Hoofdcategorieën
Topicacties

[MP3] New HD-players: concurrentie voor iPod, Zen of Archos?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Nieuw Topic
Insert subtitle here

quote:
the_Omniscient schreef op 30 januari 2003 @ 20:56:
[...]
Je hebt gelijk, die van de Mello is ieg een transmitter en geen receiver. Blijkbaar is dit een veelgevraagde feature, want ik zie het steeds vaker terugkeren. Bij de Neuros HD20 zit zoiets zelfs ingebouwd.

Overigens is het grappig om te weten, dat diezelfde Neuros dus werkelijk een 128MB-flashplayer is met een "HD-backpack" eromheen!

[afbeelding]

Heb je de flashversie gekocht en knaagt het spijtgevoel aan je verstand? Geen probleem, voor $179 ben je 20GB rijker...

In dit lelijke zwarte geval zitten dus een Li-Ion batterij, een 20GB HD en een 30 minuten buffer. Heb je genoeg aan 4 uur muziek? Haal de bult van de klokkenluider, en je houdt het volgende over:

[afbeelding]

Een slank dingetje met 128 MB

Maar ik denk dat ze die "backpack" lekker vastgelijmd hebben op de 20HD-versie, anders is het prijsverschil een beetje vreemd.

Flash-versie + "backpack" = $ 249 + $ 179 = $ 428

Neuros 20HD = $ 399
Opzich niet echt vreemd en verschil is ook niet echt groot. Je hebt wel vaker dat soort dingen. Een printer en fotocamera van HP was samen 1000gld een paar jaar geleden. Als je die 2 los zou kopen zou je ook meer kwijt zijn geweest. Het scheelt een hoop kosten als ze dat ineens verkopen ipv. dat je eerst de ene koopt en een paar weken later de andere dus oa. dat zit erin verwerkt :P

Honda CB750KZ '79 en CB250N '80

Geen oplossing zonder probleem

De Samsung Yepp-900 Schijnt een behoorlijke waardeloze digicam-functie te hebben/krijgen.

http://gearmedia.ign.com/gear/image/ces_2003_samsung_yepp_HDD_hand_big.jpg

De Yepp, gestript van zijn behuizing: nu dus ook een brakke-pic-schieter

Ik bedoel: een 0.3 MP digicam-functie, daar word ik niet warm of koud van eerlijk gezegd. Had die 20 Euro dan maar op de prijs in mindering gebracht.

Alleraardigste DAP-site | Hier stond een wijze sig

Beste mensen/figuren/wat-al-niet-meer-zij, misschien is het interessant dat jullie deze post ff lezen.

Het gaat hier over importkwesties, hetgeen voor mensen die een MP3-speler zoeken altijd interessant is. Echter, voor veel van de in de openingspost genoteerde HD-players geldt, dat deze enkel via import zijn te verkrijgen.
Geef de heren/dames importeurs enige notie van wat je nu écht heel graag naar NL. ziet komen; het zal ieg worden gelezen door bepaalde importeurs :) .

Denk er daarbij aan, dat spelers uit het rijtje "nog niet gereleased" waarschijnlijk bij iedereen hoge ogen gooien. Houdt deze zaken dus gescheiden, bijv. als volgt:

Onlangs gereleaste modellen:

Bantam BA-1000

Modellen die al wat langer uit zijn:

Mambo X P350

Budgetmodellen:

Tréo 10/15

Nog niet gereleaste modellen:

iRiver iHP-100

(dit zijn overigens mijn eigen toppertjes :9~ )

.-Observer-.

Ook al is die iriver nog niet uit, ik ben er nu al gek van. Dat wordt mijn mp3 speler, ook al moet ik dan nog een ruime tijd wachten.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn Malaria Avonturen

Je kunt de E.digital Odyssey 1000 gaan afhalen in Groot-Brittanië, mocht je er eens langskomen. Voor 459 Euro issie van jou, en dat lijkt duur -sterker nog, dat is duur - maar goed: we hebben het hier wel over een erg nieuw produkt met 20 GB capaciteit, een iPod-look en extra functionaliteit...

Hier kun je kijken of dit dingetje jouw persoonlijke voorkeur kan bevredigen (server deed op t moment van schrijven wel ff vreemd). We kunnen natuurlijk ook proberen dit ding naar Nederland te laten verschepen, dus laat weten of er genoeg animo voor is.

Overigens verkopen ze in deze winkel ook de Tréo 15 voor zo'n 289 Euro.

Het is dus niet de goedkoopste winkel ooit, maar wel redelijk dichtbij mocht je nog airmiles hebben liggen...

http://www.clevelandmp3.com/IMAGES/odesly-lg.jpghttp://www.mobilemag.com/content/images/1221_large.jpg

Vreemd: de Odyssey wordt soms met groen, dan weer met blauw en soms zelfs met oranje backlight afgebeeld...

Ondertussen zijn de Japanners goed aan het uitflippen op hun GigaBeats...

http://arena.nikkeibp.co.jp/expo/news/20021017/102395/05.jpg

Binnenkort ook in zuurstok-roze

...en op hun iPod's:

http://www2.ocn.ne.jp/~bbshop/conpe_image/tan.jpg

Deze uitvoering vind ik echt gruwelijk mooi

Overigens een ietwat zorgwekkende mededeling: ik krijg steeds meer het idee, dat de Toshiba Gigabeat Meg50JS gewoon hetzelfde ding is als de Toshiba Mobilphil Meg50AS (de "J" staat voor "Japan" en de "A" voor "America", vandaar dat er ook geen Meg50ES is :P )...

Dit zou inhouden, dat het helemaal niet zo'n geweldig opzienbarend ding is. CNet.com had er bijv. maar een mager 7'tje voor over... :(

.-Observer-.

Als ik zo die gigabeats zie vind ik ze eigelijk niet eens zo heel mooi. De odyssy ziet er een stuk mooier uit. De prijs kunnen we natuurlijk over twisten. De ipod is stukken duurder maar wel kleiner. De Zen goedkoper maar wel ietsjes groter (ook is het display van de Zen wat kleiner). Hier in Nederland hebben we helaas weinig vergelijkings materiaal. De Zen of de Ipod daar moeten we het voorlopig mee doen.

MaDLiVe wijzigde dit bericht 01-02-2003 23:36 (35%)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn Malaria Avonturen

quote:
MaDLiVe schreef op 01 februari 2003 @ 23:34:
Als ik zo die gigabeats zie vind ik ze eigelijk niet eens zo heel mooi. De odyssy ziet er een stuk mooier uit. De prijs kunnen we natuurlijk over twisten. De ipod is stukken duurder maar wel kleiner. De Zen goedkoper maar wel ietsjes groter (ook is het display van de Zen wat kleiner). Hier in Nederland hebben we helaas weinig vergelijkings materiaal. De Zen of de Ipod daar moeten we het voorlopig mee doen.
Vreemd idd van die GigaBeat... Als je ze op de pic hierboven ziet, blijft er weinig meer van over... Echter, zie je die strakke pic uit de openingspost, dan is het echt een :9~ -ding... De waarheid zal ergens in het midden liggen..?

Ow, en zoals je misschien reeds gemerkt had ben ik een beetje aan het rondneuzen of er instanties zijn, die interesse tonen om ander spul dan iPod en Zen naar NL. te halen... En dat gaat best aardig.

Keep your fingers crossed zou ik zeggen, en schreeuw af en toe lekker mee om méér...(jij wil die iRiver liever morgen dan vandaag; ik heb wel zin een boterBantam)

Reg. datum: 13 september 2000

misschien staat het al ergens in dit topic en lees ik er overheen ofzo...
maar is er al iets meer bekend over de release datum en de prijs van die iriver?

quote:
dinges schreef op 02 February 2003 @ 02:04:
misschien staat het al ergens in dit topic en lees ik er overheen ofzo...
maar is er al iets meer bekend over de release datum en de prijs van die iriver?
In maart worden de eerste reviewmodellen losgelaten. Dit betekent helaas niet, dat wij gelijk daarna aan de beurt zijn. Sowieso zullen we in Europa wel weer gruwelijk lang moeten wachten.

Prijs van het 10GB-model zal rond de 300 Euro liggen (299 Euro in Apple-termen).

Zoals je waarschijnlijk al gezien hebt, is de uitbesteding van het design van de iHP-100 in goede handen, namelijk bij InnoDesign, de exterieur-ontwerpers van de iFP- en SlimX-serie.

.-Observer-.

Als in maart de eerste review models worden losgelaten duurt het volgens mij sowieso een maand voordat een reseller in het desbetreffende land ze heeft. Ik hoop dat we ze hier tegen de zomer mogen aanschouwen (liever eerder natuurlijk maar dat gaat niet lukken vrees ik ;()

Ik vergeet een belangrijk punt. HDD spelers hebben een grote capiciteit en soms wil je deze ergens anders voor gebruiken dan alleen maar mp3's en andere muziekbestanden. Het is eigelijk ook wel leuk om te weten of het mogelijk (dmv niet officiele software desnoods) de hdd muziek speler als portable hdd te gebruiken.

MaDLiVe wijzigde dit bericht 02-02-2003 17:45 (38%)

quote:
the_Omniscient schreef op 28 January 2003 @ 21:33:
Onderhand zullen jullie het wel niet meer geloven, maar ik heb toch écht nog een ander model HD-player gevonden...

De Porter Jukebox

[afbeelding]

Speelt MP3, WMA en WAV, gebruikt USB 1.1, kan dienen als extra HD...

Size: 128.3 x 88.4 x 34.4 mm... beetje dikkig ding dus.

HD's zijn swappable (2.5" HDD)

30-GB versie moet zo'n 400 Euro opleveren... Maar das in Australië, dus dat zal in de USA wel wat minder zijn.
Voor de geïnteresseerden: deze jukebox is ook in Duitsland te verkrijgen onder de naam Jamba JB-100 Multimedia-Jukebox.

http://www.saturn.de/de_DE/images/products/ProductDetailLarge/371066084.gif

De Duitsers hebben er een zwart randje omheen gedaan en het ding tot "Jamba" omgedoopt...

Voor 279 Euro heb je de 20GB-uitvoering, verkrijgbaar bij zowel
de Duitse MediaMarkt als bij Saturn.

Meer info? Klik hier!

Vielleicht komt-ie vanzelf nog in het overzicht te staan.

*Edit: ff hierop
quote:
Ik vergeet een belangrijk punt. HDD spelers hebben een grote capiciteit en soms wil je deze ergens anders voor gebruiken dan alleen maar mp3's en andere muziekbestanden. Het is eigelijk ook wel leuk om te weten of het mogelijk (dmv niet officiele software desnoods) de hdd muziek speler als portable hdd te gebruiken.
reageren, das wel zo netjes:

meestal staat er bij de "extra's" van een player wel iets bij als "externe HD" of zoiets. Mocht het er niet bijstaan, dan is het vaak nog zo dat je de speler als extern opslagdevice kan gebruiken (al dan niet dmv software). Veel spelers zijn toch gewoon gebaseerd op 1.8" of 2.5" HDD's. Als zelfs de Neo25 het kan, dan moet het voor latere generaties helemaal geen probleem zijn.

Edit*

the_Omniscient wijzigde dit bericht 02-02-2003 18:03 (27%)
Reden: reactie toegevoegd

überhaupt

http://www2.ocn.ne.jp/~bbshop/conpe_image/tan.jpg

wow! dies echt vet! :) kun je dat ook ergens kopen ofzo 8)7

iPod Video 30 GB // SonyEricsson K700i // Internationaal Recht

.-Observer-.

quote:
Nyrox schreef op 02 februari 2003 @ 18:12:
[afbeelding]

wow! dies echt vet! :) kun je dat ook ergens kopen ofzo 8)7

Lijkt meer een goeie photo shop eigelijk :D

@the_Omniscient

Het staat idd af en toe bij de extra (ja zelfs voor jou is er nog veel onduidelijk :P). Wat het juist interessant maakt zo een portable hdd functie is dat je er verder geen drivers voor nodig zou hebben. Dus gewoon plug and play :P

Maargoed veel van de vernuftige extra's zijn nog in het duister gehult.

überhaupt

quote:
MaDLiVe schreef op 02 February 2003 @ 19:20:
[...]

haha dat is het ook! :D je kan je eigen skins maken ! met template erbij

de intructies (how to)

iPod body masks

Nyrox wijzigde dit bericht 02-02-2003 19:53 (25%)

iPod Video 30 GB // SonyEricsson K700i // Internationaal Recht

:9
Reg. datum: 31 mei 2001

Dus de bantam is uit?

_Robzilla_ wijzigde dit bericht 02-02-2003 20:55 (39%)

:)

quote:
the_Omniscient schreef op 02 February 2003 @ 15:51:
[...]
In maart worden de eerste reviewmodellen losgelaten. Dit betekent helaas niet, dat wij gelijk daarna aan de beurt zijn. Sowieso zullen we in Europa wel weer gruwelijk lang moeten wachten.

oe ik kan niet wachten :)
desnoods laat ik hem importeren vanuit amerika... ik moet dat ding echt zo snel mogelijk hebben :P
quote:
Prijs van het 10GB-model zal rond de 300 Euro liggen (299 Euro in Apple-termen).
dat valt me heel erg mee :)
quote:
Zoals je waarschijnlijk al gezien hebt, is de uitbesteding van het design van de iHP-100 in goede handen, namelijk bij InnoDesign, de exterieur-ontwerpers van de iFP- en SlimX-serie.

mjah dat had ik al gezien... hij/zij/het is moooooooi :9~

bedankt voor alle info iig

heb je ook wat info over die Thomson Lyra Jukebox RD2821? wanneer hij uitkomt en hoe groot hij is?

dinges wijzigde dit bericht 02-02-2003 21:09 (6%)

quote:
MaDLiVe schreef op 02 February 2003 @ 19:20:
[...]

@the_Omniscient

Het staat idd af en toe bij de extra (ja zelfs voor jou is er nog veel onduidelijk :P). Wat het juist interessant maakt zo een portable hdd functie is dat je er verder geen drivers voor nodig zou hebben. Dus gewoon plug and play :P

Maargoed veel van de vernuftige extra's zijn nog in het duister gehult.
Mmm ja... ok, ik zal er eens naar kijken als ik tijd over heb, maar op zich is het al best een taak om zo'n topic staande te houden temidden van die digicams en PDA-toestanden... En dan ook nog zo dom zijn om een eigen flashplayer-topic te openen, sommige mensen zullen het ook nooit leren ;).
quote:
Nyrox schreef op 02 February 2003 @ 19:46:
[...]

haha dat is het ook! :D je kan je eigen skins maken ! met template erbij

de intructies (how to)

iPod body masks
Gewoonweg supervet eigenlijk... Kga dr een maken in de vorm van een lucifersdoosje...

Nu die iPod-nog...
quote:
Bantam is uit en ready-to-kick-kont... Echter, de officiele verkoop zal waarschijnlijk nog even op zich laten wachten (laatste finesses moeten worden uitgewerkt), kijk anders nog ff op Bantam's site. Mooi ding wel, ik wil hem in mn handen hebben!
quote:
dinges schreef op 02 February 2003 @ 21:05:
[...]
oe ik kan niet wachten :)
desnoods laat ik hem importeren vanuit amerika... ik moet dat ding echt zo snel mogelijk hebben :P
Gezien het feit dat de iRiver iHP-100 vanaf de eerste blootstelling aan het daglicht al ontzettend gewild is, zal het moeilijk worden er een te bemachtigen bij de launch. Ik kan je dit vertellen: Zuid-Koreanen zijn er niet zo gek van (willen alleen maar klein/kleiner/kleinst spul hebben), en iRiver is gevestigd in dat land. Mocht je echt spot-on importwensen hebben, dan geef ik je daar de meeste kansen; die yankees lopen er ook al helemaal weg mee. Verder zal ik natuurlijk onderhandelen met de importeurs in NL. of ze dit geval zsm hier naar toe willen halen.
quote:

[...]
dat valt me heel erg mee :)
+19.0% =357 + 9.5% = 390 Euro en 92 Eurocent als je hem gaat importeren. Acht Euro minder dan een iPod van 10 GB, dat ieg.
quote:
bedankt voor alle info iig
Ik ben een aangenaam soort gek wat dat betreft.
quote:
heb je ook wat info over die Thomson Lyra Jukebox RD2821? wanneer hij uitkomt en hoe groot hij is?

Helaas... Afmetingen kan ik je nog niet geven; ik zal het proberen uit te pluizen, want ik vind dit een zeer veelbelovende speler (MP3Pro en wellicht Ogg-support)...

Releasedatum ligt officieus ergens in juni 2003, prijs $ 249 <- _/-\o_ als dat klopt!

http://www.porta.ru/nimages/n2606_1.jpg

Een plaatje dan maar?

the_Omniscient wijzigde dit bericht 02-02-2003 21:24 (34%)

musica musica
Reg. datum: 16 oktober 2002

er is ook een Archos jukebox 15 gig
die heb ik namenlijk zelf hetzelfde als die van 20 en 10 maar dan met 15 gig en record functie
ik geef toe het is misschien niet het allermooiste spelertje maar hij werkt super makkelijk en is erg degenlijk
super makkelijk om er mp3s op te zetten
dus ik ben er heel tevreden mee :D

Black Holes & Revelations

quote:

gast je heerst echt :D
heb je alle info in je hoofd zitten ofzo? :P

maar ja... omdat jij nu al die dingen al zo vaak hebt gezien kan je vast wel een goed advies geven
ik heb een budget van ongeveer 450 euro, en ik heb het liefst voor eind mei maar wel zo snel mogelijk een ding met 10 of 20 GB, welke raad je me aan?
ik wil natuurlijk wel goeie kwaliteit hebben

dinges wijzigde dit bericht 02-02-2003 21:33 (3%)

Reg. datum: 08 september 2001

ik vind t pas interessant als ogg wordt ondersteund, mp3 is toch echt aan vernieuwing toe.

quote:
MuSeLive schreef op 02 februari 2003 @ 21:27:
er is ook een Archos jukebox 15 gig
die heb ik namenlijk zelf hetzelfde als die van 20 en 10 maar dan met 15 gig en record functie
ik geef toe het is misschien niet het allermooiste spelertje maar hij werkt super makkelijk en is erg degenlijk
super makkelijk om er mp3s op te zetten
dus ik ben er heel tevreden mee :D
Deze?

http://a.r.tv.com/cnet.1d/i/uff/20298995/20298995_OVR_120.gif

Goede aankoop man, scoort bij de users 96% good, slechts 4% bad...

Archos: de stookketel in de koude winter, die laat je niet zitten als het erop aankomt.
quote:
dinges schreef op 02 February 2003 @ 21:32:
[...]

gast je heerst echt :D
heb je alle info in je hoofd zitten ofzo? :P
Mijn hoofd wordt om de vijf minuten ge-F5'ed.
quote:

maar ja... omdat jij nu al die dingen al zo vaak hebt gezien kan je vast wel een goed advies geven
ik heb een budget van ongeveer 450 euro, en ik heb het liefst voor eind mei maar wel zo snel mogelijk een ding met 10 of 20 GB, welke raad je me aan?
ik wil natuurlijk wel goeie kwaliteit hebben
Hmmm... lastige... De enige goed geteste modellen zijn alweer wat ouder, de nieuwe zijn veelbelovend, maar dat was de Rio riot ook ooit, en die is toch niet helemaal 100% geslaagd...

De E.digital Odyssey lijkt een mooi alternatief voor de iPod, en hij is bovendien redelijk dichtbij te krijgen (Engeland). Maar goed, ook dit machientje heeft aardig wat vertraging gekend, dus wellicht kent het reeds achterstand op het moment van marktrelease.

De Mpio HD-100 (niet in het overzicht, wel in dit topic, lijkt veel op de odyssey en dus iPod) lijkt me meer de moeite waard, maar erg vaag is waar dit ding verkocht wordt.

Het lange wachten op de iRiver is geen pretje, maar wel een rationele keuze; je weet bijna zeker dat die gasten er niet met de pet naar hebben gegooid.

De Samsung Yp-900 schijnt een uitstekend apparaat te zijn, echter: sinds eind 2002 is het volstrekt niet bekend geworden, wanneer de release plaatsvindt.

Ik zeg: neem een 80%-goede-kans-gok met de Odyssey (90% Mpio als je hem kunt vinden; ik wil best voor je kijken ofzo) of val terug op de iPod, met deze hoeveelheden geld.

Of laat me er nog even over denken :P ...

quote:
mightyspawn schreef op 02 February 2003 @ 21:36:
ik vind t pas interessant als ogg wordt ondersteund, mp3 is toch echt aan vernieuwing toe.
Thomson heeft dat ieg goed voor elkaar. Future-format-updates behoren reeds bij de huidige RD2800/2820-serie tot de mogelijkheden. Ook de iRiver gaat het maken wat dit betreft.

quote:
the_Omniscient schreef op 02 February 2003 @ 22:04:
Hmmm... lastige... De enige goed geteste modellen zijn alweer wat ouder, de nieuwe zijn veelbelovend, maar dat was de Rio riot ook ooit, en die is toch niet helemaal 100% geslaagd...

De E.digital Odyssey lijkt een mooi alternatief voor de iPod, en hij is bovendien redelijk dichtbij te krijgen (Engeland). Maar goed, ook dit machientje heeft aardig wat vertraging gekend, dus wellicht kent het reeds achterstand op het moment van marktrelease.

De Mpio HD-100 (niet in het overzihct, wel in dit topic, lijkt veel op de odyssey en dus iPod) lijkt me meer de moeite waard, maar erg vaag is waar dit ding verkocht wordt.

Het lange wachten op de iRiver is geen pretje, maar wel een rationele keuze; je weet bijna zeker dat die gasten er niet met de pet naar hebben gegooid.

De Samsung Yp-900 schijnt een uitstekend apparaat te zijn, echter: sinds eind 2002 is het volstrekt niet bekend geworden, wanneer de release plaatsvindt.

Ik zeg: neem een 80%-goede-kans-gok met de Odyssey (90% Mpio als je hem kunt vinden; ik wil best voor je kijken ofzo) of val terug op de iPod, met deze hoeveelheden geld.

Of laat me er nog even over denken :P ...
hmm...
ik heb het liefst niet het gevoel dat ik een baksteen in mijn zak heb zitten, wat ik volgens mij wel ga krijgen met die odyssey als ik dat schema zo zie. wat een dik ding :P
de enige 2 die nog een beetje een normale grootte hebben zijn de ipod en de iriver, maar de iriver is nog niet uit en de ipod is onwijs duur...
heb je misschien msn ofzo? kan ik wat meer vragen stellen :P

:9
Reg. datum: 31 mei 2001

Die Bantam is echt mooi vind ik en niet duur, al is die Thomson ook wel goedkoop maar minder strak :D

2003 gaat kicken en daarom weet ik niet wat ik moet kopen :P :D

:)

.-Observer-.

quote:
dinges schreef op 02 February 2003 @ 22:17:
[...]
hmm...
ik heb het liefst niet het gevoel dat ik een baksteen in mijn zak heb zitten, wat ik volgens mij wel ga krijgen met die odyssey als ik dat schema zo zie. wat een dik ding :P
de enige 2 die nog een beetje een normale grootte hebben zijn de ipod en de iriver, maar de iriver is nog niet uit en de ipod is onwijs duur...
heb je misschien msn ofzo? kan ik wat meer vragen stellen :P
De ipod voel je iig niet in je zak zitten nee ;) De zen is alweer een stuk groter (om maar niet over archos te beginnen). Je had tot mei de tijd...laten we dan maar hopen dat onze lieve importeurs alweer meer moois hebben binnengehaalt.

quote:
_Robzilla_ schreef op 02 February 2003 @ 22:24:
Die Bantam is echt mooi vind ik en niet duur, al is die Thomson ook wel goedkoop maar minder strak :D

2003 gaat kicken en daarom weet ik niet wat ik moet kopen :P :D
Met de Terapin Mine kun je niet mis zitten :P ...
quote:
MaDLiVe schreef op 02 February 2003 @ 22:27:
[...]

De ipod voel je iig niet in je zak zitten nee ;) De zen is alweer een stuk groter (om maar niet over archos te beginnen). Je had tot mei de tijd...laten we dan maar hopen dat onze lieve importeurs alweer meer moois hebben binnengehaalt.
Ik denk dat ik die Mpio HD-100 er maar eens snel bij moet gooien. Eigenlijk is dat één van de beste spelers (qua specs en afmetingen) die al beschikbaar *zou moeten zijn*. Een erg interessant model voor de twijfelaars.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: