[MP3] New HD-players: concurrentie voor iPod, Zen of Archos?

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 12.477 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

enrico schreef op 03 June 2003 @ 15:01:
Ah jammer dat je alleen de muziek via een apart programma erop kan zetten. Dat haalt een hoop flexibiliteit weg.
en 10-15 uur speeldduur is wel lang, maar 10-15 dat is 5 uur verschil. Beetje grote afwijking.
De release datum is wel weer gunstig :) Hoe meer concurrentie hoe beter.
Zal wel 10 uur met zappen/shuffle en backlight zijn en 15 uur op continious play zondre dat je hem aanraakt ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Topicstarter
MicroDrive news... Er komt dus een hele lading spelerkes met een enorm kleine (1" =2.54 cm brede) HDD aan.

Er zijn nu wat meer details beschikbaar over die HDD. Het ding heet Cornice SE, meet 42.8 × 36.4 × 5 mm (het is mij een raadsel waarom ze het dan 1" noemen, maar goed), weegt 14.3 gram en gaat gebruikt worden door iRiver, Thomson, SonicBlue en Mpio.

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20030604/cornice.gif

... en zo ^ ziet hij er uit

De details over de Thomson RD2760 waren al een tijdje bekend. Het ding is reeds in de verkoop (USA) voor een schamele $230. Overigens doet deze speler 10 uur met een volle batterij.

Dan hebben we de twee verrassing-spelers van het doodgewaande SonicBlue: de Nitrus Urban en de Eigen Executive (oid, wat een naam). Deze zullen voor respectievelijk $299 en $330 over de toonbak vliegen. Ze gaan 15 tot 20 uur mee op een batterycharge, ondersteunen MP3 en WMA, vereisen software voor mediafile-transfer en wegen minder dan 60 gram per stuk; meer details kan ik later pas geven.

Over de iRiver iGP-100 hoef ik ook weinig meer te zeggen, dan dat deze speler ook de Cornice SE gaat gebruiken.

Dan is er als laatste nog de surprise van Mpio: de HS-100. Dit is een 1.5 GB Cornice SE-based storage device met de aantrekkelijke afmetingen van 43.6 ×14.8 ×84.5 mm. Het ziet er uit als een soort pendrive:

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20030604/cornice2.gif

Vaag, klein, wazig plaatje van de HS-100

De HS-100 zal USB 2.0 ondersteunen en wordt geleverd inclusief USB-kabeltje, software, neckstrap en draagtasje. Enig saillant detail: ik ben bang dat hij geen media-files zal kunnen afspelen... 8)7

Edit: in het rijtje "Allemachtig, wat een pruts0rs!": de YP-900GT van Samsung is maar weer eens uitgesteld. Zou hij eik deze maand beschikbaar moeten komen, nu vermeldt SamsungUSA.com weer september. Naja, whatever. Ik vraag me af waarom ze die speler uberhaupt nog doorontwikkelen, aangezien hij al op de CebIt Asia 2002 te zien was.

[ Voor 10% gewijzigd door the_Omniscient op 04-06-2003 16:10 ]

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CNET has a new review of the Archos Video AV320 Recorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 19:22
argh ik wil zeer graag zo'n speler hebben maar deze topic helpt niet mee.
veel te veel keuze :X

ik zit atm erg te twijfelen tussen de ipod, ihp-100 en dat philips ding.
ik hoef maar 3 dingen in zo'n speler.. ruimte, goede baterij (lang spelen en lang meegaan met opladen enzo) en hij moet klein zijn..

qua functies hoef ik verder niks.. welke zou dan het beste zijn denken jullie? ik word atm namelijk gestoord van alle specs :X

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kun je dan niet beter voor de oude iPod 5GB gaan? Die worden her en der nu aangeboden voor 199 euro, da's niet veel geld voor zo'n kwaliteitsapparaat :) En een iPod is toch nog altijd aardig klein, degelijk en heeft een mooi uiterlijk...

Of is 5GB te weinig? Als je niet meer hoeft dan mp3 afspelen, is een iPod volgens mij nog altijd de beste keus :)
the_Omniscient schreef op 04 juni 2003 @ 14:48:
MicroDrive news... Er komt dus een hele lading spelerkes met een enorm kleine (1" =2.54 cm brede) HDD aan.

Er zijn nu wat meer details beschikbaar over die HDD. Het ding heet Cornice SE, meet 42.8 × 36.4 × 5 mm (het is mij een raadsel waarom ze het dan 1" noemen, maar goed), weegt 14.3 gram en gaat gebruikt worden door iRiver, Thomson, SonicBlue en Mpio.

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20030604/cornice.gif

... en zo ^ ziet hij er uit
Ik denk dat het schijfje wat erin zit 25,4mm in diameter is?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 19:22
Grrrrrene schreef op 05 June 2003 @ 11:52:
Kun je dan niet beter voor de oude iPod 5GB gaan? Die worden her en der nu aangeboden voor 199 euro, da's niet veel geld voor zo'n kwaliteitsapparaat :) En een iPod is toch nog altijd aardig klein, degelijk en heeft een mooi uiterlijk...

Of is 5GB te weinig? Als je niet meer hoeft dan mp3 afspelen, is een iPod volgens mij nog altijd de beste keus :)

[...]

Ik denk dat het schijfje wat erin zit 25,4mm in diameter is?
tja ik heb inmiddels 18gig mp3's.. ok ze hoeven er idd niet allemaal op das waar.
ik zal idd eens kijken (waar blijft mn loon :D)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb ook iets van 20+ GB aan mp3, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het allemaal luister. Als ik het cabaret gedeelte eraf trek zit ik nog maar aan 15GB en als ik daar alle "foute" muziek die ik doorgaans skip af trek, blijft er denk ik nog rond de 5GB over van wat ik _echt_ goede muziek vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Grrrrrene schreef op 05 June 2003 @ 13:08:
Ik heb ook iets van 20+ GB aan mp3, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het allemaal luister. Als ik het cabaret gedeelte eraf trek zit ik nog maar aan 15GB en als ik daar alle "foute" muziek die ik doorgaans skip af trek, blijft er denk ik nog rond de 5GB over van wat ik _echt_ goede muziek vind :)
Dit komt mij _zeer_ bekend voor :D . Heb jij het ook weleens dat je nummers "ontdekt" die je al 2 jaar lang geparkeerd had staan op je schijf, maar die om een of andere vage reden altijd geskipped werden?
Lord_Mithril schreef op 05 June 2003 @ 10:33:
argh ik wil zeer graag zo'n speler hebben maar deze topic helpt niet mee.
veel te veel keuze :X

ik zit atm erg te twijfelen tussen de ipod, ihp-100 en dat philips ding.
ik hoef maar 3 dingen in zo'n speler.. ruimte, goede baterij (lang spelen en lang meegaan met opladen enzo) en hij moet klein zijn..

qua functies hoef ik verder niks.. welke zou dan het beste zijn denken jullie? ik word atm namelijk gestoord van alle specs :X
Ehrm... ok. Ik zal je proberen te helpen in dit niet-helpende topic ;) ...

Ik heb gisteren voor mezelf even een lijstje gemaakt, een vergelijking tussen HDD-100 (van de firma Flips) en de iHP-100. Na een ellenlange opsomming waarbij elk onderdeel zo neutraal mogelijk gewogen werd, kwam ik erop uit dat de:

Philips HDD-100 een 79% score haalt, terwijl de
iRiver iHP-100 75%~77% haalt (afhankelijk van de buffergrootte).

Hiermee denk ik, dat de HDD-100 net ietsje pietsje aansprekender is voor het grote publiek, dat veel van de mooie extra's van de iHP-100 niet echt nodig heeft. Bovendien heeft de HDD-100 nog steeds encoding-capabilities en bijv. een heerlijk LCD'tje.

Mja en de iPod kan natuurlijk ook nog gewoon, want dit is de enige die al uit is en zijn kwaliteit reeds bewezen heeft. Zoals G5r al zei: een oud 5 GB model is nog steeds behoorlijk acceptabel spul; de nieuwe zijn kleiner, lichter en daarmee broekzakvriendelijker. Ook is het gewoon continuering van Apple's topkwaliteit, en dat kan niet slecht zijn; maar ik vind persoonlijk dat ik er niet genoeg aan heb. Ik wil voor zo'n prijs een langere levensduur van de batterij en wat extra's, maarja: wie ben ik?

[ Voor 8% gewijzigd door the_Omniscient op 05-06-2003 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
the_Omniscient schreef op 05 June 2003 @ 13:21:
[...]
Dit komt mij _zeer_ bekend voor :D . Heb jij het ook weleens dat je nummers "ontdekt" die je al 2 jaar lang geparkeerd had staan op je schijf, maar die om een of andere vage reden altijd geskipped werden?
Jup, ik ken het. Komt hij op de radio voorbij ofzo of je bent even niet in de buurt, dus je kunt niet skippen... Hoor je na 10 seconden (normaal had je dus al lang geskipped) dat dat een van je favoriete nummers van vroeger was, maar gewoon een vage intro had :o
[...]
Ehrm... ok. Ik zal je proberen te helpen in dit niet-helpende topic ;) ...

Ik heb gisteren voor mezelf even een lijstje gemaakt, een vergelijking tussen HDD-100 (van de firma Flips) en de iHP-100. Na een ellenlange opsomming waarbij elk onderdeel zo neutraal mogelijk gewogen werd, kwam ik erop uit dat de:

Philips HDD-100 een 79% score haalt, terwijl de
iRiver iHP-100 75%~77% haalt (afhankelijk van de buffergrootte).

Hiermee denk ik, dat de HDD-100 net ietsje pietsje aansprekender is voor het grote publiek, dat veel van de mooie extra's van de iHP-100 niet echt nodig heeft. Bovendien heeft de HDD-100 nog steeds encoding-capabilities en bijv. een heerlijk LCD'tje.

Mja en de iPod kan natuurlijk ook nog gewoon, want dit is de enige die al uit is en zijn kwaliteit reeds bewezen heeft. Zoals G5r al zei: een oud 5 GB model is nog steeds behoorlijk acceptabel spul; de nieuwe zijn kleiner, lichter en daarmee broekzakvriendelijker. Ook is het gewoon continuering van Apple's topkwaliteit, en dat kan niet slecht zijn; maar ik vind persoonlijk dat ik er niet genoeg aan heb. Ik wil voor zo'n prijs een langere levensduur van de batterij en wat extra's, maarja: wie ben ik?
Tsja, ik zou zelf nu ook niet voor een iPod gaan, de lancering van veel spelers is nu zooo dichtbij, maar als je al die extra's van de nieuwere players niet nodig hebt en gewoon lekker onderweg mp3 wil luisteren, heb je aan een iPod meer dan genoeg :)

Het gaat voor mij ook tussen de iHP-100/200 en de HD100 van Philips, maar ik denk ook dat ik voor de Philips ga straks, hoewel de iHP-XXX wel een mooiere AB heeft, display is erg handig op je AB, aangezien die player zelf toch in mijn broekzak/binnenzak verdwijnt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
He the_Omniscient, ik had even een vraagje, waarom is er eigenlijk nooit aandacht besteed aan de (al wat ouderen) Creative Jukebox 2 en 3? Want ik kan nergens een goed overzicht van die spelers vinden (objectief, dus niet van creative zelf)

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
TheWarden schreef op 06 June 2003 @ 20:48:
He the_Omniscient, ik had even een vraagje, waarom is er eigenlijk nooit aandacht besteed aan de (al wat ouderen) Creative Jukebox 2 en 3? Want ik kan nergens een goed overzicht van die spelers vinden (objectief, dus niet van creative zelf)
Goeie vraag. Had ik eik al veel eerder verwacht, maar toch: fijn dat het iemand opvalt.

Antwoord: ehm... vaag iets. Ik begon dit topic met de gedachte dat er enkel *echt* draagbare (pocket-friendly zeggen ze dan zo mooi in de US) spelers voorbij zouden komen. De NJB's waren dit in mijn optiek niet helemaal.

Verder heb je natuurlijk de Creative Zen en feitelijk lijkt deze heel veel op de NJB... behalve van de buitenkant.

Maar goed: de NJB 3 is werkelijk een fan-tas-tisch apparaat voor in-door gebruik.

Als je een stand-alone (jeez wat een Engels gezever) speler zoekt voor aansluiting op je versterker, dan is de NJB3 de ultieme oplossing. Het ding is inmiddels een stuk compacter geworden (tja, eh... bijna pocket-friendly zelfs!), heeft mooie optical line-out (twee zelfs!) en -in, heeft een zeer relaxed batterij-systeem (een van de weinige hig-end spelers waarbij je makkelijk de batterijen kunt verwisselen): je haalt 11 uur op een batterij, en dus 22 uur met de bijgeleverde 2 batterijen.

Verder heeft de NJB3 een groter LCD dan de Zen: dus duidelijker in bediening.
Daarbij komt dan ook nog het extra gebruiksgemak van de grote knoppen en de bijgeleverde afstandsbediening.

De zeer sociale prijs (althans: in Amerika, kost daar op sommige plaatsen nog geen $270; in NL kost het ding 399 Euro, grmbl) maakt het verhaaltje compleet: 20 GB is nl. meer dan voldoende voor de meeste mensen (je kunt zelf altijd nog een grotere schijf inbouwen). Ook de ondersteuning van zowel USB als FireWire is natuurlijk heel mooi.

Dus. Goed dat je het gevraagd hebt, want het is de moeite waard. Echter, ik blijf erbij dat het in feite een in-door-use speler is, en vandaar dat hij ontbrak in het huidige schema. Laat je dit niet van een aanschaf afhouden, mocht je hem ergens voor 350 Euro zien liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
the_Omniscient schreef op 06 juni 2003 @ 21:02:
[...]
T is weer een flink duidelijk verhaaltje.
nou omni weer bedankt voor de opheldering, maar waarom bedoel je indoor gebruik? omdat ie niet echt maklijk mee gaat in je broekzak? of omdat er gewoon slechte buffer op zit? (kan ik nergens vinden op de site) ook zie ik nergens of het ook te gebruiken is als extra hdd aan je computer.... Maarjah, maybe weet jij het. Ik zit namelijk nog steeds te twijfelen, IHP-100 word 475 pre order, maar dan issie waarschijnlijk pas eind juli bij mij in de huiskamer. IPod (2) is ook leuk, maar 400 euro voor 5 gb... :X vind ik btje te veel van het goede. En ben toch wel op zoek naar een goede speler voor half juli (vakantie VS 8)) en tjah, om in de vs te kopen, is wel geodkoper, maar heb je nog geen muziek onderweg. En mijn cd-speler is er vandaag mee opgehouden. Dus zoals altijd, komen alle problemen tegelijk (8>

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
TheWarden schreef op 06 June 2003 @ 21:12:
[...]

nou omni weer bedankt voor de opheldering, maar waarom bedoel je indoor gebruik? omdat ie niet echt maklijk mee gaat in je broekzak?
Ja, idd, want 130 x 120 x 35 mm is nogal "plomp"... hoewel het ding flink gekrompen is sinds de originele NJB. Tens valt de geluidskwaliteit via de headphones statistisch gezienniet bepaald mee: 75 dB S/N ratio, tov 98!! dB (plz geen discussie over dit soort cijfers, ik zeg maar wat Creative zelf opgeeft) via de line-out. Dus niet echt geschikt als "walkman", maar meer home-cinema-gebeuren...
of omdat er gewoon slechte buffer op zit? (kan ik nergens vinden op de site)
Neen, das niet de reden... er zit gewoon een 16 MB buffer in, net als bij de Zen.
...ook zie ik nergens of het ook te gebruiken is als extra hdd aan je computer.... Maarjah, maybe weet jij het.
De NJB (of DAP JB voor Europa) gebruikt hetzelfde (rottige) software-systeem als de Zen. Je kunt dit eventueel aanpassen met allerhande (tegen vergoeding verkrijgbare) apps.
Ik zit namelijk nog steeds te twijfelen, IHP-100 word 475 pre order, maar dan issie waarschijnlijk pas eind juli bij mij in de huiskamer. IPod (2) is ook leuk, maar 400 euro voor 5 gb... :X vind ik btje te veel van het goede.
Ehrmm... 10 GB voor 399 he ;) en misschien kun je nog zo'n oude versie voor om en nabij de 200 Euro vinden.
En ben toch wel op zoek naar een goede speler voor half juli (vakantie VS 8)) en tjah, om in de vs te kopen, is wel geodkoper, maar heb je nog geen muziek onderweg. En mijn cd-speler is er vandaag mee opgehouden. Dus zoals altijd, komen alle problemen tegelijk (8>
Naja... ehm... brand een aantal CD'tjes, zoek een fatsoenlijk internet-cafe op en zet de zooi over op je net nieuw aangeschafte RCA RD2840... om maar iets te noemen. Veel keuze, maar de USA is er altijd als eerste bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 14:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

TheWarden schreef op 06 June 2003 @ 21:12:
[...]

En ben toch wel op zoek naar een goede speler voor half juli (vakantie VS 8)) en tjah, om in de vs te kopen, is wel geodkoper, maar heb je nog geen muziek onderweg. En mijn cd-speler is er vandaag mee opgehouden. Dus zoals altijd, komen alle problemen tegelijk (8>
Mjah, dat probleem heb ik dus ook, heb mijn ouwe NJB al verkocht (ECHT NIET GEBRUIKEN OM BESTANDEN OP TE BEWAREN!!! WAARDELOOS!!!), met het idee dat ik half juni voor 400 euro een iHP-100 zou kunnen kopen, maar die redenering werd dus mooi het water in getost :(
(Ik ga dus ook half juli voor 2 a 3 weken op vakantie... :) )

[edit]
Owja, zijn er nou eigenlijk alternatieven die goed zijn om voor die tijd te kopen tot ong. 400 euro? Als alternatief voor een iHP-100?

[ Voor 17% gewijzigd door --MeAngry-- op 07-06-2003 00:29 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op 07 June 2003 @ 00:26:
[...]

Mjah, dat probleem heb ik dus ook, heb mijn ouwe NJB al verkocht (ECHT NIET GEBRUIKEN OM BESTANDEN OP TE BEWAREN!!! WAARDELOOS!!!), met het idee dat ik half juni voor 400 euro een iHP-100 zou kunnen kopen, maar die redenering werd dus mooi het water in getost :(
(Ik ga dus ook half juli voor 2 a 3 weken op vakantie... :) )

[edit]
Owja, zijn er nou eigenlijk alternatieven die goed zijn om voor die tijd te kopen tot ong. 400 euro? Als alternatief voor een iHP-100?
Tja de oude NJB suckt idd best wel een beetje. Revisie 2 is al een heel stuk beter, en revisie 3 gewoonweg ideaal voor zijn doeleinden: en dat is indeed niet het opslaan van andersoortige files. Het ding is een jukebox in de ruimste zin van het woord: vrij groot, maar het doet de muziek goed.

Hmmm en over je alternatief voor de iHP-100... Das een beetje krap-aan, niet waar? Ik bedoel, die iHP-100 komt er wel... Wil je voor die tijd nog 400 Euro gaan uitgeven aan iets anders? Of is het dan echt bedoeld als device waar je toch wel ff zoet mee gaat zijn?

Want zoals je misschien wel weet, verlaten we op dit moment de 2e generatie spelers... zijn we een aantal generatie 2.5-players tegengekomen (Mpio HD100 is het enige "Europese" voorbeeld waar ik zo nu meteen op kan komen), maar die zijn minder interessant en net zo duur.

Wellicht doe je er het beste aan zo'n ouwe 5/10 GB'er iPodje op de kop te tikken. Uit het huidige aanbod is dat toch nog steeds 1 van de betere apparaten...

Hey, en trouwens...

de JOS MP-200HD is niet dood, hij leeft! Het spelerke is overgenomen en doorgestart door een ander goochem bedrijfje, te weten JaxxTech.

Zie hun pagina en sta verbaasd! Andere firma, zelfde speler... JaxxTech HD-20 heet onze GoDot M7170 nu, en die site ziet er behoorlijk serieus uit. Zou ie al gelaunched zijn?

Overigens zijn de andere spelers die JaxxTech in het assortiment heeft opgenomen allemaal kwaliteitsspelerkes. Sommige mensen zullen ze herkennen uit het flash-player topique...

Afbeeldingslocatie: http://www.jaxxtech.com/pubimg/230x1801053679792jaxx_jukebox_230.jpg

It just won't die, this thing!

Ok, ik ga hier ff achteraan. Misschien is het wel een leuk alternatief voor je, --MeAngry-- ; I know I sorta like it.

Btw: ding heeft een adviesprijs van 375 Euro, wat best te doen is voor een 20 GB blaasapparaat.

[ Voor 3% gewijzigd door the_Omniscient op 07-06-2003 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
the_Omniscient schreef op 07 June 2003 @ 02:06:
[...]
Wellicht doe je er het beste aan zo'n ouwe 5/10 GB'er iPodje op de kop te tikken. Uit het huidige aanbod is dat toch nog steeds 1 van de betere apparaten...
Tjah, De oude serie heeft alleen maar firewire, en dan kom ik op mijn volgende wens/eis van een hdd speler. Ik wil hem gebruiken op school voor projecten op te zetten e.d. (quake 3 niet te vergeten enz :+). Dus dan "moet" ik ook usb op dat apparaat hebben, anders had ik net zo goed een mp3 speler van 128/256 mb kunnen kopen.

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:02
the_Omniscient schreef op 06 juni 2003 @ 21:02:
[...]
schreef the_Omniscient een heel verhaal.
zeer net geschreven, maar alleen indoor vind ik wat overdreven.

ik heb zelf een DAP JB1, ja die eerste, en gebruik em nu nog steeds dagelijk voor naar school/werk/etc. ik heb er tot nu toe geen problemen mee gehad om em in mijn jaszak te droppen, of in me broekzak. maar dat kan ook zijn omdat ik in die tijd speciaal broeken met die grote zakken gekocht had :P

verder lijkt mij die JB3 dus zeer interresant, vooral omdat ik zelf perfect met de JB overweg kan, et enigste wat ik mis is een remote waar je ff snel mee kan skippen, altijd zo lastig weer dat ding tevoorschijn toveren. en de JB3 heeft natuurlijk die 22 uur "playtime", iets wat de Zen toch niet heeft, en 22 uur vind ik zelf toch wel vrij relaxed omdat ik nogal vaak vergeet op te laden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hmm, nou het wordt dan wel een apparaat wat ik of een lange tijd of juist maar voor een korte periode wil gaan gebruiken en dan ligt het dus veel aan de features die het apparaat heeft en de prijs.
Daarom zat ik nu dus te denken om een SlimX te kopen voor voornamelijk deze vakantie zodat ik op een later tijdstip evt. nog een iHP-100 kan halen zodat ik dan ook mooi 2 spelers heb (errug handig op feestjes ;) ).

Overigens had ik een NJB v2 met 10gb maar het ding is echt log, zwaar, traag en zuipt batterijen alsof het bier is :P Hoewel ik er zeker plezier van heb gehad :)

Tnx 4 the info in ieder geval :> Ik zal eens kijken of die Jaxx Jukebox HD20 al ergens te krijgen is...

[edit]
Hmmz, dat ding is dus blijkbaar alleen nog maar in Noorwegen te krijgen ofzo? Ik heb dat merk hier overigens nog nooit voorbij zien komen....
Btw, hij wordt in juni gereleased!

[ Voor 11% gewijzigd door --MeAngry-- op 07-06-2003 10:59 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
uit de nieuwsbrief van mp3cdspeler.nl:
Overig nieuws:
Bent u op zoek naar een nieuwe harddisk spelers zoals de Creative Zen, Apple iPOD ? stel u aankoop nog even uit binnen enkele weken krijgen we 2 of 3 high-end harddisk spelers binnen met o.a FM tuner, USB 2.0, direct encoder, plug & play (geen software of driver nodig etc.) , en nog veel meer.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Yohan schreef op 07 juni 2003 @ 16:49:

[...]
Tja, ze zullen wel doelen op sowieso de iHP-100; andere mogelijkheden zijn wellicht de BA-1000 van Bantam en de Philips HDD100 (hoewel deze geen tuner heeft). Verder zie ik weinig spelers die aan de genoemde specs kunnen voldoen.

Of gewoon de Mpio HD-100 en de iHP-100, das de meest logische assortimentskeuze. Anyway... we zien het "over enkele weken" dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:35
Yohan schreef op 07 juni 2003 @ 16:49:

[...]
eindelijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 07 juni 2003 @ 17:02:
[...]
Tja, ze zullen wel doelen op sowieso de iHP-100; andere mogelijkheden zijn wellicht de BA-1000 van Bantam en de Philips HDD100 (hoewel deze geen tuner heeft). Verder zie ik weinig spelers die aan de genoemde specs kunnen voldoen.

Of gewoon de Mpio HDD-100 en de iHP-100, das de meest logische assortimentskeuze. Anyway... we zien het "over enkele weken" dan wel weer.
de ba 1000 kun je uitsluiten, want daarover had ik ze al gemaild en met als antwoord hadden ze me verteld dat ze slechte ervaringen hadden met bantam-producten in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

the_Omniscient schreef op 07 juni 2003 @ 17:02:
[...]
Of gewoon de Mpio HDD-100 en de iHP-100, das de meest logische assortimentskeuze. Anyway... we zien het "over enkele weken" dan wel weer.
Toch de Mpio dan? Ik dacht dat je dees al geen kansen bood :P Wel zeer goed nieuws overigens! Ik probeer de aanschaf van een nieuwe MP3-speler zover mogelijk uit te stellen, tot minimaal 1 week voordat ik op vakantie ga... 8)

[edit] Nie normaal zoveel typo's 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door --MeAngry-- op 07-06-2003 18:48 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whoops

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
klein vraagje: IPOD voor 199 --> waar?
klein vraagje 2: is dat de oude versie, maar MET touchscreen scrollwheel?

heb gisteren een oude 10 GB in mn handne gehad en dat ding is echt enorm klein/mooi

* Doogie is overtuigd maar zn portemonnee doet niet mee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 07 June 2003 @ 02:06:
[...]Wellicht doe je er het beste aan zo'n ouwe 5/10 GB'er iPodje op de kop te tikken. Uit het huidige aanbod is dat toch nog steeds 1 van de betere apparaten...
De 5 gb heeft geen afstandbedening (voor een mp3 hd speler onmisbaar) en geen mooi draagtasje. Koop je deze los en reken je de 5 gig erbij zit je over de 305 euro, en je raad het al, I pod 10 gb kost 305 euro. (kheb hem ook sinds vanmorgen :) ) ik ga denk ik mp3 spelers sparen :9~

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 18:42:
[...]

de ba 1000 kun je uitsluiten, want daarover had ik ze al gemaild en met als antwoord hadden ze me verteld dat ze slechte ervaringen hadden met bantam-producten in het verleden.
Mja, vraag me toch af welk product dan dat geweest kan zijn... Misschien de BA-50, maar dat kan ik me eik niet herinneren. Naja, ik geloof je zonder meer: Mp3Cdspelers.nl is toch meer populaire-merken-achtig.
--MeAngry-- schreef op 07 juni 2003 @ 18:47:
[...]

Toch de Mpio dan? Ik dacht dat je dees al geen kansen bood :P Wel zeer goed nieuws overigens! Ik probeer de aanschaf van een nieuwe MP3-speler zover mogelijk uit te stellen, tot minimaal 1 week voordat ik op vakantie ga... 8)

[edit] Nie normaal zoveel typo's 8)7
Tja, de HD100 is in mijn optiek al een beetje verouderd. Een goede concurrent voor de Zen, maar veel meer ook niet. Overigens is het ding wel heel erg mooi om te zien, en is het een ideale Data-transport-partner (storage device). Bij de HD100 zit je niet te klooien met allerhande software; het is gewoon erop rossen die hap, en de speler herkent zelf wel wat het allemaal is. Nadeel hiervan is weer het ontbreken der id3-tags, maar daar ging men aan werken (blah).
Doogie schreef op 07 June 2003 @ 19:48:
klein vraagje: IPOD voor 199 --> waar?
klein vraagje 2: is dat de oude versie, maar MET touchscreen scrollwheel?

heb gisteren een oude 10 GB in mn handne gehad en dat ding is echt enorm klein/mooi

* Doogie is overtuigd maar zn portemonnee doet niet mee :(
Ik heb hem zelf destijds voor 195 Euro bij een Dixons-filiaal afgehaald. De huidige/afgelopen aanbieding liep echter bij een andere shop, maar daar was een apart topic voor. Ff checken dus. Het is overigens de versie met het scrollwheel.
Verwijderd schreef op 07 juni 2003 @ 19:50:
[...]

De 5 gb heeft geen afstandbedening (voor een mp3 hd speler onmisbaar)
De iPod, Bantam BA-1000 en zodadelijk de HDD-100 hebben een heel simpele remotecontrol (zonder LCD). Die kun je mijns inziens best missen, al zal het vast wel af en toe handig zijn. De aansluiting van de a/b op de oude iPod was volgens mij een beetje krakkemikkig: om de een of andere reden floept het contact erg snel weg.
en geen mooi draagtasje. Koop je deze los en reken je de 5 gig erbij zit je over de 305 euro, en je raad het al, I pod 10 gb kost 305 euro. (kheb hem ook sinds vanmorgen :) ) ik ga denk ik mp3 spelers ga sparen :9~
Chill :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
Ik weet niet of iemand het al was opgevallen, maar de indeling van www.mp3cdspeler.nl is gewijzigd. Er is een blok bijgekomen met MP3 harddisk. Daar staan nu 2 lege alinea's onder. De eerste is met Iriver, de 2e met Xclef. Ik denk dus dat MP3cdspeler.nl de xclef gaat importeren naar nederland.

edit:
denk dus dat het om deze speler gaat: http://www.xclef.com/home/eng/product/hd500.html

[ Voor 19% gewijzigd door TheWarden op 08-06-2003 22:17 ]

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
TheWarden schreef op 08 June 2003 @ 22:14:
Ik weet niet of iemand het al was opgevallen, maar de indeling van www.mp3cdspeler.nl is gewijzigd. Er is een blok bijgekomen met MP3 harddisk. Daar staan nu 2 lege alinea's onder. De eerste is met Iriver, de 2e met Xclef. Ik denk dus dat MP3cdspeler.nl de xclef gaat importeren naar nederland.

edit:
denk dus dat het om deze speler gaat: http://www.xclef.com/home/eng/product/hd500.html
goed nieuws :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
TheWarden schreef op 08 June 2003 @ 22:14:

edit:
Gaat idd om de HD-500, aangezien die 26 mei jongstleden is gelanceerd. Bedankt voor de info trouwens; het ziet er naar uit dat Nederlandse sites de HDD-sector misschien ooit nog eens serieus gaan nemen. Een 'onbekende' als de X-Clef is dan een aangenaam gezicht, aangezien het een heel erg veelzijdige (high-end user) speler is, die wellicht zeer aantrekkelijk geprijst is (het ding is nu eenmaal een beetje groot en zwaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:17

Exirion

Gadgetfetisjist

the_Omniscient schreef op 07 June 2003 @ 20:37:
Tja, de HD100 is in mijn optiek al een beetje verouderd. Een goede concurrent voor de Zen, maar veel meer ook niet.
Dit is onzin. De HD100 met de Zen vergelijken slaat nergens op. De HD100 is een directe iPod tegenhanger en gebruikt ook li-polymeer accu's en 1,8" schijven terwijl de Zen 2,5" notebook schijven gebruikt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Exirion schreef op 08 June 2003 @ 22:40:
[...]

Dit is onzin. De HD100 met de Zen vergelijken slaat nergens op. De HD100 is een directe iPod tegenhanger en gebruikt ook li-polymeer accu's en 1,8" schijven terwijl de Zen 2,5" notebook schijven gebruikt.
Over onzin gesproken, weet ff waar je over praat voor je zoiets uitblaat. Ik denk dat jij het over de Philips HDD100 hebt. Dat is idd een directe concurrent voor de iPod. De Mpio HD100 daarentegen is dat *niet* aangezien deze een 2.5" schijf gebruikt en dientengevolge groter uitgevallen en een stuk zwaarder is. Over de rest van de verschillen zal ik niet eens beginnen: dan zijn we nog wel ff bezig.

Kijk anders maar hier, dan kun je zien hoe een 2.5" HDD vervangt in een Odyssey 1000 ( = Mpio HD100).

Het scheelt maar 1 letter, maar het is een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:17

Exirion

Gadgetfetisjist

the_Omniscient schreef op 08 juni 2003 @ 22:53:
Het scheelt maar 1 letter, maar het is een wereld van verschil.
Ik dacht idd dat je de HDD100 bedoelde. Mijn fout ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Exirion schreef op 08 June 2003 @ 22:56:
[...]

Ik dacht idd dat je de HDD100 bedoelde. Mijn fout ;)
No hard feelings dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Wat ik niet begrijp is dat ik me WEL in heb geschreven bij die beta test van Philips, maar er nooit meer wat van heb gehoord. Ik bedoel: de afgewezen personen zijn gemaild, las ik hier, maar de mensen die er een mogen testen weten dat uiteraard ook al ;)

Zijn er meer mensen die nergens meer van hebben gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Grrrrrene schreef op 09 June 2003 @ 18:19:
Wat ik niet begrijp is dat ik me WEL in heb geschreven bij die beta test van Philips, maar er nooit meer wat van heb gehoord. Ik bedoel: de afgewezen personen zijn gemaild, las ik hier, maar de mensen die er een mogen testen weten dat uiteraard ook al ;)

Yep, lees de laatste pagina's van dit topic maar ff door...

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:23

MaDLiVe

.-Observer-.

Grrrrrene schreef op 09 juni 2003 @ 18:19:

Zou wel leuk zijn als je van de week een pakketje van Philips ontvangt :P

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Grrrrrene schreef op 09 juni 2003 @ 18:19:

Hmja, de beta-testfase is toch echt al begonnen, dus Philips is haar eigen trouwe achterban blijkbaar gewoon vergeten ofzo.

Ze zijn trouwens weer lekker bezig:
Philips Targets Young with New Cameras, iPod Rival

Tue June 3, 2003 04:56 AM ET

AMSTERDAM (Reuters) - Philips, Europe's largest consumer electronics maker, is moving into digital still cameras and high-capacity portable music players similar to Apple's iPod, industry sources said on Tuesday.

Philips will next week unveil the new products aimed at young consumers, having identified a divide between its traditional customers who buy conventional TVs and HiFi components and younger customers interested in personal and portable products. The move also means Philips is moving into the fast growing market for digital still cameras, after it decided five years ago not to move into what was then a loss-making business.

[...]

Philips will also launch an iPod-style portable music player with a hard disk capacity of 20 Gigabytes, which can store thousands of songs. Philips is among the first major consumer electronics brands to enter this segment, opened up by Apple's iPod over a year ago.

The so-called HDD 100, designed for music uploads through a Windows-based personal computer, is already on limited sale in some Asian markets and is scheduled to hit Europe in July.

Philips had aimed to sell it at $583, almost the same as Apple's latest iPod, but sources close to the company say pricing will be competitive. Similarly featured products like Creative Nomad Jukebox, Archos Jukebox and eDigital Odessey are available at around $300 before tax.

Philips, which helped invent the CD, recently launched tiny portable music players with U.S. sports gear maker Nike. Inside is a traditional MP3 music player with limited song storage capacity.
Bron (Reuters)

Ehrm... Heb ik nu iets gemist? 20 GB? En hij is al uit in Azie? Het moet ook niet veel gekker worden. Nuja: het ding zal wel in China/Taiwan in elkaar gedraaid worden vanwege kosttechnische voordelen, maar dit is een beetje half-half. Zo van "Ja mensen, hij is er... maar... ehrm... tja... kunt u nog even wachten misschien?"

Maar goed: deze week zou dus die presentatie moeten plaatshebben. Dan zullen er wel nieuwe pics en specs naar buiten komen (alhoewel de meeste specs reeds bekend waren). Kunnen we gelijk kijken hoe dat nu zit met die 583 US Dollar-blah-prijs... Veel te hoog imho, volgens mij wordt het voor NL "gewoon" 499 Euro.

Edit: ik zie dat onze dure Noorse vrienden hem binnenkort verwachten, en wel voor ongeveer 560 Euro. Niet bepaald mals.

[ Voor 3% gewijzigd door the_Omniscient op 09-06-2003 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Pfff, 560 euro :X Nou, 'k weet nu dus echt niet meer waar ik voor moet gaan, de Philips zag er erg gelikt uit, maar 560 euro is wel erg veel van het goede. Misschien toch maar terug naar de iHP100, hoewel voor een 20GB high-end mp3 speler 560 euro ook weer niet heel gek is, wat gaat de iHP200 kosten eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 19:08
Hahaha, Philips maakt op deze manier het kiezen tussen de Ihp-100 en de HDD-100 een stuk makkelijker.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Grrrrrene schreef op 09 June 2003 @ 21:02:
Pfff, 560 euro :X Nou, 'k weet nu dus echt niet meer waar ik voor moet gaan, de Philips zag er erg gelikt uit, maar 560 euro is wel erg veel van het goede. Misschien toch maar terug naar de iHP100, hoewel voor een 20GB high-end mp3 speler 560 euro ook weer niet heel gek is, wat gaat de iHP200 kosten eigenlijk?
Mja, geen idee. De usual $100 extra, wellicht? Alhoewel we dan op een bedrag van 599 Euro (adviesprijs) uit zouden komen; te duur dus. Ik gok op een aardige prijsdaling van de iHP-100, zodat de iHP-200 bij het verschijnen op de markt (eind 3e kwartaal oid) een normaal prijskaartje krijgt.

En, tja: kiezen is nooit makkelijk, zeker niet als het om dit soort astronomische bedragen gaat... Maar we zullen de officiele presentatie van Philips maar eens afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Mensen, Noorwegen is takkenduur met alles, van brood to auto's en van kleding tot huizen. Dus het is niet gezegd dat de HDD100 hier ook zo duur gaat zijn.

here's to hoping...

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok mensuh, ik heb mijn Ipod generation 2- 10gb van 2 dagen oud verkocht :) (voor de nieuwprijs) het geluid van mijn mambo pendrive was nog beter... de mambo heeft een veel natuurlijker/minder digitaal achter geluid maar kweenie... het hele ding beviel me gewoon niet.

Ik ga deze bij amazon.com bestellen als hij uitkomt:(binnen nu en een week/paar weken)

Afbeeldingslocatie: http://gearmedia.ign.com/gear/image/ces_2003_rca_rd2821_big.jpg

met een like/dislike knopje. Ideaal!! (de nieuwsgroep leachers weten wat ik bedoel ;) ) en voor een prijs van 210 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 20:25
Tja, het ding ziet er wel errug mooi uit met die metalen behuizing. Alleen is er nog niks over bekend, zelfs op de RCA-site is er niks over te vinden, laat staan specs... Dus je weet nog helemaal niet hoe die klinkt. Van de iPods heb ik al vaker gehoord dat het geluid kaal en vlak is met weinig bas...

Ik zou nog maar ff wachten met bestellen. Sowieso moet je rekenen dat de Douane ook nog een aardige duit (graai) in het zakje gaat doen en met eventuele garantie zit je wel met de problemen. Ik heb een MamboX P353 gehad die mij niet beviel (tik en ontbreken van eerste seconde aan het begin van ieder track en véél te lange pauzes tussen de tracks) en heb hem daarom weer verkocht en ben dus ook in de markt voor een nieuwe mp3 speler en twijfel nog tussen de Nex iA (lekker geen bewegende delen) en weer een HDD-speler. Maar ik wil er wel één met een goed geluid en een strakke en diepe bas, niet te lange pauzes tussen de tracks en een behoorlijke batterijduur... maar voorlopig zit daar nog weinig keuze in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, die 2821 heb ik ook al tijden op het oog, maar toen iRiver en Philips meer en meer specs bekend maakten, werd hij toch minder interessant. Ik bedoel: waar moet je terecht voor garantie als er wat kapot gaat? En RCA staat bij mij niet bekend als een erg goed bedrijf dat degelijke apparaten maakt ;)

Aan de andere kant: hij is een kleine 3x goedkoper dan z'n Philips/iRiver/iPod concurrenten en ziet er erg gelikt uit :9 USB 2.0, mass storage device... Dat soort extra's zijn erg lekker werken :) Ik heb er alleen nog maar zoooo weinig info over :/

Als ik overigens voor 100 euro meer de 40GB versie kan krijgen (die kwam toch ook?) zal ik dat niet laten :)

[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 10-06-2003 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

the_Omniscient schreef op 09 June 2003 @ 19:47:
[...]
[/url]

Kunnen we gelijk kijken hoe dat nu zit met die 583 US Dollar-blah-prijs... Veel te hoog imho, volgens mij wordt het voor NL "gewoon" 499 Euro.
Philips had aimed to sell it at $583, almost the same as Apple's latest iPod, but sources close to the company say pricing will be competitive. Similarly featured products like Creative Nomad Jukebox, Archos Jukebox and eDigital Odessey are available at around $300 before tax.
Philips WOU eerst 583 vragen, maar om te kunnen concurreren met de nomad, archos en odessey schijnt de prijs dus $300 Ex BTW te worden. En $300 ex btw word zo'n €399 Inclusief. En DAT is natuurlijk een ERG leuk prijsje voor zon apparaat ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JazzySOB schreef op 10 juni 2003 @ 02:34:
en twijfel nog tussen de Nex iA (lekker geen bewegende delen) en weer een HDD-speler.
Voor mij wordt die IA pas interessant bij CF kaartjes van 20 gig en meer. 1 gig is ongeveer op een leuke bitrate 5 uur muziek, zeker te weinig dush.
Grrrrrene schreef op 10 June 2003 @ 08:00:
En RCA staat bij mij niet bekend als een erg goed bedrijf dat degelijke apparaten maakt
Rca maakt al jaren spullen die ver voor liggen qua techniek. Zij waren ook de eerste die met een betaalbare (zeer goed geteste) portable dvd speler met lcs screen kwamen, voor een prijs van iets van 200 euro ofzo. Ik heb wel meer mooie producten gezien van dit bedrijf en weet zeker dat ze alleen maar goede spullen maken. Wat het geluid betreft moet je de gok maar nemen idd, ik hoop alleen wel dat er een afstandsbediening bijzit met een lcd schermpje, dat zal wel niet voor die prijs.
StarLite schreef op 10 June 2003 @ 08:04:
[...]
Philips WOU eerst 583 vragen, maar om te kunnen concurreren met de nomad, archos en odessey schijnt de prijs dus $300 Ex BTW te worden. En $300 ex btw word zo'n €399 Inclusief. En DAT is natuurlijk een ERG leuk prijsje voor zon apparaat ;)
Hoe kom jij aan die info? :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Het vervelende wordt nu dat als je die prijzen zo bekijkt en je die extra's niet per se nodig hebt, een iPod 5GB voor ~ 200 euro nu ook wel lekker wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zonder afstandsbediening en instant delete knopje... Als ik 5/10/20 gig aan mp3 erop gooi wil ik de goeie nummers instant scheiden van de slechte. Met de Ipod kan dit niet...

Zoiezo, wat heb je aan een ipod zonder afstandsbediening. ALs je die erbij koopt, en nog een draagtasje aanschaft + de 5 gig erbij rekent heb je voor 305 euro een 10 gig...... voor mij was dat een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
JazzySOB schreef op 10 June 2003 @ 02:34:
Tja, het ding ziet er wel errug mooi uit met die metalen behuizing. Alleen is er nog niks over bekend, zelfs op de RCA-site is er niks over te vinden, laat staan specs... Dus je weet nog helemaal niet hoe die klinkt. Van de iPods heb ik al vaker gehoord dat het geluid kaal en vlak is met weinig bas...
Van de continueringsversie van de RD2821 is al genoeg bekend... De RD-2840 werd een tijdje terug al aangehaald: klik. Heb enkel de specs van de RD2821 nog niet aangepast, omdat ik geen idee heb of deze versie nu wel of niet uit zal komen. Ik zie hem nog maar op 1 of 2 plaatsen te koop staan, en dat is dan zonder een plaatje of iets dergelijks erbij.

Ik denk dat de RD2840 gewoon het definitieve model zal zijn. Nooit slechts natuurlijk, 20 GB extra.

Afbeeldingslocatie: http://www.austinv.com/pics/RCARD2840.jpg

40 GB on-da-cheap
StarLite schreef op 10 juni 2003 @ 08:04:
[...]

[...]

Dat is idd een heel leuk prijsje, maar het zal waarschijnlijk niet gebeuren, althans: niet in NL. Als een 15 GB iPod hier 499 Kost, dan zal een meer uitgebreide HDD100 geen 399 Euro gaan kosten, helaas pindakaas.
Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 10:55:
[...]
Rca maakt al jaren spullen die ver voor liggen qua techniek. Zij waren ook de eerste die met een betaalbare (zeer goed geteste) portable dvd speler met lcs screen kwamen, voor een prijs van iets van 200 euro ofzo. Ik heb wel meer mooie producten gezien van dit bedrijf en weet zeker dat ze alleen maar goede spullen maken. Wat het geluid betreft moet je de gok maar nemen idd, ik hoop alleen wel dat er een afstandsbediening bijzit met een lcd schermpje, dat zal wel niet voor die prijs.
De MP3-spelers van RCA zijn op zich wel in orde, maar de service van dit bedrijf is niet bepaald hoogstaande kwaliteit. Ze sturen je daar van het kastje naar de muur als er iets niet goed werkt, en veel voormalige gebruikers hebben een enorme afkeer gekregen van RCA doordat men gewoon substantieel weigerde producten fatsoenlijk te repareren danwel te vergoeden.

Het kan natuurlijk anders worden, maar zoiets verander je niet van de ene op de andere dag.
Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 11:59:
En zonder afstandsbediening en instant delete knopje... Als ik 5/10/20 gig aan mp3 erop gooi wil ik de goeie nummers instant scheiden van de slechte. Met de Ipod kan dit niet...
Een kleine moeite om dat vantevoren (bij het uploaden) al te doen. Gewoon een goede playlist samenstellen en klaar.
Zoiezo, wat heb je aan een ipod zonder afstandsbediening. ALs je die erbij koopt, en nog een draagtasje aanschaft + de 5 gig erbij rekent heb je voor 305 euro een 10 gig...... voor mij was dat een betere optie.
Ik heb die AB nog geen moment gemist, bediening is inituatief genoeg van zichzelf. Mja, een AB erbij is nooit slecht natuurlijk, maar om te zeggen dat een iPod van 199 Euro een slechte deal is omdat er geen AB/hoesje bij zit... Nah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik een hd van 120 gig waarvan er 100 gig mp3 dance muziek is. Als ik 10 gig geupload heb wil ik nummers kunnen verwijderen als ze niet bevallen tijdens het luisteren. Anders weet ik nooit wellke van de 15.000 mpetjes nou echt goed is :)

Zoiezo vind ik een afstandsbediening zeker wel noodzakelijk, zeker omdat 80 procent van wat ik download bagger is, ik wil dit dus snel kunnen skippen. Geen zin om elke keer naar mijn podje te grijpen als ik aan het werk ben ;)

De RD-2840 komt volgens rca deze maand nog. Ik heb thomson en rca ff een mailtje gestuurd. Zoiezo vind ik die 1,5 gb versie ook erg mooi van rca. Jammer alleen van die 1,5 gb, nog ff net te weinig.

199 euro is zeker geen slechte deal nee voor een 5 gig ipod, maar als je bedenkt dat ik mijn ipodje van 10 gig voor 305 euro (lullo`s hadden me ipv rev 1.1>2.0 gegeven hahahaha) had, met (mooie) draagtbag, met afstandsbediening en met 5 gb meer vond ik dat een betere deal... Maarja, jij had waarschijnlijk geen zin om 300 euro te dokken, mij boeit geld niet zo hehe, gaat toch wel op. Kheb mijn ipod zaterdag trouwens verkocht voor meer als de nieuwprijs..... 2 dagen oud hehe

Damn, die RD2840 is echt lekker, en weer met die geweldige like/dislike knop!

Waar haal jij die info vandaan over de slechte costomer support van rca?

edit je heb het steeds over de 2841, maar het is de 2840 8)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 04:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Euhm, die like/dislike knop bepaalt voor zover ik weet alleen of dat nummer vaak langs gaat komen, maar dat verwijdert niet zomaar dat nummer hoor ;) Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 13:58:
[...]
Waar haal jij die info vandaan over de slechte costomer support van rca?
Je moet erg je best doen om de slechte customer service van RCA te ontlopen...

Take your pick

URFucked.com, leuke domeinnaam, zal RCA erg blij mee zijn...

Ach, en zo zijn er nog vele voorbeelden te geven, maar gebruik zelf maar eens wat Google creativiteit.
edit je heb het steeds over de 2841, maar het is de 2840 8)
Dat is bij deze gefixed.
Grrrrrene schreef op 10 June 2003 @ 14:49:
Euhm, die like/dislike knop bepaalt voor zover ik weet alleen of dat nummer vaak langs gaat komen, maar dat verwijdert niet zomaar dat nummer hoor ;) Toch?
Lijkt me ook erg sterk. Wat zou "Like" dan doen, een track nog een keer copyen ofzo? Ik snap de bedoeling erachter niet helemaal, maar wat G5r hier voorstelt is helemaal nog niet zo'n gek idee.

Dislike zou eventueel wel voor deleten kunnen zijn, Like voor add-to-playlist ofzo. Veel meer chocola kan ik er niet van maken.

[ Voor 7% gewijzigd door the_Omniscient op 10-06-2003 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nou, like-nummers komen gewoon vaker langs in shuffle mode en dislike komt niet meer langs of amper nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Grrrrrene schreef op 10 juni 2003 @ 19:42:
Nou, like-nummers komen gewoon vaker langs in shuffle mode en dislike komt niet meer langs of amper nog.
Lijkt mij ook de meest logische redenering ja. Ik merkte vandaag trouwens op dat ogg eigelijk een geweldig bestandsformaat is. Als je toevallig niets te doen hebt s'avonds en een grote mp3 collectie hebt kun je eigelijk het beste al je mp3's naar 128kbits ogg omzetten. Werkelijk waar ik hoor echt geen verschil tussen een hoger kwaliteits mp3'tje en een ogg file van 128kbits. In filesize merk ik dat dus wel bestanden die 40% kleiner zijn. Altijd leuk om 1GB te vullen met 128kbits zo niet 64/96kbits Ogg files (ook bijna geen verschil te horen)--> de nummers die je af en toe luistert maar toch net niet kan weglaten :P

Ben blij dat veel fabrikanten dat ook zien.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
om toch nog even terug te komen op die XCLEF die zeer waarschijnlijk bij mp3cdspeler.nl op de plank komt te liggen. Over die harddisk die erin zit zie ik geen duidelijkheid. op de site staat dit:
4) Capability : 6G, 10G, 20G, 40GB(upto 137GB)
moet ik hieruit concluderen dat er minstens 4 versies op de markt komen? of dat er een eigen hdd in geplaats kan/moet worden? of dat het later nog uitbreidbaar is? dat vind ik nog niet helemaal duidelijk.

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
MaDLiVe schreef op 10 June 2003 @ 20:34:
[...]

[Ogg-verhaal]

Ben blij dat veel fabrikanten dat ook zien.
Dat is idd te hopen. Tot op heden is Ogg-ondersteuning op andere hardware dan een complete PC nog vrij belabberd; de Neuros HD20 zou het vanaf het begin al ondersteunen, maar daar is het niet van gekomen. De iRiver zal het waarschijnlijk bij de launch nog niet ondersteunen (maar wie weet?), en zo zijn er nog ontzettend veel hardwarebakkers die de meest fantastische praatjes uit hun mouwen schudden - zonder hard op de specificatie-kaart te stellen, of het ding nu wel of niet Ogg ondersteunt.

Echt ontzettend vaak zie je nu langskomen iets in de strekking van "Ogg supported through future firmware-upgrade"... Ik ben hier vrij sceptisch over, want in principe krijgt men voldoende kans van Xiph (devver's van Ogg) om de techniek beheersbaar te maken. Naja, we zullen wel verder zien.

De SonicBlue Pearl gaat het ieg *wel* bij launch ondersteunen, net zoals het losless Flac-formaat. Zo krijg je met dit machientje echt waar voor je geld qua fileformats!

Anyway. Ogg is geweldig, I fully agree en ik denk dat de hardware-fabrikanten er gewoonweg niet omheen kunnen. Als je zoiets krakkemikkigs als ATRAC3 wel de kans geeft (Sony), dan dien je toch ook ff te kijken naar dingen als Ogg en Flac.
TheWarden schreef op 10 June 2003 @ 20:37:
om toch nog even terug te komen op die XCLEF die zeer waarschijnlijk bij mp3cdspeler.nl op de plank komt te liggen. Over die harddisk die erin zit zie ik geen duidelijkheid. op de site staat dit:

[...]

moet ik hieruit concluderen dat er minstens 4 versies op de markt komen? of dat er een eigen hdd in geplaats kan/moet worden? of dat het later nog uitbreidbaar is? dat vind ik nog niet helemaal duidelijk.
Ga er maar vanuit dat de standaarduitvoering degene met 20 GB is. Het si een 2.5" HDD-player, dus je kunt er in feite induwen wat je wilt; misschien zijn dit enige indicatiepunten.

Als ik op voorhand iets mag zeggen over deze speler: ik heb de handleiding reeds ingezien en ben behoorlijk onder de indruk geraakt. Het is werkelijk een high-end product *op papier*; als de prijs meevalt kan dit echt wel eens zeer de moeite waard worden.

Let er wel op, dat het een van de "lompste" en "zwaarste" spelers uit generatie 2.5~3 zal zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door the_Omniscient op 10-06-2003 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
Let er wel op, dat het een van de "lompste" en "zwaarste" spelers uit generatie 2.5~3 zal zijn.
Volgens mij valt dat op zich best mee hoor.
Ik ben net eens creatief geweest met mun papier en wat plakband. En kwam tot het volgende gevaarte:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/DSC00673.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/DSC00674.JPG
Op de ene foto zie je het knutselwerkie naast mun huidige (overleden) Philips Jogproof. En ik heb hem ook nagewogen. Hij zal ongeveer even veel wegen als mijn cd-speler (incl batterijen + cd + oortjes natuurlijk) en al ongeveer even "hoog" zijn. Alleen de speler past toch makkelijker in je binnenzak omdat het neit rond is, maar de breedte minder is. Verder is de diepte van de speler ook zo goed als even dik als mijn huidige cd-speler. Dus voor mij zal het niet zo veel uitmaken hoe groot/zwaar de speler wordt. Als hij maar onderdoet aan mijn huidige/oude cd-speler.

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
TheWarden schreef op 10 June 2003 @ 21:34:
[...]

Volgens mij valt dat op zich best mee hoor.
Ik ben net eens creatief geweest met mun papier en wat plakband. En kwam tot het volgende gevaarte:

[plaatjes]

[verhaaltje]
Hehe, kijk: dat vind ik altijd wel leuk om te zien. Mensen willen nu eenmaal de naakte waarheid zien, maar vooral - indien mogelijk - *voelen*.

Zo was er Reino die de JensOfSweden MP-200HD namaakte (dat was ook al een wat grotere, zwaardere speler):

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/zeldenrust/jens1.jpg

Boordevol features! Check dat LCD!

Zelf teken ik altijd wat op een oude 3.5 " HDD en hang er een prop karton onder ofzo, een mens moet toch wat.

Ieg: dat "groot" en "zwaar" hoeft zeker niet nadelig te zijn. De TDK Mojo die ik eerst had, was een onnoemelijk lomp ding. Die CD-speler van jou ziet er ook niet al te ergonomisch uit (sorry Philips). In dat geval is zo'n HD-500 natuurlijk geen enkel probleem.

Het gewicht vind ik zelfs een "hoopgevend" iets: het lijkt erop dat er voor duurzaam materiaal is gekozen, ipv kwetsbaar plastic. Bij de JOS was die ieg wel zo; de oorspronkelijke 250 grams-versie was vervaardigd uit aluminium en chroom.

offtopic:
Als je tijd over hebt, check dan ff je e-mailadres uit je gebruikersprofiel

[ Voor 5% gewijzigd door the_Omniscient op 10-06-2003 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
haha, leuk he knutselen :*) maar ik heb je mail gezien hoor. Ben in volle afwachting op een woordje van mp3cdspeler als ze um hebben, als ie onder de 400 zit dan issie gegarandeerd voor TheWarden 8)

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Stel dat ik straks toch maar voor de RCA ga, is er eigenlijk wel een Nederlandse dealer die die gaat leveren? EN dan heb ik het uiteraard over de RCA RD2821 of de 2840... Ik heb _geen_ zin om te gaan importeren, ivm garantie enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Ik ben ook wel benieuwd hoe dat ding zal performen. Als hij goed klinkt en geen rarigheden heeft als tikkende en poppende geluiden tussen tracks en de pauzes zijn niet al te groot dan is dat een spelertje helemaal voor mij op maat gemaakt :9

Nu alleen nog een dealertje waar je hem kan kopen en/of beluisteren, maarja we wonen in achterland Nederland waar de koude soep tegen de hoogste prijs wordt opgediend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Wordt het trouwens geen tijd dat dit topic gesloten wordt en een vervolg krijgt in de vorm van bijvoorbeeld "[MP3]Het grote HDD-player topic deel twee"?

[ Voor 7% gewijzigd door Tranquility op 11-06-2003 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
JazzySOB schreef op 11 juni 2003 @ 02:00:
Wordt het trouwens geen tijd dat dit topic gesloten wordt en een vervolg krijgt in de vorm van bijvoorbeeld "[MP3]Het grote HDD-player topic deel twee"?
Laten we dit topique maar lekker uitrollen tot de 1000 posts... K zie niet zo 1-2-3 de reden om er een slot op te zetten voor dat punt. Dit geeft me ieg ook nog de tijd een fatsoenlijke openingspost in elkaar te flansen.

Sjeez. Waar ben ik mee bezig? Het is half 3 geweest!

G5r: geen idee of RCA aan ons gaat denken. Maar herinner je jezelf eraan dat de RD2820 ruim voorhanden was bij de Mediamarkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Het was ook maar een suggestie, ik vind het laten doorgaan van het topic opzich prima hoor :) En wat de RD2820 betreft, ik kan me inderdaad herinneren dat hij korte tijd te koop was, maar ik vind dat ook een oerlelijk ding en heeft het niet al te best gedaan in de reviews dacht ik. Ik hoop dat de RD2840 wat dat betreft heel anders uitpakt en dat 'ie ook bij de MediaMarkt te koop zal zijnn want dan kan ik hem lekker eerst op m'n gemakje gaan bekijken en meteen kopen als 'ie me bevalt :P

[ Voor 3% gewijzigd door Tranquility op 11-06-2003 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Als hij bij Mediamarkt tekoop is, zit dat wel goed, maar ik ben bang (ik ga altijd uit van een doemscenario ;)) dat ze geen RCA meer gaan leveren als de vorige het zo slecht deed :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was vandaag in Mediamarkt Amsterdam, op zoek naar een leuke TV.... toevallig zag ik

E.Digital/Mpio Odyssey 1000/HD-100, heb hem even in mijn hand gehad!

tjah, wat moet ik ervan zeggen, het is een leuk ding, achterkant is chroom-metaal. Vingerafrukken blijven echt erop keleven, knoppen te klein voor zo'n groot apparaat! (zien ook goedkoop uit) Pluggen en zo ook niet van het beste kwaliteit. heb helaas geen luistertest kunnen doen! Mediamarkt medewerker was bang dat ik ermee vandoor zou gaan! :(

Maar voor een bedrag van 399,- euro verwacht echt meer kwaliteit! omvang is ok.... maar het is een beetje slecht afgewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag net dat die op mp3man ook al tk staat.

http://www.mp3man.nl/product/2236

edit bij http://www.mp3man.be/product/2236/ precies dezelfde site is deze 6 euro duurder??

Audio output van minimaal 50 mW, damn, willen ze soms dat je doof wordt 8)

Wat ik heb begrepen is dat de Odyssey hetzelfde produkt is als de mpio, alleen heeft de mio geen stemherkenning zoals de Odyssey heeft. De radio stuning van de mpio is wel weer beter dan de Odyssey. Bron http://www.advancedmp3pla...pages/buyodyssey1000.html

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
JazzySOB schreef op 11 June 2003 @ 08:38:
Het was ook maar een suggestie, ik vind het laten doorgaan van het topic opzich prima hoor :) En wat de RD2820 betreft, ik kan me inderdaad herinneren dat hij korte tijd te koop was, maar ik vind dat ook een oerlelijk ding en heeft het niet al te best gedaan in de reviews dacht ik. Ik hoop dat de RD2840 wat dat betreft heel anders uitpakt en dat 'ie ook bij de MediaMarkt te koop zal zijnn want dan kan ik hem lekker eerst op m'n gemakje gaan bekijken en meteen kopen als 'ie me bevalt :P
Zekers, ik check wel mee dan :) ...

Maar goed, de RD-2800/2820 (wat een %$#-namen) was op zich niet zo'n slecht apparaat. Er was slechts 1 probleem: het was een apparaat, en geen apparaatje. In feite is dit zo'n ding waarmee je mensen kunt doodslaan, of dat men vroeger aan de benen van een vermeende heks vastbond - waarna deze in een rivier werd gegooid om te kijken of ze bleef drijven.

Oftewel, iets subtieler gezegd: het is een beetje een groot/zwaar uitgevallen gadget. Desalniettemin scoorde het bij veel sites rond de 70~75%; ik weet echter niet of dat enige weerslag op de verkoopcijfers heeft gehad.

De RD2840 ziet er ieg een stuk slanker c.q. lekkerder uit, al heb ik ergens gelezen dat het toch een vrij groot ding is. Ach ja, we zullen zien.
Verwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 20:03:

[...]

Wat ik heb begrepen is dat de oddesy hetzelfde produkt is als de mpio, alleen dan heeft de mio geen stemherkenning. De radio stuning van de mpio is wel weer beter als de Odyssey. Bron http://www.advancedmp3pla...pages/buyodyssey1000.html
Ja, gelukkig is dat VoiceNav eruit gehaald. Nutteloze bral; je moest al je MP3's re-namen naar "play <MP3-naam>.mp3"... En dan in een drukke bus tegen je apparaat gaan praten "Play Bitches from Hell.mp3! Play it now!"...

Ow ja... Leuk he, die extra 0.99 Engelse Pound die de Odyssey 1000 kost :) ... vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik denk dat de Rca 2840 van 40 GB nog wel eens erg interesting kan zijn :)

De MPIO staat ook op mp3spelers.nl nu. http://www.mp3spelers.nl/winkel/?produkt&id=366

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/fotos/produkten/366_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/fotos/produkten/366_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/fotos/produkten/366_4.jpg

prijs: € 375 valt mee! :9

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm dit is ook geinig, vanaf zaterdag bij mp3spelers.nl leverbaar.

Xclef HD-500 20GB

Afbeeldingslocatie: http://www.multichannel-labs.com/home/eng/product/img/hd500_p.gif

Zie http://www.multichannel-labs.com

prijs: € 299,-

http://www.mp3spelers.nl/winkel/?produkt&id=369

Ze hebben ook een paar leuke flash spelertjes...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Die X-Clef HD-500 is mijns inziens veel interessanter voor die prijs.

Verkrijgbaar vanaf 14-06-2003... Die ga ik uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de specs:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bruuuuut/mooi.JPG

1. Portable Storage Device
- 2.5" 20GB Hard Drive
- USB 2.0
- Plug & Play
(No installation CD required)

2. Personal Music Jukebox
- Strong Song Search (Navigation)
- MP3/WMA Player
- Can store up to 5,000 ~ 8,000 songs
- FM Tuner & FM Recording
- MP3 Encoding
- Multi-Language supported
- 7-Lines Graphic display (Back light supported)
- Firmware upgradable
- Supported OS : MAC & Win 98/ME/2000/XP

1) Digital Audio Format :
MPEG 1,2,2.5 Layer3(8-320Kbps.VBR)

WMA(32-192Kbps)
2) Sampling Frequency : 8-48KHz

3) File System : FAT 32

4) Capability : 6G, 10G, 20G, 40GB(upto 137GB)

5) Hard Disk Type : 2.5", Low Power HDD, ATA I/F

6) Buffer Memory : Max. 12MB

7) MP3 Encoding
- High/Middle/Low(256/128/64kbps)

-8) FM Tuner & FM recording - 20Preset

9) Navigation
- by Alphabet -by Folder

10) Firmware Upgradable via USB

11) Vocie Recording
- High/Middle/Low(128/64/32Kbps)

12) Playback Time : 10 hours

13) Power
- Battery : 3.7V, 2000mAh
- Lithium-Ion Rechargeable 1EA
- Adapter : 100 - 240 AC to 5V DC
14) Display : 160*105, W/B LCD, EL Backlight

15) ID3 Tag : Ver 1.0/1.1/2.0 supported

16) Multi-Language supported - English/Spanish
/French/German/Portuguese/Chinese/Japanese/
Russian/Korean etc.

17) Equalizer(EQ)
- Normal, Classic, Jzz, Rock, Ultra-Bass
- User Defined EQ : 5 Bands

18) Playback Mode : Single, Directory, All, A <-> B repeat, Shuffle, Intro

19) Music Management : Play List(M3U), Bookmark, Search, Tree view

20) User Interface : Text View, User's Logo Display(*.BMP)

21) PC Interface : USB 1.0/1.1/2.0, Mass Storage Device

22) OS : Windows 98, 98SE, ME, 2000, XP & MAC

23) Audio Input : Line-in, Built-in microphone

24) Digital Input : S/PDIF(IEC958)

25) Audio Output : HeadPhone Out

26) S/N Ratio : > 90dB

27) THD : < 0.01%

28) Earphone Out : 10mW + 10mW

29) Dimension : 129 * 81 * 22mm

30) Weight : 255g

31) Accessories
- Earphone/USB Cable/CD for Win 98 Driver/Adapter/User Manual/
Lithium-Ion Rechargeable * 1EA (built-in)/Carrying case/Line-in Cable
32) FCC/CE

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 22:29:
Die ga je uitproberen, ja sure :D
[...]
Zeg, moet dat nou weer? Jij hebt je conclusies over mij toch al klaarliggen, val anderen er dan niet mee lastig.

Die specs waren trouwens allang bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
jahaaaaaaa TheWarden is helemaal happy, zaterdag beschikbaar, zaterdag bestellen. Meteen een spelertje voor de VS whoopie!!! :D

editje: zie dat je m nou al kan bestellen. Morgen geld oversluizen naar mun betaalrekening 8)

[ Voor 28% gewijzigd door TheWarden op 11-06-2003 23:02 ]

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 11 June 2003 @ 22:49:
[...]
Zeg, moet dat nou weer? Jij hebt je conclusies over mij toch al klaarliggen, val anderen er dan niet mee lastig.

Die specs waren trouwens allang bekend.
hahahaha ja sorry, je zei het zo impulsief. Je hebt lang gedaan over de keuze van je hd player, en dan zeg je dat je deze gelijk maar ff koopt... ik vond het wel grappig en bedoel er niks mee...

Dat de specs bekend waren wist ik jah, mensen gaan nu eenmaal niet 36 pagina`s ff doorspitten.....

Hier nog wat specs:

Software-loos via usb 2.0 met 8 Mb per sec.

MP3 encoding, FM tuner & recording. Ondersteund ook wma en is firmware upgradeble. Ogg??? :) :).

Hd is swappable tot 137 gig aan toe

Gaat 10 uur mee op ingebouwde accu.....

Heeft 5 presets en een 5 bands user definded EQ

Met het display zit het ook meer dan snor. iHP-100 van iRiver is 160 x 128 pixels, deze doet er niet zoveel voor onder. 12.9cm bij 8.1 cm bij 2.2 cm. Redelijk.....255 gram

Je krijgt er zelfs een draagtasje bij (voor mij belangrijk)

Alleen geen afstandsbediening, voor mij houd het dan op.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 23:04:
[...]

hahahaha ja sorry, je zei het zo impulsief. Je hebt lang gedaan over je hd player, en dan zeg je dat je deze gelijk maar ff koopt... ik vond het wel grappig en bedoel er niks mee...

Dat de specs bekend waren wist ik jah, mensen gaan nu eenmaal niet 36 pagina`s ff doorspitten.....

Hier nog wat specs:

Software-loos via usb 2.0 met 8 Mb per sec.

MP3 encoding, FM tuner & recording. Ondersteund ook wma en is firmware upgradeble. Ogg??? :) :).

Hd is swappable tot 137 gig aan toe

Gaat 10 uur mee op ingebouwde accu.....

Heeft 5 presets en een 5 bands user definded EQ

Met het display zit het ook meer dan snor. iHP-100 van iRiver is 160 x 128 pixels, deze doet er niet zoveel voor onder.

Is 12.9cm bij 8.1 cm bij 2.2 cm. Redelijk.....255 gram

Je krijgt er zelfs een draagtasje bij (voor mij belangrijk)

Alleen geen afstandsbediening, voor mij houd het dan op.
Die afstandsbediening is voor mij niet belangrijk, na de eerste week weet je wel waar de toetsen op dat ding zitten, in je zak, met mun cd-speler drukte ik ook altijd door mun jas heen, ok ziet er raar uit voor de buitenwereld maar ag :) Verder koop ik er wel gelijk goede oortjes bij (sennheiser mx500 met ingebouwde volume regelaar lijkt mij wel wat) Kom ik op een totaal van 328 euro. goeie koop lijkt mij zo. :z

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat het een goeie koop is weet je nooit, tis immers een nieuw product. Als ik the_Omniscient mag geloven koopt hij dit speeltje. Kzou ff wachten op zijn ervaringen ;)

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
Ja i know, nieuw is niet altijd goed, maar ag, IHP-100 kan ook nog tegenvallen, who knows. Maareh, ik weet niet of je mijn geschiedenis een btje hebt gevolgd, (gok t nie eerlijk gezegd, ken maar 1 freak die dat doet :D). Maar ik ga 10 juli naar de VS en ik wil muziek mee onderweg. En ik heb ongeveer budget gerekend tot de 400 euro. Dus tjah, dan kan dit mooi, ihp word net iets té duur

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wie is die freak? :D

Voor de rest komt Philips ook nog met een geinig ding. Keuzes genoeg ;) Nee, als jij 400 pleuro mag uitgeven had ik toch zekers wel de Iriver gekocht. That`s for sure. Het zijn gewoon simpel gezegd de mp3 koningen...

edit: Wat betreft die AB. Ik wil gewoon zien waar ik op druk als ik aan het werk ben, bovendien spoel ik vaak door in een mix van een paar uur, ik ga niet 1 minuut het knopje van mijn player indrukken. Als ik een goed nummer tegenkom (1 van de 15.000 waarrschijnlijk whaha) wil ik ook weten hoe dat nummer heet. Vind ik altijs wel geinig om ff snel te zien...Nee, afstandsbediening is zeker een vereiste.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
offtopic:
dit lijkt bijna wel een chat zo :|

Freak is de welgeliefde moeder (en pa, ok ) O+ Maar nee, De iriver word ongeveer op release geschat eind juni, en word rodn de 500 euro (475 in de pre-order). dus dat is boven budget, en op de phillips moet ik te lang wachten. En heb voor mijn gevoel genoeg research naar de xclef gedaan om toch wel een goede keuze te maken.

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Research naar de xclef lol, er is nog helemaal geen info via google.com over te vinden! Nee, als je deze blindelings besteld ben je fout bezig, daar blijf ik bij.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Die Xclef is, net zoals de RCA RD2840 een hele mooie en interessante speler. Alleen het uigangsniveau van 2 x 10 mW valt me enigszins tegen, maar hoeft niet. Het ligt er ook aan hoe dat is gemeten (met welk vervormingspercentage). Ook snap ik niet helemaal wat ze bedoelen bij de hoeveelheid buffer. Er staat: max 12 mb. Hoebedoelie max 12 mb? Dat er maximaal 12 mb in kan en dat er nu minder in zit ofsow? Zo wordt het in iedergeval gesuggereerd...

Anyway, ik vind de RCA net ff iets mooier en hoop dat die ook snel leverbaar wordt

@ the_Omniscient:

Als je hem inderdaad gaat proberen, ben ik benieuwd naar je ervaringen. Vooral in de geluidskwaliteit met een betere hoofdtelefoon, pauze tussen de tracks en eventuele ruis ben ik geïnteresseerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
JazzySOB schreef op 12 June 2003 @ 01:20:
Die Xclef is, net zoals de RCA RD2840 een hele mooie en interessante speler. Alleen het uigangsniveau van 2 x 10 mW valt me enigszins tegen, maar hoeft niet. Het ligt er ook aan hoe dat is gemeten (met welk vervormingspercentage). Ook snap ik niet helemaal wat ze bedoelen bij de hoeveelheid buffer. Er staat: max 12 mb. Hoebedoelie max 12 mb? Dat er maximaal 12 mb in kan en dat er nu minder in zit ofsow? Zo wordt het in iedergeval gesuggereerd...
Beetje vaag idd. Echter, het zal wel 12 MB zijn... Hangt misschien van de schijfgrootte af oid.
[...]
@ the_Omniscient:

Als je hem inderdaad gaat proberen, ben ik benieuwd naar je ervaringen. Vooral in de geluidskwaliteit met een betere hoofdtelefoon, pauze tussen de tracks en eventuele ruis ben ik geïnteresseerd. ;)
Tsja, het zou alleen maar eerlijk zijn , nietwaar? Jij bent vorige keer al de test-bunny geweest met de Mambo X. Overigens was dat echt een goede review, al begrijp ik dat je de P353 nu hebt gelaten voor wat het is?

Dat battery-life probleem en die lange pauzes lijken me idd behoorlijk irri. Mss is de X-Clef wat je zoekt, ik zal eens kijken wat ik kan doen.

Edit:
Turns out the real reason Samsung's 10GB Yepp YP-900 hard drive MP3 player is delayed until September is that Apple threatened to sue them, saying that it too closely resembles the iPod. Rather than stand their ground, Samsung caved, and is redesigning the YP-900, hence the delay
[Bron = Gizmodo]

Ok, dus Samsung werd genaaid door Apple en is nu de YP-900GT voor de 2e keer aan het re-designen. Tis me toch ook wat zeg!

[ Voor 16% gewijzigd door the_Omniscient op 12-06-2003 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Tsja, het zou alleen maar eerlijk zijn , nietwaar? Jij bent vorige keer al de test-bunny geweest met de Mambo X. Overigens was dat echt een goede review, al begrijp ik dat je de P353 nu hebt gelaten voor wat het is?

Dat battery-life probleem en die lange pauzes lijken me idd behoorlijk irri. Mss is de X-Clef wat je zoekt, ik zal eens kijken wat ik kan doen.
Mijn dank dat je m'n review van de mamboX waardeerde O-) _/-\o_
Ik heb hem inderdaad verkocht en ben nu in de wacht voor een nieuwe aanschaf en heb al een paar hele mooie voorbij zien komen. E.e.a. hangt natuurlijk ook af van de beschikbaarheid in Nederland. Daarin schiet het nogal eens te kort helaas...

Maareh, ik hou me aanbevolen voor een review van de Xclef of RCA RD2840 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je voor die mambox nog gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
225 pleuro's _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 23:26:
Research naar de xclef lol, er is nog helemaal geen info via google.com over te vinden! Nee, als je deze blindelings besteld ben je fout bezig, daar blijf ik bij.
Na overleg met the_Omniscient hebben we besloten om toch maar wat meer info te posten.
http://users.skynet.be/fa...anuals/Manual_English.pdf
Hier is de manual van de Xclef Hd-500. Met dank aan omni offcourse. Het is ruim 50 pagina's, dus jullie hebben rustig de tijd om door te lezen. Komt er voor mij best goed uit.

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
TheWarden schreef op 12 juni 2003 @ 22:33:
[...]

Na overleg met the_Omniscient hebben we besloten om toch maar wat meer info te posten.
http://users.skynet.be/fa...anuals/Manual_English.pdf
Hier is de manual van de Xclef Hd-500. Met dank aan omni offcourse. Het is ruim 50 pagina's, dus jullie hebben rustig de tijd om door te lezen. Komt er voor mij best goed uit.
Ik kan em niet openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Yohan schreef op 12 juni 2003 @ 22:57:
[...]

Ik kan em niet openen.
Koreaanse Languagepack downloaden van Adobe.com

Hoewel het dus gewoon een Engelse manual is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
Yohan schreef op 12 June 2003 @ 22:57:
[...]

Ik kan em niet openen.
Ik heb ook een tijdje lopen kloten. Hij zegt dat je geen koreaans hebt geinstalleerd he. Wat je dan moet doen is naar adobe.com gaan, en de koreaanse language pack downloaden. Toen werkte het bij mij wel.

http://www.adobe.com/supp...p?product=10&platform=win

hierbij ook de link. Het zou moeten werken

edit:

ben ik toch weer te laat :z ga denk maar is slapen

[ Voor 8% gewijzigd door TheWarden op 12-06-2003 23:00 ]

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
ik wil een ihp-100 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
Niet om je om te praten, maar waarom wil je een ihp100? Voor t merkje? of omdat hij iets lichter/kleiner is dat de xlcef? Want om daar nou 100/150/200 euro meer voor te betalen? nee bedankt :?

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
En toch ben ik et met Shyne eens. Qua design alleen al issie stukken beter. En ik heb ervaring met de superieure (geluids)kwaliteit van iRiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Ach ja, ieder z'n maatstaven. 150 Euro extra lijkt niet zoveel, maar het blijven 330 oud Hollandsche Guldens. Ik kan het best begrijpen dat je daarvoor wat design (X-Clef bijv) of features (iPod) wilt inleveren.

Voor mij zijn het allemaal interessante apparaten, hoewel ik de voorliefde voor de haast mythische iHP-100 met de mensen hier deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Als de Xclef (of de RCA) gewoon goed klinkt en geen rare fratsen heeft dan is het gewoon een perfect spelertje.

En zolang de iRiver nog steeds niet daadwerkelijk in de winkel ligt blijft het vaporware ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar haal je die nou weer vandaan? :)

En wat betreft Iriver, ja, ik heb ook een zwak hart voor dit merk. Het is gewoon de ferrari onder de playertjes. Tzal voor mij of de rca 40 Gb worden, of de RCA RD2780 met VET lcd scherm/voor maar 400 dollar , of de Iriver, of de Samsung Yepp, of de Toshiba GigaBeat, of de Philips, of de Xclef, of de Mpio of de JaxxTech, of de Bentam, of de Rio Pearl als die ooit nog gaat komen (met ogg jummie :) ) of de RCA RD2760 1.5 Gb microdrive of de Iriver igp-100 met 1.5 MicroDrive Jukebox. 1 van die 13 .... _/-\o_

edit: Iriver komt nog met de igp-100 / 1,5 Gb Microdrive. Weet jij hier al meer van the_Omniscient? Ik ken maar nergens een date vinden waneer deze uitkomt, meen dat ik ergens februari 2003 had gelezen. Hmzz Daarentegen is 1.5 Gb wel wat weinig, maar genoeg voor 1 dag muziek op 192 kbps.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 04:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:39

NoTimeRemains

I know

http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkten&cat=137
mp3cdspeler.nl

heeft plaats voor een iRiver HD speler

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

De Xclef HD-500 20GB, ja mooi apparaat. Ik blijf helaas net als anderen gewoon vasthouden aan de iHP-100. Ik geef het geld 1x uit :P (heb geen zin en tijd om de speler te verkopen naderhand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
TheWarden schreef op 13 juni 2003 @ 00:10:
[...]

Niet om je om te praten, maar waarom wil je een ihp100? Voor t merkje? of omdat hij iets lichter/kleiner is dat de xlcef? Want om daar nou 100/150/200 euro meer voor te betalen? nee bedankt :?
ihp is bijna 100 gram lichter dat scheelt flink als je hem in je zak heb zitten ;)
het design is een stuk mooier
en je weet dat het met de kwaliteit en service altijd goed zit :)
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.