Goede betaalde newsservers met binaries Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 30.465 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-06 00:33

Jive

MooMooMastah

Tjsa .. tis lastig ..
Helemaal eerlijk vergelijken word moeilijk, hij heeft demon (bbned/babyxl), jij xs4all (kpn).
Dus je begint al met een verschil in linetype. Komt nog eens bij dat jullie ook andere routers hebben, waarschijnlijk niet naast elkaar wonen en dus ook verschil in line-kwaliteit hebben ove je adsl uberhaupt.

Volgende item, pak eens een clean group, en update die ...simultaan, in hetselfde prog met dezelfde instellingen.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wierni
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-12-2021
De 2200e oude, of de 2200e plus?

De oude gaat maar tot 600kb.. zie ook de nederlandse fabrikant site.\
of hiero met de search zoeken naar 2200e.

[ Voor 9% gewijzigd door wierni op 10-04-2004 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:17
wierni schreef op 10 april 2004 @ 12:53:
De 2200e oude, of de 2200e plus?

De oude gaat maar tot 600kb.. zie ook de nederlandse fabrikant site.\
of hiero met de search zoeken naar 2200e.
Dat is het niet, want het downloaden zelf gaat wel op normale snelheid ;)

Plus dat hij het over kilobits heeft, geen kilobytes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:29
Ik heb het inderdaad over bits, maar heb wel de oude. Heb XS fast (4 mb lijn) en zit nog niet aan de rand van mijn trouwe ouwe 2200e.
Geloof niet dat de router het echte "probleem" is.
Hoe snel downloaden jullie gemiddeld de headers?
Voor alle duidelijkheid, het downloaden van de messages body's gaat naar mijn idee goed, > 3mbs.
Heb het trouwens ook nog eens met een ander proggie geprobeerd en daar haal ik de zelfde snelheden.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111280

Kan iemand zijn ervaringen over het account "tijdloos" van pfcorner ik ben een beginner . Bij voorbaat dank . :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98820

Anoniem: 111280 schreef op 11 april 2004 @ 09:28:
Kan iemand zijn ervaringen over het account "tijdloos" van pfcorner ik ben een beginner . Bij voorbaat dank . :o :o
De ervaringen met de nieuwsserver schijnen wel goed te zijn. Maar hij is wel duur. En de eigenaar spoort niet helemaal. Je hebt nu ook virualbox.nl, geloof iets goedkoper dan pfcorner. 100GB voor 50 euro. Beter is natuurlijk gewoon usenetserver of buzzardnews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Na mijn mening is PFcorner goed gebruikt worden voor als je te laat bent met een post, of vaak delen mist.
Want inderdaad, deze server schijnt technisch gezien erg goed te zijn en heeft een zeer goede retentie, ook in de grote groepen. :)
Rhodan schreef op 10 april 2004 @ 14:48:
Ik heb het inderdaad over bits, maar heb wel de oude. Heb XS fast (4 mb lijn) en zit nog niet aan de rand van mijn trouwe ouwe 2200e.
Geloof niet dat de router het echte "probleem" is.
Hoe snel downloaden jullie gemiddeld de headers?
Voor alle duidelijkheid, het downloaden van de messages body's gaat naar mijn idee goed, > 3mbs.
Heb het trouwens ook nog eens met een ander proggie geprobeerd en daar haal ik de zelfde snelheden.
Downloaden van body's met 1 draadje gaat ook zo traag? Of dat weer snel? Als dit wel snel gaat moet dit toch wel aan je server liggen.
Sowieso hoor je eigenlijk NZB files te gebruiken hรจ. ;)

๐ŸŒž๐Ÿƒ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:59

Smarron

The bend

Nou, overgestapt van Buzzard naar UNS en de snelheid ligt gewoon tegen de 800kb/s aan !!! Ook had ik een aantal bestanden die ik niet kon downloaden, maar met UNS ging dat perfect! Meteen maar een 3-maandelijke abo genomen. Bespaar ik weer 2 hele dollars. :D

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97123

Even een snel vraagje. Wat is nou precies het verschil tussen de twee abbo's op USN? 3 maanden voor $39,95 of $14,95 per maand. Als je die drie maanden dus in 1 keer koopt, bespaar je dus $4,90 -> (3x 14,95) - 39,95?

Of zie ik nu iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Anoniem: 97123 schreef op 13 april 2004 @ 12:56:
Even een snel vraagje. Wat is nou precies het verschil tussen de twee abbo's op USN? 3 maanden voor $39,95 of $14,95 per maand. Als je die drie maanden dus in 1 keer koopt, bespaar je dus $4,90 -> (3x 14,95) - 39,95?

Of zie ik nu iets over het hoofd?
Klopt als een bus. Ik kon vannacht niet zo goed rekenen. Je bespaart idd $ 5,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:14

Blisterin_Bull

โญโญโญโญโญ

Nee, dat is het enige voordeel van het 3 maanden abbo.

-edit: woei, te laat :P

[ Voor 20% gewijzigd door Blisterin_Bull op 13-04-2004 13:02 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97123

Ok, thanx! Dan hebben ze niet echt veel variatie in de abbo's, als je het vergelijkt met bv. Buzzardnews...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 07:40
Zijn er eigenlijk mensen ontevreden met Buzzardnews? Heb zelf een goede server via wanadoo en wil gewoon een backup server achter de hand houden (en dan geen abbo maar een vast bedrag voor een hoeveelheid data die niet verloopt).

Zijn er naast buzzard nog andere (goede) providers die dit aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:02
Douwe63 schreef op 13 april 2004 @ 13:54:
Zijn er eigenlijk mensen ontevreden met Buzzardnews? Heb zelf een goede server via wanadoo en wil gewoon een backup server achter de hand houden (en dan geen abbo maar een vast bedrag voor een hoeveelheid data die niet verloopt).

Buzzardnews is nog relatief nieuw, en heeft ook nog weleens problemen, als groepen die spontaan "leeg" zijn ofzo. Astraweb bied ook een pay-by-download plan aan, heb ik zelf al bijna een jaar nu. Nog nooit problemen mee gehad, en ik haal ook gewoon mooi 440kb/s down via astra (max van 4096/640 adsl abbo).

Gewoon de nieuwsserver van je provider blijven gebruiken en daarnรกรกst een payserver nemen werkt trouwens ook ideaal.
code:
1
2
3
4
5
    Username:       XanderH
    Your Account:       Pay-by-Download
    Account Status:         Active
    Bytes Downloaded:       28,808,390,792 bytes (28.81 GB)
    Downloads Left:         21,191,609,208 bytes (21.19 GB)

En dat in 1 jaar, valt ook qua prijs wel mee :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Buzzard is ook gewoon een reseller van usensetserver met een eigen frontend ..
Het enigste wat ze hebben is extra variaties met dat soort dingen.
Usenetserver zelf heeft gewoon een standaard aboo wat voor iedereen geld.

En wat retentie betreft, ze hebben enkel een eigen frontend, dat houd in dat ze zelf een article-database bijhouden, en op welke server in de farm het staat, en die capaciteit kopen ze groot in bij UNS .. dus wat retentie meer of minder betrefd, technisch gezien zouden ze enkel minder retentie kunnen hebben, want de data komt bij UNS vandaan.

Dat ze het van de extra's moeten hebben is goed te zien, doordat je bij Buzzard een accoutnmanager hebt waar je je limieten en je stats kunt bekijken, terwijl bij UNS enkel je cc-info kunt zien. En hoor je ook verhalen van mensen dat ze gecapped worden in hun downloadsneleid omdat ze "teveel" zouden downloaden in de periode.

Nog geen last van gehad met UseNetServer :)

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

me1299

$ondertitel

Jive schreef op 13 april 2004 @ 14:06:
Buzzard is ook gewoon een reseller van usensetserver met een eigen frontend ..
Het enigste wat ze hebben is extra variaties met dat soort dingen.
Usenetserver zelf heeft gewoon een standaard aboo wat voor iedereen geld.

En wat retentie betreft, ze hebben enkel een eigen frontend, dat houd in dat ze zelf een article-database bijhouden, en op welke server in de farm het staat, en die capaciteit kopen ze groot in bij UNS .. dus wat retentie meer of minder betrefd, technisch gezien zouden ze enkel minder retentie kunnen hebben, want de data komt bij UNS vandaan.

Dat ze het van de extra's moeten hebben is goed te zien, doordat je bij Buzzard een accoutnmanager hebt waar je je limieten en je stats kunt bekijken, terwijl bij UNS enkel je cc-info kunt zien. En hoor je ook verhalen van mensen dat ze gecapped worden in hun downloadsneleid omdat ze "teveel" zouden downloaden in de periode.

Nog geen last van gehad met UseNetServer :)
Usenetserver hoop binnenkort ook met een traffic meter te komen voor hun klanten.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 07:40
XanderH schreef op 13 april 2004 @ 14:04:
[...]

Gewoon de nieuwsserver van je provider blijven gebruiken en daarnรกรกst een payserver nemen werkt trouwens ook ideaal.
Dat was ook precies de bedoeling.

Dat astraweb is wel iets goedkoper dan buzzard. Wat zijn ongeveer de retentietijden van astra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Douwe63 schreef op 13 april 2004 @ 14:43:
[...]

Dat was ook precies de bedoeling.

Dat astraweb is wel iets goedkoper dan buzzard. Wat zijn ongeveer de retentietijden van astra?
Alle groepen mรญnstens 10 dagen. Dat zijn dan de groepen als a.b.nl, a.b.boneless, a.b.dvd, a.b.dvdr e.d. De kleinere / specifiekere groepen hebben een hogere retentie, maar die gebruik ik niet zoveel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-06 18:14
Douwe63 schreef op 13 april 2004 @ 13:54:

Ik gebruik ook Buzzardnews nu, als enkele en enige nieuwsserver,
dit is nodig omdat ik Chello heb B) |:(
Tot nu toe heb ik nog geen enkele problemen ondervonden en download ik op mijn max. van ยฑ 184 KB/s. Ook de retentie is voor mij ruim voldoende van alle groepen die ik gebruik, en welke je via buzzardnews zelf kan controleren - evenals je dataverbruik.

En waarom niet UNS ? Omdat ik bij Buzzardnews via Paypal kon betalen,
ik heb geen en ik wil geen credit card :)

[ Voor 12% gewijzigd door JvdW op 13-04-2004 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hebben jullie ook dat bij usenetserver.com je 's avonds niet meer boven de 200kb uit komt? 's morgens haal ik gewoon de max van m'n abbo (450kb). Valt me nou al zo'n 2 weken op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Anoniem: 98820 schreef op 15 april 2004 @ 12:04:
Hebben jullie ook dat bij usenetserver.com je 's avonds niet meer boven de 200kb uit komt? 's morgens haal ik gewoon de max van m'n abbo (450kb). Valt me nou al zo'n 2 weken op.
Op dit moment down ik met gemiddeld 750kb/sec en 's avonds ligt dat rond de 350kb/sec. Prima verbinding hierzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smarron schreef op 15 april 2004 @ 12:53:
[...]
Op dit moment down ik met gemiddeld 750kb/sec en 's avonds ligt dat rond de 350kb/sec. Prima verbinding hierzo.
Ja tot een uur of 5 gaat downloaden op full speed, (nu zit ik ook op 450kb) maar daarna kom ik niet hoger dan 200/230kb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Anoniem: 98820 schreef op 15 april 2004 @ 13:57:
Ja tot een uur of 5 gaat downloaden op full speed, (nu zit ik ook op 450kb) maar daarna kom ik niet hoger dan 200/230kb
Dan is Amerika wakker en beginnen zij ook een keer met downen ... Niks aan te doen denk ik. Ik had dit ook met Buzzardnews, ook met UNS en Usenet(.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 03:15

lordsnow

I know nothing

@willy55
Ik heb op dit moment een "tijdloos" accountje bij pfcorner.
De server is 100%, echt toppie. Maar wat anderen al zeiden, het is duur en de eigenaar spoort ECHT niet. Je moet echt MOEITE doen om daar een accountje te krijgen...

@Goran100 en @Smarron:
Jullie hebben het over kB (kilo BYTE) hoop ik, niet kb (kilo bit)?

@ iedereen:
sorry, maar ik ga niet 't hele topic doorploegen. Maar,

(1) welke servers kan je betalen met PayPal? (ik heb geen cc)
(2) welke servers kan je anoniem posten? (ik wil terug geven, maar niet als mijn gegevens er bij staan)
(3) die ook nog een beetje goed werkt / compleet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

lordsnow schreef op 15 april 2004 @ 15:02:
@willy55
Ik heb op dit moment een "tijdloos" accountje bij pfcorner.
De server is 100%, echt toppie. Maar wat anderen al zeiden, het is duur en de eigenaar spoort ECHT niet. Je moet echt MOEITE doen om daar een accountje te krijgen...

@Goran100 en @Smarron:
Jullie hebben het over kB (kilo BYTE) hoop ik, niet kb (kilo bit)?

@ iedereen:
sorry, maar ik ga niet 't hele topic doorploegen. Maar,

(1) welke servers kan je betalen met PayPal? (ik heb geen cc)
(2) welke servers kan je anoniem posten? (ik wil terug geven, maar niet als mijn gegevens er bij staan)
(3) die ook nog een beetje goed werkt / compleet is.
Bij Buzzardnews kun je met CC en PayPal betalen. Is een prima server, er zijn veel ervaringen van GoT-ers die deze newsserver gebruiken en anoniem posten kan geloof ik ook wel. Ik denk wel dat PFCorner een betere retentie heeft, maar de prijs ligt zoals je zelf al aangeeft erg hoog. Neem eens een trial abo, kun je alles makkelijk uittesten. Neem ook eens een kijkje bij ForteINC.

Ik heb het idd gewoon om keiharde kB's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:54
Snelheid van usenetserver varieert enorm.

soms gewoon maar 100k/sec ofzo, ook overdag. Andere dagen echt snel, ik trek nu (Eweka 8Mbit DSL) 830-850k/sec, strak aan mn max dus.

Zelf thuis Demon 8Mbit. Daar trek ik op rustige momenten zo'n 650-700k/sec. Bijna mijn max, dat zit rond de 750k/sec (zit iets verder van de centrale af, dus ik sync niet op 8mbit)

Met mn Demon lijn klapt het minder hard terug, ook 's avonds wel 200k/sec of sneller.

Maar goed, usenetserver is natuurlijk ook niet naast de deur, dus erg afhankelijk van drukte op het net en routings.

Kort samengevat bevalt het mij iig wel zo. Alleen test.usenetserver.com zoog vorige week, dat ding haalde alles door elkaar ;) Wou een rarretje van een dvdr, kreeg een mp3tje ;)
Maar goed, da's ook TEST dus kwalijk nemen kan ik het niet. En met de gewone servers red ik me ook wel.

Retentie en compleetheid: prima, laatste weken nooit een extra server hoeven te gebruiken, genoeg gehad aan de feed vanaf usenetserver (al dan niet met pars)

supernews en newszilla heb ik als backup, maar niet nodig gehad _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104506

Ik ben begonnen bij pfcorner, maar ben overgestapt naar astraweb. Is gewoon beter. Betalen met creditcard en je kan gelijk beginnen. Geen gedoe met geld overmaken en heen en weer emailen. Is trouwens een hele rare, die van pfcorner. Is zo klantvriendelijk als loden deur. Hij is koning en jij mag vragen of je klant mag zijn.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:40
Anoniem: 98820 schreef op 15 april 2004 @ 12:04:
Heb ik hier geen last van.
Telkens als ik wat download gaat het zeker hoger dan 500KB/s.
Meestal zit ik rond de 700-800, met daartussen af toe even niks per seconde.
Dat duurt maar heel even, en dan gaat ie weer verder.

Bevalt me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:47

TFHfony

Professional Weirdo

Same here...
Ik heb de laatste weken constant een snelheid van 700kbyte/sec ~ 800kbyte/sec bij USN, ongeacht het tijdstip. Dit via een Demon 8mbit lijntje.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:44
Hoeveel connections mag je eigenlijk maken met UsenetServer? En op hoeveel zijn die gecapt? Ik wil namelijk een abo met iemand delen, mocht dat mogelijk zijn.
Op de frontpage van usenetserver staat verder het volgende:
All accounts limited to one computer at a time.
Wordt dit gedaan dmv een ip-check ofzo? :?

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Nu online

me1299

$ondertitel

zugzug schreef op 16 april 2004 @ 10:38:
Hoeveel connections mag je eigenlijk maken met UsenetServer? En op hoeveel zijn die gecapt? Ik wil namelijk een abo met iemand delen, mocht dat mogelijk zijn.
Op de frontpage van usenetserver staat verder het volgende:

[...]

Wordt dit gedaan dmv een ip-check ofzo? :?
Usenet is niet gecapped. En je kan maar met 1 IP tegelijk connecten voor zover ik weet.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

1 IP per gebruiker, 6 connecties per IP
Ik heb zelf gemerkt dat eht nogaleens uit wil lopen als je pc/client te snel connecties maakt en daardoor connection-limit foutmeldingen krijgt, maar ook met 5 connecties trek ik de volle 850 KB van mijn 8/1 lijntje bij xs4all en dan heb ikhet probleem niet.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-04 14:36
Je kan zeker weten met meer dan 1 ip tegelijk verbinden, want ik deel al 2 maanden een accountje met iemand >:)
We kunnen allebei tegelijk met 6 verbindingen van Usenetserver gebruik maken. Het maximum van 6 verbindingen is dus niet aan je account gekoppeld, maar wordt geregeld per verbonden ip.
Daarnaast heb je de test server nog die heerlijk snel is. Het enige nadeel van de testserver is wel dat je af en toe niet kunt verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Wat is jullie mening over www.usenetmonster.com ?

In het kort:

25GB/maand $19
50GB/maand $29

Niet gebruikte GB's hou je / headers tellen niet mee / 10 connections / Gratis headers / Anonymous posting / 99% completion rate / 14+ dagen retention / snelle & duidelijke customer service

Ik ben op dit moment in gesprek met de eigenaar.

Op dit moment kan je alleen per CC betalen, maar ze zijn PayPal aan het overwegen.

Zijn er mensen hier die UsenetMonster zouden overwegen (als ze met PayPal konden betalen?)

Zijn de prijzen concurrerend? En, al niet, wat lijkt jullie redelijk/aanvaardbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

lordsnow schreef op 17 april 2004 @ 02:12:

In het kort:

25GB/maand $19
50GB/maand $29

Niet gebruikte GB's hou je / headers tellen niet mee / 10 connections / Gratis headers / Anonymous posting / 99% completion rate / 14+ dagen retention / snelle & duidelijke customer service

Op dit moment kan je alleen per CC betalen, maar ze zijn PayPal aan het overwegen.

Zijn er mensen hier die UsenetMonster zouden overwegen (als ze met PayPal konden betalen?)

Zijn de prijzen concurrerend? En, al niet, wat lijkt jullie redelijk/aanvaardbaar?
Het ligt eraan hoeveel je downloadt :? denk ik. Via de bekendere newsservers UNS en Buzzard heb je de keuze om een unlimited accountje te nemen voor $14,95 per maand. Trek je meer dan 25gb per maand binnen (wat snel behaald wordt), is dat al veel goedkoper. Ook de retentie van deze 2 zijn zeer goed (zoals te zien aan alle reacties hierzo). Ik zou het persoonlijk niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 13-06 10:56
Als ik zo eens een traceje naar news.usenetmonster.com laat gaan zie je dat het gewoon bij newshosting.com vandaan komt ;)

Lijkt dus gewoon een reseller te zijn imho.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
lordsnow schreef op 17 april 2004 @ 02:12:

In het kort:

25GB/maand $19
50GB/maand $29

Voor mij te duur.
Ik heb Buzzardnews o.a. voor
Gold - 50 GBytes Per Month - No Speed Limits $11.95

Buzzard Unlimited - Unlimited Monthly -
Cap: 2.2 Mbps on Peak / 5 Mbps off Peak $14.95

100GB one time purchase No Speed Limits $40.00
En betaal via PayPal en bevalt uitstekend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

bjck schreef op 17 april 2004 @ 02:21:
[...]

Als ik zo eens een traceje naar news.usenetmonster.com laat gaan zie je dat het gewoon bij newshosting.com vandaan komt ;)

Hmm.. ik krijg:

nslookup news.usenetmonster.com: 63.220.220.40 & 63.220.220.41

nslookup news.newshosting.com: 63.218.45.20

Niet hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
lordsnow schreef op 17 april 2004 @ 02:49:
[...]

Hmm.. ik krijg:

nslookup news.usenetmonster.com: 63.220.220.40 & 63.220.220.41

nslookup news.newshosting.com: 63.218.45.20

Niet hetzelfde...
Sorry, iets meer info dan:

news.newshosting.com
code:
1
2
  9   105 ms   106 ms   105 ms  Newshosting.demarc.cogentco.com [38.112.0.126]
 10   105 ms   106 ms   105 ms  r01.iad01.newshosting.com [63.218.45.20]

news.usenetmonster.com
code:
1
2
  9   105 ms   106 ms   105 ms  Newshosting.demarc.cogentco.com [38.112.0.126]
 10   116 ms   108 ms   107 ms  63.220.220.40

Iets andere ip-reeks inderdaad, maar:
- zelfde netwerk ( AS-29798 NEWSHOSTING)
- zelfde cogentco koppeling / gateway

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48994

Buzzardnews heeft gisteren een nieuwe server gekregen

snelheid is nu erg lekker hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 16-06 14:19

Floor-is

5.2

Juk! newshosting.com hangt aan cogentco :r

Ik ben gisteren voor het eerst sinds een jaar of 2 weer met nieuwsservers aan de wandel, gebruik nu dit van mijn ISP nog (TweakDSL) en dat bevalt byzonder goed eigenlijk: trek rustig 750kB/s (ook gisterenavond)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Floris schreef op 17 april 2004 @ 15:45:
Juk! newshosting.com hangt aan cogentco :r
En daar is mis mee wat precies?

Heb dit een keer met iemand tot de bodem uitgezocht voor mijn werk. Ze hebben bij newshosting.com 2 uplink/transit koppelingen.

- Cogentco (psi-net)
- PCCW BTNaccess

Hangt er maar helemaal vanaf hoe je peerings+transit koppelingen van je isp zijn hoe snel het gaat vanaf newshosting naar jou toe ;)

Cogentco is zelf gewoon aanwezig op de AMX-IX en heeft een open peering policy. Directer kan het niet lijkt me.

http://www.newshosting.com/support/util/traceroute/

9 hopjes en dat vanuit USA, ik vind het netjes, wat zeg ik zeer netjes. Alleen cogentco zit tussen newshosting.com en mijn isp. Zowel heen als terug route via cogentco overigens.

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 17-04-2004 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Tja .. ik zit hier een pietsie verder (begint al met hopje router.local :P )
13 hops naar news.usenetserver.com, via xs4all naar ams-ix, en dan via abovenet naar wvfiber en dan eindstation news.usenetserver.com ... ook behoorlijk direct, want wvfiber= usenetserver.
code:
1
2
 12   112 ms   112 ms   112 ms  ge1-1-ame-b1-02.wvfiber.net [63.223.1.222]
 13   116 ms   116 ms   118 ms  news.usenetserver.com [63.223.5.254]

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Jive schreef op 18 april 2004 @ 16:30:
Tja .. ik zit hier een pietsie verder (begint al met hopje router.local :P )
13 hops naar news.usenetserver.com, via xs4all naar ams-ix, en dan via abovenet naar wvfiber en dan eindstation news.usenetserver.com ... ook behoorlijk direct, want wvfiber= usenetserver.
code:
1
2
 12   112 ms   112 ms   112 ms  ge1-1-ame-b1-02.wvfiber.net [63.223.1.222]
 13   116 ms   116 ms   118 ms  news.usenetserver.com [63.223.5.254]
En terug zelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:34

Crusader

Arc Nature

Rhodan schreef op 09 april 2004 @ 14:42:
Ik heb een vraag, nadat ik deze draad tegen kwam, heb ik een week geleden een abo genomen bij Usenetserver.
Op zich ben ik zeer te vreden, het downloaden van de body's gaat tot over de 3 mb/s (bijna het maximale van mijn XS fast lijn), maar het downloaden van headers gaat maar tussen de 250 en 600 kbs. Dacht eerst dat het wel zo zou horen, tot een kennis van me zei dat die zelden onder de 1 mbs zit met downloaden van headers. Misschien tijdstip van de dag ofzo, maar dus niet, vanmorgen een testje gedaan en op het zelfde moment, de headers van de zelfde groep gedownload en hij doet dat dus gewoon 3x sneller.
Hij zit alleen bij Demon, maar we gebruiken dezelfde proggie (Newsbin pro), zelfde versie, zelfde instellingen.
Er zit alleen een andere router tussen, bij mij een vigor 2200e, die van hem weet ik niet uit mijn hoofd.
Iemand een idee?
Hier had ik ook last van.
Je moet even het programma "TCP Optimizer" van www.speedguide.net draaien en de settings laten aanpassen. Daarna loopt het als een zonnetje :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Die back-tracer werkt om de een of andere reden niet bij mij ...
mischien dat iemand met xs4all hem ook zou kunnen proberen .. zal vast neit veel verschillen met mijn waardes

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Jive schreef op 19 april 2004 @ 00:41:
[...]

Die back-tracer werkt om de een of andere reden niet bij mij ...
mischien dat iemand met xs4all hem ook zou kunnen proberen .. zal vast neit veel verschillen met mijn waardes
Doet het hier (XS4all) ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:29
Crusader schreef op 18 april 2004 @ 18:04:
[...]

Hier had ik ook last van.
Je moet even het programma "TCP Optimizer" van www.speedguide.net draaien en de settings laten aanpassen. Daarna loopt het als een zonnetje :)
Vroeger weleens lopen spelen met dit soort tools en altijd zorgde het voor meer narigheid als voordeel. Op het moment loopt het als een trein, headers komen tegen 1 mbs binnen. Ik houd wel mijn spoolfiles wat kleiner, Newsbin Pro vrat op een gegeven moment meer dan een 1gb aan geheugen weg. Of het nu hier aan ligt of dat Usenet nu gewoon vlotter is, don't no, maar voor nu ben ik tevreden. Ik houd die tip nog wel in mijn achterhoud.
In ieder geval, txs.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 14:12

we_are_borg

You will Comply

Bij mij werk de traceroute wel mijn provider is Dutchweb. Misschien dat iets tegen gehouden wordt op het xs4all netwerk.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Ach .. de portal van kpn werkte ook niet voor xs4all, omdat die wa teveel gegevens van de gebruikers wilde hebben ... zal hier ook wel zowiets zijn.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

bjck schreef op 17 april 2004 @ 02:21:
[...]

'k heb 't eens gevraagd - blijkbaar niet. Ze hebben hun eigen servers, alleen de b/w kopen ze in bij NH. Ze zitten in dezelfde colo, "right next to them".

Binnenkort krijgen ze hun eigen Gig-E lijn, en eigen IP's.

Maar er is blijkbaar niemand geintresseerd als er een NL reseller komt voor UNM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Waar mensen echt in geinteresseerd zouden zijn is een snelle nederlands news-provider met een vast maandtarief zoals usenetserver of astraweb.

Lijkt mij ..

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Ik zie ook dat de neiging meer is richting de "Unlimited" accounts.

Maar meestal is het zo dat, van de drie "snel", "laag maandtarief", en "Unlimited" kan je
maar 2 kiezen. Zoals de gezegde gaat, "'t komt uit de hoogte of uit de breedte."

Voorbeeld:
Buzzard Unlimited - Unlimited Monthly -
Cap: 2.2 Mbps on Peak / 5 Mbps off Peak $14.95

Met "Nederlands news-provider" bedoel jij, Nederlandstalige website / support, en betalings-verkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Jive schreef op 19 april 2004 @ 17:45:
Waar mensen echt in geinteresseerd zouden zijn is een snelle nederlands news-provider met een vast maandtarief zoals usenetserver of astraweb.

Lijkt mij ..
Kan je vergeten al zou een reseller al een vooruit gang zijn voor mensen die geen CC hebben. Maar een server hier in Nederland is gewoon te duur Je heb zoveel dataverkeer dat je je eigen groen en geel betaal.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

we_are_borg schreef op 19 april 2004 @ 19:38:
[...]Kan je vergeten al zou een reseller al een vooruit gang zijn voor mensen die geen CC hebben. Maar een server hier in Nederland is gewoon te duur Je heb zoveel dataverkeer dat je je eigen groen en geel betaal.
Als alleen al de newsmasters van xs4all/wanadoo/cambrium al de koppen bij elkaar zouden steken om een flink usenet-cluster te bouwen .. wat enkeld al voor die 3 netwerken zou werken ... en dat peeren ze lekker over de ams-ix naar de andere providers voor een fixed-fee per gbit .. zou dat echt niet zo ongeloofelijk veel moeten kosten, en is het dataverkeer echt niet "duur" want daar peer je immers lokaal voor ..
Dan zou dat echt een meesterlijk iets zijn ... maarja ... das waarschijnlijk een heleboel oud zeer wat er dan tegenkomt .. en dat zal vast niet gebeuren in ons kikkerlandje ..

Dataverkeer naar buiten .... das echt vele vele malen duurder, dataverkeer over een ams-ix peering kost nagenoeg geen ruk ... want al die dure apperatuur & routers hebben ze toch al staan om het nu al te draaien.

[ Voor 18% gewijzigd door Jive op 19-04-2004 23:37 ]

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Jive schreef op 19 april 2004 @ 23:35:
[...]

Als alleen al de newsmasters van xs4all/wanadoo/cambrium al de koppen bij elkaar zouden steken om een flink usenet-cluster te bouwen .. wat enkeld al voor die 3 netwerken zou werken ... en dat peeren ze lekker over de ams-ix naar de andere providers voor een fixed-fee per gbit .. zou dat echt niet zo ongeloofelijk veel moeten kosten, en is het dataverkeer echt niet "duur" want daar peer je immers lokaal voor ..
Dan zou dat echt een meesterlijk iets zijn ... maarja ... das waarschijnlijk een heleboel oud zeer wat er dan tegenkomt .. en dat zal vast niet gebeuren in ons kikkerlandje ..

Dataverkeer naar buiten .... das echt vele vele malen duurder, dataverkeer over een ams-ix peering kost nagenoeg geen ruk ... want al die dure apperatuur & routers hebben ze toch al staan om het nu al te draaien.
Zou dat alleen buiten de ams-ix om doen met wat private peering lijntjes ipv ams-ix poortjes die kosten geld.

Is een goed idee imho. Misschien een stichting van maken ofzo die het beheer onder zich neemt zodat het ook een non-profit instelling wordt?

(zal brein etc leuk vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Die poorten hebben ze nu ook al ...

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Jive schreef op 20 april 2004 @ 09:19:
Die poorten hebben ze nu ook al ...
Alle grote ISP's wel natuurlijk. Maar traffic van newsfeed is al 100Mbit sustained bijna. Als daar ook nog eens de customer-feed bij komt door diezelfde link heb je al snel een tweede nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
bjck schreef op 20 april 2004 @ 00:36:
[...]

Zou dat alleen buiten de ams-ix om doen met wat private peering lijntjes ipv ams-ix poortjes die kosten geld.

Is een goed idee imho. Misschien een stichting van maken ofzo die het beheer onder zich neemt zodat het ook een non-profit instelling wordt?

(zal brein etc leuk vinden)
Hehe, samenwerken met de concurrent. Ik vraag me af of de ISPs daar zin in hebben. Overigens hebben ze de aansluitingen vast wel, maar het zal zeker behoorlijke capaciteit kosten wat dus niet voor iets anders gebruikt worden kan (inkopen dus).
Ook qua Brein etc, lijkt het mij toch handiger om gewoon tig losse servers te hebben. Als er dan รฉรฉntje wijkt door het gezijk van Brein, is dat geen probleem. ;)

๐ŸŒž๐Ÿƒ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
wow. Ik heb een unlimited accountje genomen bij buzzardnews en ben reuze tevreden! :) Constant 230 KB/s vind ik wel erg netjes (ik heb een Demon DSL Express 2048/1024 abo). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Jive schreef op 19 april 2004 @ 17:45:

Lijkt mij ..
K'weet niet of het al genoemd is, maar VirtualBox komt binnenkort met een Unlimited Abbo voor rond de 15 euro per maand, met een retentie van rond de 6-7 dagen.

Maar t lijkt me geen voordeel opleveren boven Usenetserver.com.
t'enige voordeel is de betaling, die hoeft niet via CC. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
wow, het posten met buzzardnews is ook geweldig! :) 85 KB/s met รฉรฉn draadje! :) Bij SuperNews mag ik al blij zijn als ik met twee draadjes met 50 KB/s kan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Ben benieuwd of VirtualBox dan dus aan resellen van UseNetServer of Astraweb accounts doet.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:47
kwil graag astraweb aanvragen, en geen newszilla ofzo, dus ik aan me pa asken die wil geen credit card aanschaffen, ik mag het nog niet omdat ik te weinig verdien.
en niemand in me familie of me vrienden hebben er 1tje wat moet ik nu doen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

SmoothTweaker schreef op 22 april 2004 @ 09:21:
kwil graag astraweb aanvragen, en geen newszilla ofzo, dus ik aan me pa asken die wil geen credit card aanschaffen, ik mag het nog niet omdat ik te weinig verdien.
en niemand in me familie of me vrienden hebben er 1tje wat moet ik nu doen? :?
Sparen jongen. Of meer verdienen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1943

Topicstarter
Er is zeker geen enkele aanbieder bij die het mogelijk maakt om vanaf twee verschillende IP adressen tegelijkertijd in te loggen onder hetzelfde account ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
Smarron schreef op 22 april 2004 @ 12:01:
[...]
Sparen jongen. Of meer verdienen ?
Sparen whahahah :) dat word errug lang sparen voor een jochie van 15 jaar :D
ik heb het gevonden Pay Pal vanmiddag ff naar de bank toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Err .. NewsZilla is een gratis geleverde Beta-News dienst bij een XS4all abbo hoor ...

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:13

DoctorV64

Cosmopoliet

Zijn er ook mensen die met Usenetserver de laatste tijd veel incompletes krijgen ??
Ik gebruik newsleecher.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Nu online

me1299

$ondertitel

DoctorV64 schreef op 22 april 2004 @ 14:44:
Zijn er ook mensen die met Usenetserver de laatste tijd veel incompletes krijgen ??
Ik gebruik newsleecher.
Kan ook aan de uploaders liggen. Ik vind het nog wel redelijk meevallen. Heb wel vaak een paar par2 bestanden nodig idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ik gebruik ForteINC, wat erg lekker gaat. $15 voor een unlimited account, en een zeer goede retentie. Voorbeeldje: Ik leech nu een DVD uit a.b.boneless, die op 15-04 gepost is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Xandrios schreef op 22 april 2004 @ 15:10:
Ik gebruik ForteINC, wat erg lekker gaat. $15 voor een unlimited account, en een zeer goede retentie. Voorbeeldje: Ik leech nu een DVD uit a.b.boneless, die op 15-04 gepost is :)
7 dagen is niet zo extreem, meeste providers zitten met retentie van a.b.boneless toch al wel op >10 dagen, ik neem aan dat je ook wel iets oudere posts kunt downloaden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
XanderH schreef op 22 april 2004 @ 15:17:
[...]

7 dagen is niet zo extreem, meeste providers zitten met retentie van a.b.boneless toch al wel op >10 dagen, ik neem aan dat je ook wel iets oudere posts kunt downloaden? :)
Geen idee, heb ik niet geprobeerd :P

Ik vind 7 dagen al behoorlijk impressief; als je ziet hoeveel shit er in die group gepost wordt :X
't bevalt me in ieder geval erg goed, de meeste ISP's bieden niet zulk een retentie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:29

inXs

known as inXs

Waarom lees ik hier niets over nova.planet.nl ? Voor mijn gevoel is dat ook 1 van de betere en ik dl altijd op volle snelheid, 200kb/s.. Alles wat ik wil hebben staat er op en dingen die nieuw uitkomen staan er ook vrij snel op.. Retentie tijd ong 4dgn, das niet zo super maar ach.. Moet je maar snel zijn.. Zeer zelden is iets niet compleet ook.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Xandrios schreef op 22 april 2004 @ 15:40:
[...]

Geen idee, heb ik niet geprobeerd :P

Ik vind 7 dagen al behoorlijk impressief; als je ziet hoeveel shit er in die group gepost wordt :X
't bevalt me in ieder geval erg goed, de meeste ISP's bieden niet zulk een retentie :)
12 dagen haal ik meestal toch wel met Newszilla hoor, in a.b.boneless :)

En dan worden alleen nog maar de headers getrashed, messages gaan soms wel tot een dag of 14.

En dat voor een gratis server... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
XanderH schreef op 22 april 2004 @ 16:16:
[...]

12 dagen haal ik meestal toch wel met Newszilla hoor, in a.b.boneless :)

En dan worden alleen nog maar de headers getrashed, messages gaan soms wel tot een dag of 14.

En dat voor een gratis server... :P
Ik heb van maart 2003 t/m november 2003 Newszilla gebruikt, daarna ook ForteInc.
Newszilla was qua retentie goed, ik had ook weinig last van incomplete artikelen. Maar veel *complete* posts misde, vooral de "Spots" op FTD, die meestal niet via de standaard nederlandste server geposts worden. Op zo'n manier is een retentie van weken erg leuk, maar je hebt er weinig aan.
Bij ForteInc (usenetserver) komt vrijwel alles door. Het is echt de $15/maand waard. Dat op 300kB/sec ipv 150. :o

๐ŸŒž๐Ÿƒ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

inXs schreef op 22 april 2004 @ 16:07:
Waarom lees ik hier niets over nova.planet.nl ? Voor mijn gevoel is dat ook 1 van de betere en ik dl altijd op volle snelheid, 200kb/s.. Alles wat ik wil hebben staat er op en dingen die nieuw uitkomen staan er ook vrij snel op.. Retentie tijd ong 4dgn, das niet zo super maar ach.. Moet je maar snel zijn.. Zeer zelden is iets niet compleet ook.
4 :? maak daar 2 van ofzo :) Vooral DVD's moet je snel bij zijn !!! Voor de rest is ie gewoon perfect vooral wegens het feit dat het gewoon in je abbo verwerkt zit en dus niks bij hoeft te betalen voor een server die wel ERG goed is 8)

* nero355 vindt dit echt een reden om als ISP Planet te hebben :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Laatst online: 18:09

pietje63

RTFM

Ok, topic is bijna vol. Al iemand aan het denken over een topic start van deel 2 met ene mooi overzicht?

edit:
[offtopic]sig gewijzigd, bedankt voor de tip: ik moet leren met de tijd mee te gaan[/offtopic]

[ Voor 35% gewijzigd door pietje63 op 22-04-2004 20:51 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80529

offtopic:
pietje63: je moet ff je sig aanpassen. Linkje klopt niet echt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
DoctorV64 schreef op 22 april 2004 @ 14:44:
Ik gebruik newsleecher.
Ik heb met newsleecher wel vaak het probleem dat ie bestanden totaal niet download.
Ze staan wel op de server, en in de downloadqueue om gedownload te worden, maar als het dan zover is, worden sommige downloads Rood en verdwijnen.
Als ik dan vervolgens met Grabit de desbetreffende groep update, en handmatig de bestanden die newsleecher niet kon vinden download, dan gaat het wel goed.

Newsleecher vind dat toch vaak niet goed, vooral met NZB's wil het nog wel eens misgaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Hoyden op 23-04-2004 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:29

inXs

known as inXs

nero355 schreef op 22 april 2004 @ 19:18:
[...]

4 :? maak daar 2 van ofzo :) Vooral DVD's moet je snel bij zijn !!! Voor de rest is ie gewoon perfect vooral wegens het feit dat het gewoon in je abbo verwerkt zit en dus niks bij hoeft te betalen voor een server die wel ERG goed is 8)

* nero355 vindt dit echt een reden om als ISP Planet te hebben :D
Ja oke bij dvd's is het echt erg, maar bij spellen enzo toch minder merk ik.. Maar vooral omdat het in planet verwerkt zit vind ik het perfect.. "gratis" en toch snel en alles te krijgen bijna.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-06 11:07

Armada

-Wat wil je weten?-

Ik ben ook wel geรฏnteresseerd in de nieuwsserver van buzzard, maar klopt het dat daar nu een retentie van enkele uren is en geen dagen meer?
Bijv alt.binaries.x/nl?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Armada schreef op 23 april 2004 @ 09:35:
Ik ben ook wel geรฏnteresseerd in de nieuwsserver van buzzard, maar klopt het dat daar nu een retentie van enkele uren is en geen dagen meer?
Bijv alt.binaries.x/nl?
http://www.buzzardnews.com/

Zie rechts op de pagina:

Check Retention Stats
Enter the group below

Kun je zelf een groep invullen en zal de retentie worden weergeven. Dit zijn wel de oudste headers die erop zijn (waar het hele bestand niet meer compleet hoeft te zijn, maar het geeft een aardige indicatie.) Over het algemeen ligt de retentie bij de grote groepen op een week, zeker geen enkele uren! Anders zou een tijdelijke storing de oorzaak kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1943

Topicstarter
pietje63 schreef op 22 april 2004 @ 20:38:
Ok, topic is bijna vol. Al iemand aan het denken over een topic start van deel 2 met ene mooi overzicht?

edit:
[offtopic]sig gewijzigd, bedankt voor de tip: ik moet leren met de tijd mee te gaan[/offtopic]
Bij hoeveel is het vol?
Ik kan wel een deel 2 starten maar mischien is er iemand die goede ideeen heeft voor een leuke openingspost.
Het lijstje dat in de openingspost staat is volgens mij vrij compleet want ik heb het topic wel bijgehouden. Maar er zou in die tabel misschien wat meer informatie kunnen zoals wat ze bieden voor bijvoorbeeld $15 per maand en nog wat van die dingen.

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 1943 op 23-04-2004 13:36 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 1943 schreef op 23 april 2004 @ 13:35:
[...]
Bij hoeveel is het vol?
Bij grote topics wordt meestal na 1000 posts een nieuw topic aangemaakt, anders wordt het teveel lay-out-verneukend ofzo. Het is nooit echt "vol" , meer een ongeschreven regel hier op GoT..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
pietje63: Bij de 1000 posts zal ik een nieuwe startpost plaatsen, aangezien ik een klein stukje extra software wil proberen, waarmee we in de startpost netjes de ervaringen kunnen laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:13

DoctorV64

Cosmopoliet

SandeR schreef op 22 april 2004 @ 22:03:
[...]

Ik heb met newsleecher wel vaak het probleem dat ie bestanden totaal niet download.
Ze staan wel op de server, en in de downloadqueue om gedownload te worden, maar als het dan zover is, worden sommige downloads Rood en verdwijnen.
Als ik dan vervolgens met Grabit de desbetreffende groep update, en handmatig de bestanden die newsleecher niet kon vinden download, dan gaat het wel goed.

Newsleecher vind dat toch vaak niet goed, vooral met NZB's wil het nog wel eens misgaan.
Ik heb de laaste paar dagen met Newsbin Pro 4.3 gedownload naast Newsleecher. Ik moet zeggen dat Newbin minder incompletes geeft. Beide ondersteunen de NZB's dus daar kan het naar mijn idee niet aan liggen.
Verschil in memory usage, dat is weer andere koek tussen deze 2 programma's :P .

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29783

Kennen jullie deze site eigenlijk al?

Misschien wel leuk voor in de startpost straks, ik heb er in het verleden in ieder geval veel aan gehad. Ze houden de kwaliteit van een groot aantal newssevers in de gaten. Jullie heilige Usenetserver ;) scoort tegenwoordig ook (jaja terecht) beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Zo even een kleine toevoeging.

Ik gebruik primair UNS, maar sinds kort heeft mijn ISP ook een nieuwsserver beschikbaar. Dus hier mijn ervaring met die server.

1) De newsserver waar je lid van bent (url) ?

Dit is news.dutchweb.net, de ruimte en bandbreete wordt in gekocht bij news-service.com

2) Hoe compleet zijn de binary nieuwsgroepen ofwel mis je nieuwsgroepen die veel binary files bevatten zoals bijv. bij xs4all ?

Heeft meer groepen als UNS maar binarie groepen lijkt het zelfde te zijn als op UNS, maar tekst groepen een stuk of 10000 meer.

3) Kosten ?

Wel hoort dus bij me ISP Dutchweb en ook hun resellers volgens mij kan alles wat in de 82.199 range erop. Kosten voor 8Mbit lijntje is 53 euro per maand.

4) Download snelheid / wat voor internet verbinding heb je ?

Met 6 connecties haal ik 6Mbit

5) Hoelang blijven binaries bewaard ?

comp.sys.ibm.pc.demos 232.08 Days
news.software.nntp 235.08 Days
nl.internet.providers 234.61 Days
soc.culture.polish 235.25 Days
rec.arts.poems 235.24 Days
alt.2600 235.20 Days
alt.binaries.barbarella 66.21 Days
alt.binaries.pictures.erotica 21.97 Days
alt.binaries.nl 5.24 Days
alt.binaries.games.worms 9.36 Days
alt.binaries.sounds.mp3.gothic-industrial 10.73 Days
alt.binaries.warez.ibm-pc 9.55 Days
alt.chello.binaries 5.13 Days
alt.binaries.multimedia.erotica 21.97 Days
alt.binaries.multimedia 10.79 Days
alt.binaries.cd.image.games 10.92 Days
alt.binaries.movies.divx 11.78 Days
alt.binaries.vcd 11.81 Days
alt.binaries.svcd 11.79 Days
alt.binaries.dvd 11.81 Days

6) Hoe compleet zijn de binaries ?

Bijna net zo compleet als op UNS

7) Opmerkingen die je nog hebt.

news-service.com is vrij duur met sommige pakketten.

5 GB โ‚ฌ 7 p/m
10 GB โ‚ฌ11 p/m
25 GB โ‚ฌ22 p/m
50 GB โ‚ฌ40 p/m
100 GB โ‚ฌ75 p/m

Dit tegen over Buzzardnews.

1.5 Gigabytes per Day. No Speed Limits $6.95 Monthly
20 GBytes Per Month No Speed Limits $6.95 Monthly
50 GBytes Per Month No Speed Limits $11.95 Monthly
Unlimited Monthly Downloads Speed Cap: 2.2 Mbps on Peak / 5 Mbps off Peak $14.95 Monthly
100 Gigabytes. No Speed Limits (Roll Over) Automatically Renews when you run out. (credit card only) $40.00 Auto Renew
100GBytes one time purchase (Roll Over) No Speed Limits $40.00 One Time
1 TeraByte one time purchase (Roll Over) No Speed Limits $350.00 One Time
Text Only 56 Kbps with no Download Limit 3 Months Access $8.95 Tri-Monthly
Free Web Based, Read Only Access to all text groups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
news.dutchweb.nl

2) Hoe compleet zijn de binary nieuwsgroepen ofwel mis je nieuwsgroepen die veel binary files bevatten zoals bijv. bij xs4all ?
check post hierboven

3) Kosten ?
Niets kreeg bij me provider

512kb per thread en totaal zit ik tegen de 650kb/s me max 8mbit woon ver van centrale

zie post hierboven

Zie post hierboven

7) Opmerkingen die je nog hebt
Ik vind het wel mooi dat me provider er ook 1tje heeft nu, anders moet ik met credit card of pay pal klooien :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42064

www.usenetserver.com

2) Hoe compleet zijn de binary nieuwsgroepen ofwel mis je nieuwsgroepen die zeer compleet alles staat er

3) Kosten ?
39.95 $ per 3 maanden

rond de 900k adsl 8/1 en nog 1 ding usenet capped niet op 2 mbit maar op 2 mb
heb ook een 100mbit server en daar hall ik netjes de 2mb

6dagen

altyd alles compleet bij mij

7) Opmerkingen die je nog hebt
zeker nemen alleen jammer creditcard

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 42064 op 24-04-2004 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik wil hiermee ook eens aan de slag gaan (om te proberen). Nou vind ik usenetserver een beetje duur. Is die buzzardnews.com ook een goede om een maandje mee te spelen? Ik zit op een trage chello/surfnet verbinding (512 down).

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Juup schreef op 24 april 2004 @ 23:57:
Ik wil hiermee ook eens aan de slag gaan (om te proberen). Nou vind ik usenetserver een beetje duur. Is die buzzardnews.com ook een goede om een maandje mee te spelen? Ik zit op een trage chello/surfnet verbinding (512 down).
Als je nou ff had gelezen dan had je geweten dat buzzardnews gewoon goed is :X
Ik heb chello classic en zit daardoor voor deze maand al op ยฑ 70 GB door buzzardnews.
Betaling heb ik gedaan via internetbankieren en paypal.
Tot nu toe alleen maar lof voor Buzzardnews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Laatst online: 15-06 22:31
Vanmiddag 40 pagina's doorgeworsteld en het klikt allemaal super. Ben van plan om een account bij usenetserver te nemen als mijn creditcard van de postbank en m'n leechbak (3x120gb +200gb >:) ) arriveert. :)

offtopic:
duurt zo'n studenten cc aanvraag bij de postbank lang? heb de formulieren vandaag (gister) op de post gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door PhuSioN op 25-04-2004 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

patryk schreef op 25 april 2004 @ 01:15:
Vanmiddag 40 pagina's doorgeworsteld en het klikt allemaal super. Ben van plan om een account bij usenetserver te nemen als mijn creditcard van de postbank en m'n leechbak (3x120gb +200gb >:) ) arriveert. :)

offtopic:
duurt zo'n studenten cc aanvraag bij de postbank lang? heb de formulieren vandaag (gister) op de post gedaan.
Een snelle verbinding is dan ook wel nodig anders duurt het een beetje lang voordat het allemaal vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Laatst online: 15-06 22:31
we_are_borg schreef op 25 april 2004 @ 01:20:
[...]

Een snelle verbinding is dan ook wel nodig anders duurt het een beetje lang voordat het allemaal vol is.
8mbit lijkt me redelijk :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

patryk schreef op 25 april 2004 @ 01:24:
[...]

Ja idd dat is redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
patryk schreef op 25 april 2004 @ 01:24:
[...]

Alleen bestaan die als je het letterlijk neemt niet in NL ;)

BBned levert in uncapped 1:25 2048kbit lijnen. Als iedereen tegelijk download bij jou ISP heb je een 81kbit lijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42064

patryk schreef op 25 april 2004 @ 01:15:

offtopic:
ja met je postbank creditcard kan je zeker betalen het is namelijk een mastercard dan wet je dat ook gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.