Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Thorry schreef op 09 november 2002 @ 22:16:
Maar waarom een draadloos toetsenbord?
Niet zo zeer waarom draadloos, want lijkt me logisch (hoewel je motor en accu + dynamo enzo enorm veel electromagnetische straling veroorzaken waardoor het maar de vraag is of het werkt...)

Maar waarom een toetsenbord eraan? Je hebt toch je TS? En je gaat hopelijk niet typen in de auto...

Draadloos omdat ik hem dan makkelijk naar de achterbank kan geven, waar mijn zoontjes zitten, die rukken anders toch de draden eruit tijdens het spelen ermee.
Het ToBo komt -als 'ie niet gebruikt wordt- in het handschoenen kastje te liggen, en natuurlijk moet ik zo nu en dan een e-mailtje of url intypen :P (in de file ofzo....)

quote:

Maar ik zou de LCD niet in je stuur plaatsen, een paar redenen:

Als je een filmpie aan hebt staan moet je de hele tijd naar je stuur kijken.
Als je per ongeluk kwaad op je stuur ramt (dat je denkt dat de toeter daar zit) dan is je lcd naar de kut
De bijrijder kan niet heel de tijd alles goed zien.

Mijn idee:

LCD slopen, sterke lamp eronder en op je voorruit projecteren, een soort van HUD dus. Anders gewoon in het midden doen (waar normaal de radio zit)

Een HUD is erg moeilijk te maken van een LCD, daar is aleens een uitgebreidt topic hier op GoT over geweest.
En dat idee van det schermpje in het stuur klinkt mij erg leuk in de oren, ik ben franse auto's gewent, dus als ik gefustreerd wil toeteren ruk ik meestal aan het linker stangetje naast het stuur ipv van op het stuur te rammen... :P
Misschien het LCD afschermen met en plaatje plexi/lexaan, ik kijk wel ff...
Ik wil een tweede beeldschermpje aan de achterkant in de hoofdsteunen maken (voor de kleine... :) ).
quote:
Maybe een idee voor je slotin-dvd. Een USB dvd pakken (alleen weet ik niet of je daar ook slot-in's van hebt en hoe duur die zijn) USB = gemakkelijk een grote afstand te verlengen.

Ik denk dat je voor DVD kwaliteit af te spelen minstens USB2.0 nodig hebt, en die aansluiting heeft dat MoBotje niet, dan zou ik weer een aparte PCI->USB2.0 kaart moeten inbouwen, en dat wordt een beetje lastig i.v.m. de hoogte van de behuizing....
Welk merk verkoopt trouwens Slot-in DVD's (en dan nog in een externe behuizing bouwen.... ik weet het niet hoor)
quote:
Zotty schreef op 11 November 2002 @ 23:30:
[...]

Goedkoper en kleiner dan dit valt eigenlijk niet te doen, maar het is een goedkope mooie oplossing :) Wel jammer dat ze een OTP device gebruiken, dan kun je hem ook niet upgraden.

'k was hier zelf met een 16F876 aan de gang gegaan (waarom deze? omdat ik deze uit m'n hoofd ken en het ding heeft flash :P), als je daar nog interresse in hebt, moet je het maar zeggen ok.

Ik heb daar veel interesse in, dit zijn mijn eerste stappen op het gebied van MicroControllers, en dit was idd een van de makkelijste schema's die ik kon vinden.

Maar daar ik ook die andere controller al heb gebouwd, was dit eigelijk meer info voor andere tweakers die ook graag een TS willen maken.
Van dit schema weet ik dat het samen werkt met die folie van "BV de Naamplaat" en dat de software die je bij de Elektuur site kan downloaden hier op werkt.

Ik heb trouwens een verzoek aan de mede-tweakers:
Kan iemand me trouwens op weg helpen hoe ik die controller die ik gebouwd heb aan mijn com-poort knoop? Heb ik daar een MAX232 IC voor nodig? Of kan die SPI aansluiting direct op de com-port? (lijkt me niet, ik las iets over spanningen van +en- 18V op die comport...)
quote:
Bart_Banaan schreef op 11 november 2002 @ 23:39:
Kan iemand me trouwens op weg helpen hoe ik die controller die ik gebouwd heb aan mijn com-poort knoop? Heb ik daar een MAX232 IC voor nodig? Of kan die SPI aansluiting direct op de com-port? (lijkt me niet, ik las iets over spanningen van +en- 18V op die comport...)

En dat is nou precies waar ik mee bezig ben :+

TS controller van Maxim, PIC controller van Microchip en een MAX232 voor de RS-232 signalen.

!.Failure is Not an Option.!

Pioneer verkoopt slot/in dvd spelers.

"Philips NMS 900" 8086,4,88MHZ normal mode en in turbo mode maarliefst 8,00MHZ!!!!,512k ram,20mb hd,720dd Floppydrive,Ega2 kaartje(paradise),gamecard 2 joystick aansluitingen!!!!,

quote:
Zotty schreef op 11 november 2002 @ 23:42:
[...]

En dat is nou precies waar ik mee bezig ben :+

TS controller van Maxim, PIC controller van Microchip en een MAX232 voor de RS-232 signalen.
Heee, dat hoor ik graag, wil je me a.u.b. op de hoogte houden?
Keihard de lekkerste!

quote:
Bart_Banaan schreef op 11 november 2002 @ 23:39:
[...]

Ik heb daar veel interesse in, dit zijn mijn eerste stappen op het gebied van MicroControllers, en dit was idd een van de makkelijste schema's die ik kon vinden.

Maar daar ik ook die andere controller al heb gebouwd, was dit eigelijk meer info voor andere tweakers die ook graag een TS willen maken.
Van dit schema weet ik dat het samen werkt met die folie van "BV de Naamplaat" en dat de software die je bij de Elektuur site kan downloaden hier op werkt.

* zwahiel is een semi noob op electro gebied.

Maar ik las wel op de Maxim PDF die je gaf dat daar een pic voor nodig was, volgens mij stonden in die PDF ook nog schema's met een stel andere IC's, compleet met nummers...

* zwahiel volgt dit met rasse schreden en besteld alles mee ;) :Y)

edit:

Bart welke PIC heb je gepakt, daar staan wel 10 verschillende met 't zelfde serie nummer van voren... verschillende uitvoeringen...

sept '08 Boarden @ Landgraaf | sept. '08 Antwerpen | dec. '08 Chillen @ Berlijn | febr. '09 boarden @ Oostenrijk | maa/apr. '09 Boarden @ Val Thorens
Bachelor of Communication! Nu student aan Universiteit Antwerpen

Grmbl... accu van m'n camera leeg :( En ik heb geen scanner. Dat wordt dus morgen, want het opladen duurt 4 uur en tegen de tijd dat het klaar is, lig ik al lang te pitten...

Wat de firmware betreft, stop daar het PS/2 protocol ook in, en je kunt het gebruiken als muis, gewoon op je PS/2 aansluiting :)

quote:
zwahiel schreef op 12 November 2002 @ 00:13:
[...]

* zwahiel is een semi noob op electro gebied.

Maar ik las wel op de Maxim PDF die je gaf dat daar een pic voor nodig was, volgens mij stonden in die PDF ook nog schema's met een stel andere IC's, compleet met nummers...

* zwahiel volgt dit met rasse schreden en besteld alles mee ;) :Y)

edit:

Bart welke PIC heb je gepakt, daar staan wel 10 verschillende met 't zelfde serie nummer van voren... verschillende uitvoeringen...

Ik heb de grootste behuizing van elk gekozen, deze dus:

Sample Item - Quantity Requested
PIC12C671-04/P - 1
PIC12C671-04/SM - 1
PIC12C671-04I/P - 1
PIC12LC671-04/P - 1
Keihard de lekkerste!

ordered! :)

sept '08 Boarden @ Landgraaf | sept. '08 Antwerpen | dec. '08 Chillen @ Berlijn | febr. '09 boarden @ Oostenrijk | maa/apr. '09 Boarden @ Val Thorens

Ff netjes ontworpen. Dit ging sneller dan het opladen van de accu ;)

http://zapour.student.utwente.nl/schijf/schematics/touchscreencontroller.gif

Excuus als ik nu jullie layout verklooi :+

edit:
Nog ff 3 dingen; a) de 16F876 is zware overkill en b) je zult zelf firmware moeten schijven, heb er zelf helaas geen tijd voor en c) ik garandeer niet dat dit in 1x werkt.

Wooow, thanks man! mooi schema!

a) overkill? ach beter mee verlegen, dan om verlegen
b) firmware? wat is dat precies?
c) garanties heb je nooit in het leven :)
UTFS was zo'n mooi woord!

dat schema is kwel :9~

ik ga is ff kijken.. alleen die pic moet nog proggen zeker?

Intel 6400 DualCore - Geforce 7600GS 512MB - 1024MB DDR2 - Asus P5B deluxe/wifi - Creative inspire 5300 - 2x IMB 7200 200GB S-ata (raid0) - Samsung 205BW 20,1" 1680x1050 - www.rd-j.eu

Slot-in DVD:
http://www.tweakers.net/pricewatch/23140
Van pioneer dus

Voor het aansluiten op de usb heb je dan idd USB 2.0 nodig. Maar dan wordt het toch vrij lastig. Maar kan je niet dat pc'tje voorin bouwen, en de versterkers + accu achterin laten liggen?

Trouwens, heb je je shit al een keer getest in de auto. Want het aantal electromagnetische straling die van de moter, dynamo enz afkomen is echt niet te zuinig. Daarom moet je versterkers en speakers in de auto goed afschermen. Misschien dat je je pc'tje in een stalen doos moet doen (je was toch al van plan em in modules te doen dus). Test ook eens een keer de video verbinding naar de lcd. Als ik jou was zou ik dubble-shielded cables van a-kwaliteit gebruiken om storingen te voorkomen.

Waar je em misschien ook kan laten is onder de bestuurdersstoel, dit is het rustigste plekje in heel de auto, dus kan veel problemen voorkomen. Bij mij ligt de versterker en de cd wisselaar in een klep in de grond net achter de bestuurdersstoel. Is misschien gemakkelijk om alles onder de stoel in te bouwen.
Dan zit je in ieder geval dichter bij de voorkant dus heb je minder kabels nodig en heb je ook minder kans op storingen door straling of schokken.

En zorg ervoor dat je de boel goed scheidt niet dat je per ongeluk je mobo op standby laat staan dat ie de accu('s) leegtrekt. Misschien handig om de verbinding van de stroom met de 2e accu aan de PC via het contact te laten lopen, net als normaal bij de autoradio.

Ook bij het starten van de auto gaan er flinke stromen alle kanten op door het systeem, een piekspanningsbeschermer is dus ook aan te raden. Anders blaas je zo je mooie voeding op, of erger nog je LCD.

[Ministry Contests!!]
More to come... soon... forums... reviews... guides... and more...

quote:
Looki schreef op 12 november 2002 @ 02:08:
dat schema is kwel :9~

ik ga is ff kijken.. alleen die pic moet nog proggen zeker?

Yepz, stukkie assembler (of C voor diegenen die een veel te dure compiler hebben gekocht :P).

Als basis voor de serieele communicatie kun je een groot deel van m'n USB2LCD framework gebruiken. Normaal gesproken is dit alleen voor USB2LCD devices vrij te gebruiken, maar voor deze keer mag het ook voor een TS-controller gebruikt worden ;)

Keihard de lekkerste!

quote:
Zotty schreef op 12 november 2002 @ 11:05:
[...]

Yepz, stukkie assembler (of C voor diegenen die een veel te dure compiler hebben gekocht :P).

Als basis voor de serieele communicatie kun je een groot deel van m'n USB2LCD framework gebruiken. Normaal gesproken is dit alleen voor USB2LCD devices vrij te gebruiken, maar voor deze keer mag het ook voor een TS-controller gebruikt worden ;)

8)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

En ze flikken 't me weer :D :)

Heb het schema ff geupdate (voor wie lui is en niet naar boven wil scrollen => schema)

Alle IC's ff opnieuw getekend en/of bijgewerkt, want die waren gister in de gauwigheid nogal lelijk en simpel gemaakt. Bovendien zat er een condensatortje verkeerd.

Woei, thanx Zotty!
En thanks voor het mogen gebruiken van yjouw code... heel aardig!
Zijn er al nieuwe ontwikkelingen en of pics :?

Ik ben ook bezig met een pc in de auto aan het bouwen (via Epia) En ik heb alles gewoon op na-contact gezet dus motor uit en alles is uit.... En om alles te beveiligen tegen pieken heb ik in de zekeringkast allemaal aansluitingen gemaakt voor de PC en LCD en er gewoon zekeringen in gedaan. En om het helemaal compleet te maken heb ik er ook nog aan en uit schakelaar tussen zitten (mischien een beetje overdreven, maar ik neem het zekere voor het onzekere ;) ;) ;) .

Maar nou ff iets anders zou het mogelijk zijn als je een tv-kaart er in bouwt en je maakt daar een antenne aan om dan zenders te ontvangen (natuurlijk alleen ned 1,2,3 enz). Heeft iemand dit al geprobeert ??? Anders ga ik het mischien wel proberen...

Arnoud is de naam, alleen mijn ouders noemen mij jezus."JEZUS, ZET DIE MUZIEK EENS ZACHTER"

quote:
10loser10 schreef op 12 November 2002 @ 21:39:
IMaar nou ff iets anders zou het mogelijk zijn als je een tv-kaart er in bouwt en je maakt daar een antenne aan om dan zenders te ontvangen (natuurlijk alleen ned 1,2,3 enz). Heeft iemand dit al geprobeert ??? Anders ga ik het mischien wel proberen...

Dat moet mogelijk zijn, anders decoder inbouwen, schoteltje op het dak...
Je hebt die 12V schotelsetjes voor in de caravan, dus dat moet passend te maken zijn.........
quote:
Galaxis schreef op 12 November 2002 @ 21:28:
Zijn er al nieuwe ontwikkelingen en of pics :?

Nieuwe ontwikkelingen???
Wat denk je van dat schema van Zotty? Een volledige TouchScreen controller, op te bouwen met free samples van IC fabrikanten... als dat geen ontwikkelingen zijn...
Haha ik zie mezelf al rond rijden met een schotel op mijn dak... ik zat zelf te denken om het met een autotelefoon antenne te proberen (heb geen idee of dit werkt).... Of mischien dat de caroserie van de auto genoeg geleid voor een antenne????

Arnoud is de naam, alleen mijn ouders noemen mij jezus."JEZUS, ZET DIE MUZIEK EENS ZACHTER"

mensen, en vooral de heer Banaan ik vond deze link ergens en wel heel erg toepasselijk ook voor de andere " auto-modders" onder ons www.pcms.be/golf
No HK Posts

quote:
10loser10 schreef op 12 November 2002 @ 21:55:
Haha ik zie mezelf al rond rijden met een schotel op mijn dak... ik zat zelf te denken om het met een autotelefoon antenne te proberen (heb geen idee of dit werkt).... Of mischien dat de caroserie van de auto genoeg geleid voor een antenne????

Ik ontvang met een koper draadje stereo kwaliteit kabel radio.

Ik ken ieman die in markelo woont, die ontvangt duitsland 1,2 en nederland 1,2,3 en de HMG zenders met flinke ruis met een DARTPIJLTJE.
Dus das niet echt zo moeilijk hoor.

Respect voor de posters van dit en dit topic
Specs

quote:
Bart_Banaan schreef op 12 November 2002 @ 21:52:
Nieuwe ontwikkelingen???
Wat denk je van dat schema van Zotty? Een volledige TouchScreen controller, op te bouwen met free samples van IC fabrikanten... als dat geen ontwikkelingen zijn...
Nou ja, om het volledig te noemen... je mist de firmware nog, en zonder firmware doet de controller niets. Onderschat dat niet, want het proggen kost verreweg de meeste tijd.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws