Hoofdcategorieën
Topicacties

Wat zijn goede oordopjes?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Ik ben sinds kort in het bezit van een hele fijne mp3 speler, de Chic MP30. Nu zijn de standaard oordopjes nooit van hoge kwaliteit en bij deze is het heel erg.

Nu heb ik kado gekregen de oordopjes van Bang & Olufsen. Geweldige geluidskwaliteit, maar er zitten van die dingen die je om je oren klemt. Dat is erg handig, maar heeft ook zijn nadelen. Als je de speler uit hebt, heb je liever die oordopjes die je om je nek kan hangen. Als je ze even uit wilt doen, gaat dat ook makkelijker en sneller met normale oordopjes.

Dus ik ben op zoek naar oordopjes, die een goed geluid produceren, om je nek blijven hangen. Prijs mag max 100 euro zijn.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee.

www.partypeepz.nl

Drop the top!

sony mdr-888 staan bekend om hun uitmuntende kwaliteit, zijn wel vrij prijzig maar als je 100 euro als max hebt red je dat wel :)
Je zou ook een street-style koptelefoon kunnen kopen, die hang je gewoon om je nek als je m uit hebt staan. Heb je zeker betere bassen uit.

Heb zelf een setje sony mdr-ED268 dopjes trouwens, die hebben hetzelfde bas systeem van de ED238 van de user onder mij maar hebben een iets beter bereik en een andere behuizing. Die van mij zitten met een flexibele verbinding op stokjes, de ED238 is gewoon massief plastic en geeft dus niet mee. Heb zelf 2 setjes ED238 versleten, die bevielen ook prima trouwens maar wilde nu iets meer flexibiliteit (systeem is hetzelfde als op de 888 doppen, die heeft alleen een nog beter bereik en geen baspuntes)

Sick Nick wijzigde dit bericht 26-05-2003 23:05 (49%)

Systeem/SSD | Acer 3810T/SU9400/SSD | Vaio P/SSD | Touch HD | SLK 230 Kompressor
Canon 40D | Canon 17-40 F/4.0L | Sigma 30 F/1.4 | Canon 70-200 F/4.0L | Metz 44AF-4C | Canon Ixus 100 IS

Ik ben in bezit van Sony MDR-ED238 oordopjes. dit is het model met bass boost en neckchain.

ik moet zelf zeggen dat ik het ZEER fijne oordopjes vind, ze zitten lekker in je oor, geven een zeer goed geluid.

prijs is ook niet te slecht vind ik zelf ¤30 heb ik ervoor betaald.

X360 Live ID: Vivacio

Het moeten wel echt oordoppen zijn, dus geen koptelefoon, dat vind ik gewoon te groot.
Dan nog iets wat ik me opeens bedenk. Heeft iemand een oplossing voor het overgebleven snoer. Als ik die dingen in mijn oren heb, heb ik een snoer tot mijn knieen hangen, ik stop het dan altijd terug in mijn broekzak, maar dit is een irritante oplossing.

itsontoday wijzigde dit bericht 26-05-2003 23:08 (60%)

www.partypeepz.nl

Gaan staan om de maximale lengte te pakken, onder je shirt/blouse door en een beetje marge houden, de rest toch wel in je broekzak. Ga je zitten dan hou je over, kan een beetje koud zijn ( >:) ) maar je trekt ze niet uit je oren.
Andere oplossing: pak een paperclip en rek hem een beetje uit. Klem hier het overtollige snoer tussen. Rek hem alsjeblieft wel uit, anders krijg je knikken in je snoer en dat is het laatste wat je wil.

Drop the top!

ik heb aan m'n md speler zelf een snoer van bijna een meter zitten, dan de remote en dan nog ruim een meter aan draad van de doppen zelf. Ik rol altijd gewoon het draadje van de remote om de speler zelf heen tot het draad zelf de juist lengte heeft. Bijna helemaal opgerold past ie prima in m'n jaszak/broekzak en dan vanaf daar onder jas/trui/tshirt heen met de doppen. werkt perfect :)

Systeem/SSD | Acer 3810T/SU9400/SSD | Vaio P/SSD | Touch HD | SLK 230 Kompressor
Canon 40D | Canon 17-40 F/4.0L | Sigma 30 F/1.4 | Canon 70-200 F/4.0L | Metz 44AF-4C | Canon Ixus 100 IS

Die paperclip, daar zit wel wat in. Wat het probleem is van het in de broekzak stoppen, is dat als ik een nummer wil skippen, mijn speler uit mijn zak haal, en dan hangt het snoer er weer. *zucht* wat een probleem, schaam me er bijna voor... maar ja een oplossing zou gewoon heel fijn zijn

www.partypeepz.nl

All Your Pr0n Are Belong To Us
Reg. datum: 28 oktober 2001

Sony MDR-EX70LP
Dit zijn goeie doppen.. Echt hele fijne
http://www.sony.jp/products/Models/Library/img/img/MDR-EX70LP-JE.jpg

En past in IEDER oor

RammY wijzigde dit bericht 26-05-2003 23:19 (109%)

Weg met die specs :) DJ RammY's ShoutServ doe maar klikken om te luisteren dan :)

^&)^*&^$#@#!)*
Reg. datum: 09 oktober 2001

Ik ben heel tevreden over de kwaliteit van mijn Senheiser oordopjes. 8)

Wanbeleid is ook beleid.

quote:
RammY schreef op 26 May 2003 @ 23:17:
Sony MDR-EX70LP
[afbeelding]

En past in IEDER oor
Kosten die?

www.partypeepz.nl

Op de site van Sony met beschrijving staan ze voor $49.99 te koop.

RammY wijzigde dit bericht 26-05-2003 23:28 (3%)

Weg met die specs :) DJ RammY's ShoutServ doe maar klikken om te luisteren dan :)

Dat lijkt me zeker wel wat!

www.partypeepz.nl

Een maat van me heeft ze ook.. super fijne dingen.. Heb er zelfs voor nood al es een avondje mee gedraaid (Danscafe) en vond eigenlijk best wel fijn. Alleen zijn ze daar nie echt voor geschikt :) nogal logisch. Maar voor aan een MD/CD/MP3-speler zijn ze echt super fijn.

Sennheiser is toch world's top?

Heb zelf MX400. Subliem :)

Read error: 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection.

Reg. datum: 27 januari 2002

Ik zou ook de sennheiser nemen mx400 kost 12 euro?

uhhh ik ben de weg kwijt
Reg. datum: 11 november 2001

quote:
Yohan schreef op 26 May 2003 @ 23:34:
Sennheiser is toch world's top?

Heb zelf MX400. Subliem :)

Ik heb ze zelf ook echt top oordoppies!!
goede kwaliteit, goede prijs en ze zitten goed
aanrader dus

Ahn`Qiraj - lvl 70 shadowpriest, 54 druid -

dus..?
Reg. datum: 14 maart 2000

Je moet idd voor de MX400 gaan, niet de MX500 die hebben zo'n irritante potmeter ertussen zitten (volume control). De kwaliteit van die Sennheisers zijn het beste wat ik gehoord heb (uit doppen)..

You can't have everything. Where would you put it?

Doh !

Ik heb de sennheiser mx 500 en die volume knop kraakt dus al behoorlijk daarom gebruik ik hem niet meer :)
Voor de rest prima dingen :)
Respect
Reg. datum: 17 april 2002

quote:
Sony MDR-EX70LP
[afbeelding]

En past in IEDER oor

Ze passen inderdaad in ieder oor. Beter nog je voelt niet dat je ze in hebt. Comfort is dus top.
Het geluid; omdat het een gesloten systeem is klinkt het snel dof met veel bas.
Dit heeft zo zn voor en nadelen.
pre's
- Geen geluiden van buitenaf.
- echt diepe bassen
- Muziek hoeft niet zo hard om het goed te horen.
- Niemand anders heeft last van je muziek.

Cons
- Geluid is wat doffer dan bij een open systeem, kun je met je equalizer oplossen. (ik doe de bas altijd een tandje naar beneden)
- Je hoort geen drol met wat er om je heen gebeurt. Praten met iemand als je je doppen nog in hebt werkt niet! (muziek uit) Soms hoor je de trein niet eens komen en dan mis je hem dus.... 8)7 Dan staat de muziek echt niet zo heel hard.

Verdere pre's.
Geluid vervormd niet.
Geluid is echt goed. Minder ruimtelijk maar wel heel helder (goede onder scheiding van verschillende instrumenten etc..
Perfect comfort dus

Verdere cons.
Geen fatsoenlijke opberhoesje. (bijgeleverde kapje vind ik niks)
Ze zitten diep in je oor, dus moet je ze af en toe goed schoonmaken

Ik heb er 8 maanden geleden ¤42,- bij de BCC voor betaald en ik ben er nog steeds erg blij mee :*)

There's no such thing as a winnable war

ph34r my [WCG] Cows :P

AIWA standaard beesten met soort air- kussentjes super fijn en zo'n nek stukje echt handig :)
Zilver achtig, serienummer geen idee :)

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

Reg. datum: 21 februari 2003

quote:
Sony MDR-EX70LP
[afbeelding]

En past in IEDER oor

Deze kan ik je zeer zeker aanbevelen. Ik heb ze elke dag minstens 2 uur in mn oren en nog nooit geen moment spijt gehad dat ik zoveel geld voor oordopjes heb betaald. Rondom de ¤55. Topper

TL1000S
Reg. datum: 26 maart 2002

Ik heb nu al mn 2e paar van deze:
http://www.megapool.nl/data/products/large/428513.jpg
PHILIPS SBCHE565

Produceren echt een vette bass (vergelijkbaar met die sony groove dingen van een paar jaar geleden) en blijven goed zitten door het uitstulpsel voor in je oor (vind ik zeer fijn zitten)
Zijn voor iets van 12,95 te koop bij o.a. de megapool/ makro.

\_Specs_/ [b]

In memoriam : De Gulden
Reg. datum: 16 januari 2001

quote:
ZiegoM schreef op 27 May 2003 @ 00:24:
Ik heb nu al mn 2e paar van deze:
[afbeelding]
PHILIPS SBCHE565

Produceren echt een vette bass (vergelijkbaar met die sony groove dingen van een paar jaar geleden) en blijven goed zitten door het uitstulpsel voor in je oor (vind ik zeer fijn zitten)
Zijn voor iets van 12,95 te koop bij o.a. de megapool/ makro.
Ik heb dus bij al dat soort oordoppen de slechte ervaring dat ze uit mijn oren vandaan floepen want pasvorm is ver te zoeken :'(

Insert your txt here

Is het bij die Sony doppies ook zo dat het rechter snoer tot de splitsing langer is als het linker snoer, dat is handig, omdat je dan het rechter snoer achter je nek kan laten lopen.

www.partypeepz.nl

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: