Naast goed beeld leveren de schermen ook topgeluid dankzij het Hammer Drive Sound System (2-weg, 4 speakers). Ter completering werd ook de nieuwe Acuity techniek toegevoegd om de scherpte in het beeld verder te verbeteren.

De TX-22LT3 zal voor 2.499 euro van eigenaar verwisselen.

(Bron HIFI.NL)

Specs : Panasonic
Uhm, niet leuk dus.
Bij specs staat dus....

/quote

854x480 pixels

/quote

Je kunt er dus goed TV of DVD op kijken, maar gamen met 800x600 is niet echt modern tegenwoordig. Zeker niet op een scherm dat 2500 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roughrock
  • Laatst online: 13-06-2023
maandag kan ik eindelijk mijn e431s-b tft scherm ophalen, nou lees ik dus dat er geen dvi kabel bij zit.
nu wil ik graag weten welke kabel ik het beste kan kopen en waar ???

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

RoUgHrOcK schreef op 18 October 2003 @ 01:41:
maandag kan ik eindelijk mijn e431s-b tft scherm ophalen, nou lees ik dus dat er geen dvi kabel bij zit.
nu wil ik graag weten welke kabel ik het beste kan kopen en waar ???
Gewoon een normale DVI dual link kabel doet het perfect.
Kosten zo 10 tot 15 euro voor 2 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu nog alleen duits leren :)
Thx voor de link maar ik ben er niet echt veel mee want ik kan echt niet veel duits.

iemand anders nog iets over de NEC 1760NX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ving van iemand op dat de samsung 172x een 19 inch tweeling broer krijgt met zo goed als de zelfde specs, en (hou je vast) 16 ms response tijd

kan iemand hier bevestigen of hier iets van klopt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou een paar maanden geleden stond er iets over een LG, 19 inch met 12ms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syndicaat892
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-01 19:45
Als ik dit zo allemaal lees moet ik asap die Iiyama E431S-B hebben!Maar ik zit alleen een beetje in over het bestellen bij bv Yorcom(oftewel via het net), heb een mailtje gestuurd met de vraag hoe het zit met geen dode pixel garantie, en kreeg als antwoord dat bij 3 stuks deze omgeruild wordt door Iiyama dus dat is wel een reden om hem te kaufen bij pcvergelijk ondanks de 20 euri prijsverschil.(ik wil namelijk echt geen dode pixel!)
Maar ik heb als consument toch sowieso het recht om binnen 8 dagen het produkt om te ruilen?Dus in dat geval ff testen met een zwart,wit, rood,groen en blauw scherm en klaar is klara!
Heeft iemand tips waar ik hem het beste kan halen of bestellen?

Leef elke dag of het je laatste is, ooit krijg je gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou em gewoon bij PC vergelijk bestellen, ze hebben ze op voorraad (ow alleen de zilveren zie ik, moet je ff bellen anders)...
Daar krijg je 14 dagen pixelperfect garantie. Het is idd je recht om binnen 8 dagen te ruilen, maar vaak zitten daar zware voorwaarden aan (bv dattie niet gebruikt mag zijn ofzo weet ik ut). Ik heb iig geen zin in gezeur dus heb bij PC vergelijk besteld. Ow en bestellen via ut net gaat prima hoor, je zit alleen met je pixels ed. Ow en wat is 20 euro nou als je straks problemen hebt he... (en dat dus kan voorkomen) ;) En anders moet je em gaan ophalen bij een shop (kan ook bij PC vergelijk hoor), kan je em zelf bekijken etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 15:19:
Ik zou em gewoon bij PC vergelijk bestellen, ze hebben ze op voorraad (ow alleen de zilveren zie ik, moet je ff bellen anders)...
Daar krijg je 14 dagen pixelperfect garantie. Het is idd je recht om binnen 8 dagen te ruilen, maar vaak zitten daar zware voorwaarden aan (bv dattie niet gebruikt mag zijn ofzo weet ik ut). Ik heb iig geen zin in gezeur dus heb bij PC vergelijk besteld. Ow en bestellen via ut net gaat prima hoor, je zit alleen met je pixels ed. Ow en wat is 20 euro nou als je straks problemen hebt he... (en dat dus kan voorkomen) ;) En anders moet je em gaan ophalen bij een shop (kan ook bij PC vergelijk hoor), kan je em zelf bekijken etc...
Nope, dat doen ze niet! Heb er speciaal naar gevraagd. We gaan er twee ophalen en wilde een laptop meenemen om ze meteen te controleren maar dat kon niet:? Na aandringen zei hij dat het geen zin had wat ze hadden ze toch niet op voorraad.... Ik heb hem daar wel besteld maar ik krijg nou niet het gevoel dat die zaak het helemaal is....... Als ze niet op voorraad zijn zit je dus een tijd zodner monitor:( want je moet hem wel meteen opsturen anders vervalt je pixelgarantie binnen veertien dagen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brigitte
  • Niet online
Pixelgarantie stopt met lopen op het moment dat je ze meldt dat je een pixelfout hebt. Bij de nieuwe monitor gaat de garantie weer lopen op de dag van aflevering.

Na het melden moet je 'm opsturen en als zij 'm binnen hebben en hebben gecontroleerd (hij moet compleet en onbeschadigd zijn) wordt er een nieuwe verzonden. Ik had een lamme arm gekregen van het sjouwen van die doos van m'n werk naar huis, dus ik heb achteraf voor 30 euro onsite omruilgarantie gekocht, dan komt een koerier de oude ophalen en levert gelijk de nieuwe af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een lamme arm van ut dragen van een tftje, LOL! Wees blij dat je geen 21 inch crt had besteld ahahahahahah! :D
Khoop wel dat ze em gechecked hebben van te voren... Ik neem aan dat je em op HUN kosten kan terugsturen alstie niet pixelperfect is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brigitte
  • Niet online
Ding weegt 10 kilo! Nee, je moet zelf de kosten betalen van retourzending. Overigens vond ik dat wel redelijk, bij Computerland had ik nagevraagd of ik een scherm in de winkel kon controleren; dat kon niet, ik moest 25 euro betalen en dan mocht ik 'm twee weken thuis testen. Ik betaal liever iets als ik het nodig heb, dus verzendkosten als er een probleem is opgetreden.

De tweede hebben ze op mijn verzoek inderdaad gecontroleerd, en die bleek - zoals ze hadden gemeld - pixelperfect te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze dat nou direct doen, scheelt je weer verzend... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:58
Heej, ik wil denk ik de Iiyama as4612 gaan aanschaffen, maar ik kan er weinig reviews van vinden. Heeft iemand misschien een paar gebruikers ervaringen? Is deze een beetje geschikt voor films/games? De reactie tijd is 30ms, maar dit wil niet altijd wat zeggen...

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou lijkt me niet eerlijk gezegd, anders zou die allang hier aan de orde geweest zijn. Hier worden immers veelal de kickass schermen behandeld. En 30ms is wel een beetje aan de trage kant (zelfs als het echt 30 zou zijn)... Hier meer specs:
http://www3.iiyama.de/pages/startseite.asp?0|1|0|0|0|0|0|2|0|125

Edit: Ik zie btw ook zojuist de 19 inch versie van de beruchte 431S serie: de 481S serie!
Zelfde scherm, zelfde design, alleen iets andere specs:
http://www3.iiyama.de/pages/startseite.asp?0|1|0|0|0|0|0|2|0|983
Helaas enkel in ut zwart of in ut wit (geen zilver boehoe), nou ja is 25ms, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2003 @ 20:43:
Nou lijkt me niet eerlijk gezegd, anders zou die allang hier aan de orde geweest zijn. Hier worden immers veelal de kickass schermen behandeld. En 30ms is wel een beetje aan de trage kant (zelfs als het echt 30 zou zijn)... Hier meer specs:
http://www3.iiyama.de/pages/startseite.asp?0|1|0|0|0|0|0|2|0|125

Edit: Ik zie btw ook zojuist de 19 inch versie van de beruchte 431S serie: de 481S serie!
Zelfde scherm, zelfde design, alleen iets andere specs:
http://www3.iiyama.de/pages/startseite.asp?0|1|0|0|0|0|0|2|0|983
Helaas enkel in ut zwart of in ut wit (geen zilver boehoe), nou ja is 25ms, helaas...
Afbeeldingslocatie: http://www3.iiyama.de/core/getImage.asp?1255%7Cpic

De ProLite E430T. Dit model heeft een resolutie van 1280 x 1024, reactietijd van 16 msec en sRGB voor weergave van de werkelijke kleuren. De LCD-tv is uitgevoerd in metal silver. De adviesverkoopprijs voor de
ProLite C480T bedraagt 1.449 euro

ProLite C480T | 19"

In NL : ProLite C480T | 19"

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 22:02:
[...]

[afbeelding]

De ProLite E430T. Dit model heeft een resolutie van 1280 x 1024, reactietijd van 16 msec en sRGB voor weergave van de werkelijke kleuren. De LCD-tv is uitgevoerd in metal silver. De adviesverkoopprijs voor de
ProLite C480T bedraagt 1.449 euro

ProLite C480T | 19"

In NL : ProLite C480T | 19"
Ze spreken elkaar wel tegen alweer.
Er zit in deze monitor een Fujitsu MVA panel in met 16ms. Dit bestaat dus helemaal niet. Zal dus gewoon 25ms zijn zoals iedere andere 19" TFT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
dikkiedik schreef op 06 October 2003 @ 20:45:
Oke, on request.
Heb nog een paar fotootjes liggen. Niet de beste kwaliteit. Zoals ik al zei zal ik morgen wat closeup fotootjes schieten:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
mooi bureau overigens

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rick2001 schreef op 15 October 2003 @ 23:51:
Een klein verhaaltje dan maar weer.

Vandaag de ACER AL1931 binnengekregen.

Veranderingen tov. het oude model de AL732 zijn, een nieuwe kleinere voet en een 20ms panel.
Na het erop schroeven van de voet bleek al direct dat deze krom was. Als je de voet dus op een vlakke tafel neerzet, dan waggelt dit alle kanten op. Ook het buigbare gedeelte aan de monitor zit erg los en verdient een schroevendraaier alvorens in gebruik te nemen.
Dan het beeld. Het is ietsje lichter qwa gamma dan het oude model, maar nog steeds erg donker. Ook heeft dit panel identiek hetzelfde probleem als het vorige, namelijk als je ervoor zit en de monitor ook maar iets gebogen hebt naar boven (dus de bovenkant naar achteren en de onderkant naar voren) dan is vrijwel alles wat grijstinten behoort te hebben zwart. Maw. je kunt in een game vrijwel niets meer herkennen. Je kunt dan ook wederom alleen spelen met het scherm geheel recht of zelfs de onderzijde naar achteren en de bovenzijde naar voren gekantelt.
Daarnaast is de snelheid niet anders als voorheen. Ik kan dan ook niet zeggen dat ik verschil kon zien met het oude model afgezien van de voet. Wel viel me direct weer op dat de helderheid/contrast echt minder was dan de IIYAMA, maar dat was voorheen ook al zo. Toch vreemd als beide monitoren met dezelfde specs verkocht worden.
In ieder geval was deze monitor wederom het proberen waard.
Is er veel ghosting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Ehm Rick2001 AL1731 hoop ik dan toch wel, de AL1931 is een 19 inch monitor met een 25ms panel. Prima scherm overigens, heb hem hier naast een AL732 staan en ik moet zeggen dat de 19 inch versie een stuk beter is: beter contrast, betere grijswaardenweergave, gelijkmatigere helderheidsverdeling, betere zwartwaarde en betere kijkhoeken. Wel meer ghosting maar dat is niet meer dan logisch als je de specs naast elkaar legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko_
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-09 07:17

Remko_

[IRF]

Houston3 schreef op 26 September 2003 @ 21:50:
morgen ga ik de Iiyama prolite 431s kopen in het zilver wordt mn 1e tft ervaring dus ben benieuwd hoe die het gaat doen in games ed :]
maar naar de reacties hier denk ik dat het wel goed zit :]
Die iiyama is een zeer goeie keus en lekker stak beeld
mooie behuizing :) En heb nergens last mee met gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:09

Houston3

ole

Remko_ schreef op 19 oktober 2003 @ 11:29:
[...]

en inmiddels heb ik m al 3 weken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de NEC staat nu voor me eerste indruk perfect.
rest hoor je na wat gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Remko_ schreef op 19 October 2003 @ 11:29:
[...]

Ik sluit me hier volledig bij aan, sterker nog ik vind het gamen op de tft fijner dan op mijn diamondtron scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Met het 1731 scherm is er ietsje meer ghosting dan bij de 732, maar is vrij moeilijk merkbaar.
Cap schreef op 19 October 2003 @ 11:19:
Ehm Rick2001 AL1731 hoop ik dan toch wel, de AL1931 is een 19 inch monitor met een 25ms panel. Prima scherm overigens, heb hem hier naast een AL732 staan en ik moet zeggen dat de 19 inch versie een stuk beter is: beter contrast, betere grijswaardenweergave, gelijkmatigere helderheidsverdeling, betere zwartwaarde en betere kijkhoeken. Wel meer ghosting maar dat is niet meer dan logisch als je de specs naast elkaar legt.
Ja, ik bedoelde inderdaad de 1731. Sorry, foutje van mij.
De 19" is zeker beter qwa specs, behalve de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vrij veel gelezen maar moet eerlijk zeggen dat ik beetje de draad kwijt ben en door de bomen het bos niet meer zie, ik ben op zoek naar een 17" TFT scherm die geschikt moet zijn voor gamen, films kijken en foto`s

Ik zag dat de Acer AL712 goedkoopste 17" is en volgens de fabrikant (maar ja das logisch) heeft het goeie specs:

Model name Acer AL712
Size 17"
Max. resolution 1280 x 1024
Color 16.7M
Viewing angle Horizontal: 160°; vertical: 130°
Contrast 500:1
Brightness 250 cd/m2
Response time 20 ms
Input signal Analogue VGA/ DVI-D
Power supply 100-240V
Power consumption 54W (max.)
Dimension (WxHxD) 374 x 395 x 204 mm
VESA wall mounting 75 x 75 mm
Net weight 5.9 Kg
Other features Speakers; Kensington lock

kan iemand mij vertellen of deze specs goed genoeg zijn en nog belangrijker of ze kloppen!!!??? liefst uit persoonlijke ervaring

vervolgens nog een vraag over de resolutie scherm werkt op 1280 x 1024 maar dat is GEEN 4:3 resolutie is dat scherm dus 1280 bij 1024 zonder rare ovalen te zien ofzo ? en zo nee kan die dan ook op 1280 x 960 en klopt het dan wel ivm met de pixel groote enzo ? eventueel sta ik open voor andere schermen zolang ze niet te duur zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 15:39:
ik heb vrij veel gelezen maar moet eerlijk zeggen dat ik beetje de draad kwijt ben en door de bomen het bos niet meer zie, ik ben op zoek naar een 17" TFT scherm die geschikt moet zijn voor gamen, films kijken en foto`s

Ik zag dat de Acer AL712 goedkoopste 17" is en volgens de fabrikant (maar ja das logisch) heeft het goeie specs:

Model name Acer AL712
Size 17"
Color 16.7M
Brightness 250 cd/m2
Response time 20 ms
Power supply 100-240V
Net weight 5.9 Kg

kan iemand mij vertellen of deze specs goed genoeg zijn en nog belangrijker of ze kloppen!!!??? liefst uit persoonlijke ervaring

vervolgens nog een vraag over de resolutie scherm werkt op 1280 x 1024 maar dat is GEEN 4:3 resolutie is dat scherm dus 1280 bij 1024 zonder rare ovalen te zien ofzo ? en zo nee kan die dan ook op 1280 x 960 en klopt het dan wel ivm met de pixel groote enzo ? eventueel sta ik open voor andere schermen zolang ze niet te duur zijn
De 20ms bij deze monitor 'voelen' eerder aan als 25ms. Er is dus een lichte vorm van ghosting met dit scherm. Toch is er redelijk op te gamen. Voor de rest heeft het scherm een goed beeld, toch wat minder contrast als opgegeven maar wel scherp verder.
Verschil is duidelijk te zien tussen analoog en digitaal bij deze monitor. DVI is dus wel gewenst.
Je kunt de monitor natuurlijk op 1280x960 instellen, maar dat heb je niet echt mooi beeld meer over. Dit natuurlijk omdat er 1024 pixels verticaal zijn en je dus 960 verdeelt over deze 1024. Hierdoor ziet het er allemaal lelijk uit en is de leesbaarheid veel slechter geworden. Je bent dus gebonden aan de 1280x1024 qwa resolutie.
Voor de rest een mooie prijs voor deze monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rick2001 schreef op 19 oktober 2003 @ 16:38:
[...]

De 20ms bij deze monitor 'voelen' eerder aan als 25ms. Er is dus een lichte vorm van ghosting met dit scherm. Toch is er redelijk op te gamen. Voor de rest heeft het scherm een goed beeld, toch wat minder contrast als opgegeven maar wel scherp verder.
Verschil is duidelijk te zien tussen analoog en digitaal bij deze monitor. DVI is dus wel gewenst.
Je kunt de monitor natuurlijk op 1280x960 instellen, maar dat heb je niet echt mooi beeld meer over. Dit natuurlijk omdat er 1024 pixels verticaal zijn en je dus 960 verdeelt over deze 1024. Hierdoor ziet het er allemaal lelijk uit en is de leesbaarheid veel slechter geworden. Je bent dus gebonden aan de 1280x1024 qwa resolutie.
Voor de rest een mooie prijs voor deze monitor.
maar de vraag is als ik op 1280 x 1024 speel of werk dat een cirkel dan geen ovaal wordt? dat is op CRT (4:3 buis) wel het geval verder bedankt voor de duidelijke uitleg.. kijk nog even verder voor iets sneller scherm die ook betaalbaar is... tips zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipje
  • Laatst online: 19-08 20:31
Verwijderd schreef op 19 oktober 2003 @ 15:39:

Model name Acer AL712
Size 17"
Color 16.7M
Brightness 250 cd/m2
Response time 20 ms
Power supply 100-240V
Net weight 5.9 Kg

Hou er ook rekening mee dat een tft zelf ook niet 4:3 is maar eerder 5:4.
Mijn E431S-S is Eff. Beelddiagonaal (B x H in mm) 338x270.
Aangezien 1280x1024 ook 5:4 is, lijkt mij deze resolutie het beste voor tft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door Emotie - Sunday 19 October 2003 12:30

de NEC staat nu voor me eerste indruk perfect.
rest hoor je na wat gebruik.
-----------------------------------------------------------------------------------------

Over welke nec heb je het ? , zit zelf ook aan een nec te denken maar ben er nog niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Ik zou morgen de Iiyama e431s halen aangezien de meesten hier zeer tevreden zijn over het scherm.
Ik wil alleen nog ff weten of het scherm andere resoluties aankan dan de native, dus heeft het goede interpolatie?
Vooral omdat ik later nog Diablo II wil gaan spelen op 640*480 (speel classic en wacht op 1.10) en ik wil dat het er toch nog "redelijk" uitziet.
Verder trekt mijn gf4ti4400 de native resolutie voorlopig nog wel maar het zou best wel kunnen dat ik voor de volgende lading games moet inleveren, die gf4 gaat er pas uit als de r400 er is.
Ik heb gisteren heel dit topic doorgelezen, dat kostte me bijna 3 uur 8) , dus niet zeuren dat ik moet lezen want het staat iig niet in dit deeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 14:30:
Ik ving van iemand op dat de samsung 172x een 19 inch tweeling broer krijgt met zo goed als de zelfde specs, en (hou je vast) 16 ms response tijd

kan iemand hier bevestigen of hier iets van klopt ?
Ik wacht eigenlijk op een 19" die rond de 16ms is... zeker als hij zo kleurecht als de iiyama is... OEI !
Alleen wil ik hier ook geen half jaar op wachten, want mijn scherm is aan vervanging toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:23
Verwijderd schreef op 19 oktober 2003 @ 18:52:
[...]

Ik wacht eigenlijk op een 19" die rond de 16ms is... zeker als hij zo kleurecht als de iiyama is... OEI !
Alleen wil ik hier ook geen half jaar op wachten, want mijn scherm is aan vervanging toe
laat ze voorlopig eerst maar de 172X op de markt brengen :P dan zien we wel weer verder

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahahahahahaha... Je hebt natuurlijk volkomen gelijk, maar ik blijf hopen (tot ik het zat ben en gewoon een iiyama koop ;P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 18:52:
[...]

Kan nog wel ff duren hoor, je kan beter (net als ik doe) gewoon die 431S halen... 8)

Edit: Ik kijk net ff en die Iiyama is DVI-D en ik heb een Club3D 9700Pro, maar daar zit een DVI-I op, hoe zit dat precies??? 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-07 20:56

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

corpseflayer schreef op 19 October 2003 @ 17:56:
Ik zou morgen de Iiyama e431s halen aangezien de meesten hier zeer tevreden zijn over het scherm.
Ik wil alleen nog ff weten of het scherm andere resoluties aankan dan de native, dus heeft het goede interpolatie?
Vooral omdat ik later nog Diablo II wil gaan spelen op 640*480 (speel classic en wacht op 1.10) en ik wil dat het er toch nog "redelijk" uitziet.
Verder trekt mijn gf4ti4400 de native resolutie voorlopig nog wel maar het zou best wel kunnen dat ik voor de volgende lading games moet inleveren, die gf4 gaat er pas uit als de r400 er is.
Ik heb gisteren heel dit topic doorgelezen, dat kostte me bijna 3 uur 8) , dus niet zeuren dat ik moet lezen want het staat iig niet in dit deeltje.
Goede vraag!
Ik speel LOD in 800x600 en ik vraag me af wat daarme gebeurt.
Zowel 640x480 als 800x600 hebben een aspect ratio van 4:3, terwijl de 16"- 19"TFT-schermen een 5:4 aspect ratio hebben (1280x1024).

Nu weet ik dat het op verschillende manieren wordt opgelost:
1) slechts 800x600 (of 640x480) pixels worden aangestuurd, zodat er een klein beeld overblijft op het scherm met zwarte randen er omheen. Voordeel is wel dat de boel scherp is en in de juiste aspect ratio van 4:3
2) het spel wordt schermvullend weergegeven. Dus 1280x1024 pixels geven een 800x600 beeld weer. Voordeel is dat het totale beeld wordt gevuld (geen zwarte balken). Nadeel is nu wel dat het beeld in de verkeerde aspectration wordt weergegeven: alsof het beeld vanaf de zijkanten in elkaar gedrukt is, resulterend in "smalle mannetjes"
3) 800x600 wordt door 1280x960 pixels weergegeven. Wel zijn er zwarte balken onder en boven, maar het beeld wordt in de juiste aspectratio van 4:3 weergegeven.

Hangen de oplossingen af van het scherm?
Kan je zelf kiezen op welke manier het moet worden weergegeven?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik me niet vergis kan een DVI-D gewoon op een DVI-I aansluiting, andersom past niet :)
TFT-Gamen - The 7th Episode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Niet online
Ik heb besloten dat ik ook de Iiyama 431s ga kopen, en nou hoorde ik in dit topic (of het vorige) volgens mij iemand beweren dat er winkels zijn die hem verkopen waar je hem gewoon terug kunt brengen als je ook maar 1 dode pixel hebt. Welke winkels zijn dat? (het liefst in de buurt van Enschede)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het over de NEC 1760 nx BK

Een plaatje van een TFT

Makkelijk in gebruik.
Werkt goed met verschillende games. Geen ghosting.
Wat ik ook uitermate handig vind is de ergonomische mogelijkheden van dit scherm.
In hoogte verstelbaar. Draaibaar en mogelijkheid te kantelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nikel schreef op 19 October 2003 @ 21:55:
Ik heb besloten dat ik ook de Iiyama 431s ga kopen, en nou hoorde ik in dit topic (of het vorige) volgens mij iemand beweren dat er winkels zijn die hem verkopen waar je hem gewoon terug kunt brengen als je ook maar 1 dode pixel hebt. Welke winkels zijn dat? (het liefst in de buurt van Enschede)
PCVergelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door Emotie - Sunday 19 October 2003 21:55

Een plaatje van een TFT

Makkelijk in gebruik.
Wat ik ook uitermate handig vind is de ergonomische mogelijkheden van dit scherm.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zit meer aan de 1860 te denken iemand ervaring mee .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houston3 schreef op 12 oktober 2003 @ 13:19:
[...]

van beide dingen heb ik geen last, als ik een film kijk is alles gewoon zwart, en niet een stukje lichter aan de randjes, en reflectie heb ik ook geen last van, maar misschien heeft dat ook wel te maken met de belichting in je kamer ?
Mag ik misschien vragen welke instelliingen gebruikt?

Ik zie namelijk wel gewoon een iets lichtere weergave bij de randen en een beetje reflectie. Misschien heb je wel een ander panel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de echte sterke min en plus punten van de Iiyama 431?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 22:20:
[...]

Mag ik misschien vragen welke instelliingen gebruikt?

Ik zie namelijk wel gewoon een iets lichtere weergave bij de randen en een beetje reflectie. Misschien heb je wel een ander panel?
Ga er maar vanuit dat er geen ander panel in zit. Er wordt voor een bepaald type monitor vrijwel altijd hetzelfde panel gebruikt.
Er zijn gewoon beter afgewerkte monitoren en minder goede. Hierdoor kun je dus hebben dat er bijv. wat meer licht aan de boven en onderzijde bij een volledig zwart scherm uitstraalt. Ik heb al heel wat verschillen gezien onderling tussen dezelfde monitoren qwa kwaliteit.
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 21:55:

Een plaatje van een TFT

Makkelijk in gebruik.
Klopt, design is zeker okay. Alleen zoals ik al eerder in dit topic gepost had is deze monitor wederom te donker. Zelfs de desktop is donkerder dan vele andere monitoren. Standaard staat deze monitor ook al op 100/100% voor brightness en contrast. Voor de rest zeker een aanrader. Jammer dat de grijstinten wegvallen in het zwart.
corpseflayer schreef op 19 October 2003 @ 17:56:
Je kunt zeker gewoon op andere resoluties spelen. De interpolatie werkt goed en is scherp genoeg om alles zeer goed te kunnen lezen. De beste test is natuurlijk je bios scherm. Hier draai je al op een heel lage resolutie waardoor je de beste indruk kunt krijgen.
Het scherm interpoleert altijd full-screen. Je krijgt dus altijd het scherm volledig vergroot over alle pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rick, wat kan je zeggen over de kijkhoek van de Iiyama 431?
Is het echt 140 graden en is er heel veel verschil tussen een 170 graden scherm.
Ik had de samsung 171 P met 170 graden en ik kon alles goed zien van alle kanten en hoeken.
Is dit ook zó bij de Iiyama 431. Als de kijkhoek goed is ga ik de Iiyama NU bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 22:53:
Rick, wat kan je zeggen over de kijkhoek van de Iiyama 431?
Is het echt 140 graden en is er heel veel verschil tussen een 170 graden scherm.
Ik had de samsung 171 P met 170 graden en ik kon alles goed zien van alle kanten en hoeken.
Is dit ook zó bij de Iiyama 431. Als de kijkhoek goed is ga ik de Iiyama NU bestellen.
Ik had toch wel verwacht dat je verschillende keren goed gelezen had dat deze monitor een grotere kijkhoek heeft dan de andere monitoren met een AUOptronic panel. Nogmaals dan, deze monitor heeft een grotere kijkhoek dan de andere TN+FILM panels hebben. (Wide-Angle is het IIYAMA panel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst dit scherm gekocht en hij bevalt mij perfect!!! :)

http://www.neovo.com/products/S-18.htm

Panel Size 18" (459.7mm)
Brightness 250cd/m2 (Typical)
Contrast Ratio 550:1 (Typical)
NeoV Technology Yes
Viewing Angle (H/V) 170o / 170o (Minimum)
Display Resolution SXGA 1280 x 1024
Input Signal Analog, Video, Digital
Response Time 16ms / 9ms (Typical)
Net Dimension 436 x 426 x 200mm
(17.2" x 16.8" x 7.9")
Net Weight 8.0Kg (17.6lb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 08:33:
Ik heb laatst dit scherm gekocht en hij bevalt mij perfect!!! :)

http://www.neovo.com/products/S-18.htm

Panel Size 18" (459.7mm)
Brightness 250cd/m2 (Typical)
Contrast Ratio 550:1 (Typical)
NeoV Technology Yes
Viewing Angle (H/V) 170o / 170o (Minimum)
Display Resolution SXGA 1280 x 1024
Input Signal Analog, Video, Digital
Response Time 16ms / 9ms (Typical)
Net Dimension 436 x 426 x 200mm
(17.2" x 16.8" x 7.9")
Net Weight 8.0Kg (17.6lb)
En waar gebruik je hem voor? En waarmee bevalt hij wel en waarmee minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik hem voor games, de vertraging is minimaal, geen last van ghosting en een glasplaat voor het scherm ( makkelijk met schoonmaken ).

Nadeel: ik heb 1 dode pixel (valt niet binnen de garanite), en het scherm is loodzwaar, de glasplaat is lastig als er zonlicht opvalt, weerkaatsing, bij kunstlicht geen last van weerkaatsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Ik lees in een review op Anandtech dat die Neovo 20 ms rise en 30 ms fall heeft... dat is 50 ms... hoe kan er dan geen ghosting zijn? Wat voor spellen speel je erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen geef me tips. :P
Moet ik NU de Iiyama 431s kopen of wachten tot de samsung 172 x komt?

IK ben helemaal in de war. 8)7

(Eigenlijk ben ik een beetje bang voor dode pixels die kunnen voorkomen. Tot nu toe had ik 2 samsung schermen met 0 dode pixels. Ben bang dat dode pixels véél voorkomen bij de Iiyama's of heb ik het nu mis?)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 17:27
Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 12:40:

Je weet wel wat je wilt hebben maar je wilt niet langer op de samsung 172x w88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 12:40:

Ik denk dat ze elkaar niet veel maken, ik heb zelf vorige week de 431S gekocht en hij bevalt me meer dan prima (beter dan mijn Diamondtron scherm wat ik ervoor had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tastingw schreef op 20 October 2003 @ 12:43:
[...]

Je weet wel wat je wilt hebben maar je wilt niet langer op de samsung 172x w88
Ja, eigenlijk is dat wél waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik w8 nog op me IIyamaatje, zou als ut goed is vandaag komen. Nou cmon postbode/koerier je kannut!!! :)
Ik w8 in spanning af...
(431S-S is op voorraad bij pc vergelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Laatst online: 14:48
Iedereen heeft t steeds over de bekende iiyama... Ik was wel benieuwd steeds hoe het beeld daarvan was... vrijdag gezien in de Vobis bij ons in de buurt... en ik moet zeggen : DAT WAS NIET NORMAAL ZO SLECHT!!

Het was ook nog de duurdere zwarte versie met blauw power ledje... Naast die iiyama stond een CTX, en die had pas mooi scherp en zuiver beeld... Ze zaten beide op de zelfde computer...

Wat viel me dat enorm tegen... Alles was wazig en blurry, vooral in vergelijking met die ctx die er naast stond...

Ik ga na het zien van dit, voor de Samsung 172X....

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wazig? Blurry ??
Man ik heb dat beest nu al een aantal weken bewonderd thuis.. en ik begrijp je echt niet :)
En dat was dus de Prolite 431S-B ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja en daarom koopt zowat iedereen die IIyama, en Vobis daar noem je wat zeg stelletje noobs daar man! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Niet online
Zo, ik heb zojuist de Iiyama 431s-s besteld bij pcvergelijk.nl, dus binnenkort treed ook ik binnen in het digitale-beeld-tijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saeverix schreef op 20 October 2003 @ 13:24:
Iedereen heeft t steeds over de bekende iiyama... Ik was wel benieuwd steeds hoe het beeld daarvan was... vrijdag gezien in de Vobis bij ons in de buurt... en ik moet zeggen : DAT WAS NIET NORMAAL ZO SLECHT!!

Het was ook nog de duurdere zwarte versie met blauw power ledje... Naast die iiyama stond een CTX, en die had pas mooi scherp en zuiver beeld... Ze zaten beide op de zelfde computer...

Wat viel me dat enorm tegen... Alles was wazig en blurry, vooral in vergelijking met die ctx die er naast stond...

Ik ga na het zien van dit, voor de Samsung 172X....
Nou, dat is niet zo best hé.
Dan maar wachten tot de 172 X komt? 8)7
Eentje zegt Iiyama is het beste schermpje tot nu toe en de andere zegt dat het maar niks is....
OvErDoSe, weet je zeker dat het de Iiyama was?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.