TFT-Gamen - The 7th Episode

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.912 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 22 oktober 2003 @ 20:19:
[...]

Lijkt mij wel, want mensen willen games natuurlijk ook graag in volle glorie op hun widescreen plasma/TFT televisie kunnen spelen :)
Ja dat leek me ook wel logisch om aan te nemen maar dan moeten er natuurlijk wel veel mensen zijn die een widescreen op hun computer aan willen sluiten.
De vraag is dus eigenlijk: zijn er veel mensen die dat wel zien zitten?

Maar dan nog iets wat ik me afvraag is het volgende: de monitor heeft een resolutie van 1024 bij 768 maar als een game geen support geeft voor widescreen krijg je (denk ik) 2 zwarte balken aan de zijkant. Betekend dit dan ook dat je een lagere resolutie moet gebruiken of kun je de game uitrekken ofzo??

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let's all pray I get my iiyama 2morrow... hail hail... _/-\o_ _/-\o_ O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:53

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 22 oktober 2003 @ 21:35:
Let's all pray I get my iiyama 2morrow... hail hail... _/-\o_ _/-\o_ O-) O-)
Zolang we mooie pictures + kleine review krijgen dan pray ik wel mee hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
We Are Borg schreef op 22 October 2003 @ 21:52:
[...]

Zolang we mooie pictures + kleine review krijgen dan pray ik wel mee hoor ;)
Ik heb er ook een lcd-monitor arm bij besteld, dus ik kan foto's maken van die combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:05
Ik heb gisteren de Iiyama AS4821 (19") gekregen. Ik was opzoek naar een groter scherm, ik had al een 15" tft (bedoelt voor lans) maar deze was echt te klein en de resolutie was voor desktop gebruik niet echt ideaal.

Ik speel de laatste tijd niet veel spellen maar heb de monitor wel even 'getest' met een aantal spellen.

Spellen die is tot nu gespeeld heb en mijn idee erover:

Command & Conquer Generals - Goeie performance, alleen is het jammer dat het spel de native resolution van de monitor niet ondersteunt waardoor het beeld meteen iets minder scherp wordt (iets waar ik na 5 minuten niets meer van zie en persoonlijk niet storend vind).

Warcraft 3 - Net zoals C&C generals, heeft het geen last van de traagheid van de monitor en in tegenstelling tot C&C generals, ondersteunt WC3 wel alle resoluties en is het gewoon perfect te spelen, helemaal nergens last van.

Wolfenstein: ET - Slechte performance van de monitor, de monitor is te traag om snel van donker naar licht te switchen en bij een beetje actie wordt het gehele beeld vaag. Wel ondersteunt het spel de native resolution.

Ik ben van plan vanavond nog een aantal 3D games te testen, om te kijken of alle 3D games hetzelfde probleem hebben aangezien ik best aardig film kan kijken op het scherm (iets wat ik standaard niet doe, daar heb ik een TV voor). Ik zal de spellen dan bij het lijstje zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Abom op 23-10-2003 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houston3 schreef op 22 October 2003 @ 16:40:
[...]
en nu ff ontopic, hebben al die iiyama monitoren die 2 vreemde bobbels aan de bovenkant, heb ze een beetje ingedrukt enzo maar ze komen steeds terug :X
bobbels? Waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaDave56
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:50
Houston3 schreef op 22 October 2003 @ 16:40:
[...]

en nu ff ontopic, hebben al die iiyama monitoren die 2 vreemde bobbels aan de bovenkant, heb ze een beetje ingedrukt enzo maar ze komen steeds terug :X
Monitor met Clearasil schoonmaken? :Y)

Not so Giga One
> I'd sell my soul for you, babe
> For money to burn, for you
> I'd give you all and have none, babe
> Just to, just to, to have you here by me... [Scooter - Rebel yell]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Twee bobbels, hee waar doet me dat nu aan denken... niets mis mee toch? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Cap schreef op 23 October 2003 @ 10:56:
Twee bobbels, hee waar doet me dat nu aan denken... niets mis mee toch? ;-)
die zou ik maar niet met clearasil schoonmaken, is ook weer zo zonde ;)
(verrek vriendin komt zo, ik hou van vakantie :Y) )

Maar welke 2 bobbels bedoelt hij?? op mijn 431 zit geen enkele bobbel? :)

[ Voor 3% gewijzigd door neographikal op 23-10-2003 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Laatst online: 12-09 14:05

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

JnX schreef op 22 October 2003 @ 17:55:
[...]

Ik eigenlijk ook wel.. Is er niet meer bekend over deze monitor (gebruikerservaringen of reviews)? Sony heeft ook nog een S serie en de 17" versie daarvan: SDM-S73. Deze is een stuk goedkoper dan de X73, maar echt noemenswaardige verschillen tussen deze twee kan ik niet ontdekken? Iemand ervaring met deze monitor misschien?

Edit (linkje erbij):
http://www.sony-cp.com/professional/nl/lcd/index.html
De S73 is zo te zien niet zo verstelbaar (hoogte, tilt) als de X73, die daarmee pronkt. Bovendien is de X73 voorzien van een 300:1 contrastratio, terwijl de S73 het met 250:1 moet doen. Ook beschikt de X73 over DVI aansluitingen, terwijl ik daar bij de S73 niets over zie staan.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 19:12

JnX

Basdoorn schreef op 23 October 2003 @ 13:59:
[...]

De S73 is zo te zien niet zo verstelbaar (hoogte, tilt) als de X73, die daarmee pronkt. Bovendien is de X73 voorzien van een 300:1 contrastratio, terwijl de S73 het met 250:1 moet doen. Ook beschikt de X73 over DVI aansluitingen, terwijl ik daar bij de S73 niets over zie staan.
Inderdaad.. Sorry, had niet echt goed gekeken :)
Ik heb op dit moment erg veel interesse in dit scherm (de X73). Freezer777, zou jij iets meer over dit scherm kunnen vertellen? Ghosting bij games, films? Hoe is zijn de kleuren op het scherm, vooral zwart? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb Samsung nog maar eens gemaild met de vraag of en waar ik de 172x kan kopen. Dit is de mail die ik terug krijg:
Geachte mijnheer Schulte,

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot de 172x.

De monitor is uitgebracht in nederland. U heeft uw postcode niet vermeldt, voor mij lastig om na te gaan waar u de monitor kan kopen.
Dealers die samsung producten verkopen zijn o.a
Mediamarkt, It's, Megapool.

Ik hoop dat dit voor u van nut was. Indien u verdere vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Physon
Samsung Electronics
Mja btje stom dat ik mijn postcode er niet bij had gezet, maar die heb ik weer teruggemaild dus als ik daar wat op krijg zal ik het wel melden. Maar als ik deze mail mag geloven zou de monitor gewoon verkrijgbaar moeten zijn. Het lijkt me sterk dat ze daar over zouden liegen, dat werkt immers alleen maar tegen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Gisteren twee 431s-w opgehaald bij PCVergelijk. Geen defecte pixels. Hebben we terplekke gecontroleerd, na betaling uiteraard. Mooie strakke monitor. Downscaling ziet er ook goed uit. Het enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken is dat de kleuren boven aan het scherm donkerder zijn dan onderaan. Ligt volgens mij aan de backlight tubes, worden waarschijnlijk inefficienter naarmate ze verder van de chatode af zitten (cathode zit waarschijnlijk aan de onderkant). Beide hebben ze dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ik ga de Samsung 172x ook maar bestellen. Kennelijk is hij, afgaande van het bovenstaande mailtje, dus al in Nederland te krijgen. Ik wacht dan ook de reactie van Samsung af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heya ik heb een iiyama prolite 431s-b en het is een onwijs cool scherm alleen heb ik 1 vraag.. Is het normaal dat rond de letters een kleine waas hangt van rood groen en blauw.. het is vooral goed te zien bij witte letters op een zwarte achtergrond.. (voorbeeld: www.mxtabs.net/guitartabs.php) het is niet super storend ofzo maar ik vroeg me af of dit normaal was en meer mensen hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Verwijderd schreef op 23 oktober 2003 @ 17:02:
heya ik heb een iiyama prolite 431s-b en het is een onwijs cool scherm alleen heb ik 1 vraag.. Is het normaal dat rond de letters een kleine waas hangt van rood groen en blauw.. het is vooral goed te zien bij witte letters op een zwarte achtergrond.. (voorbeeld: www.mxtabs.net/guitartabs.php) het is niet super storend ofzo maar ik vroeg me af of dit normaal was en meer mensen hier last van hebben?
Dat krijg ik ook als ik cleartype aan zet. Bij uitgeschakelde cleartype geen probleem meer. Moet je maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

BlawB --> naar waar heb je precies gemailed?

nu effie mijn vraagje;

ik ben aan het twijfelen tussen een paar 18" modellen nl. :

- Dell UltraSharp 1800FP

- NEC 1860NX

Aangezien ik toch wel elke avond een potje FPS wil gamen, vraag ik me af of deze modellen er geschikt voor zijn? 19" heb ik speciaal niet genomen wegens de slechte bemerkingen omtrent ghosting...

Bestaat er iets in de trend van een Samsung 192 X (weten jullie of die er ooit komt?) en zo ja, zou die dan als 3de generatie, ook 16ms responsetijd hebben?

Mochten de bovenstaande schermen echt geen aanraders zijn, wil ik jullie vragen of je het verschil tussen een 19" CRT en een 17" TFT echt goed ziet ( +- 2 cm diagonaal is wel wat hé)?

[ Voor 3% gewijzigd door The.Force op 23-10-2003 17:59 ]

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

wrong button :(

[ Voor 168% gewijzigd door The.Force op 23-10-2003 17:59 . Reden: foutje... ]

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brigitte
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Vergelijking tussen de Dell en de NEC. Ik zou voor NEC kiezen, in verband met de in hoogte verstelbare voet en de betere kleurinstelmogelijkheid. Op het forum dat bij die site hoort wordt deze NEC als goed beoordeeld en goed geschikt om te gamen.

Overigens kan nog niemand iets zinnigs over de X-serie van Samsung zeggen omdat ze nog nergens zijn opgedoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
Raven- schreef op 23 October 2003 @ 17:00:
Ik ga de Samsung 172x ook maar bestellen. Kennelijk is hij, afgaande van het bovenstaande mailtje, dus al in Nederland te krijgen. Ik wacht dan ook de reactie van Samsung af. :)
Volgens mij weet Samsung zelf niet wat ze wel of niet leveren op dit moment. Als de 172x leverbaar was in Nederland typte ik dit berichtje nu niet op mijn IIyama 19"CRT :/ Als iemand weet waar hij wel te krijgen is, hoor ik het graag. Maar ik ga uit van december/januarie. We gaan al lekker naar driekwart jaar na officiele introductie en nog is deze monitor niet te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

running man schreef op 23 October 2003 @ 17:26:
[...]

Dat krijg ik ook als ik cleartype aan zet. Bij uitgeschakelde cleartype geen probleem meer. Moet je maar eens proberen.
mja het werkt als je het uit zet maar dan zijn de letters weer vet lelijk, dan hou ik liever die waas erom heen.. ander idee misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Verwijderd schreef op 23 oktober 2003 @ 19:05:
[...]

mja het werkt als je het uit zet maar dan zijn de letters weer vet lelijk, dan hou ik liever die waas erom heen.. ander idee misschien?
uuhhh... heb je wel de native resolutie ingesteld (1280x1024@60Hz refresh rate)?
In het on screen menu kan je ook de sharpness instellen. hiermee kan ik ook de letters vet maken, maar ook heeeeeel scherp. Daar maar eens kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
The.Force schreef op 23 oktober 2003 @ 17:27:
Mochten de bovenstaande schermen echt geen aanraders zijn, wil ik jullie vragen of je het verschil tussen een 19" CRT en een 17" TFT echt goed ziet ( +- 2 cm diagonaal is wel wat hé)?
Een CRT grootte wordt gemeten van de hoeken van de beeldbuis die achter de randen van de kast zitten. Het zichtbare deel is dus altijd kleiner. Bij een 19" inch CRT (zoals mijn iiyama pro450) is ongeveer 17.5" tot 18" zichtbaar (bij mij 17.7").

Bij TFT's wordt de grootte van het zichtbare scherm opgegeven, dus 17" = 17". Het verschil is dus ongeveer 0.5" - 1". Dat valt dus reuze mee. Ik draai de 19" CRT op 1280x960, en op mn werk een 17" TFT op 1280x1024, en dat ziet er stukken beter uit. Ik ga dus maar ns een 17" TFT voor thuis aanschaffen, en vandaar dat ik ook maar ns hier ben gaan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Overigens, voor wie het interesseert, stond in de laatste hardware.info magazine een test van de Samsung 213T en de 152X. Vooral die laatste vond ik wel interessant, omdat het wel ns indicatief zou kunnen zijn voor de 172X.
Kort samengevat komt het voor wat betreft de 152X op het volgende neer:

positief:
- dunne rand (11 mm)
- knoppen mooi weggewerkt aan de onderkant van de rand
- voet kan worden ingeklapt, zodat de monitor op een VESA arm kan worden gemonteerd
- aansluitingen vallen mooi weg, zodat je de kabels niet ziet

negatief:
- scherm komt niet erg hoog; je moet er wat onder zetten voor een goede hoogte
- lichte verkleuring op één plek op het scherm
- bij zwart scherm is achtergrondlicht aan de randen te zien
- bij grote kijkhoek minder helder en verkleuring beeld

Geen van beide schermen vertoonde problemen of ghosting bij een 3D Mark 2001 demo, en ook scène 29 uit The Matrix 1 werd probleemloos weergegeven. Alleen vonden ze het beeld op de 21" net iets aangenamer, vermoedelijk doordat deze meer pixels heeft. Maar goed, daar betaal je dan ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 20:16

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Verwijderd schreef op 21 oktober 2003 @ 17:50:
Ik heb een Iiyama 431S, n zwarte. Erg fijne monitor moet ik zeggen. Hij is rap (16ms) en het beeld is over het algemeen zeer scherp. Cleartype onder XP maakt het allemaal nog plezieriger.
Ik zit ook onder XP nu, speciaal voor de AA-fonts. Maar ik vind bij cleartype juist dat de fonts zo ontzettend wazig worden. Het effect is te grof om mooi te zijn om mijn Sapphire 9800 Pro.
Het beeld wordt er juist weer waziger door en het beeld gaat weer lijken op een ouderwets CRT scherm. :)

De "standard" AA zijn daarentegen wel goed leesbaar op mijn 431S.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Ik zit nu toch te denken aan de sony SDM-HX73, een design monitor. Lijkt nogal op de X73, met als verschil een grotere kijkhoek van 160/160 ipv 160/140. Verder is de HX73 meer lichtsterk, 400 cd/m2 ipv 300 cd/m2. Hij heeft ook een ingebouwde lichtsensor, 's avonds kan hij, indien geactiveerd, automatisch lichtsterkte verminderen... :*). Als nadelen: dikkere rand en iets minder in hoogte verstelbaar dan de X73. Grootste nadeel: Sony heeft hem niet op voorraad.... soort 172x dus ;)

[ Voor 12% gewijzigd door OruBLMsFrl op 23-10-2003 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The.Force schreef op 23 October 2003 @ 17:27:
BlawB --> naar waar heb je precies gemailed?
Ik heb een formulier op de samsung site ingevuld. En voor de rest die menen dat samsung maar wat lult. Het zou best kunnen, ik zei ook niet dat die mail klopte, maar dat is wel wat samsung op dit moment verteld. Ik bestel em ook nergens op internet, daar heb ik iets tegen als het producten zijn die ik nog nergens in de winkel heb gezien.

Ik blijf gewoon alle winkels bij mij in de buurt afgaan tot ze dat ding eindelijk hebben, tot die tijd voldoet men 17" CRT ook nog wel.

Nogmaals, het lijkt me toch sterk dat ze hierover zouden liegen omdat dat alleen maar slecht voor ze is, maar op dit moment zou het best kunnen omdat niemand dat ding nog irl gezien heeft.

Als ie over 3 maanden nog niet uit is maar op de lijst van langstverwachtte en nooit uitgekomen hardware zetten? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Samsung is echt niet de enige leverancier die dit soort 'loze' uitspraken doet want dat zijn het gewoon.
Deze monitor is nog nergens in Nederland aangetroffen, waarom dan met zo'n uitspraken komen dat deze gewoon leverbaar is ?
Nou ja, ga er maar vanuit dat het minstens nog een maand gaat duren, zoniet nog langer voordat deze monitor zich uberhaupt laat zien.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Nu online
Waar kan ik goede reviews vinden over 17" en 19" TFT schermen. Ik heb al op tomshardware gekeken, maar dat was een beetje oud (naja niet echt oud, maar ik wil er meer zien). De reviews in de startpost zijn ook te oud (mogen trouwens weleens vernieuw worden ;)).

[ Voor 13% gewijzigd door STIMPPYYY op 24-10-2003 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Basdoorn schreef op 23 October 2003 @ 22:32:
Ik zit nu toch te denken aan de sony SDM-HX73, een design monitor. Lijkt nogal op de X73, met als verschil een grotere kijkhoek van 160/160 ipv 160/140. Verder is de HX73 meer lichtsterk, 400 cd/m2 ipv 300 cd/m2. Hij heeft ook een ingebouwde lichtsensor, 's avonds kan hij, indien geactiveerd, automatisch lichtsterkte verminderen... :*). Als nadelen: dikkere rand en iets minder in hoogte verstelbaar dan de X73. Grootste nadeel: Sony heeft hem niet op voorraad.... soort 172x dus ;)
De sony site vermeld toch echt dat de SDM-HX73 een kijkhoek van 160/140 heeft?

http://www.sonystyle.com/...HX73%2fB&ContentItemPage=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Sony is het er zelf dan niet over eens... http://shop.sonystyle-europe.com/ hier staat 160/160. Ik kwam op die site via sony.nl en dan kiezen voor online shop. Ik kan niet deep linken, want dan staat er session expired, je moet hem daar zelf even opzoeken.

[ Voor 74% gewijzigd door OruBLMsFrl op 24-10-2003 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnX
  • Laatst online: 04-08 19:12

JnX

Naar aanleiding van het emailtje dat BlaWB had gekregen van Samsung, die beweren dat de 172X reeds is uitgebracht in Nederland heb ik even een mailtje gedaan naar Informatique die de uitspraak van Samsung bevestigen:
Geachte heer Arne,

De monitor is inderdaad beschikbaar in Nederland, maar helaas is het op
dit moment nog een schaars produkt welke met ongeveer 2 weken of meer
weer leverbaar zou moeten zijn, op dit moment kan ik hier nog geen
zekerheid over geven.

Met vriendelijke groet,
Informatique computers en componenten BV

Marcel Brand
Internet Sales

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 17:27
Basdoorn schreef op 23 October 2003 @ 22:32:
Ik had 2 dagen geleden al gebeld met sony over de HX73. volgens hun is die leverbaar bij Dunnet en de Mediamarkt. Maar ook daar aan twijfel ik want op beide sites is niets te vinden
JnX schreef op 24 oktober 2003 @ 10:20:
Naar aanleiding van het emailtje dat BlaWB had gekregen van Samsung, die beweren dat de 172X reeds is uitgebracht in Nederland heb ik even een mailtje gedaan naar Informatique die de uitspraak van Samsung bevestigen:

[...]
Als er een datum bekend wordt gemaakt dat de monitor vanaf die datum leverbaar is, betekend niet dat de monitoren ook daadwerkelijk in nederland zijn. Je heb dan alleen de mogelijkheid om die monitor te bestellen.

[ Voor 29% gewijzigd door 4p0c op 24-10-2003 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Laatst online: 13-09 11:53
Verwijderd schreef op 20 oktober 2003 @ 14:55:
[...]

Tsja hehehe lekker he! zwammen in de ruimte... ?? toegegeven, je krijgt wel lekker veel reacties op dit soort gestook.
Zwammen en gestook?? Waarom zou ik voor de lol een monitor gaan afkraken?? Ik heb hem gezien en zoals ik al zei viel me dat vies tegen... Dus als jij je *** nou eens houdt te zwammen en te stoken, kan ik rustig verder met mijn bevindingen posten...

ik vertel alleen wat ik gezien heb... en dat de CTX dus veel beter beeld had dan de iilyama

en als het een brakke splitter/dual videokaart was geweest op die computer, dan had het beeld van CTX ook slecht moeten zijn, terwijl dat juist vet scherp was...

En check gewoon es op de G0T Search... en typ daar in iilyama... moet je kijken hoeveel hits je krijgt, van kapot scherm dit kapot scherm dat, dode pixel hier dode pixel daar... Vind ik een beetje te veel...

En daarom gaat mijn keuze uit naar Samsung 172X...

[ Voor 16% gewijzigd door Saeverix op 24-10-2003 11:34 . Reden: vergete... ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raar dat je eerst je bevindinge uit de praktijk weergeeft en vervolgens je keuze van je TFT baseert op plaatjes en specs van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Saeverix schreef op 24 October 2003 @ 11:33:
[...]

Zwammen en gestook?? Waarom zou ik voor de lol een monitor gaan afkraken?? Ik heb hem gezien en zoals ik al zei viel me dat vies tegen... Dus als jij je *** nou eens houdt te zwammen en te stoken, kan ik rustig verder met mijn bevindingen posten...

ik vertel alleen wat ik gezien heb... en dat de CTX dus veel beter beeld had dan de iilyama

en als het een brakke splitter/dual videokaart was geweest op die computer, dan had het beeld van CTX ook slecht moeten zijn, terwijl dat juist vet scherp was...

En check gewoon es op de G0T Search... en typ daar in iilyama... moet je kijken hoeveel hits je krijgt, van kapot scherm dit kapot scherm dat, dode pixel hier dode pixel daar... Vind ik een beetje te veel...

mmm in de winkel kunnen er allerlei redenen zijn waarom de ene monitor er slechter uit ziet dan de andere.
Ik neem aan dat de CTX een 17 inch was maar wat ik ook vaak gezien heb is dat 15 en 17 inch door dezelfde pc wordt aangestuurd. De maximale resolutie is dan 1024*768 waardoor het beeld er op de 17 inch agv interpolatie minder mooi uitziet.
Stel dat de CTX tezamen met de iiyama en een 15inch aangesloten was betekent dat hooguit dat CTX beter interpoleert.

Verder: Het kan zo zijn dat de monitoren op aparte pc's zitten waarbij de ene op 60Hz en de andere op 75Hz zit. Hier kun je vaak verschil tussen zien. Mijn ervaring is dat 60 Hz er vaak beter uitziet.

Volgende puntje: de 431s heeft een functie genaamd sharpness en als je die op een andere waarde instelt dan 3 (je hebt geloof ik 5 mogelijkheden) dan wordt het veel onscherper.

Laatste puntje: Misschien heeft de verkoper de CTX wel heel mooi ingesteld en had ie ff geen tijd om ook de iiyama te trimmen.

Conclusie:
Ik geloof best dat de CTX er mooier uitzag en misschien is hij ook objectief gezien beter MAAR ook bij zelf kijken in de winkel zul je om eerlijk te kunnen vergelijken een heleboel randvoorwaarden gelijk moeten maken en volgensmij heb jij dat niet gedaan.

Jij brengt e.e.a. heel sensationeel :( : "DAT WAS NIET NORMAAL ZO SLECHT!!" en
"CTX ziet er veel beter uit" . Natuurlijk doe je dat met de beste bedoelingen maar ook een beetje in de trant van "snappen jullie het eigenlijk wel stelletje Kn87zen, waarom hypen jullie die 431s waardoor veel mensen hem gaan kopen, maar het ding is gewoon brak! Zelfs CTX ziet er veel beter uit." terwijl dat oordeel ook maar heel subjectief tot stand is gekomen. Dat komt gewoon minder leuk over.

Anyway ik hoop dat je voor 2004 tegen een 172X zit aan te gluren maar ik heb er een hard hoofd in. ( BTW zoveel blind geloof in die samsung is ook nog maar de vraag of dat gerechtvaardigd is. ) ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 24-10-2003 15:21 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Ik ga de Sony SDM-HX73/Silver bestellen vanavond, dit kan nu via www.sonystyle.nl en kost 692 euro inclusief verzendkosten en BTW. Dat is dan ook nog de express verzending, binnen 1 of 2 dagen geleverd. Normale 4 of 5 daags verzending kost een paar euro minder, maar dat maakt op dit bedrag ook weinig meer uit, vind ik dan...
Als hij er is, zal ik jullie verblijden met enkele kiekjes en mijn mening over het scherm. Zal wel eind volgende week worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LawnMowerMan
  • Laatst online: 08-08 14:54

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

Ik heb ff in de pricewatch gekeken en dan vooral naar de levering van de 172X. De shops die em verkopen zeggen allemaal, op Multicom-International, HBit, PCVergelijk en KentComputers na, dat hij niet meer leverbaar is.

PCVergelijk geeft aan dat hij begin december weer wordt verw8. KentComputers geeft aan dat je em nog gewoon kan bestellen :? evenals HBit. Bij Multicom staat dat hij vanaf 16 december weer leverbaar is.

Bij een aantal andere shops kon ik em niet eens meer vinden, dus die hebben denk ik helemaal de hoop opgegeven ;)

Met een beetje geluk heb ik er nog 1 voor de kerst in huis :)

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

idd je bent lekker aan het zwammen, en leuk dat je je mening geeft, jammer alleen dat je argumenten hebt om het te ondersteunen :O . Koop jij maar lekker over een jaar je goddelijke Samsung 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik ben het met je eens hoor, maar probeer eerst eens tot 10 te tellen voor je reageert! En Epo hierboven mag zich ook nog wel eens even bezinnen voordat hij iemand die al geagiteerd is nog verder uit gaat schelden. Lekker onbezonnen :'(

Over die vertoon in de Vobis: uit wat je ooit ziet of hoort bij Vobis kun je eigenlijk nooit conclusies trekken (kabel, resolutie, instellingen vernaggeld?). Helaas. Want ook bij ons is het de enige winkel waar ze een aantal TFT's naast elkaar hebben staan.

Ik ben het helemaal met je eens dat Iiyama hier veel meer credit krijgt dan het verdient! Het is een klote-bedrijf. punt. Mijn mening, ingegeven door persoonlijke bitter slechte ervaringen.

Ik heb ook zeer goede ervaringen met Samsung (zit er al jaren tevreden tegenaan te koekeloeren) en lees veel goede dingen over de 171P, 152T, 172T.
Gelukkig het ik itt tot vele anderen geen haast en wel geduld zodat ik lekker af ga w88 tot de 173P of 193P komt.
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung-it.nl/NL/DUT/img/common/product/lcd/large/193%20P.jpg

Ik wil geen 16ms scherm maar een 25ms MVA (of PVA zoals dat bij Samsung heet) in verband met de betere kleurweergave. En zoals uit test is gebleken kun je daar ook best mee kunt FPS gamen en film kijken als het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 14:43:
[...]

idd je bent lekker aan het zwammen, en leuk dat je je mening geeft, jammer alleen dat je argumenten hebt om het te ondersteunen :O . Koop jij maar lekker over een jaar je goddelijke Samsung 8)7
En waar ben jij mee bezig dan? 8)7 :X
Hij meld anders alleen feiten: (TFT gezien in de winkel, met eigen ogen dus. En het aantal missers van Iiyama gemeld op GOT. En voor zover ik weet hebben feiten geen onderbouwing nodig.

Ik heb er ook niet veel aan als mensen vooraf lekker lopen geilen op de specs en aan de hand daarvan een monitor kopen, en daarna hier vage fotos tonen en een haleluja-verhaal erbij om hun eigen (mis-)koop te rechtvaardigen.

Het enige waar ik wat aan heb zijn objectieve vergelijkingen van mensen die er een beetje verstand van hebben die meerdere TFT's met elkaar hebben kunnen vergelijken. Zoals Rick2001 (bedankt Rick!)

Mijn gezond verstand zegt me dan ook nooit een monitor ongezien te kopen (mijn gevoel zegt wel eens anders hoor). Eerst zien, dan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrDevil
  • Laatst online: 28-06 13:21

mrDevil

C'est la vie...

Verwijderd schreef op 24 oktober 2003 @ 15:33:
[...]

Ik ben het met je eens hoor, maar probeer eerst eens tot 10 te tellen voor je reageert! En Epo hierboven mag zich ook nog wel eens even bezinnen voordat hij iemand die al geagiteerd is nog verder uit gaat schelden. Lekker onbezonnen :'(

Over die vertoon in de Vobis: uit wat je ooit ziet of hoort bij Vobis kun je eigenlijk nooit conclusies trekken (kabel, resolutie, instellingen vernaggeld?). Helaas. Want ook bij ons is het de enige winkel waar ze een aantal TFT's naast elkaar hebben staan.

Ik ben het helemaal met je eens dat Iiyama hier veel meer credit krijgt dan het verdient! Het is een klote-bedrijf. punt. Mijn mening, ingegeven door persoonlijke bitter slechte ervaringen.

Ik heb ook zeer goede ervaringen met Samsung (zit er al jaren tevreden tegenaan te koekeloeren) en lees veel goede dingen over de 171P, 152T, 172T.
Gelukkig het ik itt tot vele anderen geen haast en wel geduld zodat ik lekker af ga w88 tot de 173P of 193P komt.
[afbeelding]

Ik wil geen 16ms scherm maar een 25ms MVA (of PVA zoals dat bij Samsung heet) in verband met de betere kleurweergave. En zoals uit test is gebleken kun je daar ook best mee kunt FPS gamen en film kijken als het moet.
Misschien kan jij me misschien vertellen waarvoor al die letters voor staan bij Samsung (V, B, T, S, X, P, etc.) En zijn de 193/192 de opvolgers van de 191?

Cheers! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

ik heb dus net ook een E431S besteld.. niet al te goedkoop, maar wel bij een winkel die op minder dan 5 minuten lopen vanaf hier is :)
Wat is nu de kans dat je tegen een dooie pixel aan loopt? Ik moet het volgens die winkel doen met de fabrieksgarantie van Iiyama, en ik durf de gok wel te wagen, maar ik ben gewoon nieuwsgierig :)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 oktober 2003 @ 15:50:
[...]

En waar ben jij mee bezig dan? 8)7 :X
Hij meld anders alleen feiten: (TFT gezien in de winkel, met eigen ogen dus. En het aantal missers van Iiyama gemeld op GOT. En voor zover ik weet hebben feiten geen onderbouwing nodig.

Ik heb er ook niet veel aan als mensen vooraf lekker lopen geilen op de specs en aan de hand daarvan een monitor kopen, en daarna hier vage fotos tonen en een haleluja-verhaal erbij om hun eigen (mis-)koop te rechtvaardigen.

Het enige waar ik wat aan heb zijn objectieve vergelijkingen van mensen die er een beetje verstand van hebben die meerdere TFT's met elkaar hebben kunnen vergelijken. Zoals Rick2001 (bedankt Rick!)

Mijn gezond verstand zegt me dan ook nooit een monitor ongezien te kopen (mijn gevoel zegt wel eens anders hoor). Eerst zien, dan kopen.
ik heb mijn e431 gekocht op de test van Rick ! En het is ook een super tftje, vind het alleen triest om die monitor in de grond te trappen vanwege de ongeteste 172x. Ik waardoor zulk soort posten gewoon niet, klaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hee! mond is met 4 letters hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja mensen ik hebbem eindelijk! Hier ff mijn voorlopige review:

- Beeld is heeeel erg scherp ivm een crt (ik kan ut zien ze staan naast elkaar aahah)
- Beeld is erg fel (kan je uiteraard instellen etc), is ff wennen ook enzo
- Geeeeeen ghosting met games, meerdere games getest gaat gewoon goed zoals ik gewend ben

Dan wat plaatjes:
Me desktoppie, links een oude iiyama 17inch crt en daarnaast uiteraard de gloednieuwe 431S-S! _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.wal/Desktop_01.jpg

Van opzij, klein beetje kleurverandering, maarja das bekend met tft's... ;)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.wal/Desktop_02.jpg

Kijk dat scheelt woohaa! :o
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.wal/Desktop_05.jpg

En uiteraard ook wat games:
Een shottie van Empires, een RTS. Mooie felle kleurtjes!
Hier zie je overigens op het linkerscherm een blauwe balk, dat komt omdat deze game geen 1280x1024 ondersteunde, dus draaide iets lager... (8>
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.wal/Desktop_06.jpg

En een zoomie van de game (Empires Demo):
Jaajaajaa! B)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.wal/Desktop_06b.jpg

Dan me favo game, Call of Duty:
Ziet er goed uit, tis ff wennen met de gamma/contrast enzo, die zal je ook bij veel games ff moeten configgen, maar ik ben tevree! O-)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.wal/Desktop_07.jpg

Nog eentje van het laadscreen van CoD. 8)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.wal/Desktop_08.jpg

And if u just can't get enough!
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.wal/Desktop_09.jpg

Is aangesloten op DVI-D op me Radeon9700Pro, draai de meeste stuff op 1280x1024, maar zelf op non-native (1024 ofzo) ziet er okay uit. Nee deze gekke Donderbij is heel erg blij, heb eindelijk me TFT na jaren w88 aahhaha! Ik ben benieuwd hoe lang me crt hier nog blijft staan, hijs behoorlijk wazig en groot... ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Snackman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 13:49

Super Snackman

Snekgek

Ik heb de iiyama e431s-s gekocht.
En mijn eerste mening: BAH :r

Ik krijg het niet voor elkaar om hem fatsoenlijk dingen weer te laten geven:

Kleuren kloppen niet
Gamma/Brightness/Contrast krijg ik met geen mogelijkheid goed
Kleurtemperatuur is een ramp
Het lichte is te licht, het donkere te donker, en er is te weinig verschil tussen dingen.

Voorbeelden:
Bij MSN is dat balkje waarin staat 'Bla bla bla antwoord mogelijk niet' niet geel, maar gewoon net zo wit als de reset.
Op FOk!forum zijn de berichten niet van elkaar te onderscheiden. --> te licht
Donkere achtergrond valt de helft van weg-->te donker

Ben haast in staat deze nu al te verkopen en mijn oude CRT terug te plaatsen.

Of is iemand zo aardig om mij even op weg te helpen? Heb hem via DVI aangesloten. En de brightness/contrast hulpjes die ik zelf heb gevonden kan ik weinig mee...

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super Snackman schreef op 24 oktober 2003 @ 22:02:
Ik heb de iiyama e431s-s gekocht.
En mijn eerste mening: BAH :r

Ik krijg het niet voor elkaar om hem fatsoenlijk dingen weer te laten geven:

Kleuren kloppen niet
Gamma/Brightness/Contrast krijg ik met geen mogelijkheid goed
Kleurtemperatuur is een ramp
Het lichte is te licht, het donkere te donker, en er is te weinig verschil tussen dingen.

Voorbeelden:
Bij MSN is dat balkje waarin staat 'Bla bla bla antwoord mogelijk niet' niet geel, maar gewoon net zo wit als de reset.
Op FOk!forum zijn de berichten niet van elkaar te onderscheiden. --> te licht
Donkere achtergrond valt de helft van weg-->te donker

Ben haast in staat deze nu al te verkopen en mijn oude CRT terug te plaatsen.

Of is iemand zo aardig om mij even op weg te helpen? Heb hem via DVI aangesloten. En de brightness/contrast hulpjes die ik zelf heb gevonden kan ik weinig mee...
Nou om dit meteen uit de wereld te helpen, dit heb ik dus niet, dat balkje is gelig dus zoals het moet. Ik heb alles gewoon op autoconfig gedaan, enige wak heb aangepast is contrast en gamma, maar op zich is standaard goed naar mijn mening. En ook bij fokforum is ut goed, ik zie duidelijk onderscheid...

Wat voor VGA heb je en wat voor soort kabel heb je etc?

Ik moest ook ff wennen, maar het bevalt me nu zooo goed man woojaa! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Snackman

Super Snackman

Snekgek

HEt is nu al een stuk beter.

Geforce FS 5900 met DVI dus
Kzal nog eens verder prutsen met de instellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het de mooite om mijn Samsung 152T weg te doen voor een 152X ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote][b][message=19066614,

Ik speel de laatste tijd niet veel spellen maar heb de monitor wel even 'getest' met een aantal spellen.

Spellen die is tot nu gespeeld heb en mijn idee erover:

Command & Conquer Generals - Goeie performance, alleen is het jammer dat het spel de native resolution van de monitor niet ondersteunt waardoor het beeld meteen iets minder scherp wordt (iets waar ik na 5 minuten niets meer van zie en persoonlijk niet storend vind).

Command& Conquer Generals kun je ook op de native resolutie zetten hoor, alleen niet in Generals zelf.
Als je naar de map gaat waar ook de map van de replay's staat zie je daar een bestandje "options", daar kun je handmatig de resolutie veranderen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 00:36 . Reden: Quote doet vaag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 21:26:
Ja mensen ik hebbem eindelijk! Hier ff mijn voorlopige review
Woooow!! :*) het lijkt net of je die plaatjes van de spellen er in gefotosoept zijn man! heel gaaf! veel fun ermee!!! ze zijn er dus toch eindelijk in geslaagd om een tft zonder dat wazige slome gevoel te fabrieken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super Snackman schreef op 24 October 2003 @ 23:09:
HEt is nu al een stuk beter.

Geforce FS 5900 met DVI dus
Kzal nog eens verder prutsen met de instellingen...
Snackman. Hoe staan je brightness en contrast dan? Hier mijn instellingen.

DVI-D op Radeon 9700

brightness op 80
contrast op 25
sharpness op 3
color temp op custom (de laatste)
gamma op off
ingesteld op 1280x1024x32bit met clear type aan.
refresh op 60hz. Hoger zetten helpt niet. Wordt ie waziger van.

Beeld is echt supergoed en veeeeeel scherper als CRT. Laat me niet lachen als iemand zegt dat CRT scherper is want dat is bullshit. Enne Donderbij kan erover meepraten 8) He Donderbij :9

Dus probeer dit eens Snackman. Misschien helpt het. Het kan ook aan je videokaart liggen. Tenminste met mijn Radeon 9700 met Catalyst 3.6 is het beeld heerlijk. Ook kleuren zijn zoals het moet zijn. :) Maar kan me niet voorstellen dat het aan je FX 5900 ligt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:45
Op http://monitor.samsung.de/index_tft_syncmaster.asp staat bij de 172X
"Verfügbar ab Dezember 2003". Nu ken ik zelf geen Duits, maar systran zei me dat "Verfügbar" in het Engels "available" betekent. :)

Nog een dikke maand geduld dus voor de 'wanna-buy-172X'ers'. :P

Wel jammer dat het zo lang duurt, want ik ben zelf ook wel nieuwsgierig naar de prestaties van dit schermpje.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Snackman

Super Snackman

Snekgek

Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 00:58:
[...]

DVI-D op Radeon 9700

brightness op 80
contrast op 25
sharpness op 3
gamma op off

Beeld is echt supergoed en veeeeeel scherper als CRT. Laat me niet lachen als iemand zegt dat CRT scherper is want dat is bullshit. Enne Donderbij kan erover meepraten 8) He Donderbij :9

Dus probeer dit eens Snackman. Misschien helpt het. Het kan ook aan je videokaart liggen. Tenminste met mijn Radeon 9700 met Catalyst 3.6 is het beeld heerlijk. Ook kleuren zijn zoals het moet zijn. :) Maar kan me niet voorstellen dat het aan je FX 5900 ligt.
Tx voor de moeite, maar dan is het bij mij te licht nog.
Ik heb Brightness op 100, Contrast op 50, GammeCorrection op Mode2 en ColorTemp op custom.
Vervolgens met de color settings van mijn videokaart alles ge fine-tuned.
't is iig een enorm stuk beter al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 15:33:
[...]

[afbeelding]

Euhm, nu wil ik niet zeuren hoor.. maar als ik een scherm koop, wil ik ALLES kunnen. De kreet zoals jij het formuleert "als het moet" vind ik voor mij een absolute "no go". OF je kan er mee gamen met minimaal ghosting (en dan heb ik het over zware belasting als bijvoorbeeld Metal of Honor op 1280) of het is gewoon een kl**uh scherm. Een film kijken vind ik een minimaal vereiste en als daar zelfs ghosting op zit, dan gaat het raam open, niet lang gevolgd door het scherm....

Tis maar persoonlijk, maar ik ga toch ook geen auto kopen met de melding "Meneer het is een mooie snelle dure auto, maar hij maar 30, de achteruit werkt niet en of je kan remmen is maar de vraag"

Althans, dat is mijn vergelijking. Maar wat ik al zeg, als dat MVA 25ms scherm echt minimaal ghosting heeft, dan zeg ik niets

Overigens is in Duitsland een 18" NEC als beste gekozen, weet iemand daar het fijne van? Dat zou in dezelfde lijn als bovenstaand liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 23:55:
is het de mooite om mijn Samsung 152T weg te doen voor een 152X ?
En wat zou het voordeel zijn denk je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 00:58:
[...]

DVI-D op Radeon 9700

brightness op 80
contrast op 25
sharpness op 3
gamma op off

Ik hebbem wel op 75Hz draaien, dat deettie automatisch bij mij, hijs nog altijd verblindend scherp ahahahah! Mijn settings:
Brightness: 80
Contrast: 80 (ligt eraan sommige games vereisen meer als je dat niet in de game kan instellen)
Color temp: dat poppetje, auto is dat denk ik is superieru aan de rest
Sharpness: 3 (rest wordt wazig)
Gamma: mode 2 (rest wordt megaaaafel niet mooi meer, kleuren worden dan verneukt)
En de rest gewoon zoals het stond default dus, gaat toppie hoor!
Verder draai ik op een Radeon9700Pro via DVI-D met Catalyst 3.7 en gaat prima. Ow cleartype ofzoiets staat uit denk ik, geen id ahahah. Kzallens kijken waar ik dat aan kan zetten...
En wie mij niet gelooft heb maar pech! Muahahhaahah! })

Nog request van iets dak moet testen ofzo??? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Kan iemand mij zeggen wat de grootste en het beste TFT scherm is om te gamen ?
Ik game nu op een Vision Master pro 510 22'' en wil er niet op achteruit gaan.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 11:54:
[...]

En wat zou het voordeel zijn denk je ?
zoals ik ff snel heb kunnen oppikken de response time van 16m nu iets van 25m

...alhoewel ik dik tevreden ben met mijn huidige Samsung 152T die het sinds dat ik hem kocht perfect heeft gedaan. Wil ik tog overstappen naar weer eens iets anders. Het design van de 152T vind ik heel mooi en de x versie mag er ook zeker wezen.

Maar misschien zitten hier mensen die me kunnen zeggen dat de X versie een hele verbetering is misschien heeft iemand ervaring met de X en T ...(als iemand de X al in huis heeft)

verder wil ik wel even kwijt dat de 152T nooit ghosting vertoond heeft ik ben een fanatiek gamer en ieder spel heeft het perfect gedaan het beeld is ook nog eens heel scherp..nogmaal ben tevreden ... maar ben altijd in voor innovatie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrDevil schreef op 24 October 2003 @ 15:52:
[...]

Misschien kan jij me misschien vertellen waarvoor al die letters voor staan bij Samsung (V, B, T, S, X, P, etc.) En zijn de 193/192 de opvolgers van de 191?

Cheers! :)
JA, dat wil ik wel hoor. Omdat ik er al naar aan het kijken was weet ik het zo wel uit mijn hoofd:
V=value
B=business
T=narrow bezel
S=budget
X=snelle a-siTFT/TN (16ms: voor gaming?)
P=professional

de T, X en N modellen hebben D-sub,DVI-D

Maar de categorien lopen wel wat door elkaar. De P serie staan ook bekend om het mooie design. De Duitse site is zat info te vinden en ook mooie fotos van de 173P.

Wolvie: tuurlijk moet ie alles goed kunnen, maar de 172T en P staan ook al bekend om de goede eigenschappen qua ghosting.

Deze test van Anand komt de 192T ook best goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Maandag heb ik mijn e431s-s, ik post dan rond middernacht ook mijn bevindingen, als ik het scherm meeneem of course ivm dode pixels.
Ik kocht het scherm met de gedachte hem later aan de muur op te hangen, zijn daar nu 4 gaten voor voorzien of werkt het anders donderbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Nu online
STIMPPYYY schreef op 23 oktober 2003 @ 23:58:
Waar kan ik goede reviews vinden over 17" en 19" TFT schermen. Ik heb al op tomshardware gekeken, maar dat was een beetje oud (naja niet echt oud, maar ik wil er meer zien). De reviews in de startpost zijn ook te oud (mogen trouwens weleens vernieuw worden ;)).
Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 11:50:
[...]

Euhm, nu wil ik niet zeuren hoor.. maar als ik een scherm koop, wil ik ALLES kunnen. De kreet zoals jij het formuleert "als het moet" vind ik voor mij een absolute "no go". OF je kan er mee gamen met minimaal ghosting (en dan heb ik het over zware belasting als bijvoorbeeld Metal of Honor op 1280) of het is gewoon een kl**uh scherm. Een film kijken vind ik een minimaal vereiste en als daar zelfs ghosting op zit, dan gaat het raam open, niet lang gevolgd door het scherm....

Tis maar persoonlijk, maar ik ga toch ook geen auto kopen met de melding "Meneer het is een mooie snelle dure auto, maar hij maar 30, de achteruit werkt niet en of je kan remmen is maar de vraag"

Althans, dat is mijn vergelijking. Maar wat ik al zeg, als dat MVA 25ms scherm echt minimaal ghosting heeft, dan zeg ik niets

Overigens is in Duitsland een 18" NEC als beste gekozen, weet iemand daar het fijne van? Dat zou in dezelfde lijn als bovenstaand liggen
Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Ik vergelijk het alleen met een CRT (een monitor is een monitor). Als het op de TFT niet lukt ga ik gewoon verder op de CRT als primaire monitor. Het verschil tussen een 16ms en een MVa is volgens mij sowieso overrated.

Over de Samsung 192T (~172T, die je ook helemaal in kunt klappen) zei Anandtech het volgende:
A lot of people made a big deal about 16ms response time LCDs a few months ago with the introduction of the Hitachi CML174 (and others). We were skeptical about the hype but gave the monitor a lot of credit for producing some noticeable difference when playing fast action games. In fact, during our simplest ?solitaire? test, we saw the most motion blur due to response time. Still, we only slightly noticed the blur occurring, but the pictures pretty much speak for themselves.

The interesting thing a lot of companies have been stressing is the Gray to Gray response times. These response times are rarely published and do not appear in the VESA Flat Panel Display Manual. Since we have an entire article lined up to talk specifically about response time in the near future, we won?t go into much detail right now.

When we see the image go from White to Black to Green (ie mouse cursor over a green background), the response times appear clearly in excess of 40ms. As we will discover more in the near future, gray to gray response times can actually be as high as 100ms.

Maarre: iedereen vooral geen 173P kopen! (anders p1s ik weer naast de p*t) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:25
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een dag een hele mooie Iiyama AS4612UT-Bk in huis.
Ik moet zeggen dat deze TFT mij zeker bevalt. Het is btw niet echt een monitor om mee te gamen, omdat deze monitor een refreshrate heeft van 30ms. Ik vindt de ghosting overigens heel erg meevallen. Een spel zoals halflife draait best goed op deze monitor.
De monitor heeft zowel DVI als Sub-D en de Pivot functie.

Hieronder staan een paar mooie plaatjes van mijn nieuwste aanwinst:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mhijong19/pictures/DSC00526.JPG
De doos :P .
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mhijong19/pictures/DSC00528.JPG
Bovenaanzicht
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mhijong19/pictures/DSC00529.JPG
Vooraanzicht
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mhijong19/pictures/DSC00530.JPG
De bijgeleverde kabels (DVI en Sub-D)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mhijong19/pictures/DSC00532.JPG
Mijn bureau met Cooler Master kast en zoals iedereen heeft: Het zwarte logitech toetsenbord _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mhijong19/pictures/DSC00540.JPG
De pivot functie met Tweakers.net erop :9~

Ik heb 1 dode subpixel ergens op een bijna niet zichbare plek( zit in het midden 1 mm boven de startbalk... Bij zwart zie je een groente subpixel maar die valt niet op. Ik dacht eerst dat ik 6 dode pixels had, omdat bij wit er een aantal zwarte plekken waren. Dit bleek stof te zijn 8)7

Ik heb het scherm via PC vergelijk besteld, en ik ben zeer tevreden over de service. Maandag besteld, vrijdag in huis(hadden em niet op voorraad).

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Snackman

Super Snackman

Snekgek

Ik ben nu niet thuis, en zit (dus) achter een andere monitor dan my Iiyama e431-s. Maar wat lijken op deze CRT de kleuren in ene toch wel erreug flets. KOmt allemaal erg lauw over.

Gewoon ff flink me iiyama tunen dan komt dat wel goed. Beeld enzo is verder perfect. Alleen de kleuren was niet 100% (nu 80% :)).
Overigens geen enkele dode pixel of subpixel!

offtopic:
Hoe verscheep je een 17" monitor (iiyama visionmaster pro 411) 150km (Leeuwarden->Harderwijk) als je enige vervoersmiddelen je fiets en het OV zijn...

[ Voor 20% gewijzigd door Super Snackman op 25-10-2003 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

offtopic:
Hoe verscheep je een 17" monitor (iiyama visionmaster pro 411) 150km (Leeuwarden->Harderwijk) als je enige vervoersmiddelen je fiets en het OV zijn...
trein ? lopen is ook zo wat... :)

[ontopic]

in een review van de Samsung 213T stond dat deze beter was met gamen dan een 191n kan ik nu aannemen dat een 193t ook beter is ? (nog geen review gezien) lijkt mij dat de '3' staat voor het productie proces ..

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

IJnte schreef op 25 October 2003 @ 17:25:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een dag een hele mooie Iiyama AS4612UT-Bk in huis.
Ik moet zeggen dat deze TFT mij zeker bevalt. Het is btw niet echt een monitor om mee te gamen, omdat deze monitor een refreshrate heeft van 30ms. Ik vindt de ghosting overigens heel erg meevallen. Een spel zoals halflife draait best goed op deze monitor.
De monitor heeft zowel DVI als Sub-D en de Pivot functie.

Hieronder staan een paar mooie plaatjes van mijn nieuwste aanwinst:
[afbeelding]
De doos :P .
[afbeelding]
Bovenaanzicht
[afbeelding]
Vooraanzicht
[afbeelding]
De bijgeleverde kabels (DVI en Sub-D)
[afbeelding]
Mijn bureau met Cooler Master kast en zoals iedereen heeft: Het zwarte logitech toetsenbord _/-\o_
[afbeelding]
De pivot functie met Tweakers.net erop :9~

Ik heb 1 dode subpixel ergens op een bijna niet zichbare plek( zit in het midden 1 mm boven de startbalk... Bij zwart zie je een groente subpixel maar die valt niet op. Ik dacht eerst dat ik 6 dode pixels had, omdat bij wit er een aantal zwarte plekken waren. Dit bleek stof te zijn 8)7

Ik heb het scherm via PC vergelijk besteld, en ik ben zeer tevreden over de service. Maandag besteld, vrijdag in huis(hadden em niet op voorraad).
Dit (!) vind ik nou kwa uiterlijk nou een mooi scherm ! :P

Ik vind alleen de 30ms een beetje een nadeel ...

Hoeveel heb je ervoor betaald ?

Enige reden dat ik geen 431e lcd wil is tog wel omdat hij van die speakertjes met zo'n geribbeld roostertje ervoor en daardoor de rand die niet overal even breed is :/ Vind ik onwijs lelijk, als ze de speakertjes nou hadden weg gelaten en dus net zoals de 172x bijvoorbeeld gewoon symmetrische randen had ... dan had ik um gehaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ik heb voor het scherm 709 euro betaald bij PC vergelijk incl verzenden. Ik wou ook eerst wel die e430 of e 431 maar die rare speakers zijn zo dom(na mijn idee). Ik hoefde niet perce een scherm die geschikt was voor gamen, omdat ik dat toch zeer weinig doe, en als ik dat doe, dan doe ik dat op een andere computer. Ik zocht een scherm dat goed was voor kantoor applicaties, en het moest een mooi scherm zijn om te zien, met realistische kleuren en DVI. Ook de dunne omlijsting was een oogpunt. Ik wou eerst de Samsung 181t kopen, maar toen ik deze wou bestellen was deze net uit productie genomen bij Samsung. Met dat scherm kon je nog heel goed games spelen.
Ik ben er nog steeds erg blij mee 8) . Ook heeft dit scherm een mooi blauw ledje voor de power indicatie. Verder zit achterop een koker waar de kabels netjes doorheen kunnen. Je kan dan makkelijk je scherm draaien(pivot).
Echt een mooi scherm :9~ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corpseflayer schreef op 25 oktober 2003 @ 15:59:
Maandag heb ik mijn e431s-s, ik post dan rond middernacht ook mijn bevindingen, als ik het scherm meeneem of course ivm dode pixels.
Ik kocht het scherm met de gedachte hem later aan de muur op te hangen, zijn daar nu 4 gaten voor voorzien of werkt het anders donderbij?
Ik zal ff voor je kijken...
Kheb net ff in de .pfd gekeken en daar stond het volgende: "VESA 100 Standard Compliant for Arm or Wall Mounting". Ik zal staks ook wel ff een foto van de achterkant maken voor je.
Ik ben nu niet thuis, en zit (dus) achter een andere monitor dan my Iiyama e431-s. Maar wat lijken op deze CRT de kleuren in ene toch wel erreug flets. KOmt allemaal erg lauw over.

Gewoon ff flink me iiyama tunen dan komt dat wel goed. Beeld enzo is verder perfect. Alleen de kleuren was niet 100% (nu 80% ).
Overigens geen enkele dode pixel of subpixel!
Ja dat zei ik dus ook, en ik zie ze naast elkaar, niet normaal man!!!

Edit: Ik zal straks nog wat pics online gooien van "Van God Los"!
Enige reden dat ik geen 431e lcd wil is tog wel omdat hij van die speakertjes met zo'n geribbeld roostertje ervoor en daardoor de rand die niet overal even breed is Vind ik onwijs lelijk, als ze de speakertjes nou hadden weg gelaten en dus net zoals de 172x bijvoorbeeld gewoon symmetrische randen had ... dan had ik um gehaald!
Dat vonk dus ook een nadeel, maar toenkem in real life zag vonk ut helemaal niet storend! Ik vindet werkelijk een prachtig scherm en dat zeg ik niet omdat ik em toch maar heb. Binnenkort zie je bij mij geen crt meer hoor! Misschien nog maar 1 van deze halen heb ik toch nog me dualview! :D

Edit: Zo hier zijn ze hoor:
Titelscherm, ik maakte deze foto voor het duidelijke wit en zwart. }:O
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.wal/Desktop_12.jpg

Ook hier weer mooie levendige kleuren:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.wal/Desktop_10.jpg

Hier heeel veel dondere stukken, ik had brightness en contrast op 100/100 staan, maar soms nog aan de dondere kant, das helaas een nadeel. Maar das wel te fixen door je gammasetts te veranderen (voor de film alleen). Denk ik zojuist pas aan nou das lekker handig whahahah!
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.wal/Desktop_11.jpg

En dan wilde iemand graag de achterkant zien, bij deze:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.wal/Desktop_13.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brigitte
  • Niet online
De Iiyama AS4612UT heeft een IPS panel. Je kunt niet zeggen dat die 30ms 'm "dus" ongeschikt maken voor games; hij is er juist beter geschikt voor dan een MVA-scherm met 20/25 ms responsetijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
@Donderbij
Dat je van god los als voorbeeld neemt om mooie levendige kleuren aan te tonen is mij een raadsel. De film is juist grauw gefilmd. Niet teveel opgaan in je enthausiasme zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 18:16

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Iemand een idee of de HX-serie van SONY binnenkort leverbaar is in Nederland?

http://displaysbysony.com...jsp?pType=family&pCode=HX

De HS-serie is wel leverbaar in Nederland, maar deze serie heeft geen digitaleinput mogelijkheden.

Zowel voor de HS en HX mag wel even gezegd worden dat het design geweldig is! >:)

Afbeeldingslocatie: http://displaysbysony.com/display/images/product/sdmhsh_large.jpg

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
I_Stealth_I schreef op 25 October 2003 @ 21:08:
Iemand een idee of de HX-serie van SONY binnenkort leverbaar is in Nederland?

http://displaysbysony.com...jsp?pType=family&pCode=HX

De HS-serie is wel leverbaar in Nederland, maar deze serie heeft geen digitaleinput mogelijkheden.

Zowel voor de HS en HX mag wel even gezegd worden dat het design geweldig is! >:)

[afbeelding]
ik heb hem besteld bij sony zelf, ik verwacht hem binnen enkele dagen

link http://shop.sonystyle-eur...2c/init.do?shop=SST_NL_EN

maar je plaatje klopt niet :)

Afbeeldingslocatie: http://shop.sonystyle-europe.com/catalog/3F/3F721B1BE6DAE2EAE10000002BC29B8F.jpg

enne... gefeliciteerd :+

[ Voor 21% gewijzigd door 4p0c op 25-10-2003 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Brigitte schreef op 25 oktober 2003 @ 20:22:
De Iiyama AS4612UT heeft een IPS panel. Je kunt niet zeggen dat die 30ms 'm "dus" ongeschikt maken voor games; hij is er juist beter geschikt voor dan een MVA-scherm met 20/25 ms responsetijd.
Tegenover MVA misschien wel ja, maar tegenwoordig gebruiken de meeste fabrikanten TN hoor...

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Nu online
tastingw schreef op 25 oktober 2003 @ 21:12:
[...]

[afbeelding]

Wow vet scherm !. Zeker ook mooi qua desing. Ik ben hier wel in geinstresseerd :D. Ik hoop dat je ff een kleine review maakt als je hem hebt B) ;)
Vooral games :D

link werkt opeens niet meer, vaag :S
naja hier een andere dan: http://shop.sonystyle-eur...2c/init.do?shop=SST_NL_EN

[ Voor 13% gewijzigd door STIMPPYYY op 25-10-2003 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Brigitte schreef op 25 October 2003 @ 20:22:
Mm tja da wist ik nog niet eerlijk gezegt. Ik heb er al wel een paar games mee gespeeld, en naar mijn mening heb ik idd zeer weinig last van ghosting. Kan ik ergens wat info vinden over IPS technologie-en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

IJnte schreef op 25 oktober 2003 @ 22:00:
[...]

Mm tja da wist ik nog niet eerlijk gezegt. Ik heb er al wel een paar games mee gespeeld, en naar mijn mening heb ik idd zeer weinig last van ghosting. Kan ik ergens wat info vinden over IPS technologie-en?
Kan je zeggen met welke games je getest hebt? Zou je ook kunnen testen met
UT-engine-achtige games :*) ?

Is er ghosting aanwezig, of echt totaal verwaarloosbaar?

Hoe is het trouwens met beeldscherpte ed. gesteld?

ps; misschien een idee om foto's te maken wanneer er een game actief is...

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brigitte
  • Niet online
http://prad.de/new/lexikon/ips.html
http://prad.de/new/lexikon/responseverlauf.html

Overigens zijn TN panelen wel snel, maar is de kijkhoek vele malen slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Le_Freak ! schreef op 25 October 2003 @ 13:24:
Kan iemand mij zeggen wat de grootste en het beste TFT scherm is om te gamen ?
Ik game nu op een Vision Master pro 510 22'' en wil er niet op achteruit gaan.
Welk TFT scherm springt er met kop en schouders boven uit om te gamen ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Le_Freak ! schreef op 26 October 2003 @ 08:52:
[...]

Welk TFT scherm springt er met kop en schouders boven uit om te gamen ?
Met andere woorden welke moet ik hebben om te gamen.

(sorry voor de dubbelpost,ging wat verkeerd)

[ Voor 9% gewijzigd door Le_Freak ! op 26-10-2003 08:53 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maandag ga ik een 17"tft scherm bestellen.
Nou twijfel ik alleen nog tussen:

Iiyama E431S-S (pricewatch prijs=440 euro, zonder dvi kabel)

Diagonaal (inch) 17
Eff. Beelddiagonaal (B x H in mm) 338x270
Inkijkhoek, Hor./Vert. (o) 140
Reactietijd Op / Neer 16msec
Type TFT SuperTN + film
Helderheid (cd/m2) 250
Contrast verhouding 450:1
Aantal kleuren > 16 miljoen
Bij kleurdiepte aan 24 bits
Horizontale Synchronisatie 24-80kHz
Verticale Synchronisatie 56-75 Hz
Maximale resolutie 1280x1024
Digitale interpolatie (bij lage resolutie) Ja
Automatische Installatie Ja

Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/1024x768/gfx/gfxvariabel/prolitee431s_klein.gif

en de

Hyundai Q17 (pricewatch prijs=458 euro, met dvi kabel)

LCD-Type:17 inch (43,18 cm)A-Si TFT Active Matrix
Groote (B x H): 337 x 270 mm
Kontrast (typisch):450:1
Helderheid (typisch):260 cd/m²
Responsetijd:16 ms (4 ms/12 ms)
Inkijkhoek horizontaal/vertikaal: 160 Graden/160 Graden
Kleuren: 16,7 M
Pixelafstand (B x H): 0,264 x 0,264 mm
max. Resolutie: 1280 x 1024 @ 75 Hz
DVI aansluiting incl kabel

Afbeeldingslocatie: http://is41.introweb.nl/isroot/salland/SiteImages//pro_q17.jpg

Weet iemand wat de grote voordelen en nadelen van deze 2 schermen zijn? Uit ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit forum staan heleboel ervaringen van personen die een TFT hebben gekocht. Ik zou zeggen lees het eens door. Op dit moment zijn er veel forumleden met een IIyama 431s ProLite. Deze heb ik ook en bevalt uitstekend. Geen trailing met games zoals Quake3 en Chrome welke ik op dit moment speel. :P

Aanraders zijn IIyama 431 Prolite, Hyundai Q17, LG L1715s. Ik denk dat je bij een van deze drie geen miskoop doet. Mijn voorkeur ging toch uit naar de IIyama 431 prolite omdat er zoveel mensen hier zeer goede ervaringen mee hebben en ik kan dat bevestigen. :Y)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de info, ik kan alleen niet searchen op de een of andere manier krijg ik steeds no results.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde wachten op de Samsung 172X. Maar ik was bij de mediamarkt gisteren (25-10) om nog maar es te vragen of ze dat ding daar al hebben (wat niet zo was, nog niet eens in het centrale magazijn bekend). En toen kwam ik daar een m8 van me tegen. Dus maar ff met hem overlegt wat hij ervan vond. Hij zei: ik heb die Samsung nog nooit gezien, maar ik heb wel een andere die ik heel erg graag zou will hebben :-)

Dit bewuste scherm bleek de BenQ FP791

http://www.benq.nl/Products/LCD/index.cfm?product=287

Wat specs van het scherm:
LCD Grootte 17 inch
Resolutie (max.) 1280x1024
Pixel pitch 0,264 mm
Kleuren 16,2 miljoen
Horizontale frequentie (Max) KHz 31-81 KHz
Verticale frequentie (Max)Hz 56-76 Hz
Video bandbreedte (MHz) 25-135 MHz
Gezichtshoek (links/rechts, omhoog/omlaag) 70/70/70/70 CR>=10; 80/80/80/80 CR>=5
Beeldschermgebied 337,9 x 270 mm
Contrast 450:1 (max. 550:1)
Helderheid 400 cd/m2
Reactietijd (tr/tf) 16 (5+11) ms
Kleurentemperatuur Gebruikersmodus
MTBF (uur, excl. lamp) 40.000
Levensduur lamp 30.000 uur
Inputsignaal D-Sub / DVI-D
Stroomverbruik 50W
Stroomvoorziening AC ingebouwd (100-240V)
Nettogewicht 7,5 kg
Brutto Gewicht 10 kg
Afmetingen (BxHxD) 451x443x192 mm
Luidspreker Ja
USB Nee
VESA-wandmontage Ja (100x100mm)
Draaibaar Nee
Kantelbaar Ja (0/ +20 degrees)
Bediening via On-Screen Display (OSD) Ja
i-Key Ja
Veiligheid TCO'95
Kensington Slot Ja
Digital photo frame (DPF) Ondersteund geheugenkaarten: CF, SD/MMC, SM

Een 17 inch, 16 ms schermpje dus. Dat scherm zag er echt gruwelijk uit, kleurechtheid en scherpheid waren op en top in de winkel. Ik heb er dus maar voor gekozen om em mee te nemen (voor 750 pleuro dat wel). Het enige waar dit scherm nog op zou kunnen falen was de reactiesnelheid (in de winkel geen UT of Q3 :P ).

Nu heb ik dat scherm nu dus een dag en ik zal tot nog toe even mijn belevenissen vertellen.

Ik heb een film op het scherm gekeken (2fast2furious). Dit doet hij prima, kleuren zijn echt heel erg goed, wit is wit en zwart is zwart. Het scherm is superscherp en heel helder. Verder heb ik er tot nog toe Unreal Tournament, Counter-Strike en Warcraft 3 met het scherm gespeeld. Tot nog toe kan ik geen zichtbare ghosting/trailing/alle andere nare dingen vinden. Ik heb ook mijn oude CRT er nog even naast aangehad en volgens mij scheelt het nix, alleen is de TFT helderder en scherper. Ik kan het scherm 2 weken uitproberen, en als ik er dan niet tevreden mee ben kan ik em trugbrengen naar mediamarkt. Als ik nog meer dingen tegenkom dit de moeite hebben om te vermelden zal ik ze melden.

Het is een redelijk groot scherm (wel gewoon erg plat) door de omlijsting, maar dit is ook wel moi en geeft het scherm een erg stevige indruk. Het scherm is ook erg stevig. Hij is moeilijk te verschuiven door rubber doppen op de zware voet. Hij staat dus erg stabiel en je duwt hem niet zomaar om. Verder is het paneel kantelbaar, en dus NIET draaibaar of hoogteverstelbaar.

De OSD knoppen zijn wel vaag trouwens, je drukt ze niet in maar raakt ze aan. En dan reageren ze, best wel vaag maar het werkt schijnbaar :-)

Als je nog dingen wil weten moet je maar vragen, dan zal ik kijken of ik het kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, denk dat ik ook maar zo'n schermpje ga halen, zie nu dat Salland Automatisering hem nu ook verkoopt.

Iiyama TFT E431S-B 17 inch Zwart
€ 443,87

En die zitten hier zo'n 20KM vandaan.

Alleen dooie pixel garantie is een beetje prijzig.

ZeroDeadPixel omruilgarantie t/m 18"
€ 56,00

Zijn hier ook mensen die BF1942 spelen met deze monitor? Zo ja, hoe presteert hij bij dat spel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook een iiyama e431s schermpje :), bevalt me prima. Mijn contrast staat op 25, brightness op 75, color temp op standje 3, sharpness op standje 3. Met deze instellingen heb je imo een goede kleurechtheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Nu online
Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 11:22:

Verhaal....
Kan je hem ook aan de muur monteren?. Ziet er trouwens erg mooi uit _/-\o_

Jammer dat de mediamarkt hier zo klote ver vandaan is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 18:16

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

tastingw schreef op 25 October 2003 @ 21:12:
[...]

[afbeelding]

Dank je wel! ;)

Trouwens ze zijn wel te koop in Nederland...maar staan gewoon niet in de pricewatch. Bij beat-it.nl zijn ze wel te koop...scheelt ongeveer 100 euro met de Sony prijs

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 08-09 11:05
Ik was eigenlijk vandaag van plan om een 17inch TFT scherm te kopen, maar hoe zit het nu igg precies met de energie premie?

Geld die nog en hoe in ik hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brigitte
  • Niet online
De energiepremie voor TFT schermen is per 1 januari van dit jaar afgeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
The.Force schreef op 25 oktober 2003 @ 23:46:
[...]

Kan je zeggen met welke games je getest hebt? Zou je ook kunnen testen met
UT-engine-achtige games :*) ?

Is er ghosting aanwezig, of echt totaal verwaarloosbaar?

Hoe is het trouwens met beeldscherpte ed. gesteld?

ps; misschien een idee om foto's te maken wanneer er een game actief is...
Ik heb niet zo'n goede camera om close up foto's mee te maken(Sony DSC-P72). Deze camera is meer bedoel voor panorama shots. Ik heb hieronder wel effe een foto staan van mijn achtergrond. Hier kun je zien dat het ligt wazig is, terwijl dit absoluut niet zo is.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mhijong19/pictures/DSC00546k.jpg
Ik heb gister nog even DVD gekeken( DJ Tiesto in Concert). Ik was zeer te spreken over de beeld kwaliteit. Ook de ghosting viel heel erg mee. Als de camera snel over de mensen heen ging, dan zag je ligt wat waas. Het viel me heel erg mee moet ik je zeggen. Ik dacht dat ik echt dikke vertraging zou zien, maar dit was niet het geval.
De instelligen m.b.t. beeldscherpte heb ik gedaan. Er zat een CD-rom bij met een programa(Liquid View) die er voor zorgde dat ik een mooi lettertype had, en een goede kleuren instelling. Het instellingen menu op het scherm heeft bij gamma waardes maar 3 instellingen: Off, 1 en 2. Dit staat voor welke kleur temperatuur je het scherm op wilt laten werken. Ik heb hem op Off staan, omdat na mijn idee de kleuren dan goed uitkomen. Verder heb ik heb contrast en de brightness op 50% staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 08-09 11:05
Brigitte schreef op 26 oktober 2003 @ 13:45:
De energiepremie voor TFT schermen is per 1 januari van dit jaar afgeschaft.
Lol daar kwam ik dus een beetje laat mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op 26 oktober 2003 @ 13:05:
[...]

Kan je hem ook aan de muur monteren?. Ziet er trouwens erg mooi uit _/-\o_

Jammer dat de mediamarkt hier zo klote ver vandaan is :/
Je bedoelt dat er een VESA standaar op zit ofzo? Volgens mij niet. Ik kan er nix over in de handleidingen vinden en als ik achter op de monitor kijk ziet het er niet naar uit dat dit mogelijk is. Voor mij maakt het niet uit. Maar ga er maar van uit dat het niet kan. Tenzij je zelf de standaard eraf kan hobbieën en er een ophangding aan kan maken.

Edit:
Ik zie dat in de specs van mijn vorige post (van de site getrokken) wel staat dat er een VESA standaard op zit. Maar dit lijkt me sterk als ik er zo naar kijk. Staat ook nix over in de boeken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
dat scheelt wel wat ja, maar ik denk dat die voorlopig niet op voorraad is. Er werd mij vertelde door sony dat ze heel voorzichtig zijn met het op de markt brengen van de monitor. Anders krijg je van de Samsung praktijken.

Kijk maar op kieskeurig geen van de berijven die daar staan heeft de monitor op voorraad

[ Voor 214% gewijzigd door 4p0c op 26-10-2003 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 11:22:[...]Een 17 inch, 16 ms schermpje dus. Dat scherm zag er echt gruwelijk uit, kleurechtheid en scherpheid waren op en top in de winkel. Ik heb er dus maar voor gekozen om em mee te nemen (voor 750 pleuro dat wel). Het enige waar dit scherm nog op zou kunnen falen was de reactiesnelheid (in de winkel geen UT of Q3 :P ).[...]
Als je nog dingen wil weten moet je maar vragen, dan zal ik kijken of ik het kan beantwoorden.
Eén vraagje: 750 euro voor een 17" TFT... is dat niet een beetje veel (tegenwoordig)?

Ik dacht dat de meest populaire 17" TFT's nu te krijgen waren voor 450-600 euro...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
moet je voor gamen een TFT hebben die 20 ms is ? of is de standaard 25 ook goed te doen ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le_Freak ! schreef op 26 October 2003 @ 08:53:
[...]

Met andere woorden welke moet ik hebben om te gamen.

(sorry voor de dubbelpost,ging wat verkeerd)
Je moet degene hebben, die in deze topic als beste eruit komt. Maar aangezien je nu op een 22" inch gamed, ga je er altijd op achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le_Freak ! schreef op 26 oktober 2003 @ 15:28:
moet je voor gamen een TFT hebben die 20 ms is ? of is de standaard 25 ook goed te doen ?
Vind je het geen ERG domme vraag? De hele topic staat vol met de info die je nodig hebt... dat je te lam bent om te lezen vind ik prima, maar hou dan ook je vragen voor je... Sterker nog, in een paar van de laatste postings staat de info die je nodig hebt...

Ik wil niet flamen, maar voel aardig de behoefte om ZEER onvriendelijk tegen je te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 11:22:
Ik wilde wachten op de Samsung 172X. Maar ik was bij de mediamarkt gisteren (25-10) om nog maar es te vragen of ze dat ding daar al hebben (wat niet zo was, nog niet eens in het centrale magazijn bekend). En toen kwam ik daar een m8 van me tegen. Dus maar ff met hem overlegt wat hij ervan vond. Hij zei: ik heb die Samsung nog nooit gezien, maar ik heb wel een andere die ik heel erg graag zou will hebben :-)

http://www.benq.nl/Products/LCD/index.cfm?product=287

Een 17 inch, 16 ms schermpje dus. Dat scherm zag er echt gruwelijk uit, kleurechtheid en scherpheid waren op en top in de winkel. Ik heb er dus maar voor gekozen om em mee te nemen (voor 750 pleuro dat wel). Het enige waar dit scherm nog op zou kunnen falen was de reactiesnelheid (in de winkel geen UT of Q3 :P ).

Nu heb ik dat scherm nu dus een dag en ik zal tot nog toe even mijn belevenissen vertellen.

Ik heb een film op het scherm gekeken (2fast2furious). Dit doet hij prima, kleuren zijn echt heel erg goed, wit is wit en zwart is zwart. Het scherm is superscherp en heel helder. Verder heb ik er tot nog toe Unreal Tournament, Counter-Strike en Warcraft 3 met het scherm gespeeld. Tot nog toe kan ik geen zichtbare ghosting/trailing/alle andere nare dingen vinden. Ik heb ook mijn oude CRT er nog even naast aangehad en volgens mij scheelt het nix, alleen is de TFT helderder en scherper. Ik kan het scherm 2 weken uitproberen, en als ik er dan niet tevreden mee ben kan ik em trugbrengen naar mediamarkt. Als ik nog meer dingen tegenkom dit de moeite hebben om te vermelden zal ik ze melden.

Het is een redelijk groot scherm (wel gewoon erg plat) door de omlijsting, maar dit is ook wel moi en geeft het scherm een erg stevige indruk. Het scherm is ook erg stevig. Hij is moeilijk te verschuiven door rubber doppen op de zware voet. Hij staat dus erg stabiel en je duwt hem niet zomaar om. Verder is het paneel kantelbaar, en dus NIET draaibaar of hoogteverstelbaar.

De OSD knoppen zijn wel vaag trouwens, je drukt ze niet in maar raakt ze aan. En dan reageren ze, best wel vaag maar het werkt schijnbaar :-)

€750 ? tering... Werkte die vriend van je bij Mediamarkt? Overigens had je waarschijnlijk beter even kunnen kijken wat dit scherm op internet kost, want Mediamarkt is meestal ranzig duur met zijn spullen. (ik zie hem op pricewatch voor €650)

Een merk als Ben-Q daar heb ik ook niet zoveel vertrouwen in, want het is voor mij geen gevestigd merk, natuurlijk is dat helemaal persoonlijk... Voor mij staat het er op het moment zo voor, OF ik koop een iiyama e431s (zilver) OF een acer al732 OF een samsung 172x.

Maar heel veel plezier met je scherm gewenst !

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 16:03 . Reden: typo ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.