Reg. datum: 25 oktober 2000
Funk | Disco | Deep | Groove | Latin | Soul | House
quote:dBA schreef op 28 oktober 2002 @ 17:39:
Ha! Cool draadje gaat dit worden![]()
Op dit moment ben ik nog helemaal Reason 2.0 aan het uitspitten (heb de complete handleiding uitgeprint) en hoop binnenkort met wat serieus werk bezig te kunnen gaan.
Ik gebruik naast Reason ook nog Cubase, Sound Forge of Wavelab (heb nog geen keuze gemaakt tussen die twee) en natuurlijk m'n Roland E-68 keyboardje.
doe je de sequencing van Reason met cubase? Het heeft mij wel een paar weken gekost voordat ik enigszins onder de knie had hoe die sequencer in Reason werkte...
en hoeveel pagina's is die handleiding? dan weet ik hoeveel papier (en inktpatronen) ik moet in gaan slaan
"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."
quote:Ener-G schreef op 28 oktober 2002 @ 19:44:
[...]
doe je de sequencing van Reason met cubase? Het heeft mij wel een paar weken gekost voordat ik enigszins onder de knie had hoe die sequencer in Reason werkte...
en hoeveel pagina's is die handleiding? dan weet ik hoeveel papier (en inktpatronen) ik moet in gaan slaan
Uhm, ik ben nog een echte beginner hoor. Rewiring heb ik nog niet aan gedaan. Ik heb alleen een kleeiiin beetje ervaring met Cubase voor midi en dan houdt het wel op. Je vraag kan ik dus op dit moment niet beantwoorden.
De handleiding(en) kan je vinden op de Propellorheads homepage. (Watch it, is zo'n 16MB
Trouwens, nog meer mensen die de KX project drivers gebruiken voor een SB Live! ? Alleen de mixer van die drivers bevalt me al dermate dat ik niet weer anders wil (behalve een echte soundcard
Het enige waar ik wel wat ervaring mee heb (gehad) is FT2 (Fasttracker 2), maar dat is al lang geleden (het draaide op een 486SX en als er meer dan 4 kanalen tegelijk liepen dan was het niet echt meer te doen)...
Nu heb ik eens gekeken op de site van Propellorheads, maar vind het Reason verhaal toch nog een beetje erg onoverzichtelijk (Reason, Rebirth, Recycle, Rewire, Refill
Wat is nu echt de software die ik nodig heb om van deze n00b een beetje minder n00b te maken, zodat ik mijn MIDI bordje toch nog een beetje kan gebruiken (ongebruikte hardware is zonde)?
Freeware(z) rule(s)! | F.A.P.F. | J.Z.A.E.S.N. !
quote:dBA schreef op 28 oktober 2002 @ 19:54:
Trouwens, nog meer mensen die de KX project drivers gebruiken voor een SB Live! ? Alleen de mixer van die drivers bevalt me al dermate dat ik niet weer anders wil (behalve een echte soundcard) en daarnaast ook nog eens goeie ASIO support (Woeiii!)
ehrrr ik heb ze tevergeefs geprobeert te installeren, maar vanaf morgenmiddag hoef ik niet meer aan te pielen want dan wordt als er niet weer een storm uitbreekt mijn Terratec DMX 6fire 24/96 bezorgd
maar wat ik ervan gehoord heb is het DE oplossing voor sb live! slachtoffers, mits je er dus in slaagt het te installeren
"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."
Inderdaad zeer lekkere muziek !
i like your style
Ik had Foolz flow ook al een tijdje geleden van ReasonStation gehaald
Mag ik vragen waar je die sample vandaan hebt waar "a foolz flow"
mee begint ?
Ik neem aan van een Sample CD ?
zo ja, welke is het ?
Ikzelf ben ook bezig met Reason 2 onder de knie te krijgen.
Mijn favoriete stijl is ook Club/House en FunkHouse.
Het is alleen moeilijker om voor die stijlen aan goede samples te komen,
aangezien de meeste inderdaad Trance gebaseerd zijn..
groetjes
Duron 600@950.. Abit KT7.. 512MB pc133...GeForce2 MX400....SB-Live!...Maxtor 15GB 7200 rpm, Maxtor 40GB 7200rpm, Windhoos 2K en een Modded Case :)
Reg. datum: 14 oktober 2002
Ben vroeger ook heel wat in de weer geweest met Screamtracker en daarna Impulse tracker... maakte daar altijd HARDCORE mee
Die Tijd is nu voorbij, ben nu eigenlijk net een beetje met REASON 2 begonnen en werk dus aan een nieuw nummer....
Heb hieronder een link gezet,... voor you guys on the net gepleurt
Het is zeg maar een stukje "opbouwende" muziek,... Na dit stuk moet er een vette trance melody komen en dan moet het nummer weer verder gaan enz,... heb weinig tijd om er aan te werken dat is wel minder maar als hij helemaal af is zal ik hem posten hier !.....
Willen jullie dit stukje beluisteren ? en hier eens op reageren ?...
Link:
http://members.ams.chello...wliedjemark2002nietaf.mp3
Kritiek is altijd welkom, net zo welkom als leuke reacties.
OmeMark wijzigde dit bericht 29-10-2002 01:12 (0%)
Reden: Broken link ff gefixt
leuk muziekje hoor, begint het net leuk te worden issie afgelopenquote:OmeMark schreef op 29 oktober 2002 @ 00:58:
Ik Gebruik eigenlijk alleen op dit moment maar REASON 2 icm MIDI Keyboard.
Ben vroeger ook heel wat in de weer geweest met Screamtracker en daarna Impulse tracker... maakte daar altijd HARDCORE mee
Die Tijd is nu voorbij, ben nu eigenlijk net een beetje met REASON 2 begonnen en werk dus aan een nieuw nummer....
Heb hieronder een link gezet,... voor you guys on the net gepleurt....
Het is zeg maar een stukje "opbouwende" muziek,... Na dit stuk moet er een vette trance melody komen en dan moet het nummer weer verder gaan enz,... heb weinig tijd om er aan te werken dat is wel minder maar als hij helemaal af is zal ik hem posten hier !.....
Link:
http://members.ams.chello...wliedjemark2002nietaf.mp3
Kritiek is altijd welkom, net zo welkom als leuke reacties.
Ik ben ook nog niet zo lang geleden beginnen experimenteren met muziek maken.
Ik gebruik momenteel Fruityloops 3.4, maar als ik de kans krijg ga ik wel proberen met Reason te werken.
Het eerste nummer dat ik tot nog toe ongeveer heb afgewerkt is te vinden op http://users.esstec.be/adion/music
Ik weet dat het nog niet echt helemaal klinkt zoals ik het zou willen, maar ik vind dat er best wel wat bij komt kijken om een volledig liedje te maken.
Wat Fruityloops betreft heb ik het gevoel dat je er best tamelijk veel mee kunt, maar ik neem aan dat Reason toch nog een beetje meer mogelijkheden bied, en ik vermoed dat vooral de Synth's er wel iets beter werken.
Specs - djDecks - Fast Image Resizer - Mind Games
quote:OmeMark schreef op 29 oktober 2002 @ 00:58:
Klinkt niet verkeerd, maar ik heb er toch nog een paar dingen op aan te merken:
1. Beat vind ik erg zwakjes, de kick is erg zwak. Sample er 1 of gebruik een 909 kick bijvoorbeeld. (compressor kan er ook voor zorgen, dat de beat strakker gaat klinken --> speel daar is mee)
2. Meer percussie bij de beat, dat mis ik toch nog wel.
3. Masteren van de geluiden op elkaar, lijken veel 'losse' geluiden, je moet proberen om er 1 geheel van te maken.
3. Gebruik wat meer effecten, om het voller / ruimer te maken.
Ik hoop dat je hieraan wat hebt.
PS. Mail me anders is de RNS file, zal ik even kijken wat ik ermee kan doen ;-)
quote:Adion schreef op 29 oktober 2002 @ 09:23:
Wat Fruityloops betreft heb ik het gevoel dat je er best tamelijk veel mee kunt, maar ik neem aan dat Reason toch nog een beetje meer mogelijkheden bied, en ik vermoed dat vooral de Synth's er wel iets beter werken.
Je kan met beide veel, maar toch moet je het zelf doen om er een goed geluid uit te krijgen (welk programma je ook gebruikt). Ik heb nummers gehoord die met fruity zijn gemaakt en die klinken best wel pro, hetzelfde geldt voor Reason.
Tuurlijk zal er wel een verschil zijn, maar dat wil niet zeggen dat je met Reason gelijk betere nummers kan maken ipv met fruityloops.
Reg. datum: 21 juni 2000
Clavia Nordrack 2
Waldorf Microwave XT
Yamaha TX81z
Roland D5 (masterkeyboard)
Hill Multimix 16-4-2 (mengtafel)
Lexicon MPX100 (multiFX)
Behringer compressor
Behringer enhancer
Behringer patchbay
Hoontech DSP2000
P4 1.8 Ghz
Software :
Cubase VST (binnenkort stap ik over op SX)
Softsynths en plugins
GigaStudio
Ik maak voornamelijk trancy-achtige dingen, maar wegens tijdgebrek is het vooral experimenteren met de apparatuur zeg maar
Reg. datum: 07 september 2002
quote:Heb je toevallig MSN (mijne is avhart@hotmail.com) ?
Jazeker....probeer soulfoolz@hotmail.com eens
quote:Ik had Foolz flow ook al een tijdje geleden van ReasonStation gehaald
Mag ik vragen waar je die sample vandaan hebt waar "a foolz flow"
mee begint ?
quote:Het is alleen moeilijker om voor die stijlen aan goede samples te komen,
aangezien de meeste inderdaad Trance gebaseerd zijn..
...daar heb ik dus ook last van dus maak ik ze maar zelf of althans probeer ze zelf te maken...vooral vocale samples zijn schaars!!
quote:Je kan met beide veel, maar toch moet je het zelf doen om er een goed geluid uit te krijgen (welk programma je ook gebruikt). Ik heb nummers gehoord die met fruity zijn gemaakt en die klinken best wel pro, hetzelfde geldt voor Reason.
helemaal mee eens!Je bepaalt zelf toch een beetje hoe goed je software laat klinken door de samples die je gebruikt en door goed te "mixen"'!
Met goede kwaliteit-samples kan fruity-loops ook heel behoorlijk klinken.
laters...
its all music to me....
Ik gebruik zelf de ASIO-full duplex drivers die cubase meelevert!Als je dan naar je asio-control panel gaat kan je zelf handmatig de buffergrootte instellen...b.v. 2048 samples is gelijk aan 46 ms latency,1024=23 ms,512=11 ms.Je kan ze zo klein mogelijk instellen als je pc 't toelaat.(bij alle audio-apps die 't toelaten gebruik ik die driver)
Ben eigenlijk ook toe aan een nieuwe kaart maar met een latency van 5 ms op een sb-live ben ik voorlopig nog wel tevreden.
Die KX-drivers zijn mij wat te buggy dus daar begin ik niet aan!!(vooral niet als je af en toe ook nog wat wil gamen
its all music to me....
bijna af nummer van mij[8mb] (eens een keer wat anders als trance/house
A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.
Cubase 5
Yamaha RM1X
Roland JV1010
Creamware Pulsar I
Ik maak zelf geen muziek maar maak gebruik van de vele midi files die op het internet staan. Deze geef ik een eigen sfeer mee aan geluid wat namelijk heel goed gaat met de opstelling die ik heb. Alleen de Pulsar is momenteel bij iemand anders die wilde meer DSP processor kracht hebben die heeft nu tot zijn beschikking een pulsar I & II en een SBR board 15 DSP processoren bij elkaar. De pulsar is een mooi platform alleen erg duur en voor een leek op gebied van geluid is het een moeilijke kaart om muziek mee te maken. Het is een modulare geluidskaart waar mee je je eigen geluid kan maken. Je heb de beschikking over LFO's, VCO's enz.
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Necrofilie? Over m'n lijk! Download [ Trance, Hardtrance en Hardcore mixen
quote:@DeLaMuerte: Hoe installeer je die Cubase ASIO Drivers? En zitten die bij Cubase SX 1.03?
yep! ze zitten bijna bij in elke cubase,maar die vanaf 5.0 zijn zeer ok!
later..
its all music to me....
hmm kewl wist niet dat je die ook kon gebruiken... maar ik heb inmiddels mijn terratec binnen en ben daar zeeeer te spreken over... niet alleen omdat de latency met een factor 10 omlaag is gegaan, maar vooral de geweldige geluidskwaliteit... alles is echt glas- en glashelder gewoon, vergeleken met die sb live (over dezelfde speakerset (!))quote:DeLaMuerte schreef op 29 oktober 2002 @ 11:06:
Ik heb misschien nog een tip voor mensen met een sblive!!
Idd deze gast is geniaal wat een strakke nummers allemaal.. ik wou dat ik zo goed in reason was ik krijg er nog niet eens een strakke synth uit.. toch maar eens een midi keybord kopen..quote:Empathy schreef op 29 oktober 2002 @ 14:24:
Starfleet Records is erg aan te raden. Alle nummer zijn met Reason gemaakt. Check vooral de nummers van Unknown Source eens (voor de trance liefhebbers) hij is echt steengoed.
Yesterday was yesterday, if you try to recapture it you will only loose tomorrow....
De moeite waard
www.dancetech.com/aa_dt_n...M?THREADID=104&Lang=0
later...
its all music to me....
quote:DeLaMuerte schreef op 29 oktober 2002 @ 16:49:
[...]
yep! ze zitten bijna bij in elke cubase,maar die vanaf 5.0 zijn zeer ok!
later..
Ze zitten ook bij Cubase SX ;-)
Ik gebruik ze nu ook in Reason, werkt lekker hoor! Mijn latency is nu een stuk lager.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last