[MP3] New HD-players: concurrentie voor iPod, Zen of Archos?

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 12.473 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal vind ik grootte niet echt belangrijk maar bij mp3spelers dus wel (:p)
Er is echt wel een groot verschil tussen de Xcleff en de ipod of ihp100 (quasi even groot)
Bij mij gaat het enkel tussen die twee spannen. Ik wacht nog wel de release af van de ihp :D

Ik denk dat vele mensen onderschatten wat die grootte doet hoor...
Mijn vroegere mp3cdspeler nam ik zelden mee omdat ie zo groot is (je kan hem wel in rugzak steken maar die kan je eens achteloos smijten zonder bij na te denken of die heb je niet altijd in je buurt...)
ipod2.0 en ihp100 is zo groot als spelletje kaarten en dat past makkelijk in een broekzak
Maar 13cm op 8... dat is wel een zeer groot verschil, getallen bedriegen maak zo eens een kartonnen doosje :)
Anywayz mijn mening is een mp3speler ALTIJD op zak hebben (want die investering moet opbrengen) en zo heb je altijd je favo muziek bij :)

Een zonnige dag: geen rugzak, wel tshirt, broek zonder zijzakken en sandalen. waar ga je die xcleff stoppen ?! ihp all the way :)

Omniscient ik dacht dat je die ook ging afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een hd player stop je toch niet in je zak.. Gewoon lekker in een mooi tasje aan je broekriem (of gewoon aan je broek) . Prijsverschil van 250 euro houd voor velen de Iriver tegen. De Iriver gaat 550 euro kosten itt de hd-500 die 299 moet gaan kosten.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 10:24:
Normaal vind ik grootte niet echt belangrijk maar bij mp3spelers dus wel (:p)
Er is echt wel een groot verschil tussen de Xcleff en de ipod of ihp100 (quasi even groot)
Bij mij gaat het enkel tussen die twee spannen. Ik wacht nog wel de release af van de ihp :D

Ik denk dat vele mensen onderschatten wat die grootte doet hoor...
Ik moet toegeven dat het verschil tussen een iPod 1.0 en een Zen al behoorlijk wennen is. Echter, het doel heiligt de middelen en de Zen is gebouwd als een tank: meer geschikte voor het groffe werk. Een iPod is meer een soort kroonjuweel, je wil dat het ding niks overkomt en je blijft poetsen en schrobben en...

De tegenstelling HD-500/ iHP-100 zal nog vele malen groter zijn. De iHP-100 is de op-1-na-lichtste van het stel; de HD-500 de "zwaarste" next-gen machine. Daar zit dan gelijk het enige verschil - geluids- en servicekwaliteit niet meerekenende, want daar kan je wb X-Clef nog niet veel over zeggen - want qua features zijn het beide topmachines. Je betaalt dus een flinke hap meer voor een boel minder ruimte-in-beslagneming (dit had ik vast makkelijker kunnen zeggen).
Omniscient ik dacht dat je die ook ging afwachten :)
Dat in ieder geval! Maar de X-Clef is wel zeer aantrekkelijk geprijsd en zou een mooie indoor-speler voor me zijn.
Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 13:39:
Een hd player stop je toch niet in je zak.. Gewoon lekker in een mooi tasje aan je broekriem (of gewoon aan je broek) . Prijsverschil van 250 euro houd voor velen de Iriver tegen. De Iriver gaat 550 euro kosten itt de hd-500 die 299 moet gaan kosten.
Correctie: de iHP-100 kost officieel 499 Euro, en zal hier en daar zeker goedkoper zijn. WB de iGP-100: verkrijgbaar in Scandinavische landen op per-sale status, prijs variieert van 300~400 Euro. Denk daarbij aan de dure status van deze landen.

[ Voor 11% gewijzigd door the_Omniscient op 13-06-2003 13:58 ]

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zow, ik heb dit volledige topic door gelezen (Ja dat was veeeel werk :D) en ik denk dat de keuze tussen de iRiver iHP100 en de X-clef zal liggen.

Wat betreft de X-Clef, ik ben blij dat the_Omniscient - onze bijna heilig verklaarde mp3 informatie bron :P - deze gaat testen. De specs zien er goed uit. Ik hoop dat de kwaliteit van deze speler beter ligt dan de "geweldige" mambox (ik vertik het om die naam met hoofdletters te schrijven). Brakke ding ligt nu bij mp3cdspeler.nl en ik denk dat ik ga voorstellen om deze om te ruilen voor de X-Clef.

Bij het bestuderen van de specs kwam ik trouwens wel tegen dat het geleverde vermogen aan de oordopjes 10mW bedraagt. Volgens onze JazzySOB zou dat iets te weinig zijn.

Overigens: de iRiver harddisk staat nu al als kopje op mp3cdspeler.nl Dat belooft iets goeds :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
wwillem schreef op 13 June 2003 @ 17:35:
Overigens: de iRiver harddisk staat nu al als kopje op mp3cdspeler.nl Dat belooft iets goeds :).
Stond er al een tijdje. Maar we wachten af :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
jah ,om toch is terug te komen op dat vermogen van de oordopjes, ik heb gezocht op mijn cd-speler, maar daar kon ik het niet vinden. Maar is 10 mW dan echt zo weinig? Ik heb daar compleet geen ervaringen mee (zodra dur geen byte achter/bijstaat gaat t mis bij mij :D)

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

Groot&Lomp? kijk's aan, de HD-800 hebben we hier. Nu afwachten of het in de EU beschikbaar wordt.... (1.8" drive, verder niet zo elegant als de hd500)

-> de bovenste

Afbeeldingslocatie: http://headwize2.powerpill.org/temp/ces03/ces03_lvcc_s_xclef1.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Alien_Inside op 13-06-2003 18:12 ]

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Alien_Inside schreef op 13 June 2003 @ 18:11:
Groot&Lomp? kijk's aan, de HD-800 hebben we hier. Nu afwachten of het in de EU beschikbaar wordt.... (1.8" drive, verder niet zo elegant als de hd500)

-> de bovenste

[afbeelding]
Hierover zwijgt men bij Multichannel Labs (=X-Clef) nog in alle talen. Geen idee of dit ding nog is gecontinueerd, maar hij stond al in de openingsposts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hd-800 was bedoeld voor in de auto. En 10 mW is meer dan genoeg. 2.5 mW icm een senneheiser 32 ohm voldoet ook nog prima. Tis maar net het rendement van de speler. Watts zeggen geen ene ..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:06
Tis maar wat voor eisen je er aan stelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd,

eerste eis: wil ik doof worden
tweede eis: wil ik niet doof worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Het heeft ook te maken met reserve. Zoals iedereen weet vreet lage tonen het meeste van het beschikbare vermogen weg. Bij versterkers met een geringer versterkervermogen is de laagweergave in de regel minder, zeker wanner zo'n speler ook nog eens zuinig moet zijn.

En een liefhebber zijn van een goede basweergave heeft helemaal niks te maken met het volume van de speler of dat je persee op een hoog volume moet luisteren of naar bonk-bonk-boem-boem muziek zoals rap of house. (waar ik dus helemaal niet van hou!)

Integendeel, ik ben meer een liefhebber van -moderne- jazz (vandaar mijn naam ;)) en mag ook graag luisteren naar new-age, lounge, akoestische muziek (gitaar, piano, saxofoon) en wereldmuziek.

Dit is doorgaans rustige muziek, maar toch wil ik een goed laag hebben wat ook daadwerkelijk aanwezig is. Ik wil dus HiFi horen. En dat "voelbare" laag ontbreekt nou net op veel spelers. Vandaar dat ik een speler wil met een wat ruimer gedimensioneerde voeding (lees: meer dan één 1.5v batterijtje).

Het geluid moet gewoon warm, vol en solide klinken.

Ook zul je dan minder moeite hebben om een betere hoofdtelefoon -die doorgaans een wat lager rendement heeft- te gebruiken.

Maarje, de één vind vormgeving belangrijker, de ander de geluidskwaliteit.
Zoveel mensen, zoveel meningen! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Tranquility op 13-06-2003 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:34

MaDLiVe

.-Observer-.

JazzySOB schreef op 13 June 2003 @ 22:36:
Maarja, de één vind vormgeving belangrijker, de ander de geluidskwaliteit.
Zoveel mensen, zoveel meningen! :)
Zeer zeker, niet iedereen stelt dezelfde strenge eisen aan geluid. Daarom zal voor de meeste mensen de simpele speler met de goede looks en de 'aantrekkelijk' media markt/dixons prijs voldoen. Nou ben ik zelf van iRiver goeie geluids kwaliteit gewend. Mpio viel me vies tegen (lage tonen, hoge tonen het kwam er net niet genoeg uit). Als ik het slim aanpak w8 ik dit topic (en daarmee ervaringen) gewoon af en kijk wat andere mensen nou als goeie speler beoordelen. Ik heb immers de tijd, ik gaat nergens naartoe :P (vakantie enzo). Hoe meer meningen ik lees hoe beter ik er een keuze op kan basseren. Het is jammer om een duur product te kopen waar je naderhand spijt van krijgt -->had ik zou maar wel die 150 euro extra uitgegeven. We praten immers over een bedrag dat je (ehm nou ehh :P) niet elke maand wilt/kunt uitgeven.

Ik vind formaat wel belangrijk, een hdd speler die in mijn zak past zonder dat ik het merk is gewoon de ultieme speler voor mij omdat ik altijd mobiel bezig ben. Als er dan ook nog eens een sjitload aan extra features bij zit ben ik blij, of dat dan de prijs rechtvaardigd? Ik weet niet of we dat nu kunnen zeggen, gezonde concurrentie is natuurlijk nooit slecht maar dan moet deze wel zijn bestaan kunnen rechtvaardigen :P De toekomst zal het uitwijzen. Veel van de kleine merken en ook enkele grote merken kunnen na 1 tegenslag het hoofd al niet meer boven water houden en zijn genoodzaakt te stoppen of te fuseren met een ander bedrijf. Een hoop veelbelovende spelertjes krijgen we dus nooit te zien ;( (zijn we hier dus al vaker tegengekomen). Van dat ene goeie merk zijn we kwaliteit gewend en ja, daar betaal dus ook fors voor.

Ben blij dat we er een centraal topic voor hebben, eindelijk een topic waar we met een beetje geluk objectieve meningen kunnen neerplanten. Echt voor en nadelen kunnen posten en een overzichtelijke tabel zodat mensen net als ik (hopelijk) in 1x een goeie keuze kunnen maken.

Keep up to good work people :)

[/peptalk]

edit:

Sjit kan mijn ogen niet meer openhouden--> hoop dat ik jullie de grammaticale en spellingsfouten kan besparen en anders lees je er maar overheen :P

[ Voor 5% gewijzigd door MaDLiVe op 14-06-2003 01:34 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
MaDLiVe schreef op 14 June 2003 @ 01:33:
[...]
[bladiebla]

Ben blij dat we er een centraal topic voor hebben, eindelijk een topic waar we met een beetje geluk objectieve meningen kunnen neerplanten. Echt voor en nadelen kunnen posten en een overzichtelijke tabel zodat mensen net als ik (hopelijk) in 1x een goeie keuze kunnen maken.

Keep up to good work people :)

[/peptalk]
O+ Gewoonweg vet. Mooi compliment om het naderende einde van het topique in te luiden. Zie van hoever we gekomen zijn; en het begon allemaal vrij simpel... Ik liep eik de hele dag tegen mezelf aan te lullen (ja, nu nog steeds), maar het is gewoon een mooi topic geworden en gebleven, mede doordat de users zich hier fatsoenlijk kunnen gedragen en het offtopic-gehalte behoorlijk beperkt is gebleven.
edit:

Sjit kan mijn ogen niet meer openhouden--> hoop dat ik jullie de grammaticale en spellingsfouten kan besparen en anders lees je er maar overheen :P
Dat viel volgens mij toch allemaal wel mee? Misschien moet je vaker dingen typen met je ogen dicht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JazzySOB schreef op 13 juni 2003 @ 22:36:
Ik wil dus HiFi horen. En dat "voelbare" laag ontbreekt nou net op veel spelers. Vandaar dat ik een speler wil met een wat ruimer gedimensioneerde voeding (lees: meer dan één 1.5v batterijtje).
Hifi zul je nooit door een mp3 speler horen maar met een dts of sdds signaal versterkt door een Nad versterker en weergeven door Dynaudio Speakers......

Voor een goede bassweergave raad ik je de mambox mp3 speler aan, deze werkt op 1 mini aaatje en icm met een Sennheiser pmx60 ruled dit.... Onzin dus meer dan 2 batterijtjes zoals ik al eerder tegen je zei hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik net aan het surfen was...

Bij MMport is die IRiver ihp100 al te bestellen, komt ie binnenkort binnen.

http://www.mmport.nl/shop/iriver/ihp100.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 09:11:
Toen ik net aan het surfen was...

Bij MMport is die IRiver ihp100 al te bestellen, komt ie binnenkort binnen.

http://www.mmport.nl/shop/iriver/ihp100.html
€475,- :'(. Das toch een beetje duur. Het is natuurlijk wel de topper op de markt tot nu toe (ook al hebben we er nog geen ervaringen over kunnen lezen), maar 475...

Als je wacht wordt ie natuurlijk weer goedkoper, dan komen er weer nieuwe spelers op de markt, welke weer wat beter zijn, maar weer iets te duur. Dan wacht je weer even -> endless loop. Damn, vervelende marketinglui ook met hun mooie speeltjes :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Nu wachten tot er een concurrentiestrijd gaat losbarsten tussen mp3cdspeler.nl en mmport :D

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Ik denk dat dit dingetje best wel errug goed gaat klinken. Met 2x20 mW is er genoeg reserve. En de iRiver mp3-CD speler met 2x12 mW klonken al behoorlijk goed (ik heb de iRiver-2 iMP-250 destijds gehad)

Nu nog ff wachten op testbunn.... ehh, ervaringen van anderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je blijft het maar hebben over vermogen maar de nieuwe generatie mp3spelers kunnen al veel bas geven met 1 aaatje :| (ahhh!)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Yohan schreef op 14 juni 2003 @ 11:50:
Nu wachten tot er een concurrentiestrijd gaat losbarsten tussen mp3cdspeler.nl en mmport :D
Uit mijn ervaring blijkt MMport toch iets beter kwa service en prijs-->ze rekenen ook geen porto kosten.

Ik wacht het trouwens rustig af voorlopig.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
MaDLiVe schreef op 14 juni 2003 @ 13:15:
[...]

Uit mijn ervaring blijkt MMport toch iets beter kwa service en prijs-->ze rekenen ook geen porto kosten.

Ik wacht het trouwens rustig af voorlopig.
Het zal geen excuus zijn om de X-Clef niet te testen (veel te interessant) maar ik vind het jammer dat MMport hem niet levert. Die reageren tenminste nog netjes op mijn vragen/voorstellen!

MP3cdspelers.nl doet net alsof ik niet besta oid. Werkelijk, als je het ergens niet mee eens bent of je kunt bepaalde informatie niet verstrekken, hoeveel moeite is het dan om een mailtje terug te sturen?

Nu goed, even kijken of ze nog wakker schieten; het is nu toch weekend dus om die HD-500 nu al te bestellen heeft voor mij geen nut... Wordt dan maandag toch pas verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
Had ik nou toch ff gehoopt dat ze vandaag een verhaaltje met de inhoud van t "pakketje" rondom de xclef op de site zouden zetten, dus ik kom vrolijk uit mijn werk, en wat zie ik. NIX. Maarjah, ik wacht wel weer tot maandag, gok niet dat ze plots in t weekend dat gaan wijzigen, en onder rembours betalen is toch de volgende dag in huis.

Verder het argument, als je later bedenkt van: sjid, ik had die 150 euro toch uit moeten geven. Dan verkoop je je xclef op marktplaats voor 25/50 euro onder de winkelprijs, goeie omschrijving dur bij, zat mensen die um willen hebben. dus dat zou geen probleem zijn voor mij.

Maarja, we wachten weer op maandag dan maar he. Beetje Jammer

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm...
het is toch beter van de eerste keer direkt een mp3hddspeler te kopen die ge thuis én onderweg kunt gebruiken ?
Als je al de Xclef koopt heb je 300 euro minder voor iriver of ipod of whatever...
meteen van de eerste keer de droomspeler kope die je wilt + beschermhoesje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Een iPod is nou niet meteen mijn droomspeler. De iRiver komt er meer in de buurt :P

Maar de Xclef en de RCA (als die nog komt in NL) maken ook zeer zeker kans.

We wachten maar af...

Maar het is inderdaad zonde om geld uit te geven voor een speler die later, wanneer je hem hebt, totaal niet blijkt te bevallen. Dit vind ik toch een erg groot nadeel van online bestellen. Toch raar dat 80% van de mp3-spelers alleen online gekocht kan worden...

@ HiFiGek:

Ik denk dat mijn ervaringen toch iets anders zijn dan de jouwe, dus het heeft niet zoveel zin om mij anders te doen laten geloven ;)
Trouwens, pas die naam eigenlijk wel bij je? :>

Maar even zonder gekheid, Jij schijnt de Sennheiser PMX-60 te hebben. Waar heb je die gehaald en hoe bevalt 'ie?

[ Voor 28% gewijzigd door Tranquility op 14-06-2003 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm ik denk dat hetzelfde geldt voor koptelefoontjes :)
ik heb mijne 2 of 3 jaar geleden gekocht
http://www.amazon.co.uk/e...s_1_1/026-6799452-7746024
ik gebruik die nog steeds...
en ze worde nog steeds verkocht (er is een nieuwer model maar soit) maar op muzikaal vlak kijk ik echt wel eerst naar kwaliteit en designe en dan pas naar prijs...
spijtig voor mijn portemonne maar leuk voor mij :D

en deze met silicone dopjes geven nooit het probleem dat je soms wel hebt met andere "in ear" buds: namelijk dat iedereen rondom jou ook mee kan "genieten" van jou soort muziek en bij bepaalde earbuds heb ik er toch last van dat ze beginnen zeer doen, waarschijnlijk door slechte vormgeving of zo...
400kJ/m3 high power neodymium magnate is used to reproduce power bass and clear treble
80% more powerful compared to conventional Sony earphones
:9~

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JazzySOB schreef op 14 June 2003 @ 15:34:
@ HiFiGek:
Ik denk dat mijn ervaringen toch iets anders zijn dan de jouwe, dus het heeft niet zoveel zin om mij anders te doen laten geloven ;)
Trouwens, pas die naam eigenlijk wel bij je? :>
Maar even zonder gekheid, Jij schijnt de Sennheiser PMX-60 te hebben. Waar heb je die gehaald en hoe bevalt 'ie?
Ik wil je niks "anders" laten doen geloven, het is simpel gezegd zo...Volgens mij heb je helemaal nog nooit een nieuwe generatie flash spelers gehoord werkend op 1 aaatje (zeg van de laatste paar weken), Maarja.... eigenwijs...... lb

Die pmx60 is uiteraard goed. Alles van Senneheiser is goed. Maar als ik zeg dat die brak is geloof je me ook. :)

"Trouwens, pas die naam eigenlijk wel bij je?"
?? Jazeker (8> ! Mijn speakers van Mission icm met mijn Nad versterker icm vd Hull kabeltjes maken mij een HiFIGek lol. Mp3tjes klinken goed maar niet zo goed als een dts dvdtje..... Gezien ik zeer blij ben met deze combinatie (en dus niks anders meer zoek) zal je mij in dit topic vinden totdat ik een nieuwe hd speler heb (als je dat bedoelde)

edit:
Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 16:24:
80% more powerful compared to conventional Sony earphones
:9~
Als ik mijn tv verkoop zeg ik er ook bij dat die tosties kan bakken _/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
MP3CDspelers.nl heeft er toch maar wat extra beeldmateriaal bijgegooid.

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/369_3.jpg

We zien een aardig hoesje (unit blijft bedienbaar, schermpje is helaas niet extra beschermd), adaptertje, line-in kabel, benodigde boekjes/softwarehandel en een setje brakke oordoppies + kussentjes, alsmede een USB2.0-kabeltje.

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/369_4.jpg

Hm. Een doos. Wauw.

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/369_2.jpg

Ziet er stevig uit (hoewel het toch ernstig naar iRiver-plastic neigt). Het LCD'tje is wat aan de drukke kant... en die extensies *.mp3/*.wma bevallen me ook niet echt... Dit had de Odyssey 1000 ook, en die ondersteunde geen id3-tags.

Edit: ff een high-res pic gelinked van advancedmp3players.co.uk:

Afbeeldingslocatie: http://www.advancedmp3players.co.uk/shopping/pages/images/hd500/hd500.jpg

Woehaa... het is een grote pic... helemaal als je hem aanklikt!

[ Voor 73% gewijzigd door the_Omniscient op 14-06-2003 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Als ik wat inzoom op die foto lijkt het alsof er toch wel een soort plastic doorzichtig folie op het hoesje zit wat het LCD beschermt. Waar heb je de informatie vandaan dat het niet zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
the_Omniscient schreef op 14 June 2003 @ 18:41:
Ziet er stevig uit (hoewel het toch ernstig naar iRiver-plastic neigt). Het LCD'tje is wat aan de drukke kant... en die extensies *.mp3/*.wma bevallen me ook niet echt... Dit had de Odyssey 1000 ook, en die ondersteunde geen id3-tags.
Hey ik hoor wat nieuws: iRiver-plastic. Is dat slecht plastic of juist goed plastic?

Verders staat er op de website van de fabrikant duidelijk dat ie id3-tags ondersteunt. Maar idd, dat .wma / .mp3 is wel vreemd. Tis ook maar een 1 regelige nummer notificatie.

Voor die €299,- is het daarentegen nog steeds een interessante speler.

Wat ik me af vraag: die lui van mp3cdspeler opereren zo'n speler, maar waarom testen ze hem dan niet meteen even. De doos is toch open...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh cool :) (je hebt zeker de hele dag op f5 lopen drukken the_Omniscient :D ) _/-\o_

edit: bestel je hem nu of niet?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Yohan schreef op 14 June 2003 @ 18:50:
Als ik wat inzoom op die foto lijkt het alsof er toch wel een soort plastic doorzichtig folie op het hoesje zit wat het LCD beschermt. Waar heb je de informatie vandaan dat het niet zo is?
Geen idee... Het leek alleen zo te zijn, als het anders is geef ik je meteen gelijk. Kan natuurlijk ook het plastic vliesje/folietje zijn, dat je vaak op LCD's terugvindt in de verkoopslevering (teneinde krasjes voor de verkoopsfase te voorkomen).
wwillem schreef op 14 June 2003 @ 19:32:
[...]

Hey ik hoor wat nieuws: iRiver-plastic. Is dat slecht plastic of juist goed plastic?
Das goed plastic. Maar helaas blijft het plastic, een laagje brushed chrome ofzo is altijd wel stijlvol. Ik mag echter niet teveel zeuren voor die prijs.
Wat ik me af vraag: die lui van mp3cdspeler opereren zo'n speler, maar waarom testen ze hem dan niet meteen even. De doos is toch open...
Tja... Het is natuurlijk gewoon een topding volgens hen, en we moeten hem allemaal kopen! Tegen die foutjes gaan we zelf nog wel oplopen, de retailer kijkt wel uit dat hij zijn vingers hieraan verbrandt; wat niet weet, wat niet deert.

Nadeel voor hen is dan wel een situatie als die van de Mambo X, waarbij gewoon iets niet deugdelijk lijkt te werken. Dan krijg je een hoop klachten over je heen en kan je weer van voren af aan beginnen, maarja: dat hadden ze idd beter zelf kunnen evalueren.
Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 19:32:
Ahh cool :) (je hebt zeker de hele dag op f5 lopen drukken the_Omniscient :D ) _/-\o_

edit: bestel je hem nu of niet?
Hm, ik bestel hem wel, maar dan enkel om de hardwarematige interesse. De service is mij ernstig tegengevallen; dus ik haal nu ergens een apparaat omdat ik het nergens anders kan krijgen. Helaas, het is niet anders; dan moet het maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
the_Omniscient schreef op 14 June 2003 @ 20:31:
Hm, ik bestel hem wel, maar dan enkel om de hardwarematige interesse. De service is mij ernstig tegengevallen; dus ik haal nu ergens een apparaat omdat ik het nergens anders kan krijgen. Helaas, het is niet anders; dan moet het maar zo.
Cool! Wij wachten met spanning op een beknopte review! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 14 June 2003 @ 20:31:
[...]
Weet je hoeveel mailtjes mp3spelers.nl krijgt per dag? Ze kunnen onmogelijk alle mailtjes beantwoorden.

Wat bedoel je met hardwarematige interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 21:02:
[...]

Weet je hoeveel mailtjes mp3spelers.nl krijgt per dag? Ze kunnen onmogelijk alle mailtjes beantwoorden.

Wat bedoel je met hardwarematige interesse?
Tja, het zal best druk zijn, maar dat is het bij andere zaken ook. Nou ja, ik wil de zaak niet teveel op het spits drijven, want wie weet krijg ik alsnog antwoord. Mss zagen ze mijn mail aan voor spam ofzo. Hallo mensen van Mp3cdspelers.nl, lezen jullie mee? Graaf ff die spam-mail uit jullie prullenbak :P ...

Hardwarematige interesse? Eh... het feit dat ik helemaal gek ben van dit soort hardware, wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Inderdaad, ik ben ook zeer benieuwd hoe hij het doet.
Want voor mij wordt het deze of eventueel de RCA RD2840 en als deze twee ook afvallen dan ga ik voor de iRiver. Ik denk dus dat ik ongeveer voor hetzelfde dilemma zit als the_Omniscient en nog een paar anderen als ik zo het topic doorlees ;)
HiFiGek wrote on Saturday 14 June 2003 16:36
Ik wil je niks "anders" laten doen geloven, het is simpel gezegd zo...Volgens mij heb je helemaal nog nooit een nieuwe generatie flash spelers gehoord werkend op 1 aaatje (zeg van de laatste paar weken), Maarja.... eigenwijs...... lb
Hoe kom je erbij dat ik nooit een speler op 1 batterij heb gehoord? Ja, die van de laatste twee weken heb ik niet gehoord, maar er zullen echt wel niet zo veel schokkende verschillen zitten tussen bijv. de vele pendrive mp3spelers. Verder heb ik een paar mpio en creative modellen beluisterd en die klonken echt nergens naar. Wat een vlak en mager geluid...

Vroegâh heb ik veel walkmans en discmans gehad. Deze klonken bijna allemaal beter dan veel van de mp3spelers van nu, waar gewoon een stuk minder laagweergave inzit dan toendertijd. Omdat de huidige generatie spelers minder vermogen trekt, ga ik dus mijn bedenkingen krijgen naar de oorzaak van dat magere geluid i.v.t. de walkmans van pak 'em beet 12 jaar geleden. Dus kan ik je beter een tegenvraag stellen: heb je wel eens zo'n oude discman speler gehoord ? Vooral een hele oude Aristona discman waar wel vier(!) AA-batterijen ingingen vergeet ik nooit meer: damn, wat zat daar een goed geluid in! Het ding was zwaar een groot maar er kan (nog) geen enkele moderne mp3(cd)speler tegenop die ik in de loop van de tijd beluisterd heb, uitgezonderd dan mijn JVC KD-SH99 autoradio mp3cdspeler, maar dat is niet echt een portable en is aangesloten op een JBL versterker welke een 12" Phase Linear Aliante sub aandrijft.

Wat ik dus duidelijk wil maken is dat mijn ervaring is dat de tegenwoordige portable spelers, vooral degene op één batterijtje, (ja, daar is tie weer) gewoon een stuk minder goed klinken dan de oude walk- en discmans van weleer. Ik heb zo'n idee dat de fabrikanten denken: ach, de mensen luisteren er toch alleen maar naar met oordopjes, dus hoeven we er niet veel power in te stoppen zodat we de speler lekker zuinig kunnen maken. Dit vooroordeel is door eigen luistertests en ondervindingen al een aantal malen bevestigd en tot nu toe nog niet echt ontkracht. Hoewel ik de mambox P353 erg vond tegenvallen qua funktionaliteit en andere gebreken, was het geluid op zich erg goed, ook de lagetonenweergave.

Als er zo'n geluid uit een één batterijspeler zou komen, zou ik op-en-top tevreden zijn hoor :)

Wat betekent trouwens "lb" in je quote?
Die pmx60 is uiteraard goed. Alles van Senneheiser is goed. Maar als ik zeg dat die brak is geloof je me ook.
Nouja, je hoeft niet meteen zo negatief te doen hoor... En om nou alles van Sennheiser goed te noemen? Neuh... Je hebt me alleen nog geen antwoord gegeven op de vraag waar je hem gekocht hebt.
"Trouwens, pas die naam eigenlijk wel bij je?"
?? Jazeker ! Mijn speakers van Mission icm met mijn Nad versterker icm vd Hull kabeltjes maken mij een HiFIGek lol.
Mission maakt leuke speakertjes. Zelf heb ik een Harman/Kardon AVR7000 DTS-receiver met eigenbouw speakers met Fifa-units en een Yamaha DVD speler. Ik weet dus ook echt wel waar ik over praat :7 DTS klinkt goed, maar de bitrate is natuurlijk ook een stuk hoger dan bij mp3. Maar je moet natuurlijk filmgeluid ook niet gaan vergelijken met muziek

Maar toch kun je met mp3 wel degelijk Hifi horen. Wanneer je een goede encoder gebruikt (Lame) en op een goede (=hoge) bitrate encodeert, dan wordt het verschil met de originele CD al héél klein... Zelf prefereer ik VBR omdat die adaptief werkt en de muziek meer bitjes krijgt toegewezen als dat nodig is, tot aan 320kbps aan toe (--alt-preset extreme wanneer je dat iets zegt).
Mp3tjes klinken goed maar niet zo goed als een dts dvdtje..... Gezien ik zeer blij ben met deze combinatie (en dus niks anders meer zoek) zal je mij in dit topic vinden totdat ik een nieuwe hd speler heb (als je dat bedoelde)
Hmm, ik weet niet wat je dacht dat ik bedoelde, maar als je het over mijn opmerking over je naam had dan moet je dat natuurlijk niet letterlijk nemen. Ik zei er nog achteraan "even zonder gekheid" Maar mijn excuses als dat onduidelijk was.

En zolang ik ook nog geen bevredigende mp3speler heb gekocht, zul je me hier ook blijven vinden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
Nou voor de behuizing van de XCLEF lijkt mij genoeg informatie te staan op de site:
Gedeeltelijk aluminium - kunststof behuizing
nog een leuke gadget eraan toegevoegd:
Eigen opstart logo mogelijk (.bmp bestanden)
Verder heb ik hem net besteld. Dus we zullen maandag/dinsdag zien he. (moet alleen nog ff geld pinnen :O)

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 14 June 2003 @ 18:41:
Woehaa... het is een grote pic... helemaal als je hem aanklikt!
Eventjes bruut zijn :D
Als deze echt zo groot was maakte je vroeger indruk bij je vrienden, nu niet meer (8>
Afbeeldingslocatie: http://www.advancedmp3players.co.uk/shopping/pages/images/hd500/hd500large.jpg?id=FD100_ENG
Jij moet gewoon ergens een mambox pendrive ff beluisteren met een goed GP batterijtje icm met een Senneheiser pmx60 koptelefoon... plenty bass... zucht

[ Voor 164% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Met zo'n grote pic maak je wel indruk hoor! Jammer alleen dat de letters op het display nep zijn (plakstickertje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze vind ik ook erg mooi :

Afbeeldingslocatie: http://www.advancedmp3players.co.uk/shopping/pages/images/hd500/hd-500med.jpg

Voor mensen die zich interesseren kunnen hier ff een brok lezen over de player.
http://www.advancedmp3pla...shopping/pages/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Ehm beetje dilemma zo... theWarden heeftt hem dus al besteld. Krijgt hem gegarandeerd eerder binnen... Neemt de rol van GoT-testbunny op zich... Waar ik dan sta...

...ik weet het niet. theWarden, denk je dat net zo'n kwalitatief hoogstaand stukje als JazzySOB's Mambo X-review kunt produceren?

Het klinkt mss een beetje lullig, maar we zullen die modellen toch 1 voor 1 af moeten gaan. Als jij denkt dat je er een fatsoenlijke review van kunt maken, dan is de noodzaak wb mijn aankoop voorlopig niet echt aanduidbaar.

Aan de andere kant is dit natuurlijk wel een ultieme kans om zo'n vreemd-merkige speler eens helemaal door te lichten. Het gaat mij ook niet om het geldaspect, maar meer om de noodzaak erachter. In principe kan ik ook een NJB3 kopen als indoorspeler; sowieso komt de iRiver hier ook in huis.

Als uit je bevindingen blijkt dat het een topspeler is, dan kan ik hem nog altijd aanschaffen. Wellicht hebben de andere GoTters wel weer behoefte aan een tweezijdig verhaaltje... Het ligt allemaal een beetje moeilijk op deze manier.

De Mpio HD100 hoef ik niet, want de Odyssey 1000 ken ik al en die beviel mij niet echt. De Mambo X P353 is reeds uitvoerig besproken; de Apple iPod en Creative Zen zijn ook reeds bekend terrein, evenals vele Archos-modellen. Ik wacht even jullie meningen over deze situatie af alvorens een beslissing te maken: in principe zou ik ook voor de hunt-down van de RD2840 kunnen gaan.

Lotgenoten moeten samenwerken, nietwaar?

Begrijp me niet verkeerd: ik heb helemaal niets in te brengen in hetgeen theWarden doet, en ik vind het zeer relaxed dat hij de HD-500 al heeft besteld; maar ik ben ff aan het denken of mijn prioriteiten nu verschoven zijn.

Overigens nog ff over de Philips HDD100: ik heb contact gehad met een werkgever van Philips, en deze verzekerde mij dat het model nog steeds 15 GB in capaciteitsomvang is. Het laatste spec-sheet (van afgelopen vrijdag) is ook al gelijkgebleven aan het oude spec-sheet. Ik weet het zo allemaal niet, en neem komende week weer even contact op met een bevoegd iemand.

Ook nog een ietsiepietsie peuterig klein brokje nieuws over de - al bijna vergeten - speler van Hansori: deze gaat een 20 GB HDD met zich meetorsen.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/big/hansorijb2.jpg

... een heel vaag plaatje van dit ding

Voor iemand begint te ijlen over "Amac, woei hij zal wel voor de Mac only zijn dan": Amac is gewoon de overkoepelnde organisatie achter Hansori.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 01:04:
[...]Jij moet gewoon ergens een mambox pendrive ff beluisteren met een goed GP batterijtje icm met een Senneheiser pmx60 koptelefoon... plenty bass... zucht
Het leven valt je wel zwaar geloof ik he, zo aan dat gezucht te horen ;)?
En een antwoord op een normale vraag (waar had je die pmx 60 nou gekocht) ben je me ook nog schuldig... Maja, als je dat niet aan me kwijt wilt laat dan maar.

[ Voor 22% gewijzigd door Tranquility op 18-06-2003 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 15 juni 2003 @ 02:04:
Aan de andere kant is dit natuurlijk wel een ultieme kans om zo'n vreemd-merkige speler eens helemaal door te lichten. Het gaat mij ook niet om het geldaspect, maar meer om de noodzaak erachter. In principe kan ik ook een NJB3 kopen als indoorspeler; sowieso komt de iRiver hier ook in huis.
1 ding heb ik geleerd in mijn tweaker leventje, MIJD CREATIVE :) Ennuhh hahahha, straks heb je een ipod, een hd-500 van xclef, Rcatje (klantensupport ;) ) EN een Iriver. Kickass :D (de diehard hahahaha)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
the_Omniscient schreef op 15 June 2003 @ 02:04:
Ehm beetje dilemma zo... theWarden heeftt hem dus al besteld. Krijgt hem gegarandeerd eerder binnen... Neemt de rol van GoT-testbunny op zich... Waar ik dan sta...

...ik weet het niet. theWarden, denk je dat net zo'n kwalitatief hoogstaand stukje als JazzySOB's Mambo X-review kunt produceren?
.
Tjah, ik kan het wel proberen, maar kan niet garanderen dat ik een mooie review zal krijgen. Ik zal zeker een aantal bevindingen posten. Maarjah, Omni, ik koop de speler niet voor GoT maar voor mezelf. Dus dan moet jij ook nog kijken wat jij doet. Verder hoop ik um dinsdag binnen te hebben. En als ie na een week ofzo echt niet bevalt, kan ik um altijd nog verkopen.

Heb net nog de site doorgelezen die eerder gelinkt was. Maar objectief bekeken, t is wel een verkoop praatje. Dus we zullen zien.

[ Voor 61% gewijzigd door TheWarden op 15-06-2003 08:43 ]

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

Eigenlijks zou de ideale win-win situatie voor ons zijn, een barebone HD-speler. Dat is wat ik zoek.
Gewoon dat allerlei spelers geleverd worden zonder HD. Iedereen heeft wel een eigen HD liggen, en dan kun je upgraden wat je wil. De firmware word verzorgt door de fabricant. DE speler word een -tig euro goedkoper, en we hebben meer diversiteit om uit te kiezen. Standaard opstartprogjes worden geleverd om op de HD te pleuren. :)

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
TheWarden schreef op 15 June 2003 @ 08:40:
Tjah, ik kan het wel proberen, maar kan niet garanderen dat ik een mooie review zal krijgen. Ik zal zeker een aantal bevindingen posten. Maarjah, Omni, ik koop de speler niet voor GoT maar voor mezelf. Dus dan moet jij ook nog kijken wat jij doet. Verder hoop ik um dinsdag binnen te hebben. En als ie na een week ofzo echt niet bevalt, kan ik um altijd nog verkopen.

Heb net nog de site doorgelezen die eerder gelinkt was. Maar objectief bekeken, t is wel een verkoop praatje. Dus we zullen zien.
Je zou ons echt enorm helpen met een review over de X-Clef. We zitten nu allemaal in een dilemma welke speler we moeten nemen.

Misschien kan je een digitale camera regelen (of misschien heb je er al één). Voor de opbouw van een review kan jij bij die van JazzySOB kijken. Vooral speeltijd (opgegeven 11 uur) en stevigheid van de speler zijn voor mij belangrijk. Overigens - schijnt - de speeltijd toe te nemen wanneer je de batterij zo'n 3x hebt opgeladen (opladen - gebruiken - opladen enz).

Maar voor de duidelijkheid: Je wil wel een review voor ons maken :? Vragen kan je altijd hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheWarden schreef op 15 June 2003 @ 08:40:
Die meneer praat net zoals de Crocodile Hunter van Discovery :) It`s Amazing :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
wwillem schreef op 15 June 2003 @ 12:01:
[...]

Je zou ons echt enorm helpen met een review over de X-Clef. We zitten nu allemaal in een dilemma welke speler we moeten nemen.

Misschien kan je een digitale camera regelen (of misschien heb je er al één). Voor de opbouw van een review kan jij bij die van JazzySOB kijken. Vooral speeltijd (opgegeven 11 uur) en stevigheid van de speler zijn voor mij belangrijk. Overigens - schijnt - de speeltijd toe te nemen wanneer je de batterij zo'n 3x hebt opgeladen (opladen - gebruiken - opladen enz).

Maar voor de duidelijkheid: Je wil wel een review voor ons maken :? Vragen kan je altijd hier posten.
Tuurlijk wil ik wel een review maken. Ik zal als er dinsdag bezorgt word, foto's maken van verpakking t apparaat enz. Dan zullen jullie toch ff 2 of 3 daagies moeten wachten voordat ik dingen weet over speeltijd enz. Dus t word een langzaam opbouwende review ;) Maar ik ga mn best doen. En wwillem, de camera is al aanwezig hier thuis :Y)

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
TheWarden schreef op 15 juni 2003 @ 14:09:
[...]

Tuurlijk wil ik wel een review maken. Ik zal als er dinsdag bezorgt word, foto's maken van verpakking t apparaat enz. Dan zullen jullie toch ff 2 of 3 daagies moeten wachten voordat ik dingen weet over speeltijd enz. Dus t word een langzaam opbouwende review ;) Maar ik ga mn best doen. En wwillem, de camera is al aanwezig hier thuis :Y)
Super >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Ik ben reuze benieuwd naar je ervaringen! Ik heb er ook lang over gedaan totdat mijn review van de MamboX P353 klaar was. In feite is zoiets nooit echt klaar. Zelfs vandaag heb ik er nog veranderingen in aangebracht (waaronder een "final conclusion"). Je kan daar dus altijd ff een kijkje nemen als je een voorbeeldje zoekt. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Tranquility op 15-06-2003 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
JazzySOB schreef op 15 June 2003 @ 18:37:
Ik ben reuze benieuwd naar je ervaringen! Ik heb er ook lang over gedaan totdat mijn review van de MamboX P353 klaar was. In feite is zoiets nooit echt klaar. Zelfs vandaag heb ik er nog veranderingen in aangebracht (waaronder een "final conclusion"). Je kan daar dus altijd ff een kijkje nemen als je een voorbeeldje zoekt. :)
Wees gerust Jazzy, ik zal zeker nog even spieken voordat ik begin :+:D Maar ik denk dat ik de basisgegevens wel snel hier post, maar als ik echt de reveiw maak gewoon even nieuw topic aan ga maken. Dat is makkelijker steeds bij te werken.

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
TheWarden schreef op 15 juni 2003 @ 21:29:
[...]

Wees gerust Jazzy, ik zal zeker nog even spieken voordat ik begin :+:D Maar ik denk dat ik de basisgegevens wel snel hier post, maar als ik echt de reveiw maak gewoon even nieuw topic aan ga maken. Dat is makkelijker steeds bij te werken.
Zeker een nieuw topic aanmaken, dat is beter voor het totaal-overzicht.

Dan kun je daar echt specifiek op alle fratsen, kuren en features van de X-Clef ingaan, terwijl hier dan de zijdelingse concurrentieslag bijgehouden wordt.

Bovendien raakt dit topic vol en zal ik ff aan de reorganisatie ervan moeten denken. Ieg alvast bedankt voor de genoemen moeite en veel plezier met je toekomstige aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een bericht gevonden op PlanetMultimedia die over Philips HDD100 Recording Audio Jukebox gaat. Volgens planet gaat die 499,00 euro kosten!
Dus dat kan ook bijgewerkt worden..... :)

Link: http://www.planet.nl/multimedia/

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

klik brengt je er meteen naartoe. Overigens staat daar wel "eind van de zomer"...

[ Voor 32% gewijzigd door Zpottr op 16-06-2003 00:20 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Zpottr schreef op 16 June 2003 @ 00:16:
klik brengt je er meteen naartoe. Overigens staat daar wel "eind van de zomer"...
Ja, dat is niet echt goed gepland van phlips idd. Ik hoop dat ze hem tegelijkertijd uitbrengen met de mainstream spelers. Komende 1,5 maand dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Inderdaad.

Juist in de vakantietijd zou Philips hiermee goed kunnen scoren. Wie wil er immers niet zo'n mooi spelertje mee op vakantie? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen die het bruutste mp3/foto camera/ video camera en memory card reader +radio +mp3 spelertje wilt zien samen met het grootste lcd scherm met een reso van 3.8" LCD moet ff de 3d view van deze baby ff bekijken:

http://www.archos.com/pro...jb2o3o2y&t=20030616033302

pretty sick

is it a foto camera

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilemag.com/images/av300-dvr.jpg

Is it a video camera

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilemag.com/images/av300-cam.jpg

Is it a SWEET mp3 player with 3.8 inch lcd scherm + remote controll + radio

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilemag.com/images/av300-fm.jpg

or is its just somethig like this

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilemag.com/content/images/1740_large.jpg

PREVIEW ZDNET: http://reviews.zdnet.co.uk/review/28/1/4550.html

Meer fototjes :)

Afbeeldingslocatie: http://www.akam.no/bilder/kortlesere/archos/av300.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilemag.com/images/archosvsrca.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.digital-shopping.fr/archos/amiarc1jbm320_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://napps.nwfusion.com/weblogs/cool/archives/Archos-PVR-AV300-sm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.zdnet.co.uk/i/z/rv/2003/06/archos-av320.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 03:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 20:08

NoTimeRemains

I know

geen fotos maar renders

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Hmm, de Philips en de iRiver kosten dus eigenlijk exact hetzelfde, waar is de "zeer concurrerende prijs" van Philips heen? 500 euro is nog een enorm bedrag, hoewel je bij Philips wel veel meer waar voor je geld krijgt dan bij de iPod... Maar toch, er werd al met 399 dollar gespeculeerd, zou ook zo rond de 400 euro uit moeten komen dan. Laten we hopen dat het hier om een introductieprijs of zelfs een adviesprijs gaat, waar de winkels gewoonlijk al snel ruim onder duiken :)

Die Archos hierboven lijkt me niks eigenlijk, ziet er leuk uit hoor, maar zo'n grote TFT _vreet_ stroom, dus nee dank je :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:02
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 03:38:
Iedereen die het bruutste mp3/foto camera/ video camera en memory card reader +radio +mp3 spelertje wilt zien samen met het grootste lcd scherm met een reso van 3.8" LCD moet ff de 3d view van deze baby ff bekijken:

http://www.archos.com/pro...jb2o3o2y&t=20030616033302

pretty sick

is it a foto camera

[afbeelding]

Is it a video camera

[afbeelding]

Is it a SWEET mp3 player with 3.8 inch lcd scherm + remote controll + radio

[afbeelding]

or is its just somethig like this

[afbeelding]

PREVIEW ZDNET: http://reviews.zdnet.co.uk/review/28/1/4550.html

Meer fototjes :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
hoe zwaar weegt dat ding :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de archos-review van zdnet:
Overall, it measures 3.17cm by 11.43cm by 39.52cm
dat lijkt me ook niet echt te kloppen! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Right, da's ruim een half A4'tje :o Dat zijn laptopafmetingen, en dan nog heb je een vrij lomp en dik ding :P

Ik denk dat je het door 10 moet delen en in inches moet zien, dan is het al iets realistischer :)

Dan is het 8,1mm x 29,0mm x 100,4mm

Hmm, da's weer te smal :/ OK, dan maken we er 19,52 cm hoog van :P

Edit:
Dimensions & weight: 60 x 54 x 30mm (2.3''x2.1''x1.2''), 45g (1.5 oz)
Dat zijn dus de echte afmetingen :)

[ Voor 52% gewijzigd door Grrrrrene op 16-06-2003 13:11 . Reden: Specs opgezocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

wat zijn nu de extra features van de philips over de iriver?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 16 June 2003 @ 13:03:
Edit:

quote: http://www.archos.com/products/prw_500542_specs.html
--------------------------------------------------------------------------------
Dimensions & weight: 60 x 54 x 30mm (2.3''x2.1''x1.2''), 45g (1.5 oz)

--------------------------------------------------------------------------------
Dat zijn dus de echte afmetingen :)
Eeuuuhmmm... daar past in theorie (pythagoras etc) niet eens een 3.8" (=9,6 cm) scherm in. Afmetingen moeten dus zijn:
Dimensions & Weight:
112 x 82 x 31 mm (4.4" x 3.2" x 1.2"). 350g (12.5 oz)
(Jij keek bij de afmetingen van camera module denk ik) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Je hebt helemaal gelijk, ik kijk scheel :P

[ Voor 72% gewijzigd door Grrrrrene op 16-06-2003 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Wat een koeien dan bij Archos. Geven ze me eerst 110 x 79 x 29 mm, 270 gram mee. "Nee, hij is net zo klein en licht als de AV1X0-serie". Scheelt nogal wat in gewicht. En lekker betaalbaar ook, dit ding.

Ehm, trouwens... Dit werd allemaal al eerder aangehaald, inclusief link.

Naja, mijn dag kan al niet meer stuk vanwege 1 en ander aan interne gelegenheden. Zelfs die 198.5 km file in de brandende zon konden dat niet meer veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

the_Omniscient schreef op 16 June 2003 @ 18:04:
Wat een koeien dan bij Archos. Geven ze me eerst 110 x 79 x 29 mm, 270 gram mee. "Nee, hij is net zo klein en licht als de AV1X0-serie". Scheelt nogal wat in gewicht. En lekker betaalbaar ook, dit ding.

Naja, mijn dag kan al niet meer stuk vanwege 1 en ander aan interne gelegenheden. Zelfs die 198.5 km file in de brandende zon konden dat niet meer veranderen.
Nou have phun dan maar :P

Die archos heeft dus duidelijk grotere afmetingen dan wij hadden gedacht. Bovendien is er nog steeds niet bekend hoelang de batterijen zouden meegaan tijdens een sessie. Gezien dat hele mooie scherpje vrees ik dat dit niet zo lang zal zijn. 4 uur net aan misschien (ook omdat er een hdd in zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
the_Omniscient schreef op 16 June 2003 @ 18:04:

Hey, heb ik wat gemist. Omniscient koopt opeens een mp3 speler :D. Alleen welk type, de Archos AV320/340 :? Veel plezier ermee dan. Komt er nog een mooie review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
wwillem schreef op 16 June 2003 @ 22:35:
[...]

Hey, heb ik wat gemist. Omniscient koopt opeens een mp3 speler :D. Alleen welk type, de Archos AV320/340 :? Veel plezier ermee dan. Komt er nog een mooie review?
Laten we nog niet teveel in details treden, maar het begint met een "i" en het eindigt op "HP"... en het is geen printer. Duurt nog wel ff voor alle benodigde rampetamp is afgehandeld, maar dit komt helemaal goed.

Maarreh, mondje dicht he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
_/-\o_

Ik wist et wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
Weet iemand hier toevallig hoe laat de ptt meestal met de rembours komt??? morgen is a big day :O :D

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Bij mij meestal tussen 10 en 14 uur, maar er zijn uitzonderingen als ze de route om hebben gegooid of er is iemand ziek ofzo, dan komen ze ineens laat in de middag :D

the_Omniscient: Argh, je weet wel hoe je mij jaloers moet maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 01:45:
Deze vind ik ook erg mooi :

[afbeelding]

Voor mensen die zich interesseren kunnen hier ff een brok lezen over de player.
http://www.advancedmp3pla...shopping/pages/index.html
Ik ook, en dit wordt hem dan ook. /me schraapt centjes bijelkaar en komt tot de conclusie dat ie tot de 25e moet wachten

Voor mijn doeleinden is deze Xclef HD500 gewoon ideaal, en niet zo gruwelijk duur. (nou ja nu wel, heb subwoofers en nog wat ander zut besteld, dus even wachten tot geld weer gestort is) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
TPG komt tussen 9 's ochtends tot 8 's avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
TheWarden schreef op 16 juni 2003 @ 23:16:
Weet iemand hier toevallig hoe laat de ptt meestal met de rembours komt??? morgen is a big day :O :D
Ehm de gewoonlijke PTT-rembourstijden:

1) Wanneer je "midden in een proces zit" op het kleinste kamertje

2) Wanneer je de trouwe vier- drie danwel 87-voeter aan het uitlaten bent, zodat je nog wanhopig achter dat mooie busje aan kan rennen, dat vervolgens als een gek optrekt omdat er een idioot met een hellehond achter hem aan zit

3) Tijdens kantooruren, rampenalarmen, ontstaan van Wereldoorlog 3 of aanverwante zaken

4) Wanneer je gezellig al 8 uur lang verstijfd op de bank naar je goudvis zit te staren, wegdommelend onder het heerlijk muzikale geluid van een deurbel-symfonie... huh? wat?... WAAAAAACHT!!!! DAT PAKKETJE IS VOOR MIJ!!!... goto endof optie 2)

5a) Precies op het juiste tijdstip, maar met het verkeerde pakketje
5b) Precies op het juiste tijdstip, maar met een lege doos (wel de goede doos overigens)
5c) Precies op het juiste tijdstip, maar het juiste pakket wordt afgeleverd bij je al 7 weken vermiste buurman uit Maui, die op zoek was naar de oorsprong van teenwormschimmels op de Galapagos-eilanden maar daar ontvoerd werd door Paaseiland-rebellen die strijden voor een stenen-hoofd-loos Paaseiland
5d) Precies op het juiste tijdstip, maar enkel wanneer je vastzit in de lift van je 3-verdiepings woonflatje

6) Binnen een radius van +/-10 tot 34 uur van oorspronkelijke bezorgingstijd.

Veel sterkte met wachten ieg, en we horen het wel, neem ik aan...

Ow, en nog iets mensen... Het topic begint grijzer en grijzer te worden, en aan het eind van de tunnel is er een wit licht. Zorg ff dat jullie niet al te snel naar dit licht toe rennen, want dan is deel 2 nog niet perfect in orde... En dan loop je ook maar een beetje door die tunnel heen te dolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
ROFL :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote]the_Omniscient schreef op 11 June 2003 @ 22:25:
Die X-Clef HD-500 is mijns inziens veel interessanter voor die prijs.

Verkrijgbaar vanaf 14-06-2003... Die ga ik uitproberen.[/quote]
quote:
HiFiGek schreef op 11 June 2003 @ 22:29 <http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/18031761>:

Die ga je uitproberen, ja sure
[...]
the_Omniscient schreef op 11 juni 2003 @ 22:49:
[...]
Zeg, moet dat nou weer? Jij hebt je conclusies over mij toch al klaarliggen, val anderen er dan niet mee lastig.

Die specs waren trouwens allang bekend.
Kennelijk had ik dus toch goed geconcludeerd.... Omdat Warden nu de speler koopt koop jij deze niet? Vaag...... "Neemt de rol van GoT-testbunny op zich... Waar ik dan sta.."
Je gaat toch niet 300 euro ophoesten omdat je een verantwoordelijkheidsgevoel als testbunny hebt....... Je koopt de speler toch eerder al gezegd niet voor GOT maar voor jezelf ..... :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 01:56:
[...]
Kennelijk had ik dus toch goed geconcludeerd.... Omdat Warden nu de speler koopt koop jij deze niet? Vaag...... "Neemt de rol van GoT-testbunny op zich... Waar ik dan sta.."
Je gaat toch niet 300 euro ophoesten omdat je een verantwoordelijkheidsgevoel als testbunny hebt....... Je koopt de speler toch eerder al gezegd niet voor GOT maar voor jezelf ..... :)
Ik zal niet lullig zijn: je hebt gelijk. Plain simple, zo is het gewoon: een speler koop je voor jezelf en niet voor een ander.

Maar met het "testBunny"-gehalte bedoel ik, dat wanneer een mede-GoTter je op de hoogte kan brengen van de kwaliteit van een bepaalde speler, je er niet erg verstandig aan zou doen om dit oordeel niet af te wachten. Bovendien heb ik momenteel genoeg andere zaken aan mn hoofd.

Ik ben gewoon erg benieuwd wat theWarden van de unit vindt; ik had hem met plezier als eerste gekocht omdat ik nu eenmaal gek ben van dit soort techniek, maar iemand anders had hem echt nodig, heeft hem al besteld en dus wacht ik liever even diens bevindingen af; wie dupeer ik hier nu mee? Word ik hier minder sociaal van? Ik dacht dat ik over het algemeen toch genoeg tijd in dit topic heb gepompt; dan wil ik de bezoekers ervan heus niet het gevoel geven ,dat ik een of andere onbetrouwbare figuur ben.

Tja, ik vind het vervelend dat ik mijn woorden niet waar kan maken; mijn excuses als het je in het verkeerde keelgat is geschoten, maar je zult aan de review van theWarden net zoveel hebben als aan een review van mij. En ik blijf het zeggen: 299 Euro is niet veel geld voor zo'n product (en dit is hetgeen dat mij destijds behoorlijk enthousiast maakte), dus als het een deugdelijk product is, dan kan het altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 17 June 2003 @ 02:34:
[...]

...

heel verhaal :)

En ik blijf het zeggen: 299 Euro is niet veel geld voor zo'n product (en dit is hetgeen dat mij destijds behoorlijk enthousiast maakte), dus als het een deugdelijk product is, dan kan het altijd nog.
Precies mijn kriteria om het apparaatje te kopen, natuurlijk niet de kleinste maar wel één waar alles op zit, ik bedoel, werkt als ext. harddrive, slikt mp3 in diverse smaken, snapt playlists, opname mogelijkheid zowel digitaal als analoog, radio..
En er zit een 2.5" hdd in, dus das zeer goedkoop en simpel te vervangen/upgraden :)

Wat wil een mens nog meer?

Ik hoop alleen dat tegen de tijd dat ik hem bestel (rond de 25e juni) ze wel op voorraad zijn :z

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Inderdaad.

Voor het geld een enorm leuk ding.

Als deze niet de "quirks" heeft van de MamboX, dan zal ik hem zeker kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
the_Omniscient schreef op 17 June 2003 @ 00:16:
[...]

1) Wanneer je "midden in een proces zit" op het kleinste kamertje

2) Wanneer je de trouwe vier- drie danwel 87-voeter aan het uitlaten bent, zodat je nog wanhopig achter dat mooie busje aan kan rennen, dat vervolgens als een gek optrekt omdat er een idioot met een hellehond achter hem aan zit

3) Tijdens kantooruren, rampenalarmen, ontstaan van Wereldoorlog 3 of aanverwante zaken

4) Wanneer je gezellig al 8 uur lang verstijfd op de bank naar je goudvis zit te staren, wegdommelend onder het heerlijk muzikale geluid van een deurbel-symfonie... huh? wat?... WAAAAAACHT!!!! DAT PAKKETJE IS VOOR MIJ!!!... goto endof optie 2)

5a) Precies op het juiste tijdstip, maar met het verkeerde pakketje
5b) Precies op het juiste tijdstip, maar met een lege doos (wel de goede doos overigens)
5c) Precies op het juiste tijdstip, maar het juiste pakket wordt afgeleverd bij je al 7 weken vermiste buurman uit Maui, die op zoek was naar de oorsprong van teenwormschimmels op de Galapagos-eilanden maar daar ontvoerd werd door Paaseiland-rebellen die strijden voor een stenen-hoofd-loos Paaseiland
5d) Precies op het juiste tijdstip, maar enkel wanneer je vastzit in de lift van je 3-verdiepings woonflatje

6) Binnen een radius van +/-10 tot 34 uur van oorspronkelijke bezorgingstijd.

Veel sterkte met wachten ieg, en we horen het wel, neem ik aan...

Ow, en nog iets mensen... Het topic begint grijzer en grijzer te worden, en aan het eind van de tunnel is er een wit licht. Zorg ff dat jullie niet al te snel naar dit licht toe rennen, want dan is deel 2 nog niet perfect in orde... En dan loop je ook maar een beetje door die tunnel heen te dolen.
kijk omni, hier heb ik nou echt wat aan, ik pak nu mijn goudvis bij de hand, ga alvast op de wc zitten, en bel bush dat ie ff moet wachten met z'n oorlog, dan heb ik iig al een aantal opties geelimineerd. hahah, maajrah, we wachten af.

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik wacht mee :D Een 20gig HD-speler met FM-radio en USB2 dat moet ik hebben voor 300 pleuro _/-\o_ Das tenminste nie veel duurder als een Slim-X 550 :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
--MeAngry-- schreef op 17 June 2003 @ 11:29:
Ik wacht mee :D Een 20gig HD-speler met FM-radio en USB2 dat moet ik hebben voor 300 pleuro _/-\o_ Das tenminste nie veel duurder als een Slim-X 550 :P
nou das mooi. Zit hier al mun kamer te GoT'en, met muziek zacht enz.... zodat ik de deurbel nog wel hoor. Maar tot nu toe nog nix :'(

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

TheWarden schreef op 17 June 2003 @ 11:32:
[...]

nou das mooi. Zit hier al mun kamer te GoT'en, met muziek zacht enz.... zodat ik de deurbel nog wel hoor. Maar tot nu toe nog nix :'(
Mjah, je zult sowieso tot vanmiddag moeten wachten. Ze borgen (vrijwel) nooit 's ochtends :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ow? Nou hier doen ze toch echt continu 's morgens dingen bezorgen :/ En vooral vroeg als het de avond daarvoor laat was. En als ze gestommel horen, rennen ze meteen naar hun busje terug |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 17 June 2003 @ 12:01:
Ow? Nou hier doen ze toch echt continu 's morgens dingen bezorgen :/ En vooral vroeg als het de avond daarvoor laat was. En als ze gestommel horen, rennen ze meteen naar hun busje terug |:(
Woon je soms ook in zaanstad? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Ik had laatst een optie om de 30 gig iPod te kopen voor 510 euro. Maar na het lezen van de startpost en veel reacties heb ik besloten toch te wachten ermee. 510 euro is veel geld. en Ofik nou ooits die 30 gigabyte vol krijg weet ik niet. Mijn huidige Mp3 collectie is (nog maar) net 4 Gb. Maar uiteraard groiet dat constant.

Ik denk dan de komende maanden heel veel van de Hdd-mp3-speler wereld duidelijk gaat worden. Mijn huidige keuze gaat nu uit naar de iRiver HPD 100/200. Maar de prijs valt tegen.

Ik wacht er dus nog mee.

Even aan de topicstarter the_Omniscient: _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
1000x respect voor je toegewijde werk aan deze en andere HDD-Mp3 topics! Duidleijke informatie en vergelijkingsmateriaal, heeft voor mij gezorgd dat ik nog eventjes wacht.

[/steun-in-de-rug]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:02
Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 12:02:
[...]

Ik heb er nooit problemen mee :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
the_Omniscient schreef op 17 juni 2003 @ 00:16:
Als je deel 2 klaar hebt, qua topicstart, moet je het maar ff melden aan een mod hier, 'k heb in de topicnotes al neergezet dat hij nog niet dicht moet bij 1000 posts ofzo, dat we ff op jouw topicstart wachten ;)
Verwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 12:02:
[...]

Nee, Enschede, maar 't is overal hetzelfde schijnt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
TheWarden schreef op 17 juni 2003 @ 11:32:
[...]

Optie erbij: ze komen pas wanneer ze merken dat je hen hoogstwaarschijnlijk niet kunt horen. Dus die muziek zal harder moeten, mss komt je vermiste buurman dan nog klagen en levert hij je pakketje alsnog af.
Grrrrrene schreef op 17 juni 2003 @ 12:01:
Dit is idd een soort nationale sport geworden... "Kijk uit, kijk uit, daar komt iemand!" (bezorgfiguur heeft 1x 0.5 milliseconde aangebeld)... Vrooooeeeerrrnghhrrr en weg is het busje.
DeX schreef op 17 juni 2003 @ 12:18:
[...]

Even aan de topicstarter the_Omniscient: _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
1000x respect voor je toegewijde werk aan deze en andere HDD-Mp3 topics! Duidleijke informatie en vergelijkingsmateriaal, heeft voor mij gezorgd dat ik nog eventjes wacht.

[/steun-in-de-rug]
Dankjewel O+ ! Fijn dat er mensen zijn die de moeite nemen om alle info goed op zich te laten inwerken, en daar dan zelf een beslissing uit kunnen extraheren... Dan heb je tenminste nog iets aan die topics gehad.
Grrrrrene schreef op 17 juni 2003 @ 12:43:
[...]

Als je deel 2 klaar hebt, qua topicstart, moet je het maar ff melden aan een mod hier, 'k heb in de topicnotes al neergezet dat hij nog niet dicht moet bij 1000 posts ofzo, dat we ff op jouw topicstart wachten ;)
Mijn dank is nogmaals groot. Ik had athlonkmf al een mailtje gestuurd, en dat in combinatie met de topicsnote zal zijn uitwerking op slotjes-hongerige modjes hopelijk niet missen ;)

Dan kan ik nu weer gerust verder, want een "plain copy" van de huidge startposts is een beetje flauw imho.
Nee, Enschede, maar 't is overal hetzelfde schijnt :D
Zo verenigt de nationale postbezorgingsdienst ons toch middels een warm gevoel van ijskoude eenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
the_Omniscient schreef op 17 juni 2003 @ 00:16:
*letters*
Oei, mag ik hieruit opnemen dat je een iets wat gefrustreerde (lees: traumatische) ervaring hebt met de pakketbezorg dienst van de PTT :? :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

wwillem schreef op 17 June 2003 @ 14:06:
[...]

Oei, mag ik hieruit opnemen dat je een iets wat gefrustreerde (lees: traumatische) ervaring hebt met de pakketbezorg dienst van de PTT :? :D.
Mjah, das standaard schijnt. Bij de TPG (geen PTT meer) maken ze hun werk leuk door de klant zoveel mogelijk te irriteren :P

[edit]
Ik ben btw de verschillen tussen de Xclef en de iRiver een beetje kwijt behalve de AB dan. De Xclef heeft immers ook een FM-tuner, een grotere schijf (notabene) en een optische ingang.
Voor die mooie AB ga ik dus echt geen 200 euro betalen |:(
En ik heb al Sennheiser MX500 doppies liggen :)

[ Voor 30% gewijzigd door --MeAngry-- op 17-06-2003 14:18 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
--MeAngry-- schreef op 17 June 2003 @ 14:15:
[...]

Mjah, das standaard schijnt. Bij de TPG (geen PTT meer) maken ze hun werk leuk door de klant zoveel mogelijk te irriteren :P

[edit]
Ik ben btw de verschillen tussen de Xclef en de iRiver een beetje kwijt behalve de AB dan. De Xclef heeft immers ook een FM-tuner, een grotere schijf (notabene) en een optische ingang.
Moet je even bij www.dapreview.com kijken. Daar dan even de xclef selecteren, en de ihp100. t enige is dat de xclef nog niet geupdate is.
p.s. ik heb ook sennheisertjes bij mun xclef besteld :D

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op 17 June 2003 @ 14:15:
[...]

... pufpuf... net weer achter een busje van UPS aan gerend, echt waar! Gelukkig bleef die gast wel staan... De inhoud van het pakketje is trouwens meer [AV]-spul...
[edit]
Het is niet zo moeilijk: minder kost meer als we het over formaat en gewicht hebben. Omdat de iHP-100 bijna net zo klein en licht als de nieuwe iPod is, gaat dit aardig in de papieren lopen. Geloof me: dat ding is echt ongehoord qua dimensie-eenheden... en dan die features erbij, ga er maar aanstaan: dat is niet echt billige handel.

Verder betaal je idd voor de a/b (al zal dat niet superschokkend giga-veel zijn) en niet te vergeten: je legt extra duiten neer, simpelweg voor het "iRiver"-logootje dat op het ding prijkt. Wie weet (waar Willem Wever woont) wordt X-Clef wel de volgende "iRiver" onder de HDD-player-fabrikanten... dan zal je volgend jaar voor een vergelijkbaar model (tov HD-500) ook wat extra centjes apart moeten leggen.

Nu goed: de consument profiteert ervan, dat een merk als X-Clef in het diepe springt. iRiver staat al geruime tijd op het droge; mensen kopen het toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Mjah, het is inderdaad moeilijk kiezen. Ga je voor de topmaterialen van de Philips HD100 en mis je de display op de AB (wat ik wel zou missen, want je mp3 speler zelf zit toch 24/7 in je broekzak) of liever voor de iets completere iHP100 van iRiver, misschien iets minder degelijk, iets minder chique qua design, maar wel een toppertje qua features, waaronder een erg mooie AB + display.

Of ga je voor value for money en ga je voor een X-Clef HD-500 of een RCA 2840 ofzo, waarbij ik die laatste ook nog steeds een toppertje vind hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf zit niet op een AB te springen.. De Xclef zal een waardige opvolger worden van mijn kapotte Sony MZ-R30 Minidisk recorder, daar zat ook een AB bij, maar die heb ik nog nooit gebruikt. Ik drukte altijd door m'n jaszak/ danwel broekzak de knopjes in. Bovendien, die luxe LCD AB's kunnen alleen maar snel kapot gaan (tja, je laat ze toch wat makkelijker slingeren.. *KRAK - maat 44 erop* dan je speler zelf..)

En zo te zien aan een mockup die ik inelkaar gezet heb, past die Xclef makkelijk in mijn binnenzak :) Kortom, ga je voor een "A" merk? of een Wannabee "A" merk? Mijn keuze is simpel, ik bespaar liever 100 à 200 Euro. Kun je nog een hoop leuke dingen mee doen :) (Bijv. meedoen aan de DIY speaker wedstrijd ;))

edit:
dank voor het trashen van mijn blunder :>

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

noui ik iig ook geen ab nodig alleen het design <-> gebruik is voor MIJ belangrjk ...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat mensen zich een beetje verkijken op het formaat van de Xclef t.o.v. de ihp-100. De laatste is wel meer dan 2x zo klein als de eerste hoor. Dat scheelt nogal wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 19:11:
Ik heb het idee dat mensen zich een beetje verkijken op het formaat van de Xclef t.o.v. de ihp-100. De laatste is wel meer dan 2x zo klein als de eerste hoor. Dat scheelt nogal wat!
105 x 60 x 19 mm Ihp 100
129 x 81 x 22 mm Xclef hd 500

hoezo 2x zo groot/klein :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Can't you do the math??
105*60*19=119700 kubieke mm
129*81*22=229878 kubieke mm
2e gedeeld door 1e = 1.92x zo klein. (ik had de formaten van de vergelijking op dapreview.com en daar werd aangegeven dat ze resp. 105 x 59 x 18mm en 129 x 81 x 22mm waren, wat op meer dan 2x zo klein/groot uitkomt...
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.