Gathering of Tweakers

Quicksearch
The Power Within
Reg. datum: 15 augustus 2003

Mjoah, die dingen zorgen afaik voor stroom stabilisatie... het kan wel blijven werken, maar toch...

Mail Terw_Dan even als je nieuwe condensatoren nodig hebt ;) Die heeft ze wel, kan je ze solderen!
Reg. datum: 26 januari 2000

Ik vind dat solderen wel leuk. Als je dat mobo toch in de kliko wil mikken, stuur 'm dan naar mij dan kan ik weer een uurtje met de bout kloten :)

*kijkt naast zich* en ziet een msi K7T Turbo liggen (kaduk) maar wss nog goede condensators

die mobo deed het niet meer omdat er (volgens de gebruiker) een vonk sprong net onder het laatste pci slot naar de case >:) krijg je he met case mod's O-)
maargoed kreeg hem niet aan de loop maar er was verder niets aan te zien :/ mss wel kapotte condensators :z

Puch-Maxi wijzigde dit bericht 23-11-2004 00:35 (60%)

Acties: [view][quote]

Door: Atlas Frontpage Admin/Mod SF/Paars fetisjist
quote:
Toink schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 00:23:
Ik vind dat solderen wel leuk. Als je dat mobo toch in de kliko wil mikken, stuur 'm dan naar mij dan kan ik weer een uurtje met de bout kloten :)

Een uur? Prutser :+
Ik heb er 45 in 5 uur gedaan :P

En voor de borden waar de elco's op gesprongen zijn, de borden werken wel maar zijn een stuk instabieler. Dus vervang ze gewoon :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Reg. datum: 27 november 2004

Ik heb een MSI K7T Pro2; Bij mij zijn de condensatoren (nog) niet kapot; Er is wel een IC-tje (SC1155CSW) die een sissend geluid maakt. Een niet mechanisch component die geluid maakt is vast niet in orde... Ik heb m'n vinger ook gebrand aan de IC :'( .

Ik heb nog een ander niet werkend moederbord liggen die ook gebruik maakt van dezelfde IC, dus misschien kan ik hem vervangen. Heeft iemand misschien wat tips/aanwijzingen voor me over het solderen en de-solderen van SMDs?

SMD componenten transplanteren is érg moeilijk. Vooral in IC-vorm. Lukt gewoon niet...

Het IC waar je je vingers aan hebt gebrand mag misschien wel 70C worden. Dat ligt aan de specs van die IC.

Mijn nieuwe MSI K8N Neo2 moederbord maakt ook een sissend/hoog geluid. Dit zijn de drie spoelen die naast de CPU socket ziten. Alles loopt stabiel verder, dus ik zou me niet zorgen maken over je bord, quock. :)

T.net Gallery / Doos / Sony VAIO FZ38M
in Vancouver, (eigenlijk Burnaby maar dat weet bijna niemand te liggen).

Reg. datum: 27 november 2004

quote:
Prutz0r schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 02:35:
...
Alles loopt stabiel verder, dus ik zou me niet zorgen maken over je bord, quock. :)

Da's niet helemaal waar... na een minuut of 10 houdt m'n computer op met werken; Monitor op standby, CDRom drive kan niet open/dicht, resetknop werkt niet (, sissend geluid houdt op!). Alleen de ventilator van de voeding en CPU-koeler draait nog.
Als ik m'n computer een paar minuten uit zet en daarna weer aan, dan doetie'et weer... voor een paar minuten.

De hitte van de SC1155CSW bereikt trouwens een pijnlijk niveau al 2 seconden na het aanzetten van de computer. Een IC-tje dat een dergelijk vermogen dissipeert vind ik eerlijk gezegd een beetje verdacht, (al ken ik de specificaties van de chip niet), dus vandaar dat ik denk dat het aan de SC1155CSW ligt...

Ahah, zo te zien ben ik niet de enige met dit eufel. Ook mijn moederbord vertoont kuren en het lijkt erop dat ook deze condensatoren hun langste tijd gehad hebben. Hopelijk krijg ik de nieuwe condensatoren een beetje rap in huis :|

http://www.bureauvanmansfeld.nl/docs/k7t.jpg

quote:
beerdop schreef op woensdag 08 december 2004 @ 13:01:
Ahah, zo te zien ben ik niet de enige met dit eufel. Ook mijn moederbord vertoont kuren en het lijkt erop dat ook deze condensatoren hun langste tijd gehad hebben. Hopelijk krijg ik de nieuwe condensatoren een beetje rap in huis :|

[afbeelding]

Tip: vervang even alle groene elco's in de buurt van de CPU :)
Als het kan ook de andere blauwe :)

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Reg. datum: 11 december 2003

ik heb een Aopen MX3S-T met lekkende condensatoren (op 2 na) (zie dit) als ik aopen mail, kom ik dan ook in aanmerking voor gratis nieuwe condensatoren? (heb geen aankoopbon) Wat zet ik in zo'n mail?

quote:
PeterEs schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:49:
ik heb een Aopen MX3S-T met lekkende condensatoren (op 2 na) (zie dit) als ik aopen mail, kom ik dan ook in aanmerking voor gratis nieuwe condensatoren? (heb geen aankoopbon) Wat zet ik in zo'n mail?

Gewoon mailen, en dan netjes vragen. :)

Lieve meneer Aopen,

Ik ben altijd al zooooooooooooooo'n fan van u geweest en vooral van uw moederborden.
Mag ik nieuwe elco's want die van mij zijn stuq!!!!!!!!!!!

zhé germans

quote:
Atlas schreef op donderdag 09 december 2004 @ 00:14:
[...]

Gewoon mailen, en dan netjes vragen. :)

Lieve meneer Aopen,

Ik ben altijd al zooooooooooooooo'n fan van u geweest en vooral van uw moederborden.
Mag ik nieuwe elco's want die van mij zijn stuq!!!!!!!!!!!

Volgens mij heb je gewoon zin in een reïncarnatie van het Florida project 8)7
quote:
PeterEs schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:49:
Je mailt een foto van je moederbord met dat je het een fijn bordje vindt en dat je het jammer zou vinden als hij het niet meer zou doen. Bedenk dat het betere reclame voor ze is als zij je helpen, dan wanneer je ze laten barsten... ;)

specs | 'De klant komt altijd van rechts.'
'Het risico van een slim voorstel is dat je de kans loopt te worden aangewezen om het uit te voeren.'

guys,

ik wil niet lullig doen maar vergelijk alle plaatjes met kapotte condensatoren nou eens met elkaar en zoek de verschillen........
die zijn er niet.... overeenkomsten? ja... namelijk.... allemaal slechte / ouwe / kleine koelers...

ik denk dat het probleem van stuk gaande condensatoren helemaal niet bij vocht enzo ligt...

ze worden gewoon te heet.

-= the Radox =-

quote:
radox schreef op donderdag 09 december 2004 @ 17:43:
guys,

ik wil niet lullig doen maar vergelijk alle plaatjes met kapotte condensatoren nou eens met elkaar en zoek de verschillen........
die zijn er niet.... overeenkomsten? ja... namelijk.... allemaal slechte / ouwe / kleine koelers...

ik denk dat het probleem van stuk gaande condensatoren helemaal niet bij vocht enzo ligt...

ze worden gewoon te heet.

Condensatoren die warm worden? Dan doe je echt iets goed verkeerd :X
Condensatoren hoeven echt niet gekoeld te worden.

Het is een bekend probleem dat zelfs is erkend door de Elco fabrikant. Het ene bedrijf heeft de elco formule van het andere bedrijf gestolen alleen was de forumle incompleet. En daardoor lekker ze, niet door wartme oid ;)

toch...... indirect zou het geloof ik best kunnen....
redeneer maar mee... vochtige ruimte met kleine koeler > vocht gaat op de condensatoren zitten....
vochtige ruimte met grote koeler.... > vocht 'wordt eraf geblazen/cq gehouden'

mag jij bewijzen dat ik ongelijk heb :P

-= the Radox =-

zhé germans

Die elco's zitten in de nabijheid van de cpu, mosfets en die worden warm. Echter condensatoren heb ik nog nooit van zichzelf erg warm zien worden ;)

denk dat zo'n 90% van alle lekkende condensatoren kan worden teruggevoerd op slechte fabricage...

specs | 'De klant komt altijd van rechts.'
'Het risico van een slim voorstel is dat je de kans loopt te worden aangewezen om het uit te voeren.'

Radox,
quote:
redeneer maar mee... vochtige ruimte met kleine koeler ...

Jij verandert ook snel van standpunt. Heeft het nou wel of niet met vocht te maken :P

Maarreh, ff ontopic. Via deze http://www.zqcentral.com/index/news/show/1940 link kun nalezen dat het idd slechte condensatoren uit taiwan zijn.

bierdop wijzigde dit bericht 09-12-2004 19:19 (6%)

Als een cap warm wordt, dan gaat er juist geen vocht op zitten. Vocht gaat naar het koudste punt. En caps worden wel degelijk warm, er loopt namelijk stroom doorheen. En als ze warm worden, drogen ze weer sneller uit trouwens.

Maar goed, Ik kwam er dus net achter dat mijn 3 jaar en 2 maanden oude K7T-Turbo met via KT133A chipset ook een lekkende elco heeft, degene boven het AGP slot. De computer draait verder bijna prima. Het enige probleem dat ik heb, sinds een jaar, is dat heel heel af en toe de computer niet wil booten. Dan moet ik hem 10 keer aan en uit doen en dan wil het wel. Draait hij eenmaal, dan geen problemen. Ik heb hier eerder mensen dit probleem horen noemen, dus het zal wel daar van komen.

Ik heb MSI gemaild (mensen hier zeggen dat je beter kan bellen, maar hier staat geen telefoonnummer. Veel eerder in dit topic zei men dat daar wel een telefoonnummer staat, dus hij zal wel weggehaald zijn) in de hoop nieuwe elco's te krijgen. Ik heb ook even gebeld naar Okaphone in Groningen of zij geschikte condensatoren hadden. Niet dus. Hij zei dat aan condensatoren voor computers speciale eisen worden gesteld. Dus de vragen die eerder in dit topic zijn gesteld, over als capaciteit van voltage goed is of ze dan goed werken, blijkbaar dus niet, volgens die gast.

Edit:
van www.badcaps.net/tips/:
VERY IMPORTANT: UNDER NO CIRCUMSTANCE SHOULD YOU CHANGE THE CAPACITANCE RATING OF THE CAPACITORS UNLESS YOU KNOW WHAT YOU'RE DOING!!! DOING SO MAY HAVE TRAGIC RESULTS FOR YOUR BOARD!!
(...snip...)
However, increasing the rated voltage is OK. The only thing the capacitor voltage rating means is the amount of voltage the capacitor was designed to handle. Increasing this value is OK, but NEVER decrease the voltage!!

halfgaar wijzigde dit bericht 11-12-2004 13:53 (15%)

Zelfs daar netwerken?

quote:
Het enige probleem dat ik heb, sinds een jaar, is dat heel heel af en toe de computer niet wil booten. Dan moet ik hem 10 keer aan en uit doen en dan wil het wel. Draait hij eenmaal, dan geen problemen.
Een bekend symptoom van kapot-gaande-elco's.

EOS 30D, kitlens, EF 50mm/1.8, EF 85mm/1.8 | EOS D60 & Sigma 70-210mm/2.8 APO | Minolta X-700, MD 28mm/2.8, MD 50mm/1.7

Nog even een vraag trouwens. Op www.badcaps.net staat dat je per se een temperatuur instelbaar soldeerstation nodig hebt, een soldeerafzuiger (niet mechanisch) en dat je niet twee keer mag afzuigen omdat anders je bord stuk gaat, etc, etc. Hoe nauw komt dit? Ik neem aan dat hier zat mensen zijn die gewoon zijn gaan solderen alsof je met een enkel-laagse printplaat werkt, zonder echt rekening te houden met de buisjes die precies met de goede laag van het bord contact maken, etc?

quote:
halfgaar schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 14:31:
Nog even een vraag trouwens. Op www.badcaps.net staat dat je per se een temperatuur instelbaar soldeerstation nodig hebt, een soldeerafzuiger (niet mechanisch) en dat je niet twee keer mag afzuigen omdat anders je bord stuk gaat, etc, etc. Hoe nauw komt dit? Ik neem aan dat hier zat mensen zijn die gewoon zijn gaan solderen alsof je met een enkel-laagse printplaat werkt, zonder echt rekening te houden met de buisjes die precies met de goede laag van het bord contact maken, etc?

Soldeerafzuiger hebben we tijdens project florida niet gebruikt. En het komt allemaal niet zo heel nauw m oet ik zeggen, die bordjes kunnen heel wat hebben.
Gewoon een goede soldeerbout pakken en lekker gaan solderen :).
Goede soldeerbout is ook nog wat. Ik heb een van 15 en een van 100 (een pistool). Geen van beide is echt geschikt. Daar moet ik dan ook nog wat op vinden.

Trouwens, kan een cap al kapot zijn voordat hij er kapot uitziet? Kan ik beter alle caps vervangen of alleen de lekkende/bolle? Ik ben van plan nog een jaar met dit bord te doen.

quote:
halfgaar schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 14:46:
Goede soldeerbout is ook nog wat. Ik heb een van 15 en een van 100 (een pistool). Geen van beide is echt geschikt. Daar moet ik dan ook nog wat op vinden.

Trouwens, kan een cap al kapot zijn voordat hij er kapot uitziet? Kan ik beter alle caps vervangen of alleen de lekkende/bolle? Ik ben van plan nog een jaar met dit bord te doen.
Sowieso alles in 1 keer vervangen, anders blijf je aan het klooien als er straks weer een andere condensator knalt.
U.N.C.L.E.
Reg. datum: 03 augustus 2001

Technische dienst MSI in Best bellen. Sturen je zo een set nieuwe (gratis) elco's op.
Tenminste dat is mijn ervaring; wel balen als ze stuk zijn maar MSI geeft je zo nieuwe en er is vast wel iemand die ze voor je erop kan solderen.

Tyan Tiger MPX Dual Athlon 2000+, Adaptec 29320R 2x Cheetah 15K HostRaid

quote:
OgWok schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:09:
Technische dienst MSI in Best bellen. Sturen je zo een set nieuwe (gratis) elco's op.
Tenminste dat is mijn ervaring; wel balen als ze stuk zijn maar MSI geeft je zo nieuwe en er is vast wel iemand die ze voor je erop kan solderen.

Misschien een domme vraag, maar hoe kom ik aan dat telefoonnummer? Ik kan het niet vinden op www.msi-computer.nl. Daar staat ook niets over een technische dienst in Best. Google helpt ook niet echt. www.detelefoongids.nl ook niet, in best vindt hij niets met MSI en met microstar vindt hij alleen rommel.

En het solderen lukt me zelf wel, dat is geen probleem.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws