Device Settings
Topicacties

[DHTML] Contest 2003

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 31 32 33 34 last

Reageer Nieuw Topic
Bij deze gaat de DHTML Contest 2003 van start ;)

Pang!

Puntentelling/Beoordeling
50% Jury
50% Deelnemers

Beoordeling op basis van:
  • Creativiteit
  • Techniek
  • Gameplay
    (3 cijfers dus van 1-10)

Deelnemers
    _Jeffrey_
    André
    Blues
    Bluestorm
    Bosmonster
    BtM909
    Carnifex
    Clay
    coubertin119
    crisp
    Devilfish
    disjfa
    drm
    HawVer
    joriswit
    Koetjeboe
    Martijn22
    McVirusS
    mophor
    oh,when?
    pietertje1983
    Rickets
    r0bert
    RobIII
    sheeponfire
    sKiLL4
    Tjabber
    WvdWest

Jury
    Cheatah
    HunterPro

Opdracht
    Een spel (Tetris, Breakout, arcade/adventure/action/simulation style game)
    Wees creatief, maak een spel.. zo uitgebreid of zo ingenieus als je zelf wilt. Maar let op: In een game staat gameplay voorop dus ;)

Voorwaarden
    Gebruik van plugins is niet toegestaan, serverside technieken zijn niet toegestaan (het moet standalone werken) en het moet werken onder IE6 en Mozilla 1.4 (om IE-only dingen te voorkomen).

N.B. De techniek is erg lastig te beoordelen als je code een zooitje is. Zorg dus voor duidelijke naamgeving en commenting! Zonder dit kun je een goed techniek cijfer wel op je buik schrijven!

Uiterste inschrijfdatum
    31 juli 2003

Inleverdatum
    31 augustus 2003

Waar inleveren?
    Email je definitieve inzending (geZIPt) naar bosmonster@xs4all.nl. Andere formaten dan ZIP worden niet geaccepteerd (geen zin om allerlei exotische inpakformaten te installeren :P)

• Oudere topics:

[DHTML contest]: show off your JS-skilllzzzz
    [DHTML contest 2003] brainstorm

Bosmonster wijzigde dit bericht 28-07-2003 16:28 (40%)

MacBook Pro 15" i7 hi-res, 8GB, 160GB Intel Postville SSD - iPhone 4 32GB

Reg. datum: 30 augustus 2001

He, je bent mij vergeten!! ;(
    Zou je mij er ook even bij willen zetten?

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt's a cunt.

I'm given to understand that your mother is overweight.

Banaan
    Reg. datum: 21 augustus 2002

Moet je WIP'jes oid posten? En wat mag je allemaal in dit topic vragen? Gewoon niks of mogen tips over bepaalde technieken enzo.

Mijn spel zit zo waar al aan versie 0.1 :+.

Clay: Iedereen mag weten dat ik "Het Grote Kraak-de-code Spel" aan het schrijven ben :p. En een A4 aan documentatie, euh, dan heb ik voor iedere 3 letters code 1 letter documentatie, als het al geen 2 letters documentatie zijn :p, hou het op "voldoende documentatie" :).

coubertin119 wijzigde dit bericht 15-07-2003 19:42 (45%)

Skat! Skat! Skat!

auch

Hey, hier wil ik ook wel aan meedoen. Kan ik ook op die lijst komen? ;)

GigaByte 7VRXP, AMD XP 2000+, 512 MB PC133 DDR SDRAM, 64MB ATI 8500, 20" HP A4331A, Xlerate PRO....................... Compaq Presario 700EA-XP/384 MB PC133 DDR SDRAM

cookie erbij?
    Reg. datum: 25 oktober 1999

Woei! d:)b

Als je een WIP post is natuurlijk wel het verrassingseffect weg :) dus dat moet je op zich zelf weten, maar ik zou het meer bij deelproblemen houden die je tegen komt. Daar kunnen we hier dan met z'n allen gezellig naar kijken ;)

Naamgeving en comments (en misschien dat genoemde "hoe werkt je code A4'tje) zou ik trouwens wel graag bij de voorwaarden zien ipv tussen neus en lip. Dan kunnen we nog wat makkelijker wat van elkaar leren. En hoe submitten we onze inzendingen? zippen en mailen?

* Clay gaat aan de slag :)

Peterned & Blog & Flickr
    Man who say it cannot be done should not interrupt man doing it.

quote:
    Naamgeving en comments (en misschien dat genoemde "hoe werkt je code A4'tje) zou ik trouwens wel graag bij de voorwaarden zien ipv tussen neus en lip.

Ok.. A4'tje zie ik niet zoveel lol in.. tis niet voor school :P Als je code niet leesbaar is doe je iets niet goed. Ik zet het wel bij de voorwaarden (code/naamgeving).

quote:
    En hoe submitten we onze inzendingen? zippen en mailen?
    Ok.. mail de definitieve inzendingen maar naar mij, dan zet ik ze wel ergens online. Zet ik dit even in de openingspost.

zie mophor
    Reg. datum: 08 juni 2001

-- regelen bossie en ik wel onderling, ff geen verwarring hier :) --

HunterPro wijzigde dit bericht 15-07-2003 20:18 (88%)

it ain't about the pictures, it ain't about the camera's, it's about the journey and the experience. Live it - every second of it. Smile, have fun, and dream wild! Live in the now!

leuk... ik weet nog niet of ik er tijd voor heb (zal wel voor meer mensen gelden :)), maar ik wil in iedergeval wel mee doen...

Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden

keeping up the standards
    Reg. datum: 06 februari 2000

* sheeponfire wil zijn dhtml kennis ook weer eens opschroeven, count me in!

Coming soon to this location: charming ruins.

Is een library zoals Beehive van Clay toegestaan? Of moet alle code van jezelf zijn?

:*

the alien you never expected
    Reg. datum: 12 maart 2003

Sinds wanneer mag een jurylid mee doen aan de wedstrijd zelf :) ? Volgens is Bosmonster corrupt hoor pas maar op :+

Laten we het erop houden dat het laat is ;)

alienfruit wijzigde dit bericht 16-07-2003 00:39 (22%)

quote:
    Mithrandir schreef op 15 July 2003 @ 23:56:
    Is een library zoals Beehive van Clay toegestaan? Of moet alle code van jezelf zijn?
    Lijkt mij niet dat dat is toegestaan, als het aan mij ligt tenminste niet. Ik vind dat je het helemaal zelf moet schrijven, zou het ook wel flauw vinden als Clay beehive zou gebruiken ;).

Kayenta - (freelance) Flash & Webdevelopment
    Flash, Actionscript 2.0/3.0, PHP, HTML, jQuery, CSS, Javascript, AJAX

zie mophor
    Reg. datum: 08 juni 2001

let dus op dat je je code niet letterlijk van google plukt maar goed toepast, aangezien we daar ook steekproevelijk wel wat grapjes mee uithalen :)

mc, heeft willem nou weer bij jou zitten zuipen, of zit ie daar nog? :D

it ain't about the pictures, it ain't about the camera's, it's about the journey and the experience. Live it - every second of it. Smile, have fun, and dream wild! Live in the now!

Banaan

Voor mijn game moet je dus een code kraken dmv het aanklikken van checkboxes. Een checkbox aan is een 1, een checkbox uit is een 0. Dus met 3 checkboxes kan je een code krijgen à la 101 oid. Het probleem is dus, hoe kan ik het beste de te bekomen code verstoppen/onleesbaar maken/wat je maar wilt zolang het niet simpel zichtbaar is. Nu staat ze gewoon rechtstreeks in m'n source, zoals chem al eens subtiel opmerkte vanmorgen :p.
    quote:
    <chem|p335> crackCode = "100001" :z :Z
    <Excru> omg chem
    <coubertin119> chem|p335, dat staat in de todo
    <Excru> hoe ben je die nou weer tegengekomen :D
    Dat is dus niet handig voor een kraak-de-code spel :p.

Dus ik ben aan het denken geslagen. Alles moet client-side gebeuren (wat normaal is een DHTML contest :+) en alle client-side code kan bekeken worden. Conclusie, de te kraken code mag niet in de source staan, of toch niet leesbaar. Een md5 hash kan dit probleem oplossen, je hasht de te bekomen code op voorhand, en iedere inzending hash je ook, zodat je die hashes kan vergelijken.
    Dan is het probleem dus, md5 in JavaScript. Bij mijn weten/zoektochtjes ben ik er niks van tegengekomen, maar http://pajhome.org.uk/crypt/md5/ heb ik wél ontdekt. Nu is dit nogal een kant- en klaarscript, mag ik het gebruiken of niet? :).

Anders wil ik m'n eigen hash-methode wel (proberen) te schrijven, maar dan valt de veiligheid wel in duigen lijkt mij.

En moest er toch een hash-functie zijn in JavaScript wil ik die ook wel gebruiken :).

Skat! Skat! Skat!

Reg. datum: 28 september 2000

quote:
    coubertin119 schreef op 16 July 2003 @ 11:53:
    Voor mijn game moet je dus een code kraken dmv het aanklikken van checkboxes. Een checkbox aan is een 1, een checkbox uit is een 0. Dus met 3 checkboxes kan je een code krijgen à la 101 oid. Het probleem is dus, hoe kan ik het beste de te bekomen code verstoppen/onleesbaar maken/wat je maar wilt zolang het niet simpel zichtbaar is. Nu staat ze gewoon rechtstreeks in m'n source, zoals chem al eens subtiel opmerkte vanmorgen :p.
    Misschien een domme opmerking, maar waarom genereer je geen random codes die gekraakt moeten worden? Dan hoef je ze ook niet harcoded in je source te zetten.
    Ik zou zelf een simpele versleuteling schrijven. Het gaat om de gameplay.. niet om het winnen van de indivuele games.

edit: random is een nog beter idee ja ;)

Bosmonster wijzigde dit bericht 16-07-2003 12:03 (16%)

Banaan

@mjax: Ik was van plan zo'n 6 mogelijkheden per level te voorzien, en dan in een cookie op te slaan welk 'pad' je moet volgen. Want als jij dan level 6 uitgespeeld hebt kan iemand meteen die code overnemen, dat wil ik vermoeilijken door verschillende 'paden' per level te gebruiken. En dynamisch genereren zou wel frustrerend zijn, als je dan een tijdje geprobeerd hebt, je sluit de pagina, kan je helemaal opnieuw aan een nieuw soort code beginnen :). Lijkt mij te frustrerend en zoo moeilijk wil ik 't voor m'n spelers ook niet maken :p.

coubertin119 wijzigde dit bericht 16-07-2003 12:06 (13%)

Skat! Skat! Skat!

Reg. datum: 09 december 2001

Kan je mij ook inschrijven aub? tnx

http://ajaxorized.com

Reg. datum: 04 augustus 2002

Mag ik ook een spel insturen dat ik al heb geschreven, of moet het een nieuwe zijn? Verwacht niet dat ik ga winnen maar vindt het toch leuk om mee te doen.

I'm not a complete idiot - several parts are missing.

zie 23648

quote:
    coubertin119 schreef op 16 July 2003 @ 12:02:
    [...]En dynamisch genereren zou wel frustrerend zijn, als je dan een tijdje geprobeerd hebt, je sluit de pagina, kan je helemaal opnieuw aan een nieuw soort code beginnen :). Lijkt mij te frustrerend en zoo moeilijk wil ik 't voor m'n spelers ook niet maken :p.
    hoe zat dat ook weer bij JS? de randomizer neemt als seed geloof ik een datumtijd combinatie he? als je nou zelf de seed instelt (de vraag is dus of dat kan) zou je toch iedere keer dezelfde (random) reeks codes krijgen?

mophor wijzigde dit bericht 16-07-2003 12:24 (22%)

var _ = {_: 'unreadable code detected!'};
    alert(_._);

Blast-off for Kicksville!
    Reg. datum: 08 februari 2000

quote:
    mophor schreef op 16 July 2003 @ 12:23:
    hoe zat dat ook weer bij JS? de randomizer neemt als seed geloof ik een datumtijd combinatie he? als je nou zelf de seed instelt (de vraag is dus of dat kan) zou je toch iedere keer dezelfde (random) reeks codes krijgen?
    Dat kan niet. Math.random() heeft geen argumenten...
    quote:
    coubertin119 schreef op 16 July 2003 @ 12:02:
    En dynamisch genereren zou wel frustrerend zijn, als je dan een tijdje geprobeerd hebt, je sluit de pagina, kan je helemaal opnieuw aan een nieuw soort code beginnen :). Lijkt mij te frustrerend en zoo moeilijk wil ik 't voor m'n spelers ook niet maken :p.
    Bij Pacman moet je toch ook telkens opnieuw beginnen? :P

Take a life of responsibility, the inability to make right choices, add to it ignorance and indifference and top it off with a desire for escapism and kicks.

Banaan

Pacman heeft nog een béétje interactie, mijn spel is gewoon boxjes aanklikken. In principe is het nu àf, de levels zijn er, de basisfunctionaliteit is er, maar ik wil meer :). Wel fijn, op 3 dagen tijd je inzending afwerken :+.

Dan ga ik maar mijn eigen hash-methode schrijven, geen idee hoe het moet maar het lukt me wel 8)7. Tips zijn altijd welkom :)

coubertin119 wijzigde dit bericht 16-07-2003 15:38 (4%)

Skat! Skat! Skat!

quote:
    WvdWest schreef op 16 July 2003 @ 12:10:
    Mag ik ook een spel insturen dat ik al heb geschreven, of moet het een nieuwe zijn? Verwacht niet dat ik ga winnen maar vindt het toch leuk om mee te doen.

Dat zou een beetje lullig zijn niet? Iets insturen wat je allang gemaakt hebt.. Het tijdsaspect is namelijk een belangrijk onderdeel van de contest.

Het is voor ons niet of nauwelijks controleren, maar ik neem aan dat je doel niet is om de contest te verzieken met dingen die je al eerder geschreven hebt ;)

Laat even weten of je nog steeds mee wilt doen.

Reg. datum: 04 augustus 2002

quote:
    Bosmonster schreef op 16 juli 2003 @ 12:50:
    [...]

Dat zou een beetje lullig zijn niet? Iets insturen wat je allang gemaakt hebt.. Het tijdsaspect is namelijk een belangrijk onderdeel van de contest.

Het is voor ons niet of nauwelijks controleren, maar ik neem aan dat je doel niet is om de contest te verzieken met dingen die je al eerder geschreven hebt ;)

Laat even weten of je nog steeds mee wilt doen.
    Als ik de contest wilde verzieken dan had ik de vraag niet gesteld en gewoon ingestuurd. Ik wil nog wel steeds meedoen. Moet alleen nog inspiratie vinden voor een leuk spel.

I'm not a complete idiot - several parts are missing.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 31 32 33 34 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2010 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2009