Gathering of Tweakers

Quicksearch
Swedish Chef
Reg. datum: 02 oktober 2000

Zeg B_B, eigenlijk moet je die chip met z'n bedrading wel voorzien van wat in vaktermen een globe-top heet. (Nu komen we op het gebied waar ik _echt_ grote interesses heb :)).

Je chippie is nu wel super gevoelig voor mechanische invloeden. Een globe-top is gewoon een dikke druppel van bijv. lijm die je over het geheel drupt en daarme alles fixeert, een afdekking. Je zou bijv. twee-componenten lijm kunnen mengen in een verhouding zodat die redelijk dun wordt en wat minder snel uithard. Dat laat je adn rond je chippie en draadje lopen zodat alles wordt opgevuld. Dat laat je dan uitharden en klaar is kees.

Je komt die globe-tops trouwens veel tegen in speelgoed en goedkope wekkers, zo'n zwarte druppel op een print.

Ah, ik dacht dat die zwarte druppel was om de 'die' te beschermen, en dat die zwarte bovenkant dus eigelijk een vervanger was voor de behuizing.

Maar dank je wel voor de tip, ik druppel er idd wel wat twee componenten lijm op, dan vallen die draadjes er idd ook niet meteen af bij een -onzachte- aanraking.
Meukjes!

Damnz je bent goed bezig ;)
Is inderdaad geen verkeerd idee om die Nexcom hiervoor te pakken. Ik heb er nog eentje liggen ;) hmzz lijkt me wel wat als ik weer eens tijd en ook beetje geld heb om er eens wat van te maken als spelertje voor mijn autotje :) alleen TS zal wel uitlopen denk ik ;)

Ohh mooie meid, Erzsébet Bathory
TweakerMaps - Zet je zelf op de kaart!

Swedish Chef

Die druppel is niet zozeer om de die te beschermen (dat natuurlijk ook wel), maar meer om de interconnectie (de wire-bonds, de draadjes van die naar substraat (PCB)) te beschermen.

Maar vooral omdat je hem in de auto wilt gebruiken is het belangrijk dat je draaden niet gaan trillen, want dan is het snel gebeurd met je soldeerverbindingen. Nadeel is wel dat je er nooit meer bijkomt. Maar ach, als je samples op zijn, zijn er vast wel massa's tweakers die even een nieuwe sample voor je willen bestellen :)

Ik vind het een heel goeie en nuttige tip van je, AcouSE, en daarom heb ik net met twee componenten epoxy de draadjes aan het IC gefixeerd, en daarbij het hele chippie en pootjes bedekt met de epoxy.

http://members.lycos.co.uk/potlood/micro7.jpg
Net een soort 'alien device' op het midden van je printplaat...

Ja en probeer het nu eens? .... ZET HEM UIT ZET HEM UIT!!!!

quote:
sebastius schreef op 09 november 2002 @ 20:18:
Net een soort 'alien device' op het midden van je printplaat...
>:) Nu nog ff een implantatie-apparaat ontwikkelen >:)
Coole mod zeg, ik volg dit topic'je al een tijd, en moet zeggen puik werk.. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ ach als je met kleine dingen begint dan komen de grotere vanzelf.

Super, wou dat ik dat kon doen...

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

No HK Posts

quote:
Bart_Banaan schreef op 09 november 2002 @ 20:23:
[...]

>:) Nu nog ff een implantatie-apparaat ontwikkelen >:)

Southpark - Episode 101
De trouwe southpark kijker snapt dit denk ik wel >:)

Respect voor de posters van dit en dit topic
Specs

48k was toen meer dan genoeg.

Goddamned, there is nothing wrong with my ass !

Leukstukkie soldeerwerk maar hadden ze dat chippie niet in een normale DIL behuizing leverbaar :?
Hey Bart! Kan je mij nog fff vertellen wat dat bijzondere werkstuk nou precies gaat doen? Is dit puur de touchscreen interface of heeft het ook nog een andere functie? Ziet er allemaal spannend uit, maar electronica is niet mijn sterkste kant ;)
edit:
Laat maar ;) ik had een stuk topic over het hoofd gezien 8)7

Maar nu volgende vraag: Was dat scherm van jou al voorzien van een touchscreen? Zo ja, is dit hetzelfde scherm als Mr.ChronoM heeft?

XNDR wijzigde dit bericht 09-11-2002 21:23 (0%)
Reden: n00b question

Backlight & Illuminated button IA Status: Polariserende film is binnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Buttons verwacht in week 20! Witte EL foil in backorder bij Kontrat!

quote:
DIGIBOY schreef op 09 november 2002 @ 21:19:
Hey Bart! Kan je mij nog fff vertellen wat dat bijzondere werkstuk nou precies gaat doen? Is dit puur de touchscreen interface of heeft het ook nog een andere functie? Ziet er allemaal spannend uit, maar electronica is niet mijn sterkste kant ;)

Dit controllertje is puur voor het TouchScreen folie. Met deze controller (en de juiste software..) werkt deze controller met de folie samen om de muis te vervangen. Met dit controller ICtje heb ik nou een COM poort interface voor de TS.

Software heb ik nog bijna niet, daar moet ik nog naar opzoek en Mr. ChronoM moet ik ook eens lief aankijken... misschien dat hij tijd heeft om wat leuks te ontwikkelen.

BTW, dit IC'tje kost ook maar $ 2,15 p/s bij Maxim (en is als sample gratis) en dat is vele malen goedkoper dan de (bijna onvindbare) kant-en-klare controllers.

En je bent tweaker of niet hé.....
quote:
Sinclair schreef op 09 november 2002 @ 21:13:
Goddamned, there is nothing wrong with my ass !

Leukstukkie soldeerwerk maar hadden ze dat chippie niet in een normale DIL behuizing leverbaar :?
Kan ik kort over zijn: nee, helaas...
Oh yeah, eindelijk weer eens een leuk project op GoT!

De TS, weet je al hoe je die gaat aansluiten? Er zit geen standaard RS-232 op, dus via een PICje oid? Leuk leuk leuk!

Keihard de lekkerste!

quote:
Bart_Banaan schreef op 09 November 2002 @ 21:28:
[...]

Dit controllertje is puur voor het TouchScreen folie. Met deze controller (en de juiste software..) werkt deze controller met de folie samen om de muis te vervangen. Met dit controller ICtje heb ik nou een COM poort interface voor de TS.

Software heb ik nog bijna niet, daar moet ik nog naar opzoek en Mr. ChronoM moet ik ook eens lief aankijken... misschien dat hij tijd heeft om wat leuks te ontwikkelen.

BTW, dit IC'tje kost ook maar $ 2,15 p/s bij Maxim (en is als sample gratis) en dat is vele malen goedkoper dan de (bijna onvindbare) kant-en-klare controllers.

En je bent tweaker of niet hé.....

ik ruik hier een projectje :D

Vraagje is die folie van jouw ook los te krijgen? moet je dan persé een bepaald soort controller erbij maken of doet die van jouw 't ook?
En hoe zit dat met aansluiten, ik zit me namelijk af te vragen waar alle draaden heen gaan... :(

15-02 Skiën @ Winterberg | 26-04 Boarden @ Val Thorens | 07-06 boarden @ Landgraaf
07-08 ZPF Venlo | 16-08 Chillen in Oost-Europa | 25-08 baan als HBO docent
sinds 17 juli Bachelor of Communication! 23-09 Student aan Universiteit Antwerpen

quote:
Zotty schreef op 09 november 2002 @ 21:48:
Oh yeah, eindelijk weer eens een leuk project op GoT!

De TS, weet je al hoe je die gaat aansluiten? Er zit geen standaard RS-232 op, dus via een PICje oid? Leuk leuk leuk!
Ja dat is wel het idee, maar ik moet dat gedeelte nog helemaal uitzoeken, dus als iemand mij op het goede spoor kan helpen, graag !
quote:
zwahiel schreef op 09 November 2002 @ 21:52:

Vraagje is die folie van jouw ook los te krijgen? moet je dan persé een bepaald soort controller erbij maken of doet die van jouw 't ook?
En hoe zit dat met aansluiten, ik zit me namelijk af te vragen waar alle draaden heen gaan... :(

Tuurlijk is dit een projectje >:) Ik las dit, ideeen kwamen en komen bovenborrelen, datasheets doorspitten en schema's uitdenken. Als Bart het niet lukt, dan zijn hier wel mensen die willen meehelpen lijkt me :)

btw, folie is ook los te krijgen maar dat is lastig en best prijzig.

Uhmm... iedereen stelt allemaal moeilijke vragen, maar ik heb wat simpele vragen:

Hoe ga je het netjes in je dashboard afwerken? En heb je zoveel ruimte op je dashoard?

Is dit legaal in Nederland?

Waarom een draadloostoetsenbord?

Is een slot-in DVD op de plaats van je radio niet veel mooier?

Zoiezo als je dvd op een plaats komt waar je em kan zien is een slot in veel handiger als een tray. Alleen ff goed checken welke het beste tegen schokken kunnen. Ook is een microdrive beter als een laptop-hdd want een laptop hdd kan heel goed tegen schokken terwijl ie uit staat, en als ie aanstaat ook best redelijk, maar als je net ietsies te hard over een rotdrempeltje gaat dan kan em dat welleens fataal worden.

Ook een idee, een knop voorin om de boel aan en uit te zetten, en dan dus echt de stroom eraf en opnieuw erop want als ie blijft hangen is resetten natuurlijk nogal lastig en een ATX aansluiting doet dan ook weinig.

[Ministry Contests!!]
More to come... soon... forums... reviews... guides... and more...

quote:
Bart_Banaan schreef op 09 november 2002 @ 21:54:
Ja dat is wel het idee, maar ik moet dat gedeelte nog helemaal uitzoeken, dus als iemand mij op het goede spoor kan helpen, graag !
Ik zal het morgen ff voor je op papier zetten en scannen ok ;)

60% Puur Sap!

Jezus man... je zou nooit door de douane kunnen komen met het controllertje van jou, ze zouden gelijk denken aan een micro-bom :D :+
quote:
zwahiel schreef op 09 November 2002 @ 21:52:
[...]

Dit is gewoon 'standaard' TS folie met 4-draads aansluiting, welke van sloop internet zuilen komt. Je kan deze folie wel eens bij PC demontage bedrijven van schermpies afhalen. Ik heb zelf deze folie op dat 7,6" lcd zitten, dat schermpie heb ik uit ierland, staat ergens in de eerste posts vermeld.

Een PDFje van het IC kan je hier vinden: http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm?qv_pk=3401 op page 19 van die PDF staat een schemaatje
Keihard de lekkerste!

quote:
Thorry schreef op 09 November 2002 @ 21:57:
Uhmm... iedereen stelt allemaal moeilijke vragen, maar ik heb wat simpele vragen:

Hoe ga je het netjes in je dashboard afwerken? En heb je zoveel ruimte op je dashoard?

Ik heb hier ooit een link voorbij zien komen waar iemand met epoxi geloof ik een soort van eigen dashbord gemaakt had, hij had gewoon een stuk uit zijn dashbord gezaagt onder de radio, en daar een speciale kolom gemaakt waarin hij zijn touchscreen bevestigde... (LCD offcourse!) hij had 't met zwarte dashbord polijst afgewerkt en zo een mooie afwerking gemaakt, 't zag er uit of dat 't altijd al zo gezeten had :Y)

Ik geloof dat ie glasvieber gebruikt had :?

quote:
Bart_Banaan schreef op 09 November 2002 @ 22:01:
[...]

Dit is gewoon 'standaard' TS folie met 4-draads aansluiting, welke van sloop internet zuilen komt. Je kan deze folie wel eens bij PC demontage bedrijven van schermpies afhalen. Ik heb zelf deze folie op dat 7,6" lcd zitten, dat schermpie heb ik uit ierland, staat ergens in de eerste posts vermeld.

Een PDFje van het IC kan je hier vinden: http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm?qv_pk=3401 op page 19 van die PDF staat een schemaatje

ja die post had ik gelezen ja.. maar daaruit had ik niet opgemaakt welke TS folie dat dan wel was... hebbie geen nummer of zow?

* zwahiel gaat op zoek naar TS folie... ;)

edit:

Ej, dat schema ziet er verdomd simpel uit als je 't na gaat ;)
Dat is niet zo moeilijk, behalve het solderen van 't chippie dan hé, waarvoor nog mijn complimenten Bart!

15-02 Skiën @ Winterberg | 26-04 Boarden @ Val Thorens | 07-06 boarden @ Landgraaf
07-08 ZPF Venlo | 16-08 Chillen in Oost-Europa | 25-08 baan als HBO docent
sinds 17 juli Bachelor of Communication! 23-09 Student aan Universiteit Antwerpen

quote:
Thorry schreef op 09 november 2002 @ 21:57:

Het LCD met TS wil ik in mijn stuur plaatsen, ik heb toch geen airbag, dus plek zat... Leuk idee: TouchScreen toeter....

Of het legaal is? Who gives a fuck? Als een smeris me aanhoudt met dat LCD in het stuur denkt hij toch dat ik een geheim agent ben.... Bart Bond....

Draadloos is makkelijk, hoef ik niet nog meer draden door de auto te trekken, want wat denk jij wat er aan kabels al in moet voor de geluids-installatie......

DVD ipv de radio is een opie, maar ik heb geen hele lange IDE kabels kunnen vinden, en het signaal max voor IDE is 1mtr20. Daarboven verliest de kabel te veel signaal, en zullen er afleesfouten optreden.
Swedish Chef

In die datasheet lees ik dat je IC een SPI interface heeft. Voor zover ik weet is SPI vrijwel gelijk aan I2C (alleen heet het dan niet I2C zodat er geen kosten aan Philips betaald hoeven worden). En I2C kun je op je PC aansluiten, dat staat in de Elektuur.

Misschien eens bij de bibliotheek langs om dat artikel te vinden?

Reminder voor alle behulpzame users: Elektuurartikelen zijn copyrighted, dus als je er hier naar vraagt of ze aanbied krijg je een OW

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws