Hoofdcategorieën
Topicacties

[MP3] New HD-players: concurrentie voor iPod, Zen of Archos?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Nieuw Topic
.-Observer-.

quote:
the_Omniscient schreef op 23 January 2003 @ 21:50:
Het leek me eigenlijk ook wel eens handig om visueel in beeld te brengen, hoe groot/dik een bepaalde HD-based mp3-player nu is t.o.v. alle andere modellen.

Dat elimineert de twijfels over welk model nu écht smal, lomp of netjes is qua afmetingen.

[afbeelding]

De lengte en breedte van elk reeds behandeld model, indien gegevens voorradig zijn

Zoals je kunt zien, is de Apple iPod "king of the hill". De enige die de iPod (5GB-versie) kan verslaan - op het gebied van breedte - is de nog maar net aangekondigde iRiver iHD100.

Aardig in de buurt komen E.Digital's Odyssey, Toshiba's GigaBeat, Creative's Zen, Archos' Jukebox Recorder (tot mijn grote verbazing!), Mpio's aanstaande HD100 en E.digital's Tréo 15. De 2 laatstgenoemde modellen zijn precies even lang en breed, hetgeen werkelijk een goede prestatie mag heten wbt de Tréo 15: vergeet niet dat het hier een zeer aantrekkelijk geprijsd apparaat betreft.

Ook de Classic-modellen CHD-500 en CHD-1000 doen het zeer behoorlijk, en de Neo 25 IV sluit het rijtje subtoppers af.

Hierna komen we wat grotere verschillen tegen. Zo zijn de Mambo X P350 en Rio Riot (on)behoorlijk breed.

In de lengte steekt de Terapin Mine er met kop en schouders bovenuit, maar dat is niet iets om trots op te zijn. Verder valt op, dat de Genica Roopaq en Remote Solutions PJB-100 gelijke afmetingen (l x b) hebben, maar dat het prijsverschil al gauw $200 is, en dat ten gunste van de Roopaq.

SSI's interpretatie van de Roopaq (de Neo 25) is een behoorlijk stuk kleiner en hoeft net geen na-competitie te spelen. De Neuros 20 HD en de drie Thomson Lyra's (2800/20 en 2760) spelen verstoppertje (probeer de Lyra 2760 maar eens te vinden in het schema)...

Voor de Lyra 2760 is echter iets te zeggen: het is een wonderlijke prestatie een apparaatje dat zowel audio als video (op een 3.5" schermpje) kan afspelen zo klein te krijgen!

[afbeelding]

De diepte van elk reeds behandeld model, indien gegevens voorradig zijn

Bij het beschouwen van de diepte van elk model, vallen ook een paar dingen op.

Zo kun je met de Roopaq en de Rio Riot waarschijnlijk wel een volwassen smurf doodslaan. Ook zien we waarom de Archos zo "lomp" op veel mensen overkomt: het is een soort broodtrommel. De Neuros laat hier ook een behoorlijke steek vallen, mijns inziens. De Classics zijn al wat ouder, dus het zij ze vergeven dat ze een buikje hebben.

E.Digital's "iPod-killer" Odyssey 1000 is ook niet erg mager. Leuk om te zien is dat de lompste bak van allemaal, de Terapin, het hier heel behoorlijk doet!

De PJB-100, Neo 25, Lyra 2800/20, Zen en Neo 25 IV vormen een gezellige middenmoot en zien de Gigabeat een stukje voor zich uit hollen.

Dan is er opeens de iPod, blijkbaar toch verslaanbaar opo bepaalde fronten ;), maar zeer evengoed slank, natuurlijk. Mpio heeft hier een mooie truc uitgehaald met de HD100, maar wederom valt op hoe goed de Tréo 15 het doet. Ongelooflijk smalletjes, dat ding.

De iRiver-fans zullen van trots glimmen als ze zien, dat de iHD100 ook hier geweldig scoort. Als er een iPod-killer te bespeuren valt, dan is het formaattechnisch gezien zeker dit pareltje.

Misschien voeg ik later nog de verhouding der gewichten toe, en de prijs/formaat/capaciteit-verhouding ofzo... Zeg het maar, als je er iets aan denkt te hebben :*) .

(En nee mensen: die Nokia 3310 is slechts ter voorstelling van hoe groot het spulleke nu allemaal is; er is geen 30 GB-MP3-versie van op de markt...voorlopig dan ;) )
Nice stukje, konden we maar van die spelers in onze handen houden :P Die iriver wordt echt heel interessant. Voor diezelfde iriver heb ik goeie hoop dat hij naar nl komt. De vraag is alleen wanneer. Hij zal wel rond de prijs van een ipod (20gb)gaan zitten.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn Malaria Avonturen

Geen oplossing zonder probleem

quote:
MaDLiVe schreef op 23 January 2003 @ 23:59:
[...]

Nice stukje, konden we maar van die spelers in onze handen houden :P Die iriver wordt echt heel interessant. Voor diezelfde iriver heb ik goeie hoop dat hij naar nl komt. De vraag is alleen wanneer. Hij zal wel rond de prijs van een ipod (20gb)gaan zitten.
Nu je toch spreekt over spelers die Nederland wel zullen halen, let eens op het formaat van SonicBlue's "Pearl"...

http://empeg.comms.net/files/133662-ipodcompare.jpg

Nogal een verschil met de Rio Riot, die had men over beide spelers heen kunnen plakken en dan was er geen iPod of "Pearl" meer te zien

Onder voorbehoud natuurlijk, deze pic, maar het lijkt erop dat de Pearl idd best wel compact is geworden. Ook de display is opeens een stuk mooier geworden, hopen dat dit geen fake-piccie is.

Ook over de iRiver is weer wat nieuws bekend. Zo wordt het model nu ook wel iHP-100 genoemd, lekker belangrijk. 't Ding krijgt een 10 GB- en een 20 GB-versie, gaat USB 2.0 gebruiken en zal MP3, WMA en Ogg vorbis ondersteunen...Joechei! Zal ik hem vast bestellen?

Alleraardigste DAP-site | Hier stond een wijze sig

.-Observer-.

quote:
the_Omniscient schreef op 24 januari 2003 @ 21:23:
[...]

Nu je toch spreekt over spelers die Nederland wel zullen halen, let eens op het formaat van SonicBlue's "Pearl"...

[afbeelding]

Nogal een verschil met de Rio Riot, die had men over beide spelers heen kunnen plakken en dan was er geen iPod of "Pearl" meer te zien

Onder voorbehoud natuurlijk, deze pic, maar het lijkt erop dat de Pearl idd best wel compact is geworden. Ook de display is opeens een stuk mooier geworden, hopen dat dit geen fake-piccie is.

Ook over de iRiver is weer wat nieuws bekend. Zo wordt het model nu ook wel iHP-100 genoemd, lekker belangrijk. 't Ding krijgt een 10 GB- en een 20 GB-versie, gaat USB 2.0 gebruiken en zal MP3, WMA en Ogg vorbis ondersteunen...Joechei! Zal ik hem vast bestellen?
In dat geval mag je gelijk voor mij meebestellen :P Als je bestelt, importeer je ze neem ik aan? De ipod is al klein maar deze iriver is nog iets kleiner. Daarbij weet ik van iriver dat de kwaliteit altijd ten top is.

MaDLiVe wijzigde dit bericht 24-01-2003 23:14 (17%)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn Malaria Avonturen

quote:
MaDLiVe schreef op 24 January 2003 @ 23:13:
[...]

In dat geval mag je gelijk voor mij meebestellen :P Als je bestelt, importeer je ze neem ik aan? De ipod is al klein maar deze iriver is nog iets kleiner. Daarbij weet ik van iriver dat de kwaliteit altijd ten top is.
Ik zit er inderdaad STERK aan te denken het één en ander te importeren, echter: het probleem is natuurlijk dat je per geïmporteerd ding betaald, en als particulier moet je dan én BTW (meestal 19.0%) én invoerrechten (in het geval van draagbare audio 9.5%) betaald, dus:

100+ 19.5= 119.5 + 9.5% van 119.5 = 130,85 Euro. Das zomaar ff 30.85% extra lappen op een bedrag van 100 dollar, natuurlijk wel op een sterk voordelige prijs (US$-adviesprijs).

Neem bijvoorbeeld een Creative Zen, ik zeg maar wat. In de USA kost dit ding gemiddeld $350, in Nederland ongeveer 419 Euro.

Stel de Dollar voor 't gemak *eventjes* gelijk aan de Euro. Jaja, ik heb lef (vreemde bijsmaak aan die uitspraak)...

Voeren we de Zen in, dan betalen we:
$350 + 68.25 = 418.25 + 39.73 = ongeveer 459 Euro.

Dit verschil *valt nog te behappen*, zeker als je een nieuw speeltje besteld dat nog een paar eeuwen nodig zal hebben om NL. te bereiken.

Nadelen zijn:

- support zal vanuit Denver, Ohio iets minder handig werken dan vanuit Sint Oegelbrake-aan-de-IJssel

- niet goed? "Geld, kom terug! Alsjeblieft?"

- Traditioneel Chinese fonts in je ID3-tags... lekker weg firmwaren!

Als ik iets vergeten ben of wanneer blijkt dat ik niet kan rekenen (en dat is zo!), dan zal iemand mij daar vast wel genadeloos op af willen rekenen... ;)

De maatjes van de Bantam BA-1000 zijn ondertussen ook bekend geworden:

107 x 66 x 31 mm, gewicht 194 gram.

Dit komt dus echt akelig dicht in de buurt van de iPod!

102 x 61 x 20 mm (5 GB-versie van de iPod), dat scheelt dus 5 mm in de breedte en lengte; een mooie prestatie dacht ik zo!

Jammer genoeg issie wel een stuk dikker, maar "dik hoeft niet zwaar te zijn" zegt mijn vader dan, want dat scheelt dus ook maar 9 gram.

De Bantam is trouwens vervaardigd uit roestvrij staal, en geen "flimsy" plastic a la Waitec Tanky ofzo.

Je mag er trouwens 30 dagen lang je geld voor terug vragen, en daarna heb je 3 maanden garantie op je Bantam-geval.

Release: maart 2003, zowel de 2 GB- als de 5 GB-versie.

Specs zullen zsm worden up-gedate (ge-update?)...

:9
Reg. datum: 31 mei 2001

quote:
the_Omniscient schreef op 25 januari 2003 @ 21:36:
De maatjes van de Bantam BA-1000 zijn ondertussen ook bekend geworden:

107 x 66 x 31 mm, gewicht 194 gram.

Dit komt dus echt akelig dicht in de buurt van de iPod!

102 x 61 x 20 mm (5 GB-versie van de iPod), dat scheelt dus 5 mm in de breedte en lengte; een mooie prestatie dacht ik zo!

Jammer genoeg issie wel een stuk dikker, maar "dik hoeft niet zwaar te zijn" zegt mijn vader dan, want dat scheelt dus ook maar 9 gram.

De Bantam is trouwens vervaardigd uit roestvrij staal, en geen "flimsy" plastic a la Waitec Tanky ofzo.

Je mag er trouwens 30 dagen lang je geld voor terug vragen, en daarna heb je 3 maanden garantie op je Bantam-geval.

Release: maart 2003, zowel de 2 GB- als de 5 GB-versie.

Specs zullen zsm worden up-gedate (ge-update?)...
Tof! Dan gaat de Bantam zeker een kandidaat worden, ik zat eerst te kijken naar mp3 spelers, maar voor dezelfde prijs heb je dan ongeveer een 2 Gig gevalletje :)

:)

Ondertussen raken sommige spelers wat ondergesneeuwd...

Zo leek het alsof de Neuros slechts een virtueel project was, maar niets is minder waar. In het kader van "kan dat plaatje nog wat kleiner?", deze pic:

http://www.zdnet.co.jp/broadband/0301/14/neuros.jpg

Neuros bij de neus gevat: links de 128 MB-versie, rechts de 20 GB-versie, oftewel: de 128 MB-versie met handige cake-bakvorm eromheen

Aldus mogen we concluderen: na de Bantam is ook de Neuros gepromoveerd tot een tastbaar dinges.

Releseasedata (<- die typo is te mooi om weg te halen, spreek dit eens uit nl.) blijven schimmig.

the_Omniscient wijzigde dit bericht 26-01-2003 00:34 (7%)

Wieeeeeeeewwww... Eindelijk heb ik de schema's onder handen genomen :*) !

Dat betekent dat er enkele "nieuwe" modellen in de tabellen zijn gegooid, te weten:

Genica Roopaq/ SSI Neo 25

Thomson Lyra 2821

Classic CHD-500/100

Mello Encore

Terapin Mine TX2000

Bovendien zijn de tabellen nu logischer qua indeling, dus van laag naar laag:

Gevestigde orde
(De bekendste 4 HD-players totaan het ontstaan van dit topic)

iPod-geïnspireerd en ready-to-be-released
(kon ik echt geen andere omschrijving voor vinden :))

Een beetje lomp, maar wel lekker
(dit zijn dus bakkies die al wat langer meedraaien maar bol staan van de functionaliteit)

Budget-range
(Knaken sparen en Euro's opstrijken, kweet trouwens dat het er nu 5 zijn ipv van 4...)

Aangekondigd maar nog niet gereleased
(Het nieuwste van het nieuwste dus)

Blijven over de Mpio HD-100 en de Lyra's 2760/2780 (wat een *#$#-namen zijn dat toch)...

Die komen dus in een apart tabelleke, wanneer ondergetekende daar wat tijd voor weet te vinden :z .

Ow ja: iemand enig idee waarom ik een halfuur lang op knoppen moet rammen, wil die openingspost nog ge-edit kunnen worden? :X

the_Omniscient wijzigde dit bericht 26-01-2003 21:44 (15%)
Reden: Kword gek van die Lyra-namen!

rijdt al een jaar motortje :-)
Reg. datum: 18 mei 2002

hmm, in de categorie "Aangekondigd maar nog niet gereleased" staat dat zowel de Samsung als Iriver gebruik maken van USB2.0 voor datatransfer en dat ondersteuning voor USB1.1 nog niet bekend is, maar is USB2.0 niet backwards-compatible met USB1.1 :? ?!?! Voor zover ik weet, kan elk usb2.0 device dus sowieso overweg met usb1.1, weliswaar slechts tegen usb1.1-snelheid.

offtopic/ Petje af voor al het werk dat jij hier in steekt _/-\o_

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

quote:
piston schreef op 27 januari 2003 @ 00:39:
hmm, in de categorie "Aangekondigd maar nog niet gereleased" staat dat zowel de Samsung als Iriver gebruik maken van USB2.0 voor datatransfer en dat ondersteuning voor USB1.1 nog niet bekend is, maar is USB2.0 niet backwards-compatible met USB1.1 :? ?!?! Voor zover ik weet, kan elk usb2.0 device dus sowieso overweg met usb1.1, weliswaar slechts tegen usb1.1-snelheid.

offtopic/ Petje af voor al het werk dat jij hier in steekt _/-\o_
USB 2.0 zou idd backwards-compatible moeten zijn met 1.1, andersom werkt het echter niet altijd vlekkeloos: in sommige gevallen kan een USB 1.1-poort problemen geven met USB 2.0-ondersteuning (komt niet vaak voor, maar er zijn gevallen bekend van HP-printers die via een 1.1-poort geen 2.0 ondersteunen). Dus wat dat betreft heb ik gewoon het zekere voor het onzekere genomen, en het erbij gezet.

Sommige fabrikanten geven expliciet op dat ze USB 1.1 en 2.0 ondersteunen, dus daar valt niets op af te dingen.

Het komt echter ook voor, dat er slechts "USB-support" aangegeven wordt, waardoor je moet uitgaan van USB 1.0, wat naar mijn bescheiden mening niet echt lekker samen kan werken met 2.0. Maar goed, ik zal wel eens wat extra research doen, dan weet ik het gelijk zeker.

offtopic:
En bedankt voor het compliment, een mens kan maar wat te doen hebben, nietwaar ;)

De Mambo X P350 is een beetje in prijs aan het dalen...

$219.95 is al een veel gezien aanbod!

http://www.angelfire.com/electronic2/mymamboxjb/front1.jpg

Zo lelijk is de Mambo niet eens

De onofficiële Mambo X P350-site biedt een aardig overzicht, op wat dit machientje nu precies allemaal kan.

De Duitse versie van deze speler zal spoedig op de markt verschijnen.

Waarom moet alles zo moeilijk
Reg. datum: 08 juni 2001

Het is een zeer fraai overzicht aan het worden, maar het kan beter :)

Ik zie bovenaan een Archos staan, maar dit is een nogal bejaard exemplaar.
De juxebox recorder heeft inmiddels 2 opvolgers gekregen.

Te eerste de bekende Jukebox Multimedia 20
Mooi ding, kan video en heeft ook leuke foto opties.
Maar niet mijn smaak, het multimedia verhaal ga ik niet gebruiken.

Zijn broertje echter is wel mijn smaak :9~
Dit is de Jukebox FM recorder 20

Het is vrijwel hetzelfde apparaat als de multimedia, maar dan zonder multimedia.
Wat er extra bij zit een FM radio die volgens reviews zeer goed werkt.
Ook de prijs mag er wezen, ik heb de mijne gekocht voor $ 229,-

Een andere leuke bonus is dat de Open Source replacement firmware Rockbox
ook hierop werkt. Nog wel beta maar het gaat er steeds beter uit zien :)

Met wat gelukt heb ik de mijne nog deze week in huis. En nee ik betaal
gelukkig geen BTW en/of invoerrechten. Handig hoor, vrienden in de US die
zo nu en dan komen overvliegen.

Smooth2K wijzigde dit bericht 27-01-2003 23:40 (12%)

chocolate addicted

quote:
Mooooody schreef op 13 January 2003 @ 18:06:
sorry hoor, maar dat is dus echt onzin!

je hebt de iPod nog nooit zelf gehoord en trekt dan al conclusies?

mijn ervaring: iPod op vol volume = helder geluid
ik denk dat het zal liggen aan de oordopjes die worden gebruikt, want ik hoor dus echt 0,0% vervorming...

ik wou ditzelfde net zeggen :) je weet niet waar je het over hebt gday. je kan pas een mening over iets hebben als je het zelf ook proef ondervindelijk bevonden hebt.

* ReseTTim heeft de eerste versie iPod.. de 5gig.. :) :P

Compaq = Computers often make people quite angry!
Nikon D50 + 18-70mm f3.5-4.5G + 70-210mm f4.0 + lensbaby 2.0 + SB-600 & Sony HC40 DVcam

Phoenix
Reg. datum: 29 augustus 1999

Bij de IPod staat:
quote:
Tuner: Ja, via optionele add-on

Nou kan het natuurlijk aan mij liggen, maar ik kan die optionele add-on nergens op inet vinden. Help? :)

offtopic:
owja, the_Omniscient: fantastisch topic, net als je flash-player topic!

Cochrane wijzigde dit bericht 28-01-2003 11:04 (22%)

Reg. datum: 15 november 2001

kan iemand me misschien met het volgende helpen....

Ik wil op redelijk korte termijn (max. 2 maanden) een portable mp3-speler aanschaffen... vind enkele modellen die hier zijn getoond echt top....

Mijn vraag is nu: welke mp3-speler is het meest geschikt om ook mee te joggen? (+ daarnaast nog ook onderweg in de trein, op vakantie etc.) Ik wil minimaal 256 MB geheugen.... de prijs maakt me niet zo heel veel uit eigenlijk.... vind de Ipod ook geweldig, maar weet niet of die wel geschikt is om ook mee te joggen.....

chocolate addicted

quote:
Cochrane schreef op 28 January 2003 @ 10:57:
Bij de IPod staat:
Nou kan het natuurlijk aan mij liggen, maar ik kan die optionele add-on nergens op inet vinden. Help? :)

volgensmij moet je zoeken naar brod. die maakt dat soort dingen voor apple.. weet alleen niet of ik de naam goed heb..

[edit]

een artikel over een FM radio voor de ipod gevonden
C. Crane FM Transmitter
Dr. Bott iPod Connection Kit w/ FM Transmitter

http://www.ipodlounge.com/assets/images/reviews_drbott/image/drbott_3.jpg

ReseTTim wijzigde dit bericht 28-01-2003 14:54 (35%)

Compaq = Computers often make people quite angry!
Nikon D50 + 18-70mm f3.5-4.5G + 70-210mm f4.0 + lensbaby 2.0 + SB-600 & Sony HC40 DVcam

Phoenix
Reg. datum: 29 augustus 1999

Tnks! Hmm, daar wordt ie helaas niet mooier van :X

Kleurbleur

Bij de nieuwe PowerMac's kan je ook kiezen voor een iPod, vreemd genoeg staat hier de 5 gig versie niet bij! Ook is de 5 gig versie niet leverbaar door de 'hoge vraag'. Zie ook dit topic.

Er wordt al een tijdje gespeculeerd dat er een nieuwe iPod aan komt. De 5 gig moet zowiezo een revisie hebben kwa extra's. :P

Athlon64 3200+ ATi X800 Pro 1GB DDR400 1x80GB 2x200GB Abit KV8 Max3
www.kleurbleur.nl

quote:
Smooth2K schreef op 27 januari 2003 @ 23:32:
Het is een zeer fraai overzicht aan het worden, maar het kan beter :)

Ik zie bovenaan een Archos staan, maar dit is een nogal bejaard exemplaar.
De juxebox recorder heeft inmiddels 2 opvolgers gekregen.

[...]

Met wat gelukt heb ik de mijne nog deze week in huis. En nee ik betaal
gelukkig geen BTW en/of invoerrechten. Handig hoor, vrienden in de US die
zo nu en dan komen overvliegen.
Ok, ik zal zien of ik dat nog een keer up kan daten. Je begrijpt dat tussen al het iRiver, Mpio, Apple etc.-geweld andere modellen soms wat wegvallen; dank voor de info ieg. Doe mij ook maar een paar van die vlieg-vrienden, die van mij vallen alleen maar om en dergelijke.
quote:
ReseTTim schreef op 28 januari 2003 @ 14:39:
[...]

volgensmij moet je zoeken naar brod. die maakt dat soort dingen voor apple.. weet alleen niet of ik de naam goed heb..

[...]

Ik bedoelde eigenlijk iets anders, maar dat van jou is tenminste een echte receiver:). Hetgeen ik had gezien, was zo'n ding dat je bovenop je iPod zet, zodat je daarna je MP3'tjes op elke FM-ontvanger in de buurt kunt beluisteren... Ook een soort FM-functie dus.

http://griffintechnology.com/images/products/prod_itrip.jpg

Dit geval heeft ook een naam, nl. "iTrip"... Wow man...I trip...

Ow ja, dit moet wel de lelijkste iPod-accesoire ooit zijn:

http://www.antipixel.com/blog/archives/images/felicidade_02.jpg

Een handige lelijke tas met speakeruitgangen... Tis maar wat je mooi vindt, nietwaar?
quote:
furean schreef op 28 January 2003 @ 19:32:
[...]
Er wordt al een tijdje gespeculeerd dat er een nieuwe iPod aan komt. De 5 gig moet zowiezo een revisie hebben kwa extra's. :P
Tja, Apple is gewoon nog heer en meester op dit gebied, dus zij kunnen zich wel wat uitstel permitteren. Alleen al de hype rond de opvolger van de "klassieke iPod" doet de mensen aldaar in hun handjes wrijven. We blijven het volgen.

the_Omniscient wijzigde dit bericht 28-01-2003 21:14 (4%)

Onderhand zullen jullie het wel niet meer geloven, maar ik heb toch écht nog een ander model HD-player gevonden...

De Porter Jukebox

http://mstation.com.au/ms/products/images/Porter-Jukebox_2-1.jpg

Niet zo mooi, maar heeft vast wel andere kwaliteiten

Speelt MP3, WMA en WAV, gebruikt USB 1.1, kan dienen als extra HD...

Size: 128.3 x 88.4 x 34.4 mm... beetje dikkig ding dus.

HD's zijn swappable (2.5" HDD)

30-GB versie moet zo'n 400 Euro opleveren... Maar das in Australië, dus dat zal in de USA wel wat minder zijn.

quote:
ReseTTim schreef op 28 januari 2003 @ 14:39:
[...]
een artikel over een FM radio voor de ipod gevonden
[...]
Zo'n ding is er ook voor de Mello Encore, maar dit lijkt meer op die iTrip waarover ik het had...

http://datastortech.com/LINK_TO_webmaster/usa/images/products/fm_1.gif

Je kunt op deze manier dus ook naar de (FM)radio luisteren met je Mello-bakkie

Geen schokkend nieuws, maar ik kan hierbij melden dat ik eindelijk een soort van homepage-achtig iets over deze speler heb kunnen vinden.

Het blijkt dat deze player ook in zacht(mint?)-groen, paars en iets meer blauwig dan de originele versie te krijgen is.

Nu ja: "lekker belangrijk" denk je dan misschien, onthoud dat deze speler als een van de weinigen makkelijk naar Nederland te halen is (via Duitsland, +/-15 Euro verzendkosten) terwijl hij toch vrij betaalbaar blijft. Voor de mensen met een krap budgetje is het wellicht wel de moeite waard.

.-Observer-.

Ik ben ect razend benieuwd naar die iriver hdd player. Ik hoop dat er ook een mooie remote bij komt. In principe is voor mij de keus dan al gemaakt.

quote:
MaDLiVe schreef op 30 January 2003 @ 16:38:
Ik ben ect razend benieuwd naar die iriver hdd player. Ik hoop dat er ook een mooie remote bij komt. In principe is voor mij de keus dan al gemaakt.
Remote zit er ieg wel op:

http://users.skynet.be/fa280602/iriverihp100top.jpg

Blauw omcirkeld zijn de line-out en -in, rood omcirkeld is dus de ingang voor de remote

Ondertussen blijft het ijzig rustig rondom de nieuwe modellen (Samsung Yp-900, SonicBlue Pearl, de nieuwe Lyra's en deze Ihp-100).

Waarom moet alles zo moeilijk
Reg. datum: 08 juni 2001

quote:
Je kunt op deze manier dus ook naar de (FM)radio luisteren met je Mello-bakkie

Ik denk dat deze en die twee hierboven geen radio's zijn maar FM Zenders.
Dus dan kan je je Ipod horen op de radio, of autoradio zonder met snoer in de weer te hoeven. Mag trouwens niet in NL, maar het werkt wel aardig..

quote:
Smooth2K schreef op 30 januari 2003 @ 20:23:
[...]

Ik denk dat deze en die twee hierboven geen radio's zijn maar FM Zenders.
Dus dan kan je je Ipod horen op de radio, of autoradio zonder met snoer in de weer te hoeven. Mag trouwens niet in NL, maar het werkt wel aardig..
Je hebt gelijk, die van de Mello is ieg een transmitter en geen receiver. Blijkbaar is dit een veelgevraagde feature, want ik zie het steeds vaker terugkeren. Bij de Neuros HD20 zit zoiets zelfs ingebouwd.

Overigens is het grappig om te weten, dat diezelfde Neuros dus werkelijk een 128MB-flashplayer is met een "HD-backpack" eromheen!

http://www.neurosaudio.com/images/proddetail_backpack.jpg

Heb je de flashversie gekocht en knaagt het spijtgevoel aan je verstand? Geen probleem, voor $179 ben je 20GB rijker...

In dit lelijke zwarte geval zitten dus een Li-Ion batterij, een 20GB HD en een 30 minuten buffer. Heb je genoeg aan 4 uur muziek? Haal de bult van de klokkenluider, en je houdt het volgende over:

http://www.the-gadgeteer.com/images/neuros.jpg

Een slank dingetje met 128 MB

Maar ik denk dat ze die "backpack" lekker vastgelijmd hebben op de 20HD-versie, anders is het prijsverschil een beetje vreemd.

Flash-versie + "backpack" = $ 249 + $ 179 = $ 428

Neuros 20HD = $ 399

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: