[DHTML] Contest 2003

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 9.029 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 11:20
Bij deze gaat de DHTML Contest 2003 van start ;)

Pang!

Puntentelling/Beoordeling
50% Jury
50% Deelnemers

Beoordeling op basis van:
  • Creativiteit
  • Techniek
  • Gameplay
    (3 cijfers dus van 1-10)

Deelnemers
    _Jeffrey_
    André
    Blues
    Bluestorm
    Bosmonster
    BtM909
    Carnifex
    Clay
    coubertin119
    crisp
    Devilfish
    disjfa
    drm
    HawVer
    joriswit
    Koetjeboe
    Martijn22
    McVirusS
    mophor
    oh,when?
    pietertje1983
    Rickets
    r0bert
    RobIII
    sheeponfire
    sKiLL4
    Tjabber
    WvdWest

Jury
    Cheatah
    HunterPro

Opdracht
    Een spel (Tetris, Breakout, arcade/adventure/action/simulation style game)
    Wees creatief, maak een spel.. zo uitgebreid of zo ingenieus als je zelf wilt. Maar let op: In een game staat gameplay voorop dus ;)

Voorwaarden
    Gebruik van plugins is niet toegestaan, serverside technieken zijn niet toegestaan (het moet standalone werken) en het moet werken onder IE6 en Mozilla 1.4 (om IE-only dingen te voorkomen).

N.B. De techniek is erg lastig te beoordelen als je code een zooitje is. Zorg dus voor duidelijke naamgeving en commenting! Zonder dit kun je een goed techniek cijfer wel op je buik schrijven!

Uiterste inschrijfdatum
    31 juli 2003

Inleverdatum
    31 augustus 2003

Waar inleveren?
    Email je definitieve inzending (geZIPt) naar bosmonster@xs4all.nl. Andere formaten dan ZIP worden niet geaccepteerd (geen zin om allerlei exotische inpakformaten te installeren :P)

• Oudere topics:

[rml][ DHTML contest]: show off your JS-skilllzzzz[/rml]
    [rml][ DHTML contest 2003] brainstorm[/rml]

[ Voor 40% gewijzigd door Bosmonster op 28-07-2003 16:28 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Rickets
    • Registratie: Augustus 2001
    • Niet online

Rickets

Finger and a shift

He, je bent mij vergeten!! ;(
    Zou je mij er ook even bij willen zetten?

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• coubertin119
    • Registratie: Augustus 2002
    • Laatst online: 21-04 11:03
    Moet je WIP'jes oid posten? En wat mag je allemaal in dit topic vragen? Gewoon niks of mogen tips over bepaalde technieken enzo.

Mijn spel zit zo waar al aan versie 0.1 :+.

Clay: Iedereen mag weten dat ik "Het Grote Kraak-de-code Spel" aan het schrijven ben :p. En een A4 aan documentatie, euh, dan heb ik voor iedere 3 letters code 1 letter documentatie, als het al geen 2 letters documentatie zijn :p, hou het op "voldoende documentatie" :).

[ Voor 45% gewijzigd door coubertin119 op 15-07-2003 19:42 ]

Skat! Skat! Skat!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Carnifex
    • Registratie: Januari 2000
    • Laatst online: 18-04 21:16

Carnifex

auch

Hey, hier wil ik ook wel aan meedoen. Kan ik ook op die lijst komen? ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Clay
    • Registratie: Oktober 1999
    • Laatst online: 21-08-2024

Clay

cookie erbij?

Woei! d:)b

Als je een WIP post is natuurlijk wel het verrassingseffect weg :) dus dat moet je op zich zelf weten, maar ik zou het meer bij deelproblemen houden die je tegen komt. Daar kunnen we hier dan met z'n allen gezellig naar kijken ;)

Naamgeving en comments (en misschien dat genoemde "hoe werkt je code A4'tje) zou ik trouwens wel graag bij de voorwaarden zien ipv tussen neus en lip. Dan kunnen we nog wat makkelijker wat van elkaar leren. En hoe submitten we onze inzendingen? zippen en mailen?

* Clay gaat aan de slag :)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
    Naamgeving en comments (en misschien dat genoemde "hoe werkt je code A4'tje) zou ik trouwens wel graag bij de voorwaarden zien ipv tussen neus en lip.
    Ok.. A4'tje zie ik niet zoveel lol in.. tis niet voor school :P Als je code niet leesbaar is doe je iets niet goed. Ik zet het wel bij de voorwaarden (code/naamgeving).
    En hoe submitten we onze inzendingen? zippen en mailen?
    Ok.. mail de definitieve inzendingen maar naar mij, dan zet ik ze wel ergens online. Zet ik dit even in de openingspost.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• HunterPro
    • Niet online
    -- regelen bossie en ik wel onderling, ff geen verwarring hier :) --

[ Voor 88% gewijzigd door HunterPro op 15-07-2003 20:18 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Bluestorm
    • Laatst online: 20-08-2022
    leuk... ik weet nog niet of ik er tijd voor heb (zal wel voor meer mensen gelden :)), maar ik wil in iedergeval wel mee doen...

Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2856

* Anoniem: 2856 wil zijn dhtml kennis ook weer eens opschroeven, count me in!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
    • Registratie: Januari 2001
    • Laatst online: 22:33
    Is een library zoals Beehive van Clay toegestaan? Of moet alle code van jezelf zijn?

Verbouwing

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• alienfruit
    • Registratie: Maart 2003
    • Laatst online: 23:41

alienfruit

the alien you never expected

Sinds wanneer mag een jurylid mee doen aan de wedstrijd zelf :) ? Volgens is Bosmonster corrupt hoor pas maar op :+

Laten we het erop houden dat het laat is ;)

[ Voor 22% gewijzigd door alienfruit op 16-07-2003 00:39 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• McVirusS
    • Laatst online: 11-04 11:09
    Mithrandir schreef op 15 July 2003 @ 23:56:
    Is een library zoals Beehive van Clay toegestaan? Of moet alle code van jezelf zijn?
    Lijkt mij niet dat dat is toegestaan, als het aan mij ligt tenminste niet. Ik vind dat je het helemaal zelf moet schrijven, zou het ook wel flauw vinden als Clay beehive zou gebruiken ;).

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• HunterPro
    • Niet online
    let dus op dat je je code niet letterlijk van google plukt maar goed toepast, aangezien we daar ook steekproevelijk wel wat grapjes mee uithalen :)

mc, heeft willem nou weer bij jou zitten zuipen, of zit ie daar nog? :D

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• coubertin119
    Voor mijn game moet je dus een code kraken dmv het aanklikken van checkboxes. Een checkbox aan is een 1, een checkbox uit is een 0. Dus met 3 checkboxes kan je een code krijgen à la 101 oid. Het probleem is dus, hoe kan ik het beste de te bekomen code verstoppen/onleesbaar maken/wat je maar wilt zolang het niet simpel zichtbaar is. Nu staat ze gewoon rechtstreeks in m'n source, zoals chem al eens subtiel opmerkte vanmorgen :p.
    <chem|p335> crackCode = "100001" :z :Z
    <Excru> omg chem
    <coubertin119> chem|p335, dat staat in de todo
    <Excru> hoe ben je die nou weer tegengekomen :D
    Dat is dus niet handig voor een kraak-de-code spel :p.

Dus ik ben aan het denken geslagen. Alles moet client-side gebeuren (wat normaal is een DHTML contest :+) en alle client-side code kan bekeken worden. Conclusie, de te kraken code mag niet in de source staan, of toch niet leesbaar. Een md5 hash kan dit probleem oplossen, je hasht de te bekomen code op voorhand, en iedere inzending hash je ook, zodat je die hashes kan vergelijken.
    Dan is het probleem dus, md5 in JavaScript. Bij mijn weten/zoektochtjes ben ik er niks van tegengekomen, maar http://pajhome.org.uk/crypt/md5/ heb ik wél ontdekt. Nu is dit nogal een kant- en klaarscript, mag ik het gebruiken of niet? :).

Anders wil ik m'n eigen hash-methode wel (proberen) te schrijven, maar dan valt de veiligheid wel in duigen lijkt mij.

En moest er toch een hash-functie zijn in JavaScript wil ik die ook wel gebruiken :).

Skat! Skat! Skat!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• mjax
    • Registratie: September 2000
    • Laatst online: 21-04 17:49
    coubertin119 schreef op 16 July 2003 @ 11:53:
    Voor mijn game moet je dus een code kraken dmv het aanklikken van checkboxes. Een checkbox aan is een 1, een checkbox uit is een 0. Dus met 3 checkboxes kan je een code krijgen à la 101 oid. Het probleem is dus, hoe kan ik het beste de te bekomen code verstoppen/onleesbaar maken/wat je maar wilt zolang het niet simpel zichtbaar is. Nu staat ze gewoon rechtstreeks in m'n source, zoals chem al eens subtiel opmerkte vanmorgen :p.
    Misschien een domme opmerking, maar waarom genereer je geen random codes die gekraakt moeten worden? Dan hoef je ze ook niet harcoded in je source te zetten.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
    Ik zou zelf een simpele versleuteling schrijven. Het gaat om de gameplay.. niet om het winnen van de indivuele games.

edit: random is een nog beter idee ja ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Bosmonster op 16-07-2003 12:03 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• coubertin119
    @mjax: Ik was van plan zo'n 6 mogelijkheden per level te voorzien, en dan in een cookie op te slaan welk 'pad' je moet volgen. Want als jij dan level 6 uitgespeeld hebt kan iemand meteen die code overnemen, dat wil ik vermoeilijken door verschillende 'paden' per level te gebruiken. En dynamisch genereren zou wel frustrerend zijn, als je dan een tijdje geprobeerd hebt, je sluit de pagina, kan je helemaal opnieuw aan een nieuw soort code beginnen :). Lijkt mij te frustrerend en zoo moeilijk wil ik 't voor m'n spelers ook niet maken :p.

[ Voor 13% gewijzigd door coubertin119 op 16-07-2003 12:06 ]

Skat! Skat! Skat!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42544

Kan je mij ook inschrijven aub? tnx

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• WvdWest
    • Niet online
    Mag ik ook een spel insturen dat ik al heb geschreven, of moet het een nieuwe zijn? Verwacht niet dat ik ga winnen maar vindt het toch leuk om mee te doen.

I'm not a complete idiot - several parts are missing.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9542

coubertin119 schreef op 16 July 2003 @ 12:02:
    [...]En dynamisch genereren zou wel frustrerend zijn, als je dan een tijdje geprobeerd hebt, je sluit de pagina, kan je helemaal opnieuw aan een nieuw soort code beginnen :). Lijkt mij te frustrerend en zoo moeilijk wil ik 't voor m'n spelers ook niet maken :p.
    hoe zat dat ook weer bij JS? de randomizer neemt als seed geloof ik een datumtijd combinatie he? als je nou zelf de seed instelt (de vraag is dus of dat kan) zou je toch iedere keer dezelfde (random) reeks codes krijgen?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 9542 op 16-07-2003 12:24 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2935

Anoniem: 9542 schreef op 16 July 2003 @ 12:23:
    hoe zat dat ook weer bij JS? de randomizer neemt als seed geloof ik een datumtijd combinatie he? als je nou zelf de seed instelt (de vraag is dus of dat kan) zou je toch iedere keer dezelfde (random) reeks codes krijgen?
    Dat kan niet. Math.random() heeft geen argumenten...
    coubertin119 schreef op 16 July 2003 @ 12:02:
    En dynamisch genereren zou wel frustrerend zijn, als je dan een tijdje geprobeerd hebt, je sluit de pagina, kan je helemaal opnieuw aan een nieuw soort code beginnen :). Lijkt mij te frustrerend en zoo moeilijk wil ik 't voor m'n spelers ook niet maken :p.
    Bij Pacman moet je toch ook telkens opnieuw beginnen? :P

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• coubertin119
    Pacman heeft nog een béétje interactie, mijn spel is gewoon boxjes aanklikken. In principe is het nu àf, de levels zijn er, de basisfunctionaliteit is er, maar ik wil meer :). Wel fijn, op 3 dagen tijd je inzending afwerken :+.

Dan ga ik maar mijn eigen hash-methode schrijven, geen idee hoe het moet maar het lukt me wel 8)7. Tips zijn altijd welkom :)

[ Voor 4% gewijzigd door coubertin119 op 16-07-2003 15:38 ]

Skat! Skat! Skat!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
    WvdWest schreef op 16 July 2003 @ 12:10:
    Mag ik ook een spel insturen dat ik al heb geschreven, of moet het een nieuwe zijn? Verwacht niet dat ik ga winnen maar vindt het toch leuk om mee te doen.
    Dat zou een beetje lullig zijn niet? Iets insturen wat je allang gemaakt hebt.. Het tijdsaspect is namelijk een belangrijk onderdeel van de contest.

Het is voor ons niet of nauwelijks controleren, maar ik neem aan dat je doel niet is om de contest te verzieken met dingen die je al eerder geschreven hebt ;)

Laat even weten of je nog steeds mee wilt doen.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• WvdWest
    • Niet online
    Bosmonster schreef op 16 juli 2003 @ 12:50:
    [...]

Dat zou een beetje lullig zijn niet? Iets insturen wat je allang gemaakt hebt.. Het tijdsaspect is namelijk een belangrijk onderdeel van de contest.

Het is voor ons niet of nauwelijks controleren, maar ik neem aan dat je doel niet is om de contest te verzieken met dingen die je al eerder geschreven hebt ;)

Laat even weten of je nog steeds mee wilt doen.
    Als ik de contest wilde verzieken dan had ik de vraag niet gesteld en gewoon ingestuurd. Ik wil nog wel steeds meedoen. Moet alleen nog inspiratie vinden voor een leuk spel.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53174

schrijf mij ook maar in!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

McVirusS schreef op 16 juli 2003 @ 00:54:
    [...]

Lijkt mij niet dat dat is toegestaan, als het aan mij ligt tenminste niet. Ik vind dat je het helemaal zelf moet schrijven, zou het ook wel flauw vinden als Clay beehive zou gebruiken ;).
    Dit snap ik, maar toch wil ik even in de verdediging springen :)

Beehive (I en II) doen niets meer dan een omgeving aanbieden waar je tegenaan kan coden. Bij het maken van een game helpt het je dus niet bij het schrijven van de game logica, maar alleen bij het op het scherm toveren van html-elementen en het aanpassen van hun eigenschappen.

Ik was dus ook eigenlijk wel van plan Beehive II in te zetten ja. Aan de ene kant kan ik goed begrijpen dat dat flauw is; het wordt voor mij wel erg makkelijk om vanalles over het scherm heen te gooien en hippe dingen te doen. Verder heb ik die lib inderdaad al liggen, dus ergens kan ik het hele dhtml aspect van de contest achter me leggen, en me meteen op de game logica storten.

Aan de andere kant kan iedereen wel tegen het dom aancoden en html elementen maken en aanpassen, haal de w3 specs erbij en je weet alles. Het idee is juist dat je met dhtml een leuke game maakt, en daar helpt een lib je ook niet mee.
    Verder heb ik em zelf geschreven :D Dan zou ik het flauw vinden als ik iets wat ik zelf heb gemaakt niet mag gebruiken. Het zou me ook niet verbazen als anderen een eigen dhtml lib hebben gemaakt. Ik wil hem ook wel aan de kant leggen en wat anders verzinnen, maar ik zal er dan toch een dhtml app'je onderleggen om de html en css dingen te "abstraheren", zo ben ik gewend te dhtml'en.
    Qua code zou dat niet echt gaan verschillen, aangezien ik het best tof vind hoe het nu werkt en ik niets beters zou weten te maken. Dat zou de geboorte van Beehive III inluiden terwijl II nog niet af is :D

Wat ik dan wil voorstellen voor de contest is dat ik alle extra's eruit halen, dat het dus puur een kale DOMlib wordt die niets anders doet dan een wrapper om een html element leggen. Qua game logica gaat het dan (en kan het ook) niets doen.
    Mag het zo dan wel? of spreekt de jury haar veto uit? :)

Dus ik snap dat het misschien flauw gevonden kan worden, maar snap mijn situatie aub ook :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Ik snap uberhaupt niet wat er tegen zou zijn, Clay. API's en libs zijn er om het leven makkelijker te maken en als deelnemers betere games maken met (zelfgemaakte of externe) API's of libs juich ik dat alleen maar toe. Uiteindelijk is dat toch niet het meest indrukwekkende gedeelte van de code, methinks.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• disjfa
    • Registratie: April 2001
    • Laatst online: 26-09-2024

disjfa

be

ik vind ook dat beehive wel gebruikt mag worden. mensen die m al een keer hebben gebruikt zouden anders zo`n zelfde soort functie maken om erbij te gebruiken :) dus waarom zou het niet mogen. alleen het jammere er dan aan is dat er wel wat code gepikt is dus wel wat in de beoordeling zou tegenkomen. dan heb je dus alleen maar meer uitdaging een nog leukere game te maken imho :)

ikzelf gebruik m verder niet omdat ik gewend ben vanaf nix te beginnen en zelf alles wil schrijven wat ik schrijf :) vooral als ik een lange tijd heb wat inelkaar te zetten. maar ieder zn meug he :)

disjfa - disj·fa (meneer)
    disjfa.nl

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
    Maar ja.. wat blijft er van DHTML over als je een API gaat gebruiken waardoor de DHTML-kenmerken van je afgenomen worden :P

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• oh,when?
    • Registratie: April 2000
    • Niet online

oh,when?

...

McVirusS schreef op 16 July 2003 @ 00:54:
    [...]
    volgens mij heeft Blues toch vorig jaar ook zijn eigen API gebruikt...waarom zou dat niet mogen?

"You're only as good, as what you did last week."

Acties:
    • 0 Henk 'm!

oh,when? schreef op 16 July 2003 @ 17:21:
    volgens mij heeft Blues toch vorig jaar ook zijn eigen API gebruikt...waarom zou dat niet mogen?
    Neehoor. Het DHTML-gedeelte was hardcoded.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• crisp
    • Registratie: Februari 2000
    • Laatst online: 23:34

crisp

Devver

Pixelated

Ik gebruik geen API's en al zou ik ze gebruiken, dan zou ik ze helemaal kaalslopen omwille van de snelheid. Het nadeel van een uitgebreide DHTML lib is meestal dat je toch een hoop overhead hebt. Voor veel toepassingen maakt dat niet zo uit, maar voor een arcade-spel lijkt het me dat dat wel degelijk uitmaakt; dan wil je toch zoveel mogelijk snelheid uit je code halen...

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 16-07-2003 18:06 ]

Intentionally left blank

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• r0bert
    • Registratie: September 2001
    • Laatst online: 18-04 23:52
    Lijkt me geen api's of libs, want dan haalt iedereen er van alles bij, en waar trek je dan de lijn ? En verder gaat het om de game, dus lijkt me dat je alleen game gerichte code gaat schrijven en geen eigenlijk onnodig gedoe daaromheen (wat in libs natuurlijk wel zo zal zjin)

Maarja, iedereen doet maar waar ie zin in heeft ja :P Dat doe ik ook :P Ik begin lekker met een leeg scherm, geeft me veel meer voldoening ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• coubertin119
    r0bert schreef op 16 July 2003 @ 18:58:
    Lijkt me geen api's of libs, want dan haalt iedereen er van alles bij, en waar trek je dan de lijn ? En verder gaat het om de game, dus lijkt me dat je alleen game gerichte code gaat schrijven en geen eigenlijk onnodig gedoe daaromheen (wat in libs natuurlijk wel zo zal zjin)

Maarja, iedereen doet maar waar ie zin in heeft ja :P Dat doe ik ook :P Ik begin lekker met een leeg scherm, geeft me veel meer voldoening ;)
    Ik schrijf dan weer eerst gewone standaardfuncties, zoals voor het uitlezen van cookies en daarna ga ik deze gebruiken in het uitwerken van nieuwe functies specifiek voor de game, achja, iedereen doet 't op zijn manier :).

Ik heb ook geen idee wat libs of api's zijn :X, maar wmb moet je volledig van 0 beginnen met coden, zonder het gebruik van functies die je daarvoor al geschreven had.

Skat! Skat! Skat!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Het lijkt mij niet echt een probleem als je het gebruik van prefab meuk toelaat, mits het geen complete game is. Wel hoort de deelnemer even aan te geven welk deel van de code als uitgangspunt is genomen. Zo kan de beoordeling van het techniek gedeelte worden aangepast naar ieder's eigen inzicht.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
    WIPje :P: http://www.xs4all.nl/~pcvandam/files/dhtml/

(cursortoetsen om te vliegen ;))

[ Voor 26% gewijzigd door Bosmonster op 16-07-2003 20:12 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• coubertin119
    Geen idee of het standaard is of niet, maar ik alle Landers die ik ooit gespeeld heb wordt de pijltjestoets naar beneden gebruikt :). Dit is lastig in ieder geval :p.

http://users.pandora.be/pieterbelmans/contest/contest.html mijn prachtige *kuch* bèta inzending :). Veel code op 't gebied van cookies moet ik nog aan de gang zetten, maar das bijzaak tot ik m'n hash heb ontwikkeld. (En ik ben me er van bewust dat de oplossing recht in de source staat :+).

Als mensen nog ideeën hebben om 't geheel iets spannenders te maken mag je 't altijd melden, want dit is eerlijk gezegd oersaai :).

[ Voor 20% gewijzigd door coubertin119 op 16-07-2003 20:20 ]

Skat! Skat! Skat!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
    Besturing is ff wennen... maar dit leek me toch wel het meest logische. Naar boven is naar boven, naar rechts is naar rechts, etc :)

Wat betreft je game.. wat moet ik doen? Gewoon alle combinaties proberen of is er ook nog een manier om erachter te komen wat de combinatie is? Soort mastermind zeg maar die aangeeft hoeveel je er goed hebt en op welke posities enzo :)

(Verder kreeg ik een javascript foutmelding toen ik hem goed had. En is de alert irri, die moet je elke keer wegklikken :))

[ Voor 63% gewijzigd door Bosmonster op 16-07-2003 20:22 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• coubertin119
    Bosmonster schreef op 16 July 2003 @ 20:20:
    Besturing is ff wennen... maar dit leek me toch wel het meest logische. Naar boven is naar boven, naar rechts is naar rechts, etc :)
    Als je nu een optietje daarvoor inbouwt is je game nóg beter éh :p.

Skat! Skat! Skat!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• BtM909
    • Registratie: Juni 2000
    • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

D#mn, je game staat al 15 minuten te preloaden op ship.gif / ship_left.gif / shift_right.gif :(

:+

of ben je bezig aan de site :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
    You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
    I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
    Hmm.. preloader beetje fucked denk ik :)

welke browser gebruik je?

(preloader is beetje aangepast trouwens.. misschien istie nu beter)

[ Voor 34% gewijzigd door Bosmonster op 16-07-2003 20:42 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• BtM909
    • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

W2K SP3 + pre-sp4 hf's, IE 6.1 & post sp1 hf's

:P

[ Voor 8% gewijzigd door BtM909 op 16-07-2003 20:42 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• WvdWest
    • Niet online
    Moet het een zelf verzonnen spel zijn of mag je ook een bestaand spel maken?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• coubertin119
    Mag een bestaand spel zijn, zolang het maar een zelf geschreven spel is. En extra features in bestaande spelletjes maken 't natuurlijk nog leuker! :).

Skat! Skat! Skat!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• WvdWest
    • Niet online
    Ok dan is het goed. Ik ben namelijk niet zo creatief in het bedenken van spellen. ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39303

@Bosmonster

Voor een begin ziet het er niet slecht uit, leuk die gravitatie kracht :)

Hoelang ben je er al mee bezig geweest?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• André
    • Registratie: Maart 2002
    • Laatst online: 14:48

André

Analytics dude

Het meest irritante vind ik dat ik geen idee heb WAT ik moet maken. Hoe zijn jullie aan ideen gekomen?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32071

@Bosmonster,

Hij ziet er al goed uit zeg! Misschien is het leuk dat het schip ook terugkaatst als die tegen de muur aanbotst, of is dat nog de bedoeling?
    De code ziet er ook erg netjes en erg OO uit. Dat is iets wat ik eigenlijk ook zou moeten doen.

Ik ben trouwens bezig met een badminton-spelletje. Ik hoop dat het wat wordt voor eind augustus. Dat was iets wat ik altijd al van plan was, dus dit was een mooie aansporing om er eens aan te beginnen.
    Ik denk dat ik het voorlopig wel bij een 2-D versie laat. :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• HunterPro
    • Niet online
    Laat ik het zo zeggen: het laten inspireren door een lib vind ik niks mis mee, zorg dan wel voor je eigen creatieve invulling en gebruik van een bepaald deel van die lib; ik wil dus geen beehive en consorten 1 op 1 geinclude zien :) geef er een beetje een draai aan, het is namelijk bedoeld om van te leren, niet om droog andermans code toe te passen :)

(reden: als je de code zo kunt verbouwen dat ie echt 'van jou' is, ken je de code en (vooral) begrijp je de code. Iets wat naar mijn mening toch een belangrijk onderdeel van deze contest is: leren :) (ja ik ben erg didactisch opgesteld :P)

[ Voor 25% gewijzigd door HunterPro op 17-07-2003 00:41 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ik zit me eigenlijk suf te pracciseren(?) hoe ik het beste een 2D wereld zo klein en handig mogelijk in een level array kan zetten. Die array moet uiteindelijk overeenkomen met de achtergrond die ik wil gebruiken, met als verschil dat de wereld zelf kan veranderen (maar dat los ik wel op met losse overlays).
    Een level kan ik natuurlijk in brokken van 4x4 opdelen (beschrijving past in 1 byte dan), maar voor pixelprecisie moet ik dan aardig wat afvragingen gaan doen voor de bewegende elementen, laat staan dat ik dan nog dingen wil toevoegen als 'hard material', 'soft material'.
    Voor de rest krijg ik het wel voor mekaar dat de lemmings precies doen wat ik wil; 50 of meer lemmings is performance technisch geen probleem; alleen de interactie met de wereld zelf baart me zorgen...

Intentionally left blank

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• HunterPro
    • Niet online
    inderdaad lastig; is het geen idee om de belangrijkste informatie in een kleur op te slaan? Dus wit bijvoorbeeld is muur, en grijs is niet-doorgraafbare muur, etc? En dat dan realtime (on colission) testen? Of is dat teveel werk?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

HunterPro schreef op 17 July 2003 @ 01:13:
    inderdaad lastig; is het geen idee om de belangrijkste informatie in een kleur op te slaan? Dus wit bijvoorbeeld is muur, en grijs is niet-doorgraafbare muur, etc? En dat dan realtime (on colission) testen? Of is dat teveel werk?
    Het is praktisch onmogelijk om met een pixel-precies grid te werken; dan worden de levels gewoon te groot. Dat kan je wel doen bij bijvoorbeeld Tetris waar je gewoon een predefined grid hebt die niet zo heel groot is. Met lemmings die zich per pixel bewegen wordt het grid al te groot, dus moet je het inpakken. Voorbeeld:
    JavaScript:
    1
    2
    3
    4

var level1 = array[];
    level1[0]  = ('|--------|');
    level1[1]  = ('|        |');
    level1[2]  = ('|--------|');

simpel gezegd kan een poppetje zich nu alleen in level1[1]{1} t/m level[1]{7} bewegen. Wil je dit echter pixelprecies maken dan is dit niet voldoende; je hebt meer detail nodig in je beschrijving. Maar een detailering op pixel-niveau kost je hoogte x breedte aan bytes minimaal (+ extra's). Ik wil dit dus compressen zonder alteveel afvragingen per poppetje...

Intentionally left blank

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
    crisp: Waarom niet Lemmings in een tile-based omgeving? Het hoeft toch geen exacte kopie te zijn :)
    Anoniem: 32071 schreef op 17 juli 2003 @ 00:25:
    @Bosmonster,

Hij ziet er al goed uit zeg! Misschien is het leuk dat het schip ook terugkaatst als die tegen de muur aanbotst, of is dat nog de bedoeling?
    De code ziet er ook erg netjes en erg OO uit. Dat is iets wat ik eigenlijk ook zou moeten doen.
    Uiteindelijk valt er niet veel te kaatsen.. dan ben je namelijk dood.. vandaar dat er geen bouncing in zit :)
    Anoniem: 39303 schreef op 16 July 2003 @ 22:00:
    @Bosmonster

Voor een begin ziet het er niet slecht uit, leuk die gravitatie kracht :)

Hoelang ben je er al mee bezig geweest?
    Paar uurtjes.. voornamelijk prutsen om een realistische gravitatie enzo te krijgen.

Momenteel heb ik het getest onder IE6 en Mozilla 1.4 op zowel een WinXP en Win2K bak en op beiden heb ik geen problemen met het cachen van images. CPU usage is de negeren (vaak zelfs 0% op een P4-1.7).

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 17-07-2003 09:06 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• coubertin119
    Het kan wel handig zijn moest je vliegtuigje/raketje blijven staan waar het begint met te staan als je de pagina laadt, en pas begint te vallen als je op een of andere toets hebt gedrukt. :)

En hoe kan ik hier in godsnaam nog proberen niet laatste te eindigen :X

Skat! Skat! Skat!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

crisp schreef op 17 July 2003 @ 01:26:
    [...]

Het is praktisch onmogelijk om met een pixel-precies grid te werken; dan worden de levels gewoon te groot. Dat kan je wel doen bij bijvoorbeeld Tetris waar je gewoon een predefined grid hebt die niet zo heel groot is. Met lemmings die zich per pixel bewegen wordt het grid al te groot
    Tilebased kan ook 'lijken' op pixelprecies. Als je gebruik maakt van goed gekozen gfx voor de tiles zien alleen programmeurs het verschil ;) Je kan bijvoorbeeld gebruik maken van 'overgangen' tussen tiles.

JavaScript:
    1
    2
    3
    4
    5
    6

var level1 = array[];
    level1[0]  = ('|--------|');
    level1[1]  = ('|/~~~~~~\|');
    level1[2]  = ('|:      :|');
    level1[3]  = ('|\~~~~~~/|');
    level1[4]  = ('|--------|');

Waarbij de ~, /, \ en de : alleen verschillen van de lege ruimte qua gfx, als je begrijpt wat ik bedoel. Je levels worden wel groter, maar blijven toch goed beheersbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 2935 op 17-07-2003 09:18 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Carnifex
    • Laatst online: 18-04 21:16

Carnifex

auch

Dit wordt nog grappig. Ik heb nog niet veel meer ervaring met DHTML dan het aanpassen van CSS met javascript of het laten veranderen van een menu-plaatje bij een onmouseover :P. Gelukkig heb ik ook een beetje java ervaring, dat zal er wel op lijken.
    Maar nog anderhalve maand de tijd, dus tijd genoeg om eea te leren ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
    Het moge duidelijk zijn overigens dat animaties e.d. niet echt lekker werken in DHTML als je je cache uitzet (met name in IE).

Voor dat je bugs gaat melden zet dus eerst ff je cache op 'automatisch', want anders is het geen doen ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• coubertin119
    Mijn game heeft geen animatie, dus aan de cache ligt het al zeker niet ;).
    Maar wat wel het probleem is dus.

Mijn game is gebaseerd op checkboxes, en om het geheel wat dynamischer te houden heb ik er levels ingebouwd. Dit stukje code zorgt voor het neerschrijven van die checkboxes.
    JavaScript:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20

function checkboxWrite()
        {
            gameLevel = levelGET()
            if(!gameLevel)
                {
                    setCookie('gameLevel', '1')
                    gameLevel = 1
                }
            form = document.createElement('form')
            form.setAttribute('name', 'spel')

for(i = 0; i <= gameLevel; i++)
                {
                    check = document.createElement('input')
                    check.setAttribute('type', 'checkbox')
                    check.setAttribute('name', 'box')
                    form.appendChild(check)                         
                }
            document.body.appendChild(form)
        }

Werkt als een banaan op olifantenpoten :p in Phoenix, Mozilla en Opera. Alleen IE6 werkt tegen, de checkboxes komen er op de juiste manier, alleen het aanspreken van de form gaat compleet de mist in. Van zodra ik document.forms['spel'].elements.length doe geeft hij een error: forms.spel.elements is leeg of geen object.
    IE6 kan dus geen met createElement gecreëerde forms aanspreken of doe ik iets erg doms fout?

Skat! Skat! Skat!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
    Geef de form een id en roep hem aan met document.getElementById() :) Als je via DOM werkt, doe het dan ook volledig via DOM.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Bosmonster schreef op 18 July 2003 @ 15:05:
    Geef de form een id en roep hem aan met document.getElementById() :) Als je via DOM werkt, doe het dan ook volledig via DOM.
    Waarom een id geven? Zorg gewoon dat je een variabele hebt met een referentie naar het object, dat is nog tig keer sneller ook. (gewoon de variabele form dus, in bovenstaande stukje code)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
    @Cheatah: omdat ie dat niet vroeg ;) Als je functie het verder niet ondersteunt is het soms makkelijk om op zo'n manier je elementen door te geven. Verder is een lookup-time van een enkele GetEleById() te verwaarlozen. Om te zeggen dat het tig keer sneller is is dus ietwat overdreven (ok 0.000001 seconde is 'tig' keer sneller dan 0.000003 seconde :P)

Als we dan toch bezig zijn... declareer je variabelen met var, want nu maak je allemaal onnodige globale variabelen :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• coubertin119
    Dank je voor de tip(s), het werkt nu :).

En ik doe het op de manier van Cheatah ;)

Skat! Skat! Skat!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86146

Een spel (Tetris, Breakout, arcade/adventure/action/simulation style game)
    Moet het perse een spel uit een van deze genres zijn? Je kan aan de hand van mijn icon wel raden welk spel ik liever zou maken.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• HunterPro
    • Niet online
    Anoniem: 86146 schreef op 18 juli 2003 @ 22:35:
    [...]

Moet het perse een spel uit een van deze genres zijn? Je kan aan de hand van mijn icon wel raden welk spel ik liever zou maken.
    als het maar leuk is en de gameplay goed :) (coubertin maakt ook iets van een soort vaag 'vink-het-vakje' dus dat zit wel snor :+ :P)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• coubertin119
    HunterPro schreef op 18 July 2003 @ 22:56:
    [...]

als het maar leuk is en de gameplay goed :) (coubertin maakt ook iets van een soort vaag 'vink-het-vakje' dus dat zit wel snor :+ :P)
    Mijn vaag 'vink-het-vakje' is al wel goed bevonden door twit éh :p. En mijn messages als 't fout is zijn 1337 :Y)

Maar maak gewoon wat je wil, volgens mij maakt 't niks uit :).

Skat! Skat! Skat!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
    Nope wat mij betreft niet.. zolang het maar een spel is en dus leuk om te spelen ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86146

Ok, ik doe ook mee!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Op zich is het idee om sokoban na te maken in JS wel gaaf, net zoiets als crisp die lemmings namaakt. (Al is lemmings natuurlijk wel iets moeilijker)

Ik ben wel blij met de tijd waarin de wedstrijd klaar moet zijn, ik ben nu 2 dagen bezig en heb een volledig werkende game staan. Nu kan ik me helemaal richten op extra features (bugs 8)7 ) en poespas _/-\o_

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• HunterPro
    • Niet online
    Hierbij mijn inzending voor de DHTML Contest 2003. Ik hoop dat jullie voor een n00b als mij een beetje hartelijk zijn :> O+

Vette graphics, ultieme gameplay, snelle laadtijd, en compatible met alle browsers (getest op IE).

Ook overduidelijk gecomment. En duidelijke variable-names gebruikt.

http://www.mediatoko.nl/vinkhetvakje.html

Hij lijkt makkelijk, maar is lastiger dan ie er uit ziet! :)

overigens McVirusS bedankt voor de inspiratie :*

[ Voor 21% gewijzigd door HunterPro op 20-07-2003 00:05 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• HunterPro
    • Niet online
    ow wacht, ik ben natuurlijk jury :( fok fok fok

en ik maar denken hiermee te gaan winnen :@

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Soultaker
    • Laatst online: 19:46
    Bug report: als ik 'm met tab-spatie aanvink, zegt 'ie nog steeds dat ik een spastische debiel ben. :(

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• _Jeffrey_
    • Registratie: Maart 2003
    • Niet online
    Even een vraag:

Mag je graphics die je 'gevonden' hebt gebruiken, of moet je persee alles zelf maken?
    Ik ben zelf niet zo'n held op het grafisch gebied.
    Ik ben bang dan m'n spel minder 'leuk' wordt als ik de graphics zelf moet maken ( want wie wil nu een spel met slechte graphics spelen? ).

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• HunterPro
    • Niet online
    Soultaker schreef op 20 July 2003 @ 00:07:
    [...]

Bug report: als ik 'm met tab-spatie aanvink, zegt 'ie nog steeds dat ik een spastische debiel ben. :(
    ben je toch ook? :P (je kan nooit het ding aanvinken met spatie-tab, simpelweg omdat als je 'm daarmee selecteert, hij zichzelf weer deselecteert :))

[ Voor 24% gewijzigd door HunterPro op 20-07-2003 00:12 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Soultaker
    HunterPro schreef op 20 July 2003 @ 00:10:
    ben je toch ook? :P (je kan nooit het ding aanvinken met spatie-tab, simpelweg omdat als je 'm daarmee selecteert, hij zichzelf weer deselecteert :))
    Ja maar, hij is dan al geselecteerd geweest dus ik heb gewoon gewonnen! Waar zie ik m'n score? :P

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Soultaker
    crisp schreef op 17 July 2003 @ 00:58:
    ik zit me eigenlijk suf te pracciseren(?) hoe ik het beste een 2D wereld zo klein en handig mogelijk in een level array kan zetten. Die array moet uiteindelijk overeenkomen met de achtergrond die ik wil gebruiken, met als verschil dat de wereld zelf kan veranderen (maar dat los ik wel op met losse overlays).
    Een level kan ik natuurlijk in brokken van 4x4 opdelen (beschrijving past in 1 byte dan), maar voor pixelprecisie moet ik dan aardig wat afvragingen gaan doen voor de bewegende elementen, laat staan dat ik dan nog dingen wil toevoegen als 'hard material', 'soft material'.
    Ik denk dat je in dit geval drie verschillende aanpakken kan gebruiken. De eerste zou kunnen zijn om je wereldbeschrijving te vereenvoudigen, door bijvoorbeeld alleen blokjes van 8x8 pixels tegelijk te coderen (en die zijn dan ook met z'n allen leeg, hard of zacht), of om alleen een 'skyline' van grond toe te staan (wat een beetje flauw is, natuurlijk, maar wel in een 1-dimensionale in plaats van 2-dimensionale array op te slaan).

Een tweede aanpak zou zijn om geen array met pixelwaarden te gebruiken, maar in een lege ruimte vormen te definiëren. Qua vormen kun je dan denken aan simpele rechthoeken, of ingewikkeldere vormen als polygonen en cirkels. Je bouwt je wereld dan op uit een (beperkt) aantal polygonen waartegen je test. Het nadeel is dat het dan erg lastig is om de wereld aan te passen, zonder dat je ontzettend ingewikkelde code krijgt om vormen op te splitsen en aan te passen. Deze aanpak zou prima geschikt zijn voor een statische wereld, maar voor een dynamische wereld kan ik 'm je niet aanraden.

Een derde aanpak zou het gebruik van een quadtree zijn. Daarbij maak je gebruik van de eigenschap van je levels dat pixels niet zomaar "at random" leeg, hard of zacht zijn, maar dat grote aansluitende gebieden van pixels dezelfde waarde hebben. Je hoeft dan ook niet voor alle pixels de huidige waarde te onthouden, maar alleen voor grote vierkante gebieden van pixels. Het mooie van zo'n datastructuur zou zijn dat je 'm gewoon kunt benaderen als ware het een array van pixels (je kunt dus gewoon functies maken als: setPixel(x, y, inhoud), getPixel(x, y), en de implementatie abstraheren van de rest van je applicatie). Een nadeel is dat JavaScript volgens mij best vervelend is met efficiente geheugenallocatie, wat natuurlijk rottig is als je een quadtree op wilt bouwen.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
    Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pcvandam/files/gewonnen.gif

:P Nee ik heb niet gecheat :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Zeker met:

document.body.childNodes[i].checked = true; in je adressbar :P

[ Voor 156% gewijzigd door Bosmonster op 20-07-2003 16:54 . Reden: oops.. dat was de edit ipv de quote knop :P ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
    Anoniem: 14124 schreef op 20 July 2003 @ 16:09:
    Zeker met:

document.body.childNodes[i].checked = true; in je adressbar :P
    Nee geen cheaten zei ik :P Gewoon je venster heel klein maken.. hij kiest random lokaties voor de checkbox en na een paar keer valt ie meestal wel vlak onder je muiscursor dan ;)

Nog een nieuw wipje van mij op dezelfde locatie:

http://www.xs4all.nl/~pcvandam/files/dhtml/

Nu met wat hittesting. 2 soorten blokjes kan ik definieren. Landable en niet landable. Uiteraard heeft landable nog wel zo zijn eisen ;)

Code is nog vrij crap (inflexibel) maar daar ga ik pas aan werken als de engine helemaal klaar is. Als je dood bent gewoon ff refreshen.. zit geen herstart code in enzo :P

Het zou nu ook een stuk beter moeten werken voor mensen die hun cache uit hebben staan... al blijft het behelpen natuurlijk :/

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 20-07-2003 16:55 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
    23 deelnemers en niemand die vragen/ideeen post? :P

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• BtM909
    • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik ben nog steeds aan het bedenken wat ik ga maken O-)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Soultaker
    Bosmonster schreef op 20 July 2003 @ 16:54:
    Nog een nieuw wipje van mij op dezelfde locatie:

http://www.xs4all.nl/~pcvandam/files/dhtml/

Nu met wat hittesting. 2 soorten blokjes kan ik definieren. Landable en niet landable. Uiteraard heeft landable nog wel zo zijn eisen ;)
    Werkt goed! Ik dacht eerst dat ik nergens kon landen, maar het blijkt dat je gewoon héél voorzichtig moet zijn... :P

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Je moet alleen niet van onderaf door het linker groene blokje vliegen, dan is landen wel héél makkeljik namelijk ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• coubertin119
    Hehe, klein bugje ontdekt Cheatah :p.

Vragen heb ik ni, want mijn game is zo simpel dat ik alles al weet :p.

Alleen zoek ik nog thema's om styles/checkboxes rond te maken. Dus je kiest een style, en dan krijg je andere vorm van checkboxes (heel stiekem zijn 't labels, niet voort vertellen :p).
    Ik heb al:
    • jungletheme• smiley's• hackingtheme• muziektheme
    Nog ideetjes? :)

En omdat Bosmonster 't zo lief vraagt, stel ik nóg een vraag :p.

Ik heb om 't game toch iets interessanter te maken variabele meldingen als je een foute code probeert, alleen is dat soms zo vreselijk moeilijk om er nog te bedenken als je er zelf al 15 bedacht hebt, dus, * coubertin119 kijkt liev naar heel GoT om nog van die meldingetjes te posten :)

een paar voorbeeldjes:
    wrongMessages[10] = 'mijn kleine teen denkt sneller dan jou'
    wrongMessages[11] = 'tegen de tijd dat jij mijn raadsel hebt opgelost is me computer vastgelopen'
    wrongMessages[12] = 'weet je, je kan altijd stoppen met proberen als t toch niet lukt'

Skat! Skat! Skat!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
    • Registratie: Januari 2001
    • Laatst online: 22:33
    * Mithrandir heeft nog even geprobeerd en is het met coubertin119 eens dat Bosmonster's controls verkeerd om zijn... Omlaag knopje moet omhoog betekenen ;)

Verbouwing

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
    Mithrandir schreef op 22 July 2003 @ 22:18:
    * Mithrandir heeft nog even geprobeerd en is het met coubertin119 eens dat Bosmonster's controls verkeerd om zijn... Omlaag knopje moet omhoog betekenen ;)
    Geen idee wat jullie logica hiervan is.. maar bij mij is pijltje naar boven naar boven.. En dit is ook zo in alle andere versies van het spel :? Om er maar wat te noemen:

http://games.kewbee.de/SpaceTaxi/index.php
    http://www.gamemakers.de/starcab/
    http://www.spech.de/index.php?game=airtaxi

Misschien dat jullie de originele Lunar Lander bedoelen, maar hierin had je een speciale knop om gas te geven (in veel emulaties dus spatie ofzo), maar heb geen versie kunnen vinden waarin naar beneden naar boven was :P
    Anoniem: 26306 schreef op 22 July 2003 @ 18:57:
    Je moet alleen niet van onderaf door het linker groene blokje vliegen, dan is landen wel héél makkeljik namelijk ;)
    Hmm :) Gaak ff fixen.. foutje in de landings-hit-test :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• coubertin119
    Ik heb een versie van Lander uit 1990, waar een copyright opstaat van TMA. Versie 1.1 is 't. En toen hij nog werkte was het echt met pijltje naar beneden gas geven, wil dus zeggen, de brander oid die naar onder gericht is moet vlammen :). Dat links/rechts gedoe was een optie, dus je kon op mijn, correcte manier werken, of op die van jou, die dus fout is :p.
    Bosmonster: bouw er dan een optie in, dat je op mijn/Mithrandirs manier kan en op die gare manier die jij bedacht hebt :p

Zo, die zit er in WvdWest :), dank je

Die messages waren originele messages van HyMz en |N|evermind, de spelfouten eruit halen vernaggelt de "magie" die er in zit :p

[ Voor 35% gewijzigd door coubertin119 op 23-07-2003 09:39 ]

Skat! Skat! Skat!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• WvdWest
    • Niet online
    coubertin119 schreef op 22 juli 2003 @ 19:15:
    een paar voorbeeldjes:

wrongMessages[10] = 'mijn kleine teen denkt sneller dan jou'
    wrongMessages[11] = 'tegen de tijd dat jij mijn raadsel hebt opgelost is me computer vastgelopen'
    wrongMessages[12] = 'weet je, je kan altijd stoppen met proberen als t toch niet lukt'
    Message 10 moet zijn "... sneller dan jij"
    Message 11 moet zijn "... mijn computer ..."

Een mooie uitspraak van van Gaal
    "Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom?"

[ Voor 47% gewijzigd door WvdWest op 23-07-2003 09:36 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
    coubertin119 schreef op 23 July 2003 @ 09:31:
    Ik heb een versie van Lander uit 1990, waar een copyright opstaat van TMA. Versie 1.1 is 't. En toen hij nog werkte was het echt met pijltje naar beneden gas geven, wil dus zeggen, de brander oid die naar onder gericht is moet vlammen :). Dat links/rechts gedoe was een optie, dus je kon op mijn, correcte manier werken, of op die van jou, die dus fout is :p
    Ik kon inderdaad kiezen tussen het besturen van de branders (links = rechts, rechts = links, beneden = boven), maar dat maakt de besturing voor mensen die jouw versie van Lander niet kennen een stuk lastiger ;) Dus heb ik gekozen voor 'normale' controls.. dus links=links, rechts=rechts en boven=boven.

Blijkbaar ben ik niet de enige die dit logischer vond anno 200* (zie voorbeelden Spacetaxi).

edit: Ok... land-probleempje opgelost... zoals je in de nieuwe versie kunt zien kun je zelfs niet meer door een 1 pixel lijntje :)

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 23-07-2003 09:48 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Ik wou eerst wel een WIP'je posten maar ik ben in 1 avond al veels te ver. Dan moet ik eerst mijn game strippen wil ik een WIP kunnen posten. De naam van mijn game doet al vermoeden waar het om gaat: AsTris :P

De basis is nu helemaal klaar, nu kan ik bezig met de extra features. Ik wil het zo nieuw maken als het kan. Want een gewone Tetris kennen we zo langzamerhand wel.

Oh shit, hij moet ook werken in Mozilla natuurlijk. Zal denk/hoop ik geen problemen opleveren.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Je kan ook screens posten :)

* Clay is ook al redelijk ver.
    Zal ff kijken of ik vanavond wat teaser screens kan posten :+ Afhankelijk van hoe snel ik klaar ben ga ik dnek ik gewoon nog een game maken ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
    Clay schreef op 23 July 2003 @ 12:07:
    Je kan ook screens posten :)

* Clay is ook al redelijk ver.
    Zal ff kijken of ik vanavond wat teaser screens kan posten :+ Afhankelijk van hoe snel ik klaar ben ga ik dnek ik gewoon nog een game maken ;)
    Ik zoek nog level-designers :P

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• coubertin119
    Als ik een dagje wérk aan m'n game ipv te lullen in IRC, muziek te beluisteren en ieder halfuur een regel code te typen is m'n game àf. Wie weet maak ik nog wel een Stratego, alleen heb ik geen flauw idee hoe ik een AI maak in JS :p

Wordt je game ook beoordeeld op de kwaliteit van je afbeeldingen? Want animated gifs maken van aapjes die uit bomen klauteren is niet echt m'n specialiteit :X

Skat! Skat! Skat!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
    • Laatst online: 22-08-2020
    Waarom maak je geen multiplayer stratego, ben er nu zelf mee bezig in MX. Ben groot fan van Dominate maar sinds je hiervoor moet betalen zie ik graag varianten hierop, misschien ook een DHTML versie?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64462

Ik wil ook wel meedoen :)
    Hier is een preview.. werkt nog niet helemaal perfect. De bedoeling is dat het een 3d pacmankloon wordt.
    http://www.countertrack.com/pacman/

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• BtM909
    • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Anoniem: 64462 schreef op 23 July 2003 @ 16:12:
    Hier is een preview.. werkt nog niet helemaal perfect. De bedoeling is dat het een 3d pacmankloon wordt.
    :| Holy F#ck.....

Nice man _/-\o_ (puur kijkend naar performance :+)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• coubertin119
    OMG, das ni meer normaal, maar ik vind geen monstertjes :'( . En het is ook retesloom, maar enorm mooi :)

Ik zal wel een Stratego gamepje schrijven, alleen die AI lukt me toch waarschijnlijk niet :).

[ Voor 13% gewijzigd door coubertin119 op 23-07-2003 16:20 ]

Skat! Skat! Skat!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• oh,when?
    • Registratie: April 2000
    • Niet online

oh,when?

...

BtM909 schreef op 23 July 2003 @ 16:15:
    [...]

:| Holy F#ck.....

Nice man _/-\o_ (puur kijkend naar performance :+)
    doet me een beetje denken aan Wolfenstein 5K :)

"You're only as good, as what you did last week."

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
    oh,when? schreef op 23 July 2003 @ 16:20:
    [...]
    Dies vet ja.. alleen de toetsencombinatie voor besturing is voor mij zo goed als onmogelijk :P (gebroken toetsenbord en kom dus met links bijna niet aan de rechterkant van mn toetsenbord :P) Jammer dat ie niet gewoon iets 'gebruikelijkers' genomen heeft zoals WASD.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
    Ik zou wel wat aan je code doen trouwens.. die is nu onleesbaar (zie Contest-eisen). Als we je code niet kunnen lezen is het beoordelen op techniek een sutk lastiger ;)

Enniwee.. Je was nog niet ingeschreven.. Dit is toch niet iets waar je al maanden mee bezig was toch? :P

Acties:
    • 0 Henk 'm!

oh,when? schreef op 23 July 2003 @ 16:20:
    [...]
    Dit is alleen een hele andere oplossing. Het raycasten werkt hetzelfde, denk ik, maar W5K rendert een XBM-image en update die telkens. Zo te zien lost Tjabber het met een grote tabel op waarvan elke cel een pixel is. Heel slim, had niet gedacht dat dat zo goed zou werken!
    _/-\o_
    Pagina: 1 2 ... 9 Laatste