Inderdaad, ik ben ook zeer benieuwd hoe hij het doet.
Want voor mij wordt het deze of eventueel de RCA RD2840 en als deze twee ook afvallen dan ga ik voor de iRiver. Ik denk dus dat ik ongeveer voor hetzelfde dilemma zit als the_Omniscient en nog een paar anderen als ik zo het topic doorlees

HiFiGek wrote on Saturday 14 June 2003 16:36
Ik wil je niks "anders" laten doen geloven, het is simpel gezegd zo...Volgens mij heb je helemaal nog nooit een nieuwe generatie flash spelers gehoord werkend op 1 aaatje (zeg van de laatste paar weken), Maarja.... eigenwijs...... lb
Hoe kom je erbij dat ik nooit een speler op 1 batterij heb gehoord? Ja, die van de laatste twee weken heb ik niet gehoord, maar er zullen echt wel niet zo veel schokkende verschillen zitten tussen bijv. de vele pendrive mp3spelers. Verder heb ik een paar mpio en creative modellen beluisterd en die klonken echt nergens naar. Wat een vlak en mager geluid...
Vroegâh heb ik veel walkmans en discmans gehad. Deze klonken bijna allemaal beter dan veel van de mp3spelers van nu, waar gewoon een stuk minder laagweergave inzit dan toendertijd. Omdat de huidige generatie spelers minder vermogen trekt, ga ik dus mijn bedenkingen krijgen naar de oorzaak van dat magere geluid i.v.t. de walkmans van pak 'em beet 12 jaar geleden. Dus kan ik je beter een tegenvraag stellen: heb je wel eens zo'n oude discman speler gehoord ? Vooral een hele oude Aristona discman waar wel vier(!) AA-batterijen ingingen vergeet ik nooit meer: damn, wat zat daar een goed geluid in! Het ding was zwaar een groot maar er kan (nog) geen enkele moderne mp3(cd)speler tegenop die ik in de loop van de tijd beluisterd heb, uitgezonderd dan mijn JVC KD-SH99 autoradio mp3cdspeler, maar dat is niet echt een portable en is aangesloten op een JBL versterker welke een 12" Phase Linear Aliante sub aandrijft.
Wat ik dus duidelijk wil maken is dat mijn ervaring is dat de tegenwoordige portable spelers, vooral degene op één batterijtje, (ja, daar is tie weer) gewoon een stuk minder goed klinken dan de oude walk- en discmans van weleer. Ik heb zo'n idee dat de fabrikanten denken: ach, de mensen luisteren er toch alleen maar naar met oordopjes, dus hoeven we er niet veel power in te stoppen zodat we de speler lekker zuinig kunnen maken. Dit vooroordeel is door eigen luistertests en ondervindingen al een aantal malen bevestigd en tot nu toe nog niet echt ontkracht. Hoewel ik de mambox P353 erg vond tegenvallen qua funktionaliteit en andere gebreken, was het geluid op zich erg goed, ook de lagetonenweergave.
Als er zo'n geluid uit een één batterijspeler zou komen, zou ik op-en-top tevreden zijn hoor
Wat betekent trouwens "lb" in je quote?
Die pmx60 is uiteraard goed. Alles van Senneheiser is goed. Maar als ik zeg dat die brak is geloof je me ook.
Nouja, je hoeft niet meteen zo negatief te doen hoor... En om nou alles van Sennheiser goed te noemen? Neuh... Je hebt me alleen nog geen antwoord gegeven op de vraag waar je hem gekocht hebt.
"Trouwens, pas die naam eigenlijk wel bij je?"
?? Jazeker ! Mijn speakers van Mission icm met mijn Nad versterker icm vd Hull kabeltjes maken mij een HiFIGek lol.
Mission maakt leuke speakertjes. Zelf heb ik een Harman/Kardon AVR7000 DTS-receiver met eigenbouw speakers met Fifa-units en een Yamaha DVD speler. Ik weet dus ook echt wel waar ik over praat

DTS klinkt goed, maar de bitrate is natuurlijk ook een stuk hoger dan bij mp3. Maar je moet natuurlijk filmgeluid ook niet gaan vergelijken met muziek
Maar toch kun je met mp3 wel degelijk Hifi horen. Wanneer je een goede encoder gebruikt (Lame) en op een goede (=hoge) bitrate encodeert, dan wordt het verschil met de originele CD al héél klein... Zelf prefereer ik VBR omdat die adaptief werkt en de muziek meer bitjes krijgt toegewezen als dat nodig is, tot aan 320kbps aan toe (--alt-preset extreme wanneer je dat iets zegt).
Mp3tjes klinken goed maar niet zo goed als een dts dvdtje..... Gezien ik zeer blij ben met deze combinatie (en dus niks anders meer zoek) zal je mij in dit topic vinden totdat ik een nieuwe hd speler heb (als je dat bedoelde)
Hmm, ik weet niet wat je dacht dat ik bedoelde, maar als je het over mijn opmerking over je naam had dan moet je dat natuurlijk niet letterlijk nemen. Ik zei er nog achteraan "even zonder gekheid" Maar mijn excuses als dat onduidelijk was.
En zolang ik ook nog geen bevredigende mp3speler heb gekocht, zul je me hier ook blijven vinden