Gathering of Tweakers

Quicksearch
Hoe staat het met windows XP 64bit, want ik heb hem ergens gevonden terwijl er niet bijstaat dat het een beta is..

iemand?

:)

quote:
_Robzilla_ schreef op 11 October 2003 @ 19:55:
Hoe staat het met windows XP 64bit, want ik heb hem ergens gevonden terwijl er niet bijstaat dat het een beta is..

iemand?
neem maar van me aan dat het de beta is.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Weet iemand hoe het hiermee staat ? is dat fabriek nu gebouwd ? en wanneer zal het beginnen produceren ?
nieuws: IBM bouwt misschien fabriek voor AMD

quote:
SuperG schreef op 10 oktober 2003 @ 07:59:
Bij PCI-X schijnt blijkbaar toch ook voor de gewone gebruiker te lonen performance wise als vooral disk stiping toepast (ikke niet) alleen is dat net als "vesa local bus vs PCI" ook maar van tijdelijke aard aangezien er 'n nieuwe PCI/AGP standaart aan komt PCI-express.

Heb je benchmarks van PCI vs PCI-X disc controllers?
En sinds wanneer heeft de 'gewone gebruiker' een stripe-set die een hogere STR heeft dan de PCI bus aan bandbreedte heeft?

SG surft naar info hardewaren
Reg. datum: 02 januari 2001

quote:
Femme schreef op 10 October 2003 @ 00:09:
GamePC heeft de Tyan Thunder K8W en de MSI K8T Master2 vergeleken.
http://www.gamepc.com/lab...sp?id=dualduel&page=1

GAK8NSLI;X2-3800+; 2GB; X1800XL 256Mb; iiYama 19" ; Asus PhysX P1 | GA7-DXR; XP2400+; 768MB; 9500Pro; Phillips.19" | P4C800D; P4 2,4c; 1GB; 7800GS+512MB ;19" TFT ; Asus PhysX P1 | Broer's: P4 2,4 P4C800; P4 2,66 aldi

quote:
Ik zie weinig verband tussen STR en real-world performance, zeker als het gaat over normale gebruikers.

Jij onsmakelijke, jij!
Reg. datum: 25 november 1999

quote:
Abbadon schreef op 10 oktober 2003 @ 11:55:
Q, daar is dit topic niet voor bedoeld. Reviews te over en de prijzen zijn ook duidelijk. Dus kom niet hier offtopic aankloppen of je nu beter een P4 of Athlon 64 kunt nemen.

Excuses, maar ik ben er wel uit na dit hele topic en alles te hebben doorgelezen. Ik zoek een cpu die met name in games snel is (3dmax, video encoden etc doe ik toch niet) en dan komt qua prijs/prestatie de amd 64 3200 als beste uit de bus.

Niet zo sterk in video encoding en mp3 encoding in vergelijking met de p4, maar dat doe ik zelf toch vrijwel niet. Bovendien is het op dat gebied minder erg voor de thuisgebruiker als je een minuutje langer moet wachten.

Asus heeft een leuk plankje (Asus K8V Deluxe,S-754,K8T800) dus eigenlijk is alleen geld nog een reden om iets langer te wachten. ; )

Loenatik + Linux = Loenix © Q || Blog - Mac - Linux - RAID - other ||

quote:
Q schreef op 12 oktober 2003 @ 19:57:
[...]

Excuses, maar ik ben er wel uit na dit hele topic en alles te hebben doorgelezen. Ik zoek een cpu die met name in games snel is (3dmax, video encoden etc doe ik toch niet) en dan komt qua prijs/prestatie de amd 64 3200 als beste uit de bus.

Niet zo sterk in video encoding en mp3 encoding in vergelijking met de p4, maar dat doe ik zelf toch vrijwel niet. Bovendien is het op dat gebied minder erg voor de thuisgebruiker als je een minuutje langer moet wachten.

Asus heeft een leuk plankje (Asus K8V Deluxe,S-754,K8T800) dus eigenlijk is alleen geld nog een reden om iets langer te wachten. ; )

Wat vinden jullie van het MSI plankje dan dat ze verkopen met de proc in zo'n pakket? Ik ben er nog niet uit of ik het Asus of het MSI bord neem, op de sites van de fabrikanten kan ik ook niet vinden of ze dual channel ondersteunen?
Kan iemand mij helpen om mijn keuze te maken? Of zal ik dan toch maar voor een gewone dual XP gaan? ik weet het niet meer :? help!

_Robzilla_ wijzigde dit bericht 13-10-2003 11:41 (18%)

:)

Reg. datum: 06 december 2001

2004 Q1 wil ik de Athlon 64 FX op socket 393 gaan kopen, ik heb al een paar koelers gezien die compatible zijn met de Athlon 64 met socket 754, wat ik me afvroeg gaan die koelers ook passen op een Athlon 64 FX Socket 393, weet iemand toevallig dat al?

Reg. datum: 09 oktober 2003

zou het mogenlijk zijn om twee verschillende opterons in een board te steeken?
dus zoiets als een 240 en een 246? zodat je om bugetaire redenen nu een 240 koopt en een dual board en 1 gb aan ram. en tot volgendjaar februari wacht op nog eens 2 gb aan ram en een 246...

in andere duals kan diet niet omdat je dan de ene (zwaar) overklokt,
maar om dat de opteron een interne multiplier en bus snelheid heeft, lijkt mij dat dit mogenlijk is..._/-\o_

ik heb namelijk geen (te weinig):'( geld en wil wel een dual opteron kopen

of ben ik nu helemaal verkeerd bezig? 8)7 |:(

Ik heb dit getypt hier -->
Reg. datum: 14 november 2000

Wat is er nou interessant aan die MSI Combo, tis +/- 60 euro (in het gunstigste geval) duurder?
Zitten er extra's bij ofzo (andere koeler ofzo)?
Of betaal je voor het "gemak"?

156 Euro MSI K8T NEO FIS2R
489 Euro Athlon 64 3200+ :Y)
------------------------------------------------- +
645 Euro compleet

709 Euro MSI K8T NEO FIS2R + Athlon 64 3200+

709 - 645 = 64 Euro? :?

Dukey wijzigde dit bericht 13-10-2003 16:56 (7%)

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Ik heb dit getypt hier -->
Reg. datum: 14 november 2000

quote:
wolphje schreef op 13 October 2003 @ 16:22:
dus zoiets als een 240 en een 246? zodat je om bugetaire redenen nu een 240 koopt en een dual board en 1 gb aan ram. en tot volgendjaar februari wacht op nog eens 2 gb aan ram en een 246...

maar om dat de opteron een interne multiplier en bus snelheid heeft, lijkt mij dat dit mogenlijk is..._/-\o_

of ben ik nu helemaal verkeerd bezig? 8)7 |:(

Ik was eerst ook geintereseerd in een dual Opteron, maar er komt meer bij kijken dan alleen het mobo + 2x Opteron en geheugen. Ten eerste moet je Registred geheugen hebben dat in jouw geval (eerst 1Gb) behoorlijk wat gaat kosten. Ten tweede moet je een WTX kast hebben en/of minimaal een WTX voeding (of EPS). Allemaal extra kosten die je niet meteen mee calculeerd.

Als je in jouw geval kiest voor eerst het mobo te gebruiken met 1 cpu en een lichte AGP vidkaart kun je nog een gewone ATX voeding gebruiken (niet aangeraden, maar het kan).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Mac powered

quote:

Ja, we willen allemaal wel wat waar we geen pegels voor hebben :+ Zet 't uit je hoofd of ga sparen. Ga je met dit soort spul niet in onmogelijke bochten proberen te wringen met hoogstwaarschijnlijk een teleurstelling als gevolg.

Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.

Ek een sterke Jerke !!!

Maar zoals hier boven ergens ook al geopperd werd is de athlon FX niet te gebruiken in een dual bord dan.

daar zijn we het volengs mij nog niet over uit.

Hier hebben ze het er over
't zou best kunnen dus dat ze dual werken of tenminste te enabelen zijn. ;)

gp500 wijzigde dit bericht 13-10-2003 17:48 (38%)

T E A M: Grutte Pier [Wa Oars] / Fryslân wer mei Kening \___ R@H#4

Debian GNU/Linux Sid

quote:
gp500 schreef op 13 October 2003 @ 17:39:
Maar zoals hier boven ergens ook al geopperd werd is de athlon FX niet te gebruiken in een dual bord dan.

daar zijn we het volengs mij nog niet over uit.

Hier hebben ze het er over
't zou best kunnen dus dat ze dual werken of tenminste te enabelen zijn. ;)
Zoals een stuk of tien posts hierboven te lezen is, heb ik daar ook al naar gezocht. Uiteindelijk meldde iemand op de fora van AMD dat het als het goed is niet werkt, omdat er verschillende soorten HTT-links zijn: coherent en non-coherent. Het verschil heb ik nog niet uitgezocht, dus ik weet nog niet of het daardoor inderdaad onmogelijk is, maar de kans lijkt me vrij groot :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

quote:

Zijn duals dan niet multiplier locked? Dezelfde FSB maar met een andere multiplier lijkt me voor andere duals geen probleem.

SG surft naar info hardewaren

Tja je zou denken van wel maar volgens berichten kan dat niet.
Zou kunnen dat er een CPU ID uitgelezen wordt waar de multyplier ook in zit het bios steld deze in maar zou dus kunnen dat er alleen één MP kan ingezteld worden voor beide CPU en als de ene gelocked is heb je en conflikt maar ja iemand die het al geprobeerd heeft?

Het Bios moet dus voor beide CPU verschillende MP ondersteunen.

Ben dus benieuwed.

GAK8NSLI;X2-3800+; 2GB; X1800XL 256Mb; iiYama 19" ; Asus PhysX P1 | GA7-DXR; XP2400+; 768MB; 9500Pro; Phillips.19" | P4C800D; P4 2,4c; 1GB; 7800GS+512MB ;19" TFT ; Asus PhysX P1 | Broer's: P4 2,4 P4C800; P4 2,66 aldi

Volgens deze site mogen we in oktober een Athlon64 3000+ 3400+ en einde jaar een 3700+ verwachten :)

vooral die 3000+ lijkt me interesant kwa prijs en overklok mogelijkheden...

\edit
verdorie vergeten link erbij te zetten, met deze rechtgezet 8)7

http://www.pbase.com/image/17079307/original

C00P wijzigde dit bericht 15-10-2003 15:59 (26%)

got oh got....

C00P, dan maken ze wel effe flinke sprong zeg :o van 3200+ naar 3700+ :o in zo'n korte tijd

even inspiratieloos..

http://www.xbitlabs.com/news/cpu/display/20031016140742.html

AMD Talks About Future CPU Micro-Architecture Innovations

AMD K8, AMD K9, AMD K10, AMD K11?

Zijn er al wc blokjes die op een opteron te fixsen zijn. Want op dangerden staat dat ze ermee bezig zijn maarja dat staat er al een tijdje. Moet het blok echt aangepast worden of is het alleen maar een andere klem/klik/.. systeem dat ze aan het testen zijn.

Weet iemand hoe het hiermee zit?

(Hoeft niet perse van dangerden te zijn.)

e6600 @ 3.6, 2 GB Kingston 900mhz , Asus p5w dh, jetway 2900xt, x-fi fatality, copperhead

quote:
roodhoedje schreef op 17 oktober 2003 @ 18:00:
Moet het blok echt aangepast worden of is het alleen maar een andere klem/klik/.. systeem dat ze aan het testen zijn.

Weet iemand hoe het hiermee zit?

(Hoeft niet perse van dangerden te zijn.)
Ik las hier dat deze gasten al lang watergekoelde opteron systemen leveren. Als je op hun site wat rondneust vind je daar bijvoorbeeld dit produkt CPU Kühler MC1 für Opteron komplett:

http://www.icebear-systems.de/shop/Media/Shop/Opteron_Klammer4.jpg
http://www.icebear-systems.de/shop/Media/Shop/01010170a.jpg

Deze klemmen (/koelers?) passen blijkbaar ook op Athlon 64's:

Klammer für A64: Haben wir! 15.10.2003
Nach vielfacher Anfrage haben wir uns gleich beim entsprechenden Hersteller erkundigt und können hier mit Freude informieren: Unsere Klammer für den Opteron passt auch auf diverse Athlon64-Prozessoren. Alles weitere dazu in unserem Shop!

Misschien dat je daar wat aan hebt ?

E6420@2.1GHz,Swiftech WC,Commando Rev.103G,2x1GB OCZ PC8500,Seagate 7200.9 160GB,LITE-ON DVD LH-20A1S,Audigy II,Gigabyte 7600GT,Logitech MX700,MS Natural Ergonomic KB 4K,EIZO FS L767,Cooler Master Stacker

Thanks da's mooi want was van plan om straks een dual te kopen en wil toch stil houden :). En tsja knutselen aan je waterkoeling blijft gewoon leuk :P.

Ik wacht nog even af, maar als ik de resultaten heb zal ik het natuurlijk gelijk posten :*)

e6600 @ 3.6, 2 GB Kingston 900mhz , Asus p5w dh, jetway 2900xt, x-fi fatality, copperhead

nog een nudie van een Athlon 64 cpu, kennelijk zijn die heatdingetjes er met scheermesje wel vanaf te halen (maar ja, hoe dan terug?)

En dat gat bovenin de zwarte lijmlaag... is dat een extra ventilatie gat?? of puur toeval?

Daarbij valt het mij op dat er soort koelprut tussen koelding en core zit, echter blijft er niets van plakken aan core.

http://www.hardocp.com/images/news/1066494651UDazPkDtzE_1_1_l.jpg

The Source wijzigde dit bericht 18-10-2003 22:50 (36%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws