Ik heb nieuwe erop gezoldeerd ook een soort met hogere voltage kon geen lagere voltage vinden. De uF 2200 was wel hetzelfde alleen het voltage was het dubbelle 16v.(merk jamicon condensator's)
Maar in ieder geval heb al de 1000uF en 2200uF vervangen ben er een paar uur mee bezig geweest plus dat ik een paar keer wou gan gooien met het mobo.
Ik heb ook een 25 wat boutje, het is mij gelukt maar het is wel zwaar irritant.
Het eraf solderen is nog wel te doen, maar erop valt niet mee helemaal niet als de draadjes van je condensator iets dikker zijn dan de oude dan moet je de nieuwe er heel hard induwen met de eene hand duwen en de andere hand solderen.
Het is dus een best wel een lastig klusje.
En het ergst van alles is mijn mobo heeft het nooit meer gedaan
B
Reg. datum: 01 juli 2000
Voor het loskrijgen van die condensatoren kan je het beste een beetje tin erbij doen. Je nieuwe tin vloeit dan samen met de bestaande soldering waardoor dat ook gaat smelten en je condensator wel los te krijgen is.
ik denk dat ik het voorgoed om zeep heb geholpen. Na uren frustrerend soldeerwerk (althans poging tot) dacht ik dat ik de nieuwe condensators eindelijk goed had vastgesoldeerd, maar toen ik wat later de pc opstartte bleek dat er een pootje af was gebroken op de plaats waar het net in het moederbord komt. Er gewoon niks soldeersel dat daar nog mee wil hechten. Een dag vol frustraties, zeker nu het nieuwgekochte moederbord blijkbaar ook niet werkt!
What's that coming over the hill? Is it a monster? | Nikon D40 Powered
Probeer de Vraag & Aanbod eens, scheelt ook gelijk in de kosten!quote:Orion84 schreef op 23 mei 2004 @ 17:19:
grrr, net me ouders ervan overtuigd dat er een vervangend mobo moet komen, omdat het huidige ms6330 bordje hoogstwaarschijnlijk kapotte condensatoren heeft (regelmatige crashes en wat bruine smurrie op de condensatoren), kan ik gewoon nergens een zaak vinden die nog socket A mobo's verkoopt waar gewoon een thunderbird op kan met pc100 geheugen, 't is tegenwoordig gewoon allemaal ddr
.
Hoeveel geld maakt jou gelukkig?
Reg. datum: 03 december 2003
Groot was mijn verbazing dan ook toen er vanmorgen ineens een enveloppe in de bus lag met 4 4700uF 6.3V condensatoren in. Het waren welliswaar gebruikte (pootjes waren reeds gesoldeerd geweest) maar kom. Ik heb ze direct op het defecte bordje gesoldeerd, welke hier al maanden ligt, en hij start weer netjes op
Straks eens een floppy aanhangen ofzo dan kan memtest wat lopen om een soort burn-in te doen om te kijken of hij stabiel blijft lopen nu.
Reg. datum: 06 november 1999
Athlon XP 3000 - MSI KT6 Delta LSR - 1024 MB DDR - XFX 6600GT 128MB
Reg. datum: 09 augustus 2004
Mijn huisgenoot heeft zo'n bordje, en hij klaagde over herstarts, kapotte IDE-apparaten en dergelijke. Na het lezen van dit topic heb ik hem gevraagd zijn kast eens open te schroeven, en jawel, twee opengescheurde elco's...
Heeft hij gewoon vette pech (dat heeft hij in ieder geval bedenk ik me net) of heeft dit te maken met dezelfde rottigheid die de K7T serie had?
quote:sjaakdaak schreef op 09 augustus 2004 @ 13:54:
Is het probleem van lekkende elco's ook bekend van MSI kt4-A?
Mijn huisgenoot heeft zo'n bordje, en hij klaagde over herstarts, kapotte IDE-apparaten en dergelijke. Na het lezen van dit topic heb ik hem gevraagd zijn kast eens open te schroeven, en jawel, twee opengescheurde elco's...
Heeft hij gewoon vette pech (dat heeft hij in ieder geval bedenk ik me net) of heeft dit te maken met dezelfde rottigheid die de K7T serie had?
rotte condensatoren kom je wel vaker tegen, niet alleen op de K7T serie.
Vaak heeft het ook te maken met de voeding die gebruikt wordt, als dit een zeer brak geval is hebben die elcos ook zwaar te lijden.
Ik hoop dat MSI in dit geval ook zo aardig is om wat elco's op te sturen. De service van die winkel laat zwaar te wensen over namelijk.
Ik had het ook met een Chaintech 7AJA2 plank (zat een Thunderbird 1400 op). Zelfde tijdperk dus. Het ligt dus aan de elco's uit dat tijdperk, en het is echt niet enkel beperkt tot de Socket A plankjes, ik heb ook PIII mobo's gezien met hetzelfde euvel.quote:sjaakdaak schreef op 09 augustus 2004 @ 13:54:
Is het probleem van lekkende elco's ook bekend van MSI kt4-A?
quote:sjaakdaak schreef op 09 augustus 2004 @ 14:01:
De voeding was nu net het enige waarop Fascom niet bezuinigd had geloof ik. Aan die Antec zal het volgens mij niet liggen.
Ik hoop dat MSI in dit geval ook zo aardig is om wat elco's op te sturen. De service van die winkel laat zwaar te wensen over namelijk.
Gewoon bellen
MSI heeft wat dit betreft super service. En is bij mij zeker in aanzien gestegen hierdoor
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
En voor mensen die zeggen dat Antec voedingen de beste zijn en dat die nooit het probleem kunnen zijn... Wij hadden hier een Antec die raar is gaan doen. Voeding naar de klote (onstabiel, rare spanningen), en het mobo bijna elke Elko gepopt.
Ja en probeer het nu eens? .... ZET HEM UIT ZET HEM UIT!!!!
Bedankt overigens, we zullen MSI maar eens lastig gaan vallen. Die jongen heeft geld genoeg voor een nieuw mobo, dus het zal geen ramp zijn als ik het solderen verpruts.
Reg. datum: 16 december 2003
Het is niet goed voor je CPU, dus vervang ze zo snel mogelijkquote:Tijs_a schreef op 11 oktober 2004 @ 20:31:
ik heb ook iets geels (lijkt op oorsmeer) op een van me condesatoren zitten Maar me computer doet het nog wel gewoon. Ik wilde toch upgraden. Maar is het gevaarlijk om gewoon door te werken met deze pc?
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
DJ_Squtshi wijzigde dit bericht 27-10-2004 15:21 (71%)
Reden: Idiote klasgenoot
Reg. datum: 18 mei 2002
Middelmatig harde klap, smurrie aan de binnenkant van de kastdeur: condensator gesprongen. Spul niet aanraken!
Maargoed, de pc is gewoon prima blijven draaien. Enige reden om me zorgen te maken / moet ik maatregelen nemen?
DeadMetal wijzigde dit bericht 16-11-2004 11:16 (12%)
Heb je het topic überhaupt doorgenomen?quote:Maargoed, de pc is gewoon prima blijven draaien. Enige reden om me zorgen te maken / moet ik maatregelen nemen?
Reg. datum: 18 mei 2002
Mijn elco's zijn op de K7Tpro2A zijn nog steeds niet gesprongen maar staan wel bol [2 stuks].. solderen kan ik niet.. duim duim...
boesOne wijzigde dit bericht 22-11-2004 23:36 (26%)
ǝuosǝoq