Hoofdcategorieën
Topicacties

MSI K7T kapot door lekkende condensatoren *pics*

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 12 oktober 2001

ik zou het zelf doen, heb ik ook gedaan, msi deed moeilijk bij mij,
gezeik over garantie periode, en dat ik geen bon had,
nou dan maar zelf doen, het stomme is, msi verleent 3 jaar garantie aan distributeurs en winekls, maar die mogen vervolgens zelf weten of ze 1, 2 of 3 jaar garantie geven.

Je moet gewon een kapot mobootje ergens vinden bios kaduuk ofzo natuurlijk niet _ook_ met kapotte condensators, en ongeveer dezelfde elco's lossolderen, meestal vanaf 1000 microfarad bij 6.3 V, maar als er
15000 of 2200 microfarad esr elco's op zitten kun je die ook nemen

neem een 30 watt boutje oid, 10-15 watt is vaak te weinig

het zal wel lukken, maar als je het niet durft doe het dan niet en probeer toch het rma gedoe bij msi/abit whatever, want het is goed te repareren

majik wijzigde dit bericht 22-06-2003 21:19 (3%)

Reg. datum: 26 september 2002

soli 4700uF 25v
het moeten er van 4700 zijn, spanning mag ook hoger dan 25V, merk speelt geen rol, let op de polarisatie. Je hoeft geen mobo te zoeken en elkos los te solderen, gewoon in de winkel halen. Kost je 4¤ voor 6 elkos
Succes met solderen :P

DeNB3rt wijzigde dit bericht 22-06-2003 21:42 (44%)

>AMD64 3700+ / MSI K8N SLI / 2048 Gskill/ gigabyte 6600GT / 320gb WD / ADI A715 17" TFT / NEC 4551A / gemod A64-waterblok+gpu+chip / Fuji s5500 Camera / Sempron & Compro gold + 2 HTPC / Carputer 7" touch LCD globalsat gps / MSI S271

mwah kapot mobo kost ook niks

@DeNB3rt:

zijn die van jou wel low esr elco's? :)
spanning mag hoger zijn maar ik zou toch voor de 6.3v of 10v/12 v versies gaan

van ongeveer zelfde uF of meer, op een gegeven moment kun ej ook te hoog gaan d8 ik hoor met je uF waarden, bovendien jij hebt geen 'verticale' elco's gebruikt, is ook ehmm anders :)

majik wijzigde dit bericht 22-06-2003 21:47 (5%)

To infinity and beyond!
Reg. datum: 27 februari 2003

Ik heb zelf zowiezo een beetje een slechte ervaring met MSI mobo's. Ik had er zelf 1tje tot voor een paar maanden terug en die kreeg ineens allemaal problemen met mijn PCI en AGP kaarten, heel vreemd. Heb meteen weer een ASUS aangeschaft. Nu blijkt dat het mobotje van een maat van mij, ook een MSI KT7, ook ineens onwijs veel problemen begint te geven. Nee, ik houdt het toch maar bij ASUS voortaan :).
Reg. datum: 08 juni 2001

Yep heb dit probleem ook nu mn oude epox condensatoren lekken gewoon geen beeld nix.

is meer een probleem van die elco's uit die periode he,
een paar jaar geleden zou een vage gast, de formule hebben gejat van een electrolytische vloeistof, echter de stabilisator formule ontbrak, en vnl taiwanese elco fabrikanten kochten de formule, en hebben nu elko's die
5 a 6 x korter meegaan dan normaal meegaan,
niemand had destijds door dat de stabilisator formule ontbrak, soort late 'Revenge' zeg maar naar mijn gevoel :)

lees maar, het is wel 'grappig', ik weet het niet echt nee maar je mobo is met solderen vrij gemakkelijk te repareren gelukkig hoor :)

lees hier:

http://www.spectrum.ieee..../resource/feb03/ncap.html

en hier:

http://www.timcousins.com.au/capacitorfailures.htm

ps: ook Asus en MSI en ABIT en ECS en ook Gigabyte gebruikten deze condensatoren!,
alleen MSI en ABIT hebben er het hardst onder geleden qua imago en betrouwbaarheid

majik wijzigde dit bericht 22-06-2003 22:16 (36%)

Reg. datum: 20 februari 2000

ik heb ook een msi k7t turbo, ook zo'n 2 jaar oud (op 2 maandjes na dan). Hij doet het nog perfect en ik heb nog lang geen plannen om dit bordje weg te doen, maar ik zou toch wel willen weten of die van mij ook risico loopt, want hij heeft al heel wat uurtjes gemaakt :Y). Kun je ook van te voren zien/horen/ruiken/voelen dat ie kapot gaat? Of is het misschien een serienummer op zo'n ding waaran ik kan zien dat ie uit een rotte fabriek komt? Ik heb nl. totaal geen verstand van dit soort electronica, maar het lijkt me toch wel handig als ik er op tijd bij ben voordat ie ontploft oid en mn andere hardware ook sloopt of brand veroorzaakt als ik niet bij mn pc in de buurt ben :X.
past het niet?pak een hamer...
Reg. datum: 18 oktober 2002

quote:
Palomar schreef op 23 June 2003 @ 00:57:
ik heb ook een msi k7t turbo, ook zo'n 2 jaar oud (op 2 maandjes na dan). Hij doet het nog perfect en ik heb nog lang geen plannen om dit bordje weg te doen, maar ik zou toch wel willen weten of die van mij ook risico loopt, want hij heeft al heel wat uurtjes gemaakt :Y). Kun je ook van te voren zien/horen/ruiken/voelen dat ie kapot gaat? Of is het misschien een serienummer op zo'n ding waaran ik kan zien dat ie uit een rotte fabriek komt? Ik heb nl. totaal geen verstand van dit soort electronica, maar het lijkt me toch wel handig als ik er op tijd bij ben voordat ie ontploft oid en mn andere hardware ook sloopt of brand veroorzaakt als ik niet bij mn pc in de buurt ben :X.

ik heb hier ook een k7t turbo2 versie5 je kunt het alleen zien aan het merk elkos.
helaas heeft de mijne wel de beruchte elkos erop zitten maar dat hoefd niet te zeggen dat ze ook werkelijk zullen sneuvelen.Ik neem aan dat die fabrikanten deze bug nu wel verholpen hebben.Mijn vorige K7T had rubycon elkos erop zitten en deze zijn dus prima.

merken elkos: (voor zover ik weet)
- Choyo
-Jpcon
-Jackcon
-Sanyo
-Tayeh

Heb je 1 van deze merken elkos erop zitten dan loop je risico!

AMD Athlon XP2500+(@ 3200+ 11x200Mhz 1,75V) Asus a7n8x-x 512mb infineon DDR400 2x seagate 20 en 40Gb club3d gf4ti4200 64mb creative SB live 4.1 netwerk Toshiba dvdrom liteon 52X cdfikker antec truepower330.

Reg. datum: 10 november 2000

Ik heb net even voor de zekerheid m'n trouwe K7T Turbo 2.0 gecheckt, maar deze heeft elco's van het merk 'teapo' , en staan niet bol. (Draait alweer een jaar met een XP1800, voorheen met Duron 800)

Tele wijzigde dit bericht 23-06-2003 11:49 (14%)

ik heb inmiddels een mailtje terug van abit, gisteren op 22:00 verzonden om 10:00 van ochtend bericht terug!

ik heb 2 keuzes:

• of laten repareren (na aanvraag van een RMA nummer, kosten ¤ 15,-
of
• zeggen hoeveel en welke ik moet hebben, die krijg ik dan gratis toegezonden

ik ga dus voor optie 2, dat lukt me nl wel.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Reg. datum: 08 mei 2002

quote:
barrel schreef op 22 June 2003 @ 19:49:
Ik heb mijn kt7 al drie maal opgestuurd naar Msi zelf. Shop waar ik hem gekocht was failiet (ook lekkende condensators) Kost je wel 5 euro verzendkosten, en een paar weekjes w8tijd. Maar ik krijg hem wel altijd gerepareerd terug. Dat kan ik van Abit niet zeggen. Ook lekkende condensators. Trieste zaak, al die mobo's met verotte condensators. Iig leer je wel je les ervan, nooit meer abit, msi, gigabyte. Al is de service van Msi grandioos

Ehmm, die lekkende elco's kunnen overal in zitten. Was nog op TV vorige week.
Dus om dan gelijk maar sommige fabrikanten at te schrijven :?

AMD Opteron @4GHZ(11*fsb*fud) / Dual-Armor(teflon) / Dual-Mouse(lh/rh)

Blue | MenAgainstDisease
Reg. datum: 07 februari 2002

Ik ben vanmiddag naar de NoRRoD geweest, waar ik mijn mobo ook had gekocht. De verkoper in Zwolle zei dat hij het nog nooit zo erg had gezien. Het bord wordt opgestuurd naar MSI, en dan krijg ik over een 3 - 6 weken een nieuwe / gemaakte terug.

http://members1.chello.nl/~ejf.heeres/max/4_small.jpg

De rechter condensator was geheel verbrand zei hij..... gelukkig geen brand daardoor ontstaan, heb ik weer geluk mee gehad.

Weet iemand overigens wat dit voor een merk condensatoren zijn:

http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1052734328.jpg
Want die had ik nl. ook op mijn bord zitten.

Red wijzigde dit bericht 23-06-2003 18:41 (17%)

Reg. datum: 31 december 2002

Ik had ook zo'n MSI moederboard , heb hem helaas weggegooid , nu ik hoor dat je hem eigenlijk zo kan repareren heb ik er eigenlijk wel spijt van. Lekkende condesators krijg je meestal door je computer op vochtige plaatsen te zetten. Ik had toendertijd mijn PC op zolder staan waar het wel erg vochtig was. Vandaar dat me condesators zijn gaan lekken.

Borak <Aeternum> level 60 Orc Warrior - http://wow.allakhazam.com/profile.html?669064
CiP: Liquidware

Reg. datum: 17 januari 2003

Ik heb ook zo'n MSI K7T266 moederbord, en bij mij branden ook 4 rode lampjes, alleen aan mijn condensatoren is niets te zien. Het kan ook zijn dat de processor is doorgebrand (vrij grote kans). Hoe check ik dit? Ik heb helaas geen andere Socket A processoren/moederborden.

quote:
Mr.Nobody schreef op 22 June 2003 @ 20:22:

er zat wat meer "roest" op, dat heb ik eraf geveegt.
er is nog 1tje die nog iets minder kapot eruit ziet dan deze en 2 bolle aan de bovenkant :(

weet iemand of abit ook die MBen gratis repareert? zo verkopen is ook wat.
ik kan hem wel zelf repareren maar daar heb ik niet echt zin in.

Shit man, das toch wel electroliet.
Das balen.
Maar niet geschoten is altijd mis, zou het gewoon vragen d.m.v. mailtje.

Oeps, beetje late reactie

marquis wijzigde dit bericht 23-06-2003 21:12 (5%)

Het is zover, C2D is running. :-) Ben weer geheel bij.

Reg. datum: 07 november 2000

ik heb laatst ook bolle condensatoren gehad op m'n abit vp6, ik een mailtje sturen naar abit nederland. m'n mobo deed toen weinig meer.
na wat heen en weer gemail hebben ze me een setje nieuwe condensatoren opgestuurd (kosteloos) ik heb ze er zelf opgesoldeerd en het werkt weer als een trein :)

was btw 1 maand buiten de garantie, scheen 2 jaar te zijn. anders zou het kosteloos gerepareerd worden.

Micra Powerrrrrrr

Ik heb een nokia 6610

dat is toch ook in het tweakers nieuws geweest dat er condensators zijn die waterstof gas lekken en wat dus brand kan veroorzaken....

Celeron500@600 Nvidia geForce2MX400 64mb pci 40gb-hdd 256mb sdram 100mhz 235watt voeding 52X24X52 fikker 16X48 DVD Temp metertje en mijn mobo ASUS CUW-RM 3Com 10/100lan + Benq wireles lan 11mbit avance alsound4000 sound card+trust wireles mouse (OSxp pro)

Carpe Aptenodytes!

quote:
Mr.Nobody schreef op 23 June 2003 @ 17:43:
ik heb inmiddels een mailtje terug van abit, gisteren op 22:00 verzonden om 10:00 van ochtend bericht terug!

Naar welk adres mail je dat?

Ik heb dit jaar al 2x een mail gestuurd naar technical@abit.nl maar krijg geen antwoord :(

Ik heb nog een KA7 liggen die dat heeft, heb de elco's er al af maar nog geen nieuwe om erop te solderen.

Specs: IBM ThinkPad T41 - P-M 1600 2MB - 2GB RAM - 60GB 7200rpm - 14" SXGA+

quote:
nibor112 schreef op 24 June 2003 @ 21:09:
dat is toch ook in het tweakers nieuws geweest dat er condensators zijn die waterstof gas lekken en wat dus brand kan veroorzaken....
idd zie ook: CasaLasse in "MSI K7T kapot door lekkende condensatore"

@erik1 ik mail naar hetzelfde adres, uitgebreide mail met link naar foto's enzo.
quote:
Erik1 schreef op 24 June 2003 @ 21:20:
[...]
Ik heb nog een KA7 liggen die dat heeft, heb de elco's er al af maar nog geen nieuwe om erop te solderen.
weet je nog wel waar welke moeten dan :?

Mr.Nobody wijzigde dit bericht 24-06-2003 21:24 (39%)

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

tja daarnet deed ie nog :P

ik heb hier ook een comp staan met een k7t en die heeft ook het zelfde probleem :(
maar hij doet het (nog) wel.

ik denk dat ik er zelf nieuwe condensatoren op ga zetten als hij er aan doodgaat :)
Carpe Aptenodytes!

quote:
Mr.Nobody schreef op 24 June 2003 @ 21:21:
[...]

idd zie ook: CasaLasse in "MSI K7T kapot door lekkende condensatore"

@erik1 ik mail naar hetzelfde adres, uitgebreide mail met link naar foto's enzo.
[...]

weet je nog wel waar welke moeten dan :?

Jaa ik heb het opgeschreven/getekend welke waar moeten 8)

Ik zal morgen nog eens mailen btw.

Mijne waren trouwens echt bol, en de drab kwam er onderaan uit (helemaal over het bord gelopen :r )

Specs: IBM ThinkPad T41 - P-M 1600 2MB - 2GB RAM - 60GB 7200rpm - 14" SXGA+

DivDaXV rijder
Reg. datum: 03 oktober 2002

BTW Ik den zelfs dat het nu zelfs veiliger is om nu een MB van MSI of Abit te komen omdat ze zoiets niet nog een keer willen laten gebeuren :o Ik wou trouwens nog ff toevoegen dat de conds op mijn Gigabytje van het merk Stone waren (die zijn dus ook BRAK :( ) Ik heb trouwens net de MS-6330 Lite uit me moeder pc (is proxy) geupgraded naar een MSI KT4 Ultra van me vader. En hij heeft weer een Abit NF7-S gekocht ;) Ik heb vertouwen voor de mensen die dat nog niet zien (cker als je weet dat ik drie 6330's heb) :) . Op één van die 6330's zitten trouwens van die lichtgroene die van die foto die ook op FP heb gestaan enzo.
Ik hoop dat ze zo lekker blijven werken, tot nu toe is mijn eige oude MS6330 het stabielste board dat ik oud heb gehad en die is al wat aardig jaartje oud ;)
Reg. datum: 10 november 2001

Zie deze link voor een soortgelijk probleem 2 dagen geleden.... [bij mijzelf]

------> http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/774145

Reg. datum: 11 januari 2001

Ik heb is een jaartje in een PC winkel gewerkt, en in dat jaar heb ik denk ik iets van 10/20 van die MSI K7T (Pro) met problemen gezien :/

Sommige stopte er gewoon mee als de PC aanstond andere hielden na 6 maanden gewoon op met werken, nog nooit zulke slechte mobo's gezien :X

We hadden ook zat andere MSI borden (KT3, 6378) en die bleven het gelukkig wel allemaal doen, de leverancier kreeg trouwens ook erg veel van die K7T bordjes terug.. :)
outdated icon
Reg. datum: 16 december 2000

De plaatjes van de TopicStarter zien er _precies_ hetzelfde uit als bij mijn K7T Turbo.

Mijn board start vaak alleen maar op zonder beeld en met een heleboel piepjes. Soms start hij nog wel normaal op.
Ik heb em nu aan de kant gelegd en ik wil er nog een keer andere elco's op solderen.

edit:
Mijn bordje is 2 jaar en 4 maanden oud, dus heb MSI ook maar even gemaild :)

dreeke wijzigde dit bericht 25-06-2003 02:13 (14%)

P4 2,67 / 1024MB / 160GB / GF6600GT / DVDRW
AMD XP1700+ / 512MB / 80GB / DVD

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: