Alleraardigste DAP-site | Hier stond een wijze sig
[MP3] New HD-players: concurrentie voor iPod, Zen of Archos?
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last
Nieuw Topicquote:the_Omniscient schreef op 09 februari 2003 @ 18:15:
[...]
Oeps ja, de bron is ook de bron waar 3 van de schaarse plaatjes vandaan komen. Ja geloof het of niet, dat is echt wat er staat, mijn Japans is behoorlijk goed...
Woei I am all exited
Dit wordt een mooi spelertje!
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn Malaria Avonturen
Jup:quote:dinges schreef op 09 February 2003 @ 18:16:
staat er nou dat hij OGG Vorbis aan kan?
Beetje gaar-semi-japans maar je kunt het er makkelijk uit halen.quote:IHp 100 corresponds to USB 2.0, equips the back light equipped liquid crystal display panel of large size. Drive of 15 hours being possible with the lithium polymer battery, other than the same companyedit:it supports the OggVorbis same as the product
doelend op de iFP-serieedit:(with the) MP3, the WMA, the ASF, and update.
bedoeld wordt: net zoals dat de volgende formaten worden ondersteund
Terwijl de iRiver-kruitdampen langzaam omhoog dwarrelen...quote:the_Omniscient schreef op 09 February 2003 @ 17:38:
[...]
Ik ben benieuwd hoe ze dat met die 40GB Zen gaan oplossen, wordt die nu gewoon heel erg duur, of zakken de 20 GB-versies juist een beetje in prijs..?
zie ik net dat de geschatte prijzen als volgt zijn:
20 GB, USB 2.0: 351 Euro
40 GB, firewire/USB: 431 Euro
Het is verstandig om te bedenken dat dit Japanse schattingen zijn, en dat Europa ongetwijfeld 3x in de rondte wordt uitgeperst.
quote:Chillmeister schreef op 09 February 2003 @ 18:40:
weer iemand wanneer die ipod2 uitkomt dan?
Ik ben geen iPod-expert, dus de waarheidsgehaltes van het nieuws omtrent de iPod 2 zijn voor mij niet betrouwbaar genoeg, om hier uitspraken over te doen.
Misschien dat iemand je kan helpen in een 100%-iPod-topic..?
the_Omniscient wijzigde dit bericht 09-02-2003 18:57 (25%)
Reden: reactie toegevoegd
wordt die ook niet verwisselbaar zoals met de ipod en de zen?
quote:dinges schreef op 10 februari 2003 @ 14:39:
Hoe zit het eigenlijk met die accu van de iriver?
wordt die ook niet verwisselbaar zoals met de ipod en de zen?
Het is wel een polymer-lithium battery, dus eenzelfde soort als van de iPod, maar het lijkt me sterk dat ze bij iRiver de fouten van Apple overnemen; "aldoende leert men", zou je denken.
Het ding gaat overigens zo'n 15 uur per charge mee.
Op het mssg board van iriver hadden ze het er ook al over. Echter geen duidig antwoord op gekomen. Lijkt mij oo iig stug dat ze dezelfde fout als apple (en volgens mij ook creative -->zen) zullen maken.quote:the_Omniscient schreef op 10 February 2003 @ 20:55:
[...]
Het is wel een polymer-lithium battery, dus eenzelfde soort als van de iPod, maar het lijkt me sterk dat ze bij iRiver de fouten van Apple overnemen; "aldoende leert men", zou je denken.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn Malaria Avonturen
Creatief met Creative...quote:MaDLiVe schreef op 10 februari 2003 @ 20:57:
[...]
Op het mssg board van iriver hadden ze het er ook al over. Echter geen duidig antwoord op gekomen. Lijkt mij oo iig stug dat ze dezelfde fout als apple (en volgens mij ook creative -->zen) zullen maken.
Blijkbaar om de Zen mee te rechargen, maar misschien ook te gebruiken als externe batterypack? Ik had liever een verwisselbare batterij gehad, eerlijk gezegd...

Eh...ja... heel mooi enzo...
Over de Mpio HD100 hoor ik ook nog maar weinig meer, sinds ik contact heb opgenomen met onze pacifistische oosterburen. Minpuntje voor de klantenservice alvast; de Zwitserse site-owner reageerde al na 1 dag, de duitse meneer waarnaar ik werd doorverwezen doet nu of zijn neus bloedt.
Ieg: de Mpio lijkt toch echt een Odyssey 1000 te worden. waaraan Mpio simpelweg wat dingen heeft veranderd. De Engesle Voice-Nav!-functie van de Odyssey is weggelaten, met het oog op de overwegend Aziatische markt. Bovendien lijkt de HD100 meer op de iPod, simpelweg omdat Mpio zich een rechtszaak tegen Apple beter kan veroorloven dan E.Digital (dat op het randje van failissement heeft verkeerd, nog niet lang geleden).
quote:the_Omniscient schreef op 10 februari 2003 @ 20:55:
redelijk
ik kan echt niet wachten tot het kreng uit is!
quote:dinges schreef op 11 februari 2003 @ 00:05:
[...]
redelijk
ik kan echt niet wachten tot het kreng uit is!
Ondertussen heb ik ... omg ... een paar nieuwe krengen verzameld... ("He must be insane") en er zit veel veelbelovends bij!
Omdat ik niet al mijn kruit tegelijkertijd wil verschieten, zullen we voorzichtig beginnen.
Dit is de nieuwe pre-beta-alpha-tested zeta-Jones-versie van de Archos AV240:

Typisch niet Archos!
Het is een slank, compact model geworden gelet op het feit dat er een 3.8" touchscreen op zit! Is dit een aanval op Media2Go van Microsoft en haar geallieerde troepen?
Bekender zal het volgende model voorkomen, de AV140.

Baksteen met stootrandjes
Dit is in feite gewoon een Archos Multimedia Jukebox met 40 GB HD en extra DivX-mogelijkheden.
*Edit: op dit moment ligt de server weer plat... zucht*
*Edit 2: en nu issie weer online, like somebody's gonna notice it
the_Omniscient wijzigde dit bericht 11-02-2003 22:00 (10%)
Leuk voor ons, want zo zie je nog eens een verrassend product voorbij scheren!
De Polaroid JukeJam heet het, en zo ziet het er uit:

Soort van PDA, lijkt een beetje op de Tounsten die ik eerder al vermeldde
Specs helaas nog niet bekend, maar wat wil je: dit ding is nog in de ontwerpfase.
Nog 2 pics van bekende CES2003-klanten:

Ik kom hem zelf wel halen dan, die Bananentamtam BA-1000

De Odyssey 1000 zoals hij/zij/het uiteindelijk ook de markt heeft bereikt
There's more. Echter: "een zuinig mens heeft later een excuus om veel uit te geven", of iets in die trant.
the_Omniscient wijzigde dit bericht 12-02-2003 17:59 (2%)
Reden: typo over-getypo'd
Aan de andere kant lijdt deze player ook een beetje aan het Mpio FL100-syndroom: het is een soort van spiegel, waardoor je vette vingers lekkere imprints achterlaten... Poetsdoek in de aanslag!quote:dinges schreef op 11 februari 2003 @ 23:21:
oe die odyssey is ook wel kwijlbaar.... mooi scherm
Over Mpio gesproken: ik heb eindelijk antwoord gekregen inzake de HD100.
En het is geen wonder dat het zolang duurde, want vanuit Zwitserland is het mailtje dus geforward naar Duitsland - om vanuit dat land naar Zuid-Korea te worden verstuurd. Uiteindelijk is het dan toch weer in mijn in-bakske terecht gekomen.
Volgens de heer Jongwon (ja, die ene met dat zwarte haar idd) is de E.Digital Odyssey gewoon hetzelfde apparaat als de HD100, echter: de Odyssey is bedoeld voor de Amerikaanse markt, de Mpio voor de Aziatische markt en wij... Europeanen... vallen - zoals met alles - tussen het wal en de schip: in dit geval niet eens de slechtste plaats om te gaan zwemmen. Daardoor zullen zowel Mpio als Odyssey in onze regio verkrijgbaar zijn.
De officiele releasedate staat in Europa op maart 2003, dus dat valt te overzien.
Nu ga ik weer contact opnemen met de importeur van de Mpio-versie in onze mooie Benelux (o.a. over de verschillen in lengte, breedte en hoogte). Jullie horen later meer.
weet je ook waa rje die kan kopen ? mocht die al te koop zijnquote:the_Omniscient schreef op 06 February 2003 @ 22:30:
[...]
Het is ook wel eens handig om een product in zijn ware vorm te zien, in verhouding staande met andere dagelijkse voorwerpen. So, here you go:
[afbeelding]
Iets langer dan een CD-ROM, gelukkig ook een stuk minder breed
[afbeelding]
Wow! Kleiner dan je Toshiba laptop! Wat een prestatie!
[afbeelding]
Ehhh... Mambo SlimX 350? Dubieze relatie...
[afbeelding]
De statige P353 accepteert flashgeheugen
[afbeelding]
Groter dan (de hoeveelheid geld) op je creditcard
De P353-versie is degene, die door Vision Systems MP3 zal worden "gerebrand" (spreek uit op z'n Engels, wat een woord eigenlijk) en die dus bij onze Oosterburen voor een vriendelijke prijs op de markt wordt gegooid (ik verwacht 399 Euro voor de 20GB-versie).
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Zoals gezegd, de Mambo X P350 is reeds bij Vision Systems MP3 te verkrijgen, de P353 is nog behoorlijk nieuw, maar komt er volgens mij ook zo aan bij hetzelfde bedrijf.quote:Mary Wana schreef op 13 februari 2003 @ 10:47:
[...]
weet je ook waa rje die kan kopen ? mocht die al te koop zijnIkw ord eiglijk een beetje gek van al die verschillende
De Mambo X'en zijn OEM-producten, dus elke fabrikant mag ze onder diens eigen naam verkopen. In dit geval is het dus de Vision Systems MB-660 JB, maar je hebt al kunnen lezen dat dit in feite hetzelfde product is als de P350.
De prijs van de MB-660 JB is 299 Euro en dan heb je de 20 GB-versie. Let erop dat deze speler dus GEEN MMC/SD-cardreader-functionaliteit heeft, en dat er voor verzending naar Nederland zo'n 15 Euro wordt gerekend.
quote:Mary Wana schreef op 13 February 2003 @ 11:01:
Hoe belangrijk zijn die buffer grootes ? die archos 20gb heef tmaar 2mb buffer terwijl die Ipod een stunning 32 mb heeft
De buffergrootte is in die zin belangrijk, dat je ervan verzekerd bent dat het apparaat niet "overslaat". De buffer krijgt een vaste hoeveelheid aan informatie binnen en zorgt ervoor dat deze informatie aan de gebruiker wordt overgedragen. Mocht je nu behoorlijk rammelen met je speler, dan loopt de buffer "leeg" (er wordt dus ook geen nieuwe informatie meer in de buffer gezet). Wanneer er helemaal geen informatie meer in de buffer staat, zal het apparaat gaan overslaan.
Over het algemeen geldt: hoe meer buffer-MB's, hoe beter. Omdat een HD-speler natuurlijk gigantische hoeveelheden informatie moet verwerken, zijn de buffers over het algemeen groter dan op bijv. MP3CDspelers (welke een buffer van ong. 1~8 MB hebben).
Het verschil tussen een HD-speler met 1 MB-buffer (bijv. de eerste Neo 25) en een speler met 8 MB (o.a. de Neo 25 IV) is levensgroot:
- er past meer info in de buffer van 8 MB, dus het apparaat met 8 MB zal minder vaak overslaan
- het energieverbruik van de speler met 8 MB-buffer zal vele malen lager liggen dan dat van het 1 MB-apparaat, aangezien de laatstgenoemde vaker zijn buffer moet vullen (en dat kost veel stroom: een HD die draait vreet stroom; wanneer de buffer nog gevuld is, hoeft de HD niet te draaien)
- de buffer kan ook gebruikt worden voor allerlei effecten, zoals "naadloos-in-elkaar-overlopen" en tegenwoordig zelfs "crossfading": hoe groter de buffer, des te meer ruimte om met effecten te "spelen"
Hoe groter de buffers worden, des te twijfelachtiger wordt het nut van deze bufferomvang. Het verschil tussen 16 MB en 32 MB is enkel nog op te merken als een lagere energieconsumptie van de speler met 32 MB. Bovendien is het buffergeheugen relatief duur (alhoewel dit ook wel meevalt, de laatste tijd), dus zullen spelers met minder buffergeheugen een stukje goedkoper zijn.
Denk ook aan de tijdsgeest van 1.5 jaar geleden, toen de iPod gelanceerd werd: toen was 32 MB echt huge; nu is het vrijwel de "normale" standaard geworden.
Samengevat: een speler met 8 MB buffer is geen slechte speler, maar kan domweg goedkoper uitvallen door het kiezen voor minder "duur" geheugen; bovendien zal deze minder lang meegaan (per recharge-cycle) dan een player met 32 MB, of meer powerconsumptie nodig hebben voor dezelfde levensduur.
Gezegd moet worden, dat de laatste modellen uit de Archosstal grotere buffers hebben dan de karige 2 MB van het genoemde model.
quote:the_Omniscient schreef op 13 February 2003 @ 12:08:
[...]
Gezegd moet worden, dat de laatste modellen uit de Archosstal grotere buffers hebben dan de karige 2 MB van het genoemde model.
Er staat trouwens een geduchte multimedia-concurrent voor de Archos aan te komen.
Dit is de DeltronTech Cinema Disk:

Beetje lomp, erg veelzijdig en niet gespeend van mooi design
Je zult misschien denken: "Nou zeg, geweldig hoor, wat kan dat ding wat die andere spelers niet kunnen?"... En het antwoord is: veel!
Sowieso is het al heel erg bijzonder dat er IEEE 1394-ondersteuning op zit, maar ook USB 2.0 wordt geaccepteerd. Daarnaast pikt het ding zelfs de UltraDMA 66/100 IDE-interface... Nou, wat dat betreft is het dus echt 3-0 voor dit apparaat.
De capaciteit valt ook bepaald niet tegen: 20 GB-, 40GB- of 60GB naar keuze. Helaas is het wel een 2.5 " HDD, maar je kunt natuurlijk niet alles hebben.
Wat wel weer geweldig is: het ding ondersteunt ook CompactFlash I/II en Microdrive (Stropdas, luister je mee?) via een speciaal geheugenslot. Wow.

Duw het er maar in hoor!
We zijn er nog niet. De ondersteunde fileformats zijn:
MP3, WMA, WMV, MPEG1/2, VCD, SVCD, *.DAT, (motion) JPEG en... MPEG 4! Applaus!
Verder zit er een S-Video-poortje op, tezamen met een composite voor NTSC/PAL.
Je kunt het ding gebruiken onder AC/DC-stroom, maar ook gewoon onder de USB-poort zal hij werken. Stand-alone zal het ding functioneren op een rechargeable Li-Ion-batterij, waarvan ik de levensduur nog niet heb weten te achterhalen.
Er zit een AB'tje bij.
Het LCD'tje ziet er ook mooi uit, met glacierblue backlight. Het On Screen Display werkt ook op je TV.

Niet superbijzonder maar mooi genoeg
Aan zoveel voordelen hangt natuurlijk een nadeel, en hoe groot dat nadeel is weet ik niet, maar wel dat het de grootte is van het apparaat die dat nadeel vormt (wat een zin):
139 x 80 26 mm
Nuja, dat valt misschien wel te overzien. Ieg wel kleiner dan bijv. de PJB-100, aardig vergelijkbaar in lengte met de Neuros HD20. Bovendien issie niet zo heel breed en de dikte valt ontzettend mee t.o.v. om het eender welke speler.
Ik ben best impressed eigenlijk. Kijk anders ff op DeltronTech's homepage voor meer info.
Prijzen zijn helaas nog niet bekend, evenmin als releasedata. Evenwel schijnt het ding al vanaf eind 2002 in Azie verkrijgbaar te zijn, en staat een Amerikaanse release zeker in de planning.
Ok, deze komt dus zeker in het schema. Misschien heb ik dan eindelijk eens de tijd om die nieuwe Archos'en erbij te gooien.
Digimania (goede service, mijn mail kwam blijkbaar om 0.41 uur in de nacht al binnen) gaat deze speler als eerste op de Europese markt afzetten; men hoopt dat volgende maand al te kunnen laten aanvangen. De prijs is nog niet bekend.
Het blijkt dat de HD100/E.Digital Odyssey 1000 een "collaboration"-device is: een soort van overlopen naar een andere concurrent om er je eigen voordeel mee te doen.
Mpio doet dit heel slim: ze hebben de eerste paar modellen door E.Digital laten releasen, om te kijken wat de reactie van de klant zou zijn. Tevens hebben ze nog alle tijd gehad om eventuele "hidden bugs" eruit te slopen.
Eigenlijk is er nog geen definitieve versie van de Mpio HD-100 te zien geweest, maar hij schijnt erg te gaan lijken op de Odyssey. Echter, een paar wijzigingen zullen zeker gemaakt worden ten behoeve van de duurzaamheid van de speler (bijv. stevigere casing) en een enkele feature als voice-recognition zal wegvallen. Hiervoor in de plaats schijn je betere geluidskwaliteit terug te krijgen.
Verder heeft CNet.com het volgende bericht over de "opvolger" van de Ipod:
Dit is dus ook op geruchten gebaseerd, maar meestal weet men bij Cnet wel waar men het over heeft.quote:
Apple iPod (20GB, 30GB, 40GB): Faster file transfers and larger buffer (for better battery life)
Ironically, the biggest iPod killer of them all could be Apple's next-generation models. Apple rumor sites have been abuzz with talk of new iPods shipping within the next month or so, containing Toshiba's new 1.8-inch drives in 20GB, 30GB, and 40GB flavors. Evidently, these drives will help prolong battery life while increasing file-transfer speeds. Rumor also has it that the new breed of iPods will look the same as the old models but will perform better. Here's why:
Same top-notch design:
Although several of these upcoming hard drive players will be as small as the iPod, the jury is still out on whether they'll be as user-friendly. Apple's ace in the hole might be its award-winning design.
Larger capacities:
With 40GB of space and a faster connection, people will be more likely to use the iPod as a second hard drive.
Reg. datum: 22 oktober 2000
Disk:https://www.k55.ch/shop/index_single.php3?art=255
schrik niet: € 529,- excl. verzendkosten vanuit Zwitserland en alleen bij voorinschrijving, daarna wordt hij duurder.
Intel E4300 @ 2,8ghz, MSI P6N SLI mobo, XFX 8800GT 512mb @ core 700 / mem 2000mhz, 2GB G.e.i.l. pc6400 cl4 @ 900mhz, 2x200gb Seagate 7200.10 8mb Sata
quote:bogaards schreef op 13 February 2003 @ 22:49:
Even een prijs gevonden voor die Deltron Cinema
Disk:https://www.k55.ch/shop/index_single.php3?art=255
schrik niet: € 529,- excl. verzendkosten vanuit Zwitserland en alleen bij voorinschrijving, daarna wordt hij duurder.
Hm ff goed beschouwen... Zeg 450 Euro, das iets goedkoper dan een 20GB-iPod... Maar daarvoor krijg je een BONK functionaliteit terug, je wilt het niet weten.
Bovendien en boven alles: iets dat nog nieuw is, is per definitie duurder dan wanneer het minder nieuw wordt. In die zin is de prijs nog acceptabel, hoewel alles te relativeren is. We spreken hier nog altijd over een bedrag van circa 1000-1200 oude Hollandsche guldens. Een typisch geval van:
"Mama ik heb pijn"
"Waar schat?"
"In mijn portemonnee!"
Misschien toch maar de Tréo, boogaards?
Dank je voor het blijven continueren van het zoeken naar info over deze dingenquote:the_Omniscient schreef op 13 February 2003 @ 23:00:
[...]
*Schrikt toch*
... Maar goed, uit ervaring weet ik dat die shop erg duur is. Give or take another 100 Euro, maar dan kom je nog op 430 Euro uit.
Hm ff goed beschouwen... Zeg 450 Euro, das iets goedkoper dan een 20GB-iPod... Maar daarvoor krijg je een BONK functionaliteit terug, je wilt het niet weten.
Bovendien en boven alles: iets dat nog nieuw is, is per definitie duurder dan wanneer het minder nieuw wordt. In die zin is de prijs nog acceptabel, hoewel alles te relativeren is. We spreken hier nog altijd over een bedrag van circa 1000-1200 oude Hollandsche guldens. Een typisch geval van:
"Mama ik heb pijn"
"Waar schat?"
"In mijn portemonnee!"
Misschien toch maar de Tréo, boogaards?(Hoewel de importeurs nog niet echt willen happen)
Honda CB750KZ '79 en CB250N '80
Kijk die wil ik dus hebben...mits de prijs een beetje zaktquote:the_Omniscient schreef op 13 februari 2003 @ 15:39:
[...]
Er staat trouwens een geduchte multimedia-concurrent voor de Archos aan te komen.
Dit is de DeltronTech Cinema Disk:
....heel verhaal....
05-01-2008 / 5:38 uur / 2730 gram - Weer met Canon 40D - Tamron 17-50mm 2.8 - Canon 17-85mm IS USM - Tokina 100mm 2.8 - Canon 70-210mm 3.5-4.5 USM - Canon 50mm 1.8 II - Grip BG-E2 - Sigma EF-430 Super - Nikon SB-25 - Lowepro Slingshot 200AW
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last
Dit topic is gesloten.