Hoofdcategorieën
Topicacties

Welke voeding heb ik nodig? Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Music is my life
Reg. datum: 15 januari 2003

quote:
Riesenbaby schreef op 26 October 2003 @ 15:05:
[...]

Wat ik gelezen heb scheelt het nog wel aardig,
30,4 W - M10000
71,1 W - P4 1,7Ghz
bij Ofice apps (bron: Epia M10000 manual)

[...]

Ik heb dus totaal geen ervaring met het berekenen van voedingen. Ik heb de datasheet van de harde schijven bekeken en met een simpel P=UxI kwam ik op ongeveer 15 Watt voor één harde schijf.

Met mijn totale P=UxI berekening kwam ik op ongeveer 116 Watt, met een beetje overcapaciteit kwam ik op 150 Watt. Maar ja van een computer voeding heb ik niet veel kaas van gegeten.

[...]

Geld speelt bij de aanschaf niet zo'n grote rol, alleen bij de maandlasten wel. Ik wil dus gewoon 3 systemen die zo min mogelijk verbruiken. Als dat dus inhoud dat een 400 Watt voeding zo inefficiënt gaat lopen dat hij dus met minimale belasting nog steeds 400 Watt verbruikt is dit niet interresant. Ik wil een goede betrouwbare voeding, dat staat voorop.
Ik heb me nog even wat meer verdiept in je moederbord specifiek. Volgens mijn berekeningen zal een 300 Watt het aankunnen, maar dan houd het echt op. In dat geval raad ik je wederom een Zalman aan, dit keer de 300 Watt.

Denk er wel aan dat deze voeding vrij optimaal zal worden gebruikt. Denk echter wel even aan 1 belangrijk ding: Als je systeem idle is en hij dus misschien een keer op 100 Watt draait, wil het niet zeggen dat hij er alsnog 300 Watt in pompt. Dat verbruik is dan ook echt 100 Watt (bij wijze van). Waarom denk je dat er beneden de 300 Watt zo weinig voedingen zijn, terwijl er genoeg server's zijn die misschien niet zoveel nodig hebben? Omdat je systeem alleen trekt wat hij nodig heeft en je daarvoor dan ook betaald. Al is je voeding 650 Watt, je systeem gaat er niets meer om verbruiken. :)

Daarom zei ik ook dat je beter een 400 Watt kunt gebruiken, want 'hoe meer, hoe beter'. Je hebt ruimte voor de toekomst, je volt lijnen zullen niet zwaar belast worden en je voeding wordt minder warm. Daarnaast geldt in de regel dat een zwaar belaste voeding minder lang mee zal gaan dan een voeding die het makkelijk aan kan.

It's up to you. ;)
Reg. datum: 25 september 2001

Mijn sys:
Chieftec Dragon black
Soltek SL75-DRV5 Pruple Ray
AMD Athlon XP 2600+ @ 333FSB
ThermalTake Vulcano 7 +
Infineon 512Mb Pc2700
Aopen GeForce 4 Ti4200 64mb ViVo
Creative Soundblaster live! 5.1
Compex 10/100 Lan
Maxtor 120Gb 7200rpm
Seagate 40Gb 7200rpm
Acer 56x cd-rom
Lite-On 48x24x48 Cd-r/w
Mitsumi black FDD drive.... useless....

nog n stuk of 10 case fans.... nog akasa hd cooling...
nog 2 mini-tl's...... maar die staan meestal uit....

OS Windows XP PRO SP1

dit alles op een HEC 300 Watt voeding.... :(

als ik dit systeem dus redelijk belast.... bv met n wat zwaardere game.
of 3d app met }:O er bij is dan dus n vastloper...

ik ga d'r bij dit sys vanuit dat het probleem bij de voeding ligt want verschillende
drivers pakken heeft geen zin..

iemand anders van mening? of iemand die dit dus inderdaar niet gek vind dat dit
vaak hangt?

iemand n aanrader welke voeding te pakken ?

Chainsaw1984 wijzigde dit bericht 26-10-2003 17:02 (4%)

Soltek SL 75-DRV5 Purple Ray / Ahtlon Xp 2600+ 333fsb / 1536 pc3200 / 160gb hdd / XFX GeForce FX5600+

Music is my life

quote:
Chainsaw1984 schreef op 26 October 2003 @ 16:54:
Mijn sys:
Chieftec Dragon black
Soltek SL75-DRV5 Pruple Ray
AMD Athlon XP 2600+ @ 333FSB
ThermalTake Vulcano 7 +
Infineon 512Mb Pc2700
Aopen GeForce 4 Ti4200 64mb ViVo
Creative Soundblaster live! 5.1
Compex 10/100 Lan
Maxtor 120Gb 7200rpm
Seagate 40Gb 7200rpm
Acer 56x cd-rom
Lite-On 48x24x48 Cd-r/w
Mitsumi black FDD drive.... useless....

nog n stuk of 10 case fans.... nog akasa hd cooling...
nog 2 mini-tl's...... maar die staan meestal uit....

OS Windows XP PRO SP1

dit alles op een HEC 300 Watt voeding.... :(

als ik dit systeem dus redelijk belast.... bv met n wat zwaardere game.
of 3d app met }:O er bij is dan dus n vastloper...

ik ga d'r bij dit sys vanuit dat het probleem bij de voeding ligt want verschillende
drivers pakken heeft geen zin..

iemand anders van mening? of iemand die dit dus inderdaar niet gek vind dat dit
vaak hangt?

iemand n aanrader welke voeding te pakken ?
Nee, het is inderdaad niet vreemd dat je 300 Watt dit systeem niet baas kan. Het kan natuurlijk ook wat anders zijn, maar grote kans dat je voeding het is.

Om een beetje in je systeem stijl te blijven, zou ik voor de Chieftec 360 Watt gaan. Denk je in de toekomst nog wat meer nodig te hebben, ga dan meteen voor de Chieftec 420 Watt.

Good luck. :)
Reg. datum: 25 september 2001

Thnx... ik ga dan denk ik idd voor die 420.

kwa uitzien vind ik die chieftec voedingen wel niet zo mooi :)

ik was eerst aant denken aan een 460 of zelfs n thermaltake 660
maar t schijnt dat die thermaltake voedingen niet echt lang mee gaan...

anders ga ik gewoon voor de bekendere enermax....

Chainsaw1984 wijzigde dit bericht 26-10-2003 17:22 (25%)

Soltek SL 75-DRV5 Purple Ray / Ahtlon Xp 2600+ 333fsb / 1536 pc3200 / 160gb hdd / XFX GeForce FX5600+

dom geboren, niets bijgeleerd

quote:
Denk echter wel even aan 1 belangrijk ding: Als je systeem idle is en hij dus misschien een keer op 100 Watt draait, wil het niet zeggen dat hij er alsnog 300 Watt in pompt. Dat verbruik is dan ook echt 100 Watt (bij wijze van).

Dat was dus voor mij net het punt. Ik heb een keer ergens gelezen dat een voeding die niet optimaal belast wordt, daardoor minder effinciënt gaat werken waardoor hij relatief veel uit het net blijft opnemen.

quote:
Waarom denk je dat er beneden de 300 Watt zo weinig voedingen zijn, terwijl er genoeg server's zijn die misschien niet zoveel nodig hebben? Omdat je systeem alleen trekt wat hij nodig heeft en je daarvoor dan ook betaald. Al is je voeding 650 Watt, je systeem gaat er niets meer om verbruiken.

Je hebt hier een goed punt, zo had ik er nog niet over nagedacht. Ik heb ook lang moeten zoeken naar een voeding van 150 Watt :)

quote:
Daarom zei ik ook dat je beter een 400 Watt kunt gebruiken, want 'hoe meer, hoe beter'. Je hebt ruimte voor de toekomst, je volt lijnen zullen niet zwaar belast worden en je voeding wordt minder warm. Daarnaast geldt in de regel dat een zwaar belaste voeding minder lang mee zal gaan dan een voeding die het makkelijk aan kan.

Op zo'n Epia bord valt niet veel meer uit te breiden, was ik ook niet van plan. Als mijn systemen klaar zijn, moet dat voor een aantal jaar voldoende zijn met normaal onderhoud. Moet nu alleen het design van mijn case weer aanpassen.

Was al een beetje onzeker over mijn keuze van voeding.

Thnx

Bierke, Bierke ik zal ow zoepe. Al mot ik op hande en vuut noar huus hen kroepen!!

teamgaol!!
Reg. datum: 27 oktober 2003

Ik wil een nieuwe voeding kopen en de Thermaltake W0010 480W leek me wel goede ook na een aantal reviews te hebben gelezen. Nu heb ik een kennis en die zegt dat het geen goede voeding is en dat je er een onstabiel systeem aan over houd (hij heeft hem zelf niet) vanwege de teweinig ampere bij de 12 v (deze was aan de lage kant volgens hem) nu vraag ik me af of dit klopt of niet en dat ik me beter een andere voeding kan kopen. Ik wil mijn systeem volgend jaar upgraden naar een amd 64 en 1 gb ddr 2 geheugen + een tweede hd van 120 gb + nog wat mod items

Mijn systeem nu:

1x 1.4 ghz amd athlon
1x gf 4 ti 4200 64 mb
2x 256 mb pc133 geheugen
1x 3com ethernet kaart 100mbit
1x fortisimo 7.1 sound kaart
1x 120gb western digital 8mb cache
1x quiten fireball 7 gb
7x fan
2x cold rod (lamp 30 cm)
2x glowstring
mobo geen idee via 133 chipset

en dan nog het welbekende floppy een brander en een dvd speler

site voor specs van deze voeding: http://www.thermaltake.com/purepower/W001011.htm
een review: http://www.envynews.com/index.php?ID=493&page=1

Music is my life

quote:
Maltar schreef op 27 October 2003 @ 21:23:
Ik wil een nieuwe voeding kopen en de Thermaltake W0010 480W leek me wel goede ook na een aantal reviews te hebben gelezen. Nu heb ik een kennis en die zegt dat het geen goede voeding is en dat je er een onstabiel systeem aan over houd (hij heeft hem zelf niet) vanwege de teweinig ampere bij de 12 v (deze was aan de lage kant volgens hem) nu vraag ik me af of dit klopt of niet en dat ik me beter een andere voeding kan kopen. Ik wil mijn systeem volgend jaar upgraden naar een amd 64 en 1 gb ddr 2 geheugen + een tweede hd van 120 gb + nog wat mod items

Mijn systeem nu:

1x 1.4 ghz amd athlon
1x gf 4 ti 4200 64 mb
2x 256 mb pc133 geheugen
1x 3com ethernet kaart 100mbit
1x fortisimo 7.1 sound kaart
1x quiten fireball 7 gb
7x fan
2x cold rod (lamp 30 cm)
2x glowstring

en dan nog het welbekende floppy een brander en een dvd speler

site voor specs van deze voeding: http://www.thermaltake.com/purepower/W001011.htm
een review: http://www.envynews.com/index.php?ID=493&page=1
Je kennis heeft inderdaad gelijk.

Je 12 volt lijn wordt zeer zwaar belast, namelijk met 7 casefan's, 2 CCFL en 2 glowstrings, en dat allemaal op de 12 volt lijn. Naast een behoorlijk pittig systeem, moet je voeding dus ook nog een zware 12 volt lijn draaiende houden.

Een 480 Watt is een goede voeding voor je systeem, maar ga dan voor de Antec 480 Watt. Deze heeft een iets hoger amperage, maar staat vooral bekend om zijn (bewezen) stabiele 12 volt lijn. Die kun je dus rustig belasten met de bovenstaande hardware. Zie hier het bewijs. :)

Succes.
EXtended eXchange
Reg. datum: 01 juni 2001

System Spec:

ASUS P2B rev. 1.10 motherboard BIOS 1014.003
640 MB 100Mhz 2-2-2CL SD-RAM
Celeron 1.3 GHz CPU (Tualatin)
Aopen Geforce 4 Ti4200 64 MB TV-Out/DVI.
Soundblaster Live! with digital I/O
Seagate Barracuda 7200.7 Silent 80 GB UDMA/100 7200 RPM HDD
Seagate Barracuda 20 GB UDMA/66 7200 RPM HDD
HP8100i CD-RW 24x/4x/2x
3.5" FDD [A:]
5.25" FDD [B:]
MediaForte Momenta DSP 56K data/fax/voice modem
Sitecom LN-001 NIC

Draait prima met een Fortron/Source model no. FSP235-60GT 235 Watt voeding

BIOS voltage monitoring:

Vcore : 1.7 V
+3.3 Voltage : 3.5 V
+5 Voltage : 5.1 V
+12 Voltage : 12.0 / 11.9 V
-12 Voltage : -11.8 V
-5 Voltage: : Ignore

PC wordt voor van alles gebruikt: internetten, CD's branden, word-processing, audio-editing en gaming (voornamelijk 3D fp-shooters).

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

teamgaol!!

quote:
Eraser schreef op 27 October 2003 @ 22:09:
[...]
Je kennis heeft inderdaad gelijk.

Je 12 volt lijn wordt zeer zwaar belast, namelijk met 7 casefan's, 2 CCFL en 2 glowstrings, en dat allemaal op de 12 volt lijn. Naast een behoorlijk pittig systeem, moet je voeding dus ook nog een zware 12 volt lijn draaiende houden.

Een 480 Watt is een goede voeding voor je systeem, maar ga dan voor de Antec 480 Watt. Deze heeft een iets hoger amperage, maar staat vooral bekend om zijn (bewezen) stabiele 12 volt lijn. Die kun je dus rustig belasten met de bovenstaande hardware. Zie hier het bewijs. :)

Succes.

oke maar als ik naar de specs van deze voeding kijk zie ik aar ook bij de 12 volt 18 ampere staan

Artikelcode: 13470
Artikelnaam: Antec 480 Watt True Power CE Powersupply Retail

Specificatie:
Silent!

FEATURES

Maximum Power
480 Watts

Switches
ATX Logic on-off additional power rocker switch (115/230 Volt selector switch)

Special Connectors
AUX Power
ATX12V
3-pin Fan Sensor
Fan Only
Transient Response
+5V,+12V outputs return to within 5% in less than 1ms for 20% load change.

P. G. Signal
100-500ms

Over Voltage Protection

recycle AC to reset
+5V trip point < +6.5V
+3.3V trip point < +4.1V
+12V trip point < +14.4V

Overload Protection
Latching Protection
+5V @ < 47A
+3.3V @ < 48A
+12V @ < 18A

Ik heb een Q-tec 400 Watt erin zitten.

P4C 2.4 GHz
ASUS P4P800
2*256MB PC3200
Hercules Radeon 9800 Pro
Hercules Fortissimo III 7.1
PCI-ADSL modem
Maxtor 120GB 7200rpm SATA 8MB
CD-RW
DVD-speler
2 casefans

Heb hem nog maar een tweetal weken erin steken.
Laatst - na een tweetal uurtjes intensief gamen - klapte m'n PC simpelweg eruit.
Voeding wordt érg warm.

Kan-ie zoiets niet trekken ?

Wat voor risico's loop ik door deze voeding te blijven gebruiken ? Loopt alleen m'n voeding kans om 't te begeven, of kan een ander onderdeel ook beschadiging oplopen ? Heb verlopig geen geld om meteen om een nieuwe voeding te gaan.

Music is my life

quote:
eddy_merckx schreef op 28 October 2003 @ 14:52:

P4C 2.4 GHz
ASUS P4P800
2*256MB PC3200
Hercules Radeon 9800 Pro
Hercules Fortissimo III 7.1
PCI-ADSL modem
Maxtor 120GB 7200rpm SATA 8MB
CD-RW
DVD-speler
2 casefans

Heb hem nog maar een tweetal weken erin steken.
Laatst - na een tweetal uurtjes intensief gamen - klapte m'n PC simpelweg eruit.
Voeding wordt érg warm.

Wat voor risico's loop ik door deze voeding te blijven gebruiken ? Loopt alleen m'n voeding kans om 't te begeven, of kan een ander onderdeel ook beschadiging oplopen ? Heb verlopig geen geld om meteen om een nieuwe voeding te gaan.
In feite moet 400 Watt genoeg zijn, maar Q-Tec staat er bekend om nog wel eens slechte voedingen te maken. De een zegt van wel, de ander zegt van niet. Jij zit dus net met de verkeerde voeding denk ik.

In principe kan er niets gebeuren met je overige hardware, tenzij er kortsluiting of iets dergelijks optreedt. Pas daar dus mee op.

Zodra je het geld hebt zou ik voor een andere voeding gaan. :)
quote:
eddy_merckx schreef op 28 October 2003 @ 14:52:

P4C 2.4 GHz
Hercules Radeon 9800 Pro

Voeding wordt érg warm.

Je proc en videokaart gebruiken beiden aanzienlijk wat stroom. Dan wordt je voeding idd erg warm, zeker een Q-tec voeding die effectief (lang) niet aan die 400 W komt. Een Chieftec 420 W voeding moet het toch wel kunnen trekken lijkt mij. Dat is een goede en stille voeding.

Strijd mee tegen de wildgroei van Algemeen Onbeschaafd Nederlands(ch)!

quote:
Maltar schreef op 27 October 2003 @ 21:23:
1x 1.4 ghz amd athlon
1x quantum fireball 7 gb
7x fan
2x cold rod (lamp 30 cm)
2x glowstring

floppy een brander en een dvd speler
Die 480 W Thermaltake moet dit toch best kunnen trekken lijkt mij. Thermaltake doet, net als Chieftec, haar eigen sticker op de voedingen van High Power. Dit zijn behoorlijk goede voedingen. Ik weet niet zeker hoe het zit met die Athlon van jou en je mobo, maar de meeste Athlon XP systemen leunen op de +5V lijn en niet de +12V lijn.

Die Athlon 1400 is zo'n beetje de meest ampère-slurpende proc die er is, en voor ~60 euro heb je een XP 1700+ die dus sneller is, véééél minder vermogen vraagt en ook 2x zo koel koel draait. Je kunt 'm ook nog eens overklokken tot 2,4 GHz als je een geschikt (nieuwer) mobo hebt. Met zo'n proc kun je toe met een Chieftec (of Thermaltake) 420 of zelfs 360 W voeding (die laatste heb ik, check m'n specs). Hoe zwaar je voeding belast wordt door je fans en ccfls/glowstrings e.d. kun je makkelijk achter komen door even op te tellen hoeveel ampère ze trekken.

Cafeïne-infuus
Reg. datum: 18 september 2001

Ik heb een QTEC 300 watt ATX voeding, en deze bevalt mij uitstekend en geeft onderstaand systeem altijd voldoende prik:

- Barton XP 2500+ @ 2083 Mhz
- Abit NF7-S Rev 2.0
- 2 x 512 Mb Samsung PC2700
- ATI Radeon 9700 Pro
- Seagate 120 Gb en WD 80 Gb (ATA)
- Lite-On DVD speler
- LG brandertje
- 3 casefans
- 2 x CCFL
- GlobalWin FOP38 (dacht ik, weet zo niet zeker, maakt veel lawaai @ max RPM)
- Linksys USB Wifi
- MSI Bluetooth USB dongle

Wat doen ik ermee? Alles, internetten, gamen, beetje fotosoep, video-editing en regelmatig wat dvd's rippen. Al met staat dit systeem zo goed als altijd aan.
Wat ik bijna vergeet maar wel handig is om te vermelden is dat er ook nog UPS aan hangt. Dit naar aanleiding van wat recente stroompieken en dalen hier.
Daarvoor heeft bovenstaand systeem echter 4 maanden uitstekend zonder UPS gefunctioneerd.

Het is 's avonds donkerder dan buiten.

Reg. datum: 08 mei 2002

Vind het jammer dat er teveel nadruk word gelegd op het wattage. Belangrijker is hoeveel ampere de voeding kan leveren op de verschillende Volt-lijnen.

Mijn 4 jr oude Aopen 300watt doet het nog steeds goed, al liggen de waarde iets onder de aanbevolen waardes maar nog binnen de gestelde afwijkingen. Hier heeft een Raid-0 setup aangehange met 4 HDD's en 3 ATapi's. Hoezo meer dan 300watt nodig voor een 2de HDD, wat ik hier aanbevolen zie worden :?
Een goede 300watter kan makkelijk een 2de HDD aan, zoveel watt/ampere verstoken die niet.

AMD Opteron @4GHZ(11*fsb*fud) / Dual-Armor(teflon) / Dual-Mouse(lh/rh)

Debian abuser

Weet iemand toevallig de specs, of een review van de 400W Macron voeding? Ik kan een review vinden waar hij volledig wordt afgekraakt (user review) en een excel sheet van Intel waar hij alle tests doorstaat. Dus ik weet niet zo goed wat ik er nou mee aan moet. Eigenlijk zit ik te twijfelen tussen deze voeding, en een Codegen noname, maar daar kan maar iets van 10A over de 12V rail, misschien zit zo'n Macron 400W net iets ruimer in zijn vel. Hij kost 40 euro.

Ik zou er dit aan willen hangen:

Abit NF7-S
2x256MB PC3200 Twinmos Twister
Barton 2500
MSI TI4200-128-8 (moet nog gemod met Zalman HP-80C)
Diamond Max9 120P0
LiteON 52 32 53 CD-RW
Floppy
2x80mm casefan (@5V)
Zalman 7000A-Cu (92mm fan)

sphere wijzigde dit bericht 28-10-2003 19:14 (3%)
Reden: geheugen zat er ook nog in :p

"I hope Santa brings me a big bag of coke for Christmas and a whore to snort it from."
#hardewaren, hét hardwarekanaal

teamgaol!!

quote:
Aham brahmasmi schreef op 28 October 2003 @ 18:43:
[...]
Die 480 W Thermaltake moet dit toch best kunnen trekken lijkt mij. Thermaltake doet, net als Chieftec, haar eigen sticker op de voedingen van High Power. Dit zijn behoorlijk goede voedingen. Ik weet niet zeker hoe het zit met die Athlon van jou en je mobo, maar de meeste Athlon XP systemen leunen op de +5V lijn en niet de +12V lijn.

Die Athlon 1400 is zo'n beetje de meest ampère-slurpende proc die er is, en voor ~60 euro heb je een XP 1700+ die dus sneller is, véééél minder vermogen vraagt en ook 2x zo koel koel draait. Je kunt 'm ook nog eens overklokken tot 2,4 GHz als je een geschikt (nieuwer) mobo hebt. Met zo'n proc kun je toe met een Chieftec (of Thermaltake) 420 of zelfs 360 W voeding (die laatste heb ik, check m'n specs). Hoe zwaar je voeding belast wordt door je fans en ccfls/glowstrings e.d. kun je makkelijk achter komen door even op te tellen hoeveel ampère ze trekken.
thx voor de reacties ik ga me de antec 480w blue retail kopen. zoals me eerder is aanbevolen ook vanwege de stabielere lijnen en betere kwaliteit zoals vele zeggen (weet niet of dit waar is) zoals ik heb begrepen van vrienden en van jullie. De update naar een xp1700+ heb ik me overwogen maar mijn mobo is te oud voor deze update en ook omdat ik over een half jaar ddr 2 geheugen wil + amd 64 (effe w8ten todat de core is verbetert en 64 bit games uitkomen) en daar moet ook nog genoeg power voor zijn en de mod met de blauwe lampjes sprak me zeer aan.

Debian abuser

quote:
sphere2 schreef op 28 oktober 2003 @ 19:13:
Weet iemand toevallig de specs, of een review van de 400W Macron voeding? Ik kan een review vinden waar hij volledig wordt afgekraakt (user review) en een excel sheet van Intel waar hij alle tests doorstaat. Dus ik weet niet zo goed wat ik er nou mee aan moet. Eigenlijk zit ik te twijfelen tussen deze voeding, en een Codegen noname, maar daar kan maar iets van 10A over de 12V rail, misschien zit zo'n Macron 400W net iets ruimer in zijn vel. Hij kost 40 euro.

Ik zou er dit aan willen hangen:

Abit NF7-S
2x256MB PC3200 Twinmos Twister
Barton 2500
MSI TI4200-128-8 (moet nog gemod met Zalman HP-80C)
Diamond Max9 120P0
LiteON 52 32 53 CD-RW
Floppy
2x80mm casefan (@5V)
Zalman 7000A-Cu (92mm fan)

Gevonden! Iemand tipte me dat het bedrijf CASING MACRON heet.
link: http://www.casing.com.tw/product_files/4_8_MPT-400P_spec.pdf

+5V: 35A Tolerance: +/- 5% Line Regulation +/- 1%
-5V: 0.5A Tolerance: +/- 10% Line Regulation +/- 1%
+12V: 15A Tolerance: -5+7% Line Regulation +/- 1%
-12V: 0.8A Tolerance: +/-10% Line Regulation +/- 1%
+3.3V: 22A Tolerance: +/- 5% Line Regulation +/- 1%
+5V SB: 3A Tolerance: +/- 5% Line Regulation +/- 1%

Hoe lijkt jullie deze voeding voor bovenstaande configuratie? Eventueel later meer discs (hardeschijven) bijplaatsen.

"I hope Santa brings me a big bag of coke for Christmas and a whore to snort it from."

Music is my life

quote:
sphere2 schreef op 28 October 2003 @ 21:47:
[...]

Gevonden! Iemand tipte me dat het bedrijf CASING MACRON heet.
link: http://www.casing.com.tw/product_files/4_8_MPT-400P_spec.pdf

+5V: 35A Tolerance: +/- 5% Line Regulation +/- 1%
-5V: 0.5A Tolerance: +/- 10% Line Regulation +/- 1%
+12V: 15A Tolerance: -5+7% Line Regulation +/- 1%
-12V: 0.8A Tolerance: +/-10% Line Regulation +/- 1%
+3.3V: 22A Tolerance: +/- 5% Line Regulation +/- 1%
+5V SB: 3A Tolerance: +/- 5% Line Regulation +/- 1%

Hoe lijkt jullie deze voeding voor bovenstaande configuratie? Eventueel later meer discs (hardeschijven) bijplaatsen.
De Amperages zijn hier en daar wat aan de lage kant, maar al met al een redelijke voeding lijkt me. Hoewel Macron natuurlijk nooit een negatieve review zal geven van zijn eigen producten. :)
God favors Mac users ;-)

Mijn Systeem:

ASUS PC-DL mobo (875P chipset)
2x Xeon 3,06Ghz (533fsb 512KB cache) _/-\o_
2x Corsair TWINX1024-pc3700PT 1024MB (pc3700) (Word vervangen door 4x Crucial 512MB PC2700 ECC)
2x WD Raptor 10k rpm (36GB per stuk)
4x Seagate 7200.7 Plus 8MB cache 7200rpm(120gb per stuk)
ASUS V9560 (Geforce FX 5600 128MB 2x DVI
Chieftec DA-01BLD
Plextor PX-241040 (24x10x40x IDE)
Creative 12DVD

6x 80mm Enermax Fan.
1x 92mm Enermax Fan
2x 92mm Fan in Antec Voeding.

Voeding:

Antec TRUE550 EPS12V (550WATT TruePower serie) _/-\o_

Werkt allemaal als een droom. :P
Erg stil en super performance.
Stabiliteit is ook perfect. Nog geen crash gehad. :+ (nock on wood :P )

[PowerBook 15/1.67/100Gb7200/2Gb] [MacBook C2D 13/2.0/80Gb/2Gb White] [Wacom Intuos3 A5Wide]

Debian abuser

quote:
Eraser schreef op 28 October 2003 @ 21:51:
[...]
De Amperages zijn hier en daar wat aan de lage kant, maar al met al een redelijke voeding lijkt me. Hoewel Macron natuurlijk nooit een negatieve review zal geven van zijn eigen producten. :)
Ja, ik zit dus te twijfelen, misschien is 40 euro voor deze voeding wat veel, maar niemand heeft het kreng dus het is zo moeilijk vergelijken :(

Music is my life

Ik zal mijn systeem ook even posten.
  • AMD XP 2400+ (@ 2256 mHz)
  • EPoX 8RDA3+
  • Kingston 512 Mb (2x 256 = Dual channel) (@360 mHz)
  • GeForce 4 Mx440 (64 Mb)
  • Maxtor 40 Gb 7200 Rpm 2 Mb
  • Maxtor 160 Gbb 7200 Rpm 8 Mb
  • Creative Live! 4.1 Geluidskaartje
  • LiteOn DVD-Speler
  • LiteOn CD-Brander
En dit allemaal stabiel op een AOpen 350 Watt, totdat ik die Maxtor 160 Gb er bij in deed. Voeding wordt nu erg warm en onstabiel wat voltages betreft. Ik kom niet verder met overclocken, omdat mijn voeding tegen zit. De VCore bijvoorbeeld zwabberd enorm op en neer en dat is nou juist net niet de bedoeling bij overclocken. :)

http://renebeerten.vragender.com/Voltages.JPG

En dit is bij idle, kun je nagaan wat de voeding doet als ik hem even aan het pesten ben.

Ik zit er aan te denken om de Enermax 450 Watt (Plaatje) te gaan kopen. Deze heeft een lekker hoog amperage op alle volt lijnen en staat gewoon bekend om zijn super goede voedingen. :)

Eraser wijzigde dit bericht 28-10-2003 23:38 (8%)

Debian abuser

Hrm, ik neem aan dat daar nog de GF4MX440 in zit uit je specs? Die bak zal niet zo heel veel meer trekken dan de configuratie die ik bij elkaar heb geprakt. Dat baart me wel een beetje zorgen dan, dat die 350W het niet trekt. Eens gluren in de pricewatch wat die voeding die jij op het oog hebt moet kosten dan.

quote:
Fusebox schreef op 28 October 2003 @ 19:02:
Ik heb een QTEC 300 watt ATX voeding, en deze bevalt mij uitstekend en geeft onderstaand systeem altijd voldoende prik [...]
Een goedkope voeding kan wel op gegeven moment de geest geven als hij zwaar belast wordt. Dat hoeft bij jou niet het geval te zijn, maar je kunt het makkelijk controleren door te voelen of de lucht die uit de voeding komt erg warm is, en de voltages kun je natuurlijk ook controleren.

Reg. datum: 19 januari 2003

Ik heb hier thuis een pc met water cooling voor de stilte. het enige wat er bij nog een enorme tering herrie maakt is mijn voeding. Nou heb ik ff rond gekeken op het internet enzo en daar kwam ik deze voeding tegen.

http://silverapp1.mycom.n...tType=1&sectionID=152

Maar nu is dus mijn vraag is deze voeding nu echt een beetje stil ?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: