Holy shit, dat is het beter soldeerwerk. Ziet er vet uit, wordt de grofste Omega StationCar Diesel in nederland
Ik had al moeite met solderen aan mijn mobo, maar dit 
Hermanator wijzigde dit bericht 08-11-2002 23:58 (0%)
Reden: Vergissing in het opel assortiment
ach prutser, ik had het vele malen mooier gedaan
LOL !!
zeer coole job, zeer goed gedaan !!
zeer coole job, zeer goed gedaan !!
p0ep is leet
vakwerk dit. Heb je toevallig tijdens het solderen ook de microscoop gebruikt?? (neem aan van wel)
quote:shure-fan schreef op 09 November 2002 @ 00:05:
vakwerk dit. Heb je toevallig tijdens het solderen ook de microscoop gebruikt?? (neem aan van wel)
Nee hoor, gewoon goed kijken waar je het draadje houdt, en een vaste hand.
Ik heb wel een vergrootglas gebruikt, zo ééntje die op een 'derde handje' zit.
En gewoon mijn 25Watt Ersa Multitip soldeerbout
Piccies volgen....
Ik durf te wedden dat je dat ook nog een tweede keer gaat lukken (althans dat hoop ik) 
Uberjunk
Hm... ik wou dat ik zo'n vaste hand had...
Beetje ruw soldeer werk lukt me nog wel, maar dit is echt niks voor mij..
*wacht op de volgende update*
Beetje ruw soldeer werk lukt me nog wel, maar dit is echt niks voor mij..
*wacht op de volgende update*
Zo even wat Digicam pics nu...
Het chippie in vergelijk met een normale DIL 16 chip :

en een piccie met mijn soldeerbout erbij, als ik het zo zie begrijp ik ook niet helemaal dat het zo goed gelukt is.......

En het totale plaatje:

Het chippie in vergelijk met een normale DIL 16 chip :

en een piccie met mijn soldeerbout erbij, als ik het zo zie begrijp ik ook niet helemaal dat het zo goed gelukt is.......

En het totale plaatje:

Pas je op dat er geen draadje vanaf valt!! Ik zou hem in een glazen kastje leggen!
Maar puik werk hoor!
Maar puik werk hoor!
OMG, nu ik de laatste pic zie....
p0ep is leet
Vandaag ga ik de controller afmaken, even de condensatoren en het weerstandje erbij, wat headertjes voor de 4 draden van de TS folie, twee voedings draden en 6 aansluit pennetjes voor de COM poort.
zo bart...ben je een nieuw soort gsm aan t ontwikkelen met touchscreen ofzow..
maartoch het is nogsteeds een gaaf project!
maartoch het is nogsteeds een gaaf project!
"Philips NMS 900" 8086,4,88MHZ normal mode en in turbo mode maarliefst 8,00MHZ!!!!,512k ram,20mb hd,720dd Floppydrive,Ega2 kaartje(paradise),gamecard 2 joystick aansluitingen!!!!,
WTF
die dingen zijn wel HEEEL klein
ChronoM gaat ff een nieuwe soldeerbout kopen en wacht geduldig op de chippies
ChronoM gaat ff een nieuwe soldeerbout kopen en wacht geduldig op de chippies
Ik heb het micro-IC'tje dus op een stukje plexi geplakt, en toen gesoldeerd. Nu heb ik dat stukje plexi op een plaatje experimenteerprint geplakt (met 2 compo lijm) en de draadjes naar headertjes getrokken en vast gesoldeerd.
Nu kan ik op dit printje makkelijk de headertjes en de componenten plaatsen.

Nu kan ik op dit printje makkelijk de headertjes en de componenten plaatsen.

Das nog eens een goed idee !
de draadjes naar headers doortrekken !
Dat maakt het werk weer een stuk makkelijker om het nu af te werken, deze moet ik zeker onthouden
de draadjes naar headers doortrekken !
Dat maakt het werk weer een stuk makkelijker om het nu af te werken, deze moet ik zeker onthouden
Zekers fijn soldeerwerk!
Er zijn echter ook adapterprintjes in de handel. (Of ets er zelf een).
Nogal duur, maar voor 14 smd's.

Bij Reichelt.de voor 8.80 euro.
(Als de link niet werkt: zoeken naar laborkarten)
In de conradcatalogus op pagina 934.
Vanaf 10 euro. (nummer 520911) maar bij elke elektronicaboer te koop/te bestellen
edit: Elektuur heeft ook ooit zo'n adapterprintje smd<->dil uitgebracht - herinner ik mij nu.
Dit geknutsel doet mij denken aan mijn zelfgemaakte sony-walkmanadapter: koperdraad gewikkeld rond een 2,1mm boortje; gesoldeerd tot een buisje; daaroverheen isolatietape; daaroverheen weer koperdraad gewikkeld en gesoldeerd. Draadjes aan de kern en de buitenzijde gesoldeerd; geheel met isolatietape ingepakt; draadjes met een lichtnetadapter verbonden.
...blijkt zo'n 2,1mm walkman-plugje gewoon in de winkel te koop voor 2 gulden.
Er zijn echter ook adapterprintjes in de handel. (Of ets er zelf een).
Nogal duur, maar voor 14 smd's.

Bij Reichelt.de voor 8.80 euro.
(Als de link niet werkt: zoeken naar laborkarten)
In de conradcatalogus op pagina 934.
Vanaf 10 euro. (nummer 520911) maar bij elke elektronicaboer te koop/te bestellen
edit: Elektuur heeft ook ooit zo'n adapterprintje smd<->dil uitgebracht - herinner ik mij nu.
Dit geknutsel doet mij denken aan mijn zelfgemaakte sony-walkmanadapter: koperdraad gewikkeld rond een 2,1mm boortje; gesoldeerd tot een buisje; daaroverheen isolatietape; daaroverheen weer koperdraad gewikkeld en gesoldeerd. Draadjes aan de kern en de buitenzijde gesoldeerd; geheel met isolatietape ingepakt; draadjes met een lichtnetadapter verbonden.
...blijkt zo'n 2,1mm walkman-plugje gewoon in de winkel te koop voor 2 gulden.
Zo, het controller printje is klaar, en opgebouwd.

quote:Solosmots schreef op 08 November 2002 @ 23:24:
[...]
Het was toch 1F per 1000W:?
En die Cap voorkomt ECHT niet dat jij de boel sloopt, ding is om spannings dippen veroorzaakt door piekvermogens (vooral bas) te compenseren. Als je een beetje accu+dynamo hebt gaat het lang goed hoor. Hij heeft een diesel, dus dat zit wel aardig ok. En ook zal die install niet continue 100en watts zuipen.
1F bij 500 watt RMS vermogen. Piek vermogen kan wel 1000 watt zijn.
Een cap dient idd voor het opvangen van het piekvermogen. Dus voorkomt het knipperen van je lampen. Maar als je vorige auto er geen last van heeft gehad kan je mazzel hebben.
Denk eraan dat per bas klap een ampère of 40 of meer door je kabels heen gaat de 25m2 kabel is niet overbodig. Een accu vindt het niet leuk als hij dit soort klappen krijgt. Een tweede accu helpt idd maar deze dient ook als stabiele spanningsbron voor je pc. Je dynamo moet een hele hoop leveren om beide accu's te laden. Dat je een diesel rijdt scheelt wel maar deze motoren slurpen ook weer meer vermogen.
Zelf rijd ik in een Renault Laguna 2.2 Diesel. Ik heb heel lang tegen het max vermogen gereden, binnen een jaar nieuwe accu en dynamo. Het zou zonde zijn als het jou ook overkomt. Gezien dit een mooi project is.
Bart_Banaan
Mijn complimenten voor je soldeerwerk, erg netjes
Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus
Thanx! Ik doe me best.....quote:Snurp schreef op 09 november 2002 @ 14:31:
[...]
Een hele boel nuttige info.....
Het zou zonde zijn als het jou ook overkomt. Gezien dit een mooi project is.
Bart_Banaan
Mijn complimenten voor je soldeerwerk, erg netjes
zou je nog een paar pics van die speakers willen maken, ? En heb je je lcd nou al werkend ? 
Elke Nederlandse Slet @ Www.Lemsters.Net
quote:PLeX schreef op 09 november 2002 @ 14:42:
zou je nog een paar pics van die speakers willen maken, ? En heb je je lcd nou al werkend ?
Zo, een piccie van de speakers :
De Philips speakers komen voor in de deuren, de AudioGods (?) speakers boven in het dashboard en het Pyle setje achterin in 5e deur. De subwoofer moet ik nog even ophalen, die heb ik niet thuis staan. Dat is een 30cm speaker in een schuine basreflex-behuizing.

Yeah! Bart is weer flink bezig! Heb je al resultaten geboekt met die controller voor je touchscreen? Ben erg benieuwd of dit gaat werken 
Backlight & Illuminated button IA Status: Polariserende film is binnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Buttons verwacht in week 20! Witte EL foil in backorder bij Kontrat!
kon je die controller echt niet nog kleiner krijgen ??
maar klasse werk joh deze improvisatie en miniscule soldeerkunst met standaard spul
maar klasse werk joh deze improvisatie en miniscule soldeerkunst met standaard spul
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last
Dit topic is gesloten.