Mustang Grandé '72 351Cui
quote:Bart_Banaan schreef op 09 november 2002 @ 22:09:
[...]
Het LCD met TS wil ik in mijn stuur plaatsen, ik heb toch geen airbag, dus plek zat... Leuk idee: TouchScreen toeter....
Of het legaal is? Who gives a fuck? Als een smeris me aanhoudt met dat LCD in het stuur denkt hij toch dat ik een geheim agent ben.... Bart Bond....
Draadloos is makkelijk, hoef ik niet nog meer draden door de auto te trekken, want wat denk jij wat er aan kabels al in moet voor de geluids-installatie......
DVD ipv de radio is een opie, maar ik heb geen hele lange IDE kabels kunnen vinden, en het signaal max voor IDE is 1mtr20. Daarboven verliest de kabel te veel signaal, en zullen er afleesfouten optreden.
Maar waarom een draadloos toetsenbord?
Niet zo zeer waarom draadloos, want lijkt me logisch (hoewel je motor en accu + dynamo enzo enorm veel electromagnetische straling veroorzaken waardoor het maar de vraag is of het werkt...)
Maar waarom een toetsenbord eraan? Je hebt toch je TS? En je gaat hopelijk niet typen in de auto...
Maar ik zou de LCD niet in je stuur plaatsen, een paar redenen:
Als je een filmpie aan hebt staan moet je de hele tijd naar je stuur kijken.
Als je per ongeluk kwaad op je stuur ramt (dat je denkt dat de toeter daar zit) dan is je lcd naar de kut
De bijrijder kan niet heel de tijd alles goed zien.
Mijn idee:
LCD slopen, sterke lamp eronder en op je voorruit projecteren, een soort van HUD dus. Anders gewoon in het midden doen (waar normaal de radio zit)
Maybe een idee voor je slotin-dvd. Een USB dvd pakken (alleen weet ik niet of je daar ook slot-in's van hebt en hoe duur die zijn) USB = gemakkelijk een grote afstand te verlengen.
Zie ook ff de edit van mijn vorige post die niet bij jullie quotes was meegenomen...
Dittum dusquote:
Zoiezo als je dvd op een plaats komt waar je em kan zien is een slot in veel handiger als een tray. Alleen ff goed checken welke het beste tegen schokken kunnen. Ook is een microdrive beter als een laptop-hdd want een laptop hdd kan heel goed tegen schokken terwijl ie uit staat, en als ie aanstaat ook best redelijk, maar als je net ietsies te hard over een rotdrempeltje gaat dan kan em dat welleens fataal worden.
Ook een idee, een knop voorin om de boel aan en uit te zetten, en dan dus echt de stroom eraf en opnieuw erop want als ie blijft hangen is resetten natuurlijk nogal lastig en een ATX aansluiting doet dan ook weinig.
[Ministry Contests!!]
More to come... soon... forums... reviews... guides... and more...
quote:zwahiel schreef op 09 November 2002 @ 22:02:
[ja die post had ik gelezen ja.. maar daaruit had ik niet opgemaakt welke TS folie dat dan wel was... hebbie geen nummer of zow?
* zwahiel gaat op zoek naar TS folie...
edit:
Ej, dat schema ziet er verdomd simpel uit als je 't na gaat
Dat is niet zo moeilijk, behalve het solderen van 't chippie dan hé, waarvoor nog mijn complimenten Bart!
Ik heb uit een artikel van de Elektuur (mei 2000) kunnen opmaken dat er maar een paar verschillende soorten TS in de handel zijn, capacitieve, optische, resistieve en wave guided versies.
De meest voorkomende (goedkoopste) is resistieve en die zijn allemaal 4-draads.
Die andere types zijn zeer exotisch, en weinig voorkomend, zeker niet in internetzuilen of (photoPlay) apparaten.
quote:AcouSE schreef op 09 November 2002 @ 22:10:
Reminder voor alle behulpzame users: Elektuurartikelen zijn copyrighted, dus als je er hier naar vraagt of ze aanbied krijg je een OW
Tenzij je schriftelijke toestemming van de auteur hebt
/me krijgt ook chippies
waarschijnlijk weet ik nog een TS te liggen ondergestoft in een vieze kelder...
sept '08 Boarden @ Landgraaf | sept. '08 Antwerpen | dec. '08 Chillen @ Berlijn | febr. '09 boarden @ Oostenrijk | maa/apr. '09 Boarden @ Val Thorens
Bachelor of Communication! Nu student aan Universiteit Antwerpen
quote:Chop2000 schreef op 09 November 2002 @ 22:15:
bart zou je mischien een linkje kunnen geven waar je die sample'tjes besteld?
http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm?qv_pk=3401
onderaan op die page, aanklikken, invullen en binnen een week kreeg ik twee van deze ICtjes...
[Avatar Change/Stats (terug online!!)]
Bye bye Microsoft ! I'm using Linux now!
quote:KingOfDos schreef op 10 november 2002 @ 00:27:
die chipjes solderen, gekkewerk, maar ik moet het ook nog doen. heb je tips?
Ja hoor, drink niet te veel de avond van te voren, je heb een vaste hand nodig.
En veel geduld....
quote:Bart_Banaan schreef op 09 november 2002 @ 22:09:
...
DVD ipv de radio is een opie, maar ik heb geen hele lange IDE kabels kunnen vinden, en het signaal max voor IDE is 1mtr20. Daarboven verliest de kabel te veel signaal, en zullen er afleesfouten optreden.
jammer dat die S(eriele)-ATA nog niet echt populair is,
daarmee gaat waarschijnlijk de max lengt grens een flink eind worden verschoven
en maakt dit soort dingen dan wel mogelijk
quote:spacy schreef op 10 november 2002 @ 00:35:
[...]
jammer dat die S(eriele)-ATA nog niet echt populair is,
daarmee gaat waarschijnlijk de max lengt grens een flink eind worden verschoven
en maakt dit soort dingen dan wel mogelijk
Idee
...gebruik U eS Bee
dus Bart USB interface/bracket zoeken en dan kun je je dvd/cd wel voor in de auto kwijt
[ One Cell to rule them all ]
[ Specs ][ Co Clan Leader van de Battlefield 1942 clan ]
[ Volvo V70 R ]
Reg. datum: 14 oktober 1999
| AMD Athlon XP 2400+ (2ghz) | MSI KT3 Ultra 2 | MyCom Desktop kast | 256mb | MSI Geforce 4 Ti4200 64mb | Seagate 10gb 5400rpm + Maxtor 80gb 7200rpm | Sound Blaster Audigy Platinum | Asus 16x48 DVD | Logitech Cordless Keyboard + Mouse |
Reg. datum: 08 juni 2002
Keesr houdt dit topicje mooi in de gaten
Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I
quote:Zotty schreef op 09 November 2002 @ 21:57:
[...]
Ik zal het morgen ff voor je op papier zetten en scannen ok
Heb je misschien tijd gehad om dit uit tewerken? ik ben vandaag niet veel wijzer geworden helaas.
Ik heb wel gevonden waar ze TouchScreen folie verkopen: www.naamplaat.nl
helaas geen prijslijst, maar misschien voelt een tweaker zich geroepen om eens wat info te verzamelen....... (ik heb al een TS, dus beetje zinloos op prijsopgave te vragen...:) )
Reg. datum: 30 augustus 2001
quote:Bart_Banaan schreef op 10 november 2002 @ 22:10:
Heb je misschien tijd gehad om dit uit tewerken? ik ben vandaag niet veel wijzer geworden helaas.
Ik heb wel gevonden waar ze TouchScreen folie verkopen: www.naamplaat.nl
helaas geen prijslijst, maar misschien voelt een tweaker zich geroepen om eens wat info te verzamelen....... (ik heb al een TS, dus beetje zinloos op prijsopgave te vragen...:) )
Was dus van plan het gister avond te doen, maar toen gingen we plots naar de japanner toe, en daar hebben we de hele avond gezeten, dus er is nog niks van gekomen. Heb wel heerlijk gegeten overigens
Had ik al verteld dat ik binnenkort een offerte krijg toegestuurd met hopelijk ook een prijsopgave voor TS folie? Bij deze dus
tja, wat moet je daar nou invullen in die velden....quote:
Your Application
What application are you requesting samples for? *Required for samples (not for literature orders)
Annual potential purchase volume (numeric values only) *Required for samples (not for literature orders)
EOS 350D + BG E3 / Canon Speedlite 430EX / Peleng 8mm Fish / Sigma 10-20mm F4-5.6 EX HSM / Sigma 24-70mm F2.8 EX / Canon 50mm F1.8 / Sigma 55-200mm F4-5.6
quote:jwbagger schreef op 11 November 2002 @ 21:28:
Bart_Banaan, ik wilde die samples gaan bestellen bij Maxim, maar nou staat er:
[...]
tja, wat moet je daar nou invullen in die velden....
What application are you requesting samples for?:
For developing a TouchScreen Control Device
Annual potential purchase volume (numeric values only) *Required for samples (not for literature orders):
1 to 10
Dat is wat ik ingevuld heb...
-----
Kleine tweakers update:
In dat artikel van de Elektuur van mei 2000 (dat ik natuurlijk in de bibliotheek heb opgezocht....
Ik zal zo even dat schemaatje tekenen en uploaden, en die controller werkt weer samen met TouchScreen folie van B.V. de Naamplaat in Hardenberg .
Ook van deze OPIC12C671-microcontroller IC kan je gratis samples aanvragen bij de producent
Op de site van de Elektuur kan je een uitleg text file software en een test proggie downloaden, kijk onder mei 2000.
quote:Bart_Banaan schreef op 11 november 2002 @ 22:11:
[...]
What application are you requesting samples for?:
For developing a TouchScreen Control Device
Annual potential purchase volume (numeric values only) *Required for samples (not for literature orders):
1 to 10
Dat is wat ik ingevuld heb...
LOL
hoop dat ze mijn "10" ook accepteren dan...
EOS 350D + BG E3 / Canon Speedlite 430EX / Peleng 8mm Fish / Sigma 10-20mm F4-5.6 EX HSM / Sigma 24-70mm F2.8 EX / Canon 50mm F1.8 / Sigma 55-200mm F4-5.6

thnx
Die van Saturday 09 November 2002 22:16 dus
[Ministry Contests!!]
More to come... soon... forums... reviews... guides... and more...
Reg. datum: 30 augustus 2001
quote:Bart_Banaan schreef op 11 November 2002 @ 23:02:
Hier het schema van een TouchScreen controller welke via de seriele poort van je PC werkt. Met deze controller kan je met de folie van BV de Naamplaat een echt Touch Screen op je PC maken, zie mijn vorige post..
[afbeelding]
Goedkoper en kleiner dan dit valt eigenlijk niet te doen, maar het is een goedkope mooie oplossing
'k was hier zelf met een 16F876 aan de gang gegaan (waarom deze? omdat ik deze uit m'n hoofd ken en het ding heeft flash
/edit:
Hoe zit het idd met de prijzen en de LCD. Als je op een LCD drukt kan nooit goed voor de LCD zijn.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Iets dat je dwars zit? Ik beken.nl. Van niets tot Airbus A320 piloot.
Dit topic is gesloten. ![]()