Hoofdcategorieën
Topicacties

Laptop LCD aan VGA-kaart

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 45 46 47 48 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 26 december 2000

DVI/DFP/EVC etc. zijn allemaal seriële digitale connecties met verschillende protocols, niet bruikbaar dus, en zeker en vast veel te complex om te vertalen :'(

troep.com

jah, dvi is denk ik iets te digitaal

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Reg. datum: 26 februari 2002

Valt wel mee, DVI-D is digitaal... Je kunt ook gewoon van DVI -> VGA, zit tegenwoordig bij elke videokaart met DVI aansluiting. In de link die je stuurt zie ik toch de volgende aansluitingen:

C1 ANALOG RED
C2 ANALOG GREEN
C3 ANALOG BLUE
C4 ANALOG HORZ SYNC
C5 ANALOG GROUND

Reg. datum: 04 maart 2000

Buddhole, dat zijn dus gewoon de analoge signalen zoals ze ook op de normale 15p subd staan

weet er soms iemand hoeveel de voedingsspanning van zo'n tft ongeveer is? ik heb een regelbare voeding maar weet niet goed hoever ik mag gaan. vanaf 4v ongeveer verschijnen er gekleurde vertikale streepjes op het beeld, maar op 5v trekt ie nog maar 17 mA, enige ideeën, ik wil m'n tft niet verneuken :s

update: als ik em meteen op 5v zet ipv langzaam omhoog te regelen trekt ie meteen 88mA en zijn de lijntjes veel duidelijker

Cutie wijzigde dit bericht 29-08-2003 12:49 (20%)

Backups al geregeld?

Mmm, dat kan ik je zo niet zeggen. Meestal lopen de schermen op 3.3 of 5V echter, kans is dat je je scherm nu hebt opgeblazen :X maar zo'n vaart zal het op zich niet lopen. Ik zou het allemaal eens aansluiten en dan eerst op 3.3V proberen, doet het het dan niet kan je altijd nog naar 5V gaan.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: RF-RGB-ledlamp met gloeilampfitting

't zal 3.3v zijn, als ik em daarop aansluit flitsen er even wat lijntjes over het scherm, teken dat ie start denk ik, die andere lijntjes die ik zag waren waarschijnlijk gewoon storingen omdat ie nog niet aangesloten is. ik zal vanavond eens proberen em aan een kaart te hangen

Reg. datum: 01 november 2001

R1,G1 en B1 (een-na-belangrijkste kleurendraden) Pixel data 3

moet je rood groen en blauw aan elkaar hangen :s
nouja ik zal proberen.. lijkt mij alleen een beetje raar

Reg. datum: 29 mei 2000

Na wat zoeken naar de pinouts kwam ik er twee tegen voor 31- en 41-pins vesa aansluitingen:

www.hectronic.se/pub/docs...tation/h4018technical.pdf

Reg. datum: 24 augustus 2002

Bied deze leuke kaart geen oplossing om een Laptop TFT aan te sluiten op een PCI slot ?
http://www.earthlcd.com/JPEG/sk1002PCI-web.jpg
http://earthlcd.com/CNTEVPCI.htm
Ik heb hier een pagina gevonden van iemand die een oude MAC ombouwt naar een PC met TFT scherm met deze kaart:
quote:
This is the EarthVision/PCI controller by Earth Computer Technologies. This is a universal type card that is designed to work with a variety of different screens and resolutions. Earth makes a custom cable header which plugs into the card depending on which display you select

http://www.beanos.com/~tsoutij/mac_classic.php

Ook vond ik op die site van EarthLCD een kaartje dat VGA-signalen omzet naar TFT scherm input
http://www.earthlcd.com/gif/evadcw1.gif
http://www.earthlcd.com/CNTEVADC.htm

Deze dingen zijn vrij kostelijk, maar ze geven wel een idee wat er mogelijk is

zo.. da was videokaartje nummer 1.. er kwam flink wat rook uit... en nu doet nog maar 1 van de 3 pci sockets in mijn test pctje het nog
da was duz een draadje verkeerd :s

Nu wil ik duz niet nog een kaarje gaan verneuken.. want anders houd ik nix meer over, en heb ik meer tftschermpjes dan videokaarten..
nu heb ik al men " DE Display Enable" al overal op geprobeerd maar da werkt duz nie..
ik denk dat mijn schermpjes ook de pin 3 en 4 " SVCC Switched VCC" nodig hebben.. mja ik durf eiglijk nix meer uit te proberen..

01 GND Ground
02 DE Display Enable
03 SVCC Switched Vcc (+5V)
04 SVCC Switched Vcc (+5V)
05 R5 Red 5
06 GND Ground
07 SCL Shift Clock
08 GND Ground
09 HSYNC Horizontal Sync
10 VSYNC Vertical Sync
11 R4 Red 4
12 R3 Red 3
13 B5 Blue 5
14 B4 Blue 4
15 B3 Blue 3
16 G5 Green 5
17 G4 Green 4
18 G3 Green 3

hebben jullie nog eenig advies ??

Reg. datum: 08 maart 2003

sprite doet t in linux. Gaat dit ook voor Windows werken? Zo'n tft schermpie staat wel leuk bij mn mp3bak, die uit verzamelde onderdelen bestaat :)

Arghhhhh!

ja dat wil ik ook wel weten. Werkt dit ook allemaal gewoon in windows?

Specs van mijn bak Hier!

Backups al geregeld?

Thomasbansberg: Gecondoleerd met je videokaartje :/ Misschien de volgende keer even je bedrading enzo nakijken? Zo'n videokaart laat namelijk niet zomaar z'n magische rook vliegen. Als ik je pinout zo zie zou ik idd op pin 3 en 4 5V zetten, ik zou nl. niet weten hoe dat TFT anders aan z'n voedingsspanning zou komen.

Rein_stein en msentinelb: Ja, mits je je videokaart op 640x480x16 kleuren zet.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: RF-RGB-ledlamp met gloeilampfitting

Arghhhhh!

dat is mooi :). Ga gelijk op beeldschermpjes jacht

Specs van mijn bak Hier!

Reg. datum: 08 maart 2003

hehe, ik ga denk ff naar de locale vuilhandel, en een zooi laptops meenemen. dan allemaal lcds etc uitrippen, en de rest weer terugbrengen

alleen hopen dat t mag

Arghhhhh!

net ff me videokaarten gecheckt, ik heb hier een agp riva tnt2 waar zon vesa connector opzit :P

Specs van mijn bak Hier!

Backups al geregeld?

msentinelb: Wel 1 dingetje: Volgens iemand in deze thread is het dus niet mogelijk om dual-screen geintjes uit te halen als 1 van de videokaarten in 16 kleuren mode staat. Tis maar dat je het weet.

Ik krijg nu al enigsinds horizontale stepen, en dan eff een paar verticale, en dan alleen maar zwart.. zal eerst eens eff kijken of de video kaart het nog wel doet (als ik weer een keer tijd heb) .. anders werkt ut duz nooit..

Reg. datum: 24 januari 2000

Op de VIA-eden boardjes zat toch ook een LCD-aansluiting, of vergis ik me nou?
* TD-er gaat ff googlen :)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.

Arghhhhh!

Sprite: wil ook geen dual monitor maar gewoon als schermtje voor me mp3 speler. alleen hopen dat ik ergens een schermpje van daan kan toveren. ik zag wel ergens een olivetti philos 20 alleen die is wel weer wat ouder dan die jij gebruikte

Specs van mijn bak Hier!

Bug-racing... Found:new Y2kbug
Reg. datum: 27 februari 2001

TD-er... niet alleen op die bordjes hoor :p
Dr zijn meer plankjes die een digitale LCD-aansluiting hebben :+

JongLicht: Fotoclub voor jongeren | There is at least one solution for your computer problem... (if not more)

Reg. datum: 24 januari 2000

quote:
RCy2k schreef op 14 September 2003 @ 15:57:
TD-er... niet alleen op die bordjes hoor :p
Dr zijn meer plankjes die een digitale LCD-aansluiting hebben :+

Ik heb ff gegoogled, vanmiddag maar ik kon alleen maar VIA Eden 400 vinden met een LCD-aansluiting en ik weet dat mijn Eden 533 ook een LCD-aansluiting heeft, maar kan het boekje zo ff niet terug vinden.
Iemand enig idee of de aansluiting van TFTtjes enzo gelijk is per merk? Ik kan me haast niet voorstellen, aan de andere kant er zijn maar een paar fabrikanten van LCDs....
Hoe gaat het aansturen dan op een andere resolutie? is dan gewoon de pixelklok anders of gaat dat iets ingewikkelder?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.

Reg. datum: 21 juli 2002

Per merk kan dit zelfs verschillen. Je moet dus echt het desbetreffende datasheet vinden en hopen dat deze aangestuurd kan worden.

Alles is terug te redeneren naar 4

I'm French...et alors?!?
Reg. datum: 16 juli 2001

Ik heb hier nog een DELL latitude tft schermpie ligge uit een van de laatste 468dx notebook. Ik weet de type beelscherm maar ik weet niet waar ik zo moet zoeken voor datasheets en dergelijke..
Gaat om een
LM-CD53-22NTK (Type nummer...)
*549310-A24Y21 (produktie aantal???)
Made in Japan van Sanyo

Al na lang zoeken wat toch info gevonden
Max reso: 640*480 (aantal kleuren 16?)
Type scherm: DSTN
Groote: 9.4 Inch

Csi gaat verder zoeken :P

Link gevonden die me naar een PDF bestandtje loost alleen geeft hij error bij mij aan iemand anders die ff op het linke kan klikke en checke?
http://www.lcdfriend.com/PDF/LM-CD53-22NTK.pdf

Mauce wijzigde dit bericht 15-09-2003 11:45 (40%)

-= G P P =-

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 45 46 47 48 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: