{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn Malaria Avonturen
[MP3] New HD-players: concurrentie voor iPod, Zen of Archos?
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last
Nieuw TopicJe moet je niet "rijk-staren" op de USD prijs, bijv. bij de iPod ligt deze $100 lager dan de euro prijs. (zoals je waarschijnlijk weet, wisselkoers ongeveer 1:1). Het zou mij ook niets verbazen als deze speler in NL al gauw 349 euro gaat kosten, maar HOPEN doe ik het uiteraard niet!quote:MaDLiVe schreef op 17 januari 2003 @ 21:47:
[...]
Mooi apparaat voor een leuke USD prijs. Ze mogen nou weleens opschieten met het importeren van die spelers naar europa (bij voorkeur nederland) zo schiet het natuurlijk niet op.
Ceci n'est pas une signature!
Idd, ik sta zelf versteld van de enorme markt die er blijkbaar is voor HD-based MP3-players. Maar helaas worden we hier in Europa niet snel serieus genomen, gezien het feit dat de Koreaantjes, Taiwanezen en Zuid-Kirgiziërs eerst iets 1000'en km's verschepen voor iets dat wij een "spotprijs" vinden alvorens ze voor hetzelfde product een onbehoorlijke hoeveelheid extra vragen, en dat ook nog eens een jaar later!quote:MaDLiVe schreef op 17 January 2003 @ 21:47:
[...]
Mooi apparaat voor een leuke USD prijs. Ze mogen nou weleens opschieten met het importeren van die spelers naar europa (bij voorkeur nederland) zo schiet het natuurlijk niet op.
BTW, het berichtje over Microsofts "Media2Go" is niet zomaar een toevalstreffer. Video/Audio-portables worden blijkbaar hot gadgets. Ook Thomson is er mee bezig (gaap, alweer Thomson: ik lijk het Veronicablad wel) getuige het volgende plaatje:

De Lyra RD2780 A/V Jukebox. Hier zit dus een 20 GB HD in, maar hij kan behalve MP3's afspelen ook JPEGjes laten zien. Het kleurenscherm is natuurlijk jammie, aangezien het net zo breed is als je trouwe Teac-floppydrive (3.5")
Zoals ik het kan beschouwen, is 132 x 80 x 25 mm niet erg groot voor zo'n soort geval. Waar ik me eerder zorgen om zou maken, is het batterijverbuik van het kleurenschermpje.
Dat hij ook video's kan afspelen... tja... Op je 3.5" scherm blijft van LOTR nie zoveel meer over, hopen dat er video-out op zit
the_Omniscient wijzigde dit bericht 17-01-2003 22:11 (10%)
Alleraardigste DAP-site | Hier stond een wijze sig
quote:vehpol schreef op 17 januari 2003 @ 21:57:
[...]
Je moet je niet "rijk-staren" op de USD prijs, bijv. bij de iPod ligt deze $100 lager dan de euro prijs. (zoals je waarschijnlijk weet, wisselkoers ongeveer 1:1). Het zou mij ook niets verbazen als deze speler in NL al gauw 349 euro gaat kosten, maar HOPEN doe ik het uiteraard niet!
Daarom had ik het over de USD prijs
Die thomson ziet er mooi uit (wow het wordt echt steeds mooier en mooier
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn Malaria Avonturen
quote:
Eigenlijk moet ik eens gaan kijken of het mogelijk is kwantumkorting over je invoerrechten e.d. te verkrijgen...
Imagine this: 14 Bantam BA-1000's, 5 Toshiba GigaBeats, 2 Roopaq's (voor de knutselaars), 26 Iriver iHD-100's en een stuk of dertig verschillende Thomsons in een doos, tegen near-US$-prijzen...
Hm, maar het zal wel bij dromen blijven
FF googlen dan maar, of weet iemand al alles over het invoersysteem vanuit Amerika en/of Azië uit z'n hoofd?
Paar kleine verbeteringen/toevoegingen op het schema:
Graphical display: Is niet multiline, maar graphical, tis namelijk een 100% graphisch display IPV een text display.
Firmware upgradable: je kan nieuwe firmware uploaden/flashen, maar er word neit actief gewerkt aan nieuwe bestandsformaten.
Playmodes: Normal, Repeat one, Repeat All, Shuffle, Playlist en Scan
Equalizer: User preset [bass/treble; 10 staps per stuk]
Verder zie ik veel ik dat er weer nieuwe HD MP³ spelers bij zijn gekomen. Ik heb nooit geweten dat er zoveel va ndie dingen bestonden
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Reg. datum: 11 juni 2002
Halo - 10, SW : Obi Wan - 6, Fifa2k3 - 9, JSRF - 8, Sega GT 8
Ok, ik zal de specs zsm updaten, thnx 4 the infoquote:-=!ME!=- schreef op 18 januari 2003 @ 17:12:
Ah ik zie dat de Rio Riot er nu oa ook bij staat
Paar kleine verbeteringen/toevoegingen op het schema:
Graphical display: Is niet multiline, maar graphical, tis namelijk een 100% graphisch display IPV een text display.
Firmware upgradable: je kan nieuwe firmware uploaden/flashen, maar er word neit actief gewerkt aan nieuwe bestandsformaten.
Playmodes: Normal, Repeat one, Repeat All, Shuffle, Playlist en Scan
Equalizer: User preset [bass/treble; 10 staps per stuk]
quote:Verder zie ik veel ik dat er weer nieuwe HD MP³ spelers bij zijn gekomen. Ik heb nooit geweten dat er zoveel va ndie dingen bestonden
Ik dacht zelf dat het bij 10 stuks ook wel op zou houden, maar blijkbaar lopen we in Europa echt ver achter en krijgen we sowieso maar 10% van de spelers op onze markt gestort.
Dus ik ben nu een beetje aan het knutselen met die tabellen, zodat je een iets logischer overzicht krijgt; denk aan "budget-modellen","ultra-nieuw" etc.

SonicBlue Rio Pearl... Ik vind die digitale display niet echt mooi

Creative Zen, 40 GB-uitvoering, FireWire + USB 1.1

Bantam BA-1000... Toch wel 'n lekker ding

Zo werkt dat dus bij de Toshiba GigaBeat, het verwisselen van een HD

Microsoft snapt de definitie van "broekzak-formaat" nog niet helemaal, getuige hun voorlopige versie van de "Media2Go"
Gewoon beetje slecht gephotoshopt, want dat gele balkje met "40GB" erin ziet er ook raar uit.
De dozen van Zens met een afwijkende capaciteit zien er zo uit:

* 10 GB versie van Zen, verkrijgbaar in Azië
ingen vill veta var du köpt din tröja
Hmmm, ja je hebt wel gelijk. Dat met die 8000 songs slaat natuurlijk nergens op, iemand heeft hier een beetje zitten soepen, maar waarom is mij niet helemaal duidelijk.quote:gday schreef op 18 januari 2003 @ 18:50:
Volgens mij is dat plaatje van die 40gb-Zen fake. Op die doos staat namelijk dat er 8000 songs op kunnen, terwijl op mijn doos van de 20gb-Zen ook staat dat er 8000 songs op kunnen.
Gewoon beetje slecht gephotoshopt, want dat gele balkje met "40GB" erin ziet er ook raar uit.
De 40 GB-versie bestaat nl. wel degelijk, getuige
De Japanse Creative-site
Haal desnoods met de google-bar de verwarrende tekens weg, en je zult zien dat er gesproken wordt over een 40 GB-versie (serienummer CNJBZ40F).
De van-vage-tekens-gestripte Japanse Creative-site

Dit is dan de 40 GB-versie, als ik het goed begrijp...
Ik zie er niet veel anders aan, misschien is het scherm wat helderder maar dat kan natuurlijk ook weer fotosoep zijn. Zen-bezitters, zien jullie wat (behalve de maffe Japanse tekentjes dan

Dit is dus de doos van de 40GB-Zen volgens die Aziaten, en die doos ziet wel hetzelfde uit als dat zogenaamde gephotoshopte plaatje
ingen vill veta var du köpt din tröja
de Samsung Yepp Yp-900 is uitgeroepen tot het beste MP3-device op de CES-beurs in Las Vegas (2003).

Samsung Yepp Yp-900: verkozen boven o.a. Bantam BA-1000 en Iriver iHD-100(ja, idd: daarom staat er ook een "2" in de linkerbovenhoek...)
Daarnaast nog even de opvatting van ViewSonic wtb "Media2Go". Vergis je niet: ook dit apparaat is behoorlijk groot, omdat het geacht wordt filmpjes af te spelen.
ViewSonic's "Media2Go"-machientje: eleganter dan dat van Microsoft?
quote:MaDLiVe schreef op 19 januari 2003 @ 22:34:
Wat maakt de samsung speler dat zo superieur tov van de rest ?
Ehr... Een soort van debiele quote die nog rondspookt in mijn hoofd, geeft de gelijkwaardigheid er producten aan:
"The Samsung offers a 10 GB capacity and diverse functionality for a reasonable price, just like the other players did. The Samsung Yp-900 is believed to be the "most equal" of all equals"...
Ehh... ehhh... Nou ja...
Wat je daarmee kunt, moet je zelf maar beslissen
quote:the_Omniscient schreef op 19 January 2003 @ 23:09:
[...]
Ehr... Een soort van debiele quote die nog rondspookt in mijn hoofd, geeft de gelijkwaardigheid er producten aan:
"The Samsung offers a 10 GB capacity and diverse functionality for a reasonable price, just like the other players did. The Samsung Yp-900 is believed to be the "most equal" of all equals"...
Ehh... ehhh... Nou ja...![]()
![]()
(Volgens mij is deze quote gebaseerd op "Animal Farm" ofzo; literaire kennis vereist)
Wat je daarmee kunt, moet je zelf maar beslissen. Voor mij is het een teken, dat de nieuwe generatie HD-players bij voorbaat al ernstig aan elkaar gewaagd lijkt te zijn...
Kortom:
Formaat en design waren doorslaggevend?
www.avpnews.com
quote:skullsplitter schreef op 20 January 2003 @ 00:40:
[...]
Kortom:
Formaat en design waren doorslaggevend?
Bwoah... Ik denk dat de Bantam BA-1000 het dan wel gewonnen had. Het belang van die "beste gadget-award" moet je ook maar met een korreltje zout nemen; Samsung heeft natuurlijk GLOBALE naamsbekendheid (iRiver heeft dat enkel onder audio-liefhebbers en Bantam heeft... weinig).
De prijzen voor "Beste innovatie" kwamen op dit specifieke gebied bijv. WEL bij Bantam terecht.
Maar de CES is wat dat betreft een beetje ongestructureerde (of misschien juist overgestructureerde) verzameling tech-goodies.
Zo staat er ergens op de CES-website een fotootje van dit apparaat:

Volgens de CES-mensen is dit nu een typisch geval van een "HD1213 Hi-fidelity 20-Gigabyte MP-3/WMA Player/recorder supports real-time ripping or Post 5-min recording in vehicle"
Vorige week kon ik er nog geen zinnig woord over vinden: inmiddels ben ik er achter gekomen, dat het hier een soort van HD-player voor in de auto betreft:
Oftewel: veel gadgets, beperkte info op zo'n beurs; en de prijsuitreikingen zijn er talrijk maar onoverzichtelijk.quote:Eclipse by Fujitsu Ten
HD1213 Mobile MP3 / WMA Juke Box Player / Recorder
Company Notes: The HD1213 high-fidelity 20-gigabyte MP3 / WMA player / recorder, controlled by Eclipse CDC radios, supports real-time ripping or post five-minute recording in the vehicle (128kb/second) for Top-40 songs on your drive. It supports WMA / MP3 formats to 320kb/second.
Bantam vind ik dan weer niet ZO mooi moet ik zeggen, heeft een beetje een cheape afwerking lijkt het wel...quote:the_Omniscient schreef op 20 januari 2003 @ 18:35:
[...]
Bwoah... Ik denk dat de Bantam BA-1000 het dan wel gewonnen had. Het belang van die "beste gadget-award" moet je ook maar met een korreltje zout nemen; Samsung heeft natuurlijk GLOBALE naamsbekendheid (iRiver heeft dat enkel onder audio-liefhebbers en Bantam heeft... weinig).
www.avpnews.com
quote:skullsplitter schreef op 21 January 2003 @ 14:31:
[...]
Bantam vind ik dan weer niet ZO mooi moet ik zeggen, heeft een beetje een cheape afwerking lijkt het wel...
Je doelt misschien op de folie-achtige zilveren dinges op de pics? Vind ik zelf ook niet zo mooi, maar dit is ook nog maar een pre-launch-versie.
Zoals jullie misschien wel gemerkt hebben, droogt de poel van HD-players eindelijk een beetje op
Twee spelers die wellicht nog interessant zijn:
De Classic CHD-1000 en CHD-500

De Classic CHD-1000 (links) en CHD-500 (rechts) zijn gericht op krap-bij-kas-klanten
Beide spelers hebben een 10 GB HD in zich, en zijn al wat langer uit (eind 2001). Het schijnt, dat ze gelijkwaardig aan de Tréo-series presteren.
Naast het gegeven, dat ze beiden firmware-upgradable zijn en helaas slechts een dot-matrix LCD'tje (wel met backlight) hebben, nog even de afmetingen:
119 x 84 x 30 mm en 272 gram zwaar/licht, hetgeen geldt voor beide spelers.
Zoals gezegd: meer overzicht is yet to follow.
the_Omniscient wijzigde dit bericht 21-01-2003 16:00 (3%)
Dus vol verwachting surfte ik naar de Zwitserse site van Mpio (deze site dus) om de HD100 (origineel zeg) te bewonderen... En mij viel iets op, eerlijk gezegd.

Links de Mpio HD100, rechts... de E.digital Odyssey 1000, zoek de verschillen
Blijkbaar heeft Mpio de rechten op de Oddysey gekocht en gaan ze hem nu fijn voor 100 Euro extra ofzo verkopen...
De verpakking van de Mpio is weliswaar iets mooier (subjectief), door het afgeronde navigatiewiel, maar goed... De specs zullen het oordeel wel vellen, lijkt me.
Meer details volgen later natuurlijk weer.
*Edit: de eerste verschillen heb ik al gevonden. Belangrijk is natuurlijk het formaat:
De Odyssey: 111.5 x 73.5 x 27.6 mm
De Mpio HD100: 118 x 77 x 19.5 mm
en daarmee is de MPio groter en breder (niet dramatisch) dan de E.digital-tegenhanger, maar wel een knap stukje minder dik...
Bovendien speelt de Mpio naast MP3- en WMA- ook ASF-bestanden af. Helaas blijft de USB1.1-interface gehandhaafd.*
the_Omniscient wijzigde dit bericht 21-01-2003 23:14 (21%)
Reden: Details over Mpio bekend
Dat ze op elkaar lijken zal ik zeker niet ontkennen
Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949
"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"
Dat elimineert de twijfels over welk model nu écht smal, lomp of netjes is qua afmetingen.

De lengte en breedte van elk reeds behandeld model, indien gegevens voorradig zijn
*Edit: ff uitleggen hoe dat nu werkt, dit vage schema: de modellen zijn dus als het ware "op elkaar gestapeld", de langste onderop en de minst lange bovenop.
Sommige modellen zijn breder dan andere, en dus steken deze er in de breedte weer uit.
De lengte is dus de verticale schaal en de breedte bevindt zich op de horizontale schaal.
Overigens zijn de afmetingen van elke player niet "op ware grootte" afgebeeld, slechts verhoudingsgewijs.*
Zoals je kunt zien, is de Apple iPod "king of the hill". De enige die de iPod (5GB-versie) kan verslaan - op het gebied van breedte - is de nog maar net aangekondigde iRiver iHD100.
Aardig in de buurt komen E.Digital's Odyssey, Toshiba's GigaBeat, Creative's Zen, Archos' Jukebox Recorder (tot mijn grote verbazing!), Mpio's aanstaande HD100 en E.digital's Tréo 15. De 2 laatstgenoemde modellen zijn precies even lang en breed, hetgeen werkelijk een goede prestatie mag heten wbt de Tréo 15: vergeet niet dat het hier een zeer aantrekkelijk geprijsd apparaat betreft.
Ook de Classic-modellen CHD-500 en CHD-1000 doen het zeer behoorlijk, en de Neo 25 IV sluit het rijtje subtoppers af.
Hierna komen we wat grotere verschillen tegen. Zo zijn de Mambo X P350 en Rio Riot (on)behoorlijk breed.
In de lengte steekt de Terapin Mine er met kop en schouders bovenuit, maar dat is niet iets om trots op te zijn. Verder valt op, dat de Genica Roopaq en Remote Solutions PJB-100 gelijke afmetingen (l x b) hebben, maar dat het prijsverschil al gauw $200 is, en dat ten gunste van de Roopaq.
SSI's interpretatie van de Roopaq (de Neo 25) is een behoorlijk stuk kleiner en hoeft net geen na-competitie te spelen. De Neuros 20 HD en de drie Thomson Lyra's (2800/20 en 2760) spelen verstoppertje (probeer de Lyra 2760 maar eens te vinden in het schema)...
Voor de Lyra 2760 is echter iets te zeggen: het is een wonderlijke prestatie een apparaatje dat zowel audio als video (op een 3.5" schermpje) kan afspelen zo klein te krijgen!

De diepte van elk reeds behandeld model, indien gegevens voorradig zijn
*Edit: ook hier geen "ware grootte", enkel verhoudingsgewijze vergelijkingen. Hoe groter het staafje, hoe dikker de MP3-player *
Bij het beschouwen van de diepte van elk model, vallen ook een paar dingen op.
Zo kun je met de Roopaq en de Rio Riot waarschijnlijk wel een volwassen smurf doodslaan. Ook zien we waarom de Archos zo "lomp" op veel mensen overkomt: het is een soort broodtrommel. De Neuros laat hier ook een behoorlijke steek vallen, mijns inziens. De Classics zijn al wat ouder, dus het zij ze vergeven dat ze een buikje hebben.
E.Digital's "iPod-killer" Odyssey 1000 is ook niet erg mager. Leuk om te zien is dat de lompste bak van allemaal, de Terapin, het hier heel behoorlijk doet!
De PJB-100, Neo 25, Lyra 2800/20, Zen en Neo 25 IV vormen een gezellige middenmoot en zien de Gigabeat een stukje voor zich uit hollen.
Dan is er opeens de iPod, blijkbaar toch verslaanbaar op bepaalde fronten
De iRiver-fans zullen van trots glimmen als ze zien, dat de iHD100 ook hier geweldig scoort. Als er een iPod-killer te bespeuren valt, dan is het formaattechnisch gezien zeker dit pareltje.
Misschien voeg ik later nog de verhouding der gewichten toe, en de prijs/formaat/capaciteit-verhouding ofzo... Zeg het maar, als je er iets aan denkt te hebben
(En nee mensen: die Nokia 3310 is slechts ter voorstelling van hoe groot het spulleke nu allemaal is; er is geen 30 GB-MP3-versie van op de markt...voorlopig dan
the_Omniscient wijzigde dit bericht 24-01-2003 14:48 (9%)
Reden: beetje uitleg erbij
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last
Dit topic is gesloten.