Hoofdcategorieën
Topicacties

[Discussie] AMD Athlon 64 & Opteron - Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last

Nieuw Topic
SG surft naar info hardewaren
Reg. datum: 02 januari 2001

quote:
bierbuik schreef op 08 november 2003 @ 10:20:
[...]

ja dit is het "socketgame" dat amd speelt.

Game??Dus iNtel & AMD switchen van socket en chipset voor de gein voor de fun om de consumenten te treiteren?

Nee dat is vooruit gang wat nu top is is na een tijdje achter haald. Door nieuwe sockets,chipsets, hogere fsb, nieuw memory DDRII, Grafische PCI-expres kaarten BTX moet je er sowie so eens aan geloven.

Dus je kan je oude mobo niet lang houden als je het nieuwste er in wilt.

Dit geld voor AMD en iNtel.

Tenzij je je wegens beperkte budged je oude mobo met oude performance platform met de nieuwste CPU wilt blijven gebruiken dan lever je performance in.
Je remt ermee je nagel nieuwe CPU mee af.
Alleen voor je budged laag te houden te beperken.

Het is dus Geld besparen vs performance.

Nu dat AMD naar 'n nieuw architektuur overstapt zitten ze tijdelijk met 3 sockets.
Dus upgrade pad is nu sterk peperkt maar dat kan niet anders.
Iets wat bij iNtel ook heel normaal is toen ze ook van S370 naar S423 478 s603/4 gingen.
AMD zit nu in zo'n situatie en dat hoort er nu eenmaal bij ben je het er niet mee eens dan schaf je 'n P4 aan.
Maar denk maar niet dat de nieuwste CPU van AMD & iNtel in een oude mobo kan prikken want zo werkt die markt niet.
Socket A is wat dat betreft uniek maar aan alles komt een eind en dat komt hoofd zakelijk doordat AMD op HT bussen loopt dus socket switch noodzakelijk en vooral door de on_die memory controlers in twee uitvoeringen Dual en single en daar is de socket ook afhankelijk van dus twee nieuwe sockets hierdoor noodzakelijk.

dus als je daar problemen mee hebt moet je 'n platform kiezen die de mem controler niet ondie heeft en dat is iNtel, ik ga liever voor de performance van die ondie memcontroler en neem de mobo swap voor lief want bij iNTel moet je ook meer dan nodig swappen.
quote:
1) als je nu een athlon 64 mobo hebt (754 pins) kun je niet upgraden naar een 64 bits amd processor. want de enige proc die uitkomt voor 754 pins is die paris core en dat is een 32 bits gecastreerde amd64.

De socket A/462 zal dus om het socket aantal snel te beperken en de CPU core variatie te verminderen sneller de athlon XP S462 schrappen voor 'n non 64bit K8 S754 CPU paris.

De Paris is er om als gelijke Athlon XP te vervangen en zo dus snel een oude socket uit te faseren

Als low budged CPU

Lijkt mij logisch ze willen dus juist het socket aantal verminderen om de Athlon XP versneld uit te faseren.

Ja wel en er komen genoeg Clawhammer uit die je er later nog in kan prikken Clawhammer begint nu pas vanaf 3200+ dus 3700+ kan je er ook in steken.
Maar dan komt een tijd dat je mobo geen high-end is en daar hebben alle mobo's last van daar kom je vroeg of laat niet omheen bij iNtel en AMD.
Claw hammer kan ook nog verder naast paris doorlopen

dus het is overdreven dat je niet kan upgraden de FX51 is niet de laaste S940 CPU er volgen meer ook naast S939 varianten.
Geld ook voor Clawhammer en paris die komen ook naast mekaar.

Zoals AMD zegt if market requiers.

Tegen die Paris tijd mijl paal wordt het
Tijd om op S939 over te stappen want die zal dan ook betaalbaar worden in tegenstelling tot nu voor de S940 en AMD high-end zal dan puur uit Dual channel core bestaan.

Single channe is dan Clawhammer &. PAris en dat is dan budged segment.

quote:
2) als je nu een kick ass athon 64 fx mobo hebt (940 pins) kun je niet upgraden naar een ahtlon 64 fx met unregged memory. omdat amd desktop athlon 64 bits processoren in 940 pins sockets wil hebben.

tja dat is een overweging ik lig daar niet wakker van als dat een struikel blok is dan ga je toch naar P4 of S754 of wacht je op s939

Iedereen die nu al een FX51 heeft heeft dat overwogen en gaan dus voor performance en hebbe er de pegels voor over.

Ik zou dan ook meteen voor ECC reg gaan iets minder performance ietswat duurder maar workstation stabiliteit

dat is een overwegen net als voor de peperdure P4EE over te stappen.

Maar waarom zou je als je al 'n
S940 platform hebt overstappen op een 939 want dat houd in dat je dure reg mem sticks moet vervangen voor unbuffer sticks en ook het mobo.

Als je eenmaal 940 hebt gekozen dan stop je er de 'n snellere S940 in

AMD heeft beperkt produktie capaciteit dus voor die lage volume high-end CPU op sledhammer basis gebruiken ze de Opteron basis.

als de 939 er komt dan zal de FX5? meer 'n volume CPU worden en de 754 helemaal in de plaats van athlonXP midden segment

'n eigen socket is ivm, produktie stuctuur en evrhouding is dan rendabel

FX rold dus nu van de Opteron lijn en bij hogere volumme van een eigen fX lijn.

Hier zie je maar weer dat aMD moet passen en meten met één CPU fabriek tegen die vele van iNtel.

quote:
kortom: early adoptoren wordt niet door amd gewaardeerd

Voor die 4Ghz prescott kom je ook een nieuw socket aan het halen het is nu ten gevolge van architektuur overstap waar iNtel en AMD beide periodiek last van hebben en daar over te blijven door zeiken is nogal kinder achtig als je dat zo'n probleem vind dan hou je het toch op iNtel die heeft zijn overstap al jaren geleden gehad.
Vanwege memory controler ondie kan je het lange upgrade pad vergeten van socket A leer daar mee leven of blijf bij iNTel.

Dit doet AMD niet opzettelijk maar is ten gevolge van hun produkt eigenschappen.
quote:
verder valt op dat amd zn 90nm proces met een half jaar vertraagd heeft. wat overigens maar weinigen echt zal verbazen...

Ja en ik had ook niet anders verwacht maar toch leuk dat AMD met een ouder prosces iNTel bij blijft of voorbij gaat laat staan als AMD wel gelijk op dat gebied met intel opging dan had iNtel een probleem.

iNtel is AMD puur de baas omdat hun grotere R&D en 12" wafer fabrikage resources hebben
Met iNtel only OEM's

Waardoor vertragingen minder zijn tov AMD

K8 op 0,13 is met zijn SOI ook al ongeveer 'n jaar vertraagd

Als AMD wel op tijd is en gelijk loopt met intel kwa die-shrink dan heeft iNtel een probleem.

en dan komt pas werkelijk tot uiting welke de beste CPU heeft.

iNtel kan dus leuk met 0,09 'n 0,13 beconcureren maar gezien de geruchten loopt dat ook stroef door vermogen opname.

Dus het kan goed zijn dat AMD gelijk op gaat lopen met intel tenzij de problemen met prescott echt goed zijn opgelost.

AMD loopt dus al vanaf Palomino met een die schrink achterstand.

GAK8NSLI;X2-3800+; 2GB; X1800XL 256Mb; iiYama 19" ; Asus PhysX P1 | GA7-DXR; XP2400+; 768MB; 9500Pro; Phillips.19" | P4C800D; P4 2,4c; 1GB; 7800GS+512MB ;19" TFT ; Asus PhysX P1 | Broer's: P4 2,4 P4C800; P4 2,66 aldi

Reg. datum: 01 september 1999

Ik lees: bierbuik.
Ik denk: pro Intel en anti-AMD getint.

Geeft niet bierbuik, SuperG komt al aangevlogen.

Nice job, SuperG ;)

Reg. datum: 11 juli 2003

quote:
Sake schreef op 08 november 2003 @ 19:38:
Ik lees: bierbuik.
Ik denk: pro Intel en anti-AMD getint.

Geeft niet bierbuik, SuperG komt al aangevlogen.

Nice job, SuperG ;)

ik ben niet pro intel als ook niet pro amd.

dat jij denkt dat ik anti amd en pro intel ben komt doordat jouw "amd-intel balance schuifregelaar" nogal ver in amd richting ingesteld staat. die van mij staat echter precies in het midden. :)

dat socketgestuntel van amd is op geen enkele manier goed te praten, zelfs niet door de grootste amd apologeet.

iNtel had toen ook veel kritiek toen ze van S423 naar S478 gingen, waar was jij mr bierbuik?

iNtel zal er geheid 'n reden voor hebben zoals lijn signaal kwaliteit te garanderen ofzo ivm de hoge fsb er na gingen komen de reden is nog steeds onduidelijk.

Ik kom je ook tegen op de front page van T.net en je heb nogal vaak wat tegen AMD en je komt puur voor iNtel.

Wat AMD socket vestijn betreft er zijn er maar 3 dat was er eerst één
intel heeft er ook 3 maar ene voor de desktop markt.

AMD heeft er een goede reden voor en het kan niet anders en als je daar als pro intel fanaat er op blijft hameren dan ben je dus ook echt een pro intel fanaat in ontkennings fase.

Ik niet want het stikt hier bij mij van de iNtel CPU's. En daar tussen één AMD systeem

Het is niet leuk voor budged upgraders maar daar moet men mee leven

K8 is echt anders en dit is een gevolg daarvan.

GAK8NSLI;X2-3800+; 2GB; X1800XL 256Mb; iiYama 19" ; Asus PhysX P1 | GA7-DXR; XP2400+; 768MB; 9500Pro; Phillips.19" | P4C800D; P4 2,4c; 1GB; 7800GS+512MB ;19" TFT ; Asus PhysX P1 | Broer's: P4 2,4 P4C800; P4 2,66 aldi

Beth
Reg. datum: 26 januari 2002

Opteron 90 nanometer chips to sample in weeks
quote:

SOURCES AT PC manufacturers close to AMD's plans tell the INQUIRER that Opteron processors using the 90 nanometer die shrink are likely to be in their hands as early as December.

The 90 nanometer chips are designed for 45 watts maximum rather than the 80-90 watts they currently eat up.

If the reports turn out to be correct, and our sources for this have proved themselves highly reliable in the past, it's set to cause Intel the mother of all migraines.

Intel is currently, and quietly, briefing press that sign a non disclosure agreement about its own next generation processor, the Prescott. It maintains this chip will ship to its customers during this quarter, but it's not expected to be launched until February of 2004.

If AMD is really this close to shipping 90 nanometer Opterons, there could also be a real headache for Intel on the desktop front. The "FX" generation of Athlon 64 chips is really an Opteron cunningly re-branded.
http://www.theinquirer.net/?article=12570

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

Wouw 'n mooi positef bericht voor AMD en rampzalig voor iNtel.
Alleen is het een gerucht zo te mooi om waar te zijn.

Maar IBM zit er ook achter 0,09 en SOI dus het kan.
SOI zorgt ervoor dat het zuinig is en dat komt boven op de 0,09 schrink
Dus die waarden zijn ook aannemelijk

Prescott moet met zijn 0,09 de vermogens van de Northwoods verminderen.
Sandiego die vand e prescottsd

100 naar 103/150 ?
60 naar 45 ?

Ik heb zo'n gevoel dat de hoge clocken 'n negatief effect hebben op vermogen opname

AMD heeft 'n klok ceiling
iNtel 'n vermogen Ceiling wat intel vreoger met de PIII Cumine niet had die had 'n klok ceiling.

waar 'n core type het eerst tegen aan loopt.

Mooi bericht als het waar is is het mogelijk dat AMD 'n keer op tijd is met hun die shrink met minime vertraging.

Als die uitstel waar is dan kunnen we misschien nog 'n P4EE 3,4 verwachten als AMD al in december met 'm 3400+ of FX53 zou komen.

SG wijzigde dit bericht 09-11-2003 13:42 (11%)

quote:
SuperG schreef op 09 november 2003 @ 13:39:
Wouw 'n mooi positef bericht voor AMD en rampzalig voor iNtel.
Alleen is het een gerucht zo te mooi om waar te zijn.

zeker een mooi bericht! laat ik nou net vandaag een artikeltje over 90 nm amd 64 vermogenverbruik tegengekomen zijn van :

> "AMD has just demanded that Socket 939 mobos which will be
> out in Q3'04 can deliver 120W (80A) to the processor".

That can't be true! I have been widely assured by the faithful
that Opterons would never use more than 84 Watts forever and
ever amen. At least until the 89 Watt figure came out. Then it
became an article of faith that Opterons would never use more
than 89 Watts. Repent heretic and save your soul.  ;^)

http://www.aceshardware.com/forum?read=105051252

grappig hoe het eene gerucht het andere in evenwicht houdt. de waarheid zal zoals zo vaak wel weer ergens in het midden liggen.

Reg. datum: 19 november 2002

Dat zou mij ook ten stelligste verbazen, Intel en AMD op 90 nano en AMD zou de helft vermogen verstoken ten opzichter van de Prescott ? en dit door SOI te gebruiken ?
En die Opteron zou begin volgend jaar uitkomen ?
Ik persoonlijk hoop het van harte, maar dat is mischien beetje te optimistich ?

C00P wijzigde dit bericht 09-11-2003 14:34 (6%)

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Reg. datum: 04 april 2000

quote:
Hacku schreef op 09 november 2003 @ 12:59:
Opteron 90 nanometer chips to sample in weeks

The 90 nanometer chips are designed for 45 watts maximum rather than the 80-90 watts they currently eat up.

http://www.theinquirer.net/?article=12570
Daar had ik het een maandje geleden dus over mbt de low power Opterons: The Source in "[Discussie] AMD Athlon 64 & Opteron - De..." Het leuke is dus dat performance gelijk blijft, enkel verbruik gaat hard omlaag (hoe tegenstrijdig dit ook kan klinken).

Echter staan er in mijn roadmap wel wat andere watts genoemd, geen 45watt dus.

The Source wijzigde dit bericht 09-11-2003 14:41 (26%)

quote:
The Source schreef op 09 november 2003 @ 14:35:
[...]
Daar had ik het een maandje geleden dus over mbt de low power Opterons: The Source in "[Discussie] AMD Athlon 64 & Opteron - De..." Het leuke is dus dat performance gelijk blijft, enkel verbruik gaat hard omlaag (hoe tegenstrijdig dit ook kan klinken).
ik vind dat helemaal niet tegenstrijdig klinken. een core shrink geeft altijd de keuze dezelfde processor performance te houden bij verminderd energieverbruik -of- hetzelfde energieverbruik te houden bij hogere performance.

Beth

quote:
bierbuik schreef op 09 november 2003 @ 14:11:
[...]

zeker een mooi bericht! laat ik nou net vandaag een artikeltje over 90 nm amd 64 vermogenverbruik tegengekomen zijn van :

than 89 Watts. Repent heretic and save your soul. ;^)

grappig hoe het eene gerucht het andere in evenwicht houdt. de waarheid zal zoals zo vaak wel weer ergens in het midden liggen.

Daar staat dus dat de s939 mobo's in Q3 2004tot 120W moeten kunnen leveren aan de cpu, dat wil nog altijd niet zeggen dat de K8 ook zoveel zal verbruiken.

AMD K9s scheduled for late 2005, 2006
quote:

ROADMAPS SEEN by the INQ reveal plans for AMD K9 Opterons to arrive in the first half of 2006, and gradually during that year to shove out the K8s into obscurity.

The K9 processors will be introduced as the 870, 868 and 866 Opterons – with these chips being released during the first half of that year.

In the second half of the year, the K9s will migrate to the top end 874 and 872 series, while the earlier introductions will shuffle their way down the Opteron line.

And further details have emerged of low power AMD chips for both the server and the mobile market – with 55 watt and 30 watt processors in AMD’s lineup, as it moves to migrate to the 90 nanometer process. These will attack Intel in the blade and rack dense server market.

There will be 846s, and 246s running at 55 watts as early as the first quarter of 2004. When K9s come using smaller processes, AMD hopes to achieve even lower wattages on the future chips.

By the end of next year, there will be 840s and 240s at 30 watts, according to the roadmaps we’ve seen.

AMD will cut prices on its standard wattage Opterons as it introduces the new lower power versions – all indications are by a serious amount. That means a furious and fast price war between it and Intel on the server front for the whole of 2004.
http://www.theinquirer.net/?article=12572

quote:
bierbuik schreef op 09 november 2003 @ 14:11:
[...]

than 89 Watts. Repent heretic and save your soul. ;^)

Dat zegt nog niks.

iNtel & AMD geven per CPU grade resperctievelijk 'n gemidelde en max op per CPU
Beide ook resp. 'n gemiddelde/max voor de reeks.

De mobo wattage max limiet moet daar dus met marge boven de max waarde van de reeks zitten.

dit speelde toen ook bij de P4B 533 HT 3,066 bij oudere mobo's de marge werd te klein waarvoor het mobo op berekend was.
'n revisie was dus gewenst om stabiliteit te garanderen.

Hier wringt de schoen voor prescott

op 'n s478 mobo voor P4E moeten later 3,6 ghz PRescott op en de max waarde van het mobo moet met marge over zijn piek vermogen heen.

T775 mobo's moeten met marge over de max piek vermogen van de snelste prescott heen de 4ghz

de waarde 103 wordt genoemd maar voor welke CPU geld dat? daar moet de mobo met marge overheen en als dat niet de reeks waarde is zal er nog verder overheen moeten..

Het is dus misleiden om verschillende wattage die ander grondslag hebben te vergelijken.

Ten eerste zijn de watage van intel niet direct met aMD te vergelijken aangezien ze een andere berekinings methoden hebben.

'n Piek vermogen kan je niet vergelijken met een max gemiddelde en mobo max waarde.

Daardoor kan er geen ruk van de berichten kloppen of juist wel als ze tegenstreidig zijn en je alleen op de getallen let.

erg verwarrend.

120Watt voor 'n mobo maakt opterons nog geen stroom vreters de huidige opteron zit op 60/70 watt die door schalen naar 89watt

dus 120Watt kan zeker aangezien dat gebaseerd is met ruime marge op de 89Watt want als dat praktisch later 97 wordt dan was met 100wat de marge te laag.

men wil die P4b 533 3066 situatie bij voorbaad al mijden. zowel iNtel als AMD

Het grote vermogen van prescott is dus mede om die reden een probleem het mobo moet dan tot 150 watt kunnen leveren iig de T775 die tot +/- 4Ghz gaat.

Beth

Nieuwe gereviseerde AMD Athlon 64 verwacht
quote:
X-bit Labs heeft de hand weten te leggen op informatie uit een anonieme bron met betrekking tot AMD's plannen voor een gereviseerde Athlon 64. De vernieuwde processor zal een verbeterde geheugencontroller aan boord hebben waardoor verschillende problemen opgelost zouden moeten worden. Daarnaast zouden systemen met slechts drie DIMM's flexibelere geheugenconfiguraties moeten kunnen krijgen. De verwachting is dat de nieuwe CPU 'extremely soon' op de markt zal komen, aldus de anonieme bron. De huidige coresnelheden van de AMD Athlon 64-processor liggen rond de 1,80GHz en de 2,0GHz. Maar verschillende bronnen hebben aangegeven dat er binnenkort een 3400+-versie geïntroduceerd zal worden. Deze nieuwe Socket 754-processors zal compatible zijn met de huidige infrastructuur.
nieuws: Nieuwe gereviseerde AMD Athlon 64 verwacht

Geruchten over 3,4Ghz P4EE & P4C op T.net frontpage.
als het waar is houd dit in dat de problemen met prescott niet gering zijn.

Het vermogen euvel.

Reg. datum: 06 september 2001

als we het toch over socketspel gaan hebben bierbuik, verklaar dan waarom intel een chipset heeft gereleased die voor de prescot was maar later was het niet meer zo vanwege de wattage problemen, het enige bedrijf die om het halfjaar een nieuwe chipset uitbrent is Intel.

AMD heeft het 3-5 jaar uitgehouden met de Socket A en ik vind het reel als ze nu overstappen naar een nieuwe techniek, dat ze ook een andere slot gebruiken voor de opteron FX is omdat het meer pinetjes nodig heeft voor Hypertransport dus wat is daar mis mee? daarmee gaat een dual Opteron natuurlijk sneller dan eeen dual intel.

geef gewoon toe dat je een pro intel bent en dat je walgt van AMD want ik vind je replies allemaal zo anti AMD dat het bespottelijk is. dankzij AMD is intel goedkoper geworden dus wees blij.

Ik heb trouwns een Athlon64 3200+ super ding! lekker snel :P

Reg. datum: 20 juli 2002

Het gedoe met intel doet me denken aan Mclaren afgelopen Formule 1 seizoen.

rare vergelijking denk je maar:

Mclaren was de hele tijd bezig met de nieuwe auto ontwikkelen. Hij was wel sneller maar er waren veel problemen. Door die problemen werd de auto steeds uitgesteld.

Uiteindelijk hebben ze het seizoen afgemaakt door de oude auto gewoon helemaal te upgraden en de nieuwe auto is er nooit gekomen.

Dus die nieuwe auto is zeg maar de prescott en de oude auto die helemaal geupdate is is de pentium 4 Extreme Edition

Nu nog een ontopic AMD vraag:

Ik heb nu nog een thunderbird 850

Een upgrade is niet echt dringend maar moet wel een keer gebeuren.

Kan ik nu beter een athlon xp 2500+ kopen en nieuw mobo of kan ik beter wachten en een nieuwe generatie nemen oftewel de athlon 64?

Hoelang zullen we moeten wachten tot de athlon 64 3200/3400 zo'n 250 euro is en socket 939?

half jaar? jaar?

Ek een sterke Jerke !!!

quote:
Hertog_Martin schreef op 11 november 2003 @ 12:59:

Kan ik nu beter een athlon xp 2500+ kopen en nieuw mobo of kan ik beter wachten en een nieuwe generatie nemen oftewel de athlon 64?

Hoelang zullen we moeten wachten tot de athlon 64 3200/3400 zo'n 250 euro is en socket 939?

half jaar? jaar?

half jaar, dan zijn de prijzen ook een stuk gedaald, met intro van mobiele CPU's gaat AMD de prijsen veel verlagen.

Dat kan je nog wel uithouden toch.

ps: ik zit achter een slome celeron 550 :(

T E A M: Grutte Pier [Wa Oars] / Fryslân wer mei Kening \___ R@H#4

Mr Majestic
Reg. datum: 09 juli 1999

quote:
Hertog_Martin schreef op 11 november 2003 @ 12:59:

half jaar? jaar?

Als je nog met een Tbird 850 zit heb je al zo'n drie jaar niet geupgrade.

Het mooiste moment qua upgrade zit dan op eind 1e halfjr danwel begin 2e halfjr 2004.

Tegen die tijd is:
- Athlon 64 FX op 939 en Athlon 64 op 754 beschikbaar tegen redelijkere prijzen.
- PCI Express beschikbaar ( vervanging pci en agp bus)
- DDR2 beschikbaar (misschien iets optimistisch maar toch)
- De nieuwe generatie videokaarten van ATI en Nvidia beschikbaar.
- BTX formfactor doet intrede.
- Ook DVD writers zijn beschikbaar in SATA.

Al met al is het 2e halfjaar een heel mooi upgrade moment omdat de introductie van allerlei belangrijke technologieen die ook nog ns een behoorlijke tijd meegaan min of meer samenvalt. Dat zie je niet vaak.
Wel is de kans groot dat je in het begin van het 2e halfjr nog een premium betaald.

Help!!!! wijzigde dit bericht 11-11-2003 18:57 (4%)

Beth

AMD Opteron low power specs revealed
quote:

ROADMAPS SEEN by the INQUIRER in London last week have revealed some specifications of the 30 watt and mid power 55 watt Opterons the chip company is reading.

AMD currently dubs these chips the low power series, and so far they haven’t been assigned model numbers.

The current specs, scribbled down on the back of a menu, illustrate what AMD hopes to achieve with these low power server and workstation chips.

30 Watts Frequency: 1400 (x40), nominal core voltage 1.15, maximum core current 26, maximum case temperature 67° Celsius, Case to Ambient Thermal Resistance (C/W) 0.28, package CuPGA.

55 Watts Frequency 2000 (x46), nominal core voltage 1.3, maximum core current 44, case temperature 67, case to ambient thermal resistance 0.28, package CuPGA

AMD explains to its customers that the electrical specs are not intended for total power calculations. Maximum thermal power is based on power consumption from a CPU at its nominal voltage and its maximum specified temperature.
http://www.theinquirer.net/?article=12607

quote:
Help!!!! schreef op 11 november 2003 @ 18:51:
[...]

Als je nog met een Tbird 850 zit heb je al zo'n drie jaar niet geupgrade.

Het mooiste moment qua upgrade zit dan op eind 1e halfjr danwel begin 2e halfjr 2004.

Tegen die tijd is:
- Athlon 64 FX op 939 en Athlon 64 op 754 beschikbaar tegen redelijkere prijzen.
- PCI Express beschikbaar ( vervanging pci en agp bus)
- DDR2 beschikbaar (misschien iets optimistisch maar toch)
- De nieuwe generatie videokaarten van ATI en Nvidia beschikbaar.
- BTX formfactor doet intrede.
- Ook DVD writers zijn beschikbaar in SATA.

Al met al is het 2e halfjaar een heel mooi upgrade moment omdat de introductie van allerlei belangrijke technologieen die ook nog ns een behoorlijke tijd meegaan min of meer samenvalt. Dat zie je niet vaak.
Wel is de kans groot dat je in het begin van het 2e halfjr nog een premium betaald.

Idd al 3 jaar niet

Bedankt voor het opsommen van de nieuwe technologien; dan weet ik waar ik ff op moet letten

Maar ik wacht idd maar nog even.. tot de athlon 850 echt afgeschreven is.
Ook zonde om nu een athlon xp te kopen.. want die is aan zn einde.

Moet dus zorgen dat ik een athlon 64 koop en een mobo die dan ook de wat snellere athlon 64;s ondersteund en dus de nieuwe technieken aan boord heeft.

Nieuwe videokaart zal niet volgend jaar zijn. Heb dit jaar nog een gf ti4200 gekocht.

Dvd brander wil ik ook wel ergens volgend jaar ja. Zit te wachten op een dual layer (9gb) voor 100 euro.

Beth

quote:
Ook zonde om nu een athlon xp te kopen.. want die is aan zn einde.
hm de athlon xp zal zeker nog een jaar meegaan hoor

quote:
Hacku schreef op 11 november 2003 @ 21:26:
[...]

hm de athlon xp zal zeker nog een jaar meegaan hoor

Ja zekers. Alleen zal ie op het eind van dat jaar de status van duron nu hebben.

Het is nu midrange wordt budged dan low budged

754 is nu high-end en zal tegen die tijd het nieuwe budged platform worden.

Voor het zware werk midrange en hoger en je wilt een krachtige upgrade pad behouden dan zul je voor 939 moeten gaan waar je nog wel effe op moet wachten.

S940 kan ook heeft wat minder upgradability maar dat vald reuze mee aangezien AMD de 940 nog effe naast de 939 laat lopen.

Maar Socket A zou ik volgend jaar niet zo snel meer pakken.

Ja ik wacht tot de 754..
Besteed mn geld eerst wel aan mn home theater. En dan ff een hevige pc upgrade.

Beth

Zowel Athlon 64 als FX gaan naar socket 939, dat wisten we al, maar volgens x-bit labs krijgt de HT bus tss cpu & chipset een snelheid van 1GHz ipv 800MHz. Altans voor de SIS chipsets. Zou mooi zijn als Via & nVidia volgen.
quote:

Silicon Integrated Systems, the world’s third largest chipset developer, today disclosed some details about its next-generation SiS755FX core-logic and consequently leaked some facts about AMD’s future Athlon 64 FX processors in Socket 939.

In early October we published a news-story telling you about SiS’ chipset roadmap. As we reported, the company had plans to increase the speed of the HyperTransport bus used by AMD Athlon 64 family of processors. Today the company officially confirmed SiS’ intentions to pump up the frequency of HyperTransport bus used as FSB for AMD’s eighth generation of microprocessors to 1000MHz.

Officially confirmed plans of SiS may possibly reflect AMD’s preparations to increase the rate of the bus for its 64-bit processors next year. HyperTransport bus clocked at 1000MHz would result in 8GB/s aggregate bandwidth for AMD’s next-generation processors’ FSB, a 25% increase over the current 6.40GB/s aggregate bandwidth.

SiS755FX chipset only brings higher-clocked PSB as well as officially claimed support for Socket 939 processors expected to come only next year. Currently no mainboard maker has announced Socket 939 platforms, as there are no AMD Athlon 64 FX CPUs in 939-pin packaging at this point in the market.

According to unofficial information, SiS will add SiS756 and 761 chipsets into its plethora of core-logic sets in 2004. Both newcomers will have PCI Express x16 graphics busses and will support AMD Athlon 64 processors for Socket 754/939 and Socket 754 respectively. The SiS761 will also sport a DirectX 9.0-compliant graphics core from SiS, it was said in early October.

SiS will also offer two new I/O controllers in 2004. The new SiS965 will offer 8 USB 2.0 ports, PCI and 2 PCI Express x1 connectors, 2-channel integrated Parallel ATA-33/66/100/133 controller and 4 Serial ATA-150 connectors with RAID support. Among standard features we should mention 10/100/1000Mb/s Ethernet, Home PNA 2.0, 6-channel audio-solution, MC’97 Modem and AC’97 Audio. In addition, it will boast with FireWire (IEEE1394) support. SiS966 adds yet another pair of PCI Express x1 ports as well as Intel’s Azalia audio.

Besides 939-pin AMD Athlon 64 FX CPUs, the Sunnyvale, California-based chipmaker will also sell 940-pin Athlon 64 FX next year. There is no information about PSB change for processors in 940-pin packaging.

Representatives from AMD were not available for comment at press time. We may update the story once we receive official words.
http://www.xbitlabs.com/n...splay/20031113152821.html

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: