Gathering of Tweakers

Quicksearch
nou het lukt dus NIET met die 25watt. Ik voel de condensators wel heet worden maar ze gaan niet los :|

"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why its called the present"

chips solderen ???
elektro chop-shop op je zolder ?
die chips gaan toch in de oven en worden erop gebakken ?
hebben jullie allemaal een smd-oven ofzow ??

Reg. datum: 21 januari 2001

quote:
KaMiKaZe schreef op 07 October 2003 @ 14:31:
nou het lukt dus NIET met die 25watt. Ik voel de condensators wel heet worden maar ze gaan niet los :|
Toch maar een zwaarder (niet kwa gewicht :P :+ ) soldeer station regelen dan ;)

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Ga vanavond bij iemand langs die wel de spullen heeft. Die gaat even kijken of hij het kan fixen :)

"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why its called the present"

Ik heb zelf ook zon MB
Geen condensatoren kapot ofzow maar moederbord doet nix,
Ik heb (volgens mij) geen garantie meer, Kan ik MSI om hulp vragen?...

Case Designer

quote:
MrWeedy schreef op 07 October 2003 @ 15:23:
chips solderen ???
elektro chop-shop op je zolder ?
die chips gaan toch in de oven en worden erop gebakken ?
hebben jullie allemaal een smd-oven ofzow ??
Die condensators zijn geen SMD componenten. Tevens valt smd ook zelf te solderen, je hebt er alleen een fijne bout voor nodig of een hetelucht.

AllroundPC
School PC
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

MSI direkt om hulp vragen word lastig, normaal gesproken kun je een fabrieksgarantie claim laten uitvoeren bij het bedrijf waar je het moederbord hebt aangeschaft (daar kunnen ze een redelijke vergoeding voor vragen m.b.t. verzend en administratie kosten)
Alle MSI K7T moederborden en nieuwer hebben namelijk 3 jaar fabrieksgarantie.
Let wel op dat fabrieksgarantie niet ingaat op het moment waarop jij het moederbord koopt bij de winkel maar ingaat op het moment dat de winkel het moederbord inkoopt bij MSI of de distribiteur.

Wat doet een MSI K7T moederbord eigenlijk als 1 of meerdere van die condensatoren stuk is???
Ik heb namelijk nu een bord liggen die het gewoon doet, maar de luidspreker geeft constant piepjes. Maakt niet uit waar je zit... BIOS, DOS, Windows.... hij blijft maar doorpiepen...
1 condensator staat in mijn geval bol...

'HAG

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Blue | MenAgainstDisease

@ Haggard: Nou, ik denk dat dat probleem ook te wijten is aan die condensator die bol staat. De mijne had met 3 dat hij soms wel wou booten, soms niet. Kijk eens of je nog fabrieksgarantie hebt, stuur hem op of ga zelf solderen.
Als die condensator bol staat: gewoon vervangen.

Natuurlijk kunnen er ook nog andere problemen zijn, maar die condensator moet eerst opgelost zijn voordat je daarover iets zinnigs kan zeggen omdat je tot die tijd 1 device op je mobo hebt die te weinig voeding krijgt (de condensator is meestal van een voedingsfiltercircuit).
quote:
Wat doet een MSI K7T moederbord eigenlijk als 1 of meerdere van die condensatoren stuk is?
Nou, in ieder geval is het bord dan niet meer stabiel, zoals je zelf hebt vernomen :+

Inderdaad gewoon vervangen de hap. Neem gelijk alle andere gelijkwaardige condensators mee. Het is niet uitgesloten dat ze allemaal op den duur ook te gronde gaan. Om nou elke keer voor één condensatortje het mobo uit de kast te halen en de soldeerbout op te warmen ..
Mijn K7tpro 2A had er wel een stuk of 5, Het geluid vertoonde hikjes, en veroorzaakte na 5 min een ongeldige bewerking in win ME, Computer was erg onstabiel enz.

Proud member of NGS| Asrock 939Dual-SATA2, 1GB DDR Dual Channel, Athlon64 3000+, Radeon X800XL (PCI-E)

Reg. datum: 20 januari 2004

Ik vrees dat een vriend van mij met hetzelfde probleem zit. Een tijdje terug heb ik voor hem een pc samengesteld met Msi K7N2 Delta-L moederbord met een 2500+ barton cpu.

Er doen zich nogal wat rare fenomenen voor met die pc:

1. Soms wil hij totaal niet booten en blijft het bios piepen het enige wat helpt is de voeding volledig afzetten en dan herstarten.

2. USB 2.0 krijg ik maar niet in gang. De laatste drivers en dergelijke geinstalleerd.
Wanneer ik de externe CD brander (die op USB 2.0 werkt) krijgt hij de melding 'u hebt een snel apparaat aangesloten op een trage poort'.

3. De front usb wil ook niet werken; de case een Chieftec Midi DG-01WD-U White is voorzien van een firewire en usb aansluiting op de voorzijde. Firewire zal niet werken omdat het moerderbord het niet ondersteund. Maar de usb voorziening op de voorkant wil maar niet werken.... tenzij iemand hier al in geslaagd is en mij eventueel de volgorde van de aansluitingen kan geven. De manier zoals het in de handleiding staat werkt niet.

Ik 'hoop' dat alle problemen te wijten zijn aan een lekkende / kapotte condensator dan kan ik dan nog inruilen onder de garantie.

quote:
Dinor schreef op 20 januari 2004 @ 17:06:
Ik vrees dat een vriend van mij met hetzelfde probleem zit. Een tijdje terug heb ik voor hem een pc samengesteld met Msi K7N2 Delta-L moederbord met een 2500+ barton cpu.

Er doen zich nogal wat rare fenomenen voor met die pc:

1. Soms wil hij totaal niet booten en blijft het bios piepen het enige wat helpt is de voeding volledig afzetten en dan herstarten.

2. USB 2.0 krijg ik maar niet in gang. De laatste drivers en dergelijke geinstalleerd.
Wanneer ik de externe CD brander (die op USB 2.0 werkt) krijgt hij de melding 'u hebt een snel apparaat aangesloten op een trage poort'.

3. De front usb wil ook niet werken; de case een Chieftec Midi DG-01WD-U White is voorzien van een firewire en usb aansluiting op de voorzijde. Firewire zal niet werken omdat het moerderbord het niet ondersteund. Maar de usb voorziening op de voorkant wil maar niet werken.... tenzij iemand hier al in geslaagd is en mij eventueel de volgorde van de aansluitingen kan geven. De manier zoals het in de handleiding staat werkt niet.

Ik 'hoop' dat alle problemen te wijten zijn aan een lekkende / kapotte condensator dan kan ik dan nog inruilen onder de garantie.

De K7N2 Delta L serie heeft geen last van lekkende condensatoren. Ook gezien je probleem omschrijving is dat niet je probleem.

1) Sluit de meegeleverde D-Bracket eens aan en kijk eens welke van de 4 status ledjes branden als je computer niet opstart.
2) De melding dat een USB 2.0 brander niet werkt is meer een driver issue
3) Misschien moet je een jumper omzetten? Heb je de kabels wel goed aangesloten?

Reg. datum: 20 januari 2004

Ik zal je gedetailleerder kunnen informeren als zijn pc hier staat voor een groot nazicht.

Dinor wijzigde dit bericht 21-01-2004 10:11 (9%)

Alweer een slachtoffer die zich meld, terwijl ik dacht dat het heel iets anders zo zijn. :(
Zie ook: [XP PRO] Computer start geheel niet meer op.

Eens kijken of mijn computerboer iets voor me kan scharrelen.

-------------------------------------------------------------------------------

Als ik nou eens terug kijk dan kan ik alleen maar het volgende concluderen:

Ik heb 2 oude beestjes gebasseerd op INTEL staan die nog steeds draaien.
Het betreft een 486dx133 en een P2-300.
Nooit geen problemen mee gehad en de computer die nu kapot is, is er eentje die gebasseerd is op AMD Duron 800.
Misschien een les geweest om het toch maar in het vervolg bij INTEL te houden.

Piet Marisael wijzigde dit bericht 24-01-2004 14:08 (49%)
Reden: conclusie

<aanklikbaar> Als je boerenkool met worst beu bent. </aanklikbaar>

past het niet?pak een hamer...

quote:
Piet Marisael schreef op 24 januari 2004 @ 12:08:
Alweer een slachtoffer die zich meld, terwijl ik dacht dat het heel iets anders zo zijn. :(

Nooit geen problemen mee gehad en de computer die nu kapot is, is er eentje die gebasseerd is op AMD Duron 800.

Dit heeft niets met amd of intel te maken..... :( ook p4 borden hadden problemen met de condensatoren.

gewoon ff vervangen zoals hierboven al vermeld is en de zaak loopt weer....(eigen ervaring)

AMD Athlon XP2500+(@ 3200+ 11x200Mhz 1,75V) Asus a7n8x-x 512mb infineon DDR400 2x seagate 20 en 40Gb club3d gf4ti4200 64mb creative SB live 4.1 netwerk Toshiba dvdrom liteon 52X cdfikker antec truepower330.

Acties: [view][quote]

Door: Atlas Frontpage Admin/Mod SF/Paars fetisjist
quote:
Piet Marisael schreef op 24 januari 2004 @ 12:08:

Dit staat los van Intel of AMD :)
Elco's worden noch door AMD noch door Intel gemaakt :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Het desolderen van de transistoren is zeer simpel.
Je pakt een warmte pistool (kun je krijgen bij de bouwmarkt voor weinig)
je zet hem op zijn kop en zet hem aan.
Je legt de plank erboven en begin hem op de plaats te verwarmen waar jij de onderdelen er af wilt solderen.
Als hij warm is trek hem er af, en plaats een nieuwe laat het board afkoelen en je zult zien dat hij weer vast zit.

Als ik het goed begrepen heb zit er op die planken 3 jaar garantie.
Ik heb de aankoopbon nog en daarvan leidt ik af dat ik hem gekocht heb op 29 - 06 - 01 bij MyCom in Eindhoven.
Ik zit dus nog in de garantietermijn.
Eens kijken wat voor service ze me kunnen en willen bieden.

M'n moederbord ligt nu uit de kast en nu pas kan ik hem eens goed bekijken.
Het blijkt dat 4 condensators van 4700 uF 6,3V open geklapt zijn.

Piet Marisael wijzigde dit bericht 25-01-2004 16:44 (21%)

Bij onze computer met K7tpro konden we hem bij paradigit na 2,5 jaar zonder problemen laten vervangen. We hoefden niet eens een aankoopbon laten zien. Ze hadden nog van die bijna zelfde bordjes ter vervanging (nieuwere revisies)

Proud member of NGS| Asrock 939Dual-SATA2, 1GB DDR Dual Channel, Athlon64 3000+, Radeon X800XL (PCI-E)

Ik heb er destijds 365 gulden voor betaald, bij Alternate zag ik een Asus A7N8X-D.nForce2 bordje voor maar 109 euro.
Daar past m'n AMD Duron 800 ook op, alleen het geheugen past niet.
Hieruit concludeer ik dat de bordjes goedkoper zijn geworden.
Nou verwacht ik niet dat ik zo'n bordje als ruil zal krijgen.
Maar ik verwacht wel op z'n minst service, anders is het de laatste keer dat ik naar Eindhoven rij.

Blaat

quote:
Piet Marisael schreef op 25 januari 2004 @ 16:56:
Ik heb er destijds 365 gulden voor betaald, bij Alternate zag ik een Asus A7N8X-D.nForce2 bordje voor maar 109 euro.
.
Niet echt een eerlijke vergelijking, je kunt beter kijken naar de waarde van je K7T nu en de waarde van een A7N8X nu. Ze zouden op z'n minst aan moeten bieden jouw K7T te vervangen door hetzelfde (mits onder garantie), of een bepaald bedrag voor je K7T teruggeven die je weer kan gaan spenderen aan een nieuw bordje.
Hmm, ik verwacht helemaal niet dat ze me een Asus als vervanging gaan geven.
En of ze geld terug geven verwacht ik ook niet.
Maar aangezien ik de laatste tijd allemaal meegemaakt heb bij computerboeren, verwacht ik eerder dat ik alweer te horen krijg:

"Je hebt gewoon pech gehad, joh"

Vandaar dat ik dan zeg dat ik op zo'n adres niet meer terug ga, een beetje service mag wel.

Acties: [view][quote]

Door: dion_b Moderator PMG/VB/OH
quote:
Piet Marisael schreef op 25 januari 2004 @ 18:04:
Hmm, ik verwacht helemaal niet dat ze me een Asus als vervanging gaan geven.
En of ze geld terug geven verwacht ik ook niet.
Maar aangezien ik de laatste tijd allemaal meegemaakt heb bij computerboeren, verwacht ik eerder dat ik alweer te horen krijg:

"Je hebt gewoon pech gehad, joh"

Vandaar dat ik dan zeg dat ik op zo'n adres niet meer terug ga, een beetje service mag wel.

Als ze dat zeggen moet je ze simpelweg melden dat zij jou een product geleverd hebben met verborgen gebreken, een ondeugdelijk product dus, en dat je op basis daarvan restitutie, vervanging of reparatie mag eisen. Dit staat volkomen LOS van iedere garantie en moet bovendien door de leverancier afgehandeld worden. Ze mogen het dus niet op de importeur afschuiven. Jij hebt geen overeenkomst met de importeur maar met jouw leverancier. Als zij dan naar de importeur moeten stappen is dat hun zaak.

Nemen ze dit niet serieus? Stuur ze dan een brief met dezelfde inhoud en een termijn van zo'n 3 weken. Als ze binnen dat termijn geen bevredigende reactie geven, juridische stappen ondernemen. 'Gewoon pech" hoef je niet te pikken.

Knoflookworst + LANparty = overtreding Genève Protocol (gas...)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws