TFT-Gamen - The 7th Episode

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.916 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syndicaat892
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-01 19:45
Waarschijnlijk heeft overdose de 430 gezien......

Leef elke dag of het je laatste is, ooit krijg je gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saeverix schreef op 20 October 2003 @ 13:24:
Iedereen heeft t steeds over de bekende iiyama... Ik was wel benieuwd steeds hoe het beeld daarvan was... vrijdag gezien in de Vobis bij ons in de buurt... en ik moet zeggen : DAT WAS NIET NORMAAL ZO SLECHT!!

Het was ook nog de duurdere zwarte versie met blauw power ledje... Naast die iiyama stond een CTX, en die had pas mooi scherp en zuiver beeld... Ze zaten beide op de zelfde computer...

Wat viel me dat enorm tegen... Alles was wazig en blurry, vooral in vergelijking met die ctx die er naast stond...

Ik ga na het zien van dit, voor de Samsung 172X....
Tsja hehehe lekker he! zwammen in de ruimte... ?? toegegeven, je krijgt wel lekker veel reacties op dit soort gestook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 15:59

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Ik heb nu ook 2keer een 431S-W voor me staan en het beeld is erg goed. Ik heb ze aan een Matrox P650 hangen, alleen de DVI kabels moeten nog worden opgestuurd. Enige probleem wat ik heb is dat ik de beide scherm niet dezelfde krijg ingesteld. Als ik op beide monitoren exact dezelfde instellingen doe, dan ziet het er niet het zelfde uit.

Heeft er misschien mee van doen, dat ik voor een kabel een DVI ->D-Sub kabel heb en een andere met converter?

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, net een belletje van 2MComputers en die zegt dat de Samsung 172X voorlopig niet leverbaar is.
Toen vroegen ze of ik de Iiyama 431-S wilde. Ik heb toen gezegt dat ik nog even wil nadenken.

Wat moet ik doen? Wachten tot Samsung 172 X, of de Iiyama 431-S kopen?
Is er géén beter 17'' inch tft scherm wat beter is dan de Iiyama?
Is Iiyama nu de beste?
Waar kan ik een uitgebreide review lezen over de Iiyama 431-S, want als ik ga googlen vind ik helaas niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ga hem eens bekijken bij een zaak in je buurt. Ik heb hem sinds een week en het bevalt me meer dan prima, in ieder geval beter dan de 4315 van me pa.

Controleer hem wel op dode pixels, bij het eerste scherm wat de verkoper me demonstreerde zat er een dode in. Games e.d. gaat echt meer dan prima op het scherm, gister Matrix Reloaded dvd zitten kijken ook prima

Alleen hebben bij mij de helderheid / contrast regelingen op het scherm vrij weinig invloed. Ik heb hem digitaal aangesloten, hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

. w o u t e r . schreef op 20 October 2003 @ 10:36:
Ik lees in een review op Anandtech dat die Neovo 20 ms rise en 30 ms fall heeft... dat is 50 ms... hoe kan er dan geen ghosting zijn? Wat voor spellen speel je erop?
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Bravie schreef op 20 October 2003 @ 08:33:
Ik heb laatst dit scherm gekocht en hij bevalt mij perfect!!!

http://www.neovo.com/products/S-18.htm

Panel Size 18" (459.7mm)
Brightness 250cd/m2 (Typical)
Contrast Ratio 550:1 (Typical)
NeoV Technology Yes
Viewing Angle (H/V) 170o / 170o (Minimum)
Display Resolution SXGA 1280 x 1024
Input Signal Analog, Video, Digital
Response Time 16ms / 9ms (Typical)
Net Dimension 436 x 426 x 200mm
(17.2" x 16.8" x 7.9")
Net Weight 8.0Kg (17.6lb)
Liegen de specs dan die neovo op de site aangeeft?

Ik speel veel fps.

Groeten Brave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op 20 October 2003 @ 16:04:
Ga hem eens bekijken bij een zaak in je buurt. Ik heb hem sinds een week en het bevalt me meer dan prima, in ieder geval beter dan de 4315 van me pa.

Controleer hem wel op dode pixels, bij het eerste scherm wat de verkoper me demonstreerde zat er een dode in. Games e.d. gaat echt meer dan prima op het scherm, gister Matrix Reloaded dvd zitten kijken ook prima

Alleen hebben bij mij de helderheid / contrast regelingen op het scherm vrij weinig invloed. Ik heb hem digitaal aangesloten, hebben meer mensen hier last van?
Ik kan hem wel op dode pixels controleren bij sommige winkels maar daar zijn ze duur. Liever kies ik één van de goedkoopste winkels met goede service.
Nog mensen met 0 dode pixels op hun Iiyama 431S bij de eerste levering?
(Lijkt bij Iiyama bijna altijd voor te komen, en dat laat me ook veel nadenken!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm waarom komt de postman niet op maandag was dat nou weer voor fuck onzin! Gewoon werken toch?!?!?!?!? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Iedereen heeft t steeds over de bekende iiyama... Ik was wel benieuwd steeds hoe het beeld daarvan was... vrijdag gezien in de Vobis bij ons in de buurt... en ik moet zeggen : DAT WAS NIET NORMAAL ZO SLECHT!!

Het was ook nog de duurdere zwarte versie met blauw power ledje... Naast die iiyama stond een CTX, en die had pas mooi scherp en zuiver beeld... Ze zaten beide op de zelfde computer...

Wat viel me dat enorm tegen... Alles was wazig en blurry, vooral in vergelijking met die ctx die er naast stond...

Je zegt zelf al dat ze beide op dezelfde pc zaten, weet je zeker dat er geen brakke KVM tussen zat waardoor de iiyama een slechter signaal kreeg ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 16:13:
[...]

Ik kan hem wel op dode pixels controleren bij sommige winkels maar daar zijn ze duur. Liever kies ik één van de goedkoopste winkels met goede service.
(Lijkt bij Iiyama bijna altijd voor te komen, en dat laat me ook veel nadenken!)
ikke

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infern0

Infern0

Ik heb hem besteld bij [nospam]kantenklaarpc[/nospam] en deze kwamen hem persoonlijk brengen. Hier direct getest op dode pixels en gelukkig had mijn scherm geen dode pixels. Vond het wel supersevice, Spijkenisse -> Enschede is niet even om de hoek, ze doen het wel vaker zeiden ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rlensen schreef op 20 October 2003 @ 16:54:
Ik heb hem besteld bij [nospam]kantenklaarpc[/nospam] en deze kwamen hem persoonlijk brengen. Hier direct getest op dode pixels en gelukkig had mijn scherm geen dode pixels. Vond het wel supersevice, Spijkenisse -> Enschede is niet even om de hoek, ze doen het wel vaker zeiden ze.
Wat vind je van de kijkhoek? Kan je rustig zeggen dat het de beste kijkhoek tot nu toe van alle tft schermen heeft?

Hoeveel heeft het gekost voor levering?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Laatst online: 13-09 18:53

Blauw

De Schreeuw

Ik heb zelf ook even wat pics geschoten van mijn IYAMA 403S-B thuis, kan ik er iemand hier nog mee verblijden? (cq, over de streep trekken :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sure plaatsen die handel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw

Blauw

De Schreeuw

Ik snap er geen hol van hoe ik die pics verklein, dus klik deze link maar even aan ;)

http://home.hccnet.nl/jessen.1/images/431S/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
  • Laatst online: 07-03 18:35
Ik heb vandaag dus 2 stuks van de NEC LCD1701 gekocht (leve de dual monitor setup). Ik ha ze gekocht bij Computerland en dus ook maar de nul-dode-pixel garantie er bij genomen (die 25 euro kon er ook nog wel vanaf).
Thuisgekomen had ik dus 1 perfect scherm en 1 scherm met 1 blauwe en 1 rode pixel. Tweede scherm dus omgeruild en heb nu 2 prima schermen.

Waarom de NEC? Ik zat te twijfelen tussen de Iiyama 431 en de Samsung 172 en was gaan kijken bij Computerland; daar zag ik de NEC. Kwa mogelijkheden zagen ze er op papier wel even goed uit, alleen kwa design vind ik de NEC veeeel mooier. Grootste voordeel vind ik eigenlijk wel de veel dunnere rand om je scherm dan bij de andere 2 schermen; groot voordeel bij dual-monitor setup, want dan is de 'balk' in het midden niet zo breed.

Mijn ervaringen tot nu toe zijn erg goed; ik had hiervoor een 19" Dell CRT en een 17" CTX CRT, beide volkomen plat en de wat betere modellen, maar deze TFT's zijn echt veel scherper. (Wel moet ik mijn 1e monitor op 75Hz laten draaien, maar dat ligt aan de videokaart (Club3D Radeon 9000 Pro), kabels/monitoren al omgedraaid, effect blijft).

Wel vind ik de monitoren een beetje aan de fletse kant, maar dat kan nog een kwestie zijn van wat rommellen met instellingen.

Ik heb ook al even wat ge-first-person-shootert (Quake 3 arena lag het dichtste bij) en dat ging perfect soepel; schitterende kleuren (hier wel), totaal geen ghosting kunnen ontdekken, prima dus.

Al met al een aanrader dus.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 16:53

star-saber

Ryzen

ik heb een nec 2080UX gekocht.
en die bevalt zeer goed.
strak beeld echt heel erg mooi

[ Voor 1% gewijzigd door star-saber op 20-10-2003 17:31 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Haha stond zeker vobisstyle op 1024 ofzo en met sharpness op de verkeerde instelling ofzo. Dat iiyama scherm is echt wel relax, heb em nou zelf ook paar weekjes en als ik achter me oude crt ga zitten (lg795ft dus niet echt slecht) vind ik die echt veel minder scherp. Dus zou zeker nog een keer ergens gaan kijken voordat je nu een mening vormt over die iiyama die misschien van geen kant klopt :)

Ik had trouwens ook bij de eerste keer 0 dode pixels .. was wel beter want mocht em van alternate niet ff in die winkel bekijken. Maarja zij hebben zo'n 8 dagen omruilgarantie zonder gezeur dus je kan em gewoon ruilen of geld terug zonder dat je hoeft te zeggen dat het om een dode pixel gaat ;)

[ Voor 28% gewijzigd door gri- op 20-10-2003 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jozzz schreef op 20 October 2003 @ 17:13:
Ik snap er geen hol van hoe ik die pics verklein, dus klik deze link maar even aan ;)

Erg stijlvol, ut valt me op dat zeeeer veel mensen ook een black logitech keyboard hebben (me 2)! Hail hail! :D
Hopelijk komt mijn zilveren beestje morgen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 18:45:
[...]

Erg stijlvol, ut valt me op dat zeeeer veel mensen ook een black logitech keyboard hebben (me 2)! Hail hail! :D
Hopelijk komt mijn zilveren beestje morgen... 8)7
Meteen plus en minpunten met ons delen hé! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jozzz schreef op 20 October 2003 @ 17:13:

Zeg eens iets over de prestaties.
Kijkhoek, snelheid en kleurechtheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had je je bril niet op? :7 Nee even serieus. Ik heb ook de 431s en ik snap niet waar je het over hebt. Beeld is superscherp en helder en beter als CRT. Dus ik kan me dat niet voorstellen. Misschien had Vobis de monitor niet goed afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw

Blauw

De Schreeuw

Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 20:01:
[...]

Dat heb ik een aantal posts geleden (of ik een ander topic, weet ik niet 8)7 ) ook al wel een beetje gedaan.

Komtie nog maar een keer.

De prestaties zijn zeker om over naar huis te schrijven. Echt snelle spellen als Quake 3 leveren voor mij geen merkbare ghosting oid op. Films ook niet.

De kijkhoek is op bedrijfstemperatuur redelijk, maar het beste beeld heb je natuurlijk als je er zo recht mogelijk voor gaat zitten ;) een hoek van 90 graden levert trouwens nog steeds wel een beeld op, maar is gezien de afstand niet echt leesbaar meer.

Kleurechtheid dan. Dat is een beetje een manco aan TFT schermen. Niet alle kleuren worden even 'echt' geshowed. Hier heb je bijvoorbeeld bij foto's nog niet zo;n last van, maar bijvoorbeeld als je een fervent Webdevelopper bent dan zal je af en toe toch even naar een 'Echt' 32 bits scherm moeten lopen voor bijvoorbeeld een goede grijstint. Dus voor echt DTP werk zou ik er niet snel een aanschaffen, voor gamen en een heel rustig beeldje zou ik meteen naar de winkel rennen, diep in de buidel tasten en dit ding (zonder pixelfoutgarantie) aanschaffen want hij is het in mijn optiek zeker waard :)

[ Voor 2% gewijzigd door Blauw op 20-10-2003 20:11 . Reden: spelfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nee hoor. Heb al 2 maal moeten ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jozzz schreef op 20 October 2003 @ 20:10:
[...]

Dat heb ik een aantal posts geleden (of ik een ander topic, weet ik niet 8)7 ) ook al wel een beetje gedaan.

Komtie nog maar een keer.

De prestaties zijn zeker om over naar huis te schrijven. Echt snelle spellen als Quake 3 leveren voor mij geen merkbare ghosting oid op. Films ook niet.

De kijkhoek is op bedrijfstemperatuur redelijk, maar het beste beeld heb je natuurlijk als je er zo recht mogelijk voor gaat zitten ;) een hoek van 90 graden levert trouwens nog steeds wel een beeld op, maar is gezien de afstand niet echt leesbaar meer.

Kleurechtheid dan. Dat is een beetje een manco aan TFT schermen. Niet alle kleuren worden even 'echt' geshowed. Hier heb je bijvoorbeeld bij foto's nog niet zo;n last van, maar bijvoorbeeld als je een fervent Webdevelopper bent dan zal je af en toe toch even naar een 'Echt' 32 bits scherm moeten lopen voor bijvoorbeeld een goede grijstint. Dus voor echt DTP werk zou ik er niet snel een aanschaffen, voor gamen en een heel rustig beeldje zou ik meteen naar de winkel rennen, diep in de buidel tasten en dit ding (zonder pixelfoutgarantie) aanschaffen want hij is het in mijn optiek zeker waard :)
Voor mij is de kijkhoek belangrijk.
Ik wil met een afstand van 1,5 m het beeld goed een scherp kunnen zien. (Ik zit dan rechtstreeks en 1,5m veraf van het scherm.)
Tot nu toe had ik daar géén problemen mee met de Samsung 171 P.
Rick zegt dat de kijkhoek van de Iiyama het allerbeste is omdat het een speciale panel heeft. Dus dit betekend dat hij beter is als de Samsung 171 P met 170 graden? De iiyama heeft maar 140 graden. 8)7

Héél erg bedankt voor je kleine reviewtje. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 20:14:
[...]

Nee hoor. Heb al 2 maal moeten ruilen.
Je hebt zeker ook de vervoerkosten betaald?

€ 15 + € 15 = € 30,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in Groningen dus ik kon zo even het spul terugbrengen naar Norrod. Ze deden niet moeilijk. Gewoon een nieuwe gehaald. Dus geen vervoerskosten. Alles perfect nu. Ik wil echt niet terug naar CRT. Je kan wel blijven wachten dus dat schiet niet op. Dit scherm is echt goed en je zult er geen spijt van krijgen. Hoeveel mensen waren hier wel niet positief. Erg veel. Dus dat zegt al genoeg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 20:36:
Ik woon in Groningen dus ik kon zo even het spul terugbrengen naar Norrod. Ze deden niet moeilijk. Gewoon een nieuwe gehaald. Dus geen vervoerskosten. Alles perfect nu. Ik wil echt niet terug naar CRT. Je kan wel blijven wachten dus dat schiet niet op. Dit scherm is echt goed en je zult er geen spijt van krijgen. Hoeveel mensen waren hier wel niet positief. Erg veel. Dus dat zegt al genoeg. ;)
Ik kan haast géén reviews vinden op sites.
Alleen op Tweakers.net praten ze zo uitvoerig over de Iiyama 431S.

Zijn er eventueel mensen die de Iiyama 431S hebben vergeleken met de Samsung 172 T of Samsung 171 P?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sKitZo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 21:35

sKitZo

:)

[...]

die van mij was zonder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 21:28:
[...]

Ik kan haast géén reviews vinden op sites.
Alleen op Tweakers.net praten ze zo uitvoerig over de Iiyama 431S.

Zijn er eventueel mensen die de Iiyama 431S hebben vergeleken met de Samsung 172 T of Samsung 171 P?
In de PC active die nu in de winkels ligt wordt de 431S getest. Hij is daar 1 vd testwinnaars samen met de Hyundai q17 meen ik. Ik heb die test ff snel doorgelezen en er staan meer interessante TFT's in.

De inleiding van de test is wel op goed niveau maar ik vind de besprekinkjes wat summier.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op 20 October 2003 @ 22:08:
[...]

In de PC active die nu in de winkels ligt wordt de 431S getest. Hij is daar 1 vd testwinnaars samen met de Hyundai q17 meen ik. Ik heb die test ff snel doorgelezen en er staan meer interessante TFT's in.

De inleiding van de test is wel op goed niveau maar ik vind de besprekinkjes wat summier.
Leuk, dan maar ff pc active proberen te kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ortega, misschien valt het anderen niet zo op, maar jij blijft maar herhaaldelijk dezelfde vragen stellen over deze monitor.
Je zult zelf een keuze moeten maken en niet steeds met dezelfde vragen hier aan moeten komen.
Ja, dit is een vragentopic misschien, maar niet als het steeds dezelfde vragen zijn die al tig mensen beantwoord hebben. Geloof het nu maar eens.
Ikzelf ondervind het als storend dat je hierover door blijft zeuren als je de antwoorden zelf kunt vinden en meer dan 1 keer.

Dat was even offtopic, nu weer ontopic graag.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortega werkt me al dit hele topic op mn zenuwen.. hij leest niks, beargumenteert niks, neemt niks aan van een ander, en ga zo maar door. Superirritant jong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Die Acer 19" die ik heb is echt een perfecte aankoop al zeg ik het zelf :) Maargoed met het fenomeen ghosting heb ik zelf nog nooit te maken gehad dus het zou zo kunnen zijn dat ik het gewoon niet zie of dat mijn monitor redelijk goed is :)

Voor wie het spel No Limits ken (achtbaan disign software/game), daarmee heb je nog wel het idee dat je ghosting ondervind, maargoed volgends mij legt dat best wel aan de game opzich omdat de onderdelen echt heel snel langs komen.... iemand ook ervaring met de Acer 19" TFT?

(Sorry dacht dat er 2 versies van waren, weet niet pcies welke ik heb, zit nu op me werk)

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 09:15:
Ortega werkt me al dit hele topic op mn zenuwen.. hij leest niks, beargumenteert niks, neemt niks aan van een ander, en ga zo maar door. Superirritant jong.
Oké oké, ik stop met vragen te stellen steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin239
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:31
Weet iemand een goede winkel waar je een groot aantal tft schermen kan bekijken?

Afgelopen weekend een rondje gemaakt langs diverse shops in Rotterdam en ze hadden er of maar enkele modellen staan of ze waren niet aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortega, je mag best vragen stellen, maar probeer eerst na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anakin239 schreef op 21 October 2003 @ 10:13:
Weet iemand een goede winkel waar je een groot aantal tft schermen kan bekijken?

Afgelopen weekend een rondje gemaakt langs diverse shops in Rotterdam en ze hadden er of maar enkele modellen staan of ze waren niet aangesloten.
Ik woon niet in rotterdam, maar in amsterdam is er een mediamarkt waar ze een heel groot assortiment hebben, en de meeste staan aangesloten. Er draait zo een nVidia demo op van dat elfje. Dus je kan meteen zien wat de kwaliteit is. Mayb hebben ze in Rotterdam ook wel een mediamarkt met hetzelfde id? Try it :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin239
Mediamarkt in Rotterdam heeft ook wel een groot aantal monitoren staan, maar voornamelijk 15 inch. en ook een handjevol laten we zeggen creatieve merken.
Van de merken die ook geregeld in dit topic terug komen staan er enkele samsung modellen, BenQ en Neovo. Werd ik ook niet gelukkig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossenaar
  • Laatst online: 09-09 20:18

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Iemand (Rick2001 ?) al ervaring met de CTX S730(G)? http://www.ctxeurope.com/mainprodLCD.asp?model=S730G

Deze monitor heeft ook interessante specs

Formaat 17"
Maximale resolutie 1280 x 1024
Inkijkhoek 160/160 (H/V)
Helderheid 260cd/m2
Contrast 500:1

Is deze monitor te vergelijken met die iiyama ?

De kick van Electric!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin239
Iemand (Rick2001 ?) al ervaring met de CTX S730(G)? http://www.ctxeurope.com/mainprodLCD.asp?model=S730G

Deze monitor heeft ook interessante specs

Formaat 17"
Maximale resolutie 1280 x 1024
Inkijkhoek 160/160 (H/V)
Helderheid 260cd/m2
Contrast 500:1

Is deze monitor te vergelijken met die iiyama ?
Heeft in ieder geval pixel garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossenaar

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Gaat me meer om de prestaties ;-) Kan helaas nergens op inet reviews vinden van deze monitor :( :(

[ Voor 51% gewijzigd door Ossenaar op 21-10-2003 14:20 ]

De kick van Electric!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch een vraag waar bij mij nog steeds geen duidelijk inzicht in is/komt..

Wat is nu het verschil in beeld van het aansluiten van een TFT scherm via Analoge D-sub en DVI ?
Theoretisch begrijp ik wel.. maar wat zie je dan?? Is het scherper? Zijn de kleuren mooier ? Hoger contrast?

Dit omdat ik mijn E431S-S analoog heb aangestuurd met een GF4200.. en ik nog niet helemaal mijn perfecte allround instellingen heb kunnen vinden.
Bij gamen heb ik iets meer gamma nodig.. bij desktopwerk/internetten minder gamma.. enz.
En is het ook zo dat (op het moment dat je DVI gebruikt) niets meer kan wijzigen ?
Wie o wie kan mij verlichten van deze vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar ik denk dat de kwaliteit van je videokaart belangrijker is dan het aansluiten via DVI of analoog. Daarnaast lees je weleens verhalen over brakke DVI aansluitingen, dus ik houd het gewoon bij analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ja hoor weer alle geluk van de wereld, bestel ik een zilveren krijg ik gvd een witte!!! Moet ik gvd weer een paar dagen w88! :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
hmm ik ben erg geintereseerd in een TFT alleen mn budget is niet echt super 400 euro MAXIMAAL , minder is 100 x beter als het volledige bedrag :) enige aanraders of dingen waari k op moet letten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InterXs schreef op 21 October 2003 @ 14:56:
hmm ik ben erg geintereseerd in een TFT alleen mn budget is niet echt super 400 euro MAXIMAAL
Ik zou even doorsparen.. heb je veel meer aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De iiyama 431S is al vanaf 445... (hint hint)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Laatst online: 02-02 17:53
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 14:59:
[...]

Ik zou even doorsparen.. heb je veel meer aan ;)
en toch heb ik er een nodig :)

kgebruik 'm voornamelijk voor gamen duss daar moet ie wle goed voor zijn..
zijn er geen lopende aanbiedingen of sites waari k even goed moet loeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossenaar

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 14:54:
En ja hoor weer alle geluk van de wereld, bestel ik een zilveren krijg ik gvd een witte!!! Moet ik gvd weer een paar dagen w88! :( :( :(
Een witte 431-s ? Die worden toch niet geleverd in Nederland ?

De kick van Electric!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Nu eindelijk op m'n gemakje dit topic doorlezen nu Ortega z'n mond eindelijk houdt...

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infern0

Infern0

Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 17:02:
[...]

Wat vind je van de kijkhoek? Kan je rustig zeggen dat het de beste kijkhoek tot nu toe van alle tft schermen heeft?

Hoeveel heeft het gekost voor levering?
Kijkhoek is goed denk ik, heb nog niet zoveel ervaringen.

Levering koste me 10 eurotjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-06 13:21

mrDevil

C'est la vie...

Even een newbie vraagje :)

Ben zelf al een tijdje op zoek naar een allround vervanger voor mijn CRT monitor... Op zich lijkt de Samsung SyncMaster 191 T/ 192 T me wel wat, maar de reviews zijn nogal wisselend....

wat denken jullie? Is dit een "do" of een "don't"?

En voor iedereen die deze monitor een "don't" vinden: Welke monitor raden jullie me dan aan? Moet in ieder geval geschikt zijn om mee te game'n :*)

Cheers! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrDevil schreef op 21 oktober 2003 @ 16:06:
Even een newbie vraagje :)

Ben zelf al een tijdje op zoek naar een allround vervanger voor mijn CRT monitor... Op zich lijkt de Samsung SyncMaster 191 T/ 192 T me wel wat, maar de reviews zijn nogal wisselend....

wat denken jullie? Is dit een "do" of een "don't"?

En voor iedereen die deze monitor een "don't" vinden: Welke monitor raden jullie me dan aan? Moet in ieder geval geschikt zijn om mee te game'n :*)

Cheers! _/-\o_
Ehhh allebei eigenlijk... tis meer een "don't" "do" it

Op dit moment is de Iiyama 431S de top dus kopen dat ding >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Iiyama 431S, n zwarte. Erg fijne monitor moet ik zeggen. Hij is rap (16ms) en het beeld is over het algemeen zeer scherp. Cleartype onder XP maakt het allemaal nog plezieriger. De kijkhoeken van het scherm zijn een beetje beperkt, maar dat is voor thuisgebruikers amper een nadeel te noemen.

Ik ben erg tevreden over de 431S maar heb 1 pet peeve: ik kan de backlights boven en onder toch aardig duidelijk zien. Als ik een filmpje zit te kijken, waarbij het beeld ingesloten is tussen twee zwarte kaders boven en onder het eigenlijke beeld, is het duidelijk te zien dat de top en onderkant van het scherm lichter zijn. Zwart is in zo'n situatie dus niet zwart op deze monitor.

Het is iets waar erg veel LCDs mee te maken hebben. De Iiyama 431s is dan ook geen flagship model, maar een 17" scherm uit het lage middensegment. Ik heb 'em bij NoRRoD in Groningen gekocht, voor 485 euro. Voor dat geld heb je een -perfecte- monitor voor dagelijks gebruikt, als je met de lichte kanten van het scherm boven en onder kan leven.

NB Je ziet dat effect alleen bij een 'zwart' vlak aan de boven en de onderkant. Als je gewoon zit te surfen/teksverwerken e.d. zit je het dus niet (of je moet -heel- erg je best doen). Bij ... zeg ... een donker level Q3 of iets dergelijks zie je het wel weer. Minor nuisance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heb ik het ding nog aangesloten via D-SUB, want er zat geen DVI-D kabel bij de monitor. Lijkt me sterk dat overstappen naar DVI het backlight probleem wegneemt, maar het is mogelijk. Hoop ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de ingebouwde speakers van de 431S trappen natuurlijk aars! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op 21 oktober 2003 @ 17:36:
[...]

Ehhh allebei eigenlijk... tis meer een "don't" "do" it

Op dit moment is de Iiyama 431S de top dus kopen dat ding >:)
uhhmm de 191/192 is een 19 inch dus dan lijkt mij de 431s zijnde een 17inch niet op zijn plaats als advies....

... tenzij je het specifiek over gamen (topictitel iemand? :o ) hebt, want de vragensteller zou kunnen weten ALS hij het topic had doorgelezen dat 19inch tft's nog niet geschikt zijn voor serieus FPS gamen.....

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 21-10-2003 18:00 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 17:50:
Ik heb een Iiyama 431S, n zwarte. Erg fijne monitor moet ik zeggen. Hij is rap (16ms) en het beeld is over het algemeen zeer scherp. Cleartype onder XP maakt het allemaal nog plezieriger. De kijkhoeken van het scherm zijn een beetje beperkt, maar dat is voor thuisgebruikers amper een nadeel te noemen.

Ik ben erg tevreden over de 431S maar heb 1 pet peeve: ik kan de backlights boven en onder toch aardig duidelijk zien. Als ik een filmpje zit te kijken, waarbij het beeld ingesloten is tussen twee zwarte kaders boven en onder het eigenlijke beeld, is het duidelijk te zien dat de top en onderkant van het scherm lichter zijn. Zwart is in zo'n situatie dus niet zwart op deze monitor.

Het is iets waar erg veel LCDs mee te maken hebben. De Iiyama 431s is dan ook geen flagship model, maar een 17" scherm uit het lage middensegment. Ik heb 'em bij NoRRoD in Groningen gekocht, voor 485 euro. Voor dat geld heb je een -perfecte- monitor voor dagelijks gebruikt, als je met de lichte kanten van het scherm boven en onder kan leven.

NB Je ziet dat effect alleen bij een 'zwart' vlak aan de boven en de onderkant. Als je gewoon zit te surfen/teksverwerken e.d. zit je het dus niet (of je moet -heel- erg je best doen). Bij ... zeg ... een donker level Q3 of iets dergelijks zie je het wel weer. Minor nuisance.
Lijkt het net of de omranding van de monitor gekromd is? Zo ja, dan kun je dat terugduwen. Ik had eerst ook een klein wit randje in het midden bovenin het scherm, door dit gewoon een beetje aan te duwen, 'klikte deze weer vast'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, het is niet een wit randje of zoiets. Je ziet de gloed van de backlights 'door' het scherm. Daar is niet zo heel veel aan te doen, me dunkt. Heeft iemand anders dit ook met de Iiyama 431S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 18:32:
Nope, het is niet een wit randje of zoiets. Je ziet de gloed van de backlights 'door' het scherm. Daar is niet zo heel veel aan te doen, me dunkt. Heeft iemand anders dit ook met de Iiyama 431S?
Ja ik herken het wel maar vind het niet extreem storend.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom noem ik het ook een pet peeve ... het is het enige wat je op de 431S kan aanmerken mijnsinziens. Als je het eenmaal ziet, zie je het. Als het je niet stoort heb je nergens last van.

(En dan te bedenken dat er ook reviews zijn die ghosting op de samsung 191T met de zelfde redenatie afdoen (8> )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 21 oktober 2003 @ 15:07:
De iiyama 431S is al vanaf 445... (hint hint)
Zijn budget is MAXIMAAL 400 euro..... (hint hint)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
We Are Borg schreef op 21 October 2003 @ 19:31:
[...]

In dat geval raad ik em ook aan even een maandje door te sparen zodat zijn maximum hoger wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

We Are Borg schreef op 21 October 2003 @ 19:31:
[...]

Tsja, maar wie gaat er nou een monitor van 400 euro kopen, terwijl er een monitor van 45 euro duurder is die kwalitatief veel beter is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies je moet niet altijd zo strak op je budget gaan vastknijpen als er voor een geringe meerprijs een kwalitatief veeeel beter product te krijgen is, maarja je moet ut zelf weten uiteraard! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salient
  • Laatst online: 12-08 14:06

salient

Want omdat ik herhaal

Fr0zenFlame schreef op 21 October 2003 @ 09:21:
Die Acer 19" die ik heb is echt een perfecte aankoop al zeg ik het zelf :) Maargoed met het fenomeen ghosting heb ik zelf nog nooit te maken gehad dus het zou zo kunnen zijn dat ik het gewoon niet zie of dat mijn monitor redelijk goed is :)

Voor wie het spel No Limits ken (achtbaan disign software/game), daarmee heb je nog wel het idee dat je ghosting ondervind, maargoed volgends mij legt dat best wel aan de game opzich omdat de onderdelen echt heel snel langs komen.... iemand ook ervaring met de Acer 19" TFT?

(Sorry dacht dat er 2 versies van waren, weet niet pcies welke ik heb, zit nu op me werk)
Ik heb dus de AL1931 zelf, maar daar zie ik bij spellen wel degelijk ghosting (trailing is het eigenlijk) optreden. Of je hier echt last van hebt is vrij persoonlijk, in sommige gevallen is het mijns inziens best storend te noemen.
Verder is het een prima scherm, zeer goede kijkhoek, superscherp (DVI aansluiting) en een behoorlijk goede kleurweergave, zeker voor een TFT.
Ik heb dan ook nog het geluk er eentje te hebben zonder dode (sub)pixel, mijn andere (Acer AL713 17" TFT) heeft helaas een hot subpixel die altijd rood is.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 17:50:

Nou, als dit echt zo is klinkt dit niet zo lekker.
Dan maar wachten tot de samsung 172 X komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Bartjuh schreef op 21 oktober 2003 @ 19:44:
[...]

Tsja, maar wie gaat er nou een monitor van 400 euro kopen, terwijl er een monitor van 45 euro duurder is die kwalitatief veel beter is ...
True, mijn advies is ook als de rest: gewoon doorsparen en iets goeds kopen. Daar heb je gewoon gelijk in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel het snelheidsprobleem vergeleken met CRT monitoren grotendeels is opgelost met de opmars van de 16ms response-time capable TFT schermen, kan je nog steeds niet verwachten dat een TFT grote vlakken zwart als "echt-zwart" weergeeft.

Dit zal je bij bijna elke TFT zien (als je er op let), en zeker bij mainstream schermen. De contrast ratio van de Iiyama 431S is 250 cd/m2, en die van de Samsung 172X is 270 cd / m2. (De samsung kost ook wat meer).

Daaruit zou je voorzichtig kunnen concluderen dat de samsung wel iets donkerder zal zijn als de iiyama (in de zin dat zwart "echt zwart" is). Maar je kan van twee dingen uitgaan:

1: "CRT-zwart" is het niet
2: specs van TFTs worden van fabrikant tot fabrikant anders vastgesteld. Het blijft appels met peren vergelijken.

De 431S is een verrekte goede monitor. Ik zou alleen op de 172X wachten als je het design echt zoveel mooier vindt dat dat de wachttijd voor jou rechtvaardigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 13-09 23:08
Verwijderd schreef op 21 oktober 2003 @ 20:52:
De 431S is een verrekte goede monitor. Ik zou alleen op de 172X wachten als je het design echt zoveel mooier vindt dat dat de wachttijd voor jou rechtvaardigd.
tja hier zit ik dus ook nog steeds mee, logisch want de samsung is er nog niet 8)7, maar ik begin die Iiyama ook steeds mooier te vinden naarmate ik hem steeds vaker zie 8) maar de Samsung muur bevestiging heeft vor mij ook weer een x aantal voor delen :/ het begint steeds moeilijker te worden die keuze....

Samsung, schiet nou toch is een keer op met die 172X, t duurt allemaal al veel te lang :(

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegene die op de Samsung 172X wachten

Blijkbaar heeft PCVergelijk een lading gehad en supersnel verkocht want volgens de website zijn ze nu "uitverkocht" :(

Dus wie of wie heeft er een ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mughato
  • Laatst online: 08-06-2024
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 21:49:

Blijkbaar heeft PCVergelijk een lading gehad en supersnel verkocht want volgens de website zijn ze nu "uitverkocht" :(

goeie truck |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 13-09 23:08
dat maakt me geen flikker uit, zolang dat: wordt begin december weer verwacht maar niet klopt :|

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Oke, wat is nou het nut van DVI ten opzichte van analoog? (ik heb beide en kan het goed zien!) (iiyama 4316utc)

- DVI heeft een beeld dat helemaal strak staat tot keurig netjes in de hoeken. Je hebt de auto-functie van de tft dus niet nodig want het scherm weet waar de hoeken zich bevinden.

- DVI heeft als voordeel dat het volledig ruisvrij is op 60hz (verschil met analoog is best groot eigenlijk)

- DVI heeft geen last van kleurvlekken op wit bijv. Soms zie je bij analoge tft's als je over het wit kijkt 'waasvlekken' van blauw of paars bijv. Dat heb je bij DVI totaal niet naar wat ik gemerkt heb. De kleurvlakken zijn dus volledig egaal.

Waarom de consumentenbond zegt dat deze verschillen te verwaarlozen zijn snap ik niet want DVI is ZO VEEL BETER dan analoog dat ik in ieder geval nooit meer een analoog scherm wil. Ik heb trouwens al met heel veel TFT's gewerkt, dus niet alleen met deze.

Een greep:

Neovo F15/17
Cornea 1704
Iiyama (diverse modellen 15 en 17 inch)
Samsung (bijna alle 15, 17 en 19 inch varianten)
Acer 532, 707, 712 en ik geloof dat de 18 inch de 801 is...

En zo nog een aantal. Ze hebben eigenlijk allemaal bij omschakelen van digitaal naar analoog hetzelfde verschil (als ze een DVI-aansluiting hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mughato
  • Laatst online: 08-06-2024
MewBie schreef op 21 October 2003 @ 22:02:
[...]

dat maakt me geen flikker uit, zolang dat: wordt begin december weer verwacht maar niet klopt :|
of zouden ze dit forum soms lezen ?

[ Voor 76% gewijzigd door mughato op 21-10-2003 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 21:49:

Welnee, die hebben ze nooit gehad, want ik heb van Samsung begrepen dat zelfs de grote leveranciers ze niet eens hebben...
Overigens zonder kattig te doen, zet PCVergelijk spullen gewoon op de site zonder ze op voorraad te hebben of direct te kunnen leveren, maar puur op basis van wat de leverancier op de lijsten hebben staan...

"uitverkocht" betekent niet dat ze ze al gehad hebben, maar hooguit dat ze ze niet kunnen leveren... anders waren ze niet "uitverkocht" maar "niet op voorraad"

Nuance verschil, maar toch........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toink schreef op 21 October 2003 @ 22:04:
Oke, wat is nou het nut van DVI ten opzichte van analoog? (ik heb beide en kan het goed zien!) (iiyama 4316utc)

- DVI heeft een beeld dat helemaal strak staat tot keurig netjes in de hoeken. Je hebt de auto-functie van de tft dus niet nodig want het scherm weet waar de hoeken zich bevinden.

- DVI heeft als voordeel dat het volledig ruisvrij is op 60hz (verschil met analoog is best groot eigenlijk)

- DVI heeft geen last van kleurvlekken op wit bijv. Soms zie je bij analoge tft's als je over het wit kijkt 'waasvlekken' van blauw of paars bijv. Dat heb je bij DVI totaal niet naar wat ik gemerkt heb. De kleurvlakken zijn dus volledig egaal.

Waarom de consumentenbond zegt dat deze verschillen te verwaarlozen zijn snap ik niet want DVI is ZO VEEL BETER dan analoog dat ik in ieder geval nooit meer een analoog scherm wil.
Netjes.. thnx !
Sja heb nu een GF4200 met alleen Analoog.. is een wat oudere alweer.
Het lukt me maar niet om voor alle dingen waar ik mn pc voor gebruik een gezamelijke instelling te creëren.. de ene dag game ik.. andere dag weer surfen.. andere dag weer videoediten..
Mischien maar even sparen voor een DVI adapter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 23:23:
[...]

Netjes.. thnx !
Sja heb nu een GF4200 met alleen Analoog.. is een wat oudere alweer.
Het lukt me maar niet om voor alle dingen waar ik mn pc voor gebruik een gezamelijke instelling te creëren.. de ene dag game ik.. andere dag weer surfen.. andere dag weer videoediten..
Mischien maar even sparen voor een DVI adapter..
DVI komt simpelweg alle kwaliteiten ten goede en heeft voor zover ik weet geen nadeel, dus spaar gewoon een klein beetje door en ga ervoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 22:48:
[...]

...
"uitverkocht" betekent niet dat ze ze al gehad hebben, maar hooguit dat ze ze niet kunnen leveren... anders waren ze niet "uitverkocht" maar "niet op voorraad"

Nuance verschil, maar toch........
Snap ik ook wel...het is gewoon marketing..maar als je er op zit te wachten dan wordt je weleens :( en ten }) bij dit soort tactieken. Voor diegene die het "beest" nog niet gezien hebben of geen zien hebben om de thread door te spitten: http://www.hardforum.com/showthread.php?threadid=638401

[ het volgende valt buiten deze thread dus 8)7 me maar verrot ]
Zag overigens net bij pricewatch dat de Nec-Mit. DiamondPro 2070U 22" (20" vis) flink in prijs gekelderd is. Kost nu rond 670 euro's ( zo'n verlaging van 125-150 euro ) en dat brengt mij weer aan de twijfel want dat valt al snel in de prijs range die ik voor een 17-19" TFT over heb: 600-750. De 2070U(=~2060U) komt in de meeste reviews toch als een van de beste uit de bus ( Zie toms hwd ) Ja, een bakbeest ( maar hij is slechts 5cm minder smal en 2 cm dieper dan mijn Philips B107...maar heeft geen problemen met response tijden, toont alle kleuren, alle resoluties, geen backlight kieren of onregelmatigheden etc.. :( :( tja had Samsung maar een 192X...dan wist ik het wel...argggh

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 00:04 . Reden: Euh taalfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

ssalient schreef op 21 oktober 2003 @ 19:54:
[...]

Ik heb dus de AL1931 zelf, maar daar zie ik bij spellen wel degelijk ghosting (trailing is het eigenlijk) optreden. Of je hier echt last van hebt is vrij persoonlijk, in sommige gevallen is het mijns inziens best storend te noemen.
Verder is het een prima scherm, zeer goede kijkhoek, superscherp (DVI aansluiting) en een behoorlijk goede kleurweergave, zeker voor een TFT.
Ik heb dan ook nog het geluk er eentje te hebben zonder dode (sub)pixel, mijn andere (Acer AL713 17" TFT) heeft helaas een hot subpixel die altijd rood is.
Heeeee wat toevallig! Ik heb ook de AL1931, en ook een 17 inch Acer (model AL732) met een altijd-aan rode subpixel. Het lijkt wel alsof ze het er om doen!
Ik ben het trouwens met je eens wat betreft de beoordeling van het scherm. Er is inderdaad duidelijk trailing (men noemt het op de een of andere manier meestal ghosting, waarom :?) waarneembaar. Wat vaak wordt vergeten is dat het erg afhankelijk is van het programma/spel wat je draait of of je er iets van ziet of niet. Overigens niks verassends dat er trailing waarneembaar is, dit is namelijk zo op elk >20ms scherm.
VanderHuf schreef op 21 October 2003 @ 17:50:
[...]
Dit is precies zo bij mijn Acer AL1731, ik vind het zelf op een egaal donker scherm best storend, zeker omdat ik er een AL1931 naast heb staan die er totaal geen last van heeft. Wellicht heeft het er mee te maken dat er bij een 17 inch scherm maar 2 backlights gebruikt worden en bij een 19 inch meestal 4. Met 4 backlights is het nu eenmaal gemakkelijker om de lichtsterkte goed te verdelen dan met 2.

P.S. Die AL1931 komt wat zwartweergave betreft wel HEEL dicht in de buurt van een CRT scherm, dus het KAN wel, goede zwartweergave op een TFT. 't is ook afhankelijk van de gebruikte paneltechniek, dwz MVA, TN of IPS.

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 22-10-2003 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Ik heb dus een 19" TFT scherm van Acer en zo af en toe wanneer ik dus een zwart scherm krijg bij het laden van bijvoorbeeld Battlefield dan zie je hier en daar gewoon afwijkende ountjes in je scherm, er zit er zeker een in het midden die opvalt, maar bij andere beelden heb ik er geen last van... Dit is toch gene dode pixel of wel?

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 11:01
Fr0zenFlame schreef op 22 October 2003 @ 09:29:
Ik heb dus een 19" TFT scherm van Acer en zo af en toe wanneer ik dus een zwart scherm krijg bij het laden van bijvoorbeeld Battlefield dan zie je hier en daar gewoon afwijkende ountjes in je scherm, er zit er zeker een in het midden die opvalt, maar bij andere beelden heb ik er geen last van... Dit is toch gene dode pixel of wel?
Nee, dat is een dode sub-pixel. En dat kun je hier mee nakijken:
Monitor direct toolkit (Zie ook de FAQ ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 20 oktober 2003 @ 12:40:
Mensen geef me tips. :P
Moet ik NU de Iiyama 431s kopen of wachten tot de samsung 172 x komt?

IK ben helemaal in de war. 8)7
Verwijderd schreef op 20 oktober 2003 @ 17:02:
Hoe kan hij dat nou weten!!
Verwijderd schreef op 20 oktober 2003 @ 19:39:
Meteen plus en minpunten met ons delen hé! :*)
At your service! :?
Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 20:01:
Woef!
Verwijderd schreef op 20 oktober 2003 @ 20:16:
Rick zegt dat de kijkhoek van de Iiyama het allerbeste is omdat het een speciale panel heeft. Dus dit betekend dat hij beter is als de Samsung 171 P met 170 graden? De iiyama heeft maar 140 graden. 8)7
En weer vaar je helemaal blind op de specs. Je vraagt om ervaringen, maar als mensen die geven dan negeer je het gewoon weer? Jij wilt alleen maar horen wat je WILT horen :(
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 09:23:
Oké oké, ik stop met vragen te stellen steeds.
Eindelijk!
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 19:54:
Oh my god, het was ook eigenlijk te mooi om waar te zijn dat je eindelijk je mond eens zou houden.

Make up your mind ofzo. Je lijkt wel een wijf dat voor de kledingkast staat en niet weet wat ze aan moet trekken :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 17:27
freezer777 schreef op 15 oktober 2003 @ 21:40:
Hier een aantal plaatjes van de SOny SDM-X73 Black

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Excuses voor de slechte kwaliteit

Heb toevalig nog even bij Paradigit de verschillende liyama schermen bekeken en getest. Ben toch bijzonder blij dat ik die niet genomen heb want die komen toch niet helemaal in de buurt van de kwaliteit van dit scherm.
Krijgen we hier nog een reviewtje van :9~

Nu ik de Samsung 172X heb gecanceld heb ik dit scherm toch wel op het oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 22 oktober 2003 @ 10:33:

Make up your mind ofzo. Je lijkt wel een wijf dat voor de kledingkast staat en niet weet wat ze aan moet trekken :{
loL .. :)
Moest wel erg lachen om die vergelijking daar ik dr gisteren nog een discussie over gehad heb met het vrouwtje 8)

Lees alle topics na en lees ieders ervaring over dat scherm.. mag onderhand wel duidelijk zijn dat dat 1 van de betere is op het moment..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 22:09
Ik ben nog steeds erg tevreden over mijn Hitachi CML174SWX-B :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:05

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Ik ben ook zeer benieuwd naar de Sony SDM-X73. Deze heeft een contrastratio van 300:1 en een 16 ms responstijd. Bovendien zei iemand eerder dit deel dat hij hem heel erg goed vond. Reviews van dit scherm zijn er echter niet en een mogelijkheid om hem naast een Iiyama E341S te zien ken ik niet. Misschien iemand die iets weet om tussen deze twee een keuze te kunnen maken?

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrDevil

mrDevil

C'est la vie...

Help!!!! schreef op 21 oktober 2003 @ 17:57:
[...]

uhhmm de 191/192 is een 19 inch dus dan lijkt mij de 431s zijnde een 17inch niet op zijn plaats als advies....

... tenzij je het specifiek over gamen (topictitel iemand? :o ) hebt, want de vragensteller zou kunnen weten ALS hij het topic had doorgelezen dat 19inch tft's nog niet geschikt zijn voor serieus FPS gamen.....
Zoveel was me al duidelijk ;) Maar zijn er ook 19 inch TFT monitoren waar nog redelijk mee te game'n is? Welke monitor kan je me aanraden?

thanks again _/-\o_

p.s. Misschien dat andere tweakers! nog tips hebben voor de aanschaf van een 19 inch TFT monitor? Of kan ik beter voor een 17 inch gaan iv.m. ghosting? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:47
mrDevil schreef op 22 October 2003 @ 15:16:
[...]

Zoveel was me al duidelijk ;) Maar zijn er ook 19 inch TFT monitoren waar nog redelijk mee te game'n is? Welke monitor kan je me aanraden?

thanks again _/-\o_

p.s. Misschien dat andere tweakers! nog tips hebben voor de aanschaf van een 19 inch TFT monitor? Of kan ik beter voor een 17 inch gaan iv.m. ghosting? :)
Dat hangt er helemaal van af hoeveel je gamed. Ik heb zelf ook een 19'' tft (acer al1931) en aangezien ik wel af en toe een spel speel, maar ook heel vaak zit te interneten enz. is dat een uitstekende keus geweest. Oke, bij het gamen heb ik bij sommige spellen last van ghosting, (bij veel ook niet, zoals b.v. de demo's van call of duty) maar daarentegen heb ik wel een mega groot scherm, super kleuren, super beeld, enz... Het hangt er dus maar helemaal van af hoeveel je gamed en hoeveel je je aan ghosting ergert. Dat is dus allemaal zeer persoonlijk

Ik ben trouwens zeer te vreden met mijn al1931, geen dode pixels, super kleuren, goede kijkhoek, goed contrast, en beetje ghosting bij sommige spellen, maar ik kan dit scherm iedereen aanraden als je geen hardcore gamer bent

[ Voor 12% gewijzigd door Brammel op 22-10-2003 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:47
bram1234 schreef op 22 October 2003 @ 15:51:
[...]

Dat hangt er helemaal van af hoeveel je gamed. Ik heb zelf ook een 19'' tft (acer al1931) en aangezien ik wel af en toe een spel speel, maar ook heel vaak zit te interneten enz. is dat een uitstekende keus geweest. Oke, bij het gamen heb ik bij sommige spellen last van ghosting, (bij veel ook niet, zoals b.v. de demo's van call of duty) maar daarentegen heb ik wel een mega groot scherm, super kleuren, super beeld, enz... Het hangt er dus maar helemaal van af hoeveel je gamed en hoeveel je je aan ghosting ergert. Dat is dus allemaal zeer persoonlijk
dubbelpost... sorry

[ Voor 16% gewijzigd door Brammel op 22-10-2003 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrDevil

mrDevil

C'est la vie...

bram1234 schreef op 22 October 2003 @ 15:51:
[...]

Ik ben trouwens zeer te vreden met mijn al1931, geen dode pixels, super kleuren, goede kijkhoek, goed contrast, en beetje ghosting bij sommige spellen, maar ik kan dit scherm iedereen aanraden als je geen hardcore gamer bent
Ik game wel regelmatig, maar dan toch meer van die strategy games, zoals warcraft III.. Zal dan ook wel minder last hebben van ghosting (?) Maar ben in ieder geval geen hardcore gamer :P

Zijn er trouwens nog grote verschillen tussen die Samsung Syncmaster monitoren? (Is de 193 T de opvolger van de 191 T :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 10:09

Houston3

ole

Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 19:54:
[...]

jezus man, waar ben je nou mee bezig, in dit topic staan wel 10 ervaringen over deze monitor en der is 1 iemand die hem minder vind door dit punt, denk je niet dat hij misschien een rotte appel uit de oogst heeft ? want niet alle monitoren zijn zo, lees het topic eens door ofzo.
ik volg het nou al een tijd en het valt me op dat je elke keer van die droge opmerkingen en vragen hebt, lees gewoon goed dan heb je antwoord op al je vragen

en ik wil hiermee niet onaardig overkomen, maar het is wel zo.

en nu ff ontopic, hebben al die iiyama monitoren die 2 vreemde bobbels aan de bovenkant, heb ze een beetje ingedrukt enzo maar ze komen steeds terug :X

[ Voor 15% gewijzigd door Houston3 op 22-10-2003 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 19:12

JnX

Basdoorn schreef op 22 October 2003 @ 14:44:
Ik ben ook zeer benieuwd naar de Sony SDM-X73. Deze heeft een contrastratio van 300:1 en een 16 ms responstijd. Bovendien zei iemand eerder dit deel dat hij hem heel erg goed vond. Reviews van dit scherm zijn er echter niet en een mogelijkheid om hem naast een Iiyama E341S te zien ken ik niet. Misschien iemand die iets weet om tussen deze twee een keuze te kunnen maken?
Ik eigenlijk ook wel.. Is er niet meer bekend over deze monitor (gebruikerservaringen of reviews)? Sony heeft ook nog een S serie en de 17" versie daarvan: SDM-S73. Deze is een stuk goedkoper dan de X73, maar echt noemenswaardige verschillen tussen deze twee kan ik niet ontdekken? Iemand ervaring met deze monitor misschien?

Edit (linkje erbij):
http://www.sony-cp.com/professional/nl/lcd/index.html

[ Voor 6% gewijzigd door JnX op 22-10-2003 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op 21 October 2003 @ 17:57:
[...]

Waarom niet ? Wat bied een 19" TFT meer dan atm??
lagere snelheid? zelfde resolutie ? (max 1280)
Ik wil OOK een 19" maar alleen om de reden dat ik een groter scherm wil... maar das een gevoelskwestie en heeft niets met feiten te maken... maar aangezien ik jaren met zo'n ding zal doen, zal i ktoch een 17" MOETEN kopen, omdat de 19" schermen NOG niet voldoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 18:52:
[...]

Waarom niet ? Wat bied een 19" TFT meer dan atm??
lagere snelheid? zelfde resolutie ? (max 1280)
Ik wil OOK een 19" maar alleen om de reden dat ik een groter scherm wil... maar das een gevoelskwestie en heeft niets met feiten te maken... maar aangezien ik jaren met zo'n ding zal doen, zal i ktoch een 17" MOETEN kopen, omdat de 19" schermen NOG niet voldoen
Enige voordeel is dat je meer oppervlak hebt (dus niet meer beeld, zelfde res he), grote pixels dus. Nee ik koop pas een 19inch als het 16ms is en 1600x1200 res dan heb je nog een meerwaarde... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
De Iiyama is besteld voor 524 euro :(
Wel mag ik mijn pc meenemen naar de winkel om het scherm te testen op dode pixels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er trouwens al iemand ervaring met de syncmaster 172 w?
Ik zag deze namelijk bij de makro staan voor 475 euro, heb wat reviews gelezen en die waren allemaal wel positief maar ik vind toch voor mezelf dat ik wel wat meer documentatie moet doen voordat ik zo'n bedrag uitgeef :)

Het gaat me dan trouwens vooral om ervaring met trailing enz, ik speel namelijk best veel games maar meer strategy en gta achtige games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTW. de W staat voor widescreen, dit betekend dat hij een 16:9 beeldverhouding heeft.
spellen zoals ut 2003 ondersteunen dit al maar denken jullie dat in de toekomst meer spellen dit zullen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 19:56:
BTW. de W staat voor widescreen, dit betekend dat hij een 16:9 beeldverhouding heeft.
spellen zoals ut 2003 ondersteunen dit al maar denken jullie dat in de toekomst meer spellen dit zullen doen?
Lijkt mij wel, want mensen willen games natuurlijk ook graag in volle glorie op hun widescreen plasma/TFT televisie kunnen spelen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.