Hoofdcategorieën
Topicacties

[CM] Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 13 mei 2003

quote:
Markuzi schreef op 21 mei 2003 @ 22:24:
Afgelopen weekend een mooi window in mijn kast gezet. Groene CCFL erbij voor een mooie belichting.
De voeding heb ik ghetto-style rounded gemaakt met zwarte isolatie tape ;).

Verder vandaag nog mijn Qtec 450w voeding voorzien van 2 Papst 8412NGML fans. Scheelt weer een stuk in geluid.

De pics dan natuurlijk :)

[afbeelding]

[afbeelding]
vooral dat toetsenbord vind ik mooi!!! heb ik zelf ook!!! lol!!

Reg. datum: 15 november 2000

quote:
Macabre schreef op 21 mei 2003 @ 22:34:
Markuzi vraagje: Zo te zien heb je de Coolermaster Aero 7.
Presteert deze nog een beetje goed ? En hoe stil is ie ?

Op de hoogste snelheid (4600rpm) houdt hij mijn TbredA 1800+ @ 1813mhz @ 1,7v stressed op 39 á 40 graden. Maar dan is ie echt niet om aan te horen.

Ik heb hem meestal op 3500 rpm als ik aan het gamen ben en dan wordt mijn proc ca. 43/44 graden. Als ik hem echt niet wil horen zet ik hem op 2600rpm maar dan kan ik stressed rekenen op een temp van +50c.
Maar voor een beetje internetten is 2600rpm ok :)

quote:
nicje schreef op 21 mei 2003 @ 22:35:
[...]
vooral dat toetsenbord vind ik mooi!!! heb ik zelf ook!!! lol!!
Ja, heb ik helemaal zelf gekocht :P (Lekker goedkoop ook... ¤17,-)

Beetje Jammer
Reg. datum: 27 november 2002

quote:
bopitje schreef op 21 May 2003 @ 20:35:
Zal ook mijn foto's maar is ff posten:

[...]

Nu ik alles heb ingebouwd, denk ik al weer 3 a 4 weken geleden , wil ik weer iets anders echt gek!. Eerst wou ik nog een mooie dragon als window maken, misschien dat ik dat nog ga doen. Als iemand hem nou wilt kopen , dan zou ik hem zo weg doen. Gek is dat he!! , eerst heb je iets kei gaafs in je hoofd . Lig er gewoon nachten van wakker . En als het dan zo ver is ,wil je iets anders. Komt eigenlijk door dat ik me nou heb laten inspireren door een kei gave casemod. En nouw heb ik weer kriebels in me buik :)
Ey Bopitje, zou je eens kunnen laten zien hoe je die glowingfeet gemaakt hebt ?
veerboot met underscores

mijn mod is er nog niet, IIG is me case er nog niet, de case die ik nu heb heb ik zo ongeveer alles aan gemod wat ik wil/kan, dus ik koop nu een bigtower van een collega tweaker over zodat ik me WC waarschijnlijk wel kwijt kan in de case zelf en niet eronder. (ik heb een zeeeeer grote radiator, dus het word denk passen en meten), IIG ga ik weer met de zandstraler aan de slag, en de airbrush word denk ook gebruikt, evenals de platen traanplaat die ik nog heb staan in de schuur. dus hou dit topic maar in de gaten ;)

nog even een opfrissertje(oude case):
http://members.lycos.nl/fredjuhh/hpbimg/algemeen/tumb/DCP_0020tumb.jpg

pc specs: groter, beter, mooier en sneller dan de jouwe :+

Kijk je niet naast...
Reg. datum: 22 februari 2003

Die Aero 7 is idd stil als hij op normale stand staat, maar hoe sneller, hoe meer lawaai hij maakt net zoals elke fan. Vergeet niet, door die lucht op een heatsink te blazen heb je ook geluid omdat de aerflow onderbroken wordt.

Wat ik niet kan zien bij die pc van Markuzi is of hij de aluminium of koperen heatsink heeft. De versie met koperen heatsink die men vriend heeft houd zen 2400+ @ 2100 Mhz op een 44°c stressed. maar dan maakt hij idd een pokkelawaai.

quote:
Macabre schreef op 21 mei 2003 @ 22:34:

Verder komt er een Vantec Nexus rheobus in om mijn fannetjes te regelen. Deze komt te zitten waar nu mijn lelijke met traanplaatsticker bedekte cd-writer zit :)

Om nu over die Vantec te spreken, waarom plaats je niet de Xaser III edition baybus die appart te koop is ? Deze staat helemaal niet mis in een Xaser II.

Bij die Vantecs zijn er wel gevallen bekend dat bij het volledig toedraaien van de knoppen de fans en baybus tegelijk doorbranden. Ikzelf heb dit probleem niet met mijn vantec. Ook is er nu een 3.5" versie (NXP-205) van beschikbaar.
Bij deze producten staat er op de site nadrukkelijk bij dat je er enkel fans met constante rpm op mag aansluiten. Temperatuur en handmatig (enermax ofzo met rpm controllertje) gereglde fans mogen er niet op eengesloten worden.

Ik denk dat dit de oorzaak is van de doorgebrande baybussen.

Voor de rest is die baybus van Vantec echt wel kick ass.

Wie laatst lacht heeft de mop niet begrepen.

Reg. datum: 15 november 2000

quote:
BlueForce schreef op 21 May 2003 @ 23:05:
Die Aero 7 is idd stil als hij op normale stand staat, maar hoe sneller, hoe meer lawaai hij maakt net zoals elke fan. Vergeet niet, door die lucht op een heatsink te blazen heb je ook geluid omdat de aerflow onderbroken wordt.

Wat ik niet kan zien bij die pc van Markuzi is of hij de aluminium of koperen heatsink heeft. De versie met koperen heatsink die men vriend heeft houd zen 2400+ @ 2100 Mhz op een 44°c stressed. maar dan maakt hij idd een pokkelawaai.

Ik heb de koperen versie.

UTFS was zo'n mooi woord!

Zo ff nog een status van mijn nieuwe mod.. morgen komen er foto's.. dan probeer ik te gaan zagen.. het mobo zit al op het plexi .. het is de bedoeling om een kubes te maken en daar een super clear pc in te zetten.. ik wil graag ook de schijf zien draaien.. ik heb namelijk een aantal 4GB liggen die wel na verloop van tijd Bad sectors mogen krijgen..
het mobo dat erop zit is een gefixt mobo van een amd k6-2 333. het probleem was dat de ps2 poorten waren eruit gefikt :) .. omdat ik veel mobo's thuis heb.. heb ik bij de andere goed gekeken.. daar was dezefde soor schakeling te ontdekken.. dus heb alles maar ff omgesoldeerd :)

Morgen meer :)

Intel 6400 DualCore - Geforce 7600GS 512MB - 1024MB DDR2 - Asus P5B deluxe/wifi - Creative inspire 5300 - 2x IMB 7200 200GB S-ata (raid0) - Samsung 205BW 20,1" 1680x1050 - www.rd-j.eu

Reg. datum: 01 december 2001

Die heb ik ook 'Bopitje' , die cuplex evo rev 1.1

http://www.home.zonnet.nl/Xtreme/

http://www.home.zonnet.nl/Xtreme/images/24.JPG

Wat zijn jouw temps?

X-t-r-e-m-e wijzigde dit bericht 21-05-2003 23:57 (12%)

Euhh...
Reg. datum: 16 november 2000

quote:
BlueForce schreef op 21 May 2003 @ 23:05:

[...]

Om nu over die Vantec te spreken, waarom plaats je niet de Xaser III edition baybus die appart te koop is ? Deze staat helemaal niet mis in een Xaser II.

Mjah....dat is de Hardcano 9 volgens mij ofniet ?

Ik kan op de PW alleen maar de eerdere versies vinden...
Weet jij toevallig een zaak die de hardcano 9 verkoopt ? (prijs is ook wel handig)
Vantec was ¤ 39,- bij Informatique

..:: Specs ::..

Kijk je niet naast...

http://www.colorcase.be/grafiek/bg/skyhawk.jpg

Deze cases kosten dus beide 115 euro.

links model rechts model

Kijk je niet naast...

quote:
Macabre schreef op 22 May 2003 @ 00:07:
[...]

Mjah....dat is de Hardcano 9 volgens mij ofniet ?

Ik kan op de PW alleen maar de eerdere versies vinden...
Weet jij toevallig een zaak die de hardcano 9 verkoopt ? (prijs is ook wel handig)
Vantec was ¤ 39,- bij Informatique
De prijs vind ik niet meteen terug. Ik ben Belg en heb hem bij de winkel Colorcase in men handen gehad maar vindt hem nog niet terug op de website.

Ik denk dat de vantec wel het best bij je case past en die oogt ook stoer met die blauwe leds.

De Hardcano heeft het voordeel dat er LCD's op staan.

Ik laat iets weten zodra ik een prijs weet.

Cooling @ WC

quote:
XaZa schreef op 21 May 2003 @ 22:48:
[...]

Ey Bopitje, zou je eens kunnen laten zien hoe je die glowingfeet gemaakt hebt ?
Ik heb een stukje van Pureoptical.

Als eerste demonteerde ik een van de voetjes van de case en trok de omvang over op een stukje plexiglas van 8 mm dik. Dat deed ik meteen in viervoud.

http://www.casejunkies.com/images/artikel_upload/picture_29.JPW.jpg

Met een superfijn decoupeerzaagje werden de vier voetafdrukjes uit de plexi gezaagd. Met fijn schuurpapier werd se zaagrand netjes glad geschuurd. Nog fijner schuurpapier zorgde voor een mooie witdoffe rand. Aan de achterzijde van de voet (zeg maar in de hak) werden voorzichtig 5 mm gaatjes geboord. Niet te diep, net diep genoeg om een 5mm LED in te verzinken. De LEDs werden vastgezet met een drupje superlijm. Ik berekende snel de juiste weerstand zodat ik de LEDs paralel aan de 12 volt kon hangen.

http://www.casejunkies.com/images/artikel_upload/picture_29.JPX.jpg

Zo gezegd, zo gedaan. De weerstandjes weren in de 12 Volt lijn geintegreerd en de bedrading werd aangebracht. Door een gaatje in het voetje kon het kabeltje terug in de case gevoerd worden zodat er van buiten niks zichtbaar was van deze ingreep. Ik knoopte de vier draadjes aan een oude AT voeding, doofde het licht en schakelde de voeding aan. Een superfelle blauwe gloed, die mij bijna verblinde was het resultaat van anderhalf uurtje spelen met plexi en LEDs. Dit effect was echt gaaf. Maar meteen bekroop mij een variatie op dit idee, en ik rende naar mijn andere PC om een topic op GoT te knallen. Ik stelde op het forum de volgende vraag: Is het mogelijk om vier blauwe LEDs simultaan te laten aan en uit faden?? Jullie moeten weten dat ik al retetrots was dat ik die LEDs al aan het gloeien gekregen had. Voor die tijd soldeerde ik alleen maar wat verlengkabeltjes. Uit een bekende hoek kwam het verlossende antwoord. Exter maakte een proefprintje en slechts drie dagen later lag er een printje in mijn brievenbus. Ik moest de weerstandjes in de 12 volt lijn verwijderen en alle vier de LEDs aan het printje aansluiten. Wederom herhaald zich het tafereel dat zich reeds drie dagen eerder had afgespeeld. Power that baby up! De LEDs gloeiden langzaam op van nul naar honderd procent om daarna weer langzaam te doven. Via een potmetertje zocht ik even naar het juiste ritme.

Ik kan mijn foto's niet vinden, maar zal straks als ik weer thuis kom ff gaan zoeken.
Dan post ik ze van avond. wel. Ik heb gewoon het idee van Pureoptical overgenomen !
Ik vond het zo vet er uit zien! Vandaar dat ik het ook in mijn case heb geplaatst!

quote:
zwahiel schreef op 21 May 2003 @ 20:43:
ja daar heb ik nog even een vraagje over! :)

Waar heb jij dat blokje vandaan, en welk blokje is het? Ik zag 't laatst aan ook al op een pic voorbij komen ergens. Da's een zéér mooi blok :)

IK heb 3 blokjes!

http://home.hccnet.nl/w.h.m.vermeulen/foto's/alle%203%20de%20blokjes

1 cuplex evo
1 twinplex
1 twinplex ATI (Blende Grafikkarte, plugncool gerade)

bopitje86 wijzigde dit bericht 22-05-2003 08:44 (9%)

Specs Pctje : Klik hier<- Nieuwe casemod!

Geld Teveel? Nee ;)
Reg. datum: 30 november 2001

Ik post em nog maar een keertje :
Kleine mods

Mijn laatste "mod"
http://24.132.223.106/public/got/carkoffer2.JPG

http://24.132.223.106/public/got/carkoffer3.JPG

(Sorry voor de brakke pics, wepkemmetje :+ )

Specs :
Mobo : PCChips M770LMRT (Slot1 en Socket370,I810 Chipset)
Proc : Intel Celeron 400
Geheugen : 2x64Mb PC100
Koeler : Iceberg prut ding met een 50mm Coolermaster fannetje.
harddisk : 6.4Gb Seagate U4 geval
video, sound, lan, modem onboard
voeding: fortron/source 145Wattertje

Hij is nog niet helemaal klaar.

To do:
Ledjes + schakelaartjes inbouwen
Fans erin zetten (2x60mm)
Mooi afwerken.
Misschien raampje erin + CCFL

Reacties?
4-rings
Reg. datum: 06 november 2001

bopitje: je wilt dus je kast + WC setup verkopen ? kost da ?

Game rig Server - My ride; Audi A4, 2004, V6 TDI

Kijk je niet naast...

quote:
SileX schreef op 22 mei 2003 @ 12:45:
bopitje: je wilt dus je kast + WC setup verkopen ? kost da ?
kast mag jij nemen, ik neem de wc wel :p die waterkoeling kost denk ik zo'n 450 euro nieuw

Reg. datum: 24 maart 2002

quote:
Bij pc-cooling.de zijn ze iets goedkoper.

Of je wel of niet goed bent in bier drinken maakt niet uit het is altijd leuk!

Kijk je niet naast...

quote:
Eskimootje schreef op 22 May 2003 @ 15:37:
[...]

Bij pc-cooling.de zijn ze iets goedkoper.
Maar ik koop ze liever in die winkel, is nog geen 15 min van bij mij en één van de beste cm/oc winkels van België

Wie ik? Echt niet!
Reg. datum: 22 januari 2002

[quote]bopitje schreef op 22 mei 2003 @ 08:37:
[...]

[i]
Als eerste demonteerde ik een van de voetjes van de case en trok de omvang over op een stukje plexiglas van 8 mm dik. Dat deed ik meteen in viervoud.

Met een superfijn decoupeerzaagje werden de vier voetafdrukjes uit de plexi gezaagd. Met fijn schuurpapier werd se zaagrand netjes glad geschuurd. Nog fijner schuurpapier zorgde voor een mooie witdoffe rand. Aan de achterzijde van de voet (zeg maar in de hak) werden voorzichtig 5 mm gaatjes geboord. Niet te diep, net diep genoeg om een 5mm LED in te verzinken. De LEDs werden vastgezet met een drupje superlijm. Ik berekende snel de juiste weerstand zodat ik de LEDs paralel aan de 12 volt kon hangen.

Ik kan mijn foto's niet vinden, maar zal straks als ik weer thuis kom ff gaan zoeken.
Dan post ik ze van avond. wel. Ik heb gewoon het idee van Pureoptical overgenomen !
Ik vond het zo vet er uit zien! Vandaar dat ik het ook in mijn case heb geplaatst!

[...]

Mag ik vragen wat voor LED's je precies gebruikt hebt voor die voetjes? ziet er wel echt wreed uit!!!

[CIP] Core4 sponsored by AC-Ryan

Beetje Jammer

quote:
bopitje schreef op 22 May 2003 @ 08:37:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo gezegd, zo gedaan. De weerstandjes weren in de 12 Volt lijn geintegreerd en de bedrading werd aangebracht. Door een gaatje in het voetje kon het kabeltje terug in de case gevoerd worden zodat er van buiten niks zichtbaar was van deze ingreep. Ik knoopte de vier draadjes aan een oude AT voeding, doofde het licht en schakelde de voeding aan. Een superfelle blauwe gloed, die mij bijna verblinde was het resultaat van anderhalf uurtje spelen met plexi en LEDs. Dit effect was echt gaaf. Maar meteen bekroop mij een variatie op dit idee, en ik rende naar mijn andere PC om een topic op GoT te knallen. Ik stelde op het forum de volgende vraag: Is het mogelijk om vier blauwe LEDs simultaan te laten aan en uit faden?? Jullie moeten weten dat ik al retetrots was dat ik die LEDs al aan het gloeien gekregen had. Voor die tijd soldeerde ik alleen maar wat verlengkabeltjes. Uit een bekende hoek kwam het verlossende antwoord. Exter maakte een proefprintje en slechts drie dagen later lag er een printje in mijn brievenbus. Ik moest de weerstandjes in de 12 volt lijn verwijderen en alle vier de LEDs aan het printje aansluiten. Wederom herhaald zich het tafereel dat zich reeds drie dagen eerder had afgespeeld. Power that baby up! De LEDs gloeiden langzaam op van nul naar honderd procent om daarna weer langzaam te doven. Via een potmetertje zocht ik even naar het juiste ritme.

[...]

Die pics van pureoptical kende ik ook al wel.
Maar wat ik eigenlijk bedoelde was of jij wat pics had van jouw eigen bevestiging. Dit i.v.m het wegwerken van de draaden onder de case.
Ik heb namelijk dezelfde case als jij hebt, en die van pureoptical (Lian Li) heeft er van die standaard gaatjes onder zitten. Hierdoor waren de draadjes makkelijk weg te werken.
Kijk je niet naast...

Ik ga die glowfeet ook eens proberen maar wel anders, dunnere plexi en aangezien er in de onderkant van de voedtjes toch plaats is de leds er van bovenuit in bevestigen. Aangezien ook maar weinig plaats he tss pc en bureau (een paar milimeter) moet het wel te doen zijn met een kleinere plexi.

Maar is er iemand die zo'n printplaatje kan maken om die leds aan en uit te laten gaan ?
En hoeveel leds/voet ? Met 2 leds moet het toch voldoende zijn voor smalle plexi ?
P.S hoe zijn die plexi's aan die voetjes bevestigd ?

Beetje Jammer

quote:
BlueForce schreef op 22 May 2003 @ 16:53:
Ik ga die glowfeet ook eens proberen maar wel anders, dunnere plexi en aangezien er in de onderkant van de voedtjes toch plaats is de leds er van bovenuit in bevestigen. Aangezien ook maar weinig plaats he tss pc en bureau (een paar milimeter) moet het wel te doen zijn met een kleinere plexi.

Maar is er iemand die zo'n printplaatje kan maken om die leds aan en uit te laten gaan ?
En hoeveel leds/voet ? Met 2 leds moet het toch voldoende zijn voor smalle plexi ?
P.S hoe zijn die plexi's aan die voetjes bevestigd ?

Voor zover ik weet heeft pureoptical 1 led per voetje gebruikt.
Verder is het schema voor dat glowing effect te vinden op de website van exter:
http://members.home.nl/lodio/fadeled.htm
Moderator ;)
Reg. datum: 31 augustus 2002

OMdat ik een Edonkey server draai en nu ook al bijna 4 dagen me PC dagen en nacht aan het uploaden en downloaden heb staat daardoor werd mijn router bijzonder warm.
Hier stoorde ik me eigenlijk aan,ik weet ook niet waarom.

Duis ik dacht,laat ik heb eens openmaken en kijken wat er heet word.
Het bleek dus dat er 2 chips vrij heef werden, 1 kan ik niet langer als 5sec vasthouden.
Daardoor dacht ik,laat ik eens een heatsink op die chips zetten.
Zo gezegd,zo gedaan.
hier is het resultaat:

http://home.quicknet.nl/qn/prive/jth.slagter/Image002.jpg
http://home.quicknet.nl/qn/prive/jth.slagter/Image003.jpg
http://home.quicknet.nl/qn/prive/jth.slagter/Image004.jpg

Ik dnek dat als ik ergens een P1 fan tegenkom dat ik die er ook nog ff in ga zetten als ik toch bezig ben :)

Frank112 wijzigde dit bericht 22-05-2003 17:13 (4%)

dus?

Beetje Jammer

quote:
Frank112 schreef op 22 May 2003 @ 17:10:
OMdat ik een Edonkey server draai en nu ook al bijna 4 dagen me PC dagen en nacht aan het uploaden en downloaden heb staat daardoor werd mijn router bijzonder warm.
Hier stoorde ik me eigenlijk aan,ik weet ook niet waarom.

Duis ik dacht,laat ik heb eens openmaken en kijken wat er heet word.
Het bleek dus dat er 2 chips vrij heef werden, 1 kan ik niet langer als 5sec vasthouden.
Daardoor dacht ik,laat ik eens een heatsink op die chips zetten.
Zo gezegd,zo gedaan.
hier is het resultaat:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik dnek dat als ik ergens een P1 fan tegenkom dat ik die er ook nog ff in ga zetten als ik toch bezig ben :)

Uhhm, zeer weinig te zien.
Alleen maar kruisjes, misschien ff links checken ???

STATUS: Checking Page ;)

XaZa wijzigde dit bericht 22-05-2003 17:45 (3%)

Moderator ;)
Reg. datum: 31 augustus 2002

working!

Frank112 wijzigde dit bericht 22-05-2003 17:14 (94%)

dus?

Kijk je niet naast...

quote:
Frank112 schreef op 22 mei 2003 @ 17:10:
Steek er een 40mm papst fannetje op.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: