Hoofdcategorieën
Topicacties

MSI K7T kapot door lekkende condensatoren *pics*

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 last

Reageer Nieuw Topic
Zelfs daar netwerken?
Reg. datum: 17 februari 2004

quote:
halfgaar schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 14:46:
Goede soldeerbout is ook nog wat. Ik heb een van 15 en een van 100 (een pistool). Geen van beide is echt geschikt. Daar moet ik dan ook nog wat op vinden.

Trouwens, kan een cap al kapot zijn voordat hij er kapot uitziet? Kan ik beter alle caps vervangen of alleen de lekkende/bolle? Ik ben van plan nog een jaar met dit bord te doen.
Met 15 à 25W soldeerbout kan je solderen aan zo'n moederbord. Je verwarmt om de beurten 1 van de 2 poten van een elco, gewoon totdat het soldeer bij zo'n poot smelt en andere poot verwarmen. Je zet kracht op de elco naar de juiste richting/zin, rustig zo proberen totdat de elco loskomt. Dit duurt eventjes, een mobo is normaal gezien binnen 1 uur gefixt.

EOS 30D, kitlens, EF 50mm/1.8, EF 85mm/1.8 | EOS D60 & Sigma 70-210mm/2.8 APO | Minolta X-700, MD 28mm/2.8, MD 50mm/1.7

Te vroeg
Reg. datum: 26 september 2000

quote:
radox schreef op donderdag 09 december 2004 @ 17:43:
guys,

ik wil niet lullig doen maar vergelijk alle plaatjes met kapotte condensatoren nou eens met elkaar en zoek de verschillen........
die zijn er niet.... overeenkomsten? ja... namelijk.... allemaal slechte / ouwe / kleine koelers...

ik denk dat het probleem van stuk gaande condensatoren helemaal niet bij vocht enzo ligt...

ze worden gewoon te heet.

Heb je dit topic uberhaubt gelezen?

Het is ondertussen bewezen dat de condensators op deze borden afkomstig zijn van een aantal vage fabrikanten uit Taiwan. Fabrikanten die gewoon slechte condensators hebben gemaakt die eerder stuk gaan dan normaal.

Daarnaast worden die krengen gewoon niet te warm. Al eens in een versterker gekeken? Weet je wel hoe warm die kunnen worden, vooral als je het over een klasse A versterker hebt? Die worden makkelijk binnenin meer dan 70 graden. In een versterker zit een hele rits aan condensators, maar die gaan niet stuk. Of tenminste niet allemaal.

Deze condensators gaan uit zichzelf stuk. Niet omdat er teveel voltage op staat, maar omdat het electrolyt dat erin zit gewoon prut is. Heeft niks te maken met de koeling.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Mijn foto's

Reg. datum: 11 december 2003

quote:
PeterEs schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:49:
ik heb een Aopen MX3S-T met lekkende condensatoren (op 2 na) (zie dit) als ik aopen mail, kom ik dan ook in aanmerking voor gratis nieuwe condensatoren? (heb geen aankoopbon) Wat zet ik in zo'n mail?
ik krijg nieuwe van meneer aopen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Maar kan iemand mij vertellen waar ik het telefoonnummer van een MSI technische dienst in Nederland kan vinden? Of misschien gewoon het nummer geven? Ik vind het nergens.

Acties: [view][quote]

Door: Atlas
Frontpage Admin/Mod SF
Ik flits terug!

quote:
halfgaar schreef op maandag 13 december 2004 @ 15:18:
Maar kan iemand mij vertellen waar ik het telefoonnummer van een MSI technische dienst in Nederland kan vinden? Of misschien gewoon het nummer geven? Ik vind het nergens.

Telefoon : 040-2676600
Fax : 040-2676699

3 seconden zoekwerk in GoT :z

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Ik had gezocht via google, detelefoongids.nl en de msi website. Maar zo kan het ook :)

Maar die lui zijn alleen open van 09:30-12:30. Wat een shittijden.

Ik las iets terug in dit topic dat Green.Velvet gebruikte condensatoren had gekregen van MSI. Hebben meer mensen dat? Zijn er ook mensen die nieuwe hebben gekregen? Volgens www.badcaps.net is het namelijk potentieel schadelijk om gekronkelde en met soldeer besmeurde pootjes in die busjes van je mainboard te proppen.

Reg. datum: 10 december 2003

Een mailtje naar msi-info@msi-computer.nl en een weekje later had ik gratis een set nieuwe condensatoren voor mijn 694d pro (paar maanden geleden nog).

Windows is exiting. Is this OK?

Het mailtje heb ik gisteren gestuurd, ze zeiden aan de telefoon dat ik moest mailen. Ik ben benieuwd.

Vraagje trouwens. Zijn alle breedtes en hoogtes ook hetzelfde als de orginele? Ik heb aangegeven dat sommige caps "low profile" zijn, omdat het bij de kit die je op badcaps.net kan krijgen ook expliciet staat, maar is dat nodig? Krijg je altijd de goede maat?

Door: Terw_Dan
Moderator PMG/OM/Reviewer
Knuffelkubus O+

De hoogte van die dingen maken me weinig uit lijkt me.
Bij ons was de breedte van die gevallen wel allemaal gelijk. Dus dat zal gewoon gaan werken :).

Atomen bestaan uit ruimteschepen
3DFX Voodoo 5 te koop

De hoogte is toch wel van belang. Al die dingen naast mijn PCI slots wil ik toch liever niet hoger dan het slot hebben. Het zijn ook die condensatoren die aangegeven stonden op badcaps.net als "low profile".

Ik had al eens een mainboard met een spoel waar eigenlijk het AGP-retention klemmetje hoort te zitten. Ik moest mijn AGP kaart bewerken met een zaag om hem erin te laten passen... (was toch maar een i740). Ik had ook al eens een mainboard waar de CPU recht achter de PCI-slots zat en dus dat lange kaarten er niet in wilden. Dit bord is goed opgezet en dat wil ik zo houden.

Ik heb mijn elco's, dat ging best snel. Er zit mij alleen iets dwars. Het zijn bijna allemaal precies dezelfde als ik nu op mijn bord heb zitten, of wel andere, maar wel van een merk waar andere elco's op mijn bord van zijn. Alleen de twee die het er ergst aan toe zijn zijn duidelijk anders.

De merken die ik nieuw heb zijn (en waarvan sommige caps op mijn bord ook zijn):
Yageo
Taepo
KZE (als dat een merk is, maar volgens mij wel)

Alle bolle of lekkende caps op mijn bord zijn van Chhsi, maar ze zijn vervangen door allemaal KZE's en twee van iets met rare tekens. KZE's zitten nu ook om de CPU, met waarden van 4700 µF en die zien er ook nog keurig uit.

Kan ik er van uit gaan dat ik nu wel goede Elco's heb? En kan ik ook de elco's op mijn bord die van een merk zijn die ook tussen mijn nieuwe pakketje zit gewoon laten staan? Of, specifieker, kan ik gewoon elco's die exact hetzelfde zijn als de vervanger laten staan? Voor zover ik kan zien, zien die er namelijk allemaal nog keurig uit.

Edit:
De vervangers van de caps die op www.badcaps.net aangegeven stonden als low_profile zijn nu niet meer low-profile. Dat is vervelend. Ik zag al bijvoorbeeld dat mijn netwerkkaart dan moet verhuizen. Ik hoop dat alle kaarten nog gaan passen.

halfgaar wijzigde dit bericht 18-12-2004 13:04 (13%)

Ik heb pas al me oude pc zooi weg geflikker (alles lager dat 300 Mhz weg)
Behalve 1 mobo was ik vergeten....
Nu bleek mijn Epox 8rda+ dus ook 2 zwangere/lekkende condensators te hebben...
Dus ik heb van dat oude mobo 2 deraf gesoldeerd ( 1000 uF/6,3V ), heb ik toch nog wat gehad aan die oude meuk :P

|| ASUS P5B-Plus Vista Edition || Intel Core 2 Duo || 2048 PC667 || Evga 7900GS || DDT2200 || LG L204WT

Bite my shiny metal ass!
Reg. datum: 25 februari 2001

quote:
schnitzelcore schreef op donderdag 16 december 2004 @ 02:05:
Een mailtje naar msi-info@msi-computer.nl en een weekje later had ik gratis een set nieuwe condensatoren voor mijn 694d pro (paar maanden geleden nog).

Ik heb ze 2 weken geleden gemaild (K7T Turbo2 met 4 lekke elco's), maar nog geen reactie gehad :( Toch nog maar eens proberen dan..

(edit) Nog geen reactie gehad! :( :( Zijn er nog mensen die *wel* reacties krijgen op bovenvermeld e-mail adres?

brama wijzigde dit bericht 23-01-2005 18:37 (14%)

Brama is lid van het Front Auto Check Image. Front Auto Check Image is onderdeel van de 'verbeter GoT, begin met het CMS!' stichting.

Beetje een late reply, maar hier alsnog.

Brama, je moet ze niet te moeilijke vragen stellen. Ze lezen namelijk niets. Wat je ze moet vertellen is het voltage en de capaciteit van alle elco's die je wilt hebben en je adres. Dan krijg je ze opgestuurd.

zhé germans
Reg. datum: 02 september 2002

Je kan ze natuurlijk ook even bellen, 1 op 1 contact is altijd effectiever dan een mailtje, je kan dan even doorvragen namelijk en op een onbeantwoord mailtje werkt dat niet :P

specs | 'De klant komt altijd van rechts.'
'Het risico van een slim voorstel is dat je de kans loopt te worden aangewezen om het uit te voeren.'

Reg. datum: 10 december 2003

Die elco's die ik heb gekregen zijn er kort geleden pas ingegaan, had nl eerst elco's van een bp6 als donororganen gebruikt. Toen bleek dat 10V elco's vervangen door 6V exemplaren op den duur dus niet werkt heb ik het door msi opgestuurde setje erin gezet.
Ik had ze heel eenvoudig het type van mijn mobo gemaild en welke elco's allemaal aan vervanging toe waren. Nu blijkt dat ik een 2700 microFahrad 6.3V exemplaar te weinig heb gekregen en zeven elco's overhoud die ik echt nergens kwijt kan, ook niet onder het motto 'een beetje meer capaciteit is alleen maar ok'.
Moraal van dit verhaal, houd het kort maar vermeld wel _precies_ wat je nodig hebt. Ik heb trouwens nooit respons gehad, behalve die zak met elco's zonder brief.

Windows is exiting. Is this OK?

Reg. datum: 05 mei 2004

Afgelopen week op een (gekregen) MSI 694D board alle elco's vervangen. De meeste stonden al bol of waren opengebarsten.

Aangezien ik geen 2700 uF elcootjes had liggen heb ik maar 1500 uF sanyo elcootjes van een ander moederboard af gesoldeerd. De 694D heeft naast de meeste 2700 uF elcootjes plek voor nog een elcootje. Effectief heb ik dus de meeste 2700 uF elcootjes vervangen door 3000 uF elcootjes (elco's die je parallel schakelt mag je optellen bij elkaar)

Board staat inmiddels alweer enkele dagen probleemloos allerlei rommel te compileren, zonder 1 fout.

De meeste elco waardes zijn niet zo kritisch. ze worden gebruikt voor afvlakken van de voedingspanning uit de spanningsregelaars. Meer is dus meestal beter :) Wel is het belangrijk dat je low-ESR elco's gebruikt. ESR is zoiets als de interne serieweerstand van de elco's, hoe lager deze is hoe beter de elco kan reageren op plotselinge pieken in het stroomverbruik.

quote:
Turkish schreef op zondag 30 januari 2005 @ 04:08:
Je kan ze natuurlijk ook even bellen, 1 op 1 contact is altijd effectiever dan een mailtje, je kan dan even doorvragen namelijk en op een onbeantwoord mailtje werkt dat niet :P

Ik had ze toen gebeld. Dan zeggen ze dat je moet mailen... En ze zijn ook nog alleen maar eens telefonisch bereikbaar van 9 tot 12, 1 dag per week ofzo. Ik overdrijf wat, maar het was wel kort...

quote:
XJos88 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 19:08:
De meeste elco waardes zijn niet zo kritisch. ze worden gebruikt voor afvlakken van de voedingspanning uit de spanningsregelaars. Meer is dus meestal beter :) Wel is het belangrijk dat je low-ESR elco's gebruikt. ESR is zoiets als de interne serieweerstand van de elco's, hoe lager deze is hoe beter de elco kan reageren op plotselinge pieken in het stroomverbruik.
Dat zijn dus die speciale eisen waar Okpahone (electronica winkel) het over had. Hoe kan je trouwens zien aan een elco of hij low-ESR is of niet?

Moderator Kai [GoT] clan

Heeft er iemand nog een aantal elco's over?

ik zoek een 5tal 4700uF - 6,3volts minimaal voor een KT7 MSI plankje.

Wil daar een mini Xlink KAI servertje op gaan draaien voor mijn xbox (aangestuurd door xbmc), die volcontinue online aan kan gaan staan. Nu moet ik elke keer mijn pc boven gaan aanzetten, waar ik tabak van krijg.

John Hoek wijzigde dit bericht 23-05-2005 09:43 (50%)

Never be afraid of doing tasks you are not familiar with. Noah's Ark was built by an amateur. Professionals have built the Titanic.

Door: Terw_Dan
Moderator PMG/OM/Reviewer
Knuffelkubus O+

quote:
John_Hoek schreef op maandag 23 mei 2005 @ 09:41:

Wil daar een mini Xlink KAI servertje op gaan draaien voor mijn xbox (aangestuurd door xbmc), die volcontinue online aan kan gaan staan. Nu moet ik elke keer mijn pc boven gaan aanzetten, waar ik tabak van krijg.

Ik heb er nog wat liggen, mag je op komen halen als je ze nodig hebt :)

of MSI even bellen, die sturen ze ook gratis toe.

Atomen bestaan uit ruimteschepen
3DFX Voodoo 5 te koop

Je kan ze beter mailen, dat moest ik ook doen. En houd je mail kort en zet alle info zie ze nodig hebben erin. Ze zoeken alleen naar een adres en een bestellijst en geven je dat. Vragen beantwoorden doen ze niet aan. Een reply van wat voor soort dan ook, ook niet volgens mij.

Door: Atlas
Frontpage Admin/Mod SF
Ik flits terug!

quote:
John_Hoek schreef op maandag 23 mei 2005 @ 09:41:

Ik heb ze ook nog over :)
Ik woon in Delft, terw_dan in cuijk. Kijk maar wat makkerlijker is :+

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Moderator Kai [GoT] clan

Bedankt voor jullie aanbod.
MSI kan ze nu even niet leveren. ze kunnen ze schijnbaar nergens meer vanaf slopen.... te weinig kapotte plankjes op de plank zeg maar ;)

Wie wil de moeite nemen om een 5tal van deze condensators in een envelop te doen en die te sturen naar mij?

John Hoek
R. kiplingerf 114
3315AD Dordrecht

Never be afraid of doing tasks you are not familiar with. Noah's Ark was built by an amateur. Professionals have built the Titanic.

quote:
MSI kan ze nu even niet leveren. ze kunnen ze schijnbaar nergens meer vanaf slopen.... te weinig kapotte plankjes op de plank zeg maar

Zeiden ze dat? Degene die ik kreeg, waren namelijk niet gebruikt, de pootjes waren mooi schoon.

Je hebt trouwens wel lef om hier je adres te posten. Dat zou ik niet doen...

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: