Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Darkman schreef op 26 June 2003 @ 15:46:
[...]
hehe, ik weet niet of het wel zo veel met muziekliefhebben te maken heeft... lijkt eerder richting een "lichte" obsessie te gaan voor ons scarp, wie in no-time, laten we zeggen een jaarm, over gaat van een comlete 600 s3 serie + een THX select receiver en dan overstapt op Rotel ( "effe") en dan nu ineens de nautilus serie van B&W, tja die pompt er echt AL zijn geld in. Natuurlijk mag iedereen zelf weten wat hij doet, maar ik ga liever ook even op vakantie etc ;).

ALs je geen muziekliefhebber zou zijn en je pompt toch zo veel geld in je set, dan zou er toch iets niet helemaal 100 zijn ;)
* Scarp is al 4 jaar niet op vakantie geweest.

Maar genoeg over mij en het geld wat ik ervoor heb uitgegeven. Sommige mensen kopen een laptop van 1500 euro, ik koop daar een speaker van. Sommige gaan voor 1000 euro op vakantie, ik geef dat aan mijn hobby uit. etc etc.

Feit blijft dat ik nu echt tevreden ben met de front speakers en center. Hier doe ik niets meer aan. Qua eindversterking op de fronts ben ik ook tevreden. Ik heb bij die dingen geen gevoel meer van "dat kan beter, dat wil ik beter" (uiteraard kan het altijd beter, maar tegen een te hoge prijs). Verbeteringen kunnen altijd en die zullen ook nog wel komen, maar genoeg nu.

Dus ... on with business please en genoeg over mij ... ik zal nog wel binnenkort wat andere foto's posten. D'r komt ook nog steeds een subwoofer aan (svs pc plus 20-39), helaas duurt het wat langer dan gehoopt.

quote:
Dus ... on with business please en genoeg over mij ... ik zal nog wel binnenkort wat andere foto's posten. D'r komt ook nog steeds een subwoofer aan (svs pc plus 20-39), helaas duurt het wat langer dan gehoopt.
Moeten we het nou wel of niet over je hebben ;)

Athlon XP 2800+ Barton / Asus A7N8X Deluxe Rev. 2.0 / 2 x 1Gb Corsair PC3200 / Aeolus 6800XT / Hitachi 160 Gb S-ATA / Hitachi 250 Gb S-ATA / NEC ND-3500 / Asus 16x48x DVD / Spire Whisper Rock IV / 2x Papst 8412 N/2GML

Laten we het over de hardware hebben :) Eens kijken of ik geen SVS in mn setup kan Photoshoppen, dan komt er hiet toch nog eens een plaatje te staan :D
Ik bedoelde genoeg over mij en m'n 'obsessie' :)

ff doorgaan met lullen over HT :)

electronica op mijn site

scarp ! ,
Voor 1000 euro raak je niet ver op reis hoor ;)
Hier nog een puntje dan: B&W P500. Heeft iemand die speakers al ooit gezien/gehoord ? Die bood de verkoper me vandaag ook aan, ze waren een beetje beschadigd maar volgens hem waren dit ooit heel erg populaire speakers. Weinig laag, veel detail en dus eigenlijk precies wat ik zoek.
Op de B&W site staat bij de discontinued models wel de P5.

quote:
seq_uence schreef op 26 June 2003 @ 16:15:
Mooi spul allemaal !

Ik heb een week geleden mijn hifi set (Onkyo versterker, cd-speler en tuner + Elac 80 speakers) ingeruild voor een JVC QP112AL Home Cinema setje.

Hoewel ik me terdege besef dat dit geen vergelijk is qua geluidskwaliteit, vind ik de set best goed klinken. Voor het beeld zorgt een 63cm Philips TV (4:3)

Waar het mij ook om ging is de voorwaarde dat e.e.a. geen opvallende plaats in de woonkamer mag innemen, en met de kleine speakers van die set lukt dat aardig.

Plaatje:

[afbeelding]
Ik heb dezelfde.. moet zeggen dat hij goed bevalt. Alleen een beetje lastig om alles goed in te stellen, is me nog niet helemaal naar tevredenheid gelukt. Ook is er een probleem wanneer ik tegelijktijd het geluid van mijn tv (bijpassende JVC breedbeeld) aan heb bij het afspelen van een DVD. Het geluid loopt niet helemaal synch. scheelt een paar ms, maar zorgt voor een 'blikkerig' geluid.

*** ze zei: "kom je vanavond ? er is niemand thuis ... ". Dus ik ging er heen en inderdaad, er was niemand thuis .... de trut ! *** Cursus rietdekken afgelast. Riet is ziek *** Gilette, the best Saddam can get!

P5 staat ook regelmatig op Ebay Duitsland en Engeland.

Athlon XP 2800+ Barton / Asus A7N8X Deluxe Rev. 2.0 / 2 x 1Gb Corsair PC3200 / Aeolus 6800XT / Hitachi 160 Gb S-ATA / Hitachi 250 Gb S-ATA / NEC ND-3500 / Asus 16x48x DVD / Spire Whisper Rock IV / 2x Papst 8412 N/2GML

Op zoek naar user icon...

quote:
Darkman schreef op 26 June 2003 @ 15:46:
[...]

hehe, ik weet niet of het wel zo veel met muziekliefhebben te maken heeft... lijkt eerder richting een "lichte" obsessie te gaan voor ons scarp, wie in no-time, laten we zeggen een jaarm, over gaat van een comlete 600 s3 serie + een THX select receiver en dan overstapt op Rotel ( "effe") en dan nu ineens de nautilus serie van B&W, tja die pompt er echt AL zijn geld in. Natuurlijk mag iedereen zelf weten wat hij doet, maar ik ga liever ook even op vakantie etc ;).

ALs je geen muziekliefhebber zou zijn en je pompt toch zo veel geld in je set, dan zou er toch iets niet helemaal 100 zijn ;)

Wat komt me dit bekend voor ;)

Denon 3802, DVD3800 binnen 2 mnd ingeruild, TI5000 binnen 6 mnd weg, voor mijn huidige set. Al met al binnen 8 mnd ;)

p.s. Ik ga wel op vakantie ;) (twee maal :7 )

1 game pc en 4 kantoor pc's

Hehe, blue-eyes, maar nu ben je wel tevreden toch? :)

The man with the plan

iets voor u, Dr. Strangelove?

Great minds think alike!

Ja, al gezien, helaas in zwart (heb zelf zilver).

quote:
Scarp schreef op 27 juni 2003 @ 08:35:
Hehe, blue-eyes, maar nu ben je wel tevreden toch? :)

De 1070 trekt de TIK boxen niet ;)

Daar moet een enkele 1090 per speaker aan! Of een 1090 en een 1095 (quad wire!)

:9~

ow ja ... dat moet nog.

Ik heb hem zelf ook

quote:
Blue Eyes schreef op 27 June 2003 @ 17:52:
[...]

De 1070 trekt de TIK boxen niet ;)

Daar moet een enkele 1090 per speaker aan! Of een 1090 en een 1095 (quad wire!)
Ik mag aannemen dat dat een grapje is he? Die Ti10K is vrij normaal aan te sturen hoor. Een NAD C320 speelt al heel erg mooi op die speaker (2x40watt) (ook hard zonder dat laag rare dingen gaat doen).

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

Is GEEN grapje. Aansturen is een, dat kan elke versterker, en idd de 1070 doet dat goed, maar er kan gewoon veel meer uitgehaald worden. En daar heb je, als ik bij Rotel wil blijven, de 1090 voor nodig. Maaaarrr.......... ik heb hier reeds een paar Bryston monoblokken gehad, dat geluid is bij mij blijven hangen. Maar ja, ik heb dan geen homogene set meer.... Moeilijk, moeilijk ;)

De brystons zijn beter dan de Rotels, en nog goedkoper ook, what to do... Maar eerst maar weer eens op geld wachten, we moeten eerst nog twee maal een weekje op vakantie naar Frankrijk!

tjemig... echt rot om op vakantie te moeten! :D

quote:
Stalkert schreef op 26 juni 2003 @ 18:30:
[...]

Ik heb dezelfde.. moet zeggen dat hij goed bevalt. Alleen een beetje lastig om alles goed in te stellen, is me nog niet helemaal naar tevredenheid gelukt. Ook is er een probleem wanneer ik tegelijktijd het geluid van mijn tv (bijpassende JVC breedbeeld) aan heb bij het afspelen van een DVD. Het geluid loopt niet helemaal synch. scheelt een paar ms, maar zorgt voor een 'blikkerig' geluid.
Ik zet het geluid van tv helemaal uit als ik de set aan heb, wat ik ook wel handig vind is de mogelijkheid om tv en video via de JVC afstandsbediening te bedienen.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

quote:
Maaaarrr.......... ik heb hier reeds een paar Bryston monoblokken gehad, dat geluid is bij mij blijven hangen. Maar ja, ik heb dan geen homogene set meer.... Moeilijk, moeilijk
Over homogeniteit qua aansturing tussen rears en fronts zou ik me niet zoveel zorgen maken... ik hoor het niet, en ik heb zowel in kwaliteit als in klankkleur echt grote verschillen tussen fronts en rears. Daarbij zal die Rotel het best goed op de rears, en met die Brystons wordt het echt feest op je fronts...

Met homegeniteit is set bedoelde ik meer op het uiterlijk, dus alles bijv. van Rotel.

Homegeniteit van speakers kan je wel degelijk horen. Ik hoorde het ook niet, tot dat ik alle speakers van een gelijke serie had gekregen. Met name met DVD-A kon ik het heel erg duidelijk horen.

Van speakers wel ja, maar van de versterking die erachter hangt? Ik niet, tenzij je van heel slecht naar heel goed gaat. Tussen fronts en rears is dat toch echt moeilijk te horen...

Reg. datum: 03 november 2002

quote:
Blue Eyes schreef op 27 June 2003 @ 20:47:
Maaaarrr.......... ik heb hier reeds een paar Bryston monoblokken gehad, dat geluid is bij mij blijven hangen. Maar ja, ik heb dan geen homogene set meer.... Moeilijk, moeilijk ;)

De brystons zijn beter dan de Rotels, en nog goedkoper ook, what to do... Maar eerst maar weer eens op geld wachten, we moeten eerst nog twee maal een weekje op vakantie naar Frankrijk!

Begin me nu niet serieus af te vragen of ik niet jou 3802 hier heb staan :+
Heb de mijne in januari gekocht bij org*pieeeeeeep* En heb ook die Bryston's ff bekeken om iets meer controle op de maggies te krijgen.

Leuk zaakje nietwaar? :)

Ik heb mijn 3802 bij je PIEP gekocht in september maar in December door verkocht aan de PIEP met drie hoofdletters. Misschien dat zij onderling doorschuiven ;)

Verander dat iets maar in gigantisch. ALs je bedoeld tov de Denon 3802........ De denon wordt zoek gespeeld door een Bryston. De bryston was alleen niet mooi om te zien en was 10 jaar oud, maar nog wel 10 jaar garantie (bryston geeft 20 jaar op de versterkers).

quote:
Dr. Strangelove schreef op 28 June 2003 @ 11:23:
Van speakers wel ja, maar van de versterking die erachter hangt? Ik niet, tenzij je van heel slecht naar heel goed gaat. Tussen fronts en rears is dat toch echt moeilijk te horen...
Daar kan ik wel met je eens zijn. Immers, er zijn weinig mensen die de zelfde zware speakers van de fronts ook als rear of surround hebben staan. De rear/surrounds zijn 90% van de gevallen stukken lichter, hebben dus ook een mindere versterker nodig.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws